Antti Törmänen HIFK:n valmentajaksi 2014–2017

  • 563 156
  • 2 088

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Enpä tiennyt tuossa maininneeni, että gloryhunttaamisessa olisi mitään vikaa. Toki henkilökohtaisesti koen, että se on kannattamisen halpamaisin muoto. Turhautumisen HIFK:n toimintaan ymmärrän hyvin, samassa veneessä minä itse olen siltä osin. Sen sijaan minun mielenkiintoni kohdistui tähän gloryhunttaamisen ja boikotin suhteeseen. Jätetään menemättä matseihin, jotta seura ei saa rahaa ja sitä kautta toivotaan henkilöstössä tapahtuvan muutoksia. Mutta sitten toisaalta, jos seura voittaa neljä ottelua mennään takaisin hallille, kannetaan seuralle rahaa ja unohdetaan ne muutokset. En vaan osaa arvostaa tälläistä poikkoilevaa toimintaa millään elämän osa-alueella. Vastatakseni kysymykseesi, kyllä sulla varmaan on jotain mennyt ohitse tässä..

Eihän kaikki osta kausikorttia, ja irtolippulaisten ostokäyttäytymiseen vaikuttaa ihan 100-varmasti se, minkälaisella fiiliksellä kannattajat on, ja minkälaisia tuntemuksia IFK sillä hetkellä tuottaa. Jos peli on kuraa, ja IFK aiheuttaa kannattajille enemmän vitutusta kun mielihyvää, niin vaikuttaahan se nyt lipunmyyntiin hyvänen aika. Onko se sitten poukkoilevaa käytöstä? No ei yhtään sen vähempää kun joukkueen peliesityksetkään :) Noh, en mä tästä jaksa sen enempää vääntää. Ainahan sit IFK-laisia ollaan kuitenkin!
 
Viimeksi muokattu:

Rosenrot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Menihän Kartsaltakin kolme vuotta hinata HIFK mestariksi ja ensimmäinen vuosi taisi olla aika vaikea. Törmänen on fiksu ja moderni valmentaja, joka ei missään tapauksessa ansaitse potkuja HIFK:sta. Nyt vain pleijareissa niin korkealle kuin mahdollista ja ensi vuonna taas joukkue on varmasti parempi Törmäsen opeissa.

Juu, noin modernia pudotusta suoritustasolla en oo koskaan nähnyt, kuten myös modernia pelikirjaa usealla variaatiolla - vastustajan mukaan.
Pleijareissa korkealle, tavallaan, ensin vain pitäisi päästä sinne.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Miten tämä antaa uskoa sille, että HIFK lähtee nousuun Stögön johdolla? Ei oikeastaan mitenkään - viime vuosien nopeissa nousuissa finaaleihin edellisvuoden taaperruksen jälkeen kaikissa on ollut ominaista päävalmentajan vaihtuminen (Kärpät. Tappara ja Pelicansin pikastintti 2011-2012).

Njaa, kaudella 11-12 K.Kiven luotsaama Ässät tippui puolivälieristä suoraan neljällä tappiolla, mutta voitti saman valmentajan alaisuudessa mestaruuden heti seuraavalla kaudella. Ja tippuihan myös Nokan luotsaama IFK 09-10 pleijareiden ekalla kierroksella, mutta voitti mestaruuden seuraavalla kaudella.
 

Carlos

Jäsen
Njaa, kaudella 11-12 K.Kiven luotsaama Ässät tippui puolivälieristä suoraan neljällä tappiolla, mutta voitti saman valmentajan alaisuudessa mestaruuden heti seuraavalla kaudella. Ja tippuihan myös Nokan luotsaama IFK 09-10 pleijareiden ekalla kierroksella, mutta voitti mestaruuden seuraavalla kaudella.

Juu, ja Nokan 1. kausi IFK:ssa päättyi säälien kautta laulukuoroon. Itse asiassa silloin Nokka sanoi tienneensä jo heti 1. säälipelin jälkeen että "se oli siinä, ei voida voittaa".

Toisekseen Törmäsen pesti Sveitsissäkään ei ollut mitään voittoputkea. Mestaruuskeväänä 2013 mm. play-offit mentiin näin;
- Puolivälierät: SC Bern nousi 1-3 tappioasemasta 4-3 voittoon. Viides ottelu jatkoajalla, kuudes rankkareilla, seitsemäs sitten varsinaisella.
- Välierät: 2-3 tappioasemasta 4-3 voittoon. Tässä sarjassa Bern muuten hävisi 2. ottelun peräti 8-2, ja voitti 2 kertaa jatkoajalla.
- Finaalit: Ensin 0-2 johto ottelusarjassa, sitten Fribourg tuli tasoihin 2-2, ja lopulta viimeiset 2 peliä varsinaisella Bernille.

Sitten taas edellisen kevään play-offit, Bern voitti kaksi ensimmäistä kierrosta voiton 4-1 (runkkarin sijalta 5), ja finaalia johti otteluvoiton 3-1. Viidennessä pelissä mentiin jatkoajalle, jossa kiekon häkkiin iski ZSC. Seuraavan pelin vie myös ZSC. Ja ratkaisevassa pelissä mentiin pitkään 1-1 tilanteessa, kunnes ZSC teki maalin 2 sekuntia ennen varsinaisen päättymistä. Ja se oli siinä.

Että mikä oli pointti? En minä tiedä. Se että Törmäsen valmentaman joukkueen kausi ei yleensä ole kovin johdonmukainen.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Itse olen roikkunut hallilla tasaisesti 90-luvulta asti ja nyt on asiat tullut siihen pisteeseen, että pidän massit itselläni ja kärsin himassa tv:n välityksellä .
Idiootin synonyymi on tässä kohtaa "liian uskolliset-fanit", jotka kantaa kassillisen rahaa kaudessa hallille, saamatta rahoilleen mitään vastinetta.
Itse ainakin toivoisin, että käytössä olevilla taloudellisilla resursseilla saavuttettaisiin jotain muuta, kuin kaksi säälittävää ottelua keväällä.
Kauanko Marjamäellä kärpissä kesti saavuttaa menestystä?
Meillä saa ja kuuluu perseillä, fanit ovat siihen liian tottuneita.

Juu, sinä saat käyttää rahasi juuri niin kuin haluat, se asia ei minulle kuulu millään muotoa. Yhä edelleen minää vierasta tuota idiootti-sanan käyttöä. Sinä siis pidät kaikkia idiootteina, jotka eivät ole kokeneen samaa "valaistumista" kuin sinä Oulussa kärsityn tappion jälkeen. Ja toisaalta ihmettelen sitä, että tämän protestin tai boikotin tai miten sitä ikinä halutaankaan kutsua, motiivina on HIFK:n huonot otteet. Kuitenkin menestyksen osuessa kohdalle olisit valmis ja hallukas tuon uhosi unohtamaan ja sitä kautta hylkäämään protestin, joka kumpuaa todellisesta vitutuksesta jonka takaa joukkueen perseily. Gloryhunttausta se on, sanan varsinaisessa merkityksessä. Sinulla on siihen täysi oikeus, kuhan vain nostin asian esille. Eipä se gloryhunttaus ollut viestini varsinainen pointtikaan, se oli pelkkä huomio.

Eihän kaikki osta kausikorttia, ja irtolippulaisten ostokäyttäytymiseen vaikuttaa ihan 100-varmasti se, minkälaisella fiiliksellä kannattajat on, ja minkälaisia tuntemuksia IFK sillä hetkellä tuottaa. Jos peli on kuraa, ja IFK aiheuttaa kannattajille enemmän vitutusta kun mielihyvää, niin vaikuttaahan se nyt lipunmyyntiin hyvänen aika. Onko se sitten poukkoilevaa käytöstä? No ei yhtään sen vähempää kun joukkueen peliesityksetkään :) Noh, en mä tästä jaksa sen enempää vääntää. Ainahan sit IFK-laisia ollaan kuitenkin!

Niin vaikuttaa, en minä sitä muuksi olekaan tässä kohtaa väittänyt. Gloryhunttaamisen raja ylitetään minun mielestäni siinä kohtaa kun neljä ottelua voittamalla kaikki unohtuu, myös se oma protesti. Jos samassa viestissä haukutaan hallilla kävijät idiooteiksi, ilmotetaan kovaan ääneen että nyt loppuu omalta osalta ja sitten toisesta suupielestä huudetaan, että kaikki muuttuu neljä matsia voittamalla, niin se jos mikä on gloryhunttaamista. Sitä ei ostokäyttäytymiset miksikään muuta. Jotkut asiat vaan kannattaa jättää sanomatta ääneen, eikö vain. Sitä en tiedä kuinka IFK-lainen kukakin on, eikä se asia minulle kuulukaan.
 

Stigu

Jäsen
Toisekseen Törmäsen pesti Sveitsissäkään ei ollut mitään voittoputkea.
Thanks Carlos, mun onkin pitänyt kysyä tätä asiaa, mutta vastasit kysymättäkin. Toinen asia, jota voisit kommentoida on, peluuttiko Stögö tuota rännikiekkoa myös Sveitsissä? Jostain hän on tuon perin erikoisen pelin keksinyt. Sen jo tiesin, että Stögö valmensi Sportin ensimmäisellä kaudellaan divarin mestaruuteen, junnujen ja Sveitsin mestaruuteen häneltä meni kaksi kautta.

Mutta sitten asiaan, joka ei liity pelkästään Stögöön vaan IFK:n menestymiseen ja pitkäjänteisyyteen: Suurin yksittäinen asia, joka takaisi IFK:n toiminnalle pitkäjänteisyyden olisi se, että IFK asettaisi jengin pelitavalle raamit: Siis minkälainen IFK:n pelitavan pitäisi isossa kuvassa olla, mitä ominaista siinä pitäisi olla ja minkälaisia reunaehtoja , jne. Yritysmaailmassa tätä kutustaan strategiaksi, lätkämaailamassa se voisi olla vaikka peli-identiteetti. Tämä peli-identiteetti toisi paitsi pitkäjänteisyyttä, myös
- Helpottaisi UTJ:n elämää uuden koutsin valinnassa
- Helpottaisi UTJ:n ja uuden valmentajan keskustelua jengin kokoamisesta
- Helpottaisi jengin kokoamista ja pelaajien etsimistä sopiviin rooleihin
- Toisi synergiaetuja edari- ja junnutoiminnan välille

Nythän IFK:ssa kuvitellaan että pitkäjänteisyyttä on se, että valmentajaaa ei kengitä kesken sopimuskauden. Tuollainen pitkäjänteisyys kestää esim. nykyvalmentajan tapauksessa max 3 vuotta, mutta loppuu samalla ovenavauksella kun hän lähtee talosta. Seuraava valmentaja tuo sitten taas oman filosofiansa, mikä voi olla mitä tahansa akselilla rännikiekko- mothernaturehockey- peruuttelulätkä, ym. ja taas ollaan lähtöruudussa.

Ammattitaitoiselle UTJ:lle tällainen asia on itsestäänselvyys: Mikään itseänsä kunnioittava seura ei palkkaa kulloistakin valmentajaa antamalla hänelle kaiken vapauden ja vastuun luoda joukkue ja sen pelitapa.Toivotaan että esim. Ville + Lyde saisivat ajettua näinkin yksinkertaista asiaa Officen urpojen kaaliin, nythän seurassa on piitkästä aikaa onneksi lätkästä jotain tietäviä henkilöitä.
 

nikozwan

Jäsen
Enpä tiennyt tuossa maininneeni, että gloryhunttaamisessa olisi mitään vikaa. Toki henkilökohtaisesti koen, että se on kannattamisen halpamaisin muoto...

Jos gloryhunttaamisella tarkoitetaan sitä, että kannatettavaa joukkuetta vaihdetaan aina sen mukaan, mikä jengi keulii sarjataulukon kärjessä, niin silloin kyseessä todella on kannattamisen halpamaisin muoto. Se puolestaan on mun mielestä ihan normaalia ja ymmärrettävää, että oman joukkueen tekemiset kiinnostaa suhteessa menestykseen. Ainakin omalla kohdallani tämä on ihan faktaa. Olen sikäli hardcore fani, että olen kannattanut HIFK:ta koko elämän ja olen ihan varma, että se fanius tulee kestämään hautaan saakka. Mutta elämässä on niin paljon muutakin tekemistä, että itseäni ei kiinnosta tsiigailla pelejä hirveästi silloin kun tuleen jatkuvasti tukkaan. Jos se tekee minusta gloryhunttaajan niin so be it. Ja tämä ei siis ole hyökkäys sinun viestiäsi kohtaan Justice, vaan pelkästään oma mielipiteeni asiasta.

HIFK:n touhussa verrattuna vaikka Kärppiin vituttaa eniten se, että meillä nämä menestysvuodet ovat niitä poikkeuksia kaiken perseilyn keskellä. Kärpät kynti pari vuotta, mutta nyt siellä homma taas skulaa. Kyllä mä kestän sen, että HIFK:lla tulee silloin tällöin vuosia, jolloin homma ei natsaa, jos muuten ollaan keskiarvollisesti neljän parhaan sakissa. Nyt ollaan oltu vuosina 2000-2014 (ja aika varmasti listaan voi lisätä myös 2015) 4 kertaa neljän sakissa! Liigan TOP 3-budjetilla! Ei saatana. Pitää oikeasti pysähtyä ihan miettimään tuota lukemaa. Vaikea uskoa, että me ollaan Suomen isoimman kaupungin liigajoukkue. Kaikella kunnioituksella meidän track record näyttää enemmän siltä, minkä jonkun Saipan tai Kalpan vastaava pitäisi näyttää.

Törmäsestä en oikein tiedä. Olin fiiliksissä kun äijä tuli taloon. Aika pitkään jaksoin vielä uskoakin miehen touhuun. Nyt kyllä näyttää siltä, että eväät on syöty. Pelitapaa ei saada toimimaan millään. Toki materiaali asettaa omat rajoituksensa, mutta ei se ihan tätä loppukauden käsittämätöntä romahdusta selitä. Kannatan potkuja off seasonin aikana, jos puikkoihin saadaan tarpeeksi kova tekijä luokkaa Kivi, Aho tai Suikkanen tms.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Mutta sitten asiaan, joka ei liity pelkästään Stögöön vaan IFK:n menestymiseen ja pitkäjänteisyyteen: Suurin yksittäinen asia, joka takaisi IFK:n toiminnalle pitkäjänteisyyden olisi se, että IFK asettaisi jengin pelitavalle raamit: Siis minkälainen IFK:n pelitavan pitäisi isossa kuvassa olla, mitä ominaista siinä pitäisi olla ja minkälaisia reunaehtoja , jne. Yritysmaailmassa tätä kutustaan strategiaksi, lätkämaailamassa se voisi olla vaikka peli-identiteetti. Tämä peli-identiteetti toisi paitsi pitkäjänteisyyttä, myös
- Helpottaisi UTJ:n elämää uuden koutsin valinnassa
- Helpottaisi UTJ:n ja uuden valmentajan keskustelua jengin kokoamisesta
- Helpottaisi jengin kokoamista ja pelaajien etsimistä sopiviin rooleihin
- Toisi synergiaetuja edari- ja junnutoiminnan välille

Nythän IFK:ssa kuvitellaan että pitkäjänteisyyttä on se, että valmentajaaa ei kengitä kesken sopimuskauden. Tuollainen pitkäjänteisyys kestää esim. nykyvalmentajan tapauksessa max 3 vuotta, mutta loppuu samalla ovenavauksella kun hän lähtee talosta. Seuraava valmentaja tuo sitten taas oman filosofiansa, mikä voi olla mitä tahansa akselilla rännikiekko- mothernaturehockey- peruuttelulätkä, ym. ja taas ollaan lähtöruudussa.

Ammattitaitoiselle UTJ:lle tällainen asia on itsestäänselvyys: Mikään itseänsä kunnioittava seura ei palkkaa kulloistakin valmentajaa antamalla hänelle kaiken vapauden ja vastuun luoda joukkue ja sen pelitapa.Toivotaan että esim. Ville + Lyde saisivat ajettua näinkin yksinkertaista asiaa Officen urpojen kaaliin, nythän seurassa on piitkästä aikaa onneksi lätkästä jotain tietäviä henkilöitä.

HIFK on jossain määrin etsinyt sitä peli-identiteettiään koko sen ajan mitä Nybondas on ollut UTJ:nä. Valmentajan vaihduttua myös pelitapa on yleensä vaihtunut. Nokan kiekko ei ollut sekään sitä vanhaa brändikiekkoa, vaikka loppujen lopuksi mestaruus tuli sellaisella pelitavalla, jossa Nokan aikaisempi Kärppäkiekko yhdistyi brändielementtien kanssa. Harmi vain, että seuraajaksi tullut Matikainen lähti mm-kullan innoittamana peluuttamaan "Meidän Peliä" ja tuhosi Jalosen perinnön. Tätä ovat sitten seuraavat valmentajat jatkaneet.
 

Stigu

Jäsen
Tuosta fanittamisesta: Jokainen kannattaa omalla tavallaan, mutta itse en kiikuta rahaa millään muotoa seuran kassaan, jos peli on paskaa. Urheiluseuran fanittaminen on mielestäni verrattavissa Rock/Pop-bändin fanittamiseen. Jos esim. fanitan bändiä X, ja kuulen radiossa niiden uusin biisin, jossa laulusta ja sanoista vastaa kuvitteellinen Arttu W., niin en taatusti osta niiden levyä.

Nuorempana olin idi... erilainen, ja kiikutin seuran kassaan rahaa ihan simona. Niilta ajoilta tein ensimmäisen biisinikin, joka sopii erittäin hyvin ulkona olevaan auringonpaisteeseen ja sen mukanaan tuomiin IFK-lätkäfiiliksiin. (Biisin on muuten joku aki kopioinut myöhemmin, muistaakseni joku naismuusikko.) Toivon, että tämä toimii varoittavana esimerkkinä niille, jotka miettivät esim. pleijarikortin ostoa.

On siis kevät kuljen Hakaniemen rantaan,
Peli eikulje, muut jengit kyllä jaksaa
Kevät-Pystynkö mitään enää antaan
Konkurssin koin, en haluu enää maksaa

Kevät, kuljen Hakaniemen rantaan,
Sydän ei tunne , mutta koko touhu vielä edes vituttaa,
Kevät, pystynkö mitään enää antaan?

Sinä tarjosit vain play-offs-kausaria,
Minä olin hölmö ja ostin, vaikka kaikki kortin matsit oli turhia
Vaikka tarjosit vain play-offs-kausaria
Minä olin hölmö ja ostin, vaikka kaikki kortin matsit oli turhia

On siis kevät, odotin turbulenssin loppua
No tomppa on tomppa, se lupaa mutta jatkaa
Kevät-kaiketi pääkoppa vielä kestää
Uutiset jo luin, ei sääleistä tippumista voi estää

Kevät, IFK-alkkisfaijaa mä pelkään
Minä olin hölmä otin turpiin ja selkään
Kevät, tosiaan alkkisfaijaa pelkään
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos gloryhunttaamisella tarkoitetaan sitä, että kannatettavaa joukkuetta vaihdetaan aina sen mukaan, mikä jengi keulii sarjataulukon kärjessä, niin silloin kyseessä todella on kannattamisen halpamaisin muoto. Se puolestaan on mun mielestä ihan normaalia ja ymmärrettävää, että oman joukkueen tekemiset kiinnostaa suhteessa menestykseen. Ainakin omalla kohdallani tämä on ihan faktaa. Olen sikäli hardcore fani, että olen kannattanut HIFK:ta koko elämän ja olen ihan varma, että se fanius tulee kestämään hautaan saakka. Mutta elämässä on niin paljon muutakin tekemistä, että itseäni ei kiinnosta tsiigailla pelejä hirveästi silloin kun tuleen jatkuvasti tukkaan. Jos se tekee minusta gloryhunttaajan niin so be it. Ja tämä ei siis ole hyökkäys sinun viestiäsi kohtaan Justice, vaan pelkästään oma mielipiteeni asiasta.
Samoilla linjoilla. Ei minun koko elämäni pyöri pelkästään HIFK:n ympärillä, joten jos HIFK tarjoaa kannattajilleen nyt nähtyjä otteita, niin en koe velvollisuuksekseni kantaa roposiani HIFK:n kirstuun. Vaikka minä tulen kannattamaan HIFK:ta koko elämäni, niin en minä niin tyhmä ole, että ihan kaikesta maksaisin.

Ei se niin voi mennä, että meidän pitäisi kannattajina ihan kaikkea sietää. Kyllä minä vaadin HIFK:lta paljon nyt nähtyä enemmän, ennen kuin aion taas rahoittaa seuran toimintaa.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Rahan kantaminen heikkoina kausina HIFK:lle ei olisi mitenkään ylivoimaista mikäli ne heikot kaudet olisivat poikkeuksia (kerran 7-8 kaudessa), mutta kun ne heikot kaudet tuntuvat olevan enemmän sääntö kuin poikkeus niin mieluummin käyttää se rahat johonkin muuhun.
 

Inge Glid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Team Finland
En minäkään kanna rahaani nyt Hifk:lle. En halua maksaa shitistä. En ole maksanut moneen kuukauteen.

Mutta nyt sen näkee. Jääkiekko on ensisijaisesti viihdettä ja kun se ole sitä niin raha lakkaa tulemasta. Se on minulle aina Hifk mutta tuossa pojan kanssa leikkisästi katsottiin jo ketä aletaan seuraavaksi kannattaa ja pojan valinta oli KalPa. joten yhdestä miikkihiirijoukkueesta toiseen...

Takinkääntäminen laskusuhdanteessa ei ole kannattamista ja se on halpamaista. Toki Officen ylimielinen käytös tuttavaani kohtaan panee oikeasti miettimään, että haluanko enää niin tosissaam seurata omaa joukkuettani vai katsonko kotona silloin tällöin vaikkapa ilmaisesta streamistä.
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Enkä minä, joskaan en ole koskaan ajatellut hallille menoa minään rahan kantamisena. En mene hallille, koska en halua. Katson ottelut kotona, jokaisen. Kotona on helpompi voida pahoin, käsitellä tuska ilman teennäistä hymyä tai teatraalista päänpuistelua.

Hallilla on vuosikymmenten saatossa tullut koettua lukuisia hyviä hetkiä, hyvässä seurassa, onnellisena. En halua pilata niitä hetkiä ja muistoja, jos asetelma on se joka nyt vallitsee; hallille mennään häviämään otteluita.

Jos gloryhunttaus on sitä, että seuralta hyväksytään lähtökohtaisesti vain voittoja, eikä hallille mennä valmiiksi tappiomielialalla, tunnustan syntini. Kotisohvalla 0-6 -tilanteessa television sulkeminen kirpaisee silti ihan yhtä paljon, kun hallilta lähtö kesken ottelun. En ole robotti, joka on ohjelmoitu kannustamaan IFK:ta. Sen sijaan olen ihminen, jota IFK:n surkeat otteet kaukalossa satuttavat paljon enemmän, kuin mitä IFK kärsii siitä, etten hallille jokaiseen otteluun ilmestykään.

e. Tattis Stigu. Se soi nyt päässä korvamatona. Alkuperäisillä sanoilla tosin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu, sinä saat käyttää rahasi juuri niin kuin haluat, se asia ei minulle kuulu millään muotoa. Yhä edelleen minää vierasta tuota idiootti-sanan käyttöä. Sinä siis pidät kaikkia idiootteina, jotka eivät ole kokeneen samaa "valaistumista" kuin sinä Oulussa kärsityn tappion jälkeen. Ja toisaalta ihmettelen sitä, että tämän protestin tai boikotin tai miten sitä ikinä halutaankaan kutsua, motiivina on HIFK:n huonot otteet. Kuitenkin menestyksen osuessa kohdalle olisit valmis ja hallukas tuon uhosi unohtamaan ja sitä kautta hylkäämään protestin, joka kumpuaa todellisesta vitutuksesta jonka takaa joukkueen perseily. Gloryhunttausta se on, sanan varsinaisessa merkityksessä. Sinulla on siihen täysi oikeus, kuhan vain nostin asian esille. Eipä se gloryhunttaus ollut viestini varsinainen pointtikaan, se oli pelkkä huomio.



Niin vaikuttaa, en minä sitä muuksi olekaan tässä kohtaa väittänyt. Gloryhunttaamisen raja ylitetään minun mielestäni siinä kohtaa kun neljä ottelua voittamalla kaikki unohtuu, myös se oma protesti. Jos samassa viestissä haukutaan hallilla kävijät idiooteiksi, ilmotetaan kovaan ääneen että nyt loppuu omalta osalta ja sitten toisesta suupielestä huudetaan, että kaikki muuttuu neljä matsia voittamalla, niin se jos mikä on gloryhunttaamista. Sitä ei ostokäyttäytymiset miksikään muuta. Jotkut asiat vaan kannattaa jättää sanomatta ääneen, eikö vain. Sitä en tiedä kuinka IFK-lainen kukakin on, eikä se asia minulle kuulukaan.
Ymmärtääkseni pitää voittaa kuusi, että ollaa välierissä, kun sääleistä kuitenkin startataan. Edelleen ei tule tapahtumaan. Enkä tässä missään tapauksessa jengiä ole vaihtamassa, on vaan snadisti perseeseen pantu olo. Eikö kenellekään muulle tule Officen touhuista välinpitämätön fiilis.
Anteeksi idiootti sanan käyttö, turhan provosoiva ilmaus.
Tilanne taitaa olla ennemminkin niin, että IFK ei tällä hetkellä ansaitsisi fanejaan. Ihan sama miten pelataan ja paljonko hävitään, niin 7000 katsojaa on jokatapauksessa. Mikä pahinta tämä saa jatkua kaudesta toiseen ja mikään ei muutu.
Törmäsestäkin tulee jotenkin todella teflon fiilis, ei siihen mikään tartu.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en ole nordiksella käynyt kertaakaan vuoden 2015 puolella. Baronalla kävin 2 kertaa vuodenvaihteessa katsomassa, kun Blues persraiskasi HIFK:n kaksi kertaa. Sen jälkeen meni lopullisesti maku livenä seuraamisesta. Miksi minä maksaisin tämmöisestä? Kävin Baronalla sen takia, että sieltä saa muksuille ostettua lastenliput nordikselle ei. Vanhempi poika haluaa nykyään aika lähteä mukaan. Se on 50 eroa nordiksella laaki, kun muksun kanssa lähtee + matkat + muut kulut. Itse asun 35 km hallilta. Jääkiekko-otteluihinhan mennään hakemaan elämyksiä. HIenoin hetki tällä kaudella on ollut Tappara-HIFK megamatka, jonka HIFK tietysi hävisi. Kuinkas muutenkaan. Elämykset aiheuttikin fantastinen HIFK-faniporukka. HIFK ei ole pystynyt tällä kaudella antamaan yhtään mitään muuta tunnetta, kuin vitutusta. Joskus osattiin edes hävitä tyylikkäästi.

Eri elämäntilanteessa istuisin hallilla edelleen lähes joka pelissä edelleen. Nyt on vuorotyö, muksujen harrastukset ja omakin harrastus vie enemmän aikaa, kuin koskaan. Vanhempi aloitti pelaamaan jääkiekkoa ja sataa muutakin lajia. Meillä on 2 ja 6 vuotiaat muksut ja 2 vuotias ei ole ollut vielä päivääkään erossa äidistään, koska yksinkertaisesti ei ole isovanhempia yms. joille muksut laittaa hoitoon edes päiväksi. Pitäisi vaimollekin vähän vapaa-aikaa järjestää. Siksi katson kaikki pelit ruudun kautta. Voi katsoa muksujen ollessa kotona ja hoitaa asioita samalla. Hallilla olet konkreettisesti poissa kaikesta. Silti pakko se on tunnustaa, että mikäli tuote olisi kunnossa, niin järjestäisin asioita toisella tavalla. Kunhan elämäntilanne rauhoittuu, niin istun hallilla vaikka Nybondas olisi saanut meidät Mestikseen.

Söden läksiäiset tai mahdolliset 2 pudotuspelien kotipeliä pitäisi tosin seurata paikanpäältä. En olisi koskaan antanut itselleni anteeksi, jos en olisi Villen vikassa runkosarjapelissä ollut paikalla.
 

Carlos

Jäsen
Toinen asia, jota voisit kommentoida on, peluuttiko Stögö tuota rännikiekkoa myös Sveitsissä? Jostain hän on tuon perin erikoisen pelin keksinyt.

Bernissä Törmäsen pelitapa perustui kiekon nopeaan ylöstuontiin laitojen kautta, ja sieltä haettiin syöttöjä keskelle parhaalle maalintekosektorille. Sveitsissä tämä toimi aika hyvin, koska hänellä oli käytössään riittävän kiekkonopeat hyökkääjät. Ja toisekseen edelleenkin Sveitsissä peli perustuu paljon enemmän nopeuteen, syöttelyyn, luisteluun -fyysinen peli on lähes häviävän pienessä roolissa. Peli on niin nopeaa että fyysiset pelaajat harvemmin ehtivät taklaamaan, ja jos ehtivät, ottavat erittäin suuren riskin että omissa kolisee heti kun ajavat itsensä pelin ulkopuolelle. Suurimmalla osalla joukkueista on pelikirjassaan semmoisia 3-4:n pikasyötön minikuvioita joilla saadaan kaveri maalipaikkaan heti kun yksikin vastustajan pelaaja on poissa tontiltaan.

Missä mennään nyt sitten vikaan? 1ügassa peli on vaan hitaampaa, ennenkaikkea siinä kiekkonopeudessa on aika isokin ero. Tämä yhdistettynä hiukan suurempaan fyysiseen elementtiin, saa aikaan sen että ne laidan kautta nousevat hyökkäykset eivät puhkaise siniviivaa, jolloin joudutaan ottamaan käyttöön suunnitelma B. Jonka osaa ennustaa se sokea porokin. Jonka takia ei saada maalia. Mielestäni tämä on myös syy siihen miksi IFK on niin antifyysinen, sveitsiläisessä pelikirjassa fyysisyys on erittäin riskialtista.

Tässä on myös kääntöpuoli, jos sveitsiläistyylinen joukkue saa vastaansa riittävän liikkuvan joukkueen joka on myös fyysinen, sekoaa pasmat ihan totaalisesti. Jo pari hyvin osunutta pommia saa aikaan hermojen palamista ja semmoista "heeeei, eihän tää nyt näin pitänyt mennä, miksei toi tuomari tee mitään???" -fiilistä. Vielä pahemmaksi tilanteen tekee jos sillä sveitsiläistyylisellä joukkueella ei ole sitä riittävää kiekkonopeutta JA se saa vastaansa fyysisen joukkueen.

Eli miten tämä kaikki liittyy Helsingin IFK:hon? En tiedä, mutta luulen että tässä vuodenvaihdetta ylittäessä liigassa oli reilut puolitusinaa päävalmentajaa, jotka olivat oppineet että eräs päävalmentaja luulee peluuttavansa edelleen SC Berniä. Tällä hetkellä noiden valmentajien määrä on noussut kolmeentoista. Joka näkyy IFK:n pistesaldossa. Ja tilanne ei tule muuttumaan ennenkuin se 14. valmentaja ilmaantuu myös tähän joukkoon, ja ymmärtää että IFK ei ole SCB.

Uskon kyllä että Törmäsessä riittää potentiaalia, läksyt pitää vaan lukea ja oppia.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alle 7v. pääsee ilmaiseksi sisään, jos istuu sylissä. Yleensä kuitenkin vierestä tai läheltä löytyy lapselle oma paikka.

Olen tästä tietoinen kyllä, mutta kaveri on aika roikale ikäisekseen, kun on 9 vuotiaan pituinen, että ei halua sitä riskiä ottaa, että istuu sylissä. Joskus olen tosin ostanut liput viime tingassa lippupalvelun kautta sellaisesta paikasta, että on ympärillä tyhjää ja näin varmistanut asian. No sääleissä tuskin on paikoista pulaa.
 

Stigu

Jäsen
Eli miten tämä kaikki liittyy Helsingin IFK:hon? En tiedä, mutta luulen että tässä vuodenvaihdetta ylittäessä liigassa oli reilut puolitusinaa päävalmentajaa, jotka olivat oppineet että eräs päävalmentaja luulee peluuttavansa edelleen SC Berniä. Tällä hetkellä noiden valmentajien määrä on noussut kolmeentoista. Joka näkyy IFK:n pistesaldossa. Ja tilanne ei tule muuttumaan ennenkuin se 14. valmentaja ilmaantuu myös tähän joukkoon, ja ymmärtää että IFK ei ole SCB.
Hyvin sanottu! Uskoisin, että tämä neljästoistakin valmentaja on jo tajunnut, että nyt pelataan Äijänsuolla, Raksilassa ja Nuurdiksella, eikä missään Zurichissä tai Luganossa. Kovan hinnan on siitä koko seura maksanut (me fanit mukaanlukien) , mutta pakko tässä kai on antaa Stögölle toinen mahdollisuus. Ensi kaudella a) roolitukset kuntoon, b) max. 4 junnua koko jengissä, c) vähintään 1 johtajahahmo jengiin, d) pelikirjaan 2-3 sivua lisää ja e) pelaajille jonkinnäköiset rajat ja sapluuna toteuttaa itseään, niin katsotaan mikä on tulos. Ai niin ja kesätreenit hoidetaan paikan päällä, eikä etätöinä.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Ongelma on siinä, että tämä sveitsiläiskiekko toimi sen 40 ottelua ja joukkue oli hetken liigan kärjessä, seuraavan 10 ottelun ajan pelin toimimattomuuden pystyi vielä laittamaan väsymyksen piikkiin. Sen jälkeen kun huomattiin ettei peli toimi edelleenkään niin on alkanut olla jo liian myöhäistä korjata suuntaa, varsinkin kun joukkue on menettänyt itseluottamuksensa lähes kokonaan. Melkeinpä toivoisi ettei systeemi olisi toiminut syksyllä niin hyvin niin korjausliikkeetkin olisi voitu tehdä aikaisemmin.
 

Stigu

Jäsen
Melkeinpä toivoisi ettei systeemi olisi toiminut syksyllä niin hyvin niin korjausliikkeetkin olisi voitu tehdä aikaisemmin.
Samaa mieltä koko tekstistä. Too much too soon, sanon ma. Ihmettelen, ettei Stögö tajunnut asiaa jo noissa tämän vuoden ensimmäisissä matseissa, vaikka voittoja vielä silloin tuli. No tällaista kautta ei olekaan IFK-fanina vielä kokenut, että syyskausi lennetään ja kevätkausi uidaan syvissä vesissä. Sopii oikeastaan Stögöön, josta ei vieläkään tiedä onko se lintu vai kala.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sanon edelleen, että Törmänen on parannus Summasen, Sormusen ja hänen tilalleen aiotun Matikaisen jälkeen. Koska rima ei korkealla ole, Törmäsenkään kanssa ei näköjään säälejä korkeammalle päästä. Nämä neljä nimeä ja vielä peräkkäin ovat mahdollisia vain HIFK:ssa. Niin heikkoa on substanssiosaaminen HIFK:n johdossa.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Cobol: ottaisin milloin tahansa Cacan takaisin Stögön tilalle. Vaikka sekin peli oli sellaista rännikiekon ja ajokoirien puuhaa, se oli sentään fyysistä ja runkosarjassa tehokasta. Toisin kuin Stögö, Cacca sai jengin nousuun mitä pidemmälle runkkari eteni. Pleijareiden mahalasku olikin sitten jo legendaarinen.

Silti. Stögön ilmalätkä ilman fyysistä menoa vs Cacan ajokoiraneno fyysisyydellä? Ei ole edes vaikea. Paljonkohan Matikainen katuu sitä mvp:tä mitä yritti Pennasen kanssa tuoda HIFK:hon?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Jos Törmänen on huippuvalmentaja, niin hän kääntää HIFK:n takaisin voittavaksi joukkueeksi, ennemmin tai myöhemmin. Muten tulee potkut eteen kauden 15-16 aikana, tuskin aikaisemmin. Potkuihin riittää HIFK:n mahdollisen kehnon menestyksen jatkuminen kaukalossa pitkälle ensi kauteen, ei Törmäsen osaaminen valmentajana.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jos Törmänen on huippuvalmentaja, niin hän kääntää HIFK:n takaisin voittavaksi joukkueeksi, ennemmin tai myöhemmin. Muten tulee potkut eteen kauden 15-16 aikana, tuskin aikaisemmin. Potkuihin riittää HIFK:n mahdollisen kehnon menestyksen jatkuminen kaukalossa pitkälle ensi kauteen, ei Törmäsen osaaminen valmentajana.

Kaiken itkupotkuraivarikirjoitusten ja monotusviestien keskellä faktahan on juuri tämä, vaikka hävittäisiin jokainen tämän kauden tuleva matsi niin Stögö lähtee aikaisintaan siinä 2015 - 2016 kauden ensimmäisen maajoukkuetauon aikaan ja sekin vaatisi että alkukaudella rämmittäisiin pahasti siellä 10 ynnä muut sijoilla. Vaikea uskoa tähän.
Pahin skenaario on se että ei rämmitä mutta eipä tule sitä menestystäkään ja mitäänsanomaton mielukuvitukseton kiekko jatkuu koko ensi kauden ja max sijoitus ensi kaudellakin se about 4-8.

Alan itse siirtämään katsetta potkupalloon kun siellä punaista hegemoniaa havaittavissa ja NHL:ssä monta mielenkiintoista paria muodostuu jo ekoille pleijarikierroksille. Kaikkea hyvää Stögölle ja IFK-lätkälle, mutta kaukana on sellainen Suikkasmainen nousu syvästä savesta kohti mestaruutta.

_
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös