Antti Törmänen HIFK:n valmentajaksi 2014–2017

  • 564 753
  • 2 088

redzel777

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lempinen kertoi kuulleensa, että Törmänen olisi vähän laiskistunut kun sai jatkosopimuksen ja pelaajat ovat saaneet ennätyspaljon vapauksia jo kesäharjoittelusta lähtien ja puhui myös siitä että on jollain tasolla menettänyt otteen kopista.

Tässähän tullaan ihan perusoppeihin "Tyytyväisyys tappaa kehityksen". Tavallaan maksellaan Törmäsen oppirahoja vielä suht nuorella valmennusuralla, ehkä Stögö ajatteli, että viimekauden menestys + sopiva nälkä ajavat pelaajat vielä kovempaan suoritukseen, mutta ihmiset on erilaisia ja kaikki eivät edes osaa treenata "hyvin" omatoimisesti.

Ainahan se on edarikopissa ollut, että hihna täytyy pitää melko kireällä ja kaiken lisäksi tarvitaan muutama kova pukukoppi persoona, jotka tukevat valmentajan näkemyksiä.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Melkein kaiken muun voi myöhemmin korjata, mutta laiskasti/paskasti toteutettua kesätreeniä ei keväällä saa anteeksi. Kesäharjoittelua ei saa jättää sen veraan, että antaa poikien hoitaa. Vituiksi menee ja se on valmennukselta amatöörivirhe.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Tässä ehkä kiteytyy tämän hetken ja koko kauden ongelma. Törmäsellä ei ole keinoja saada velliperseitä ruotuun kun tuolta kopista puuttuu liideri, edareita sitäkin enemmän. Tästä syystä johto on todennäköisesti joutunut muistuttamaan palkan vastineesta. Kangasalusta helvettiin ja Summanen kakkoseksi niin tuokin ongelma poistuisi.

Summanen olisi paskin mahdollinen valinta. Käytännössä kukaan suomalainen pelaaja ei halua hänen kanssaan samaan koppiin. Hoitaa lapsellisesti työtään ja ottaa silmätikuiksi pelaajia, joille vittuilee suoraan oli aihetta tai ei.

Nykyaikana tuollainen ei yksinkertaisesti toimi. Nähtiin aika hyvin IFK:ssakin mitkä oli tulokset. Hämmästyttää, että jotku vieläkin pitävät häntä valmentajana josta olisi jotain hyötyä.

Kakkosvalmentajanakin saisi niin paljon paskaa aikaan, ettei Törmänen samaan kykenisi koskaan.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Törmäsen tyyli on nykyaikaa ja itseasiassa veikkaisin että Törmänen on aikaansa edellä. Suurin osa jääkiekkoilijoista eivät vielä ole valmiita ottamaan sitä vastuuta, jota huippu-urheilijoiden pitäisi ottaa.
 

Lehmus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Summanen olisi paskin mahdollinen valinta. Käytännössä kukaan suomalainen pelaaja ei halua hänen kanssaan samaan koppiin. Hoitaa lapsellisesti työtään ja ottaa silmätikuiksi pelaajia, joille vittuilee suoraan oli aihetta tai ei.

Nykyaikana tuollainen ei yksinkertaisesti toimi. Nähtiin aika hyvin IFK:ssakin mitkä oli tulokset. Hämmästyttää, että jotku vieläkin pitävät häntä valmentajana josta olisi jotain hyötyä.

Kakkosvalmentajanakin saisi niin paljon paskaa aikaan, ettei Törmänen samaan kykenisi koskaan.

Itse olen täysin eri mieltä. Summanen sopisi erinomaisesti herättäjäksi tähän tilanteeseen, jossa Törmänen on menettänyt täysin auktoriteetin ja sitä on hänen mahdoton saada enää nykyisen porukan edessä takaisin. Törmänen-Raivo olisi mainio hyvä poliisi & paha poliisi -parivaljakko, joka varmasti toisi tulosta. Summanen on huono isäntä, mutta loistava renkipiiskuri.

Espoossahan Raimo on tehnyt kovaa tulosta 20.12. alkaen, kun tuli joukkueen kakkoseksi. Ennen Summasta PPG oli 1,18 ja nyt Raimon aikana PPG on ollut 1,92. EU on noussut pohjalta pudotuspelitaistoon ja trendi on nouseva.
 

keigykedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Leijonat
Bongasin Törmäsen tänään aamulla helsinki-vantaalla turvatarkastuksen jälkeen, tiedä sitten minne oli menossa, ei ainakaan noussut Münchenin koneeseen
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän se Sveitsiin lähde allekirjoittamaan ensikaudelle sopimusta.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Törmäsen tyyli on nykyaikaa ja itseasiassa veikkaisin että Törmänen on aikaansa edellä. Suurin osa jääkiekkoilijoista eivät vielä ole valmiita ottamaan sitä vastuuta, jota huippu-urheilijoiden pitäisi ottaa.
Juuri näin. Ammattilainen hoitaa kesätreenit kunnolla itsenäisestikin, ei ammattilaisjääkiekkojoukkue ole mikään päiväkoti.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Törmäsen tyyli on nykyaikaa ja itseasiassa veikkaisin että Törmänen on aikaansa edellä.
Tästä olen täysin erimieltä. Nykyaikainen kiekko on nopea tempoista, fyysistä, aktiivista karvausta, jossa puolustajat osallistuu ja tukee hyökkäystä ja ennenkaikkea pelaamista JOUKKUEENA. Kaikkea sitä mitä Törmäsen kiekko ei ole. Aaltosen pyörimisestä kentällä tulee mieleen IVYn joukkue ja Yashin yksin kikkailemassa ja ratkomassa otteluita vaihtelevalla menestyksellä. Jääkiekko on joukkuepeliä eikä kilpailua siitä kenellä pelaajat saavat eniten vapautta kekkailla mitä seuraavaksi tekisi. Jos Stögö on edelläkävijä niin muiden pitäisi silloin matkia Stögöä jatkossa.
Not gonna happen.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juuri näin. Ammattilainen hoitaa kesätreenit kunnolla itsenäisestikin, ei ammattilaisjääkiekkojoukkue ole mikään päiväkoti.

Työelämä on murroksessa kaikkialla, myös jääkiekkokaukalossa. Sinä olet työvälineesi - pidät siitä huolta ja tuot paikalle myös intohimon työhösi. Strategian saattaa laatia joku muu, mutta osallistaa sinutkin.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En mä tohon taktiseen puoleen ottanut kantaa, vaan siihen että pelaajille annetaan vastuuta ja vapauksia harjoittelussa erityisesti kun kyseessä on esim. jotkut yksinkertaiset jääharjoitteet/peruskunnon kehittäminen tai voiman hankinta. Mutta tottakai sekin pitää tehdä fysiikkavalmentajan johdolla/tukemana, ellei ole Oskar Osala.
 

Player#69

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En mä tohon taktiseen puoleen ottanut kantaa, vaan siihen että pelaajille annetaan vastuuta ja vapauksia harjoittelussa erityisesti kun kyseessä on esim. jotkut yksinkertaiset jääharjoitteet/peruskunnon kehittäminen tai voiman hankinta. Mutta tottakai sekin pitää tehdä fysiikkavalmentajan johdolla/tukemana, ellei ole Oskar Osala.

Ja jos pelaaja ei itse ymmärrä, niin silloinhan pitää lähteä kysymään neuvoa ja apua. Omasta mielestäni vapaudet tarkoittavat sitä, että on vapaus valita mitä ja miten haluaa tehdä. Ja jos ymmärrä itse omia puutteitaan, niin sittenhän niitä pitäisi lähteä muualta selvittämään. Ei se minusta ole Stögön vika, jos jätkät on huonossa kunnossa. Eihän kukaan jätä töissäkään hommaa tekemättä sen takia ettei osaa vaan etsii apua ongelmaan. Ja sama pätee tässäkin. Ja eikös nimenomaan Ramin aikana pelaajat tulleet itse pyytämään yhteisiä reenejä jopa kesäloma aikana. Toki valmentajan pitäisi seurata tilannetta, mikäli homma ei toimi ja mennään päin persettä. Mutta turha siitä, että pelaajat eivät olleet hyvässä kunnossa, on Stögöä yksin syyttää. Varmasti järjestyy yhteistreenit, jos jätkät itse niin haluaa.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Summanen olisi paskin mahdollinen valinta. Käytännössä kukaan suomalainen pelaaja ei halua hänen kanssaan samaan koppiin. Hoitaa lapsellisesti työtään ja ottaa silmätikuiksi pelaajia, joille vittuilee suoraan oli aihetta tai ei.

Nykyaikana tuollainen ei yksinkertaisesti toimi. Nähtiin aika hyvin IFK:ssakin mitkä oli tulokset. Hämmästyttää, että jotku vieläkin pitävät häntä valmentajana josta olisi jotain hyötyä.

Kakkosvalmentajanakin saisi niin paljon paskaa aikaan, ettei Törmänen samaan kykenisi koskaan.

Edellisen kerran kun oli rauhallisemman koulukunnan ykkösen kakkosena voitettiin mestaruus. Summanen on itse hyvin avoimesti analysoinut mikä meni pieleen IFK:ssa ja kertonut virheistään.
Summanen on edelleen huippuvalmentaja, ainoat pelaajat jotka eivät halua Summasta ovat juurikin nämä velliperseet. Summanen haastaa pelaajia ulos omalta mukavuusalueelta ja jos pelaaja ei vastaanota voi homma läikkyä yli. Se on vaan fakta, että Törmänen tarvitsee mahdollisimman vittumaisen aisaparin.

@Lehmus hyvä pointti ja tämä oli yksi syy miksi minulle tuli mieleen Summanen.
 

M.Rönkkö-83

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Islanders
Toi Summasen hommaaminen yhtään mihinkään tehtävään on jo vähän liikaa. Eikö jengi muista mikä ihmisraunio kaveri oli viime visiitillä. Kaikesta näki, että lasittuneella katseella hitaasti sekavia puhuva "Raimo-setä" oli varjo entisestään. Lähes pomminvarmasti kaveri oli mielialalääkkeissä. En tiedä mistä asia tuolloin johtui tai mikä diagnoosi oli päällä, mutta toivon ennen kaikkea, että Raimo pysyisi pois vaihtoaitioista ja osallistuisi jääkiekon parissa tehtäviin, jotka eivät aja häntä enää tuohon tilaan.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Mä en ainakaan tajunnut suurimmasta osasta Summasen haastatteluista mitään, mies ei sanonut yhtään lausetta loppuun asti. Ajatus laukkasi nopeammin kuin suu ehti tuottaa tekstiä. Jotenkin luulen että ulosanti kopissa ja harjoituksissa on samaa luokkaa, siihen päälle vielä erittäin kiivas luonne niin voin kuvitella että pelaajat on aika hukassa että mitä pitäisi tehdä. Ei kiitos Summaselle.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edellisen kerran kun oli rauhallisemman koulukunnan ykkösen kakkosena voitettiin mestaruus. Summanen on itse hyvin avoimesti analysoinut mikä meni pieleen IFK:ssa ja kertonut virheistään.
Summanen on edelleen huippuvalmentaja, ainoat pelaajat jotka eivät halua Summasta ovat juurikin nämä velliperseet. Summanen haastaa pelaajia ulos omalta mukavuusalueelta ja jos pelaaja ei vastaanota voi homma läikkyä yli. Se on vaan fakta, että Törmänen tarvitsee mahdollisimman vittumaisen aisaparin.

@Lehmus hyvä pointti ja tämä oli yksi syy miksi minulle tuli mieleen Summanen.

Esimerkiksi Söderholm oli yksi Summasen syntipukeista, vaikka kaveri kyllä antoi kaikkensa mitä löytyy. Aika sattumanvaraista on ja kaikki olemme varmaan samaa mieltä siitä, että Summasen sosiaaliset taidot ovat niin puutteelliset, ettei sen takia häntä kannata pukukoppiin ottaa.

Summasen aikana hankittiin yliopistopelaajia jenkeistä kun olivat varmaan ainoita, jotka eivät olleet tietoisia kuinka sekaisin tämä valmentaja yleensä on.

Ei millään pahalla, mutta Raimo ei mielestäni pelaa ihan täydellä pakalla, vaikka pelistä varmasti jotain ymmärtääkin. Aiheuttaa aivan hirveitä konflikteja joukkueeseen suosimalla joitain pelaajia ja haukkumalla suohon tiettyjä pelaajia, oli syytä tai ei. On Jokeri-aikoina haastanut ulkomaalaisvahvistuksen tappeluunkin ja yllättäen tämä pelaaja olikin valmis lähtemään ja tilanne eskaloitui lähes katastrofiksi.

En ymmärrä, miten jotkut näkevät hänet jonain ratkaisuna yhtään mihinkään ongelmaan. Me näimme hänen ulosantinsa ja touhuilunsa ihan äsken.

On iso liuta pelaajia, jotka eivät halua Summasen valmennettavaksi ja eivät todellakaan ole mitään velliperseitä, minusta tuntuu ettet nyt joko tiedä tai ajattele asiaa kovinkaan laajasti. Haluaisitko itse olla töissä sekopäisen pomon alaisuudessa?

Varmaan aika paljon kertoo sekin, ettei Summasta oteta eikä tulla ottamaan apuvalmentajaksi mihinkään organisaatioon liigassa.
 
Viimeksi muokattu:

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Antti, Antti ... noillakaan palikoilla ei tule onnistumisia. Kauden suurin floppaaja olet SINÄ. Tästäkö on hyvä lähteä uuteen kauteen, vanhoin tutuin menetelmin?
 

Meedio

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Atletico Madrid
KENKÄÄÄ ja pian!!! Buddhapatsas ajaa saman asian kuin sä, sekin hymyilee.
Näkykö hallilla Tamia, Rockya tai Erkkaa ??
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kyllä se taitaa olla niin, että täälläkin 95% faneista haluaisi nähdä otsikon, jossa Stögön sopimus on purettu. Ja kauden jälkeen voisi olla sen vielä tärkeämmän asian, eli UTJ:n vaihdon aika.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kyllä se taitaa olla niin, että täälläkin 95% faneista haluaisi nähdä otsikon, jossa Stögön sopimus on purettu. Ja kauden jälkeen voisi olla sen vielä tärkeämmän asian, eli UTJ:n vaihdon aika.

Joo pitkään oon ollut Törmäsen puolella tässä, mutta enää en tiedä.

Mutta mielestäni ehdottomasti tärkein asia olisi utj:n vaihto ensimmäisenä. Tämän jälkeen uusi utj voisi miettiä mitä tekee Stögön suhteen antaako tälle mahdollisuuden vai pistääkö heti kylmästi ensi töikseen Törmäsen pihalle.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Joo pitkään oon ollut Törmäsen puolella tässä, mutta enää en tiedä.

Mutta mielestäni ehdottomasti tärkein asia olisi utj:n vaihto ensimmäisenä. Tämän jälkeen uusi utj voisi miettiä mitä tekee Stögön suhteen antaako tälle mahdollisuuden vai pistääkö heti kylmästi ensi töikseen Törmäsen pihalle.

Joo mun täytyy kyllä rehellisesti sanoa, että oon ihan haavi auki tästä IFK:n nykyisestä tilasta.

Ymmärrän toki sen, että kun onnistumisia/voittoja ei ole tullut toivotusti, niin rentous ja itseluottamus saattaa kadota ja peli puuroutua. Mutta se mikä siellä nyt ikinä onkaan menossa, niin on hyvin hämmentävää. Puolustus ja hyökkäys pelaavat kuin eri peliä, erikoistilanne-pelaaminen on katastrofaalisella tasolla ja silmiinpistävää on, että pelinopeus on todella hidasta, Ainakaan minä en ole nähnyt minkäänlaista kehittymistä pelissä kauden edetessä, vaikka kuinka olen yrittänyt löytää niitä toistoja ja hakuja.

Materiaaliero viimekauteen on selkeä. Mutta tuo peli-idean kadottaminen on kaikkea muuta kuin selvää. Stögö apukoutseineen on kadottanut sen ihan täysin, ja tuollaista epäjärjestys-kiekkoa pelaavalta joukkueelta on helppo napata pisteet pois, kuten nyt on toistuvasti käynytkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös