Antero Niittymäki TPS:n urheilutoimenjohtajana

  • 192 273
  • 860

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En jaksa uskoa, että uusi UTJ tulisi seuran ulkopuolelta. Aika kuolemanloukkuun itsensä pistää joka tuohon suostuu. Ei turkulaiset millään pahalla, mutta Kallion Tomppa on ainoa tarpeeksi hönö, kenen uskon tuohon pestiin tällä hetkellä suostuvan.
 

Oddmanrush

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun joukot,Leijonat,Colorado, NyR.
Miten haluaisimmekaan olla kärpäsenä katossa, kun näitä isoja päätöksiä tehdään organisaation sisällä. Mutta koska tämä ei ole mahdollista niin kerätäänpä tänne hieman virallisia ulostuloja viime aikoina.

JULKAISTU 14.10.2019 19:50: "TPS-pomo lyö painetta päävalmentaja Kalle Kaskiselle: "Pelejä pitää ruveta voittamaan"
Niittymäki ottaa kantaa joukkueen nykyiseen tilanteeseen ja korostaa että voittoja täytyy ruveta tulemaan. Niittymäki ei suoranaisesti sano haastattelussa että Kaskisen asema olisi uhattuna, mutta ei myöskään sulje pois tätä mahdollisuutta. "Kaikkien pitää parantaa – allekirjoittaneen, valmennuksen ja pelaajien – jotta tämä kääntyy."

JULKAISTU 17.10.2019: Urheiluruudun TPS juttu
Kaskinen kumoaa täysin Niittymäen kommentit kertomalla että "sellainen sanapari kuin pakko ja pelko, niin simmoist ei voi olla. Ei voi olla pakkovoittoa, ei voi olla pelkoa siitä et hävitään, vaan nyt täytyy olla sellainen tunne että mä pystyn ja mä haluun ja yhdessä mä tää ratkotaan". Kyseisessä haastattelussa ovat mukana Kaskinen sekä toimitusjohtaja Santtu Jokinen. Niittymäki loistaa poissaolollaan.

JULKAISTU 18.10.2019: "Sarjajumbo TPS:ssä on viime päivinä keskusteltu joukkueen ahdistuksesta ja valettu uskoa nousuun – Kaskisen työpaikka ei ole uhattuna"
TPS:n organisaatiossa uskotaan, että tappioputki katkeaa päävalmentaja Kalle Kaskisen johdolla. Potku-uhkaa ei seurajohdon mukaan ole. Kaskinen itse kertoo keskustelevansa päivittäin seurajohdon eri henkilöiden kanssa. Juttelukumppaneihin lukeutuu Jokisen ohella esimerkiksi hallituksen jäsenet Ilkka Paananen ja Erkka Westerlund sekä urheilutoimenjohtaja Antero Niittymäki.

JULKAISTU 12.10.2019: ANTERO NIITTYMÄKI JÄTTÄÄ TEHTÄVÄNSÄ HC TPS:N URHEILUTOIMENJOHTAJANA
HC TPS:n urheilutoimenjohtaja Antero Niittymäki jää sivuun tehtävästään omasta päätöksestään.
– Tämä on raskas päätös, mutta koin, etten voi jatkaa tehtävässäni urheilutoimenjohtajana haluamallani tavalla, kommentoi Niittymäki.

Tuosta voi kaikki sitten vetää omat johtopäätökset...
Tilanteesta voi tehdä johtopäätöksiä:
-Antsa ei ainakaan enää kuulunut hiekkalaatikkoporukkaan.
-Kaskinen kuuluu, tai sitten heivataan vasta ensi kaudelle ja ainakin vielä nähdään mahdollisuus pestä urheilulliset kasvot tällä kaudella. Ei onnistu. Koppi on menetetty.
- Esim Westerlund on kerennyt nyt jo jonkun aikaa perehtyä Seuran tilanteeseen. Onko vielä uusia seuraamuksia ja mikä on hänen sanan painoarvo?

Utj on haastava jobi. Ei ole koulua siihen, paitsi Turussa kun kuulut sisäpiirijengiin.
Pitäisi olla hanskassa ulkoinen ja sisäinen viestintä, suhteet, rahan taju, urheilullinen tietämys, osata olla sopivassa suhteessa jämäkkä joka suuntaan, myös hallituksen suuntaan joka tarkoittaa että luottaa omaan näkemykseen.

Täällä on monia nimiä lueteltu. Mielenkiintoista nähdä kuka valitaan. Urheilupersoonina mua kiinnostaa Tuomas Grönman sekä Marko Yrjövuori. Näillä voisi olla annettavaa seuralle, ei ehkä UTJksi asti, mutta tietämystä urheilijana olemisesta sekä elämisestä.
 

Konson Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sopivasti Antero halusi irtisanoutua itse, joten Kaskinen UTJ:ksi ilman että rikotaan pyhää verivalaa missä Kalle Kaskinen ei saa potkuja. Pätkävalmentaja sisään ja Kalle toimistolle toimenkuvanmuutoksen muodossa.

Näin koko pieni sisäpiiri voittaa ja oli suorastaan pakotettu tekemään näin koska Antero jätti meidät.
 

ILIMAVEIVI

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En jaksa uskoa, että uusi UTJ tulisi seuran ulkopuolelta. Aika kuolemanloukkuun itsensä pistää joka tuohon suostuu. Ei turkulaiset millään pahalla, mutta Kallion Tomppa on ainoa tarpeeksi hönö, kenen uskon tuohon pestiin tällä hetkellä suostuvan.
Kallion Tomppa voisi olla ihan hyvä vaihtoehto tai oikeastaan paras vaihtoehto tähän hätään.
 
Miten haluaisimmekaan olla kärpäsenä katossa, kun näitä isoja päätöksiä tehdään organisaation sisällä. Mutta koska tämä ei ole mahdollista niin kerätäänpä tänne hieman virallisia ulostuloja viime aikoina.

JULKAISTU 14.10.2019 19:50: "TPS-pomo lyö painetta päävalmentaja Kalle Kaskiselle: "Pelejä pitää ruveta voittamaan"
Niittymäki ottaa kantaa joukkueen nykyiseen tilanteeseen ja korostaa että voittoja täytyy ruveta tulemaan. Niittymäki ei suoranaisesti sano haastattelussa että Kaskisen asema olisi uhattuna, mutta ei myöskään sulje pois tätä mahdollisuutta. "Kaikkien pitää parantaa – allekirjoittaneen, valmennuksen ja pelaajien – jotta tämä kääntyy."

JULKAISTU 17.10.2019: Urheiluruudun TPS juttu
Kaskinen kumoaa täysin Niittymäen kommentit kertomalla että "sellainen sanapari kuin pakko ja pelko, niin simmoist ei voi olla. Ei voi olla pakkovoittoa, ei voi olla pelkoa siitä et hävitään, vaan nyt täytyy olla sellainen tunne että mä pystyn ja mä haluun ja yhdessä mä tää ratkotaan". Kyseisessä haastattelussa ovat mukana Kaskinen sekä toimitusjohtaja Santtu Jokinen. Niittymäki loistaa poissaolollaan.

JULKAISTU 18.10.2019: "Sarjajumbo TPS:ssä on viime päivinä keskusteltu joukkueen ahdistuksesta ja valettu uskoa nousuun – Kaskisen työpaikka ei ole uhattuna"
TPS:n organisaatiossa uskotaan, että tappioputki katkeaa päävalmentaja Kalle Kaskisen johdolla. Potku-uhkaa ei seurajohdon mukaan ole. Kaskinen itse kertoo keskustelevansa päivittäin seurajohdon eri henkilöiden kanssa. Juttelukumppaneihin lukeutuu Jokisen ohella esimerkiksi hallituksen jäsenet Ilkka Paananen ja Erkka Westerlund sekä urheilutoimenjohtaja Antero Niittymäki.

JULKAISTU 20.10.2019: "ANTERO NIITTYMÄKI JÄTTÄÄ TEHTÄVÄNSÄ HC TPS:N URHEILUTOIMENJOHTAJANA"
HC TPS:n urheilutoimenjohtaja Antero Niittymäki jää sivuun tehtävästään omasta päätöksestään.
– Tämä on raskas päätös, mutta koin, etten voi jatkaa tehtävässäni urheilutoimenjohtajana haluamallani tavalla, kommentoi Niittymäki.

Tuosta voi kaikki sitten vetää omat johtopäätökset...

Pistän nyt vielä tähän jatkoksi että vaikka täältä löytyy paljon Niittymäen kritisoijia niin täytyy muistaa että Niittymäen aikana tänne hankittiin esimerkiksi Tomi Kallio, Henrik Tallinder ja Eric Perrin. Myös Ari-Pekka Selin oli Niittymäen valinta. Tässä vielä muistuksena Niittymäen kommentit Selinin valinnasta aikoinaan. Niitymäen lähdön jälkeen ajatuksiin hiipii lievästi pelottava ajatus siitä että Kaskinen olisi aina ollut ylempänä organisaation ravintoketjussa kuin UTJ. Foliohattu päässä voikin nyt kysyä: Olikohan Niittymäki koskaan Kaskisen valinnan takana vai tehtiinkö päätös ns. korkeamman tahon toimesta...
 

Bonsai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + länsirannikon muut joukkueet
Miten haluaisimmekaan olla kärpäsenä katossa, kun näitä isoja päätöksiä tehdään organisaation sisällä. Mutta koska tämä ei ole mahdollista niin kerätäänpä tänne hieman virallisia ulostuloja viime aikoina.

JULKAISTU 14.10.2019 19:50: "TPS-pomo lyö painetta päävalmentaja Kalle Kaskiselle: "Pelejä pitää ruveta voittamaan"
Niittymäki ottaa kantaa joukkueen nykyiseen tilanteeseen ja korostaa että voittoja täytyy ruveta tulemaan. Niittymäki ei suoranaisesti sano haastattelussa että Kaskisen asema olisi uhattuna, mutta ei myöskään sulje pois tätä mahdollisuutta. "Kaikkien pitää parantaa – allekirjoittaneen, valmennuksen ja pelaajien – jotta tämä kääntyy."

JULKAISTU 17.10.2019: Urheiluruudun TPS juttu
Kaskinen kumoaa täysin Niittymäen kommentit kertomalla että "sellainen sanapari kuin pakko ja pelko, niin simmoist ei voi olla. Ei voi olla pakkovoittoa, ei voi olla pelkoa siitä et hävitään, vaan nyt täytyy olla sellainen tunne että mä pystyn ja mä haluun ja yhdessä mä tää ratkotaan". Kyseisessä haastattelussa ovat mukana Kaskinen sekä toimitusjohtaja Santtu Jokinen. Niittymäki loistaa poissaolollaan.

JULKAISTU 18.10.2019: "Sarjajumbo TPS:ssä on viime päivinä keskusteltu joukkueen ahdistuksesta ja valettu uskoa nousuun – Kaskisen työpaikka ei ole uhattuna"
TPS:n organisaatiossa uskotaan, että tappioputki katkeaa päävalmentaja Kalle Kaskisen johdolla. Potku-uhkaa ei seurajohdon mukaan ole. Kaskinen itse kertoo keskustelevansa päivittäin seurajohdon eri henkilöiden kanssa. Juttelukumppaneihin lukeutuu Jokisen ohella esimerkiksi hallituksen jäsenet Ilkka Paananen ja Erkka Westerlund sekä urheilutoimenjohtaja Antero Niittymäki.

JULKAISTU 20.10.2019: "ANTERO NIITTYMÄKI JÄTTÄÄ TEHTÄVÄNSÄ HC TPS:N URHEILUTOIMENJOHTAJANA"
HC TPS:n urheilutoimenjohtaja Antero Niittymäki jää sivuun tehtävästään omasta päätöksestään.
– Tämä on raskas päätös, mutta koin, etten voi jatkaa tehtävässäni urheilutoimenjohtajana haluamallani tavalla, kommentoi Niittymäki.

Tuosta voi kaikki sitten vetää omat johtopäätökset...

Siinä on hyvä aikajana, tuosta on helppo hahmottaa miten tuo case on todennäköisesti mennyt.
Jos peli ei vieläkään oikene ja Kalleen ei voi koskea, niin mitä seuraavaksi? Erotetaan hallisiivooja?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Jos kerran seuralegendalle olisi urheilujohtajan vakanssi auki, niin tiedättehän, että BUUMI on yhden puhelinsoiton päässä.
 

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
Kallion Tomppa voisi olla ihan hyvä vaihtoehto tai oikeastaan paras vaihtoehto tähän hätään.

Et niinku hauissaan epäonnistunut scoutti, joka ei kunnioita valmentajuutta, olisi hyvä vaihtoehto urheilutoimenjohtajaksi? Nut ei jummarra.
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
"Koin, etten voi jatkaa tehtävässäni urheilutoimenjohtajana haluamallani tavalla." No tämähän kertoo kaiken oleellisen. Niittymäki ei voinut heivata Kalle Kaskista pihalle vaikka niin olisi halunnut. Pari päivää sitten Niittymäeltä tuli valmennukselle ukaasi MTV:n haastattelussa että voittoja on ruvettava tulemaan. Eipä tainnut Niittymäki kuulua siihen TPS:n hyväveli kerhoon.
Eikö Niittymäki itse palkannut Kaskisen? Näin ainakin mies itse kommentoi: Niittymäki: "Kaskisen palkkaus on minun päätökseni"

–Minä olen palkannut Kaskisen A-junioreihin. Minulle ei ole kukaan missään kertonut, että näin pitää tehdä, Niittymäki kommentoi Kiekkoareenalle.

–Mitä olen oman työnkuvani ymmärtänyt ja organisaation ihmisten kanssa jutellut, niin minä teen urheilua koskevat päätökset. Esitän omat ehdotukseni ylemmille tahoille ja jos ne ehdotukset eivät toimi, voin kävellä ovesta ulos ja uusi kaveri tulee tilalle. Kaskisen palkkaus A-junioreihin on ihan minun päätökseni, Niittymäki toistaa.

–Miksi täällä edes olisi urheilutoimenjohtaja, jos joku muu tekisi urheilulliset päätökset?

Eli näillä voidaan haudata Antsa-fanien märät päiväunet - Antsa on itse tehnyt virheensä ja virheiden takia ei jatka tehtävässä.

Niin ja millä tavalla Sahlstedt on hyvä ja kokenut UTJ? Edustaisi juuri sitä mistä halutaan päästä eroon.
Ei edusta. CV:ssä kolme kautta UTJ:n hommia ja tämän lisäksi ei ole turkulainen vaan raumalainen.
 

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
Saku Koivun pätevyydestä en osaa sanoa, mutta nimenä voisi olla kova.

Miksi omaisi paremmat mahdollisuudet menestyä kuin Antero? Vanhan NHL-lätkän fani ja osaaja hänkin. Ei palvele liigaa.

Jotta Tepsi voisi menestyä, sen tarvii päästä eroon tästä fanipoikamentaliteetista.

Jos vanha TPS-kasvo on pakko asettaa virkaan, niin Hantta sitten. 20 vuotta perspektiiviä valmennustyöstä Euroopan huippuliigoissa.
 

jtuominen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS(+Länsirannikko)
Itse en näe saunakaverien/kaverien/tuttujen palkkaamisessa muuta perustavanlaatuista ongelmaa kuin sen, että ongelmien osuessa kohdalle se kaveruus on hankala asia. Kun pitäisi tehdä ratkaisuja, ikäviäkin, niin niitä sitten väistellään, siirrellään liian kauan.
 

W124

Jäsen
Miten haluaisimmekaan olla kärpäsenä katossa, kun näitä isoja päätöksiä tehdään organisaation sisällä. Mutta koska tämä ei ole mahdollista niin kerätäänpä tänne hieman virallisia ulostuloja viime aikoina.

JULKAISTU 14.10.2019 19:50: "TPS-pomo lyö painetta päävalmentaja Kalle Kaskiselle: "Pelejä pitää ruveta voittamaan"
Niittymäki ottaa kantaa joukkueen nykyiseen tilanteeseen ja korostaa että voittoja täytyy ruveta tulemaan. Niittymäki ei suoranaisesti sano haastattelussa että Kaskisen asema olisi uhattuna, mutta ei myöskään sulje pois tätä mahdollisuutta. "Kaikkien pitää parantaa – allekirjoittaneen, valmennuksen ja pelaajien – jotta tämä kääntyy."

JULKAISTU 17.10.2019: Urheiluruudun TPS juttu
Kaskinen kumoaa täysin Niittymäen kommentit kertomalla että "sellainen sanapari kuin pakko ja pelko, niin simmoist ei voi olla. Ei voi olla pakkovoittoa, ei voi olla pelkoa siitä et hävitään, vaan nyt täytyy olla sellainen tunne että mä pystyn ja mä haluun ja yhdessä mä tää ratkotaan". Kyseisessä haastattelussa ovat mukana Kaskinen sekä toimitusjohtaja Santtu Jokinen. Niittymäki loistaa poissaolollaan.

JULKAISTU 18.10.2019: "Sarjajumbo TPS:ssä on viime päivinä keskusteltu joukkueen ahdistuksesta ja valettu uskoa nousuun – Kaskisen työpaikka ei ole uhattuna"
TPS:n organisaatiossa uskotaan, että tappioputki katkeaa päävalmentaja Kalle Kaskisen johdolla. Potku-uhkaa ei seurajohdon mukaan ole. Kaskinen itse kertoo keskustelevansa päivittäin seurajohdon eri henkilöiden kanssa. Juttelukumppaneihin lukeutuu Jokisen ohella esimerkiksi hallituksen jäsenet Ilkka Paananen ja Erkka Westerlund sekä urheilutoimenjohtaja Antero Niittymäki.

JULKAISTU 20.10.2019: "ANTERO NIITTYMÄKI JÄTTÄÄ TEHTÄVÄNSÄ HC TPS:N URHEILUTOIMENJOHTAJANA"
HC TPS:n urheilutoimenjohtaja Antero Niittymäki jää sivuun tehtävästään omasta päätöksestään.
– Tämä on raskas päätös, mutta koin, etten voi jatkaa tehtävässäni urheilutoimenjohtajana haluamallani tavalla, kommentoi Niittymäki.

Tuosta voi kaikki sitten vetää omat johtopäätökset...



Hyvä kirjoitus. Palaisin kuitenkin vielä tuohon Kaskisen pakkovoitto puheeseen. Hän on aivan oikeassa, että henkinen lukko ei purkaudu huutamalla tai uhkailemalla. Jotenkin pienistä positiivisista asioista se lähtee, kuten Kaskinen sen sanookin. Toivottavasti hän saa vietyä sen jotenkin pukukoppiin.
 
Eikö Niittymäki itse palkannut Kaskisen? Näin ainakin mies itse kommentoi: Niittymäki: "Kaskisen palkkaus on minun päätökseni"

–Minä olen palkannut Kaskisen A-junioreihin. Minulle ei ole kukaan missään kertonut, että näin pitää tehdä, Niittymäki kommentoi Kiekkoareenalle.

Nimenomaan A-junioreihin Niittymäki on Kaskisen palkannut. Onko se ollut Niittymäen päätös, että Kaskinen nousee Selinin tilanne edustuksen päävalmentajaksi, onkin toinen juttu.

Ei edusta. CV:ssä kolme kautta UTJ:n hommia ja tämän lisäksi ei ole turkulainen vaan raumalainen.

Pahoittelut väärästä informaatiosta. Luulin Kallen aloittaneen Lukon UTJ:nä elokuussa 2018. Milloin hän aloittikaan?
 
Viimeksi muokattu:

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nimenomaan A-junioreihin Niittymäki on Kaskisen palkannut. Onko se ollut Niittymäen päätös, että Kaskinen nousee Selinin tilanne edustuksen päävalmentajaksi, onkin toinen juttu.

Vaikea sanoa, mutta mies itse on kommentoinut: Miksi täällä edes olisi urheilutoimenjohtaja, jos joku muu tekisi urheilulliset päätökset?

Eli jos Kaskisen palkkaaminen edariin ei olisi ollut Niittymäen päätös, miksei hän lähtenyt heti kun Kaskinen palkattiin? Miksi odottaa näin kauan?

Pahoittelut väärästä informaatiosta. Luulin Kallen aloittaneen Lukon UTJ:nä elokuussa 2018. Milloin hän aloittikaan?
Nopeasti katsastin Eliteprospectin ja siellä oli kolme riviä noita hommia Lukossa, kaudesta 2017-18 tähän kauteen. Pointtina oli se, että siellä on kokemusta vastaavista hommista, täällä palstalla ollaan suurelta osin haluttu eroon siitä, että turkulaiset omat pojat pääsee näihin isoihin rooleihin harjoittelemaan ilman näyttöjä.
 

M.O.R.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Helvetin hieno uutinen ja Kaskinen ulos seuraavaksi. Mitä uuteen urheilutoimenjohtajaan tulee, niin eiköhän Erkan hyvät verkostot ja tietotaito ole seuran käytetävissä.
 
Eli näillä voidaan haudata Antsa-fanien märät päiväunet - Antsa on itse tehnyt virheensä ja virheiden takia ei jatka tehtävässä.

Mielestäni viime kausien joukkueilla olisi pitänyt taistella mestaruudesta ja tällä hetkellä suurin vika on valmennusjohdossa. Vikoja on muitakin organisaatiossa mutta jos minulta rehellisesti kysytään jos olisin potkinut pihalle ensin UTJ:n vai valmennusjohdon niin 10/10 kerrasta vastaan että valmennusjohdon. Tietty UTJ:n olisin voinut potkia pihalle viime kauden jälkeen siitä syystä että valmennusjohto sai jatkaa... :D Mutta tuon Niittymäen kommentin jälkeen tulee sellainen olo että valmennusjohto ei ollut yksinkertaisesti potkittavissa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös