Anaheim Ducks 2015–2016

  • 205 174
  • 658

bob barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks
Getzlaf on parhaimmillaan hyvä kapteeni ja esimerkillinen kiekkoilija, mutta valitettavasti myös ylimielinen&laiska läpsyttelijä ja vaikeina hetkinä säveltämässä toimittajille sontaa vastuun ottamisen sijaan. Sanotaan näin että päivät ovat taivaallisen kirkkaita ja yöt ahdistavan pimeitä. Getz tarvitsisi ihan ehdottomasti isällisellä otteella ojentavan tapauksen penkin taakse. Suosittelen katsomaan vaikkapa parin viime kevään ratkaisevat poffiottelut(game sevenit).
Tarvitaan ulkopuolinen sysäys ja vakuuttava sellainen.

Eli synnynnäinen johtaja #LOL Ei olisi kapteeni minun joukkueessa. Kapteeni johtaa joukkoja , ei odottele johdatusta.
Tässä se ero. MEnestyvällä jengillä on kapteeninaan JOHTAJA.

PS. jalat suusta kevään game 7 ja edell. kevään myös. Silloin kun tarvitaa todellista johtajaa Getzlaf on kyykyssä.
 

Ink

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks
Kyllä Getzlaf on jollain tavalla varmasti synnynnäinen johtaja ja hyvin karismaattinen henkilö. Team Canadaa mm. ei mikään heikko johtajatyyppi pääse johtamaan kapteenina. Siksi tuota kapteenin nauhaa ei tulla ottamaan pois. Mutta samaa mieltä kuin @ZayWest yllä: ei ole riittävän tasainen ollakseen todellinen huippukippari. Isompaa egoa ja johtajaa ei vaan montaa tästä liigasta tällä hetkellä löydy, joka pystyisi Getzlafille sanomaan, että JOKAINEN peli pitää pelata täysillä kun ne joukot seuraa sun jokaista vaihtoa ja ottaa opikseen. Pronger, Niedermayer ja Saku Koivu oli sen luokan jätkiä, että olisi pystynyt sen sanomaan.

Peli näyttää jo paljon paremmalta kuin vähän aikaa sitten, vaikka tulokset ei paremmalta näytä. Voitto, tappio, voitto, tappio... Olisiko kahden pelin voittoputki liikaa pyydetty.
-Ylivoima-aikaa tuli enemmän kuin tarpeeksi Tampaa vastaan, mutta tulosta ei tullut. Anaheim oli noussut ennen Tampa-peliä ylivoima-prosentissa 13. NHL:ssä kun jonkun aikaa sitten oltiin viimeisenä. Ykkös-yv näyttää melko hyvältä kun pyöritys saadaan aikaan, mutta alueelle tulo on ylivoimalla onnistuu aika heikosti.
-Perry on onneksi palannut eliitti-maalintekijän tasolle. Vääntää taas tuttuun tyyliin niitä metrin päästä sekavasta tilanteesta-maalejaan.
-Nate Thompson tuli takaisin, ihan hyvä lisäys bottom-six-osastoon. Sekacin paluukaan ei ole kaukana.
-Silfverberg osui maaliin jäätävällä lämärillä, tämän jälkeen palasi omalle paskalle tasolleen
-Vatasta peluutettiin muutamassa vaihdossa Lindholmin kanssa. Toivottavasti kokeilut jatkuu ja näitä kahta peluutettaisiin ykkösparina. Bieksa kolmoseen Stonerin kanssa.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
-Match made in hell petraa
Nyt meni taas sormi suuhun. Keitäs tässä tarkoitetaan? Fowler - Bieksa? Rakell - kaksoset? Jotkut muut?

Tosiaan, kun tuli vastaan vähän parempi joukkue, niin tappiohan siitä oli tuloksena. Ankat on kuin nyky-Tepsi, voitto-tappio-voitto-tappio, tosiaan.

Mielenkiintoista, miten Getzlaf jakaa mielipiteitä. Minua nyt lähinnä hänessä ärsyttää se, että tuntuu, että kaverilla olisi potentiaalia vaikkapa NHL:n ja maailman parhaaksi pelaajaksi, mutta jotenkin se potentiaali jää käyttämättä. Pitäisi oikein pitää kirjaa siitä, kuinka usein Getzlafin syöttö menee suoraan vastustajalle tai kiekko päätyy hänen huonon syöttönsä tuloksena vastustajalle. Varmaan muutkin pelaajat kiekkoja hukkaavat, mutta Getzlaf on nyt minulla suurennuslasin alla. Ja tuo tuittuilu tuomareille pitäisi loppua myös.
 

Largo

Jäsen
Nyt meni taas sormi suuhun. Keitäs tässä tarkoitetaan? Fowler - Bieksa? Rakell - kaksoset? Jotkut muut?

Tosiaan, kun tuli vastaan vähän parempi joukkue, niin tappiohan siitä oli tuloksena. Ankat on kuin nyky-Tepsi, voitto-tappio-voitto-tappio, tosiaan.

Mielenkiintoista, miten Getzlaf jakaa mielipiteitä. Minua nyt lähinnä hänessä ärsyttää se, että tuntuu, että kaverilla olisi potentiaalia vaikkapa NHL:n ja maailman parhaaksi pelaajaksi, mutta jotenkin se potentiaali jää käyttämättä. Pitäisi oikein pitää kirjaa siitä, kuinka usein Getzlafin syöttö menee suoraan vastustajalle tai kiekko päätyy hänen huonon syöttönsä tuloksena vastustajalle. Varmaan muutkin pelaajat kiekkoja hukkaavat, mutta Getzlaf on nyt minulla suurennuslasin alla. Ja tuo tuittuilu tuomareille pitäisi loppua myös.
Varmaan juurikin duo Bieler kyseessä.

Getzlafissa on itseäni ärsyttänyt tismalleen sama. Mies pystyy puolivaloilla tekemään kovaa jälkeä ja sijoittuu pistepörssissä aina korkealle. Mutta mitä jos hän vetäisi god-modella vähän useammin? Tai vaikka läpi kauden. Yksi jumalainen peli ja siihen perään pari tollasta selkä suorana, pelkkiä no-look sokkopasseja selän takaa rystyltä "kaverin" lapaan tyylisiä otteluja. Ja taas yksi hyvä, ettei ihmiset unohda että hän on lähes puoli-jumala.
 

Kuppi

Jäsen
Ne harhasyötöt on se hinta mitä niistä huippusyötöistä joutuu maksamaan. Getzlafilta tulee harhasyöttöjä nimenomaan sen takia että hän yrittää syöttöjä mitä ei suurin osa muista pelaajista edes näe. Yleensä Getzin yrittämä rohkea syöttö on yrittämisen arvoinen, harvoin hän yrittää mitä uhkarohkeata ellei puolustus ole valmiina. Välillä toki tulee virhearvioita ja joka pelissä kiekonmenetyksiä mutta ei ne suoraan maalipaikkaan johtuvat nyt ole ihan jokapäiväisiä. Tuntuu että tuo kolmella kolmea vastaan annettu umpisurkea syöttö on piirtynyt lähtemättömästi verkkokalvoille. Getzlaf keikkuu taas syöttöpörssin kärjen tuntumassa ja itse olen helposti valmis maksamaan tuon hinnan harhasyötöissä. Se tuleekö hänellä enemmän harhasyöttöjä Thorntonilla tai Sedineillä tai muilla vastaavilla pelaajilla en osaa arvioida.

Olen samaa mieltä kuin @Ink että Getzlaf on johtaja ja pidän myös mahdollisena @ZayWest väittämää että häneltä puuttuu se viimeinen raivo (vaikka en uskokaan että se piiskaamalla sieltä ulos tulisi). Anaheim on sama kuin Getzlaf ja hänen joukkueensa. Vaikka Toews onkin parempi niin lopettaisin pelien katsomisen siihen paikkaan jos vaihtaisivat paikkaa keskenään. On sitten Getzlaf hyvä tai huono niin hän on se kaveri jonka haluan nähdä yrittävän tätä. Jos ei kannua tule niin sitten ei tullut mutta yrityksen haluan nähdä, näin itse koen tämän.

Toewsista täytyy myös aina muistaa että joukkue hänen ympärillä on oikeastaan ollut parempi koko tämän vuosikymmenen. Anaheimin peli näyttää jo ihan ok:lta ja tappio Tampalle ei nyt täysin ansaittu ollut. Silti kyllä tästä puuttuu muutama elementti jota tarvittaisiin että olisi mahdollista menestyä. Pakkitilannetta on jo kommentoitu mutta onhan se nyt kummallista että joukkueessa on tasan yksi maalintekijä. Kaukana on jo ajat jolloin Perryn lisäksi myös Ryan ja Selänne pystyivät 30 maalin rajaa hätyyttelemään. Kesler nyt osaa tehdä maalin jos saa paikan mutta eihän kukaan hänelle niitä paikkoja tuossa kentässä pysty luomaan eikä hän kykene luomaan itselleen paikkoja Perryn tavoin. Kyllä tässä puolustajan lisäksi yksi hyvä maalintekijä pitäisi myös olla ostoslistalla.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Kyllä tässä puolustajan lisäksi yksi hyvä maalintekijä pitäisi myös olla ostoslistalla.
Hyvä huomio, mutta kyllä tämä joukkue kirkuu enemmän kuin yhtä hyvää maalintekijää, ainakin pari kolme lisää. Mutta mistäs sellaisia saa, ainakaan ilman kovaa hintaa tuskin mistään.

Yksi potentiaalinen maalintekijä voisi olla Nick Richie, mutta nykyisellään mies on kyllä ihan liian "raaka marja" tuohon touhuun. Minusta Richie pelaa tilanteet vähän pehmeästi (ja en tarkoita näitä taklaustilanteita, vaan maalintekotilanteihin pyrkimistä). Enemmän pitäisi olla voimaa ja röyhkeyttä, että tulosta alkaisi tulla. Toivotaan, että Nick tämän pian tajuaa, sillä kyllä hän käsittääkseni enemmänkin voimahyökkääjätyyppi on jo kokonsakin puolesta. Ottakoon nyt vaikka Perrystä mallia aluksi, vaikka Perry nyt on vähän omintakeinen tyyliltään.
 

WannabeParros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, RaahenJääkiekkoKlubi
jossain oli huhua fowler <-> van riemsdyk kaupasta... mitä mieltä olette? itse liputtaisin riemusta kiljuen tämän kaupan puolesta!
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
jossain oli huhua fowler <-> van riemsdyk kaupasta... mitä mieltä olette? itse liputtaisin riemusta kiljuen tämän kaupan puolesta!
Multa on mennyt ohi. Trevor vaiko James?

Joka tapauksessa Fowlerin lähdön puolesta olen kyllä, mutta onko arvo siirtomarkkinoilla jo noin alhainen? Olisi pitänyt treidata aiemmin, niin Ducks olisi voinut pitää joukkueelle hyödyllisen Beleskeyn itsellään. Samoin Palmierin.

Plaah, jos Fowlerin olisi heivannut siinä vaiheessa kun täällä tiedettiin jo, ettei tuosta ole tuon kummempaa tulossa, mutta NHL-tasolla kuviteltiin Camin vielä nousevan johtavaksi tekijäksi, olisi saanut isoja asioita toiseen suuntaan. Jälkiviisastelua, mutta itse muistan puhuneeni samaa sellaiset kolme vuotta.
 

WannabeParros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, RaahenJääkiekkoKlubi
Tietyt ihan asiantuntevat tahot huhuilee twitterissä että Murrray on kaupannut Fowleria ja Coglianoa. Ilmeisesti Torontoon. Vaihdossa tulisi sitten Van Riemsdyk. #Sopii Saas nähdä, ja epäillä sopii..

Samat lähteen on todenneet että Bieksaa ei saada kaupaksi järjettömän pahvin takia.

Käsittämätön peli chicacoa vastaan viime yönä . Sinällään hyvä asia on että silloin kun Ducks pelaa omaa peliään ilman virheitä se voi voittaa liigassa kenet tahnsa. Mutta ne pelit kestää sen 60 min.

Tossahan tota oli.
 

WannabeParros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, RaahenJääkiekkoKlubi
kyllä vaan helkkari jos myös cogliano on menossa niin jotain pickiä pitää saada kylkeen+sälää! päikseen kyllä F<->VR vaihto olis mun mielestä loisto ryöstö taas Murraylta!
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Tossahan tota oli.
Ok, en ollut huomannut, vaikka yleensä luen kaikki viestit. Pelkäsin jo, että tehdään pakki-pakki -kaupat Hawksien kanssa, se ei olisi ollut Trevorin kohdalla järkevää. James paljon mieluummin, mutta jotenkin silti tuntuu vähän vähältä, kun Fowlerista olisi tosiaan vielä pari vuotta sitten saanut mansikoita.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Nyt meni taas sormi suuhun. Keitäs tässä tarkoitetaan? Fowler - Bieksa? Rakell - kaksoset? Jotkut muut?

Tosiaan, kun tuli vastaan vähän parempi joukkue, niin tappiohan siitä oli tuloksena. Ankat on kuin nyky-Tepsi, voitto-tappio-voitto-tappio, tosiaan.

Mielenkiintoista, miten Getzlaf jakaa mielipiteitä. Minua nyt lähinnä hänessä ärsyttää se, että tuntuu, että kaverilla olisi potentiaalia vaikkapa NHL:n ja maailman parhaaksi pelaajaksi, mutta jotenkin se potentiaali jää käyttämättä. Pitäisi oikein pitää kirjaa siitä, kuinka usein Getzlafin syöttö menee suoraan vastustajalle tai kiekko päätyy hänen huonon syöttönsä tuloksena vastustajalle. Varmaan muutkin pelaajat kiekkoja hukkaavat, mutta Getzlaf on nyt minulla suurennuslasin alla. Ja tuo tuittuilu tuomareille pitäisi loppua myös.

Bieksa ja Fowler, match made in hell. Largo jo tuon avasikin.

Yleisesti hyviä tekstejä kapteenista. Jonkinmoisena yhteenvetona lottoaisin että kaikki varmasti haluaisivat parhaassa iässä olevan ja paljon jo voittaneen pelaajan esiintyvän liiderin roolissa kuten parhaimmillaan on näkynytkin. Getz on juuri oikea kapteeni johdattamaan ankat kultakylpyyn jos tuo iso ego saataisiin yhdistettyä päämäärätietoiseen&esimerkilliseen tekemiseen. En itse oikein keksi tuohon muuta ratkaisua kuin jonkinlaisen ruoskimisen.
 

bob barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks
Selvennykseksi minäkään en todellakaan kyseenalaista Getzin taitoja ja kyvykkyyttä pelata Mutta mielestäni kapteenilla ei voi tulla noin paljon ohi iltoja ja vaihtoja.
Kesler pelaa sillä apinan raivolla joka kapteenilla tulisi olla #Liideri .
Sama muuten toistuu aina pressissä, Getz aina toteaa että seuraavassa peilissä ja seuraavassa. Kausi on aika nopeesti ohi jos se pelaaminen nappaa aina siinä seuraavassa pelisä.
 

Fowler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks
Heheh, muutama asia ei tässä ketjussa muutu vaikka vuodet vierivät. Fowler on lapanen, Vatanen ei osaa puolustaa, Getzlaf vetää selkä suorana... Olen ihan samaa mieltä että Getzlaf on siinä mielessä raivostuttava pelaaja, että taidot riittäisivät 100 pisteen kausiin joka vuosi, mutta tahtoa ei löydy silloin kun sitä ei ole aivan pakko löytyä. Getzlaf on aina ollut playoffeissa parhaimmillaan, pitää kuitenkin muistaa että moni tähtipelaaja ja pistenikkari hiipuu aivan täysin, kun vastustajat alkavat oikeasti puolustaa kunnolla. Getzlafin kohdalla tätä ongelmaa ei ole ollut.

Getzlafilla on riittävät rahkeet olla mestarijoukkueen liidaava kapteeni, mutta hän ei toewsmaisesti ohjaudu itse tuohon tilaan. Tarvitaan ulkopuolinen sysäys ja vakuuttava sellainen.
Tämä voi olla hyvinkin totta. Boudreau kun on nimenomaan sellainen valmentaja, että saa pelaajat pelaamaan hyvin siksi, että he haluavat itse olla hyviä ja Boudreau on valmentaja, jolle on mukava pelata. Positiivisuus on Boudreaun lähestymistapa, mutta tämä vaatii omatoimisia asennepelaajia. Näihin Getzlaf ei tosiaankaan kuulu, ellei olla oikeasti selkä seinää vasten.

Ne harhasyötöt on se hinta mitä niistä huippusyötöistä joutuu maksamaan. Getzlafilta tulee harhasyöttöjä nimenomaan sen takia että hän yrittää syöttöjä mitä ei suurin osa muista pelaajista edes näe. Yleensä Getzin yrittämä rohkea syöttö on yrittämisen arvoinen, harvoin hän yrittää mitä uhkarohkeata ellei puolustus ole valmiina. Välillä toki tulee virhearvioita ja joka pelissä kiekonmenetyksiä mutta ei ne suoraan maalipaikkaan johtuvat nyt ole ihan jokapäiväisiä.

Olen samaa mieltä kuin @Ink että Getzlaf on johtaja ja pidän myös mahdollisena @ZayWest väittämää että häneltä puuttuu se viimeinen raivo (vaikka en uskokaan että se piiskaamalla sieltä ulos tulisi). Anaheim on sama kuin Getzlaf ja hänen joukkueensa.
Boldauksesta 100 % samaa mieltä. Jokaista kummallista harhasyöttöä kohden löytyy aivan käsittämättömiä oivalluksia, joita NHL:ssä ei 99 % pelaajista ikinä keksisi edes yrittää. Eiköhän Youtubesta löydy näistä jotain highlightseja. Getzlaf on kenties liigan paras syöttelijä, vaikka tottakai välillä yliyrittämiseen sortuukin. Ja voisi todellakin käyttää sitä aivan jäätävää laukaustaan paljon enemmän.

Anaheim todellakin on sama kuin Getzlaf. Kapteenina hän on siksi, että joukkue on hänelle sen kunnian äänestämällä antanut. Olen samaa mieltä että hänellä on asenteessa reilusti parantamisen varaa, mutta luotan silti myös niiden ihmisten arvostelukykyyn, jotka pelaavat samassa joukkueessa.

Olisi pitänyt treidata aiemmin, niin Ducks olisi voinut pitää joukkueelle hyödyllisen Beleskeyn itsellään. Samoin Palmierin.

Plaah, jos Fowlerin olisi heivannut siinä vaiheessa kun täällä tiedettiin jo, ettei tuosta ole tuon kummempaa tulossa, mutta NHL-tasolla kuviteltiin Camin vielä nousevan johtavaksi tekijäksi, olisi saanut isoja asioita toiseen suuntaan. Jälkiviisastelua, mutta itse muistan puhuneeni samaa sellaiset kolme vuotta.
Muistetaan ne faktat. Ducks tarjosi Beleskeylle käytännössä samaa sopimusta, kuin minkä hän vapailta markkinoilta ja Bostonista sai, mutta Beleskey itse ei tähän halunnut tarttua, koska luuli saavansa paljon isomman sopimuksen. Loppujen lopuksi sopimus oli paljon pienempi kuin mitä hänen oli uutisoitu hakevan. Tuolloin Ducks oli jo siirtynyt eteenpäin. Joten Ducks kyllä halusi pitää Beleskeyn ja raha ei ollut ongelma, mutta Beleskeyllä agentteineen oli toiset suunnitelmat. Aika urpo kuva jäi tästä tyypistä loppujen lopuksi.

Fowlerista en minäkään enää usko tulevan uutta Niedermayeria, mutta siitä olen melko varma että kyllä hänellä on ihan hyvä vaihtoarvo edelleen. Täyttää huomenna 23 vuotta ja pelejä liigassa playoffit mukaanlukien jo yli 400. Aivan varmasti löytyy joku epätoivoinen GM, joka on valmis antamaan hänelle mahdollisuuden, koska potentiaalia on edelleen jos vain saisi peliin tasaisuutta. Ja potentiaalin tietäen olisi ollut aika hullua treidata hänet esim. kolme vuotta sitten, ellei vastine olisi ollut luokkaa Weber, ja kaikki varmaan tietävät kuinka usein Shea Weberin kaltaiset pelaajat ovat saatavilla.
 

Kuppi

Jäsen
Heheh, muutama asia ei tässä ketjussa muutu vaikka vuodet vierivät. Fowler on lapanen, Vatanen ei osaa puolustaa, Getzlaf vetää selkä suorana... Olen ihan samaa mieltä että Getzlaf on siinä mielessä raivostuttava pelaaja, että taidot riittäisivät 100 pisteen kausiin joka vuosi, mutta tahtoa ei löydy silloin kun sitä ei ole aivan pakko löytyä.
Tuon takia tosiaan Fowleria ja Getzlafia vuodesta toiseen manaillaan. Kun jollain on aivan huipputasoa oleva ominaisuus kuten Fowlerilla luistelu tai Getzlafilla pelisilmä ja syöttötaito niin tuppaa helposti ärsyttämään kun joku toinen ominaisuus ei olekaan samalla tasolla ja estää totaalisen dominoinnin. Itseäni jostain syystä ärsyttää aina enemmän kun jollekin on annettu fyysiset lahjat mutta peliäly puuttuu kuin toisin päin.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Upea taistelu ja jokaiselle pelurille plussaa. Gibson, sä oot upea mies! Kaksosille ujo plussa, oli parempaa suuntausta. Thompson, sua kaivattiin.

Yksi oli ylitse muiden ja Vatanen olisi showmeiningillään ansainnut kaksi maalia. Fowler katsomaan videolta mitä tarkoittaa kun luistelun lisäksi on oikeaa ajatustakin kiekon kanssa.
 

olza13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks
Thompson näytti pirteeltä omaankin silmään, hienoa että mies on taas kehissä.

Gibson on ollut niin vakuuttava, että hankala on farmiin lähettää enää. Jännä nähdä miten veskaritilanne kehittyy Andersenin toipuessa pelikuntoon. Nähdyn kaltaisilla otteilla antaisin Gibsonille kunnolla startteja. Mutta katsotaan.
 

WannabeParros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, RaahenJääkiekkoKlubi
Muutamia poimintoja mitkä pelissä pisti itsellä silmää...

-Vatmanin täysin huikeaa kiekollista ja älykästä peliä! Ja Stoner nöyränä työmiehenä paikkaa Vatasen tekemisiä todella loistavasti! Peilaa ja porrastaa Vatasen tekemisiä ja antaa näin tälle mahdollisuuden toteuttaa itseään ja osaamistaan!

-Fowler... no tässä pelissä oli Cam ihan kelpo kakkos- kolmoskorin pakki...jos siis näissä pareissa pelais. Bieksa taas...jostain syystä itseä henkilökohtaisesti jollain tasolla pelottaa aina kun Kevinillä on kiekko omassa päässä! O.o

-Hampuusi - Manson pari on jollain lailla ihan yössä mun mielestä. Sillon kun kiekko pyörii keskialueella, ovat ihan melkeen mukana pelissä, mutta omissa tai hyökkäyspäässä jollain lailla kuin eksyneitä kissanpentuja.

-Thompsonin paluu! Thank God!!

-2. YV sai tasan YHDEN laukauksen kohti maalia koko pelin aikana!!

-Mielestäni Rakell on hiukka liian köykänen kaksosten rinnalle. Sinne tarvis riskin miehen seisomaan vastustajan maalille ja ottamaan pakin/laiturin kylkeensä, että G+P saisivat tilaa pyörittää päätypeliään.

-Gibsonin itsevarmuus ja peli-ilo!!!

Sitten yleisesti, itse luulen että Gibsonin pelit kyllä AHL:ssä jatkuu kun Andersen tervehtyy. Se vaan on sopimusluontosia asioita. Bottom6 kentät toimii juuri niin hyvin kun niiden pitääkin, Keslerille pitäisi jostain saada kaivettua toimivat ketjukaverit. Silf vaeltelee ihan varjojen mailla, eikä Hagelin tai Cogliano vaan sovi siihen. Jotenkin turhauttavasti tuntuu että koko Kesler menee tietyllä tavalla hukkaan.
 

Juissi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps, Ducks
Ehjä 60 minuuttia, näin käy kun kaikki sitoutuu myös puolustamaan. Tosin etukäteen oli korostettu Sharks pelin tärkeyttä, oman divisioonan joukkue vastassa.

Gogs-Horcoff-Hagelin hyvä jarruketju, pimitti hyvin vastustajien kovimmat tykit, Marleun etunenässä. Hyvä veto Brucelta oli siirtää Thompson Kessin ja
Silverin rinnalle lopussa turvaamaan johtoa.

Tosiaan kiva seurata Vatasen otteita, tuntuu että kohta ollaan samalla tasolla kun Sami lähti liigasta; silloin oli tosi viihdyttävää katsoa kaverin peliä, aina sattui ja tapahtui. Kommentaattorit herää kun Samilla kiekko, sieltä voi odottaa mitä tahansa... Itseluottamus on kohdallaan ja uskaltaa pelata ja hakea ratkaisuja.
Harmi että kilahti ristikkoon se alun PP-veto, ehdittiin jo juhlia maalina.

Big-linen peli välillä lähes höntsää, leikittelyä ja jättösyöttöjä useita peräkkäin. Usein vaan päättyy täydelliseen harhaan (Getz?) ja vastahyökkäykseen.
 

Kuppi

Jäsen
Nyt oli hieno viimeinen erä. Ei purkukiekkoja ja vastustajan seuraavan hyökkäyksen odottelua vaan täydellä höyryllä päälle koko erän ajan. Vaikea oli Sharksin tehdä maaleja kun ei juurikaan päässyt edes hyökkäysalueelle.

Thompson oli tosiaan hyvä, olisikohan tämä paluu viime vuosien vahvuuteen että nelonen aina pystyisi voittamaan vastustajan nelosen.
 

Kuppi

Jäsen
Kahdenkin ottelun voittoputki on ollut harvinaista herkkua tällä kaudella joten Penguins-voitto kyllä kelpaa. Olisi voinut käydä toisinkin, tolpat kolisivat useita kertoja ja pari kertaa vastustaja survoi kiekon ohi käytännössä tyhjän maalin. Peli-ilme oli periaatteessa ok, jyrän alla ei oltu mutta paljon tuli virheitä joista liian hyvät paikat vastustajalle. Toki täytyy sanoa että Pens pelasi hyvän pelin ja tuolla hyökkäysmateriaalilla nyt väksisinkin tulee hyviä paikkoja kun ovat pelipäällä.

Oli Ducksillakin hyviä paikkoja joista ei maaleja tehty, ellei sitten lasketa tuota hylättyä maalia. Itseäni ainakin ärsyttää nuo paitsiotarkistukset. Paitsioltahan tuo näytti vaikka niukka olikin ei siinä mitään. En vaan ymmärrä miksi juuri sitä on päätetty että saa kelata videolta vaikka tapahtui jo kauan sitten. Kuitenkaan viheltämättömiä jäähyjä, aloitusvirheitä tai mitä vaan muuta josta saa samantyyppisen edun ei saa haastaa. Itse sallisin tarkistuttavaksi ainoastaan itse maalintekotilanteessa tapahtuvia asioita. Onko Ducks muuten kertaakaan käyttänyt tuota valmentajan haastetta?
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Onko Ducks muuten kertaakaan käyttänyt tuota valmentajan haastetta?
En muista että olisi ainakaan näkemissäni matseissa, eikä pikainen guuglauskaan tuottanut mitään tuloksia. Korjatkoon joku, jos muistaa toisin tai kaivaa esiin tapauksen, missä tuota haastetta Boudreau olisi käyttänyt. Kaikki keinot vaan käyttöön, että saataisiin lisää voittoja.

Tosiaan positiivista tuo, että nyt on kaksi voittoa putkeen, vasta kai toista kertaa tällä kaudella. Positiivista on myös se, että pisteissä ollaan jo playoffs-liipasimella tasapisteissä Arizonan kanssa, vaikka tuo on ihan vaan sen takia, että Pacificista on ykskaks yllättäen tainnut tulla NHL:n surkein divisioona, ainakin jos pisteitä katsellaan.

Miten mahtaa olla, onko Gibson ottanut ykkösmolarin paikan itselleen? Andersen ei taida päästä pelaamaan, ellei tule loukkaantumista, tappiota Gibsonille, tai peräkkäisten iltojen pelejä (Islanders/Rangers 21/22.12.) Outo tauko peliohjelmassa Ankkojen osalta, seuraavan kymmenen päivän aikana on vain yksi peli.

Sami näytti Pittsburgh-ottelun lopussa ottaneen jotain iskua ja loukkaantuneen, toivottavasti ei mitään vakavampaa. En nähnyt nyt häntä tuossa maalivahdin onnittelujonossa pelin jälkeen, jossa hän yleensä iloisena poseeraa pitkään molarin kanssa.
 

WannabeParros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, RaahenJääkiekkoKlubi
mun mielestä vähän oltiin purjeessa ainakin toisessa erässä...lujaa paino pingviinit päälle. Gibsonin kyllä epäilen palaavan Gullsiin, ja syynä tähän epäilyyn on vain ja ainoastaan sopimusmuotoiset asiat.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Jos ja kun Gibson palaa Gullsiin niin on taas jonkinsortin maalivahtiongelma. En ainakaan itse näe Anderssenia voittavana vahtina. Liikaa hupsis-maaleja ja liian vähän godmodea. Gibson on parempi, mutta kuten Anaheimissa on nähty, niin se ei tarkoita että parempia peluutettaisiin enemmän.

Millainen diili Antti Raannalla on Rangersin kanssa...

Maalivahdit (ottelut, voitot, PMK, Torjunta %)
Raanta NYR 5 4 1,36 95,2

Siellä menee hyvä maalivahti ihan hukkaan Kunkku Lunkan takana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös