Aleksi Saarela – ganalim barttan Crosby

  • 389 637
  • 1 762

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Voi kerpeleen kerpele.. juuri kun tässä tuumi, että nyt Allu käy vetäisemässä hyvät kisat ja saisi siitä hyvän boostin loppukauteen, hekumoivathan täällä jo jotkut että hän olisi kenties jopa ykkössentteri ensi kaudella (jota en itse usko). Lisäksi kun katsotte KalPa-pelin lehdistötilaisuuden jossa on nimenomaan Saarela, niin niiden puheiden perusteella miten matalaksi pojan oman mielen tämä on mahtanut vetää? Toivottavasti tämä nyt ei aiheuta mitään negatiivista kierrettä joka heijastuisi koko loppukauteen, eihän tässä nyt tietenkään mitään lopullista tapahtunut, vaikkakin tässä tilanteessa isku on varmasti henkilökohtaisesti aivan hirvittävä
 

Ainapata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toivottavasti paranee levolla ja kuntoutuksella, puukon alle jos joutuu niin kausi voi olla helposti siinä. Vaikka pelaisikin vielä jossain välissä niin täyteen kuntoon ei välttämättä enää ehtisi.
Tähystyksellä tehty esim. pieni kierukkaoperaatio tarkoittaa noin kuukauden huilia. Eli jos ei mitään siteitä ole rikki niin tammikuun puolella pitäisi kaiken järjen mukaan pelata.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tähystyksellä tehty esim. pieni kierukkaoperaatio tarkoittaa noin kuukauden huilia. Eli jos ei mitään siteitä ole rikki niin tammikuun puolella pitäisi kaiken järjen mukaan pelata.

Niin kuukauden huili, jolloin ei pysty täysimääräisesti harjoittelemaan. Pystyy varmasti pelaamaan tälläisessä tapauksessa vielä tällä kaudella mutta voi olla että ihan 100% kuntoa ei enää löydy. Tuollaista vammaa alkaa väistämättä muutenkin varomaan peleissä. Jokatapauksessa huono homma Saarelan ja Ässien kannalta, pelit alkoivat sujumaan Heddenin kanssa ihan mallikkaasti ja kisoissa olisi ollut hyvät näyttöpaikat p-amerikan suuntaan.
 

passenger

Jäsen
Ei vamaan kannata tehdä mitään etädiagnooseja ihan vielä. Jostain kierukkavammoistakaan ei voi yhtään sanoa, kun ei tiedä laatua. Voi olla kahden viikon kuluttua täydessä tikissä, tai vasta kahden kuukauden.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ei vamaan kannata tehdä mitään etädiagnooseja ihan vielä. Jostain kierukkavammoistakaan ei voi yhtään sanoa, kun ei tiedä laatua. Voi olla kahden viikon kuluttua täydessä tikissä, tai vasta kahden kuukauden.

Itse asiassa nyt uutisoidaan, että vamma olisi pelättyä lievempi, parhaassa tapauksessa Aleksi Ässien mukana jo joulutauon jälkeen! Sinällään meni Ässien kannalta varsin hyvin.

linkki jatkiksen uutiseen:http://www.jatkoaika.com/Uutiset/sa...edium=nosto&utm_campaign=keskustelu_ros_nosto
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Taktisesti jäi nuorten kisat väliin ja Ässät saa pelata samoilla senttereillä? *hymiö*

Hyvä näin, sen verran kapea on Ässien hyökkäyspään materiaali ettei lisäloukkaantumisiin ole oikein varaa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Saarelan toippari venyy ainakin parilla viikolla. Toivottavasti sillä selvitään, ettei vamma sitten uusiudu ja koko loppukausi ole vaarassa.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
@Oto HascakPaitsi täällä, missä tämän teinilegendan jokainen kosketus kiekkoon on silkkaa magiaa ja kaikki tehottomuudesta lähtien on kaikkien muiden paitsi allun omaa syytä.

Sitähän minä olen yrittänyt sanoa, että saattaa allusta kova pelimies tullakin ja ikäisekseen lupaava kaveri, mutta tällä hetkellä taidot eivät oikeuta nykyistä roolia. Mutta siitä tulevaisuudesta ässät ei tule hyötymään. Mutta konsesus tuntuu olevan, että Saarela on jo nyt kova tekijä liigaan ja menestystä tavoittelevan seuran mitat täyttävä kakkossentteri. Itse olen eri mieltä, mikä on varmaan tullut selväksi.

@Crapbag, @Oto Hascak
Mitään Saarela-vihaa minulla ei todellakaan ole, mutta jos ei häntä hehkuta seuraavaksi S Koivuksi ja tulevaksi Ässien vapahtajaksi on täällä vähemmistössä ja automaattisesti asennevammainen väärinajattelija. Saarela ei ole mitään tehnyt mikä oikeuttaisi nykyisen roolin/palkkapussin/hehkutuksen.

Haastan sinut tuomaan julki esim. 2 nimimerkkiä, joiden kirjoitukset sopivat näihin kuvailemiisi asioihin. Tai vielä parempaa, tuo esille muutama. Ihan vaan sen takia, koska minun mielestäni sulla on nyt tainnut tulla Jatkoaika.comin keskustelut vääristyneenä uniin tai jotain. Itse en ole nähnyt täällä palstalla ylihypetystä, tai edes hypetystä Saarelan pelaamiseen liittyen. N. kaikissa kirjoituksissa toivotaan ja jopa uskotaan pelin paranevan tulevaisuudessa, mutta ylistyssanoja Saarela on kerännyt melko vähän.

Saarela on parantanut peliä, vielä on paljon parannettavaa ja hän myös tulee parantamaan kunhan säilyy ehjänä. Se nouseeko Allu Liigan terävimpään kärkeen keväällä, vuoden vai viiden vuoden päästä, selviää tulevissa jaksoissa.
 

Chickendinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oksettavat ja flegmaattiset omat kasvatit
Tottakai olen noissa viesteissäni kärjistänyt, mutta ainakin @TosiFani on sanonut Saarelan olevan täysin riittävä kakkossentteri liigaan. En jaksa alkaa nyt hakea mitään viestihistoriaa, mutta olisiko @Blade80, jossain vaiheessa hehkuttanut, että Saarela oli liian hyvä ketjukavereilleen jotka eivät pysyneet hänen aivotustensa mukana. (pahoittelut, jos oli joku muu) On muitakin, mutta en tosiaan nyt uudenvuodenvuodenaattoona jaksa tähän enempää aikaa tuhrata. Myös se on fakta, että jos Saarelasta kirjoittaa vähänkin arvostelevaan sävyyn saa aina kimpuunsa tukun vihaisia kirjoittajia, mikä johtuu oudosta asemasta jonka Allu on jo Porissa saanut, eli tietyllä tavalla hänelle annetaan paljon enemmän anteeksi kuin kenellekään muulle annetaan/annettaisiin ja pienistäkin valonpilkahduksista seuraa palstabileet.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... Myös se on fakta, että jos Saarelasta kirjoittaa vähänkin arvostelevaan sävyyn saa aina kimpuunsa tukun vihaisia kirjoittajia, mikä johtuu oudosta asemasta jonka Allu on jo Porissa saanut, eli tietyllä tavalla hänelle annetaan paljon enemmän anteeksi kuin kenellekään muulle annetaan/annettaisiin ja pienistäkin valonpilkahduksista seuraa palstabileet.

Mielestäni arvostelulla pitäisi olla jonkin näköiset perusteet ja pitäisi pystyä näkemään teksti-tv:n tilastojen taakse. Sinun arviot Saarelasta ovat osoittaneet, ettet näe kentällä pelaajien ominaisuuksia vaan perustat arviosi tunteeseen ja pelipöytäkirjaan.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Pitkään ajattelin, että en kirjoita mitään aiheesta, mutta pakko tässä on tällä hetkellä olla Chikendinnerin kanssa samaa mieltä. Mitä Tosifanin tilastojen taakse näkemiseen tulee, niin miehenalun tai pojan, kuinka vain, joka jonkun mielestä olisi riittävä kakkossentteriksi tulisi myös näkyä siellä pöytäkirjassakin. Niin se vain on. Olisi siinä ketjukaverina kuka vain. Nyt jos Allu mahdollisesti pääsee Heddenin sekä Ryanin väliin keväällä kaikkien ollessa terveenä, ei ketjun peli ole Allun järjestelijän taidoista kiinni. Noiden pelimannien välistä löytäisi useampikin Ässä-pelaaja täysin UUDEN kevään.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tosifani haluaa Kärjen hakemaan kiekollista roolia mestiksestä. Miksi sama ei koske Saarelaa, eikä aikoinaan Niemeä tai Armiaa?
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tosifani haluaa Kärjen hakemaan kiekollista roolia mestiksestä. Miksi sama ei koske Saarelaa, eikä aikoinaan Niemeä tai Armiaa?
Ainakin em. Herrojen kohdalla Tosifani on selvästikin ollut oikeassa. Myös Kärjen kohdalla perustelut olivat järkeenkäypiä. Annetaan ajan näyttää.
 

Chickendinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oksettavat ja flegmaattiset omat kasvatit
Mielestäni arvostelulla pitäisi olla jonkin näköiset perusteet ja pitäisi pystyä näkemään teksti-tv:n tilastojen taakse. Sinun arviot Saarelasta ovat osoittaneet, ettet näe kentällä pelaajien ominaisuuksia vaan perustat arviosi tunteeseen ja pelipöytäkirjaan.

Sinulle nyt on turha edes vastata, kuin lajiymmärrystäsi heikompaa on ainoastaan kykysi muodostaa omia mielipiteitä.

Edelleenkin Saarela on erittäin puutteellinen pelaaja liigaan eikä tämän hetken rooli ole millään tavalla perusteltavissa, koska parempia vaihtoehtoja rosterista löytyy. Lisäksi niitä Allun konkreettisia näyttöjä ei kukaan ole vielä esitellyt ja ei, yksittäisten fanipoikien subjektiiviset hehkutukset eivät ole minkään sortin meriitti. Puutteet ovat siellä kaikille nähtävissä, mutta jotkut eivät niitä edes halua nähdä. On siellä vahvuuksia ja pilkahduksia potentiaalistakin, kuten olen monesti sanonut, mutta ilmeisesti en ole käyttänyt tarpeeksi superlatiiveja.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sinulle nyt on turha edes vastata, kuin lajiymmärrystäsi heikompaa on ainoastaan kykysi muodostaa omia mielipiteitä.

Edelleenkin Saarela on erittäin puutteellinen pelaaja liigaan eikä tämän hetken rooli ole millään tavalla perusteltavissa, koska parempia vaihtoehtoja rosterista löytyy. Lisäksi niitä Allun konkreettisia näyttöjä ei kukaan ole vielä esitellyt ja ei, yksittäisten fanipoikien subjektiiviset hehkutukset eivät ole minkään sortin meriitti. Puutteet ovat siellä kaikille nähtävissä, mutta jotkut eivät niitä edes halua nähdä. On siellä vahvuuksia ja pilkahduksia potentiaalistakin, kuten olen monesti sanonut, mutta ilmeisesti en ole käyttänyt tarpeeksi superlatiiveja.
Haluaisitko listata ne suurimmat puutteet, koska näitä täytyy olla paljon pelaajan ollessa erittäin puutteellinen pelaaja liigaan?
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Haluaisitko listata ne suurimmat puutteet, koska näitä täytyy olla paljon pelaajan ollessa erittäin puutteellinen pelaaja liigaan?

Ensimmäisenä tulee mieleen fysiikka, koska jätkä on palasina tämän tästä. Toinen mikä tulee mieleen on ylisuuri ego (tulee välillä mieleen eräs C.Ruuttu). Jollekin yhden suunnan sniperille itsekkyys ja ego on enimmäkseen hyvästä, mutta sentterin ei pidä ajatella vain omia pisteitään ja omaa uraansa vaan pelata ennenmuuta joukkueelle. Ei edes Saku Koivu kyennyt hyppäämään suoraan joukkueen kakkossentteriksi vaikka teki debyyttinsä "vasta" 18-vuotiaana. Saarelalla ei ole alla yhtäkään ehjää ja tuloksellisesti hyvää kautta A:ssa ja siitä huolimatta tälläiselle nöösille tarjotaan jossain C-junnuissa annetuilla näytöillä paikkaa liigajoukkueen kakkossentterinä. Liian paljon liian varhain IMO.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Ensimmäisenä tulee mieleen fysiikka, koska jätkä on palasina tämän tästä. Toinen mikä tulee mieleen on ylisuuri ego (tulee välillä mieleen eräs C.Ruuttu). Jollekin yhden suunnan sniperille itsekkyys ja ego on enimmäkseen hyvästä, mutta sentterin ei pidä ajatella vain omia pisteitään ja omaa uraansa vaan pelata ennenmuuta joukkueelle.

Vai fysiikka? Se, että tulee loukkaantumisia, mm. polvivammaa tai päävammaa on kiinni fysiikasta? Ei jumalauta.. Saarelan tasapaino ja luistelu on aika huikealla tasolla miesten sarjaan ollakseen 17-vuotias, siinäpä sinulle sitä fysiikkaa.

Mitä taas tulee ylisuureen egoon, niin mistähän sinun "tietosi" tällä kertaa tulevat? Mitä itse olen kuullut paikalliselta väestöltä niin harvinaisen nöyriä ja hyvin kasvatettuja poikia nämä tulevat kaurajätit. Jutut on kuultu ihmisiltä joilla oma kateus, katkeruus tai muu pienuus ei hallitse ajatuksia.

Joillekin ilmeisesti tulee yllätyksenä ettei Saarela ole vielä sarjan paras pelaaja, vaikka ominaisuuksia on mihin vaan. Tuollaista aihiota katselee mielellään, kun etenkin luistelu ja laukaisutaito on jo nyt edellä suurta joukkoa kymmenen vuotta liigaa tahkonneita pelaajia. Aika monet jäähyt on vastustajan pakki joutunut ottamaan Saarelan polkiessa laidasta ohi, nopeus on jo nyt terveen Zaborskyn luokkaa. Lisäyllätyksen tarjonnee se, että Ässät on saanut käsiinsä hiomattoman timantin, jossa on suuri mahdollisuus jäädä plussalle niin rahallisesti kuin pelillisestikin. Se vaatii kuitenkin työtä ja ripauksen onneakin. Ensi kaudella on varmasti se päätähtäin kun tulosta voidaan odottaa enemmänkin, tämäkin kausi voi vielä tarjota sellaisen 10+10 mikäli saa pelata kevätkauden terveenä. Uskomatonta parkua 17-vuotiasta pelaajaa kohtaan, jolla on mahdollisuus jättää taas yksi iso jälki paikalliseen kiekkohistoriaan. Vastaavia prospecteja ei ole tarjolla joka kaudeksi, joten ehdottoman hienoa että Ässät halusi kääntää tämän kortin. Luo mielenkiintoa touhuun kymmenen kertaa enemmän kuin joku AHL-kokeilu.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Tottakai olen noissa viesteissäni kärjistänyt, mutta ainakin @TosiFani on sanonut Saarelan olevan täysin riittävä kakkossentteri liigaan. En jaksa alkaa nyt hakea mitään viestihistoriaa, mutta olisiko @Blade80, jossain vaiheessa hehkuttanut, että Saarela oli liian hyvä ketjukavereilleen jotka eivät pysyneet hänen aivotustensa mukana. (pahoittelut, jos oli joku muu) On muitakin, mutta en tosiaan nyt uudenvuodenvuodenaattoona jaksa tähän enempää aikaa tuhrata. Myös se on fakta, että jos Saarelasta kirjoittaa vähänkin arvostelevaan sävyyn saa aina kimpuunsa tukun vihaisia kirjoittajia, mikä johtuu oudosta asemasta jonka Allu on jo Porissa saanut, eli tietyllä tavalla hänelle annetaan paljon enemmän anteeksi kuin kenellekään muulle annetaan/annettaisiin ja pienistäkin valonpilkahduksista seuraa palstabileet.

Muistan keskustelun kanssasi, mutta en muista puhuneeni Saarelan olevan liian hyvä kaikille ketjukavereille joiden kanssa pelannut? Muistan keskustelun kanssasi mm. Kärjen erinomaisuudesta Saarelan rinnalla, jossa keskusteltiin ominaisuuksista mitä pelaajilla on ja silloin lähinnä kyse olis siitä, miten hyvä Kärki on Saarelaan verrattuna ja miten paljon vähemmän Kärki tekee virheitä. Tämän myönsin, että Kärki on pelinlukemisessa ja sijoittumisessa edellä, mutta en sitä että on kokonaisvaltaisesti ominaisuuksiltaan Saarelaa parempi.

Tämä on helppo allekirjoittaa ja jos Saarelan pelit jatkuvat Hupin ja Kinun kanssa voi ykköskierroksen varauksen jättää jo nyt unholaan.
Saarelalle pitäisi saada kiekkoja vauhtiin laidassa ja toisaalta vetopaikoille hyökkäyspäässä, mielestäni Saarelalle pitäisi löytää koostumus, jossa Saarelalle pelattaisiin paikkoja joissa hänen vahvuutensa tulisi esille.

Muistan myös muussa ketjussa kirjoittaneeni siitä, että Saarelan pelinopeus ei ole samalla tasolla ketjukavereiden kanssa, joten voin myöntää tuoneeni julki asian jossa Saarelan ketjukaverit eivät miestäni olleet Saarelalle hyvät.

Saarelan luistelu näytti ajoittain taas vahvalta, mutta jotenkin Saarelan pelistä puuttuu sellainen nuoruuden Kiima jota pitäisi nuorella miehellä olla...tippa pitäisi koko ajan roikkua nokalla ja painaa menemään kuin viimeistä päivää, missä on pojan itseluottamus?
Antaisin Saarelan pelata kuten Kalpan Tammela vaikka virheitä tulisikin, kikkailisi ja haastaisi vaan röyhkeästi. Tuntuu vähän että Saarela yrittää olla kokenut hyökkääjä ja ajattelee liikaa pelitavallisia asioita, nuori hän on yhtälailla kuin muutkin junnut vaikka odotukset ovatkin kovat.

Enkä minä täällä Saarelaa kehu muuta kuin silloin kun siihen on aihetta ja olen myös tuonut täällä esiin, että jos Ässät on Saarelan palkatessaan odottanut saavansa valmiin kakkos sentterin on Ässät tehneet virheen.

Tässä faktana oma mielipiteeni Saarelan tilasta tällä hetkellä niin ei tarvitse kenenkään sitä miettiä ja tarkastella, Muut voivat muodostaa omansa omien havaintojensa perusteella, se jos joku on erimieltä saa sitä puolestani olla:
-Pojan luistelu on todella hyvän näköistä ja nopeutta löytyy, mutta ajoittain vaikuttaa siltä, että kuntopuolen kanssa ongelmia ja katoaa kuvasta.
-Saarelalla on hyvä laukaus, mutta käyttää sitä aivan liian harvoin. Mailankäsittely muuten ihan ok, mutta ei mikään varsinainen taitopelaaja ole.
-Fysiikka ja voima puoli vaikuttaa hyvältä, mutta välillä vaikuttaa löysältä kaksinkamppailuissa toisaalta joskus antaa hyviä voimakkaita taklauksia.
-Pelin lukemisessa on kehitettävää, omassa päässä varsinkin, mutta myös hyökkäyspäässä.
-Pelisilmästä on vaikea vielä sanoa onko riittävästi, mutta aika näyttää minkälaiset ominaisuudet pelin rakentajana hänestä kehittyy. Mielestäni muutaman vuoden päästä pitää selkeästi erottua kun pelin lukeminen tuosta kehittyy kokemuksen mukaan.
-Syöttötaitoa Saarelalla on kyllä.

Saarela on nuori vielä ja kehittyy tuosta vielä fyysisestikin, varsinkin kunto puolta on helpohko kehittää.
Saarelalla on ominaisuuksia olemassa joiden käyttöä rajoittaa aika paljon pelin luvulliset puutteet ja osittain myös se, että Saarelan parhaat ominaisuudet tällä hetkellä on lähempänä snaipperia kuin peliä tekevää sentteriä. Eli tällä hetkellä Saarelasta saataisiin joukkueelle suurempi hyöty roolittamalla eri tavalla, mutta jos hänestä sentteriä koulitaan niin kai tämä oikea tapa on.
Harmilloisen paljon loukkaantumisia on nuorelle miehelle tullut ja toivottavasti pääsee niistä eroon. On tullut myös Armialle viime ja edelliskaudella onkohan Armian fysiikka vajaa myös?

Kanan ja SJS:n pointiin siitä, että onko Saarela liigatason kakkos sentteri tasoa saati sitten ykkös kuten joku ensi kauden osalta oli arponut, vastaus näillä otteilla on että ei minunkaan mielestä. Mutta palaset voivat loksahtaa kohdalleen nopeastikkin ja toisaalta vielä ei ole mitään tämän kauden osalta Saarelan peluuttamisen takia hävitty, niin hyväksyn tämän ja haluan nähdä kehittyykö Saarelasta jotain.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...

Mitä taas tulee ylisuureen egoon, niin mistähän sinun "tietosi" tällä kertaa tulevat? Mitä itse olen kuullut paikalliselta väestöltä niin harvinaisen nöyriä ja hyvin kasvatettuja poikia nämä tulevat kaurajätit. Jutut on kuultu ihmisiltä joilla oma kateus, katkeruus tai muu pienuus ei hallitse ajatuksia...

Itse väittelyyn ei mitään halua osallistua, mutta tähän vaan sellainen kommentti, että kyllä minäkin olen kuullut Saarelalla nousseen aika pahasti päähän. Samaa sanoi sellainen henkilö, jolla ei suoranaisesti ole mitään kiinnostusta Ässiin tai edes jääkiekkoon, ihan hyväntahtoisesti vaan totesi, että tämä nuori mikäsenniminytolikaan vaikuttaa aikamoiselta tapaukselta :)

Minua tämä ei haittaa, moni suurpelaaja on vähän narsisti ja täynnä itseään. Mikäs siinä, jos peli vain kulkee.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse väittelyyn ei mitään halua osallistua, mutta tähän vaan sellainen kommentti, että kyllä minäkin olen kuullut Saarelalla nousseen aika pahasti päähän...
Jääkiekossa liikkuu iso raha. Kun suurinpiirtein peruskoulunsa juuri päättänyt nuori saa tilille rahaa kymmeniätuhansia, harvassa ovat ne pojat jotka eivät mene sekaisin tuossa vaiheessa. Nuoruuteen kuuluu kukkomaisuus, valmentajien ja pelaajan taustajoukkojen tehtävänä on käsitellä oikein näitä kukkopoikia. Käsittääkseni Saarela ei ole mikään poikkeus, nuori poika, jolla lahjoja ja saa hyvin rahaa harrastuksestaan, ei ihme jos hieman takki aukeaa kävelykadulla.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Jääkiekossa liikkuu iso raha. Kun suurinpiirtein peruskoulunsa juuri päättänyt nuori saa tilille rahaa kymmeniätuhansia, harvassa ovat ne pojat jotka eivät mene sekaisin tuossa vaiheessa. Nuoruuteen kuuluu kukkomaisuus, valmentajien ja pelaajan taustajoukkojen tehtävänä on käsitellä oikein näitä kukkopoikia.

Sepä se. Jokainen joka on jo elänyt oman nuoruutensa kykenee peilaamaan asioita niihin ja miettimään milloin joku ihminen on poikkeuksellinen pissapää tai vastaava. Minä olen kuullut Saareloista Laitila-Uki suunnalta ja ihmisiltä, jotka eivät liiemmin ainakaan Ässäfaneja ole. Ja mitään erityisen negatiivista sanottavaa siellä ei ole, täysin päinvastaista.

Mitä tulee näihin oleellisiin, eli pelillisiin seikkoihin niin Saarelan laukaukselle olisi tilausta Ässien tehottomuuteen. Eipä näkynyt eilenkään patapaidoilta sellaisia rannelaukauksia mitä Talaja ja Kearns esittivät paikkansa saatuaan. Ja kenenkään ei tarvi nyt sanoa kuinka monta maalia Saarela on tehnyt tällä kaudella. Sillä vedolla alkaa väkisinkin napsumaan jossain vaiheessa.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Mitä tulee näihin oleellisiin, eli pelillisiin seikkoihin niin Saarelan laukaukselle olisi tilausta Ässien tehottomuuteen. Eipä näkynyt eilenkään patapaidoilta sellaisia rannelaukauksia mitä Talaja ja Kearns esittivät paikkansa saatuaan. Ja kenenkään ei tarvi nyt sanoa kuinka monta maalia Saarela on tehnyt tällä kaudella. Sillä vedolla alkaa väkisinkin napsumaan jossain vaiheessa.

Lainasin vaan tämän kohdan viestistä. Pelejä katsomalla tosiaan vaikuttaa että Saarela on laukonut vähän ja tilastojen mukaan 65 kertaa joka 13. eniten Ässissä. Edellä mm. Huhtanen 100, Kiilholma 98, Marttinen 98, mutta takana esim. Kärki 57 ja Hedden 34, jotka ovat laukaisuprosentilla Ässien kärjessä Elon kanssa.
Nyt kun mietin niin en edes muista millon olisi päässyt laukomaan sellaselta sektorilta josta maaleja tehdään, jossakin alkukaudesta oli paikoilla, mutta silloin tuntui että puristi mailaa liikaa ja sen jälkeenkin yrittäminen on ollut vähän väkinäistä...pelkääkö epäonnistumista vai onko itseluottamus kadoksissa.

Tämä sentterinä peluuttaminen palvelee varamaan myös Saarelan tulevaisuutta sentterinä, mutta jos Saarelan pelaamiseen haettaisiin onnistumisia ja vapautuneisuutta ja vasta tämän jälkeen annettaisiin vastuuta sentterinä niin tulos myös tuolla vaativalla pelipaikalla voisi olla parempaa ja varmempaa.
Nyt varsinkin kun on tullut kiinnitettyä huomiota Heddenin haluun pelinrakenteluun ja taitoon siinä, niin Saarelaa voisi käyttää oikeasti Ryanina Ryanin paikalla.
Eli näkisin Saarelan roolin tällä hetkellä kuitenkin laidassa jossa hänellä olisi saumat saada onnistumisia ja ehkä sitä kautta saataisiin myös joukkueelle enemmän hyötyä tästä, viimeksi kun hän pelasi laidalla ei mielestäni kuitenkaan pelannut niillä aseilla mitkä jo ovat hyvällä liigatasolla.
Toki voi onnistumisia alkaa tulemaan sentterinäkin, mutta kyllä tuo laita on sisäänajo vaiheessa huomattavasti helpompi paikka pelata ja varsinkin Saarelan ominaisuuksilla aivan luontainen...kuitenkin joukkueen etu ennen pelaajan etua on tärkein varsinkin kevättä kohden mennessä.
Saarela on nuori kaveri ja aikaa on vielä..
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jääkiekossa liikkuu iso raha. Kun suurinpiirtein peruskoulunsa juuri päättänyt nuori saa tilille rahaa kymmeniätuhansia, harvassa ovat ne pojat jotka eivät mene sekaisin tuossa vaiheessa. Nuoruuteen kuuluu kukkomaisuus, valmentajien ja pelaajan taustajoukkojen tehtävänä on käsitellä oikein näitä kukkopoikia. Käsittääkseni Saarela ei ole mikään poikkeus, nuori poika, jolla lahjoja ja saa hyvin rahaa harrastuksestaan, ei ihme jos hieman takki aukeaa kävelykadulla.

Mutta jos kyseessä olis Porin oma poika, Ässien kasvatti. Niin kyseessä olisi täysi mulkku. Eli Lammikko teki oikein lähtiessään maailmalle. Toivottavasti oppii nöyryyttä.
 

Esteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️
Jääkiekossa liikkuu iso raha. Kun suurinpiirtein peruskoulunsa juuri päättänyt nuori saa tilille rahaa kymmeniätuhansia, harvassa ovat ne pojat jotka eivät mene sekaisin tuossa vaiheessa. Nuoruuteen kuuluu kukkomaisuus, valmentajien ja pelaajan taustajoukkojen tehtävänä on käsitellä oikein näitä kukkopoikia. Käsittääkseni Saarela ei ole mikään poikkeus, nuori poika, jolla lahjoja ja saa hyvin rahaa harrastuksestaan, ei ihme jos hieman takki aukeaa kävelykadulla.

Naseva kommentti. Pori on pieni kaupunki ja porilaiselta kateudelta ei jää huomaamatta nuoren miehen pröystäilevä käytös. Jos kävelykadulla kukkoilee, niin sitä nauretaan pikavauhtia takana päin ja toivotaan pelaajalle takapakkia.

Pelaajalle kentällä röyhkeä ja vähän itsekäs, mutta siviilissä kohtelias ja muut hyvin huomioon ottava ihmistyyppi on perin harvinainen. Jostain syystä vain nämä kaikkein parhaat ja pisimmälle urallaan päässeet pelaajat yleensä ovat tällaista tyyppiä, kovia ja nöyriä. Jos Saarela on fiksu, hän voi kehittää itseään myös ihmisenä hallin ja kiekkotouhujen ulkopuolella. Opetteluahan tämä kaikki vasta 17-vuotialle pojalle on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös