Aleksi Saarela – ganalim barttan Crosby

  • 388 639
  • 1 762

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mielestäni on myös väsynyttä vääristellä toisten sanomisia täysin epätodeksi vain, koska meillä ei ole sama suosikkipelaaja.

Niin, en tiedä tuosta, olen vaan pannut merkille lällätät fanipoikaa aika tasan tarkkaan aina kun joku on kanssasi eri mieltä Saarelasta tai puolustaa tätä millään tavalla. Eli ei se tavallaan mikään ihme ole että tulee jotain kuittia.
 

Chickendinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oksettavat ja flegmaattiset omat kasvatit
Niin, en tiedä tuosta, olen vaan pannut merkille lällätät fanipoikaa aika tasan tarkkaan aina kun joku on kanssasi eri mieltä Saarelasta tai puolustaa tätä millään tavalla. Eli ei se tavallaan mikään ihme ole että tulee jotain kuittia.

Kuittia saa ja pitääkin antaa, jos on aihetta. Vääristely ja valehtelu onkin asia erikseen. Itse en muista fanipojaksi kutsuneen muita kuin juuri tätä samaa herraa, jota nytkin.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kuittia saa ja pitääkin antaa, jos on aihetta. Vääristely ja valehtelu onkin asia erikseen. Itse en muista fanipojaksi kutsuneen muita kuin juuri tätä samaa herraa, jota nytkin.

Tästä on tietysti järjetöntä ruveta kiistelemään. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä etteivät kaikki (tai juuri kukaan?) voi muistaa kaikkia yksityiskohtia sinun Saarelaa koskevista oksennuksistasi. Perusteltu kritiikki on yksi asia, selkeä asenteellisuus pelaajaa ja tätä puolustavia kanssakirjoittajia kohtaa jotain aivan muuta. Armian ketjusta löytyy vähän vastaavaa ilmiötä parin vuoden takaa, pari nimimerkkiä omistaa objektiivisen totuuden ja muut ovat fanipoikia.

Mutta tämä tästä, nythän ei enää tarvitse niin paljon riidellä jos ei laulaa ylistyslaulujakaan.
 

Chickendinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oksettavat ja flegmaattiset omat kasvatit
Tästä on tietysti järjetöntä ruveta kiistelemään. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä etteivät kaikki (tai juuri kukaan?) voi muistaa kaikkia yksityiskohtia sinun Saarelaa koskevista oksennuksistasi. Perusteltu kritiikki on yksi asia, selkeä asenteellisuus pelaajaa ja tätä puolustavia kanssakirjoittajia kohtaa jotain aivan muuta. Armian ketjusta löytyy vähän vastaavaa ilmiötä parin vuoden takaa, pari nimimerkkiä omistaa objektiivisen totuuden ja muut ovat fanipoikia.

Mutta tämä tästä, nythän ei enää tarvitse niin paljon riidellä jos ei laulaa ylistyslaulujakaan.

No mutta se on hienoa, että palstalla on kaltaisiasi ritareita jotka ratsastavat paikalle puolustamaan kun minunlaiseni öykkärit kohtelevat kaltoin puolustuskyvyttömiä toopeja. Hienoa, että vielä nykyäänkin löytyy joku joka pitää yllä kirjoittajien välistä kunnioitusta ja korkeaa moraalia.

Edit: myönnettäköön, että ylilyöntejä on tapahtunut puolin ja toisin. Niistä pitää vaan osata päästä irti.
 
Viimeksi muokattu:

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
No mutta se on hienoa, että palstalla on kaltaisiasi ritareita jotka ratsastavat paikalle puolustamaan kun minunlaiseni öykkärit kohtelevat kaltoin puolustuskyvyttömiä toopeja. Hienoa, että vielä nykyäänkin löytyy joku joka pitää yllä kirjoittajien välistä kunnioitusta ja korkeaa moraalia.

Minä olen täysin väärä henkilö puolustamaan kenenkään moraalia enkä tunne tarvetta yhdenkään nimimerkin suojeluun. Sen sijaan kun nuorta, vielä juniori - ikäistä pelaajaa huhmitaan netissä vitulla päähän kuukaudesta toiseen ja keskustelu tämän edesottamuksista muuttuu fanipoika, fanipoika - tason lällättelyksi, alkavat punaiset valot yleensä palaa minun limitterissäni. Tämä on koskenut aiemmin niin Jesse Jyrkkiötä kuin Joel Armiaakin; Saarelaa koskeviin vääntöihin en ole juuri osallistunut koska ehdin olla puolitoista vuotta ilman Ja - kirjoitusoikeuksia. Mutta ilmiö on ollut sama, näin ulkopuolisen silmin nähtynä, kun joku on päättänyt että pelaaja on paska, niin pelaaja on silloin paska ja silloin se järki näyttää yleensä sumenevan juuri sillä puolella.

Kysymys ei ole siitä etteikö kritiikkiä saisi antaa, mutta suhteellisuudentaju olisi hyvä olla olemassa silloin kun on noinkin nuorista pelaajista kysymys.
 

Chickendinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oksettavat ja flegmaattiset omat kasvatit
Voi aleksi parkaa kun on joutunut kauas kotoa lähtemään ja nälkäpalkalla tekemään hirveitä asioita hirveässä paikassa. Ja sitten vielä internetissä pojat haukkuvat.

Vaihtoehtoisesti olisi varmasti parempi kuulua jompaankumpaan palstan muista koulukunnista. Kaikki johon aleksi koskee on upeaa ja ihanaa. Tai se porukka, joka katsoo aina kolmen pelin sykleissä onko tullut 2 vai 0 tehopistettä ja on sen perusteella tuomitsemassa aleksin uran kuopatuksi tai lähettämässä tätä nhl:ään.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Tämä kausi on varmasti muokannut monen scoutin mielipiteitä ja avannut silmiä. Kuten myös monien muiden kiekkoihmisten, paitsi sinun ja tämän Saarela fanclubisi varapuheenjohtajan.

Näin siis reilu vuosi sitten, kun keskusteltiin Saarelasta ja sinun mielestäsi hänen panos Ässille oli pyöreä nolla. Kerro nyt kannattiko tätä prospectia ajaa sisään vai ei, keskusteluissa oli mukana myös raha minkä polttamista pidettiin sijoituksena (tulevat NHL -kasvattajakorvaukset). Tätä seikkaa et myöskään sulattanut. Luulin jo että muistin väärin mutta ehei, kyllä sinä maineikkaasti suolasit Saarelaa ja häntä puolustavia tahoja lapsellisella nimittelyllä.

E: Onkohan monet kiekkoihmiset muistaneet nyt pitää silmänsä kiinni välttyäkseen turhalta tuskalta?
 
Viimeksi muokattu:

Chickendinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oksettavat ja flegmaattiset omat kasvatit
Näin siis reilu vuosi sitten, kun keskusteltiin Saarelasta ja sinun mielestäsi hänen panos Ässille oli pyöreä nolla. Kerro nyt kannattiko tätä prospectia ajaa sisään vai ei, keskusteluissa oli mukana myös raha minkä polttamista pidettiin sijoituksena (tulevat NHL -kasvattajakorvaukset). Tätä seikkaa et myöskään sulattanut. Luulin jo että muistin väärin mutta ehei, kyllä sinä maineikkaasti suolasit Saarelaa ja häntä puolustavia tahoja lapsellisella nimittelyllä.

Niinhän se olikin. Vaikka nyt paukuttaa maaleja, niin silti panostukseen nähden saatu vastine on hyvin heikko. Kannattiko sinusta ajaa sisään, koska muuthan tässä nyt ilmeisesti korjaavat hedelmät? Tästä liittämästäsi viestistäkö olet suuttunut vai missä olen niin verisesti Saarelaa kohtaan hyökännyt, että vieläkin kiukuttaa? Ja kuten sanoin olen aina tiedostanut ja tunnustanut ne ominaisuudet joilla Saarela nyt tekee tulosta. Väittelyhän on pääosin koskenut Saarelan peliälyä, sekä investoinnin järkevyyttä. Käy lukemassa keskustelut uudestaan, niin näet tämän.

Jos nämä asiat on oikeasti täysin mahdotonta sisäistää niin voit aasi palata talliisi.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Jos nämä asiat on oikeasti täysin mahdotonta sisäistää niin voit aasi palata talliisi.

Ei nyt ole aikaa palauttaa tuota koko keskustelua tänne, mutta reaktiosi kertoo kyllä olennaisen. Onneksi joku asia sentään on ja pysyy, lapselliset heitot yli näppäimistön kun joku on eri mieltä.

Olen edelleen 100% sitä mieltä että Saarelan kaappaaminen oli loistava sijoitus, niin imagollisesti kuin rahallisestikin. Kasvattajakorvauksena palautuu valtaosa maksetusta palkasta ja Ässät saa nyt puoli-ilmaiseksi kentälle jatkuvan uhan jota rikotaan vaihdosta toiseen. Viime kauden vaikeudet hidastivat prosessia mutta vääjäämätön tapahtuu nyt kun poika on pysynyt terveenä. Miten muuten sen peliälyn kanssa? Saarela on edelleen hyvin nuori, joukkueen toisiksi nuorin. Verrataan vaikka Ojamäkeen. Jälkimmäisen peliälystä voisi oikeasti olla huolissaan.

Eli investointina Saarela on luokkaa LOISTAVA. Jalanjälkiä seuraa pienemmän hypen Ruotsalainen ja jatkossa taatusti muitakin lahjakkuuksia.
 

Chickendinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oksettavat ja flegmaattiset omat kasvatit
Ei nyt ole aikaa palauttaa tuota koko keskustelua tänne, mutta reaktiosi kertoo kyllä olennaisen. Onneksi joku asia sentään on ja pysyy, lapselliset heitot yli näppäimistön kun joku on eri mieltä.

Olen edelleen 100% sitä mieltä että Saarelan kaappaaminen oli loistava sijoitus, niin imagollisesti kuin rahallisestikin. Kasvattajakorvauksena palautuu valtaosa maksetusta palkasta ja Ässät saa nyt puoli-ilmaiseksi kentälle jatkuvan uhan jota rikotaan vaihdosta toiseen. Viime kauden vaikeudet hidastivat prosessia mutta vääjäämätön tapahtuu nyt kun poika on pysynyt terveenä. Miten muuten sen peliälyn kanssa? Saarela on edelleen hyvin nuori, joukkueen toisiksi nuorin. Verrataan vaikka Ojamäkeen. Jälkimmäisen peliälystä voisi oikeasti olla huolissaan.

Eli investointina Saarela on luokkaa LOISTAVA. Jalanjälkiä seuraa pienemmän hypen Ruotsalainen ja jatkossa taatusti muitakin lahjakkuuksia.

Kantani Saarelan peliälystä tuli varmasti selväksi pari viestiä ylempänä. Toivottavasti jatkossa nämä kaikki haut eivät saa 150k liksaa ja erityiskohtelua valmennukselta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kantani Saarelan peliälystä tuli varmasti selväksi pari viestiä ylempänä. Toivottavasti jatkossa nämä kaikki haut eivät saa 150k liksaa ja erityiskohtelua valmennukselta.

Haukut muita kirjoittajia ja heittelet omia uskomuksiasi totuuksina. Miksi et vaan myönnä ettet pidä Saarelasta etkä vielä osaa tunnistaa nuorten pelaajien ominaisuuksia?
 

Chickendinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oksettavat ja flegmaattiset omat kasvatit
Haukut muita kirjoittajia ja heittelet omia uskomuksiasi totuuksina. Miksi et vaan myönnä ettet pidä Saarelasta etkä vielä osaa tunnistaa nuorten pelaajien ominaisuuksia?

Mitkä ominaisuudet minulta on jäänyt tunnistamatta? Uskoin myös siihen, että Kärki ottaa paikkansa, kun sinäkin olit sitä mieltä ettei asiaa ole liigaan pitkiin aikoihin. Mielestäsi myös tämän kauden Vuorisalo on edellä viime kauden Viljasta. En lähtisi hirveästi sinuna arvostelemaan muita näissä asioissa.

Edit: Se on totta, ettei Saarela kuulu lempipelaajiini ja siihen on varmasti vaikuttanut myös nämä keskustelut sekä se silkkihansikkain kohtelu ja etuoikeutettu kohtelu jota Saarela saa muihin verrattuna.

Edit2: Pakko mainita myös tuo kaikkien aikojen klassikko, kun kehuit Hansenin peliälyä.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitkä ominaisuudet minulta on jäänyt tunnistamatta? Uskoin myös siihen, että Kärki ottaa paikkansa, kun sinäkin olit sitä mieltä ettei asiaa ole liigaan pitkiin aikoihin. Mielestäsi myös tämän kauden Vuorisalo on edellä viime kauden Viljasta. En lähtisi hirveästi sinuna arvostelemaan muita näissä asioissa.

Edit: Se on totta, ettei Saarela kuulu lempipelaajiini ja siihen on varmasti vaikuttanut myös nämä keskustelut sekä se silkkihansikkain kohtelu ja etuoikeutettu kohtelu jota Saarela saa muihin verrattuna.

Edit2: Pakko mainita myö s tuo kaikkien aikojen klassikko, kun kehuit Hansenin peliälyä.

Hukkaat taas keskustelun ytimen taas kerran. Olen ollut monta kertaa väärässä, mm. Kärjen kohdalla. Minulla on selkärankaa myöntää virheeni, ilmsn että haukun muita keskustelijoita. Sinä taas vääntelet ja kiermurtelet sivukaupalla ja haukut siinä sivussa muita palstalaisia.

Sanoin, että Hansen tekee kentällä useimmiten oikeita ratkaisuja. Tämä pitää edelleen paikkansa puolustuspäässä, hänen virheestä tulee harvoin maalipaikkoja vastustajalle. Hyökkäyspäässä hän kieltämättä puskee itsensä huonoo väliin liian usein. Ja sanoin tämän kommentin muistaakseni Hansenin ensimmäisen pelin jälkeen.

Eikä Saarela ole mitään poikkeus kohtelua saanut, sinä vaan haluat uskoa että asia on näin.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Mikäs Saarelan peliälyssä nyt on oikein vinossa? Tiedostaa paikat milloin pitää iskeä ja aika terävästi vieläpä karkaa vastustajalta. Näkee kyllä kentän, mutta jopa onnekseen ymmärtää nykyään käyttää tuota todella hyvää laukausta röyhkeämmin. Tähän päälle vastustajat joutuvat koukkimaan vähintään pariin otteeseen pelissä ja Allu osaa tarpeen tullen pienen teatteri-lisän laittaa päälle, niin pääsee Ässät aika useasti harjoittelemaan ylivoimaa. On tainnut hankkia tällä viikolla joka pelissä ainakin yhden jäähyn. Jotku eivät siitä taida tykätä, mutta mulle ainakin kelpaa niin kauan kun muuten luistin liikkuu ja on joukkueensa parhaimmistoa pelistä toiseen.
 

Chickendinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oksettavat ja flegmaattiset omat kasvatit
Hukkaat taas keskustelun ytimen taas kerran. Olen ollut monta kertaa väärässä, mm. Kärjen kohdalla. Minulla on selkärankaa myöntää virheeni, ilmsn että haukun muita keskustelijoita. Sinä taas vääntelet ja kiermurtelet sivukaupalla ja haukut siinä sivussa muita palstalaisia.

Sanoin, että Hansen tekee kentällä useimmiten oikeita ratkaisuja. Tämä pitää edelleen paikkansa puolustuspäässä, hänen virheestä tulee harvoin maalipaikkoja vastustajalle. Hyökkäyspäässä hän kieltämättä puskee itsensä huonoo väliin liian usein. Ja sanoin tämän kommentin muistaakseni Hansenin ensimmäisen pelin jälkeen.

Eikä Saarela ole mitään poikkeus kohtelua saanut, sinä vaan haluat uskoa että asia on näin.

Vääntelet jo omia sanojasikin. Kehuit nimenomaan Hansenin peliälyä. Ja ei, Hansenin oman pään pelaaminen ei ole hyvää.

Ei ole saanut erityiskohtelua? Moniko junnu saa vetää viimekauden näytöillä tuollaisia peliaikoja tuossa roolissa sekä itse määrätä, että pelaa keskellä?

Edit: Ja erityiskohtelua myös palstalla fanien keskuudessa. Saarelan peliä ei saa kritisoida millään osa-alueella ilman että keskustelu paisuu puolustustaisteluksi siitä että olen myös palstalla puolustanut Saarelaa ja kehunut tämän vahvuuksia toistuvasti.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vääntelet jo omia sanojasikin. Kehuit nimenomaan Hansenin peliälyä. Ja ei, Hansenin oman pään pelaaminen ei ole hyvää...

Etkö ymmärrä lukemaasi? Vertasin Hansenin tekemistä kentällä Dixonin vastaavaan, molemmat tekevät yleensä oikeita valintoja tilanteissa. En muistaakseni käyttänyt peliäly sanaa, enkä väittänyt että Hansenin pelikäsitys olisi Dixonin tasolla. Tämä keskustelu käytiin läpi jo aikaisemmin, muistaakseni noin vuosi sitten.

Edelleen sinulta on olennainen hukassa, yrität vaan tällä muiden haukkumisella siirtää keskustelun sivuraiteelle.
 

Chickendinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oksettavat ja flegmaattiset omat kasvatit
Etkö ymmärrä lukemaasi? Vertasin Hansenin tekemistä kentällä Dixonin vastaavaan, molemmat tekevät yleensä oikeita valintoja tilanteissa. En muistaakseni käyttänyt peliäly sanaa, enkä väittänyt että Hansenin pelikäsitys olisi Dixonin tasolla. Tämä keskustelu käytiin läpi jo aikaisemmin, muistaakseni noin vuosi sitten.

Edelleen sinulta on olennainen hukassa, yrität vaan tällä muiden haukkumisella siirtää keskustelun sivuraiteelle.

En yritä vaan kyseenalaistin arvostelusi, koska teet itse samaa. Lisäksi asia jossa arvostelet muita on aluetta jolla et itse loista. Lisäksi odotan yhä perusteluita siitä miten olen diagnosoinut väärin Saarelan ominaisuudet?

Ja kyllä, kehuit Hansenin peliälyä ja pysyit lausunnossasi myös tuossa myöhemmässä keskustelussa. Lisäksi väite, että Hansen tekee oikeita valintoja tilanteissa on täysin epätosi.

Edit: Ja miten minä ohjaan keskustelua sivuraiteille, kun itse lainaat kaiken muun paitsi Saarelaan liittyvät kysymykseni ja vastaukseni ja keskityt ainoastaan epäolennaisuuksiin?
 
Viimeksi muokattu:

Quethas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Suomen maajoukkueet, Tampere United
Mikäs Saarelan peliälyssä nyt on oikein vinossa? Tiedostaa paikat milloin pitää iskeä ja aika terävästi vieläpä karkaa vastustajalta.
Saarelan suurin hyökkäyspään ongelma on mielestäni ratkaisut pelinrakentajana. Näyttää siltä, että Saarela hakee vähän liiankin hanakasti sitä varman maalipaikan luovaa vaikeahkoa syöttöä, vaikka joskus helppo syöttö voisi olla parempi ratkaisu. Ja aina ei ehkä kannata sokkona kääntää kiekkoa maalin takaa maalin eteen.

Mutta noin muutenhan Saarela on kehittynyt huimasti ja on tämän kauden aikana päässyt ja ennen kaikkea uskaltanut käyttää omia vahvuuksiaan. Hyvä lähtönopeus ja loistava laukaushan olivat jo viime kaudella Saarelan selkeitä vahvuuksia, mutta suuren osan viime kaudella Saarela näytti pojalta miesten joukossa ja pelasi turhan varovaisesti. Mielestäni Saarela näytti suuren osan viime kaudesta siltä, että hän ei todellakaan ollut missään sataprosenttisessa iskussa. Niin varovaiselta pojan peli ennen kauden viimeisiä pelejä ja U18 MM-kisoja näytti.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Saarela laukoo nyt hieman enemmän ja kun tulosta on tullut niin itseluottamus on tapissaan kuten eilen maalista ja rankkulaukauksesta näimme. Ei siinä liikoja aseteltu tai tähtäilty vaan luotettiin laukauksen kovuuteen ja sinnehän ne menivät. Toivottavasti tänäänkin uppoaa 1-3 kertaa Pelsumaaliin...
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mr. Saarela on tällä hetkellä sellaisessa kunnossa, että mahtaisikohan Rangers haluta miehen rapakon taakse jo ensi kaudeksi. Olisihan se nautinnollista niin Ässäfanin kuin miehen itsensäkin kannalta, vaikka toki 180k€ vuosipalkka Raumalta varmasti houkutteleekin nuorta miestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös