Aleksandr Ovetškinin kaukalon ulkopuolinen toiminta

  • 215 884
  • 1 255

Steeger#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kovalchuk, Zinovyev, Morozov, Zherdev & Versteeg
Et ole juttua edes lukenut ja leimaat silti epäluotettavaksi tai virheelliseksi jutuksi? Miksi sinun sanasi on nyt luotettavampi?

En tainnut jutusta sanoa muuta, kuin etten ole lukenut, enkä siihen kantaa millään tavalla ottanut.

Lähtökohtaisesti jutun kirjoittajaa seuraamalla on tullut selväksi, että jos Ovechkin pelastaisi vauvan palavasta talosta niin slava kyllä kertoisi meille kuinka Kreml oli sytyttänyt palon jne.
 
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Patty Marleau
Jos modet eivät olisi saaneet päähän tätä hienoa ajatusta kahdesta erillisestä ketjusta, niin ei tarvitsisi lukea tällaista paskaa missä joku vihjailee otsikon henkilön olevan kenties vain väärin ymmärretty ja pohjimmiltaan jotain ihan muuta.


Siitä vähän luettavaa, niin loppuu se arvuuttelu ja voit sitten miettiä uudestaan haluatko vielä jatkaa fanittamista.
Mjoo, tuo vihjaus oli aika sinisilmäinen ja turha. Eiköhän se ole tuhat kertaa todennäköisempää, että Ovien propagandan hiljeneminen johtuu siitä, että Washingtonin tai hänen oma viestintätiimi on sanonut, että nyt pidät turpas kiinni politiikasta, kuin siitä, että hän olisi kokenut jonkun moraalisen herätyksen.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
En tainnut jutusta sanoa muuta, kuin etten ole lukenut, enkä siihen kantaa millään tavalla ottanut.

Lähtökohtaisesti jutun kirjoittajaa seuraamalla on tullut selväksi, että jos Ovechkin pelastaisi vauvan palavasta talosta niin slava kyllä kertoisi meille kuinka Kreml oli sytyttänyt palon jne.

No mitä ketjun päähenkilöä on tullut seurattua, niin hän melko varmasti ei pelastaisi lasta Kremlin sytyttämästä palosta, mutta kenties tuikkaisi talon itse tuleen ja kävisi sitten hakemassa omat lapsensa pois.
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Tyyppi menetti työnsä kun kritisoi Capitalsia ja poikkesi Kremlin valheista, opettajana nykyisin mutta ilman mitään perusteita on tosiaan yhtä luotettava kuin 100% propagandaa puskeva Kreml.

Tämä siis Slavan oma näkemys miten hommat meni.

Huhut mitä itse olen nähnyt oli että Slava menetti all-access passinsa koska käytti sitä eritavalla mitä sovittu, ja muutenkin touhuamiset ei ihan menneet niinkuin pitäis.

Mikä sitten on totuus niin paha sanoa, mutta tosiaan sen jälkeen kun ei enää päässyt paistattelemaan isoja skuuppeja on juttujen fokus ollut varsin yksinpuolinen. Ihan sama mulle mitä Ovechkinista kirjoittaa ja jokaisella oikeus tulkita miten haluaa, fakta kuitenkin se että Slavaa en itse pitäisi minkäänlaisena luotettavana lähteenä Capitalsia koskevaa uutisointia kohden. Niin selkeä agenda ja ajojahti hällä. Usein antaa kritiikkiä asioista, mitkä on NHL:n linjaamia, eikä niinkään pelkästään Capitalsin pahuutta. NHL:llä siis kuitenkin on oma linjauksensa mediaa kohden. Capitals ei luonnollisesti poikkea tästä.

Sinänsä harmi homma, koska kyllähän Malamudilla jotain aihiota ihan päteväksi urheilutoimittajaksikin oli olemassa, mutta henkilökohtaiset kaunat ajoi pahasti sivuraiteelle.

Offtopiciksi on taas paisunut ja voisi keskustelu jatkua siellä toisessa topikissa taasen. Itsellä tosin ei sinne varmastikaan mitään lisäarvoa enää ole tarjota :)
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Tämä siis Slavan oma näkemys miten hommat meni.

Huhut mitä itse olen nähnyt oli että Slava menetti all-access passinsa koska käytti sitä eritavalla mitä sovittu, ja muutenkin touhuamiset ei ihan menneet niinkuin pitäis.

Mikä sitten on totuus niin paha sanoa, mutta tosiaan sen jälkeen kun ei enää päässyt paistattelemaan isoja skuuppeja on juttujen fokus ollut varsin yksinpuolinen. Ihan sama mulle mitä Ovechkinista kirjoittaa ja jokaisella oikeus tulkita miten haluaa, fakta kuitenkin se että Slavaa en itse pitäisi minkäänlaisena luotettavana lähteenä Capitalsia koskevaa uutisointia kohden. Niin selkeä agenda ja ajojahti hällä. Usein antaa kritiikkiä asioista, mitkä on NHL:n linjaamia, eikä niinkään pelkästään Capitalsin pahuutta. NHL:llä siis kuitenkin on oma linjauksensa mediaa kohden. Capitals ei luonnollisesti poikkea tästä.

Sinänsä harmi homma, koska kyllähän Malamudilla jotain aihiota ihan päteväksi urheilutoimittajaksikin oli olemassa, mutta henkilökohtaiset kaunat ajoi pahasti sivuraiteelle.

Offtopiciksi on taas paisunut ja voisi keskustelu jatkua siellä toisessa topikissa taasen. Itsellä tosin ei sinne varmastikaan mitään lisäarvoa enää ole tarjota :)

Niin siis NHL:llä ja Capitalsilla ei siis ole mitään agendaa? Eikä sinulla ole mitään ennakkoasennetta uskoa toisen puolen sanaa ilman yhtää esitettyä todistetta? Sekään ei ole poikkeavaa, että kirjoittaa yhdestä kulmasta tarinoita, varsinkin kun tuohon aikaan Venäjään, KHL:ään ja Ovetskiniiin kohdistuvat negatiiviset uutisoinnit olivat vähemmistössä, samalla tavalla Suomessakin heitettiin lokaa HS:n ja Vesa Rantasen yms. päälle kun ovat henkilökohtaisella ajojahdilla. Noh olivat kuitenkin lopulta oikeassa oli se motiivi mikä tahansa tehdä juttuja.

Suosittelisin nyt ihan ekana vaan lukemaan sen jutun sen sijaan, että huutelee. Kyllä hän myöntää oman osuutensa asioihin. Koko juttu on mielestäni varsin lyhyt ja nojaa todisteisiin tapahtuneista asioista, sen takia itseä ihmetyttää, että juttua lukematta vedetään sormet korviin ja silmät kiinni.

Russia’s fascism, however, wasn’t alone in forcing me out of journalism. Simultaneously with my decision to walk away from Sport-Express, I had a conflict with the NHL team the Washington Capitals whose media department called me “not a journalist but a smug fan” and threatened to take my credentials. Which they did, in the end, though by that time I had successfully burned all the bridges myself.

Tuosta loukkaantumisesta tuli itselle ekana mieleen, että oliko vaan taktinen tauko, ettei tarvitse osallistua tähdistöotteluun ja voi nyt sitten lepuuttaa itseään. Vähän on ne edistyneiden tilastojen odottamatkin taantuneet, kun maaliodottamakin kääntynyt nyt negatiiviseksi 46,33% 5vs5 pelissä. Toteuma on sitten vieläkin karmaisevampi kun GF% on 35%. Aletaan lähentyä jokaisessa kategoriassa uran huonointa kautta, joten toivotaan tämän tahdin pysyvän.
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Niin siis NHL:llä ja Capitalsilla ei siis ole mitään agendaa? Eikä sinulla ole mitään ennakkoasennetta uskoa toisen puolen sanaa ilman yhtää esitettyä todistetta? Sekään ei ole poikkeavaa, että kirjoittaa yhdestä kulmasta tarinoita, varsinkin kun tuohon aikaan Venäjään, KHL:ään ja Ovetskiniiin kohdistuvat negatiiviset uutisoinnit olivat vähemmistössä, samalla tavalla Suomessakin heitettiin lokaa HS:n ja Vesa Rantasen yms. päälle kun ovat henkilökohtaisella ajojahdilla. Noh olivat kuitenkin lopulta oikeassa oli se motiivi mikä tahansa tehdä juttuja.

Suosittelisin nyt ihan ekana vaan lukemaan sen jutun sen sijaan, että huutelee. Kyllä hän myöntää oman osuutensa asioihin. Koko juttu on mielestäni varsin lyhyt ja nojaa todisteisiin tapahtuneista asioista, sen takia itseä ihmetyttää, että juttua lukematta vedetään sormet korviin ja silmät kiinni.



Tuosta loukkaantumisesta tuli itselle ekana mieleen, että oliko vaan taktinen tauko, ettei tarvitse osallistua tähdistöotteluun ja voi nyt sitten lepuuttaa itseään. Vähän on ne edistyneiden tilastojen odottamatkin taantuneet, kun maaliodottamakin kääntynyt nyt negatiiviseksi 46,33% 5vs5 pelissä. Toteuma on sitten vieläkin karmaisevampi kun GF% on 35%. Aletaan lähentyä jokaisessa kategoriassa uran huonointa kautta, joten toivotaan tämän tahdin pysyvän.

Tottakai NHL:llä ja Capitalsilla on omat agendansa ja mulla on omat "ennakkoasenteeni", kai se nyt on itsestäänselvyys.

En arvannut että niitäkin piti tässä alkaa avaamaan, kun juttu lähti yksittäisen journalistin arvioimisesta luotettavana lähteenä. Ja kyllä, mulla on vahva ennakkoasenne Malamudia kohtaan. Mä oon pitänyt Malamudia itteään täynnä olevana wannabeenä jo kauan ennenkuin moni vallitsevan tilanteen suurista palstatuntijoista oli kaverista kuullutkaan. Mutta jos se tekee minun mielepiteestä vähemmän oleellisen, niin kai se sitten samalla toimintaperiaatteella toimii itse Malamudin ja sinun itsesi kohdalla myös?

Edelleenkään tohen itse juttuun ei ottanut mitään kantaa alunperin lainaamasi kirjoittaja, kuten en minäkään. Mutta jos sä nyt haluat edelleen jatkaa keskustelua siitä mitä mieltä minä olen Slava Malamudista ja hänen jutuistaan, niin mennään sitten.

Slavahan on tämän saman tarinan kirjoittanut jo joku 10 kertaa ennenkin. Se on nykyisin pitkälti ainoa tarina mikä hänellä on. Tämänkertainen toisto on hiukan sekava kokonaisuus Slavan omakehua, olettamuksia ja yksityisestä lyhyestä konteksista irrotetusta sananvaihdosta yhden PR henkilön kanssa. Olen nähnyt kyseiseltä journalistilta parempaakin työtä, missä Ovechkinia ja Capitalsia on haukuttu ja mukana on ollut hiukan enemmän "todisetta" ja näkemystäkin. En oikein edes tiedä mitä tällä jutulla on tarkoitus saavuttaa, muuta kuin valittaa kuinka ilkea PR-päällikkö vei tikkarin, vaikka ihan avoimesti myöntää itse tarkoituksellisti provosoineensa aiheella.

Viihdearvoa on toki tarjolla sitä kaipaaville, kuten nykyajan klikkimaailmassa kuuluukin. Malamud on aina osannut tehdä "kiinnostavia" ja raflaavia juttuja. Hän on tapansa mukaan luonut oman äärinäkemyksensä asiasta ja tekee juttunsa sen pohjalta, ei journalistiselta kannalta. Kas kumma että ei ole kiistatta omaamistaan journalistisista lahjoista huolimatta löytänyt töitä rakastamaltaan alalta, kun tyylinä on provosoida ja polttaa silttoja. Koko hahmon olemassaolo journalistisessa mielessä on enää yksinomaan siinä että joku Penguins-fani tulee juttua lainaten ilmoittamaan miten tämä nyt taas kerran uudelleen kirjoitettu sama tarina todistaa kuinka mulkkuja koko Capitalsin organisaatio on.

Summauksena; Ovechkinista voi olla ihan mitä mieltä haluaa, ja osallistuminen Krimin antifasismi-kampanjaan oli luokattoman typerä teko. Slava Malamud on silti vain entinen journalisti jolla on mielestäni tasan yksi tarkoitus omilla jutuillaan, ja se on haukkua Capitalsia ja Ovechkinia.

Ja tän enempää en itse Malamudista tarinoi. Tässäkin oli jo neljä viestiä liikaa :)

Modet siirtänee tämän lähiaikoina oikeaan ketjuunsa, pahoittelut offtopicista ja rikepiste otetaan hattu kourassa vastaan.
 

Argon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Annettu provokatiivisesta viestikokonaisuudesta viikon pelikielto
Ainhan se Ovie on ollut hieno jääkiekkoilija, mutta en olisi uskonut, että NÄIN hieno, että täälläkin on päivästä toiseen kauhea itku teki Ovie mitä tahansa tai jätti tekemättä. On se kova.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ainhan se Ovie on ollut hieno jääkiekkoilija, mutta en olisi uskonut, että NÄIN hieno, että täälläkin on päivästä toiseen kauhea itku teki Ovie mitä tahansa tai jätti tekemättä. On se kova.
No mistäköhän johtuisi? Sille on ihan täysin selvät syyt, ettei kyseiselle pelaajalle voi toivoa muuta kuin helvetin paskaa loppu-uraa ja muutenkin erittäin vittumaista loppuelämää. Ihan täysin aivovammaista väittää mitään muuta.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Annettu viikon pelikielto siitä että viesti oli alkujaan väärässä ketjussa
Ainhan se Ovie on ollut hieno jääkiekkoilija, mutta en olisi uskonut, että NÄIN hieno, että täälläkin on päivästä toiseen kauhea itku teki Ovie mitä tahansa tai jätti tekemättä. On se kova.
Oksennus tukee ihmisten murhaamista Ukrainassa ja sinä pidät häntä hienona jääkiekkoilijana? On sulla arvot kohdillaan.
 

Argon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On sitä ennenkin ollut urheilija kotoisin maasta, joka käy sotaa. En ole nähnyt julkista paheksuntaa. Joskus on jopa Valkoisessa Talossa ollut Stanley Cup voittajia, vaikka talon isäntä on taas ollut sodassa. Missä itku?
 

arska07

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Kärpät, Patrik Laine
On sitä ennenkin ollut urheilija kotoisin maasta, joka käy sotaa. En ole nähnyt julkista paheksuntaa. Joskus on jopa Valkoisessa Talossa ollut Stanley Cup voittajia, vaikka talon isäntä on taas ollut sodassa. Missä itku?
Olen tästä osittain samaa mieltä. Ero vain tulee siinä että Ovi tukee Putinin perseilyä avoimesti. Ainakin siltä se vaikuttaa ja vahvasti.
 

Argon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihmiset ovat useimmiten sellaisia, että tukevat oman maansa johdon toimia, vaikka toimet olisivat kuinka perseestä. Että enpä oikein usko, että Ovie tässä kauheasti poikkeaa perustallaajasta, hän saa vain enemmän julkisuutta. Varmaan hankala asema. Lännessä näyteikkunassa ja sitten taas toisaalta kotimaa on Venäjä.
 
Mielenkiintoinen näkemys diktatuurista.

Mutta näinhän se juuri on Venäjällä. Valtaosa kansasta seisoo johtajan päätösten takana ja tukee kansanmurhaa Ukrainassa.

Itse ketjun päähenkilö on vertymässä, valitettavasti. Nyt kolmessa pelissä peräkkäin maali. Iloa itselle tuottaa kuitenkin se, että joukkueensa on hävinnyt nyt kuusi peliä putkeen ja yli odotusten alkukaudella pelannut joukkue on lipumassa ennakoiduille sijoille ja kauas pudotuspeliviivasta.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Ihmiset ovat useimmiten sellaisia, että tukevat oman maansa johdon toimia, vaikka toimet olisivat kuinka perseestä. Että enpä oikein usko, että Ovie tässä kauheasti poikkeaa perustallaajasta, hän saa vain enemmän julkisuutta. Varmaan hankala asema. Lännessä näyteikkunassa ja sitten taas toisaalta kotimaa on Venäjä.

Ihan väärä ketju. Mitä muuta trollitehtaalle kuuluu?
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
On sitä ennenkin ollut urheilija kotoisin maasta, joka käy sotaa. En ole nähnyt julkista paheksuntaa. Joskus on jopa Valkoisessa Talossa ollut Stanley Cup voittajia, vaikka talon isäntä on taas ollut sodassa. Missä itku?

Ne teot ja politiikka

 

Liitteet

  • IMG_9841.png
    IMG_9841.png
    465,3 KB · kertaa luettu: 105

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mutta näinhän se juuri on Venäjällä. Valtaosa kansasta seisoo johtajan päätösten takana ja tukee kansanmurhaa Ukrainassa.

Tämä on ihan totta kyseisessä paskalävessä. Ketjun päähenkilöllähän toki on mahdollisuus nähdä maailma ihan toisesta näkökulmasta. No tappiot eivät näytä häntä hetkauttavan, kunhan saa räpiköityä maalin silloin tällöin.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ainhan se Ovie on ollut hieno jääkiekkoilija, mutta en olisi uskonut, että NÄIN hieno, että täälläkin on päivästä toiseen kauhea itku teki Ovie mitä tahansa tai jätti tekemättä. On se kova.
Mikäs huomionkipeä puskadimitri sieltä pöllähti tänne kitisemään? Ketju on ollut melkein kuukauden vailla uusia postauksia, ja nyt dimitri on sitä mieltä, että täällä tapahtuu ”päivästä toiseen” jotain niinkin kaameaa, että kansanmurhan kannattamista kehdataan arvostella.

Mene nyt hyvä dimitri tumputtamaan sinne toisaalle, sinne missä saa kirjoittaa niistä kansanmurhan kannattajan kaukalon sisäpuolisista tekemisistä. Ymmärrän hyvin, että 0+0=0 -viestit käyvät vituttamaan, mutta koeta jaksaa.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ketju on ollut melkein kuukauden vailla uusia postauksia, ja nyt dimitri on sitä mieltä, että täällä tapahtuu ”päivästä toiseen” jotain niinkin kaameaa, että kansanmurhan kannattamista kehdataan arvostella.

En nyt ota sen kummemmin kantaa itse ketjun aiheeseen, mutta veli @Argon kirjoitti viestinsä tuonne kiekkopuolen ketjuun, josta tuo letka sittemmin on näköjään siirretty tänne..
 

Klokoski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Finnish Defence Forces, Ukraine
Terävä ulostulo @Pisin Kääpiö 186cm. Jatka samaa rataa.
Jatkossa ota itsellesi haaste kun seuraat suuresti ihailemaasi jääkiekkoilijaa ja esikuvaa. Kun tuuletat hänen maalia, mieti samalla että tuuletat roskavaltion mannekiinille jonka maanmiehet tulittaa Iskandereilla siviilikohteita. Jokainen maali vastatkoon yhtä risteilyohjusta. Ohjuksia lentelee tosin enemmän kun luolamies osuu kehikoihin.

Tunnen suurta iloa että Alexander Suuri on lähtökohtaisesti pienestä piristyksestä huolimatta siirtymässä uran ehtoopuolelle.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
En nyt ota sen kummemmin kantaa itse ketjun aiheeseen, mutta veli @Argon kirjoitti viestinsä tuonne kiekkopuolen ketjuun, josta tuo letka sittemmin on näköjään siirretty tänne..
No siinä tapauksessa katson tapahtunutta eri valossa. Eihän täällä pysty mitenkään näkemään, mikä tai mitkä viestit on siirretty eri ketjusta toiseen paikkaan. Kirjoittajan @Argon puskadimitriyden aste jää nyt hitusen auki, mutta ilmeisesti sitä sorttia löytyy seasta, kun ”on ymmärrettävää, että oman maan johdon toimia tuetaan”. No sitten varmaan sellainen ei ole ymmärrettävää, jos joku Panarin ei tukenut, ja se taas on varmaan ymmärrettävää, että Panarin peloteltiin hiljaiseksi.
 

Argon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä ”on ymmärrettävää, että oman maan johdon toimia tuetaan” viittasi vain ja ainoastaan ihmisluonteeseen. Suuri osa ihmisistä nyt vain on tällaisia. Aivan sama mitä paskaa johto heille syöttää. Millään muulla ihmiskuvalla en ainakaan minä pysty selittämään erinäisiä maailmanhistorian tapahtumia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös