Alatalolle potkut

  • 163 862
  • 405

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Hehe, tämähän oli parasta huumoria aikoihin. Oulussa moinen on aika toiveajattelua etkä taida tuntea oululaista ajattelumallia yhtään.

Heh, tiedän kyllä miten asian laita on. Ehkä vain yritän ~epätoivoisesti~ vaikuttaa yleiseen mielipiteeseen. Vaikeaa on.. mutta jos edes vähän... kyllä kai tälläkin tekstillä jokunen lukija on.

No tietenkin hallilla yritän pitää ääntä parhaani mukaan, mutta eipä se auta kuin G-H:n läheisyydessä. No parempi että edes siellä.

Pahintahan siellä katsomossa on se "joukkohysteria", kun kaveri huutaa "Kärpät #¤"¤"#¤ PELIÄ!!!" tjsp. niin kyllähän siinä kannustus alkaa pikkuhiljaa vaimentua ympäriltä ja puukko alkaa viuhua joka suunnalta. Kaverista otetaan mallia niin hyvässä kuin pahassakin.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Philly Flyers, Larva ja Todd Timantti
Alataloon olen kanssa itse tällä hetkellä neutraalin odottava, toivon onnistumista mieluummin kuin potkuja, vaikka joskus näköjään olen tämän ketjun allekirjoittanut adrenaliini puuskissani, heh. Sen sijaan tämä mikä nyt huolettaa on se, että joukkue sen kuin kallistuu, ja ei kuitenkaan paperilla (eikä välttämättä jäälläkään) ole edes niin hyvä kuin 2-3 viime vuosien joukkuetta. Miten suunta voi olla tämä?

Kasvatit sen kuin vähenevät, ja siitä päästään toiseen huolenaiheeseen: meidän "ratkaisevissa" kentällisissä on kaksi omaa kasvattia Aaltonen ja Viuhkola. Koivisto menee torniolaisena joten kuten, mutta muuten meillä alkaa huomaamatta olemaan melkoinen vieras työläisten jengi, ja jo tämä ajatus on minusta oiva syy siihen ettei hallille ole porukkaa uhrautunut kauden avaukseenkaan. Onhan junnutuotanto heikentynyt, ok, mutta silti lukon ykkösketju on täysin meidän pojista koottu. Olisiko Pekkala ollut vielä valmis, noh, ei ole väliä koska Viitakoski "vei" miehen paikan. Yhtään Vesaa mollaamatta sanon tämän, kai samaa voisi sanoa monesta muustakin pelaajasta mutta minusta Pekkala olisi kolmosessa ollut aikamoinen piristys katsojan näkökulmasta, mikseipä myös joku Alikoski, kunhan olisi ollut oma poika.

Ja tähän kun lisää sen faktan että jollain tasolla tämä vauhtisokeus (Hillin kaksoisduunit, Alatalonkin hommaaminen mestarien liigan kaudella..) alkaa kalvamaan omaa uskoa Junnoon, ensimmäistä kertaa. Kuitenkin kaikki tämä mistä puhun on paskaa kunnes kausi on taputeltu ja hommat on mennyt perseelleen, sitä ennen ei ole varaa valittaa näistä johtoportaan jutuista.
Nämä kaikki ovat yhdessä alkavat olla kuitenkin syy siihen miksi kärpät ei ole sama porukka, jota ennen jaksoi kannustaa 24/7. Kylläisyyteen se ei itsellä ole lopahtamassa koskaan, mutta kyllä tämä porukka on aivan eri periaatteilla kasattu kuin menneet jengit joiden puolesta on liputtanut. Tosin kannustus jatkuu jo ihan siitä syystä että mulle kärpät on aina kärpät.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Tulikin tuosta mieleen vielä hauska episodi liittyen tuohon oululaiseen mentaliteettiin.Tämä sattui siis silloin pari kautta sitten Jokereita vastaan ja on jäänyt ihan hyvin mieleen.

Peli oli siis 0-3 Jokereille ja 10 minuuttia peliaikaa jäljellä. Meikäläinen siinä sitten lähes ääni käheänä huutamassa Kärppiä ja vieressä kaveri katsonut pitkään jo pitemmän aikaa. Osa porukastahan oli siis jo jättämässä laivaa, ei tosin onneksi vielä G-H:ssa.

Kaveri siis katsonut toimintaani jo pitemmän aikaa ja siinä vaiheessa kun huusin jotain että "Vielä noustaan!" tjsp. niin tokaisi sitten lujaa että "Oo jo hiljaa #"¤**" mitään nousta!"

No en tietenkään lannistunut vaan jatkoin huutamista ja kaverikin jäi vielä siihen vaikka melko lähtökuopissa olikin. Oli muuten hauska katsoa kaverin ilmettä sen lopun 10 min... :)
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Aika herkässä on näköjään toimittajien liipasimet! Ei voi muuta sanoa.

Luin juuri tuon Jarmo Korhosen kolumnin ja Kärpät fun clubin samansuuntaiset pelleillyt, ja totean että monilla puuttuu perspektiivi tähän touhuun aivan täysin. Joillain on ilmeisesti unohtunut täysin kultainen 80-luku tai sen olemassaolosta ei ole ilmeisesti mitään tietoa. Tällöinhän Oulussa vallitseva eripura huipentui vuoden 1987 finaaleihin Tapparaa vastaan joita pelattiin puolelle katsomoa. Se on pöyristyttävää ja ns. toimittajan epäpätevyys. Jos ei ole mitään hajua historiasta eikä menneisyydesta niin pitäisi turpansa kiinni eikä hehkuttaisi jotain pieniä yksittäistapauksia niinkuin maailmanloppua.

Kaikki on osa oululaista mentaliteettiä ja juuri sehän meidät erottaa muista. Niin on ollut ja tulee aina olemaan.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Luin juuri tuon Jarmo Korhosen kolumnin ja Kärpät fun clubin samansuuntaiset pelleillyt, ja totean että monilla puuttuu perspektiivi tähän touhuun aivan täysin. Joillain on ilmeisesti unohtunut täysin kultainen 80-luku tai sen olemassaolosta ei ole ilmeisesti mitään tietoa. Tällöinhän Oulussa vallitseva eripura huipentui vuoden 1987 finaaleihin Tapparaa vastaan joita pelattiin puolelle katsomoa. Se on pöyristyttävää ja ns. toimittajan epäpätevyys. Jos ei ole mitään hajua historiasta eikä menneisyydesta niin pitäisi turpansa kiinni eikä hehkuttaisi jotain pieniä yksittäistapauksia niinkuin maailmanloppua.

Kaikki on osa oululaista mentaliteettiä ja juuri sehän meidät erottaa muista. Niin on ollut ja tulee aina olemaan.

Väitätkö tosissasi, että 80-luku on jollain tavalla verrannollinen nykypäivään? Jos väität, olet pahemmin metsässä kuin uskotkaan. 80-luvulla jääkiekkoa pelattiin urheilun vuoksi, tänä päivänä päällimmäisin lähtökohta on tehdä siitä hyvä bisnes.

Niistä, jotka pelejä on 80-luvulla katsoneet, taitaa olla nykyisessä yleisössä häviävän pieni osa. Valitettavasti. Mutta ei kaukalossa viihdettä esittävä seurakaan ole kuin nimeltään sama. Se, mikä tuona aikana toimi, ei takuulla toimi enää. 2000-luvulla Kärppiä on lanseerattu Pohjoisen pienenä ja vikkelänä joukkueena. Harva muistaa, että mainitsemanasi ajankohtana Kärppien joukkue oli kaikkea muuta. Se oli parhaimmillaan fyysisesti pelätyimpiä vastustajia kaukalossa.

Se, mikä nykypäivän jääkiekkoyleisöä ainakin Oulussa ajaa, on kasvanut paljon kiinni juuri itse bisnekseen. Hallin tunnelma on latistunut vuosi vuodelta, ja kuten olemme täältäkin saaneet lukea, aika monelle kelpaa maan mainiosti se, että uudistuminen on edessä. Esimerkkinä mainitsemaasi tapausta vuodelta 1987 ei nykypäivänä olisi edes mahdollista tapahtua, sillä pelkästään kausikorttien myötä ilmoitettu yleisömäärä on siinä viidessä tuhannessa, vaikkei hallissa olisi juurikaan ihmisiä.

Itsekin olin peleissä 80-luvulla ja paikalla liigasta tippumisen vuona jokaisessa kotipelissä. Se oli raastavaa aikaa nuorelle pojankoltiaiselle. Noita aikoja ei saa millään pyyhittyä mielestä. Mutta tärkeää on myös muistaa, ettei niitä aikoja saada millään myöskään takaisin. Se, mikä oli 20 vuotta sitten oululaisia jääkiekkoihmisiä ohjaava mentaliteetti, ei ole sitä enää tänä päivänä läheskään sama. Suurilta osin se johtuu menestyksen tuomista odotuksista sekä siitä, että vain paras kelpaa.

Näkisin tuon kirjoituksen niin, että Alatalon saama kritiikki on ainakin toistaiseksi ollut ylitseampuvaa. Nyt, jos koska, ihmisten sitoutuminen ja todellinen lojaalius testataan. Se vaatii kaikilta paljon, ihan kaikilta tämän hienon bisneksen kanssa toimivalta.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Väitätkö tosissasi, että 80-luku on jollain tavalla verrannollinen nykypäivään? Jos väität, olet pahemmin metsässä kuin uskotkaan. 80-luvulla jääkiekkoa pelattiin urheilun vuoksi, tänä päivänä päällimmäisin lähtökohta on tehdä siitä hyvä bisnes.

Väitänhän minä, ja perustelen sen sillä, että oululainen ihmisluonne on vittumainen ja tempperamenttinen, päätökset tehdään nopeasti ja puukko heiluu saman tien jos homma ei miellytä. Se ei ole muuttunut suurestikaan verrattuna siihen mitä jääkiekko on pelinä ja bisneksenä samassa ajanjaksossa muuttunut, jos ollenkaan. Ja siitähän minä puhuinkin. Ja siihen kuuluvat nämä suutuspäissän huudetut Alatalolle kenkää-jutut samoin kuin Nokka-Jaloselle kenkää- ketju.

Ja Korhonen oli aivan kahvilla: "Menneenä viikonloppuna oululaisten armottomuus tuli esiin. Kun Kärpät hävisi ensimmäistä kertaa 20 vuoteen SM-liigaottelussa KalPalle, iso fanien joukko kaatoi tappion päävalmentaja Matti Alatalon niskaan ja osa jopa vaati tämän eroa. Puistattavaa ja pöyristyttävää. SM-liigaahan on pelattu vasta kaksi kierrosta!

Spontaania tai ei, reaktio kuvastaa oululaista mentaliteettia. Kärppien menestys opetti kansan pöyhkeäksi. Muutoksen kanssa painiva joukkue tarvitsisi uudistumisprosessissa aikaa ja tukea, mutta sitä ei nähtävästi olla valmiita antamaan. Kärppiin suhtaudutaan samalla tavalla kuin aiemmin, vain menestys kelpaa. Ja sen menestyksen on tultava välittömästi."

Aivan totaalista paskapuhetta, että menestys olisi opettanut kansan pöyhkeäksi, Oululainen on aina ollut itepäinen ja vittumainen ihmisluonne, jopa pöyhkeäkin. Ite oon ainaki ihan helevetin ylipiä siitä. Jos ei ole käryllä tuollaisesta asiasta niin kannattaisi olla kirjoittamatta ko. asiasta mitään. Oululainen armottomuus ei ole muuttunut miksikään niin kauan kuin liigaa on pelattu, nousukausi antoi hieman hengähdystilaa mutta jos jutut Junnon keikaroinneista ovat totta, tai edes puolitotta niin alkaahan se puukko heilua Lekatiellekin päin. Kärpissä on murros menossa, suurin osa ihmisistä tajuaa sen ensi kaudella vaikka siemenet on jo kylvetty viime ja sitä edellisellä kaudella.

Muuten kirjoituksesi oli ansiokas ja olen samaa mieltä suurimmasta osasta, en vain niele väitettä pöyhkeistä ja menestyksestä humaltuneista Kärppäfaneista. Tuskin kukaan voi ikinä unohtaa divarivuosia, joita oli enemmän kuin nyt on ollut menestyksen vuosia. Joten mielestäni Korhosen kolumni oli aivan luokatonta journalismia ja uskomatonta pöyhkeyttä oululaisia kiekkofaneja kohtaan.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Olisin huolissani, jos kannattajat oppisivat elämään, jopa nauttimaan tappiosta. Oululaisilla on tarve purkaa häviön ketutus johonkin ja yleensä se on johtoon, työnjohtoon. Ei vain taida ollan ainoastaan oululainen tapa.

Kyllä muakin hävetti, kun kuulin, että on hävitty P***a-Kalpalle. Joukkuehan siellä leijui Saipa-voiton jäljiltä, mutta syytetään nyt taas valmentajaa. Se on ihan hyvä perinne.
 

Syötä!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja England
Minulle jäi eräs erittäin olennainen asia tässä nyt epäselväksi. Huuteliko tämä Kärppien faniryhmä Niiralan katsomossa niitä potkuja Alatalolle, josta faniryhmää nyt Jatkoajassa Jarmo Korhosen ja Kalevassa Savon kirjeenvaihtajan (?) Kari Leskisen toimesta syytetään?

Toisekseen: minulle on aivan sama mitä faniryhmä huutelee tai Korhonen/Leskinen kirjoittelee. Aivan sama, pitäköön tunkkinsa.

Itse en ole Matti Alatalolle potkuja antamassa enkä vaatimassa.

Sen verran tyytyväinen olen Kärppien lähihistorian menestyksestä, että pahasti saa Alatalo joukkueen asiat ryssiä, että olisin antamassa hänelle kesken kauden potkuja. Olen suorastaan kylläinen Kärppä-menestyksestä.

Jos Alatalo tällä kaudella tulostakin aikaiseksi, niin minun puolesta jatkakoon Kärpissä ensi kaudenkin. Minulle Hannu Aravirran nimitys Kärppien päävalmentajaksi ei ole itsestäänselvyys tai automaatio. Jos Alatalo tekee tulosta Kärpissä, jatkakoon hän minun puolesta Kärpissä.

Jos itse asuisin Oulussa, kävisin Kärppien peleissä säännöllisesti. Yhtä säännöllisesti kuin silloin, kun asuin Oulussa.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Minulle jäi eräs erittäin olennainen asia tässä nyt epäselväksi. Huuteliko tämä Kärppien faniryhmä Niiralan katsomossa niitä potkuja Alatalolle, josta faniryhmää nyt Jatkoajassa Jarmo Korhosen ja Kalevassa Savon kirjeenvaihtajan (?) Kari Leskisen toimesta syytetään?
Nimim. charger jo toi esiin KFC:n vastineen, vastaan vielä EtäKärppien puolesta että todellakaan yhtään mitään ei Alatalolle Kuopiossa huudettu. Väite on joko täysin perätön, liittyy meistä irralliseen porukkaan (jolloin "iso fanien ryhmä" tarkoittaa jotain muutaman äijän kööriä), tai "iso fanien ryhmä" viittaa johonkin toimittajan tuntemaan, suureen fanien ryhmään vaikkapa Oulusta. Tai ties mistä.

KFC tai EtäKärpät ei koskaan kaada paskaa omien niskaan peleissä, tehdään tämä kaikille selväksi. Yrittämisen ja taistelun lisäämistä saatamme vaatia hetkittäin kovaäänisesti jos tilanne sitä edellyttää, mutta tällöinkin olemme loppuun asti omiemme tukena.

Vaikka esimerkiksi nimimerkki Chambzalla on omat, voimakkaat mielipiteensä Matti Alatalosta, hän tuo ne esiin yksityishenkilönä esimerkiksi netin keskustelupalstoilla, ei hallissa, eikä osana julkista ryhmää.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kuullostaa kovin tutulta virreltä. Virallisen fanit eivät koskaan tee mitään moitittavaa. Jos joku tekee moitittavaa, se on aina joku muu porukka.
 

Ylärima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ja Korhonen oli aivan kahvilla: "Menneenä viikonloppuna oululaisten armottomuus tuli esiin. Kun Kärpät hävisi ensimmäistä kertaa 20 vuoteen SM-liigaottelussa KalPalle

OT: Ottaen huomioon että Kärpät vietti tuossa välillä 11 tjsp vuotta divarissa pelailemassa UJK:iden ja Hermesten kanssa, niin ärsyttää ja herättää myötähäpeää ihan saatanasti nämä väkisin kehitetyt muka-mahtavat historialliset putket tyyliin "ensimmäistä kertaa 20 vuoteen Kärpät hävisi Kalpalle" tai "ensimmäistä kertaa 17 vuoteen Kärpät voitti toisen erän Hakametsän hallissa". Yhtä hyvin voisi mesota siitä että Suomi ei ole koskaan hävinnyt otteluakaan jalkapallon arvokisojen lopputurnauksessa.
 

bunghole

Jäsen
Matille jatkosopimus!

Ei muuta.

Olettaen että tämäniltainen esitys tulee olemaan vallitseva trendi myös jatkossa ja pelityyli on valmentajalähtöistä. Aivan sama voitetaanko mestaruutta sillä tuollaista peliä on ilo katsella!
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Matille jatkosopimus!

Ei muuta.

Olettaen että tämäniltainen esitys tulee olemaan vallitseva trendi myös jatkossa ja pelityyli on valmentajalähtöistä. Aivan sama voitetaanko mestaruutta sillä tuollaista peliä on ilo katsella!

Tätä on helppo peesata. Kylläisten vuosien jälkeen ollaan yhden tappion jälkeen vaatimassa älyttömyyksiä. Hävetkää!
En silti kehota repimään jo mahdollisesti kassakaapissa olevia soppareita. Mutta jos ei niitä ole niin mennään Matilla. On sentään oikeaa huonetta ja sukua eikä mikään savolainen...
 

manemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Olettaen että tämäniltainen esitys tulee olemaan vallitseva trendi myös jatkossa ja pelityyli on valmentajalähtöistä. Aivan sama voitetaanko mestaruutta sillä tuollaista peliä on ilo katsella!

Puhut vähän mutta asiaa, eli täysin samaa mieltä ollaan täälläkin.
Jatkakaa poijjaat samaan malliin niin hyvä tulee !
 

Syötä!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja England
Vaikka olen kirjoittanut tähän potkuketjuun nyt kaksi viestiä enemmän kuin kolmeen aiempaan potkuviestiketjuun yhteensä, en ole tämän päivän tappionkaan jälkeen vaatimassa potkuja Matti Alatalolle, sillä...

En ole luonteeltani masokisti, enkä pidä itseni rankaisemisesta, mutta nykytilanteen kaltaiset tilanteet ovat aikoinaan olleet se syy, joka on saanut minun mielenkiintoni säilymään Kärpissä. Kärpissä on dramatiikkaa, Kärpissä on särmää. Kaikki ei ole kultaa, mikä kiiltää.

On mielenkiintoista nähdä miten Kärpät selviää "sillasta", jossa se nyt on.

Kuten Ari Stenius sanoi, että tänään oli sellainen viittä vaille peli, jolla melkein voittoja tulee. Jotain vielä puuttuu.

Uskon, että Matti Alatalo riittää paljon parempaankin.

Neljä peliä, kolme tappiota. Esitykset ovat olleet vähintäänkin kohtuullisia ja pisteitä olisi pitänyt tulla.

Joukkue on paljon muuttunut ja uudistunut. Materiaali ei ole aiempien kausien tasoa, mutta senkin pitäisi riittää.

Uskon, että Kärpille täytyy antaa nyt aikaa. Sen verran materiaali on muuttunut, että Kärpille täytyy antaa nyt aikaa. Joukkueen hitsautuminen on kesken, ja sille täytyy antaa nyt aikaa.

Tappioita ei pidä hyväksy eikä niitä selitellä, mutta ei niillä pidä "lyödäkään".

Palanen kerrallaan, peli kerrallaan.

Uskon, että tämä kääntyy paremmaksi, paljon paremmaksi. Pian.
 

Peacemaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vaikka olen kirjoittanut .....

.... Uskon, että tämä kääntyy paremmaksi, paljon paremmaksi. Pian.

Samat sanat!

Ei hötkyillä vielä. Pakisto kyllä vaatii ehostusta, mutta ilme hyvä ja taistelua riittää. Joukkue on muuttunut paljon, eikä kaikki käy sormia napsauttamalla. Ei se joukkue muutu yhtään paremmaksi, jos Matille annetaan potkut. Eiköhän nykykoutsi tunne kuitenkin tämän joukkueen metkut parhaiten ...

Toisaallta-> tuuliseksi tulee paikka, jos ei sittenkään tulosta synny.

Kolikossa on aina kaksi puolta :)
 

Pardus

Jäsen
Hyvä, ettei täällä heti olla teilaamassa Alataloa. Saisi nimittäin olla ihmemies, jos tuollaisella pakistolla saisi joukkueen voittamaan.

Nyt äkkiä ne pari profiilipuolustajaa Ouluun ja alkaa varmasti Kärppienkin pistetili karttumaan.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
LOISTAVAA että täällä löytyy Alatalon puolustajiakin. Olen itse hyvin tyytyväinen että Kärpät UUDISTUI tälle kaudella, ja kauden alku on aina kauden alku. Olen tuntenut SUURTA myötähäpeää ihmisistä jotka ovat vaatineet Alatalon eroa jo ennen kautta, todella lapsellista käytöstä, eikä yhtään jääkiekon asiantuntemusta. Meneekö jonkun mielestä esim. IFK:lla tällä hetkellä paremmin, Jalosen jääkiekko oli TYLSÄÄ, onneksi nyt on uutuutta ilmassa.

Viime kauden 3ssa ekassa matsissa tuli tappiot ÄSSILLE ja SAIPALLE, joten mestaruusvuosi ei sen kummoisemmin alkanut. Maltillisuutta ja aitoa tukea seuralle, Kärpät on 3 joukossa 10 kierroksen jälkeen.
 

Speller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät ja HIFK
Kyllähän nämä kolme peliä mitä on nyt katsonut.
Eli Saipa, Blues ja Pelicans peli ovat olleet koko 2000 luvun
vauhdikkainta kiekkoa ikinä. Ei edes *ituta vaikka tullut maalin tappiot
kahdessa viime pelissä.

Hyökätä saa ja pitääkin. Puolutustus kun saadaan kuntoon niin ei
mitään hätää.
Tämän päivän pelissä lepakoillakin oli vain muutama maalipaikka,
matsi ratkesi käytönnössä Korpikarin kompastumiseen.
Alatalo vaihtoi maaliin Koiviston, eli kakkosmoken.
Lisäksi aikalisät ja moken poisotot on tehty ihan oikein.
Kuuselalle Alatalon pitää löytää oikee paikka.

Näistä peleistä voisi alkaa jo itse maksamaankin. Tähän asti on on kuljettu sponsoritiketeillä peleissä.

Jokainen joka vaati nyt päitä vadille niin muistelkaapa kultaista -90 lukua.
Oi niitä aikoja... Paikallispelit Kiekko-Oulua vastaan olivat sitä jotain.
Siinä on nöyryyttä mistä ammentaa voimaa näihin ankeisiin aikoin.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Hyökätä saa ja pitääkin. Puolutustus kun saadaan kuntoon niin ei mitään hätää.

Sama. Pakisto on tällä hetkellä Lada ja hyökkäys Mersu. Kunhan tämä balanssi saadaan kohdilleen, niin ei varmasti mitään hätää. Vaikeaahan se on pelata jos alakerta on kuin reikäjuustoa... Tämä ei siis missään nimessä Alatalosta kiinni. Pelitavasta olen kyllä muuten tykännyt, siis silloin kun on päästy omista pois vauhdilla. Vauhtia, viekkautta, taitoa, kovuutta jopa ripaus sitä kaivattua fyysisyyttä! Kädet omaavaa pakkia, pakkeja odotellessa...
 

Medi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kärpät, WOHOO!!
Potkut heti!

Vaikka olen kirjoittanut tähän potkuketjuun nyt kaksi viestiä enemmän kuin kolmeen aiempaan potkuviestiketjuun yhteensä, en ole tämän päivän tappionkaan jälkeen vaatimassa potkuja Matti Alatalolle, sillä...

En ole luonteeltani masokisti, enkä pidä itseni rankaisemisesta, mutta nykytilanteen kaltaiset tilanteet ovat aikoinaan olleet se syy, joka on saanut minun mielenkiintoni säilymään Kärpissä. Kärpissä on dramatiikkaa, Kärpissä on särmää. Kaikki ei ole kultaa, mikä kiiltää.

On mielenkiintoista nähdä miten Kärpät selviää "sillasta", jossa se nyt on.

Kuten Ari Stenius sanoi, että tänään oli sellainen viittä vaille peli, jolla melkein voittoja tulee. Jotain vielä puuttuu.

Uskon, että Matti Alatalo riittää paljon parempaankin.

Neljä peliä, kolme tappiota. Esitykset ovat olleet vähintäänkin kohtuullisia ja pisteitä olisi pitänyt tulla.

Joukkue on paljon muuttunut ja uudistunut. Materiaali ei ole aiempien kausien tasoa, mutta senkin pitäisi riittää.

Uskon, että Kärpille täytyy antaa nyt aikaa. Sen verran materiaali on muuttunut, että Kärpille täytyy antaa nyt aikaa. Joukkueen hitsautuminen on kesken, ja sille täytyy antaa nyt aikaa.

Tappioita ei pidä hyväksy eikä niitä selitellä, mutta ei niillä pidä "lyödäkään".

Palanen kerrallaan, peli kerrallaan.

Uskon, että tämä kääntyy paremmaksi, paljon paremmaksi. Pian.

Miksi ihmeessä kaikki jotka haluavat Alatalon jatkavan, selittelevät jatkuvasti kuinka kaikki tulee kohta kääntymään hyvään suuntaan. Haloo!!!, mikä suunta pitäisi nyt olla ja mikä se on ollut aikaisempina vuosina, vain ylös päin. Näin huonosti ei ole Kärpät aloittanut koskaan sm-liigaa. Meidän pitää ehdottomasti vaatia menestystä vaikka se olisi kuinka jatkuvaa vuodesta toiseen vrt. Real Madrid (ja pilkun viilaajat älää puuttuko tähän).

Syötä! nimimerkki on hyvä esimerkkimerkki siitä kuinka jotkut fanit samaistuvat valmentajaan...selittelyä ja selittelyä. "Uskon, että tämä kääntyy paremmaksi"..."Palanen kerrallaan." "Uskon,että Alatalo yltää parempaankin"."Joukkue ei ole hitsautunut"...Ja kissan posket em. on ihan yhtä huuhaata. Nyt pitäisi olla kurssi koko ajan ylös päin, Alatalon pitäisi tehdä juuri nytkin parastaan jne. Olisipa mukavaa jälleen katsoa runkosarjaa kun ykkösenä olisi Kärpät.

Kurssi on alas ja Alatalolle potkut heti. Avasin tämän ketjun heti kun Alatalo nimettiin Kärppien valmentajaksi. Voisin viisastella nyt, että tiesin tämän mutta viisastelen sitten kauden lopussa oikein kunnolla. En ole käynyt katsomassa yhtään sm-liigan peliä tällä kaudella enkä käy niin kauankin Alatalo on jollain tavalla kytköksissä Kärppiin. Ja taas joku lahopää tarttuu tähän että on siinä tosi Fani.

Muistakaa, että tosifanikin voi äänestää jaloillaan.

nimim. vuodesta -81 (Silloin kun jäähallin käytävät oli tupakansavua tauoilla täynnä) kaikki kärppien kotipelit seurannut (Kärpät-Saipa vuonna 1999 marraskuussa jäi väliin kun oli perkele omat häät).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös