Alatalolle kenkää? Mitäs sen jälkeen?

  • 161 567
  • 516

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
En olisi tästä niin varma... Jokereilla on suuria kotiongelmia...

Tuo oli ilmeisesti huumoria? Olen n. 120% varma, että Jokerit niittaa Alatalolle viimeisen naulan arkkuun ja pian on Lehkosia 2 kpl Kerhon aitiossa.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Tuo oli ilmeisesti huumoria? Olen n. 120% varma, että Jokerit niittaa Alatalolle viimeisen naulan arkkuun ja pian on Lehkosia 2 kpl Kerhon aitiossa.
Onko tässä jotain tietoa taustalla, koska kuulostaa melko mahdottomalta mun korvaani. Monestakin syystä:
- Ika on sanonut, että hänen veljensä ei "syrjäytä" ykköstä, vaan jos vaihdetaan, niin vaihdetaan koko tiimi
- Kumpi olisi ykkönen? Jos Timppa on tosiaan kytännyt ykkösen paikkaa ja nyt menettäisi sen vielä veljelleen, aika sairaalta kuulostaisi. Ja taas toisaalta, lähtisikö Ika enää kakkoseksi kenellekään?

Ei minulla mitään Ikaa vastaan ole, päinvastoin, ihan huippu äijä ja toivottavasti palaa joskus Kerhon penkin taakse. Itse en vain näe mahdollisena veljeksiä samassa aitiossa. Siinä olisi vaarassa niin perhesuhteet kuin joukkueen menestyskin.
 

scholl

Jäsen
Eikös Ika ole myöskin sanonut, että veljensä ei halua toimia missään ykkösvalmentajana.

Ihmeen kauan kestää potkut. Onko Alatalo saanut juurrutettu sijat 11-13 mentaliteetin HPK:n päättäjiin? Samahan onnistui Jypissäkin. Jossain vaiheessa ollaan jo sitten tyytyväisiä "menestykseen". En vieläkään tajua miksi tuollainen mies haluttiin HPK:hon valmentamaan. Tekisi mieli kohta sanoa mitä minä sanoin, mutta sijoitus on todellakin ainakin tuon joukkueen kohdalla tasan sitä, mitä arvelin, kun valmentaja julkistettiin.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Eikös Ika ole myöskin sanonut, että veljensä ei halua toimia missään ykkösvalmentajana.
En ainakaan itse tuollaista muista mistään lukeneeni ja todella tyhmältä se kuulostaisikin, kun Timppa itse on sanonut moneen otteeseen, että ykkösvalmentajan pesti kiinnostaa.
 

scholl

Jäsen
En ainakaan itse tuollaista muista mistään lukeneeni ja todella tyhmältä se kuulostaisikin, kun Timppa itse on sanonut moneen otteeseen, että ykkösvalmentajan pesti kiinnostaa.

Canal plussan studiokeskusteluista ei tehdä pöytäkirjoja, joten niitä ei voikaan lukea mistään.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Eikös Ika ole myöskin sanonut, että veljensä ei halua toimia missään ykkösvalmentajana.
Ika sanoi että mikäli yhtään veljeäni tunnen, hän ei kävele ykkösen yli.
Tarkoitti juuri sitä että koko valmennustiimin on syytä saada potkut jos valmennusta rukataan kesken kauden.

Tottakai Ikan veljellä on sen verran kunnianhimoa että haluaa ykkösvalmentajaksi, mutta ei keinolla millä tahansa eli selään puukottamalla nykyistä ykkösvalmentajaa.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Turha tässä on nyt kiukutella jyväskyläläisille tai kenellekään muulle, joka vaivautuu tulemaan tänne kertomaan niitä samoja tosiasioita, joita Kerhon omilta kannattajilta ei ole koko syksynä suostuttu uskomaan. Minä, Tuuski, Kuznetsov ja muutama muu vielä tällä planeetalla viihtyvä nimimerkki olemme kertoneet useamman kuukauden ajan missä mättää. Mitään ei ole tapahtunut ja nyt viimeistään tämä kausi on taputeltu. Sitä ei kai optimistisin hörhökään enää voi lähteä kiistämään.
Kun kerran haluat Alatalon potkuja, niin olisi mielenkiintoista nyt vihdoin kuulla, että mihinkä tällä joukkueella olisi sitten paremmalla valmennuksella ylletty? Tai mikä olisi realistinen arvio. Eikös nyt olla niillä sijoilla mitä sinä ennustitkin, miksi Alatalon sitten pitäisi erota?

Toivottavasti joukkueessa on ainakin muutama optimistinen hörhö, tai sitten tämä alkukausi on ollut vielä hienoa katsottavaa, kun ajattelee jatkoa.
SergeiK kirjoitti:
Jos Begbietä, Ronttia tai muita mukahauskoja turenkilaisia vituttaa jyväskyläläisten kommentointi, niin voi voi. Hypätkää Liinalampeen.
Opettele sinä ensin lukemaan ja ymmärtämään lukemaasi ja kirjoita vasta sitten. Voin hypätä lampeen heti, kun näin tapahtuu.
 

Pörö

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
...Tällä hetkellä puolet Jatkoajan HPK-kirjoittelijoista hykertelevät kotikoneidensa ääressä, kun jokakautinen sesonginaluspessimismi osui kerrankin oikeaan. Useampikin tuntuu saavan varauksetonta tyydytystä päästyään (vuosien odotuksen jälkeen) hokemaan "mitäs minä sanoin" -mantraa...

No kylläpä tosi idiootti täytyy olla, jos tämä joukkueen tämän hetkinen tilanne jotain hykerryttää. Itse odotin myös jonkinlaisia vaikeuksia ja taaperrusta mutta en todellakaan tässä mittakaavassa ja tällaista sarjasijoitusta. Enkä kyllä yhtään ole tyytyväinen vaikka sinnepäin osuinkin, päin vastoin, toivoin koko ajan olevani väärässä. Pelko tässä istuu perseen alla, että tämä tulee jatkumaan vielä kausia jos ei asialle pian tehdä jotain. Ensi kausi tässä ainakin on jo huolestuttavan lähellä.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Kun kerran haluat Alatalon potkuja, niin olisi mielenkiintoista nyt vihdoin kuulla, että mihinkä tällä joukkueella olisi sitten paremmalla valmennuksella ylletty? Tai mikä olisi realistinen arvio. Eikös nyt olla niillä sijoilla mitä sinä ennustitkin, miksi Alatalon sitten pitäisi erota?

Hyvä huomio. Itse katsoin Kerhon rosteria Ässät-pelissä niin jääminen nollille ei yllättänyt yhtään. Sijoitus runkosarjassa on aivan oikea eikä se olisi yhtään sen parempi vaikka valmentajana olisi kuka hyvänsä. Ei Alatalokaan tuolla materiaalillaan ihmeisiin pysty. Itse kelpuuttaisin 2 ukkoo eilisen pelin kokoonpanosta Tapparan pelaavaan nippuun eli Joonas Vihko ja Mikko Palomäki, muille hyvää yötä. Oikeesti tuollaisella nipulla ei kuulu voittaa yhtään peliä nyky sm-liigassa. Karu fakta. Kyllä tahti hieman parantunee kun ukot palailee saikuilta mutta riittääkö se sitten on toinen kysymys.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Itse kelpuuttaisin 2 ukkoo eilisen pelin kokoonpanosta Tapparan pelaavaan nippuun eli Joonas Vihko ja Mikko Palomäki...

Mikko Palomäki? Siis se sama Palomäki joka on pelannut meillä kotipeleissäkin? Siis maailman pehmein 2-metrinen? Hyvää yötä myös itsellesi, ellet halua jakaa visiotasi, siitä missä roolissa Palomäki loistaisi. Teillä oli sentään varaa antaa Pentikäinen Jokereihin.
------------------------------
Ja itse aiheesta, kyllä muikistelija pihalle. Se on ihan sama kuka tulee peräsimeen, kunhan siellä on joku joka saa pelin näyttämään edes siltä, että yritetään. Ei ole väliä onko puoli joukkuetta lasaretissa vai kaikki jäällä, HPK on pelannut koko kauden Alatalon näköistä kiekkoa, eli matsi toisensa jälkeen puhallellaan muniin 60 minuuttia, ja se on jotain mitä itse en olisi halunnut HPK:lta koskaan nähdä. "Valmentaja on kieltänyt tappelut", voi vittu. En halua, että keskitytään nenän niistoon, mutta jos kaveri oikeasta syystä haastaa, niin kyllä silloin PITÄÄ vastata. Veikkan, että Alatalolla oli bileet kun Jarret saatiin pihalle, näin meillä ei ole enään oiken ketään joka osaisi jääkiekkoilun ilman hanskoja.

Yrittäisivät edes näyttä ahkerilta.
 

Shelter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Täysin samaa mieltä Läskisalon kanssa. Vaikka sillä että Alatalo potkitaan pellolle tuskin parannetaan hirveästi sijoitusta, niin ainakaan itse jaksa todellakaan katsoa tota jyp-kiekkoa enää yhtään enempää, jossa ei taklata, puhallellaan vain muniin. Ässät kotipelissä taisi silloin joku vahinko sattua kun jopa tapeltiin, todennäköisesti tappeluihin osallistuneet sai kovan kurinpalautuksen Matilta, että mitä te tollai... Ja en todellakaan halua tappeluja tappelujen vuoksi. Mutta eihän toi joukkue edes taklaa kuin maksimissaan kerran viidessä pelissä vahingossa.

Vaikka tältä kaudelta on turha enää odottaa menestystä, niin olis edes jotain syytä vaivautua hallille, kun näytettäisiin että yritetään.
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Ja itse aiheesta, kyllä muikistelija pihalle. Se on ihan sama kuka tulee peräsimeen, kunhan siellä on joku joka saa pelin näyttämään edes siltä, että yritetään.
Varaukseton peukku ylöspäin. Itse näkisin valmentajan roolin olevan tässä asiassa keskiössä. Koutsi on kuitenkin se jamppa, jonka pitäisi saada pelaajat venymään taitojensa ylärajoille, taistelemaan joka matsissa. Näin ei tällä kaudella ole todellakaan ollut, vaan yhtä vitun muniin puhaltelua miltei joka matsissa. Kaljupää ei vain osaa ja sillä siisti.

Mua ei ihan oikeasti haittaisi nykyinen sarjasijoitus, mutta kun turpaan tulee illasta toiseen eikä ole pienintäkään asenetta pelissä niin ei tässä paljon hymyilytä. Nyt kun on Tepsiä taas seurannut enemmän, niin ei siinä jengissä ole taitoa paskan vertaa enempää kuin Kerhollakaan, mutta munaa on kymmenkertaisesti ja tulokset näkyy: vauhtia, yritystä ja voittoja jengiltä, jonka piti olla aivan kauhea. Jos kaadutaan, niin kaaduttaisiin edes saappaat jalassa. Kele.
 

Handyy

Jäsen
Luetun ymmärtäminen...? Virheitä tehtiin mestaruusvuonnakin, esim. Vujtekin muodossa.
Ei luetun ymmärtämisessä ole mitään vikaa. Sen sijaan siinä on, että jos on pakko kritisoida esim. juuri tuota Vujtekia vaikka samana vuonna haettiin muilla päätöksillä mestaruus! Minäkin kyllä voisin minä tahansa vuonna hyväksyä tuollaiset virheet, jos tosiaan se mestaruus tulisi. Tai sitten ne kahdeksan mitalia kymmenelle vuodelle, vaikka jatkuvasti on tehty virheitä niin pirusti.
 

maravee

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hyvä huomio. Itse katsoin Kerhon rosteria Ässät-pelissä niin jääminen nollille ei yllättänyt yhtään. Sijoitus runkosarjassa on aivan oikea eikä se olisi yhtään sen parempi vaikka valmentajana olisi kuka hyvänsä. Ei Alatalokaan tuolla materiaalillaan ihmeisiin pysty.

Pakko myöntää, mutta noinhan se on! Kanssasi samoilla linjoilla, paitsi pelaajista jotka kelpaisi muuallekin. Silti kaikesta huolimatta, valmentajaa pitäisi vaihtaa ja äkkiä juuri tuohon yrityksenpuutteeseen vedoten. Tota velttomulkkuilua kukaan viitti mennä kattomaan ainakaan maksavana asiakkaana. Kohta hallilla on maksavina asiakkaina enään jo maksetut kausikortit... Ja se ei tiedä hyvää jatkoa ajatellen.

Ja sitten, voitais oikeesti olla ryöstämättä A-junnuja, kun niillä kerrankin menee hyvin. Eka kerta varmaan -90 luvun puolenvälin jälkeen kun aidosti mahdollisuuksia vaikka mihin...
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Onpa ollut kyllä mahtavan huono strategia viimeisenä kymmenenä vuotena. Pikkuseurana 7 pronssia ja yksi kulta.

Täytyy kyllä aika huvittunut olla kun seuraa sivusta, miten nyt seurajohto saa yhden puolikkaan kauden perusteella tällaista niskaansa. Niin monta virheliikettä kahteen viimeiseen vuoteen? Laskettiinko siihen mukaan tuo SM-Liigan mestaruus 2006?

Aika sanattomaksi vetää.

On päässyt realismi hukkumaan monelta Kerho-fanilta. Tuolla Tepsiin verrattavissa olevalla materiaalilla säälipleijaripaikka on maksimisuoritus. Nyt kun on paljon loukkaantumisia, niin kuokkaan tulee se on ihan selvä eikä se ole pelkästään Alatalon vika. Jypin ylijäämäsentteri ykkösessä ja täällä ihmetellään miksi ei voittoja tule? Suurin osa vahvistuksiksi hankituista pelaajista toivotaan toivotaan has been -pelaajia joista vastaavista Jalonen onnistui aikoinaan tekemään pelimiehiä Kerhossa.

Teillä oli pitkään valmentaja joka muutti "paskan" kullaksi. Nyt ei ole enää. Tervetuloa todellisuuteen. Hyvänä esimerkkinä Jokelat ja Eskeliset jotka loistivat Kerhossa ja siirryttyään isolla rahalla pääkaupunkiseudulle ovat palanneet normaalitasolle.
Ja nyt jos joku Turenkilainen vetää herneet nenään näistä sanoista ja tietää sanoa ettei Hifkilläkään mene hyvin, niin se on ihan totta. Ei mene.



Nämä pitää muuten melko hyvin paikkansa. Voin kertoa, on aika paljon loukkaantuneenakin porukkaa tällä hetkellä + muutama viime vuosi pelattu pikkasen liian hyvin.

Tottukaa siihen että pelaatte nyt ensimmäistä kertaa kymmeneen vuoteen omalla tasollanne!
 

nastamuumio

Jäsen
Suosikkijoukkue
TIIKERIT (kovin junnuseura ikinä!)
Tottukaa siihen että pelaatte nyt ensimmäistä kertaa kymmeneen vuoteen omalla tasollanne!

Kaudesta 90-91 asti on saanut aina jännittää ihan realistisella tasolla mitaleista ja muutamina vuosina ihan mestaruudestakin. Nopeasti laskettuna se tekee aikuisen ihmisen iän eli noin 18-vuotta huippukiekkoa tällaisessa tuppukylässä. Samaan aikaan Pohjois-Suomen suurkaupungissa, Oulussa, ei päästy edes kelkkaan mukaan, kun jääkiekon sm-liiga oli taidollisesti korkeimmillaan eli puhun nyt 90-luvusta. Nyt kun imu on 2000-luvulla laskenut on Kärpätkin päässyt juhlimaan. Onneksi olkoon.
 

Peter Gabriel

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tottukaa siihen että pelaatte nyt ensimmäistä kertaa kymmeneen vuoteen omalla tasollanne!

Joo, kyllä se niin on että menestys kertoo aika hyvin "oman tason" Itseasiassa, ottaen huomioon HPK:n joukkueet ja pelitavan, joukkue on takavuosina ennemminkin lievästi alisuorittanut. Ainakin pari finaalipaikkaa ja yksi mestaruus jäi nappaamatta.

Aika asiantuntijoita Pohjois-Pohjanmaalla. Ei tässä kauaa mene ennenkuin Kärpillekin käy "Tepsit"
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kun Hpk:lla meni Jalosen aikana hyvin niin myös Lehkonen ja Kaarela saivat kiitosta. Nyt sitten tuntuu että Alatalo saa kaikki syyt yksin niskaansa. Eikö Hpk:ssa nimenomaan ole tälläinen tiimivalmennus jossa koko kolmikko tekee tiivisti yhteistyötä?
 

fezr0

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins
Kun Hpk:lla meni Jalosen aikana hyvin niin myös Lehkonen ja Kaarela saivat kiitosta. Nyt sitten tuntuu että Alatalo saa kaikki syyt yksin niskaansa. Eikö Hpk:ssa nimenomaan ole tälläinen tiimivalmennus jossa koko kolmikko tekee tiivisti yhteistyötä?

Tai sitten asia johtuu vain siitä että Alatalo on uusi mies valmennustiimissä ja automaattisesti vian oletetaan olevan yksin hänen.

Mutta aika naurettavaa touhuahan tuo muutenkin on, mm. syksyllä pelattu kotimatsi Kärppiä vastaan hävittiin kuulemma sen takia kun pelaajat eivät voineet keskittyä omaan peliin kun A-teamilla oli oma sarjaottelu samassa hallissa ennen Edustuksen peliä. Asiasta puhui kovaan ääneen muun muassa Jari Kaarela. Samaan aikaan jokainen Kärppä pelaaja seurasi n. puoli erää peliä eikä heitä ainakaan näyttänyt haittaavan, päinvastoin.

Että kyllä tässä pitäs ihan jokaisen tosta valmennuskolmikosta mennä vähä itteensä, vaikka olenkin sitä mieltä että "Masa" on väärä mies tohon hommaan mutta joukkuepeli, joukkueena voitetaan ja joukkueena myös hävitään.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Nyt sitten tuntuu että Alatalo saa kaikki syyt yksin niskaansa. Eikö Hpk:ssa nimenomaan ole tälläinen tiimivalmennus jossa koko kolmikko tekee tiivisti yhteistyötä?
Kyllä, Alatalosta on tässä nyt kaiken paskan keskellä tehty turhankin suuri saatana, mutta niinhän se menee aina, että kaikki kaatuu vastuuvalmentajan niskaan. Lintumäen kommentit päivän Iltasanomissa ovat ihan täyttä asiaa.
 

Dante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllä ahdistaa. Torstaista lähtien seurailin hpkn taaperrusta metsästä käsin radion välityksellä. Korpesi, kun kerho pystyi vaivoin kotonaan selättämään liigan monivuotisen pisteautomaatin. Kalpalle häviäminen kotona ei olisi jättänyt enää mitään takaporttia Alatalon olla enää peliäkään HPKn päävalmentajana. Lauantain ässä-pyllistyksen jälkeen tuulettelin, että viimeistän maanantain HäSasta saan lukea Alatalon potkuista. En saanut. Iltalehden verkossa birdhill vaan selittää jostain korkeasta kynnyksestä. Kerronpa Harri yhden asian: Kovin korkea on myös kynnys maksaa itse tienattua oikeaa rahaa HPKn nykyisen taistelevan ilmeen seuraamisesta paikanpäällä.
Tehkää siitä Alatalosta junioripäällikkö. Ei se mistään ole ihan heti päävalmentajan paikkaakaan saamassa. On kuulemma hyvä kehittämään pelaajia ja sopisi varmasti tuollaiseen hommaan, jos vain ylpeys kestää..
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Korpesi, kun kerho pystyi vaivoin kotonaan selättämään liigan monivuotisen pisteautomaatin. Kalpalle häviäminen kotona ei olisi jättänyt enää mitään takaporttia Alatalon olla enää peliäkään HPKn päävalmentajana. Lauantain ässä-pyllistyksen jälkeen tuulettelin, että viimeistän maanantain HäSasta saan lukea Alatalon potkuista.
Mielenkiintoista että tappio KalPalle niin ovi olisi heilahtanut?! Mutta niukka voitto KalPasta ja Ässiltä turpaan vieraissa niin matka jatkuu, älkää kysykö miksi, kysykää minne. Itse epäilen vahvasti ettei Alatalo ollut saamassa potkuja edes mahdollisen KalPa tappion jälkeen. Logiikka puuttuu jos Ässiltä otetaan turpaan eikä ovi käy.

Vaikka KalPan pistesaldo on mitä on, kaverit ainakin yrittää. Sitä arvostan ja sen takia hallille jaksaa raahautua aina kun mahdollista. Toki vaatimustaso siellä on jotain ihan muuta kuin meidän jumbosijan välttämistaistelu. Alatalo, valmentaja jota en ikinä haluaisi nähdä KalPan vaihtoaitiossa.
 

Dante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vaikka KalPan pistesaldo on mitä on, kaverit ainakin yrittää. Sitä arvostan ja sen takia hallille jaksaa raahautua aina kun mahdollista.
Olisipa meilläkin edes näin.
Ei minua tappiot vituta, vaan munattomuus, pää(määrä)ttömyys ja koko joukkuueen henkinen ja pelillinen riisitauti ja anemia.

Kalpavoitosta puhuessa meinasin vain sitä, että toivoin kovasti viime viikolla kerhon häviävän kaikki pelinsä, ettei olisi mitään seliteltävää. Nyt seliteltävää tuli 3 pistettä eikä kenkä ole vieläkään heilahtanut. Vaikka enää taitaa olla kyse julkistamisajankohdasta.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Olisipa meilläkin edes näin.
Ei minua tappiot vituta, vaan munattomuus, pää(määrä)ttömyys ja koko joukkuueen henkinen ja pelillinen riisitauti ja anemia.
Sorry mutta on taas puututtava tähän termiin “munattomuus”. Olen muutaman kerran jo kysellyt ja kysyn taas, johtuvatko Kerhon ongelmat tosiaan mielestänne siitä, että jengi ei edes yritä? En ole havainnut tällaista missään vaiheessa kauden aikana. Ja minua vituttaa nimenomaan tappiot ja totaalikädettömyys. Jotkut tappelut ovat ihan yhdentekeviä ja taklaamaan ei tällä systeemillä yksinkertaisesti päästä.

Totta kai se näyttää paskalta, jos joku Kalpa luistelee jalat alta ja omassa kiekollisessa pelissä ei ole mitään ideaa. Pelaajat säntäävät karvaamaan sen näköisesti että pelikirjan olisi laatinut Tuukka Mäkelä. Taas hyökkäyksiin lähdöt kestää kestää kestää, eikä minkäänlaista perustavaa ideaa ole nähtävissä. Mä en edelleenkään usko, että tämän joukkueen pakit olisivat noin kyvyttömiä kiekollisena. Pitäisi vaan tehdä avauspelaaminen helpommaksi. Herran jumala, Sami Helenius pystyy siihen, jos systeemi on selkeä (Aran opit ja Jalosen/Tuulolan tämän kautiset). Jalosen aikana oli ihan sama, vaikka vedettiin Mestiksestä kaveri riviin loukkaantumissuman aikana (huom, silloinkin oli loukkantumisia), esim. Tuomanen hoiti homman noissa peleissä himaan ja samalla itselleen liigasopparin.

Se on sitten eri juttu, että auttaisiko esimerkiksi jatkuvampi keskustan kautta pelaaminen yhtään mitään, jo kesällä esiin nostetuista syistä. Jotain Alatalon olisi kuitenkin keksittävä, koska tämä nykyinen ns. pelitapa ei varsinaisesti ole toiminut. Eli en todellakaan edelleenkään pidä Alataloa suurimpana syyllisenä, mutta kun herran kaikki räväkämpiin ratkaisuihin tähdänneet vedot ovat menneet 100% päin helvettiä (Mäkkärin&Nurmisen hyllytys, Kalpa-pelin peluutus&aikalisä –ratkaisut, Hokkasen&Pellisen kyykytys jonkun Mika Niemen takia, Hirsch-säätö jne.), niin seuraavaksi ratkaisuja voisi odotella seurajohdolta.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Itse katsoin Kerhon rosteria Ässät-pelissä niin jääminen nollille ei yllättänyt yhtään. Sijoitus runkosarjassa on aivan oikea eikä se olisi yhtään sen parempi vaikka valmentajana olisi kuka hyvänsä. Ei Alatalokaan tuolla materiaalillaan ihmeisiin pysty. Itse kelpuuttaisin 2 ukkoo eilisen pelin kokoonpanosta Tapparan pelaavaan nippuun eli Joonas Vihko ja Mikko Palomäki, muille hyvää yötä. Oikeesti tuollaisella nipulla ei kuulu voittaa yhtään peliä nyky sm-liigassa. Karu fakta.

Minä voisin helposti lyödä vetoa, että J.Jalonen yhdessä Kaarelan ja Lehkosen kanssa olisi tehnyt tämänkin kauden Kerhosta kuuden joukossa taistelevan ryhmän ja uusia staroja olisi löytynyt kauden jälkeen Jokereihin kaupattavaksi. Mitä tulee Kerhon loukkaantumisiin tai Ässät-pelin kokoonpanoon ei se ole ongelman ydin vaan kyllä suoritus on ollut yhtä tuskaista koko alkukauden.

Suurin yksittäinen syyllinen on ollut ehdottomasti M.Alatalo ja hänen kyvyttömyytensä valmentaa paineen alla. Matti Alatalo on ollut minun mielestäni Liigan yliarvostetuin valmentaja aiemmilla kausilla. JYPissä on ollut helppo valmentaa kun kauteen on aina lähdetty pienimmällä budjetilla ilman mitään suurempia odotuksia. Tätä tukee myös se, että heivasivat Matin heti pihalle kun nostivat tuntuvasti pelaajabudjettiaan.

Lintumäen ei kannata olla nyt huolissaan siitä löytääkö hän paremman valmentajan tilalle vaan siitä ettei loppukauden yleisömäärät ala pääsääntöisesti kakkosella koska mitään ei tehdä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös