Ajatuksia eniten herättävä lentohärveli?

  • 3 070
  • 52

Ajatuksia eniten herättävä lentohärveli?

  • P-38 Lightning (USA)

    Ääniä: 3 2,7%
  • Junkers Ju 88 (Saksa)

    Ääniä: 3 2,7%
  • P-51 Mustang (USA)

    Ääniä: 5 4,5%
  • Dornier Do 17 (Saksa)

    Ääniä: 0 0,0%
  • Fokker D.XXI (Hollanti)

    Ääniä: 4 3,6%
  • Heinkel He 111 (Saksa)

    Ääniä: 1 0,9%
  • Petlyakov Pe-2 (Neuvostoliitto)

    Ääniä: 1 0,9%
  • Focke Fulff FW-190 (Saksa)

    Ääniä: 4 3,6%
  • Supermarine Spitfire (Englanti)

    Ääniä: 9 8,2%
  • Macchi C.205 Veltro (Italia)

    Ääniä: 0 0,0%
  • Hawker Typhoon (Englanti)

    Ääniä: 2 1,8%
  • Junkers Ju 87 Stuka (Saksa)

    Ääniä: 19 17,3%
  • Avro Lancaster (Englanti)

    Ääniä: 0 0,0%
  • Messerschmitt Bf-109 (Saksa)

    Ääniä: 20 18,2%
  • B-29 Superfortress (USA

    Ääniä: 1 0,9%
  • Brewster Buffalo (USA)

    Ääniä: 1 0,9%
  • Hawker Hurricane (Englanti)

    Ääniä: 4 3,6%
  • Messerschmitt Me 262

    Ääniä: 10 9,1%
  • F4U Vought Corsair (USA)

    Ääniä: 0 0,0%
  • Aichi M6A Seiran (Japani)

    Ääniä: 1 0,9%
  • B-24 Liberator (USA)

    Ääniä: 0 0,0%
  • Mitsubishi A6M Zero (Japani)

    Ääniä: 4 3,6%
  • I-16 Polikarpov (Neuvostoliitto)

    Ääniä: 0 0,0%
  • Kawanishi N1K Shiden (Japani)

    Ääniä: 0 0,0%
  • B-17 Flying Fortress (USA)

    Ääniä: 5 4,5%
  • Savoia Marchetti SM79 Sparviero (Italia)

    Ääniä: 1 0,9%
  • Il-2 Stormovik (Neuvostoliitto)

    Ääniä: 3 2,7%
  • Dornier Do 335 Pfeil (Saksa)

    Ääniä: 1 0,9%
  • Kawasaki Ki-61 Hien (Japani)

    Ääniä: 0 0,0%
  • joku muu, mikä?

    Ääniä: 8 7,3%

  • Äänestäjiä
    110

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Hartiapankki

Olikos muuten niin, että tuo Stukan ujellus oli automaattinen, ts. aina syöksyyn lähtiessä alkoi ääni kuulua samalla? Ujelluksen tarkoitushan oli kauhun herättäminen vihollisen keskuudessa.

Stukan laskutelineitten muotosuojuksiin oli asennettu tämä karmean ulvonnan aiheuttama sireeni. En kyllä muista sen toimintaperiaatetta, mutta eiköhän moinen "pilli" toiminut ihan ilmanpaineen avulla.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Viimeksi muokattu:

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Predator
Stukan laskutelineitten muotosuojuksiin oli asennettu tämä karmean ulvonnan aiheuttama sireeni. En kyllä muista sen toimintaperiaatetta, mutta eiköhän moinen "pilli" toiminut ihan ilmanpaineen avulla.
Ainakin jossakin lentosimulaattorissa Stukan sireeni kytketään päälle, mutta tuo nyt ei ole paras mahdollinen lähde. Siitä tosin olen aika varma että kaikissa Stukissa ei pilliä/sireeniä ollut. Se oli siis tuning-lisävaruste.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ju-88 tuli äänestettyä. Tali-Ihantalassa tiputteli kivasti pommeja neukkujen ryhmitysasemiin. Stukan isoveli toimi myös yöhävittäjänä.

Viestin lähetti Predator
Stukan laskutelineitten muotosuojuksiin oli asennettu tämä karmean ulvonnan aiheuttama sireeni. En kyllä muista sen toimintaperiaatetta, mutta eiköhän moinen "pilli" toiminut ihan ilmanpaineen avulla.

On the undercarriage legs a fitting was installed for a siren, a so called `Jericho Trumpet', to enhance the effect on morale of the Ju 87's attacks. This was driven by a small propeller on the left undercarriage leg. When the siren was not installed the mount was faired over, leaving a protrusion on the undercarriage. The sirens were mostly discarded during the Battle of Britain, because they reduced the performance of the already slow and vulnerable Ju 87.

Jerikon trumpetti se oli. Kuten Predator jo mainitsi niin ilmanpaineella se toimi.
 
Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Messerschmidt Bf-109

Vanha kunnon mersuhan se tietenkin on tässä juuri SE valinta. Kyllähän tuollaisia Mersuja tuli pikkupoikana lehdistä ihailtua. Ja onhan noita tullut aikanaan muutamia pienoismalleja koottuakin.
 

Dante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Äänestin joku muu- vaihtoehtoa. Listaltahan puuttuu kaikkien hävittäjä-pommittajien mutsi ja faija eli Messerschmidt Bf-110, mistä olen hieman nyreissäni Predalle. Kone, joka ei ollut tosi hyvä missään, mutta aika hyvä kaikessa.
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eikö satakymppiä käytetty paljon myös yöhävittäjänä?
 

Tilatiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Metaani CH
Viestin lähetti ervatsalo
Niin, jaa Fieseler Storch vai?

Ja faktaa täältä: http://www.war-eagles-air-museum.com/storch_1.html

Aikamoinen häkkyrä, jos saan huomauttaa.

On todettava, että Raketti Anttilan leluosaston koottavahyllyillä norkoillessani mainittu siipiveikko ei koskaan hakenut minua liimaiseen tanssiin, ei edes silmäpeliä käyty. Pahnanpohjimmainen siinä skenessä ehdottomasti.
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Dante
Äänestin joku muu- vaihtoehtoa. Listaltahan puuttuu kaikkien hävittäjä-pommittajien mutsi ja faija eli Messerschmidt Bf-110, mistä olen hieman nyreissäni Predalle. Kone, joka ei ollut tosi hyvä missään, mutta aika hyvä kaikessa.
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eikö satakymppiä käytetty paljon myös yöhävittäjänä?
Jep! Toiseksi merkittävin yöhävittäjä Ju88:n jälkeen. Itse olen samaa mieltä 110:n monipuolisuudesta. Mainio kone joka oli kohtuullinen moneen hommaan olematta missään kuitenkaan loistava.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Traumana Junkers Ju 88 A 4

Viestin lähetti Tilatiili
On todettava, että Raketti Anttilan leluosaston koottavahyllyillä norkoillessani mainittu siipiveikko ei koskaan hakenut minua liimaiseen tanssiin, ei edes silmäpeliä käyty. Pahnanpohjimmainen siinä skenessä ehdottomasti.

Niin, itse olen kääntänyt pienoismalliliimankäryisessä nuoruudessani myös Fieseler Storch-kortin. Ja oli se kieltämättä ruma niiden Messerschmidtien, Junkkerseiden ja Heinkeleiden seassa.

Em. toiminnasta vielä sen verran, että muistan vielä kuin eilisen päivän sen, kun kummitädinpeijooni oli ostanut koottavan Junkers JU 88 A 4:n, joka oli normaalia pienemmässä mittakaavassa, tai siis suhteessa muita koottaviani pienempi.

Voi sitä surun päivää, kun ko. lentokonetta ei voinut esteettisyys-syistä pistää esille muiden joukkoon, koska sen uljas olemus olisi kokenut tavattoman inflaation.

Ja täältähän hän löytyy: http://www.lexikon-der-wehrmacht.de/Waffen/Bilderseiten/Ju88-R.htm#A4 ja http://personal.eunet.fi/pp/gdes/FIN/Onttola_fin.htm


Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JU-87 sai minun ääneni. Ensimmäinen pienoismallini joka oli kutakuinkin onnistunut tekele. Ei jäänyt ainoaksi kappaleeksi vaan myöhemmin tuli näitäkin maalailtua paremmin ja paremmin.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Tilatiili
On todettava, että Raketti Anttilan leluosaston koottavahyllyillä norkoillessani mainittu siipiveikko ei koskaan hakenut minua liimaiseen tanssiin, ei edes silmäpeliä käyty. Pahnanpohjimmainen siinä skenessä ehdottomasti.

Vain amatöörit häsläävät tavaratalojen leluhyllyillä "koottavia" tirkistelemässä. Ammattilaiset marssivat sotilaallisesti saappaan teräskorko katukivetyksestä kipinöitä iskien ALAN ERIKOISMYYMÄLÄÄN. Tällaisesta putiikista jopa niinkin vastenmielisestä lentolaitteesta kuin Fieselerin Storkista, voi löytää ihan asiallisen pienoismallin - esim. mittakaavassa 1:32. Tuon kokoisena sitä jo kehtaa paketista kuoria esiin.
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Predator
Vain amatöörit häsläävät tavaratalojen leluhyllyillä "koottavia" tirkistelemässä. Ammattilaiset marssivat sotilaallisesti saappaan teräskorko katukivetyksestä kipinöitä iskien ALAN ERIKOISMYYMÄLÄÄN. Tällaisesta putiikista jopa niinkin vastenmielisestä lentolaitteesta kuin Fieselerin Storkista, voi löytää ihan asiallisen pienoismallin - esim. mittakaavassa 1:32. Tuon kokoisena sitä jo kehtaa paketista kuoria esiin.
Tilanne on vähän sama äänilevypuolella: hankinnat tehdään alan erikoisliikkeistä, MUTTA jos on tavaratalossa esim. vaikka puolison kanssa, niin tämän ryhtyessä tutkimaan verhokankaita on miehen ainoa tehtävä livistää mielenkiintoisemmalle osastolle, josta -kaksi kertaa vuodessa korkeintaan- voi tehdä jonkun mukavan löydön (yleensä alennuslaarista). Pienoismallipuolella tavaratalojen tarjontahan rajoittuu nykyään lähinnä Rewellin malleihin, jotka eivät juuri hurraahuutoja herätä, mutta eihän sitä koskaan tiedä jos vaikka juuri sillä kertaa löytyisi jotain.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Predator
Vain amatöörit häsläävät tavaratalojen leluhyllyillä "koottavia" tirkistelemässä. Ammattilaiset marssivat sotilaallisesti saappaan teräskorko katukivetyksestä kipinöitä iskien ALAN ERIKOISMYYMÄLÄÄN.
Ihan mielenkiinnosta kysäisen että paljonko tuossa ammatissa tienaa kuukaudessa, noin suunnilleen?
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Enola Gay, B-29 ei sinänsä muuten herätä ajatuksia muita enempää.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
P-38 Lightning

Mahtava kone. Teki minuun ensimmäisen kerran vaikutuksen jossain vanhassa dokumentissa, jossa eräs P-38 pudotti "voittamattoman" A6M Zeron.

Japanilaisten keskuudessa vihatuin ja pelätyin kone. Euroopassa Mustangien varjossa.
 

pavenro8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Tottenham, Englanti.
Hätäpäissäni menin äänestämään korkkaripohjalta vanhaa kunnon Spitfireä, mutta sittemmin alkoi omatuntoni kolkuttelemaan, että miksipä ei tullutkaan äänestettyä Stukaa, sillä olihan Lahdenkin suuret pojatkin menestyeellä ulkomaiden reissullaan nimeltään Screaming Stukas.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
YLÖS!

... olen tullut uusiin ajatuksiin ja äänestäisin tällä hetkellä brittien Hawker Typhoonia. Noh, se on nyt myöhäistä, mutta moni muu palstalainen on vielääänestämättä!
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Typhoon tankintappoversiona. Kaunis kuin mikä ja tappava 40 mm tykkeineen.
 

Sörkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Hawker Hurricane.

70-luvun fiilistelyjen takia. Pikkunassikkana oli suosikki. Mutta silloin en tiennytkään kuin muutaman hävittäjän.

Nykyään joku muu voisi olla suosikki jos nuo kaikki vaihtoehdot tsekkaisi läpi.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Äänestin Brewster Buffaloa. Lentomestari Eino Ilmari Juutilainen ja Hans Wind lensivät kyseisellä konetyypillä. Olen muuten äärettömän ylpeä siitä että olohuoneeni seinällä on Marskin kuvan alla "Illun" foto, jossa on myös hänen omakätisesti kirjoittamama nimikirjoitus.

Kovia äijiä molemmat!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös