Aika Iiro Tarkin jälkeen (2011-12)

  • 35 339
  • 132

k-espoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-espoo/Blues
Olen täysin samaa mieltä, että maalivahdin merkitys on pirun suuri. Mutta ei silti jaksa ymmärtää tätä iänikuista itkemistä, kun mikään ei ole ikinä hyvin. Annetaan nyt kaverille mahdollisuus Bluesissa.

Onhan niitä nyt ennenkin hankittu pelaajia, mitkä onkin onnistunut (oikeastaan kaikki viime kauden hankinnat, joita ei juuri kukaan täällä siunannut).

Kuka muistaa kun Bernd meille saapui? Lähes kaikki nauroi ja itki. Käykää lukemassa sitä vanhaa ketjua. Ei juuri mitään meriittejä ennakolta, mutta hyvinhän taisi pelata.

Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että Koivisto onnistuu... Mutta ei järkeä teilata etukäteen.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Kuka muistaa kun Bernd meille saapui? Lähes kaikki nauroi ja itki. Käykää lukemassa sitä vanhaa ketjua. Ei juuri mitään meriittejä ennakolta, mutta hyvinhän taisi pelata.

Itse en itkenyt Matikaiselle potkuja, enkä myöskään nauranut Brücksille. Hänen saapuminen oli kuitenkin vähän eri juttu, kun tuli kesken kauden. Siinä vaiheessa mikä tahansa muutos oli toivottavaa. Koivistoa ei voi verrata Brückleriin myöskään sen takia, että Koivisto on jo pelannut SM-liigaa, eli hänen kykynsä pelata on periaatteessa nähty kun taas Bernd tuli liigaan täysin uutena pelaajana.

Itse olin skeptinen monen hankinnan suhteen ennen päättynyttä kautta, mutta annoin jokaiselle näytönpaikan. Saman teen Koiviston suhteen, koska eipä tuota sopimusta pureta sen takia, että osa faneista on tyrmistynyt hänen valinnastaan selväksi ykköseksi. Osoitan vain mieltäni sitä päätöstä kohtaan, että monta vuotta täysin kunnossa ollut osa-alue joukkueen rakennuksessa laitetaan näin villin kortin varaan.

On eri asia hankkia arvelluttava pakki tai laituri, koska heidät on periaatteessa helppo korvata. Maalivahti on suurin yksittäinen osa joukkuetta, se on selvä fakta. Maalivahtitilanteen pitää olla selvä mahdollisimman pian, kun kautta lähdetään pelaamaan. Jos tilanne on jo lähtökohtaisesti erittäin epävarma (hankitaan Kärppien kakkosmaalivahti), tilanne ei voi miellyttää. Parhaassa tapauksessa meille joudutaan hankkimaan parikin uutta maalivahtia kesken kauden, ja se jos mikä, sekoittaa joukkueen peliä.

Kun ilmeisesti oli hyvin ajoissa tiedossa, että Tarkki lähtee, olisi meille pitänyt pystyä hankkimaan varmempi korvaaja. Toki tässä lähdetään ajamaan uutta aikakautta, kun päävalmentaja vaihtuu, mutta onko Koivisto tämän suuren luoton arvoinen? Kokenut kakkosmolari (Oksa?) auttaisi luottamaan tilanteeseen paljon enemmän kuin se, että kakkosmolarimme on joko täysin tuntematon nimi (joka voi toki onnistua), tai sitten lupaava, mutta ilmeisesti vielä kovin raakile nuori kyky. Myös tämä tilanne vaikuttaa omaan mielipiteeseen, joka purkautuu kritiikkina Koivistoa kohtaan.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Eihän tämä Case-Koivisto vituttaisi läheskään niin paljoa ellei Iirolle olisi tehty sopimusta Kärppiin. Minulle se kertoo siitä, että hänet olisi voitu pitää meilläkin mutta seura halusi säästää maalivahdin palkkakustannuksissa. Tottakai haluan toivottaa Koiviston tervetulleeksi jengiin, tulen häntä kannustamaan ja toivon menestystä mutta minusta on aika ymmärrettävää että odotukset eivät ole korkealla jos Kärpätkin korvasi hänet viime kaudella jollakin Hostikalla (jota en häntäkään innolla Bluesiin ottaisi).
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Pahoittelut tästä huutelusta, mutta ainakin itse koen Norjan, jopa aika paljonkin, potentiaalisempana kaverina liigatasolle kuin Koiviston. Vähän sellainen pasinurmismainen latebloomer, joka on vasta parina viime vuonna herännyt todella harjoittelemaan ja tekemään kiekosta ammattia. Oli viime vuonna ehkä Mestiksen paras maalivahti ja hienointa on, että kehityskäyrä on nimenomaan ollut jyrkässä nousussa. Toki voi olla että taantuu koivistomaisesti liigaan kakkoshäkkäriksi, mutta on kuitenkin jo fyysisesti ominaisuuksiltaan paljon lähempänä nykymaalivahdin prototyyppiä kuin tuo Kiimingin tappi. Lisäksi tuskin oli mikään kallis hankinta ja viime kauden esityksillä liigapaikka oli selviä. Toivon, ja uskon, että onnistuu Baronalla mahdollisuuden saadessaan.

Espoossa stressataan ehkä liikaa, koska kuten ketjussakin on mainittu, niin maalivahteja (jopa ihan kohtuullisia) on saatavissa varsin hyvin vielä kauden aikana.

Oma ennustus on, että Norja pelaa alun hyvin => Koivisto floppaa ja lähtee syksyllä (Itävaltaan/Allsvenskaniin tjsp.) => kokoneempi (ulkkari?)hankinta => Norja pelaa kakkosena => pudotuspeleissä nousee ykköseksi ja aloittaa 12-13-kaudella samassa roolissa.
 
Viimeksi muokattu:

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Niin, jäi rautalankoja väännellessä Norja kokonaan kommentoimatta.

On tosiaan omiinkin silmiini koivistoa parempi, vaikka ihan livenä en miehen matseja ole kahteen vuoteen nähnytkään. Viime vuosi oli kova ja on kyllä kehityskelpoinen kaveri. Aika riski silti ykkösvaihtoehdoksi, mutta hänelle suon kyllä näyttöpaikan.

Koivisto on tosiaan jo liigassakin päässyt yrittämään aivan riittävästi, siksi olen itse niin jyrkästi hänen isoa rooliaan vastaan.
 
Viimeksi muokattu:

Wilson-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Niin, jäi rautalankoja väännellessä Norja kokonaan kommentoimatta.

On tosiaan omiinkin silmiini koivistoa parempi, vaikka ihan livenä en miehen matseja ole kahteen vuoteen nähnytkään. Viime vuosi oli kova ja on kyllä kehityskelpoinen kaveri. AIka riski silti ykkösvaitoehdoksi, mutta hänelle suon kyllä näyttöpaikan.

Koivisto on tosiaan jo liigassakin päässyt yrittämään aivan riittävästi, siksi olen itse niin jyrkästi hänen isoa rooliaan vastaan.

Itsekkin olen enemmän kuin tyytyväinen Norjan sopimukseen. Ei olla pelkästään Koiviston varassa.

Itse en ole peliäkään Norjalta nähnyt mutta paljon on kaveria hehkutettu ja uskon ja toivon, että Norja tulee olemaan Bluesin selkeä ykkösmaalivahti keväällä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Jo tuolla toisessakin ketjussa huutlein Norjan puolesta, niin jatketaan täälläkin.

Kuten täälläkin jotkut ovat jo kommentoineetkin, niin olen samaa mieltä, että Norjasta voi hyvinkin tulla ihan ykköskassari Bluesiin. Itse Norjan kannalta toivottavampaa olisi ollut jos TPS olisi napannut hänet ja olisi päässyt Upin koulutettavaksi. Uskon ja toivon, että Bluesin kannattajat tulevat iloisesti yllättymään Norjan suhteen. Erittäin hyvä haku sanoisin, siitä pojot Bluesin vastaaville.
 

Fordél

Jäsen
On tosiaan omiinkin silmiini koivistoa parempi, vaikka ihan livenä en miehen matseja ole kahteen vuoteen nähnytkään. Viime vuosi oli kova ja on kyllä kehityskelpoinen kaveri. AIka riski silti ykkösvaitoehdoksi, mutta hänelle suon kyllä näyttöpaikan.

Koivisto on tosiaan jo liigassakin päässyt yrittämään aivan riittävästi, siksi olen itse niin jyrkästi hänen isoa rooliaan vastaan.

Miten voit verrata pelaajia, jonka toisen pelaamista olet nähnyt SM-liigassa ja toisen pelejä pari kautta sitten Mestiksessä/Suomi-sarjassa? Kaksi vuotta sitten Norja pelasi RoKissa torjuntaprosentilla 85: sitäkö kautta tarkoitat?

Tässä on nyt tullut kaikkien näkökannat selväksi, varsinkin sun. Kaikki ovat yhtä mieltä siitä, että Bluesin veskaosasto on todella suuri kysymysmerkki. Kukaan ei ole täällä tainnut suitsuttaa sen takuuvarmasti toimivan. Kysymysmerkit on siis ilmassa ja varmasti sen tietää Bluesin johtoporraskin. Positiivista tässä kaikessa on se, että Bluesin veskaosatoon ei taatusti ole laitettu liikaa rahaa kiinni. Pahaimmilaan voidaan saada toimiva ratkaisu halvalla, mutta toisaalta jos homma kusee, on Bluesilla taatusti pelivaraa reagoida siihen. Ei siis kannata paskoa vielä alle ja pilata koko kesää suremalla veskaosastoa. Sen taso tullaan mittaamaan ja jos se ei toimi niin homma laitetaan uusiksi.

Pieni "mielenkiintoinen" yksityiskohta muuten liittyy tähän veskaratkaisuun, sillä Tarkkihan oli aikanaan KooKoossa näytillä yhdessä Antti Oren kanssa. Silloin Ore vei voiton suht surkeasta Tarkista. Iiro siirtyi siitä SaPKoo:n, josta tuli SaiPan kautta Bluesiin ja loppu on historiaa. Norja kävi myös KooKoossa näytillä, mutta KooKoo valitsi Hakomäen kakkosveskaksi, koska sopi paremmin siihen rooliin. Norja matkasi toiseen Mestisseuraan ja on nyt lunasatamassa teille sopparia. Kenties tekee "tarkit"?
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Moderaattori fordelille vielä tarkennus, että Norjan kohdalla en ole hallilta käsin nähnyt peliäkään viimeiseen kahteen kauteen.

Ja koiviston otteita pystyn kyllä omalla otannallani ihan suht kattavasti kommentoimaan, kiitos vaan.
 

Fordél

Jäsen
Moderaattori fordelille vielä tarkennus, että Norjan kohdalla en ole hallilta käsin nähnyt peliäkään viimeiseen kahteen kauteen.

Ja koiviston otteita pystyn kyllä omalla otannallani ihan suht kattavasti kommentoimaan, kiitos vaan.

Pahoitteluni jos viestini vaikutti moderoinnilta, koska sitä ei ollut todellakaan tarkoitus harrastaa. En vain ole erityisen vakuuttunut sinun todella pessimistisestä näkökannasta Koivistoa kohtaan. Vakuttavampaa olisi jos siihen olisi selkeitä perusteluita (esim. kaverin tekniikan puutteet ym.), mutta näin ei ole. Myöskään kirjoitus Norjasta ei vakuuta, mutta toki myönsit, että et ole kaverin otteita nähnyt pariin vuoteen. Ei sillä, että omat kirjoituksenikaan olisi erityisen hyvin perusteltuja.

Voit toki olla oikeassa kaikessa pessimistisyydessäsi ja katsotaan mitä kausi tuo tullessaan. Siihen asti emme voi kuin odottaa.
 

k-espoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-espoo/Blues
Moderaattori fordelille vielä tarkennus, että Norjan kohdalla en ole hallilta käsin nähnyt peliäkään viimeiseen kahteen kauteen.

Ja koiviston otteita pystyn kyllä omalla otannallani ihan suht kattavasti kommentoimaan, kiitos vaan.

Ois kiva tietää arvon pessimistinen Blues-fani, koska olet nähnyt Norjan pelaavan? Jos et ole kahteen vuoteen nähnyt on täysin turha sanoa MITÄÄN liittyen tähän kaveriin.

Tää on just tätä. Leimataan kavereita vaan siksi, koska Blues-fanin pitää niin tehdä...
 

k-espoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-espoo/Blues
Itse en itkenyt Matikaiselle potkuja, enkä myöskään nauranut Brücksille. Hänen saapuminen oli kuitenkin vähän eri juttu, kun tuli kesken kauden. Siinä vaiheessa mikä tahansa muutos oli toivottavaa. Koivistoa ei voi verrata Brückleriin myöskään sen takia, että Koivisto on jo pelannut SM-liigaa, eli hänen kykynsä pelata on periaatteessa nähty kun taas Bernd tuli liigaan täysin uutena pelaajana.

En ole viitannut sinuun mitenkään...

Tämä sun kommentti vasta ristiriitaista onkin mitä täällä itketään (siis et sinä). Jos Koivisto floppaisi, niin olisiko se sitten Vuoriselta itkijöiden mielestä hienoa jos hankitaan tilalle kaveri mistä "kukaan" ei tiedä mitään?

Tätähän oli Brucksin hankinta! Toivottavaa joo olisi yrittää parantaa tilannetta mutta onko se juuri se juttu? Se onko pelaaja näyttänyt kyntensä SM-liigassa vai ei, ei kerro juuri mitään. Pelaajat (kuten maalivahditkin) saattavat saada pelinsä kuntoon muussa seurassa. Suurin kysymys veskarilla on kuitenkin itseluottamus ja toinen on joukkueen kokonaisvaltainen puolustuspeli. Sitä ei ole Kärpillä ollut kahteen viimeiseen kauteen, Bluesilla taas on.

En edellenkään puolusta Petrin hankintaa mutta en jaksaisi itkeä joka asiasta. Näinhän täällä on tapana.

Kokoonpano on kuitenkin mielestäni huomattavasti parempi kuin viime vuonna tähän aikaan ja jopa myös parempi kuin kauden loputtua. Silloin tuli kuitenkin hopeaa!

Kiitokset Iirolle mahtavista ajoista Sinisissä!
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Eihän tämä Case-Koivisto vituttaisi läheskään niin paljoa ellei Iirolle olisi tehty sopimusta Kärppiin.
Eli nyt kun Tarkki ei jää Kärppiin niin ainakin vitutus laantui? Mites pessimistisiipi, muuttuiko Koivisto nyt astetta paremmaksi maalivahdiksi? Koivistosta vielä sen verran että A:ssa kultaa, Mestiksessä 2 mestaruutta. Ei tuo nyt ihan paska voi olla.

Iirolle nöyrä kumarrus ja iso kiitos menneestä kahdesta kaudesta ja tsemppiä Kaliforniaan!
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukrainan armeija
Tarkin siirtyminen ulkomaille on ollut selviö jo monta kuukautta (lähteenä mies itse), joten koko sopimus Kärppiin oli ihan pelkkä mainoskikka.
Onne Iirolle Ameriikan valloitukseen!
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Eli nyt kun Tarkki ei jää Kärppiin niin ainakin vitutus laantui?

Joo, ehdottomasti. Kyllä mulla oikein hyvät fiilikset ensi kauden jengistä on. Espoossa on ilmeisesti totuttu siihen, että veskari on liigan kärkitasoa. Nyt se on ensi kaudella ennakkoon ehkä keskitason alapuolella. Mutta kyllä, pahin painajainen olisi ollut katsella kun Iiro luistelee Espoossa kaukaloon näätäpaidassa. Onneksi ei toteudu.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Ois kiva tietää arvon pessimistinen Blues-fani, koska olet nähnyt Norjan pelaavan? Jos et ole kahteen vuoteen nähnyt on täysin turha sanoa MITÄÄN liittyen tähän kaveriin.

Tää on just tätä. Leimataan kavereita vaan siksi, koska Blues-fanin pitää niin tehdä...

Kolme sanaa; hyvin tiedetty.


Jos sanoin, etten ole ihan livenä nähnyt miehen otteita kahdella viime kaudella, niin sitten tarkoitan sitä. Tv:n välityksellä olen nähnyt, ja hyvältä näyttää, veskarin kohdalla livenä saa kuitenkin paljon enemmän irti.

Itse olen aika harvoin etukäteen dumaamassa mitään hankintoja, mutta Koiviston kohdalla tässä tapauksessa sen teen ja tulen pysymään kannassani. Kaiken maailman kaljavedot otetaan innolla vastaan.


Maalivahtipelistä iso osa on puhdasta matematiikkaa, sen jälkeen tulevat liikkuminen, varsinaiset torjuntatekniikat, pelinluku, fyysinen kunto, hermot jne. Otetaan näihin vähän kiinni.

Matematiikka;

Käytännössä siis maalivahdin kyky peittää maali. Ei ole suoraan verrannollinen esim pituuteen senttimetreinä, mutta tietysti siitä jotain voi jo päätellä. 20cm lyhyempi kaveri peittää väkisin vähemmän kuin isompansa. Tässä Koivisto on heikoilla, koska tekniikkansa vuoksi peittää vielä pituuteensa suhteutettunakin melko heikosti. Lisäksi hänellä on taipumus päästää maaleja läpi, eli yleensä tiputella kainaloista. Tämäkin johtuu osittain koosta, koska hän joutuu olemaan vähän yliaktiivinen käsillään. Tässä Norja on todella paljon vahvempi, muistuttaa peliasennoltaan aika paljon KMK:ta, joka on todella hyvä peittävä maalivahti.

Liikkuminen;

Koivisto on sinällään ihan sähäkkä liikkumaan, mutta hänellä on todella paha taipumus ylipelata tilanteita. Itse tekniikoissa ei heti tule mieleen hänellä hirveitä puutteita, ehkä tyyliä yleisesti leimaa tietty vanhanaikaisuus, joka näkyy esim liu´uissa. Norja on vähän staattisempi, mutta hyvä liukumaan ja pitää itsensä hyvin peliin päin. Huom. KMK ei ole tässä kohtaa ihan parhaimmillaan.

Tekniikat;

Koivisto on tosiaan vähän vanhanaikainen, monesti vain toinen polvi jäässä ja käsillään hyvä. Kädet ovat nopeat ja se on kaverin vahvuus. Paketti muuten on vähän ontuva. Yksi typerä asia tulee tuosta mailapelistä mieleen. Koivisto on siinä todella huono, mutta aktiivinen. Se on huono yhdistelmä. KMK oli myös todella heikko tässä, mutta pysytteleekin enemmän maalilla. Lisäksi Koivisto huonon tekniikkansa kruunuksi pelaa vielä melko peilatulla lavalla, joten mailalla torjuminen on todella epästabiilia. Norja on hyvä paketti, joka liikkuu määrätietoisesti ja ymmärtää selvästi lainalaisuuksia maalivahtipelistä. Kädet eivät ole mitkään iirotarkit, mutta perustasoa. Norjan tekniikassa ei ole oikeasti selkeitä puutteita, tai ne vaatisivat vielä lähempää tutustumista.

Pelinluku;

Koiviston kohdalla ongelmia lähinnä omien rajojensa kanssa, eli ylipelaaminen liikkumisessa ja vääriin mailapelaamisiin lähteminen, muuten hän kyllä lukee syöttöjä hienosti ja näkee kyllä peliä. Norjan kohdalla tuo maltillisuus on selvästi parempaa, mutta esim. suorien hyökkäysten lukemista en voi kommentoida tv-kuvan välityksellä hirveästi. En ole ongelmia siinä huomannut.

Fyysinen kunto;

Suomessa maalivahdit ovat hyväkuntoisia. Ei tässä hirveitä eroja tule.

Hermot;

Koivisto on aika viilipytty, Norja on myös aika neutraali kaveri. Koivistossa on ehkä pieni taipumus kipsaantua. Huonot matsit tulevat putkissa ja niitä hänen tuntuu olevan aika vaikea ohittaa.


Koivisto on selkeästi kakkosveskarikamaa, hänellä ei ole ykkösen ominaisuuksista käytännössä mitään, jos ei huipputasoa lasketa. Ykköstä ei kuitenkaan määritellä huipputason, vaan keskitasonsa mukaan. Tämä on nyt se iso ongelma.

Kuten sanoin, en ole usein dumaamassa Bluesin hankintoja etukäteen, vaan pyrin kyllä löytämään niistä hyvää. Nyt en siihen kuitenkaan taivu, vaan olen tässä realisti. Fakta on se, että sopimuksenalainen molari ja try out-kaveri ovat tällä hetkellä väärin päin. Tämä ei ole tapaus, jonka kohdalla kannattaa mielestäni lähteä leikkimään, joku Mika Noronen on toki aina vapaana, mutta ei se mihinkään sitten enää kanna. Blues oli kuitenkin sarjakakkonen, joka on vielä vahvistunut mielestäni hienosti kenttäpelaajiston osalta (ja muuttunut monta notchia mielenkiintoisemmaksi).

Edelleen toivon, ettei tällä lähdetä kauteen. Eikä kukaan ole mua ohjannut olemaan tätä mieltä. Omilla kokemuksillani ja näköhavainnoillani olen itseni säikäyttänyt. Kyllä sen kesän saa silti naatiskeltua, mutta harmittaahan tämä.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Tarkin siirtyminen ulkomaille on ollut selviö jo monta kuukautta (lähteenä mies itse), joten koko sopimus Kärppiin oli ihan pelkkä mainoskikka.

Kai se sentään pyysi Kärpiltä provikat nimellään myydyistä kausikorteista....
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kai se sentään pyysi Kärpiltä provikat nimellään myydyistä kausikorteista....

Itse pohdiskelin ihan samaa, että mikäli NHL-lappu oli jo taskussa tai ainakin pöydällä, niin minkä ihmeen takia teki sopimuksen Kärppiin? "Kaatamalla" Kärpät toistamiseen saman kauden aikana?!
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eihän tämä Case-Koivisto vituttaisi läheskään niin paljoa ellei Iirolle olisi tehty sopimusta Kärppiin. Minulle se kertoo siitä, että hänet olisi voitu pitää meilläkin mutta seura halusi säästää maalivahdin palkkakustannuksissa.

Eiköhän tämän päivän uutiset nyt kerro sitten jo kaikille, että kyseessä oli Kärppien osalta puhdas hännännostatus. Ei Tarkki ollut missään vaiheessa siirtymässä Ouluun, lähinnä vain turvasi selustansa.

Onnea Iirolle Anaheimiin!
 
Tarkilla ei ollut NHL-sopparia taskussa, kun sopimus Kärppien kanssa julkistettiin. Iiron mukaan mitään varteenotettavia tarjouksia ei ollut pöydällä, vain tunnusteluja. Ilmeisesti tuo sopimus Kärppiin sai vauhtia myös rapakon toisella puolella, että pelaaja ei kirkkain silmin vain istu odottamassa maalivahdin vehkeet päällä kotonaan, jos vaikka sopimustarjous tulisikin.

Taitojen puolesta oikeaan suuntaan jannu suuntaa.
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukrainan armeija
Tarkilla ei ollut NHL-sopparia taskussa, kun sopimus Kärppien kanssa julkistettiin. Iiron mukaan mitään varteenotettavia tarjouksia ei ollut pöydällä, vain tunnusteluja. Ilmeisesti tuo sopimus Kärppiin sai vauhtia myös rapakon toisella puolella, että pelaaja ei kirkkain silmin vain istu odottamassa maalivahdin vehkeet päällä kotonaan, jos vaikka sopimustarjous tulisikin.
Usko miten tahdot, mutta Iirolla oli useampikin (ainakin 2) hyvä sopimustarjous pöydällä, kyse oli vain siitä, minkä loppupelissä valitsee (oli jo ihan hyvä tarjous Columbukselta viime kesänä).
Teknisesti tottakai oli niin, että allekirjoitettua sopimusta ei miehellä voinutkaan olla kun Kärppiin lupasi tulla, mutta missään vaiheessa ei Tarkilla ollut tarkoitus Suomessa jatkaa ( tämä on aivan varmaa tietoa).
 
Usko miten tahdot, mutta Iirolla oli useampikin (ainakin 2) hyvä sopimustarjous pöydällä, kyse oli vain siitä, minkä loppupelissä valitsee (oli jo ihan hyvä tarjous Columbukselta viime kesänä).
Teknisesti tottakai oli niin, että allekirjoitettua sopimusta ei miehellä voinutkaan olla kun Kärppiin lupasi tulla, mutta missään vaiheessa ei Tarkilla ollut tarkoitus Suomessa jatkaa ( tämä on aivan varmaa tietoa).

Miksi Tarkki edes laittoi nimensä Kärppien sopimuspaperiin jos/kun tiesi, ettei tule siellä peliäkään pelaamaan tai yhtään harjoitusta vetämään? Mikä hyöty siitä oli nimenomaan Tarkille itselleen? Jos toinen vaihtoehto olisi ollut tehdä näennäinen jatkosopimus Bluesiin ja jäädä Blues-fanien silmissä mieleen hyvänä jätkänä, joka olisi jatkanut seurassa, mutta sai saumat kokeilla NHL:ssä.
 
Viimeksi muokattu:

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Miksi Tarkki edes laittoi nimensä Kärppien sopimuspaperiin jos/kun tiesi, ettei tule siellä peliäkään pelaamaan tai yhtään harjoitusta vetämään? Mikä hyöty siitä oli nimenomaan Tarkille itselleen?

Kuittasi Kärpiltä allekirjoituspalkkion pois kuleksimasta.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sisältyykö Kärppien sopimuksiin parhaat allekirjoituspalkkiot?

Enpä tiedä. Ehkäpä Kärpät vain oli ainut seura tässä maassa, joka ei tajunnut että Tarkki ei käytännössä missään tapauksessa tule Suomessa ensi kaudella pelaamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös