Adressia NHL:lle, jotta Skandinaviassa voisi oikeasti katsoa pelejä ”normaalisti”

  • 36 087
  • 200
Terve kaikki kanssa fanit.

Voisiko jotkut kielitaitoiset ja asiallisen kirjoituksen taitajat pistää adressin pystyyn englanniksi/ruotsiksi/suomeksi siitä, että NHL:n pitäisi sallia Skandinaviassa asuvien ostaa pelien streaming palvelut suoraan NHL:ltä (eli NHL.tv).

Viaplay kolmantena osapuolena on hoitanut asiansa todella huonosti, eivätkä ilmeisesti edes tienneet viimeöisestä muutoksesta NHL:n streaming palveluihin. Olemme pakotettuja kuuntelemaan huonoja selostajia, jälkilähetykset spoilaavat herkästi tuloksen yms. ongelmia tässä on ollut. Ainoa kunnon toimiva tapa katsoa NHL pelejä oli monta vuotta sitten kun gamecenterin sai Suomessa ostaa suoraan, ilman VPN kikkailuita tai muita.

Tarkoitus olisi lähettää sitten adressi tietyn ajan kuluttua NHL:lle. Mielellään useammalle henkilölle suoraan sähköpostiin. Let's make it happen!

EDIT: Tein itse kun ei halukasta löytynyt auttamaan tämän kanssa:

petition: NHL, Viasat and Viaplay should give Scandinavians full access to NHL.tv
 
Viimeksi muokattu:

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Ei tule onnistumaan. Oikeuksien myyminen on sen verran iso bisnes, ettei periferian änärinkuluttajan tarpeita tulla koskaan huomioimaan.
 
Ei tule onnistumaan. Oikeuksien myyminen on sen verran iso bisnes, ettei periferian änärinkuluttajan tarpeita tulla koskaan huomioimaan.

Meinaat, ettei kannata edes yrittää?
Mä tiedän monta työpaikkaa jossa on sama meininki.
"Ei voi pomolle ehdottaa mitään uudistusta, ei ne kuitenkaan sitä toteuta", "Ihan turha tuulimyllyjä vastaan taistella"...
Sitten valitetaan joka kaffetauko kun kaikki on ennallaan ja duuni on paskaa.

Yritetäis ny olla oman onnemme seppiä edes tässä asiassa perkele.

Ruotsalaisilla on siis melko varmasti samat ongelmat kun täällä Suomessa, sen takia teksti pitäisi myös ruotsiksi kirjoittaa. saataisiin siitä vielä enemmän porukkaa messiin.
 

JTX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HPK
Paras lopputulema olisi, että Viaplayn käyttäjille aukeaisi NHL.tv -palvelu kokonaisuudessaan, eikä mitään rampautettua versiota kuten aiemmin. Tietenkin tällä hetkellä koko NHL.tv on rampa, eli asioiden korjaantumista saadaan odotella. Ehkäpä asiat tulevat kuntoon siihen mennessä kun Flyers on contender.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Ainahan sitä yrittää voi, voin minä adressin allekirjoittaa jos joku sellaisen tekee. Suhtautumiseni näiden jumboyritysten toimintaan on kuitenkin äärimmäisen kyyninen.
 

B4rre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks ja CBJ (tyttöystäväjoukkue)
Sinänsä ihan kannatettava idea, mutta kyllä mulle riittää, että Viasat korjaa tämän katastrofin eli, että mahdollistavat NHL.tv:n kaikkine ominaisuuksineen käyttöön. Viaplay on kuitenkin palveluna muutoinkin Suomessa ihan omaa luokkaansa ja itse seuraan sieltä myös fudista, NFL:ää ja Jokereita. Pääasiallinen sisältö on toki minullekin NHL ja en mielellään maksaisi siitä kahteen kertaan.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Paras lopputulema olisi, että Viaplayn käyttäjille aukeaisi NHL.tv -palvelu kokonaisuudessaan, eikä mitään rampautettua versiota kuten aiemmin.

Eikö tässä voisi ajatella olevan taustalla enemmänkin Viaplayn halu pitää käyttäjät omalla sivustollaan, eikä mikään NHL.tv:n vaatimus rampautetusta versiosta?
 
Sinänsä ihan kannatettava idea, mutta kyllä mulle riittää, että Viasat korjaa tämän katastrofin eli, että mahdollistavat NHL.tv:n kaikkine ominaisuuksineen käyttöön. Viaplay on kuitenkin palveluna muutoinkin Suomessa ihan omaa luokkaansa ja itse seuraan sieltä myös fudista, NFL:ää ja Jokereita. Pääasiallinen sisältö on toki minullekin NHL ja en mielellään maksaisi siitä kahteen kertaan.

Eikai tässä ole siitä kyse, etteikö vikaplay voisi edelleen tarjota nhl:ää,

Kyse on ainoastaan siitä, että NHL:n pitäisi avata streaming palvelunsa skandinaviaan ilman välikäsiä.
Sitäpaitsi vanha gamecenter ennen viaplaytä oli huomattavasti edullisempi koko vuodeksi ostettuna kun viaplay.

EDIT: Olen kyllä yllättynyt pessimismistä ja adressin "vastustuksesta". Sivusto täynnä tänään kiroilua ja vittuuntumista, ja sitten joku yrittää avittaa ratkaisun keksimissessä niin reaktio on peri suomalaiseen tapaan "noh ehkä se tästä" , Huoh. Vittu tätä kansaa.
 
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Peliitat
EDIT: Olen kyllä yllättynyt pessimismistä ja adressin "vastustuksesta". Sivusto täynnä tänään kiroilua ja vittuuntumista, ja sitten joku yrittää avittaa ratkaisun keksimissessä niin reaktio on peri suomalaiseen tapaan "noh ehkä se tästä" , Huoh. Vittu tätä kansaa.

Älä muuta sano.

Ei juuri kiinnosta maksaa pelkästä NHL:stä 24,90e/kk. Useamman vuoden toimi Gamecenter+PS3 -yhdistelmä erittäin hyvin.
 

Breathe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers & Eric Lindros 88
Eikö kannattaisi ostaa hockeystreams joka maksoi ennen kauden alkua noin 80€ jolla näkee koko kauden.
 

Ralph

Jäsen
Eikö kannattaisi ostaa hockeystreams joka maksoi ennen kauden alkua noin 80€ jolla näkee koko kauden.
Mikäs tämä sivusto on? Maksetaanko siinä jostain toisten laittamista streameistä vai?
 

JTX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HPK
Eikö tässä voisi ajatella olevan taustalla enemmänkin Viaplayn halu pitää käyttäjät omalla sivustollaan, eikä mikään NHL.tv:n vaatimus rampautetusta versiosta?

Viasat varmasti haluaa pitää pääsyn NHL.tv:hen vain oman sivustonsa kautta. Ajattelin vain selainversiota, josta aukeaisi kokonainen NHL.tv, en erillisiä mobiili- ym. appeja. Viasatin hallitessa oikeuksia, on toive päästä "gamecenteriin" muualta kuin Viaplayn kautta varmaankin aika turha.

Kun emme tiedä Viasatin ja NHL:n välisen sopimuksen yksityiskohtia, on vaikea tietää kummalle osapuolelle adressi kokonaisen NHL.tv -palvelun avaamisesta edes lähetettäisiin. Viasat on varmaan saanut palautelaatikkoonsa asiasta jo melkoisen määrän viestejä muutaman viime vuoden aikana.
 

Doaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes, Shane Doan
Eikai tässä ole siitä kyse, etteikö vikaplay voisi edelleen tarjota nhl:ää,

Kyse on ainoastaan siitä, että NHL:n pitäisi avata streaming palvelunsa skandinaviaan ilman välikäsiä.
Sitäpaitsi vanha gamecenter ennen viaplaytä oli huomattavasti edullisempi koko vuodeksi ostettuna kun viaplay.

Unohdat nyt sellaisen seikan, että NHL myy TV ja internetlähetysoikeuksiaan mm. Skandinaaviaan erittäin isolla rahalla? Isommat massit he saavat siitä, että myyvät oikeuden kolmannelle taholle, kuin se että saisivat itse parisataatuhatta suoraa GCL tilaajaa skandinaviasta. Tämä on valitettava fakta.

Viasat/Viaplay on ostanut nämä oikeudet ja onneksi tarjonneet ensimmäistä kertaa ikinä Suomeenkin kaikki pelit katsottaviksi satelliitin, antenniverkon, kaapeliverkon, IPTV palveluiden ja erilaisten omien/operaattoreiden mobiilisovellusten kautta. Myös pääsyn rajoitettuun GCL:ään.

Krittiikki kannattaa nyt kohdistaa NHL:n suuntaan, että sallisivat taas tuon GCL käytön Viaplayn kautta, koska nykyinen Viasat/Viaplay NHL lähetysoikeussopimus kattaa TV ja nettilähetykset muistaakseni kauteen 2021 tai 2022 saakka...

Turhauttavaa tämä toki on, mutta järki käteen nyt.
 
Mikäs tämä sivusto on? Maksetaanko siinä jostain toisten laittamista streameistä vai?

Käytännössä kyllä.

Krittiikki kannattaa nyt kohdistaa NHL:n suuntaan, että sallisivat taas tuon GCL käytön Viaplayn kautta, koska nykyinen Viasat/Viaplay NHL lähetysoikeussopimus kattaa TV ja nettilähetykset muistaakseni kauteen 2021 tai 2022 saakka...

Olen tietoinen tästä. Silti, jos palvelua ei kerran toimiteta, niin luulisi sen olevan NHL:lekin haitaksi.
Sitäpaitsi kumpikaan meistä ei tiedä mitä tuo sopimus sisältää tarkalleen, ellet sitten ole Viaplayllä töissä?

Ja kyllä Viaplay tässä on se perseilevä osapuoli, siitä huolimatta, että NHL.tv:n launch ei ole onnistunut toivotulla tavalla, Viaplaylle ei ilmeisesti edes tiedetty muutoksesta vaikka esim itse olen tiennyt asiasta siitä lähtien kun sopimus "MLB.tv:n" kanssa tehtiin. En tosin tiennyt että gamecenter pistetään katki kesken kauden.

Mutta ei sitten vittu tehdä mitään adressia. Kiroillaan vaan täällä palstalla, ei ne toivottavasti huomaa että asiakkaita vituttaa.
Adressi missä pyydetään suoraa mahdollisuutta ostaa nhl.tv kertoo jo viaplayllekkin että nyt olisi parempi pistää homma kasaan, vaikka adressi sinänsä olisi sopimusteknisistä syistä mahdoton toteuttaa.

Minua kiinnostaa, että saan katsoa NHL:ää parhaalla mahdollisella laadulla, jälkilähetyksinä sekä livenä, maksan siitä mielelläni.
En halua välikäsiä koska gamecenter oli palveluna helvetin hyvä silloin kun sen sai "kokonaan" eikä viaplayn "dumbed down" versiona.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
No jos Viasatilla on yksinoikeus kaikkiin formaatteihin Skandinaviassa, ei muita yksityiskohtia tarvitsekaan tietää. Eiköhän ne ole tienneet uudistuksesta, mutta hankala niiden on varmaan omia systeemejään saada yhteensopiviksi, ennen kuin saavat uudet kalut käyttöönsä. Eikä ilmeisesti NHL/MLBxx ihan puhtain paperein itsekään ole selvinnyt.

Se mitä kuitenkin eniten ihmettelen, että tää asia herättää jonkinlaista pyhää vihaa. "Meitä kohdellaan väärin, mieluummin jätän katsomatta, kuin jatkan tätä nöyryytystä." Olishan se kiva ostaa loppukausi $40, mutta ei se mikään perusoikeus ole, niin että kehtaisin vaatia oikeuksien palautusta. Ja mikä siinä Viaplayssa ja niiden GC:ssä oli/on niin kamalaa?
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Pääsitkö koskaan käyttämään gamecenteriä ns. kaikilla herkuilla?
Olen myös kiinnostunut näistä kaikista herkuista, Viaplayn omistavana ja silloin tällöin käyttäjänä, ihan tyytyväisenä sellaisena.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Toki ihan kätevän näköinen. Tuo Viaplayn "oma" GCL, en tiedä miten se eroaa normi GCL:stä, on ainakin tosiaan aika rajoitettu. Enpä muuten tiedä onko koskaan tullut suorana sieltä katseltua. Mutta siellä laatu ei ainakaan ole yhtä hyvä kuin (Viaplayn) suorissa lähetyksissä, tosin johtuu varmasti juurikin siitä kun jälkeenpäin katsoo.

Näkeekö edes muuten Gamecentteristä 5000kbps/60fps kuvaa? On helvetin hienon näköistä kuvaa.

Menipä vähän ohi aiheen, mutta menköön. Enkä ollut siis täysin tietoinen että tuolla oli ollut ongelmia viime yönä.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena

Uniquewn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames
Minua kiinnostaa, että saan katsoa NHL:ää parhaalla mahdollisella laadulla, jälkilähetyksinä sekä livenä, maksan siitä mielelläni.
En halua välikäsiä koska gamecenter oli palveluna helvetin hyvä silloin kun sen sai "kokonaan" eikä viaplayn "dumbed down" versiona.

Tämän takia olen itse ajautunut tuohon VPN-kikkailuun. Parisen vuotta sitten muistan, että maksun lisäksi piti IP:tä vaihtaa väliaikaisesti myös silloin, kun halusi katsoa jotain tiettyä peliä. Tämä ja viime kausi meni mukavasti niin, että sen jälkeen kun palvelusta oli maksanut, niin ei tarvinnut enää ollenkaan vaihtaa IP:tä, vaan kaikilla laitteilla pystyi katsomaan peliä livenä tai jälkilähetyksenä. Kunnes sitten ne synkät pilvet laskeutuivat yllemme, ja nyt taas vituttaa.

Viaplaysta vielä sen verran, että en ole ostamassa paskaa. Mennään sitten perkele vain tietokone+VPN-yhdistelmällä niin kauan kuin pitää, sillä vaikka hieman lisätyötä vaatii, niin on edelleen hinta-laatu -suhteeltaan huomattavasti parempi kuin Viaplay. Toivoa sopii, että jossain vaiheessa päästään taas siihen tilanteeseen, ettei tuota VPN:ää tarvitse käyttää.
 
En ainakaan oo -08 pelejä katellut. Mutta siis ihan vilpitön kysymys täältäkin, kun en viaplayn kauttakaan sitä käyttänyt, koska flash. Kuva ei ihan selventänyt.

En nyt jaksanut ruveta googlaamaan uusinta kuvaa, en itsekkään tiedä mihin asti palvelun veivät viimeisinä vuosinaan, joku saattaa tietää
@Jyyd gamecenteriä ei siis enää ole, vaan se on nykyään NHL.tv muistaakseni kuvanlaatu pitäisi olla 5000kbs/60fps

@Uniquewn : Olet saanut VPN:llä kikkailtua NHL.TV:n toimimaan?
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
@Jyyd gamecenteriä ei siis enää ole, vaan se on nykyään NHL.tv muistaakseni kuvanlaatu pitäisi olla 5000kbs/60fps
Jep kiitokset infosta. En ehkä sisäistänyt aloitusviestiä töissä ollessani kovin hyvin.

Jos jotain kiinnostaa katsoa muuta kautta kuin Viaplay tai tuo uusin sähellys, niin pistäkääpä YVtä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös