Adam "Rakkaalla lapsella on monta nimeä" Brunetski/Brodetski/Brodecki JYP-paidassa

  • 1 551
  • 7

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Avataampas rakasta länsinaapuriamme edustavalle valloittavalle tsekkitukalle oma ketju. Ailahtelevaa on ollut miehen pelaaminen ja pahimmillaan pelaaminen ei maistunut yhtään. Loppukaudesta on vastuun myötä taas piristynyt ja luistin alkanut liikkua. Yksi niitä harvoja hyökkääjiä, jotka JYPissä tällä hetkellä pystyy rytmittämään suorissa hyökkäyksissä ja yhdellä syötöllä sinisen tuntumasta luomaan maalipaikan. Tekee kyllä itsekin aika kovalla prosentilla paikoista maaleja ja se kuuluisa kysymys onkin että käytetäänkö optio? Potentiaalia on mielestäni vielä selkeästi enempään, kun joukkue pärjäisi vähän tasaisemmin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aika olennainen asia on varmaan se että mikä option takaraja ollut, jossain kohti meno oli niin aneemista että ymmärrän myös jos optio on jätetty käyttämättä. Hinta/laatusuhde kuitenkin todennäköisesti ihan kohdillaan joten en jättäisi käyttämättä jos mahdollista vielä on.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oletusarvoni on, että Brodeckin hintalappu ei huimaa päätä. Jos näin on, niin option voi käyttää, mikäli mies haluaa itsekin jatkaa JYPin riveissä. Motivaation kanssa on näyttänyt olevan tekemistä, niin olisi hyvä varmistaa, että ensi kaudella on sata lasissa jokaisessa pelissä.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Kyllä mä käyttäisin. Perusteena se, että aina kun viisikko toimii ympärillä Brodecki on ytimessä. Ei ole mikään johtava pelaaja, mutta hyvä hiippailemaan tutkan alla.
Käyttäisin option, ellei siihen ole mitään älyttömiä rahasummia laitettu jota epäillen. Menestyvässä joukkueessa erinomainen kakkoskategorian tulosta tekevä pelaaja.
 
Viimeksi muokattu:

Powerage

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks
Brodecki jäänyt tässä ulkkarikeskustelussa vähän kanukkien varjoon, mutta Adamistahan paljastui melkoinen ratkaisuhetkien erikoismies. Näiden lasien takaa takatukka hulmusi jäällä varsinkin kevätkaudella hälyttävän monta kertaa kun JYP teki tasoittavia tai ratkaisevia osumia kolmoserissä ja ratkaisut olivat silloin parhaimmillaan sekä kiekossa että kiekottomana. Useampi hyvä blokki, joista viimeisimpänä Kalpa-pelissä otti kipeästi ainakin yhden loppumähinöissä ja muutenkin kun peli kulki niin se kulki todella hyvin. Monikäyttöinen kaveri kun on SHL:ssä käsittääkseni ollut enemmän haalariosaston kaveri, mutta JYPissä joutui/pääsi tulosvastuulle niin sitäkin tuli melkoisen hyvin. Toki vastapainoa kaikelle hyvälle oli sitten pelin ulkopuolella surffailu kun ne haalarit unohtui kotiin ja kaveri hävisi kuvasta - mutta kukapa ei olisi samaa tämän kauden JYPissä tehnyt.

Brodeckin eduksi lasken ehdottomasti se "oho-maalin" tekemisen jalo taito ja niitä tarvitaan kipeästi tasaisissa peleissä että joku heittää aivan ilman mitään paikkaa yhtäkkiä veskarin persauksen kautta kiekon rysään tai taikoo sen jollain muulla ihme kikalla kuin salami kirkkaalta taivaalta verkon perukoille ilman että se vaatii sitä 2 minuutin myllyä ja neljäätoista laukausta.

En pyllistäisi yhtään tässä kohtaa jos Brodeckille olisi jatkoa sorvattu keskikenttien sepäksi ja ilahtuisin siitä samoissa määrin kuin Tampereen Salosen ja Lahtisen jatkopahveista.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Toki vastapainoa kaikelle hyvälle oli sitten pelin ulkopuolella surffailu kun ne haalarit unohtui kotiin ja kaveri hävisi kuvasta - mutta kukapa ei olisi samaa tämän kauden JYPissä tehnyt.

Olipa mainio kirjoitus ja analyysi Brodeckista ja hyvinkin samaa mieltä olen minä. Tuosta "kuvasta" häviämisestä kommentoisin, että kuten aiemmin herrasta olen sanaillut, hän ei kertakaikkiaan ole mikään joukkueen kannattelija pilari, mutta on juurikin näkymätöntä työtä tekevä puurtaja, jolla on kyky tulla näkyväksi tutkan alta, kun näennäisesti pelin ulkopuolella hiihtelee. Mutta myös sen havainnon olen tehnyt herrasta, että sitä vaarallisempi hän on, mitä tiiviimmin viisikko ympärillä pelaa, osaa sen millisekunnin tilan aikana tehdä juonikkaita peliä edistäviä liikkeitä, eli ei ole pelkästään framilla maalatessaan, siksi minun silmään oli myös parhaita alueelle tuojia joukkueessa, kun mukana oli maltti ja jos muut viisikossa osasi liikkua lähti fiksu syöttö avaamaan hyökkäysalueen peliä. Voi olla, että muisti tekee tepposet, mutta minun mielestä ei juuri menettänyt hyökkäyssinisellä, vaikka syvään ei pyrkinyt pelaamaankaan roiskien.

Mikä sitten raami ensi kauteen onkaan, en jatkoa pahakseni pistäisi ja nimenomaan sinne tukikenttään, vaikkapa esim. jos Berzins saisi jatkon kanssa. Siinä olisi jo rutiinitasoltaan ja kokemukseltaan aihio hyvään tukikenttään rakentumassa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se mikä myös itsellä osuu silmään että +- saldo oli joukkueen parhaimistoa ja 15 maalin kausi liigassa voi varmasti pitää hyvänä saavutuksena jokaiselle pelaajalle. 3 pisteen shl kauden jälkeen hintalappu ei varmasti päätä huimaa joten jatkonkin hyvin ymmärtää jos optiota käyttää, mutta jos tulijoitakin riittää niin hyvin myös ymmärtää jos ei käytetä :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös