Aatu Räty – kirkas tulevaisuus kansainvälisissä ympyröissä

  • 246 984
  • 1 164

Gurkha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos ja kun, käy niin että Akukin lähtee tämän kauden jälkeen. Niin tämä case Räty on tunaroinnissaan mega-luokkaa. Miettikää nyt, Tiuraniemi ja Aatu vs. Rindell! Tätä ei voi ilman syvää häpeän tunnetta käsittää. Tämän liikun mielekkyydestä voisi journalistit kysyä seurajohdolta ja päävalmentajalta, että miten meni noin omasta mielestä?

Tässähän olisi iltalehteen jutun aihetta?
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jos ja kun, käy niin että Akukin lähtee tämän kauden jälkeen. Niin tämä case Räty on tunaroinnissaan mega-luokkaa. Miettikää nyt, Tiuraniemi ja Aatu vs. Rindell! Tätä ei voi ilman syvää häpeän tunnetta käsittää. Tämän liikun mielekkyydestä voisi journalistit kysyä seurajohdolta ja päävalmentajalta, että miten meni noin omasta mielestä?

Tässähän olisi iltalehteen jutun aihetta?
Jälkiviisastelu on helppoa. Kyllä täällä moni siunas tämän treidin, minä mukaan luettuna. Muutenkaan kun kaikkia taustoja tästä casesta ei ole tiedossa, niin minä ainakin annan tästä synninpäästön Kärpille edelleenkin. Hienoa toki, että Aatulla kulkee.
 

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jälkiviisastelu on helppoa. Kyllä täällä moni siunas tämän treidin, minä mukaan luettuna. Muutenkaan kun kaikkia taustoja tästä casesta ei ole tiedossa, niin minä ainakin annan tästä synninpäästön Kärpille edelleenkin. Hienoa toki, että Aatulla kulkee.
Minä siunasin siirron sillä tiedolla mitä olin oman silmin kentällä nähnyt. Valmentajat vastaavasti ovat nähneet pelaajan arjessa satoja kertoja ja jos siellä ei nähty tätä potentiaalia, niin joku on vinksallaan. Onhan tietysti vielä se pieni mahdollisuus, että Aatu oivalsi jotain tilanteestaan/asenteestaan/yms siirron tapahduttua ja sai nostettua itsensä seuraavalle tasolle..?
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Allekirjoittanutkin hyväksyi siirron. Mielestäni siinä vaiheessa ei ollut hirveästi parempiakaan vaihtoehtoja. Sitä taas on vaikeampi hyväksyä miksi tuohon tilanteeseen ajauduttiin. Case Granlund ei opettanut mitään. Veljesten on vaikea menestyä Kärpissä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kop

mize

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Siirostahan ei ole juurikaan valitettu, vaan siitä, että kaverille ei annettu mitään mahdollisuuksia. 10 minuuttia nelosessa ja seuraava peli katsomossa, koita siinä sitte...
Näin ulkopuolelta katsottuna tämä on kyllä käsittämätön juttu. Vielä kun Kärppien peli oli tuloksellisesti hyvää vielä alkukaudesta, niin olisi luullut, että olisi pystynyt antamaan vastuuta ja aikaa. Ehkä se oli sitä Mikkolan epävarmuutta?

Kaudella 18-19 Lukko aloitti kauden neljällä tappiolla, kun Pekka Virta teki rajun ratkaisun. Vieraspeliin lähti pakeiksi 17v Ville Heinola ja muutaman vuoden vanhempi Tarmo Reunanen. Sivuun laitettiin seuralegenda ja kapteeni Janne Niskala ja kokenut Jyri Marttinen. Tuloksena kauden ensimmäinen voitto, Heinola ja Reunanen saivat koko kauden vastuuta, Niskalan vastuu väheni ja Marttinen lähti Poriin. Kärpissä on vielä näitä suojatyöpaikkoja ainakin mitä minä olen seurannut, niin Ronkainen, Mustonen, Aaltonen ja Jokinen ainakin tulevat mieleen. Eli toisten kanssa kärsivällisyyttä on loputtomiin, kun taas toiset saa tyytyä muutamaan peliin ja sitten pihalle. Virta kiitteli Lukossa Killeriä siitä, että aina on ollut tuki, kun on pitänyt tehdä koviakin ratkaisuja ja niitähän tehtiin yllättävän paljon. Tukonen, Niskala, Sopanen, Elo, Martikainen ainakin laitettiin ulos matkan varrella nuorempien tieltä.

Onko sitten niin, ettei Mikkola ymmärrä aina joukkueen parasta, vai eikö uskalla vaatia? Entä Aho? Onko hän tilanteen tasalla ja osaako tarjota tukea Mikkolalle? Hankinnoista ja jatkosopimuksista päätellen ei?
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & NHL
Onko sitten niin, ettei Mikkola ymmärrä aina joukkueen parasta, vai eikö uskalla vaatia? Entä Aho? Onko hän tilanteen tasalla ja osaako tarjota tukea Mikkolalle? Hankinnoista ja jatkosopimuksista päätellen ei?
On se kun toisen joukkueen fanikin näkee noin kirkkaasti mikä on asian laita. Ostan koko sun tekstin en pelkästään lainattua osaa. Silloin kun tuo Rädyn treidi tapahtui aloin odottamaan millon päästään eroon vähintään Mikkolasta. Tuommoisella kiekkotietämyksellä on turha odottaa menestystä. Ei ole kyllä pätkääkään yllättänyt tämän kauden kyntäminen tuon jälkeen. Ja onhan kärpissä perinteet jo Mannerin ajoilta, että esitykset kaukalossa ei merkkaa läheskään niin paljon kuin nimi selässä. Odotin että Late toisi tuohon muutoksen, mutta ton treidin myötä kävi selväksi, että entinen meno jatkuu.
 

Lasolie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Nashville Predators
Itse ainakin olin siirron aikanakin sitä mieltä, että Kärpät vain ja ainoastaan menetti, Rindellistä ei ollut oikeastaan mitään positiivista sanaa löydettävissä Jukurit-osiosta, jota tutkiskelin heti treidin jälkihöyryissä. Rätyä olen ajatellut kohdelleen Kärpät kaltoin koko tämän saagan aikana, ja senkin takia ajattelin siirron olevan surkein mahdollinen, ja olen tyytyväinen että mutulla sain kerrankin treidin oikein, vaikkakin Kärpät kärsikin aika karmivan tappion.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Jälkiviisaus on tietysti sitä itseään, ja itsekin annoin silloisella perspektiivillä peukun maisemanvaihdolle. Mutta ei käy kieltäminen, tämä siirto ja sen osapuolten näyttäytyminen jälkiviisauden valossa ei näytä hyvältä Kärppien ja valmennuksen osalta.

Herättää kysymyksen, ketkä kaikki muut joukkueessa pelaisivat huomattavasti paremmin eri ympäristössä?
 
H

Hidas_ja_kankea

Nyt jo sijalla 16 pistepörssissä, vaikka yli 10 matsia jäänyt väliin ja alkukaudella kuusi matsia jonkun amatöörivalmentajan koirankopissa. Kaksi komeaa syöttöä taas tänään.

Vertailukohta pistetahdille on 31 ottelua Jukureissa, joissa 31 pistettä. Heikolla laskutaidolla tuosta on helppo laskea täyden runkosarjan pistemäärä.

Samassa ottelumäärässä teholukema +23.

"Mielestäni ei ole järkevää kirjoittaa Aatu Rädystä, että pelaako hän vai ei. Kaikki ovat nähneet hänen pelinsä tällä kaudella, Mikkola aloittaa."

Siinäpäs on oivallista nuoren pelaajan käsittelyä vielä voimiensa tunnossa olevalta valmentajalta.
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
"Mielestäni ei ole järkevää kirjoittaa Aatu Rädystä, että pelaako hän vai ei. Kaikki ovat nähneet hänen pelinsä tällä kaudella, Mikkola aloittaa."

Tähän näkökulmaan on hyvä välillä palata. Oliko vika Rädyssä vai Mikkolassa?
Mielestäni ei ole järkevää kirjoittaa Lauri Mikkolasta, että jatkaako hän päävalmentajana vai ei. Kaikki ovat nähneet hänen valmentamansa pelit tällä kaudella.
 

Petr T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks | Kärpät | SoJy
"Mielestäni ei ole järkevää kirjoittaa Aatu Rädystä, että pelaako hän vai ei. Kaikki ovat nähneet hänen pelinsä tällä kaudella, Mikkola aloittaa."

Tähän näkökulmaan on hyvä välillä palata. Oliko vika Rädyssä vai Mikkolassa?

Viimeistään nämä kommentit paljastivat minulle tuolloin, minkälainen mies meillä on puikoissa. Siksikään ei juuri käy tätä jääräpäätä sääliksi. Hienosti on kyllä saanut näpeillensä tässäkin asiassa.

Samalla kun nautin tuosta ja Aatun onnistumisista, niin kyllä se suunnattomasti ottaa päähän, että jos meillä olisi oikea valmentaja, voisi Kärpät pärjätä aika kivasti Aatu 1-2 sentterinään.
 

OsmoK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Manchester United
Vai onko Aatu sittenkin vain Palmun sivutuote. Palmu tuossa on selvä "playdriveri", Ville Niemisen sanoin.

No jospa nämä kaksi eivät tekisi enää kahta maalia tähän loppuun.
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
Vai onko Aatu sittenkin vain Palmun sivutuote. Palmu tuossa on selvä "playdriveri", Ville Niemisen sanoin.

No jospa nämä kaksi eivät tekisi enää kahta maalia tähän loppuun.
Kyllä Aatu on ihan kärkipelaajia Liigassa. Ei sillä etteikö pisteitä saattaisi olla 5-10 vähemmän ilman Palmua.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Räty 0+3 tänään. Kohtuu ironista, että Kärppien parhaan pistemiehen Mäenalasen kanssa täysin identtiset pelimäärät ja pisteet: 47 peliä, 13+28 = 41 pistettä
Toisaalta jos Aatu olisi Kärppiin jäänyt niin varmaan täällä edelleen ihmeteltäisiin mitä Rädylle tapahtui kun meni potentiaalisesta ykkösvarauksesta poppareita syömään. Tää oli vähän tämmönen win-win-lose missä Jukurit ja Räty voitti. Jos siirtoa ei ois tapahtunut niin se olisi ollut lose-lose missä kukaan ei voita. Ehkä Kärpät vähäsen kun olisivat säilyttäneet kasvonsa.
 

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
Tää oli vähän tämmönen win-win-lose missä Jukurit ja Räty voitti.
Olen samaa mieltä. Rädyn ja Kärppien liitto meni liian pahasti solmuun ja joskus tuollainen lukko aukeaa vain maiseman vahdoksella. Jokinen myös vaikuttaa olevan oikea valmentaja Rädylle tässä vaiheessa uraa. Lisäisin voittajien listalle myös suomalaisen jääkiekon. On pitkässä juoksussa kaikkien etu, että Räty saa ulosmitattua mahdollisimman hyvin koko potentiaalinsa.
 

Petr T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks | Kärpät | SoJy
Hurjan kova suoritus Aatulta!

Joskus maisemanvaihdos auttaa itsessään jo jonkin verran, mutta ei se mikään automaatio ole, että lähtee sen ansiosta toimimaan. Kyllä tuo kovaa päätä on vaatinut ja uskoa niihin omiin vahvuuksiin. Toki erinomaisen valmennuksen tukemana.

Sarjakakkosen riveissä ihan kärkiroolissa. Pelimies.

Edelleen ja varmaan ikuisesti kismittää, ettei pelaa meillä, mutta todella onnellinen pojan puolesta.
 

Petrov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät , Carolina Hurricanes
Aatu on hyvä ruokkimaan ketjukavereitaan. Mykistävä saldo. Varsinkin plusmiinussaldo. Tiesin heti kun siirto tuli julki, että nyt mentiin pahasti metsikköön. Näin etiäisen Aatun vievän game 7 jatkoajalla Kärppiä vastaan Jukurit jatkoon. Toivon että oli paha uni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös