A-juniorit

  • 149 231
  • 471

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei Jokereiden aloitustappio Bluesille mikään jättiyllätys ollut. Nämähän ovat playoffs-vääntöjä joissa mennään kovaa alusta loppuun, eivätkä Jokereiden runkosarjaesitykset olleet niin vakuuttavia että helppoa tietä mitaliotteluihin olisi voinut ennakoida.

Otteluiden juoni on ollut aika samanlainen: taitavampi Jokerit ykköskentän johdolla pyörittelee ja luo tilanteita. Blues taistelee ja puolustaa rajusti (Summasen opeilla?) ja iskee vastaan aina tilaisuuden auetessa.

Pirkkolassa lauantaina Jokerit puski päätään Bluesin puolustukseen ja maalivahtiin. Maalinteko ei onnistunut millään, sen sijaan Blues teki toisessa erässä voittoon riittäneet kaksi maalia vaikka Jokerit voitti laukaukset 22-5!

Sunnuntaina peli ratkesi ylivoimaan jossa Jokereiden ykkönen rankaisi isolla kädellä. Ja miksei myös alivoimaan jossa Bluesin yritykset onnistuttiin mitätöimään, sitä ainokaista lukuunottamatta.

Jokerit on huolestuttavan paljon ykkösketjunsa varassa. Myös kakkonen (Muhonen-Rinne-Saarinen) pystyy viemään peliä, mutta lopuissa ketjuissa sinällään lupaavat B-junnut ovat vielä liian kevyitä koviin peleihin. Hallikainen on pelannut hyvin muttei loistavasti. Oteluiden paras pelaaja on kuitenkin ollut Bluesin Mikko Lehtonen, joka on parempi kuin kukaan Jokereiden lupauksista. Lehterä-Strömberg-Uronen pelaa kuitenkin ketjuna erinomaisesti yhteen siinä missä Lehtonen joutuu kantamaan kuormansa aika yksin.

Liigaa ja ensi kautta ajatellen ykkösketju ja osin kakkonen on kokeilemisen arvoinen edustusjoukkueessa. Erityisplussana se että ne pelaavat näissäkin ketjuissa haikailtua nopeaa ja taitavaa, perinteistä Jokerikiekkoa.

Lipun hinta on se sama 5 €.
 
Viimeksi muokattu:

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Lauantain peli oli kyllä varsin erikoinen. Blues hallitsi ensimmäistä erää melko selvästi, mutta ei pystynyt maalintekoon. Toisessa erässä Jokerit pyöritti peliä Blues-päädyssä, mutta sai aikaan vain yhden maalin. Bambi Lehtonen sitten teki hienon läpiajomaalin ja erän lopussa Blues meni johtoon vähemmän kauniilla taistelumaalilla.

Kolmannessa erässä Blues sumputti Jokerien hitaahkot hyökkäykset lähes poikkeuksetta keskialueelle. Oikeastaan Bluesilla oli vaarallisemmat maalintekopaikat vastahyökkäyksillään.

Härmä toki torjui paljon, mutta ei mitään niin ihmeellistä kuitenkaan esittänyt. Jokerit oli taas kerran liikaa ykkösketjunsa varassa, eikä ykkösketjusta ollut tekemään ratkaisuja. Minua kovasti huolestuttaa kolmikon pelissä se ylenmääräinen rauhallisuus, johon liigatasolla ei varmasti ole varaa.

Suoraviivaisuutta, laukauksia ja tappamisen meininkiä kaipaan hyökkäyspeliin, vähemmän poikittaisliikettä, jättöjä ja hienoja kuvioita. Kyllä kaikki ovat nähneet, kuinka taitavia te olette, mutta nyt on kyse voitoista, eikä rusettiluistelusta.

Joukkueessahan ei ole liiemmin kasivitosia tärkeissä rooleissa (Hallikainen ja Hagelberg lähinnä), ja kasikutosetkin voisivat periaatteessa kaikki jatkaa joukkueessa tulevallakin kaudella (käytännössä Uroselle olisi kuitenkin löydettävä paikka Mestiksestä tai liigasta). Sen sijaan kokoonpanossa on kasikaseja ja jopa kasiysejä useita, mikä on tietysti tulevaisuutta ajatellen hieno juttu.

On kyllä hauska nähdä, nouseeko tuosta joukosta esiin pudotuspeleissä joku yllättävä ratkaisija. Toisaalta B-junnuilla alkaisi omatkin pudotuspelit 11. päivä. Jokerithan sijoittui runkosarjassa kolmanneksi ja saa puolivälierissä vastaansa KalPan.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Niin

olin paikalla sunnuntaina Matinkylässä katsomassa toista puolivälierää Blues -Jokerit. Ottelussa tehtiin 5 ylivoima maalia joista Jokerien ykkösnyrkki teki 4 eli kaikki Jokeri maalit. Jesse Uronen sai 4 syöttöpistettä ja oli hyvä mutta kentän kunkku oli Kim Strömberg joka oli todella hyvä. Strömbergin peli näyttää ylilöysältä mutta kaveri on todella taitava.

Ottelussa Jokerit pelasi fiksusti ja viimeisenä lukkonaan Joonas Hallikainen joka oli maalillaan hyvä. Itselläni oli Jokereista syystä tai toisesta tarkkailussa kaksi kaveri eli puolustajat Atte Erkamo ja Heikki Hyvönen. 88 synt Erkamo taklasi hyvin mutta suurin ongelma oli liike joka välillä ei tahtonut riittää. Kaverista tuli mieleen nuori Olli Malmivaara aikoinaan. 89 synt Hyvönen pelasi todella hyvän pelin kaiken lisäksi kaveri osaa liikkua hyvin isoksi Pojaksi.

Hyvösessä on todella suuri potentiaali loistavaksi pelaajaksi ei niinkään kiekolliseen rooliin vaan puolustavaksi pakiksi. Tästä kaverista kuullaan taatusti. Huomenna keskiviikkona kannattaa suunnistaa pirkkolaan seuraamaan 3 puolivälierää sillä ainakin su perusteella siitä tulee hyvä peli.

ps .Bluesin Lehtonen on todellakin myös pelimies .Ainoa ongelma on se että kaveri oli todella yksin.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
eh kirjoitti:
Jokerit oli taas kerran liikaa ykkösketjunsa varassa, eikä ykkösketjusta ollut tekemään ratkaisuja. Minua kovasti huolestuttaa kolmikon pelissä se ylenmääräinen rauhallisuus, johon liigatasolla ei varmasti ole varaa.
liigajyrä kirjoitti:
Jesse Uronen sai 4 syöttöpistettä ja oli hyvä mutta kentän kunkku oli Kim Strömberg joka oli todella hyvä. Strömbergin peli näyttää ylilöysältä mutta kaveri on todella taitava.
Helvetin iso naurava naamataulu tähän. Olette selvästi katselleet samaa Jokerien A-junnujengiä jota itsekin olen tällä kaudella useaan otteeseen ollut väijymässä. Jokerien ykkösketjun ja etenkin Strömbergin peli on suorastaan ärsyttävän laiskan näköistä, mutta jostakin itsellenikin käsittämättömästä syystä todella tehokasta. Tietysti onhan siellä taitoa, mutta silti. Strömberg varsinkin on löysempi kuin märkä kastemato kuumalla asfaltilla.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
bozik kirjoitti:
Helvetin iso naurava naamataulu tähän. Olette selvästi katselleet samaa Jokerien A-junnujengiä jota itsekin olen tällä kaudella useaan otteeseen ollut väijymässä. Jokerien ykkösketjun ja etenkin Strömbergin peli on suorastaan ärsyttävän laiskan näköistä, mutta jostakin itsellenikin käsittämättömästä syystä todella tehokasta. Tietysti onhan siellä taitoa, mutta silti. Strömberg varsinkin on löysempi kuin märkä kastemato kuumalla asfaltilla.

Oli pakko lainata koko viesti! heh heh heh juuri näin. Strömberg näyttää usein että nukahtaisi kun vaihtoon menee ja on karmean vätyksen oloinen mutta mutta...tuo märkä kastemato on paras siteeraus minkä olen koskaan kuullut ja osuvin!
 

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
liigajyrä kirjoitti:
Oli pakko lainata koko viesti! heh heh heh juuri näin. Strömberg näyttää usein että nukahtaisi kun vaihtoon menee ja on karmean vätyksen oloinen mutta mutta...tuo märkä kastemato on paras siteeraus minkä olen koskaan kuullut ja osuvin!

Kaverihan on samanlainen lajissa kuin lajissa. Itselleni Strömberg on tutumpi salibandyn parista ja meininki on ollut sielläkin puolella aina sama. Strömberg on vaan helvetin hyvä. Jos motivaatiota löytyy, niin tulevaisuudessa varmasti kova nimi. Kaverin touhuja kuitenkin suht paljon nähneenä, motivaatio todellakin on iso kysymysmerkki.
 

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Päivitetään tämä ajan tasalle eli siis Blues voitti kolmannen ottelun Pirkkolassa 3-2. Otteluiden kuva ei miksikään muuttunut. Jokerit on taitavampi joukkue ja hallitsee jonkin verran kiekkoa, mutta kovin tehotonta on peli. Sinnikkäästi kiekkoa kuskataan nurkkiin ja yritetään laukoa siniviivalta, mutta kun kiekko ei mene miehestä läpi, päätypleksistä puhumattakaan.

Bluesista on muuten alkanut tulla ilmielävästi mieleen Jokerit keväällä 2003 ja Summasen ajokoirakiekko. Miehellä täytyy olla sormensa pelissä joukkueen pelityylissä, niin Summasen näköistä se on. Luistelua ylösalas pää höyryten, tiukkaa keskilinjan tukkimista ja kovaa puolustuspeliä satunnaisilla (Ville..ei kun Mikko Lehtosen) hyökkäyksillä maustettuna. Ikävää katsottavaa edelleenkin, mutta ilmeisen ainoa mahdollisuus Bluesin materiaalilla. Kaikki kunnia kuitenkin Bluesin joukkueelle, joka taistelee ja yrittää kiitettävästi.

Seuraava peli on perjantaina Matinkylässä. Jokerit on pakkovoiton edessä. Tehoa, malttia ja suoraviivaisuutta hyökkäyspeliin on pakko saada, muuten tulee noutaja jo tässä vaiheessa. Mestarisuosikkina ei joukkuetta voi pitää, mutta kyllä mitalipeleihin on täydet mahdollisuudet.
 

iBa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sarja nyt katkolla Bluesille

Pistetään nyt tännekin, kun tuli tarinoitua tuonne Jokerifanit.nettiin:

Noniin, on sitten liigajoukkueen "yritys" tarttunut jo junnuihinkin.

Tämän päivän pelistä päällimmäisenä jäi mieleen sen viimeisen puristuksen puuttuminen. Varsinkin viimeisillä minuuteilla sen huomasi, kun jokainen yritti itse kuljettaa kiekon maaliin, normaalia rynnistystä vastustajan maalille ei loppuhetkillä nähty.

Itse saavuin peliin hieman myöhässä, joten Pättiniemen tekemä avausmaali syntyi juuri kun ensimmäisen katseen kentälle heitin. Maalinedushässäkästä sisään?

Bluesin tasoituksen, samoin kun kaksi muuta joukkueen maalia, teki häkkipää Ståhlhammar, jolle kiekko kyllä tänään pomppi. Tämä 1-1 tasoitus kyllä syntyi vastoin sääntöjä: Jokerit olivat juuri ennen maalia seurannutta vaihtoa saaneet joukkueen täysilukuiseksi, mutta tätä eivät Jokeripelaajat olleet tajunneet. Aloitukseen luisteli vain 4 pelaajaa, eikä päätuomari Vuohtoniemi avustajineenkaan asiaa huomannut. Jujuhan on siinä että aloituskiekkoa ei saisi pudottaa ennen kuin jäällä on oikea määrä pelaajia. No, peliähän pelattiin yli 15 sekuntia ja viides Jokeripelaaja hyppäsi kentälle juuri maalin syntyessä.

Jokereiden toisen maalin laukoi ylivoimalla Uronen, jonka siniviivalta lähteneen hiljaisen kudin Härmä imuroi. Blegin tasoitus tuli heti perään, Ståhlhammer B-pisteiden välissä vapaana, ohjaus maaliin. Voittomaali vajaa 5 minuuttia ennen loppua survottiin saman miehen toimesta maalin kattoon, jälleen vastustaja maalin edessä vapaana.

Pelaajista sen verran, että ainoa joka voisi tällä hetkellä pärjätä äijien parissa on Bluesin Lehtonen. Tänään ei tosin pisteitä Bambille. Jokereista ylivoimaisesti parhaasta esityksestä vastasi pieni puolustaja Kulmala, jonka kiekon käsittely on hienoa katseltavaa, kaverit vaan ei ylivoimalla paikoista sisään saa. Ykköskenttämme oli muutamia yksilösuorituksia lukuunottamatta melko vaisu, se viimeinen puristus puuttui. Hallikainen maalilla pelasi aivan kelpo ottelun.

Omiksi suosikeikseni kauden aikana, niissä muutamissa näkemissäni peleissä, ovat nousseet pehmeäkätinen, mutta ainakin tällä tasolla taklaamaankin pystyvä Tuomas Muhonen sekä kovaa viilettävä ja taklaava Ossi Saarinen, uusi Tomek!

Yleisö näissä peleissä on kyllä ihmeellisen hiljaista, eli jos vielä näissä pleijareissa jatkoon edetään, niin jonkinlaista "megamatkaa" Pirkkolaan voisi taas järjestää. Voitothan ovat nyt Blegille 1-2, ja jos seuraava matsi Espoossa voitetaan niin puolivälieräsarjan ratkaisupeli pelataan Pirkkolassa lauantaina, silloin miesten Jyväskylän reissu estää luultavasti kannattajien paikalle pääsyn.

Että semmoista tällä kertaa! Huomenna allekirjoittanut matkustaa Kouvolaan kiitämään viimeistä otteluaan Mestiksessä, ja todennäköisesti ikinä missään ellei joku tätä köyhää seuraa pelasta, pelaavaa Järvenpään Haukkoja hyvistä muistoista, R.I.P!

Ippe
 

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
iBa kirjoitti:
Omiksi suosikeikseni kauden aikana, niissä muutamissa näkemissäni peleissä, ovat nousseet pehmeäkätinen, mutta ainakin tällä tasolla taklaamaankin pystyvä Tuomas Muhonen sekä kovaa viilettävä ja taklaava Ossi Saarinen, uusi Tomek!
Samaa mieltä. Taisin jo aiemminkin kirjoitella, että Muhoselle pitäisi antaa näyttöpaikka miehissä ja tämä sopii myös Saariseen. Molemmat ovat juuri sen tyyppisiä, vauhdikkaasti luistelevia ja taitavia pelaajia joille on tilausta uusien sääntöjen tullessa voimaan.

Ja jos Saarinen on uusi Tomek, niin Muhosesta voisi tulla uusi Jarna.

Kulmala taitaa valitettavasti olla liian pieni että saisi mahdollisuutta Jokereissa. Vahinko sinällään.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Ole Fart kirjoitti:
Kulmala taitaa valitettavasti olla liian pieni että saisi mahdollisuutta Jokereissa. Vahinko sinällään.
No ei se Jalkanen ainakaan isompi ole ja mahdollisuuksia kyllä on riittänyt. Kulmala on ollut minun suosikkipelaajiani aina ensimmäisistä B-ikäisinä vedetyistä A:n peleistään asti. Aina pistää itsensä likoon täysillä, eikä välitä yhtään, vaikka vastustaja olisi metrin pidempi ja hehtokilon painavampi.
 

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
eh kirjoitti:
No ei se Jalkanen ainakaan isompi ole ja mahdollisuuksia kyllä on riittänyt. Kulmala on ollut minun suosikkipelaajiani aina ensimmäisistä B-ikäisinä vedetyistä A:n peleistään asti. Aina pistää itsensä likoon täysillä, eikä välitä yhtään, vaikka vastustaja olisi metrin pidempi ja hehtokilon painavampi.
Taitaa Jalkanen virallisten tilastojen mukaan olla pari senttiä pidempi.

Mutta mitäs, annetaan Kulmalan yrittää. Minä en ainakaan vastusta.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
eh kirjoitti:
Kulmala on ollut minun suosikkipelaajiani aina ensimmäisistä B-ikäisinä vedetyistä A:n peleistään asti. Aina pistää itsensä likoon täysillä, eikä välitä yhtään, vaikka vastustaja olisi metrin pidempi ja hehtokilon painavampi.
Kulmalalla on asennetta ja taitoa, hyvä luistelemaan, vaikka mitä. Mittaa vaan puuttuu sen 10 cm. Eilen ei kaverilla ollut ottelun loppuhetkillä ihan parhaat hetkensä, kun kahdessa peräkkäisessä vaihdossa sähläsi kiekon vastustajalle kolme kertaa omassa päädyssä.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Spiit kirjoitti:
Kaverihan on samanlainen lajissa kuin lajissa. Itselleni Strömberg on tutumpi salibandyn parista ja meininki on ollut sielläkin puolella aina sama. Strömberg on vaan helvetin hyvä. Jos motivaatiota löytyy, niin tulevaisuudessa varmasti kova nimi. Kaverin touhuja kuitenkin suht paljon nähneenä, motivaatio todellakin on iso kysymysmerkki.
Tällaisia huhuja olen itsekin kuullut. Laitetaan siis miehelle terveisiä. Aika pitkään tämän lajin parissa toimineena kehoittaisin herra Strömbergiä vakavasti miettimään mitä kaikkea kiekko voi hänelle mahdollisesti antaa ? Teemu on ainakin saanut hankittua muutaman auton.

Ei silti mitään hammasta purren meininkiä. Jollakin sairaalla tavalla diggaan Strömebergistä ja hänen tyyppisistä pelaajista. Surffailee kentällä ja vaikuttaa pohtivan jotakin ihan muuta kuin jääkiekkoa. Sitten tulee joku hetkellinen mielenhäiriö, äijä saa kiekon ja sitten tapahtuu. Tuollaisille pelaajille on annettava tilaa ja jopa vapauksia. Persoona.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
bozik kirjoitti:
Jollakin sairaalla tavalla diggaan Strömbergistä ja hänen tyyppisistä pelaajista. Surffailee kentällä ja vaikuttaa pohtivan jotakin ihan muuta kuin jääkiekkoa. Sitten tulee joku hetkellinen mielenhäiriö, äijä saa kiekon ja sitten tapahtuu. Tuollaisille pelaajille on annettava tilaa ja jopa vapauksia. Persoona.
Mä diggaan kans, diggasinhan kai ainoana jopa Jesse Niinimäestä äijissä, mutta tällä Strömbergillä on kyllä yksi paha heikkous asenteen lisäksi. Se ei osaa luistella! Tai sitten sluibaa luistelunkin suhteen.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Gags kirjoitti:
Mä diggaan kans, diggasinhan kai ainoana jopa Jesse Niinimäestä äijissä, mutta tällä Strömbergillä on kyllä yksi paha heikkous asenteen lisäksi. Se ei osaa luistella! Tai sitten sluibaa luistelunkin suhteen.
Kyl se osais, mutta kun se ei jaksa vetää skrinnarien naruja riittävän tiukalle ja siksi meno näyttää siltä, että kohta irtoaa jompi kumpi luistin jalasta. Koeta siinä sitten kiitää.

A-junnuilla on käsittääkseni vielä niin, ettei äiti tai isä saa enää tulla koppiin sitomaan nauhoja.
 

S Gagnon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Rangers FC, HJK
bozik kirjoitti:
Kyl se osais, mutta kun se ei jaksa vetää skrinnarien naruja riittävän tiukalle ja siksi meno näyttää siltä, että kohta irtoaa jompi kumpi luistin jalasta. Koeta siinä sitten kiitää.

A-junnuilla on käsittääkseni vielä niin, ettei äiti tai isä saa enää tulla koppiin sitomaan nauhoja.

He, he toivottavasti poika ei lue näitä viestejä.... Voi olla et vaihtaa lajia.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
No niin, nyt on sitten A:nkin kausi ohi ja voi alkaa huntata B-junnuja. Huomenna Pirkkolassa eka puolivälierä, kellonaika taisi olla 18.30.
 

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokereiden huonoin ottelu koko sarjassa. Joukkue tuli huonosti valmistautuneena ja Blues karkasi nopeasti 2-0 johtoon. Sen jälkeen taisi uskokin loppua.

Joukkueessa oli selvästi kahden kerroksen väkeä. Vain puolet pelaajista oli täysimittaisia, sinällään lupaavat B-junnut olivat vielä enemmän joukon jatkeena. No, pojat saavat tilaisuutensa omassa po-sarjassaan ja voivat nyt keskittyä siihen täysillä.

Tämä sarja oli työn raskaan raatajien voitto taiteellisista kuviokellujista. Bluesin asenne ja työmoraali oli kohdallaan, ja joukkue taisteli niinkuin poffeissa pitää. Mikko Lehtonen oli selvästi paras pelaaja, mutta minun silmääni tarttui n:o 13, Miettinen joka oli aivan uskomaton pörrääjä.

Tuloksesta huolimatta pitää sanoa että Jokereiden pelityyli miellytti minua enemmän. Vanhanaikaista, hidasta, tehotonta, pikkunäppärää pyörimistä ja kaikkea sellaista, mutta minusta on hyvä että joukkueen pelaajilla on taitoa ja mahdollisuus pelata hiukan vapaammin. Sitä raatamista ja kurinalaisuutta ehtii kyllä myöhemminkin opetella, mutta taitoa on vaikea hankkia jos sitä ei tuossa iässä vielä ole.

Onnittelut Bluesille ja menestystä mitalipeleihin. Joukkueen asenteesta se ei tule jäämään kiiinni.
 

iBa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ole Fart kirjoitti:
Mikko Lehtonen oli selvästi paras pelaaja, mutta minun silmääni tarttui n:o 13, Miettinen joka oli aivan uskomaton pörrääjä.

Tuloksesta huolimatta pitää sanoa että Jokereiden pelityyli miellytti minua enemmän.

Tuosta Camilo Miettisestä vaan sen verran, että on kyllä turhan itsekäs kaveri, mutta ehtiihän sitä kiekon lainaamista muillekin vielä opetella.

Jälkimmäisestä täysin samaa mieltä, vain tällä tavoin on meillä mahdollisuus kasvattaa liigarinkiin taitavia kavereita, joilla on mahdollisuus vastuullisiin rooleihin. Esimerkiksi juuri edellisessä pelissä kehumani Muhonen omaa loistavan potentiaalin, ykköskentän taiteilijoita unohtamatta. Toivottavasti näitä nuoria uskalletaan vain päästää kokeilemaan taitojaan jo ensi kaudella miesten ympyröissä. Jos ei liigaan, niin yli-ikäiset Urosen johdolla vaikka Mestikseen kauden lainasopimuksella.

Toivottavasti B:llä kausi jatkuu pidemmälle.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ajattelin tulla tänne kirjailemaan, mutta melko vähän jäi kirjoitettavaa, kun Ole Fart tyhjensi jasson. Oma tiivistelmä on helppo kirjata, mä vaan kopipeistaan Olen kirjoitelmat, enkä laita niitä lainauksina ;)

- Joukkue tuli huonosti valmistautuneena ja Blues karkasi nopeasti 2-0 johtoon. Sen jälkeen taisi uskokin loppua. Näin minä tämän näin.
- Tämä sarja oli työn raskaan raatajien voitto taiteellisista kuviokellujista. Bluesin asenne ja työmoraali oli kohdallaan, ja joukkue taisteli niinkuin poffeissa pitää. Tämänkin minä näin. Silti huomauttaisin/laittaisin pohdintaan mikä on lopulta A-junnujoukkueiden perimmäinen tarkoitus ? Eikö se olekin yksilöiden kasvattaminen (liigaan), eikö ?
- Bluesin asenne ja työmoraali oli kohdallaan, ja joukkue taisteli niinkuin poffeissa pitää. Mikko Lehtonen oli selvästi paras pelaaja, mutta minun silmääni tarttui n:o 13, Miettinen joka oli aivan uskomaton pörrääjä. Tämänkin mä kirjoitin, tosin Olen näppärillä.
- Tuloksesta huolimatta pitää sanoa että Jokereiden pelityyli miellytti minua enemmän. Vanhanaikaista, hidasta, tehotonta, pikkunäppärää pyörimistä ja kaikkea sellaista, mutta minusta on hyvä että joukkueen pelaajilla on taitoa ja mahdollisuus pelata hiukan vapaammin. Sitä raatamista ja kurinalaisuutta ehtii kyllä myöhemminkin opetella, mutta taitoa on vaikea hankkia jos sitä ei tuossa iässä vielä ole. Just tätä mä sanoin/kysyin tuossa tokassa ranskalaisessa viivassa.

Kävin myös lukaisemassa kirjoitukset Bluesin puolelta. Eniten ihmetystä herätti hallin fiiliksen kehuminen. Istuin keskellä katsomoa ja kuulin vain isukkien opastusta Saarisen Simpalle kuinka pelejä tulee viheltää ;) Simppa vihelsi muuten helvetin hyvin.

Ei kait tässä muuta, ihan hyvä fiilinki jäi. Sen vielä kysäisen, että oletko sä Ole Fart mä ?

Edit. pakkohan se on reiluuden nimissä nuo lainaukset mainita. Laitan siis Ole Fartilta lainaamani kursiivilla.
 

Jeffrey

Jäsen
bozik kirjoitti:
Kävin myös lukaisemassa kirjoitukset Bluesin puolelta. Eniten ihmetystä herätti hallin fiiliksen kehuminen. Istuin keskellä katsomoa ja kuulin vain isukkien opastusta Saarisen Simpalle kuinka pelejä tulee viheltää ;) Simppa vihelsi muuten helvetin hyvin.

Saarisen simppa on muuten oikeasti aivan helvetin hyvä piipari! On osunut munkin "uran" aikana viheltämään meijän pelejä. Varmasti satoja eri tuomareita on tullut nähtyä kentältä käsin ja kyllä Simppa sijoittuu ehdottomasti kärkeen.
 

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
bozik kirjoitti:
Sen vielä kysäisen, että oletko sä Ole Fart mä ?
Älä kysy noin vaikeita. Muutenkin joka aamu pitää peiliin katsoessa miettiä että kuka hemmetti tuo on, en minä ainakaan.

Mutta ei kai tuota oikein muuten voinut nähdä. Pani muuten taas kerran miettimään sitä mihin jääkiekko on menossa. Haikeaksi vetää kun muistaa sen Jokerikiekon johon joskus nuorena miehenä rakastui, nallipyssyketjun ja ikuisen suosikkini, Onska Sutisen.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Gags kirjoitti:
...joukkueen staroista Römpötti on patalaiska diiva. Joutaisi vilttiin.
Enpä päässyt seuraamaan A-junnuja juuri ollenkaan sitten syksyn Helsingin turnauksen, jonka perusteella aiemmin kirjoittamani toteamus Römpötistä. Nyt kiinnoistaisi tietään miten kundin kävi, kun ei näytä paljon pelejä pelanneen eikä play offseissa näkynyt?
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Gags kirjoitti:
Enpä päässyt seuraamaan A-junnuja juuri ollenkaan sitten syksyn Helsingin turnauksen, jonka perusteella aiemmin kirjoittamani toteamus Römpötistä. Nyt kiinnoistaisi tietään miten kundin kävi, kun ei näytä paljon pelejä pelanneen eikä play offseissa näkynyt?
Römpötti oli Vantaalla lainalla kaiketi koko kauden, muttei kyllä pelannut sielläkään kuin neljä Mestiksen runkosarjaottelua.
 

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
eh kirjoitti:
Römpötti oli Vantaalla lainalla kaiketi koko kauden, muttei kyllä pelannut sielläkään kuin neljä Mestiksen runkosarjaottelua.
Poissaolojen syyksi Vantaalla näyttää ilmoitetun armeija. Hiukan erikoista, sillä kyllä armeijasta yleensä kuitenkin otteluihin on päässyt. Joku joka tietää paremmin voisi kertoa mistä on kysymys.

Kalpakin putosi A-SM poffeista, joten Jokereiden lopullinen sijoitus lienee siis kuudes.

B-junnut sen sijaan selvisivät mitalipeleihin nujertamalla Kalpan kahdesti viikonvaihteessa. Vastustaja ei ole vielä tiedossa, mutta ihan hyvät mahdollisuudet joukkueella on kuinka pitkälle vain. Kalpa oli melko lailla vastaantulija ainakin lauantain ottelussa, mutta tehoton viimeistely vaivaa Jokereita niin kuin A-junnuissakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös