7. peli, HIFK - Ilves, Helsingin Jäähallissa to 25.3.04

  • 52 194
  • 443

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Couldn´t agree more

...näistä paras seitsemästä / paras viidestä -näkeymyksistä. Ensin mähelletään kuukausikaupalla 80%:sesti täysin merkityksetöntä runkosarjaa, josta kukaan ei voi pudota ja josta vain 3 joukkuetta jää playoffien ulkopuolelle. Ja sitten kun rupeaa olemaan meininkiä ja panosta, niin niuhotaan ottelumääristä ja aiheutetaan varman päälle pakittelua koko rahalla. Jos voittoja tarvittaisiin 4, olisi joukkueilla jopa varaa tehdä kokeiluja. Nyt, epäilen näin, tästä eteenpäin sarja menee Kari Eloranta -lookalike team kilpailuiksi. Vähiten virheitä tekevä voittaa, eniten uskaltava putoaa.

Ai niin, pronssiottelun voisi jättää pois kokonaan. Saisiko sillä lisää panosta vaikkapa finaaliin? Pronssin voisivat saada a) molemmat välieräpuotoajat tai b) enemmän pisteitä po-sarjassa tehnyt finaalista pudonnut tai c) Mikkelin Jukurit. Kai siihen jonkun logiikan keksii, jos haluaa.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pronssipelistä...

Viestin lähetti JHag
[B
Ai niin, pronssiottelun voisi jättää pois kokonaan. Saisiko sillä lisää panosta vaikkapa finaaliin? Pronssin voisivat saada a) molemmat välieräpuotoajat tai b) enemmän pisteitä po-sarjassa tehnyt finaalista pudonnut tai c) Mikkelin Jukurit. Kai siihen jonkun logiikan keksii, jos haluaa. [/B]

Monestikko olet ollut katsomassa pronssiottelua??? Vai mihin perustuu tuo kantasi, ettei kannata pelata. Itse olin muutama vuosi sitten katsomassa Tampereella ko. peliä ja yleisöllä oli mukavaa ja vanhat ja kokeneetkin pelaajat nauttivat selvästi ja aidosti voitosta. Miksi tätä "terapeuttista hetkeä" ei saisi suoda pelaajille ja yleisölle?
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Upea ottelu eilen, ei voi muuta sanoa. Onnea HIFK ja iso lämin kiitos Ilvekselle!! Ilves pelasi hyvän kauden, iitos vielä kerran.

Loppujen lopuksi parempi joukkue voitti ja pulinat pois. Mutta, mutta siltiketuttaa. Johdetaan otelusarjaa 3-1 ja sörsselöidään tulokseksi 4-3. Voi vanha vihtahousu ja kasa anatomian oppikirjasta löytyviä sanoja....

No, nyt odotetaan elokuuta ja Tampere Cup:ia.

Hyvää kesää, och samma på svenska.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Re: Couldn´t agree more

Viestin lähetti JHag
Ai niin, pronssiottelun voisi jättää pois kokonaan. Saisiko sillälisää panosta vaikkapa finaaliin? Pronssin voisivat saada a) molemmat välieräpuotoajat tai b) enemmän pisteitä po-sarjassa tehnyt finaalista pudonnut tai c) Mikkelin Jukurit. Kai siihen jonkun logiikan keksii, jos haluaa.

Pronssin voisi saada se välierissä pudonnut joukkue, joka sai enemmän pisteitä runkosarjassa. Näin ainakin hyvin (?) menneestä runkosarjasta olisi edes jotain hyötyä.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Onnea Hifk! Kiitos Ilves!

Turhahan tässä on enää samoja asioita toistelemaan, mutta pakko on itsekin antaa tunnustusta Hifkille.

Ottelusarja oli suorastaan loistava, itse näin neljä peliä, ja vain sunnuntain pelistä jäi paska maku suuhun. Molempien joukkueiden fanit jaksoivat kannustaa pelipaikkakunnasta riippumatta ja tämä antoi varmasti lisää puhtia myös joukkueille.

Olisi ollut hieno asia, jos nämä joukkueet olisivat kohdanneet vasta myöhemmin, jolloin kummankaan pelit ei olisi päättynyt. Hifk oli juuri tuon yhden maalin Ilvestä parempi tällä kertaa. Onnittelut siitä. Mitenköhän tällaisia pelejä saisi lisää SM-liigaan? Sykora näytti suuruutensa menemällä Hifkin koppiin onnittelemaan, hieno ihminen.

Tästä kaudesta jää kyllä nälkää ensi kauteen, silloin tullaan kovaa.

Kiitos Hifk, Kiitos Ilves! Onnea Hifkille jatkoon, toivon teille mestaruutta!
 

Puster

Jäsen
Re: Onnea Hifk! Kiitos Ilves!

Nyt alkaa jo elämä palautumaan perjantain tyhjyyden jälkeen normaalille tasolle. Onneksi Ilves sentään hävisi taistellen eikä (liiemmälti) nähty muniin puhaltelua ja neppailua.

Jossitella voi aina mutta tämän ottelusarjan jälkeen siihen ei ole mitään tarvetta. HIFK oli tässä sarjassa parempi ja kaikki kunnia heille.
Näyttäkää, että hävisimme tämän kauden parhaalle Joukkueelle ja viekää se nakkikattila saunaan.

Ensi kaudella uudestaan mutta vasta finaaleissa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä oli hieno ottelusarja!

Toista peliä en nähnyt, kuulemma oli hieno sekin. Ensimmäisen ja viimeisen (kiitos työnantaja siitä etten päässyt paikalle, oli kuulemma tosi vaisu tunnelma) TV:stä, muut paikan päällä.

Viime viikon perjantaina aloin jo muistella, mihin sen partakoneen laitoinkaan, olipahan pitkä matka kotiin Hakametsästä. Sunnuntaina toivo taas heräsi, ja tiistaina juna vei taas Tampereelle.

Tiistain peli kävi pumpun päälle, mutta onneksi Pärä ja Janne toivat ratkaisun DDR:ään. Taksissa Hakametsästä asemalle tärisin kokovartalotärinää, ja kädet lopettivat tärinän vasta H-linnan kohdalla.

Torstaina olin koulutustilaisuudessa Vuosaaressa, mutta ajatukset olivat muualla - luin esim. sanan harkitseva jatkuvasti väärin. Kotiuduin juuri sopivaan aikaan; telkkarin avatessani aloituskiekko putosi jäähän.

Torstain peli oli - mikäli mahdollista - pumpulle vielä raskaampi kuin tiistainen vastineensa. Lopulta kuitenkin helpotti - kiitos Kiben.

Kaiken kaikkiaan todella upea sarja. Kiitos IFK! Kiitos Ilves!
 

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kyllä, kyllä!

Upea sarja sai arvoisensa päätöksen. Turha tulla puhuun mistään kahvaliigasta. SM-liigahistorian hienoin ottelusarja ja todella dramaattinen Game 7. Tähän pystyvät vain Suomen kaksi legendaarisinta ja kyllä, perinteisintä joukkuetta, Tampereen Ilves ja Helsingin IFK.

:) Tuohon on helppo yhtyä! Kiitos Ilves, Kiitos HIFK, te perinteikkäät liigamme suuret ja mahtavat. Te teette jokaisesta jääkiekkoillasta seuraamisen arvoisen. Teidän ansiostanne täällä todellakaan ei kahvata eikä koukita. Kyllä! Kyllä! Totta, tuollaista sarjaa ei olla aiemmin nähty eikä kyllä todellakaan koskaan enää tulla näkemäänkään!!!

Kiitos, kiitos kaikille. Olette mahtavia!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Pronssipelistä...

Viestin lähetti Artsi
Monestikko olet ollut katsomassa pronssiottelua??? Vai mihin perustuu tuo kantasi, ettei kannata pelata. Itse olin muutama vuosi sitten katsomassa Tampereella ko. peliä ja yleisöllä oli mukavaa ja vanhat ja kokeneetkin pelaajat nauttivat selvästi ja aidosti voitosta. Miksi tätä "terapeuttista hetkeä" ei saisi suoda pelaajille ja yleisölle?

Olen ollut katsomassa pronssiottelua kolme kertaa, viimeksi Hämeenlinnassa -00 (sen matsin voittajaa ei tarvinne mainita :) ) ja päätin silloin, että oli viimeinen kerta. Rääppiäisten makua ja mukataistelua, pah! Haastattelin kerran edustamasi joukkueen ikonia Raipe Helmistä erääseen mediaan ja kyselin eri maissa voitettujen mitalien määrää. Raipe ei edes laskenut pronsseja mukaan ja kun kysyin miksi, tuli vastaus :"ei ne sillee kiinnosta". Myöskään NHL ei tunne pronssiottelua.

Mutta mikäs minä olen estämään toisilta tätä iloa? Jos HIFK pelaa tänä keväänä pronssiottelun vieraissa (Turku), en missään tapauksessa lähden katsomaan. Jos taas kotona vastassa HPK, saatan mennäkin. Saatan olla menemättäkin.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Re: Re: Pronssipelistä...

Viestin lähetti JHag
Olen ollut katsomassa pronssiottelua kolme kertaa, viimeksi Hämeenlinnassa -00 (sen matsin voittajaa ei tarvinne mainita :) ) ja päätin silloin, että oli viimeinen kerta. Rääppiäisten makua ja mukataistelua, pah! Haastattelin kerran edustamasi joukkueen ikonia Raipe Helmistä erääseen mediaan ja kyselin eri maissa voitettujen mitalien määrää. Raipe ei edes laskenut pronsseja mukaan ja kun kysyin miksi, tuli vastaus :"ei ne sillee kiinnosta". Myöskään NHL ei tunne pronssiottelua.

Mutta mikäs minä olen estämään toisilta tätä iloa? Jos HIFK pelaa tänä keväänä pronssiottelun vieraissa (Turku), en missään tapauksessa lähden katsomaan. Jos taas kotona vastassa HPK, saatan mennäkin. Saatan olla menemättäkin.

Pronssiotteluissa on varmaan se että jos ne osuvat liian usein sa-
man joukkueen kohdalle,ne väljähtävät.Mutta ilo on kyllä silloin
ylimmillään,jos pronssin sattuu voittamaan joukkue,joka ei ole
koskaan voittanut tai ei ole pitkään aikaan voittanut mitään.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Pronssiottelun kiinnostus riippuu aivan siitä mitkä joukkueet ja mistä asetelmista siihen ajautuvat.

Tällä kaudella pronssiottelusta tulee suhteellisen varmasti kahden pettyneen joukkueen mitäänsanomaton näytös, jonka voittaja (melko varmasti ottelun kotijoukkue) kuitenkin loppusummerin hetkellä ymmärtää saavuttaneensa paikan aikakirjoissa pronssimitalistina. Toki HIFK:n edellisestä mitalista on jo viisi vuotta, mutta silti sekin, kuten muutkin välieräjoukkueet tavoittelevat vain mestaruutta.

Toisaalta jos esimerkiksi viime vuonna Blues ja JYP olisivat edenneet puolivälieristä ja pudonneet välierissä, olisi seurannut huikea ottelu, kun Blues olisi metsästänyt historiansa ensimmäistä SM-mitalia ja JYP ensimmäistä vuosikymmeneen. Samoin Ilvekselle (ja Bluesille, ehkä myös Jokereille) varmasti olisi tällä kaudella pronssi kelvannut enemmän kuin hyvin.

Keväällä 2001 Ilveksen pronssiottelu oli mitä mielenkiintoisin tapahtuma molempien (vain vuotta aiemmin konkurssin partaalla kärvistellyt Ilves ja sarjanousija Kärpät) janotessa mitalia sydämensä pohjasta. Tunnelma oli valtava ja loppusummerin ja pronssin varmistumisen hetki uskomaton.

Keväinä 1988 ja 1989 Ilveksen pronssiottelu pelattiin vain alta pois kahden pettyneen joukkueen kesken, vaikka se 10-3 maistuikin ottelun kuluessa hyvältä.


Jälkikäteen tosin monet näistä "vain pelattiin pois" pronssiotteluiden hävinneistä pelaajista ovat harmitelleet kun ei otettu sitä tarjolla pronssia pois ja jäätiin kokonaan vaille mitalia. Ei niitä lätkiä kenelläkään kuitenkaan liikaa ole.


Mielestäni pronssiottelu, ehdottomasti paras yhdestä-järjestelmällä, puolustaa paikkaansa SM-liigan play-offkaaviossa. Sen voittaja kuitenkin saa tilanteesta riippuen pienen tai suuren ilonaiheen, miksi riistää sitä, kun ei matsista kenellekään haittaakaan ole?

Kaikki muut play-offsarjat pitäisikin pelata paras seitsemästä.
 

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Samaa mieltä JHagin kanssa

Myös omasta mielestäni pronssiottelun voisi jättää pelaamatta. Se ei juurikaan innostusta herätä edes pelaavien osapuolten kesken, paitsi tosiaan Manen mainitsemissa tilanteissa. Liian usein kyseessä on kuitenkin ketään kiinnostamaton kahden väsyneen ja pettyneen joukkueen pakkopulla.

Eiväthän puolivälierissäkään tippuneet joukkueet pelaa keskenään enää sijoituksista 5-8, vaan ne määräytyvät runkosarjan perusteella. Samalla tavalla pitäisi välierien jälkeenkin tapahtua. Pronssi runkosarjan perusteella. Se lisäisi samalla myös runkosarjan merkitystä hitusen.
 

Kaivanto

Jäsen
In my head this all is in my head this all is in my head...

Viestin lähetti Cannibal
:) Tuohon on helppo yhtyä! Kiitos Ilves, Kiitos HIFK, te perinteikkäät liigamme suuret ja mahtavat. Te teette jokaisesta jääkiekkoillasta seuraamisen arvoisen. Teidän ansiostanne täällä todellakaan ei kahvata eikä koukita. Kyllä! Kyllä! Totta, tuollaista sarjaa ei olla aiemmin nähty eikä kyllä todellakaan koskaan enää tulla näkemäänkään!!!

Kiitos, kiitos kaikille. Olette mahtavia!

Otan oikeuden kirjoittaa kerran elämässäni tällaisen turhan selkäänläpsyttelyviestin ja sanon, ettet olisi voinut mitenkään osua paremmin maaliin.

Kunkin henkilökohtainen tunnetila on toki juuri sen kokoinen kuin miksi sen itse kokee, mutta kyllä tämän ottelusarjan jälkilöylyissä tehdään ulkopuolisen silmin joukkopatetian maailmanennätystä. Tämä ei provokaationa vaan toteamuksena. Voisi sen verran Hemingway-filtteriä käyttää, että raakkaisi viesteistä edes seitsemännen tai kahdeksannen ennennäkemättömän legendaarisen ainutlaatuisuuden pois.

Nähdä HIFK-Ilves-puolivälieräsarja 2004 ja kuolla... Just.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Re: Samaa mieltä JHagin kanssa

Viestin lähetti Cannibal
Myös omasta mielestäni pronssiottelun voisi jättää pelaamatta. Se ei juurikaan innostusta herätä edes pelaavien osapuolten kesken, paitsi tosiaan Manen mainitsemissa tilanteissa. Liian usein kyseessä on kuitenkin ketään kiinnostamaton kahden väsyneen ja pettyneen joukkueen pakkopulla.

Varmaan monesti näinkin, mutta samoilla perusteilla olisi pitänyt Naganon pronssipelikin jättää pelaamatta. Olisimmeko ollet siitä iloisia, tai ainakan siinä määrin kuin voitetun, eikä jaetun, pronssin jälkeen olimme.

Kun noita Raipen sanomisia siteerataan, niin muista hyvin miten 2001 Raipe totesi, että kausi on aina mukavampaa lopetta voittoon, kuin tappioon. Uskon että voittaneella puolella aina voitetun pronssipelin jälkeen "jätkillä on paljon mukavampaa", samoin kuin kannattajakunnalla.

Lopullista totuutta ei asioista tietenkään ole olemassa, mutta iät ja ajat on jaettu kolme mitallia ja jokainen niistä on arvokas ja pitää ansaita. Kyllä elämässä pitää oppia nauttimaan menestyksestä, vaikkei kaikkein paras olisikaan.
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Re: In my head this all is in my head this all is in my head...

Viestin lähetti Kaivanto
Kunkin henkilökohtainen tunnetila on toki juuri sen kokoinen kuin miksi sen itse kokee, mutta kyllä tämän ottelusarjan jälkilöylyissä tehdään ulkopuolisen silmin joukkopatetian maailmanennätystä.

Ja sekös sua pännii...
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Kaivanto

Kuinka niin? Mistäs moisia päättelet? Onko täällä joku hehkuttanut, vai?

Hölmöjä horiset, sano. Ottaen huomioon olosuhteet ja pelanneet joukkueet, tähän mielettömän käsittämättömän uskomattomaan tapahtumaanhan on suhtauduttu lähinnä hillitysti.



Ranger
 

Kaivanto

Jäsen
Re: Kaivanto

Viestin lähetti ranger
Ottaen huomioon olosuhteet ja pelanneet joukkueet, tähän mielettömän käsittämättömän uskomattomaan tapahtumaanhan on suhtauduttu lähinnä hillitysti.

No juu. Kun vaan tietäisi, kekä rypee pumpulilla vuoratussa legendaarisuudessa oikeasti ja kekä vaan lyö itsetarkoituksellisesti yli parodioidakseen jotain, josta en ole varma, että mitä se on.

Voi hiiskatti että tuntui muuten hyvältä, kun kävin aamulla paskalla. Ette jukoliste voi ikimaailmassa tajuta, miten puhdistavaa, rentouttavaa, ekstaattista, mieltäylentävän piristävän virkistävää mutta samalla taivaallisen raukeaa se oli. Kolmas törähdys oli välitön klassikko, naapuritkin hakkasivat joukolla tahtia. Nyt minä olen lähiömme elävä legenda. Tyhjentävä kokemus, olen mykistynyt. Aah. Leijun untuvaisissa poutapilvissä. PÄIVÄNI KOHOKOHTA!
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Re: Re: Kaivanto

Viestin lähetti Kaivanto
Voi hiiskatti että tuntui muuten hyvältä, kun kävin aamulla paskalla. Ette jukoliste voi ikimaailmassa tajuta, miten puhdistavaa, rentouttavaa, ekstaattista, mieltäylentävän piristävän virkistävää mutta samalla taivaallisen raukeaa se oli. Kolmas törähdys oli välitön klassikko, naapuritkin hakkasivat joukolla tahtia. Nyt minä olen lähiömme elävä legenda. Tyhjentävä kokemus, olen mykistynyt. Aah. Leijun untuvaisissa poutapilvissä. PÄIVÄNI KOHOKOHTA!

Saattaa olla 'tyhjentävää' tunnustaa ääneen näitä 'ruskean reiän ritariuden saloja', mutta kannattaa kuitenkin ottaa sellainen mahdollisuus huomioon, ettei muita niin kauheasti kiinnosta kuulla anaalisisten nautintojen vuodatustasi. Sellaisiakin alakulttuureja varmasti löytyy netistä, joita ne hommat kiinnostavat...?
 

ex-jokipoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Re: Re: Kaivanto

Viestin lähetti Kaivanto
...kekä vaan lyö itsetarkoituksellisesti yli parodioidakseen jotain, josta en ole varma, että mitä se on...

Näkisin, että alat olla asian ytimessä. Jos olet joskus harrastanut filosofiaa ja ihmetellyt että mitä se postmoderni oikein on, niin tätä se on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös