4 vuodenaikaa - Mikä paras?

  • 10 578
  • 84

Mikä on paras vuodenaika?

  • Kevät

    Ääniä: 68 15,4%
  • Kesä

    Ääniä: 247 56,0%
  • Syksy

    Ääniä: 67 15,2%
  • Talvi

    Ääniä: 59 13,4%

  • Äänestäjiä
    441

proffa#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kai Suikkanen, Pool ja NHL
Kummelilta hyvää pohdintaa! Allekirjoitan! Minä tykkään alkusyksystä ja kesästä kyllä eniten. No doubt about it. Keväässä vituttaa loska, mutta onhan se muuten pirun makeeta aikaa ja loppusyksystä on taas niin pimeetä, että vituttaa ja paljon.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Aika hankala kysymys, koska Suomessa nimenomaan on parasta tämä, että on neljä vuodenaikaa, joissa kaikissa on omat hyvät puolensa.
Nyt viimeiset kaksi vuotta meitä on vielä kaikenlisäksi hemmoteltu erittäin hyvillä vuodenajoilla. Talvet ovat olleet miellyttävästi pakkasen puolella ja kesällä on ollut ihan oikeasti kuuma. Kuitenkin rospuuttoaika molemmissa päissä on ollut äärimmäisen lyhyt eikä muistikuvia loskasta juurikaan ole parin viimeisen vuoden ajalta. Kesä vetää vuodenajoista luonnollisesti pisimmän korren, mutta kyllä mä tykkään kun kaikki neljä vuodenaikaa. Ovat muuten ulkomaillakin kateellisia tästä, kun asiasta heille kertoo.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä minä olen ehdottomasti kesäihmisiä. Viime kesä oli ihan mahtava vaikka töissä välillä melko tukalaa olikin. Kylmästä ja lumesta en sen sijaan pidä yhtään (tämä varmaan tuli yllätyksenä kaikille...) ja minua ei haittaisi pätkääkään jos ilmaston lämpiäminen veisi Suomen kylmät talvet mennessään.

Kesässä pidän auringosta/lämmöstä, heinän/ruohon tuoksusta, valoisista öistä, vihreydestä, kesämekkoihin pukeutuvista naisista. Miinuksena oikeastaan vain ötökät.

Syksystä minä tykkään mikäli ei vaan ole kovin kylmää. Vastapainona kesän valoisuudelle minä pidän myös pimeästä, ja sellaiset oikein kunnon harmaat, pimeät, sumuiset ja sateiset syyspäivät on ihan mahtavia. Ja alkusyksyn kuulakkaat aurinkoiset päivät on myös mukavia. Sitten kun syksy alkaa taittumaan talveksi, niin kaikki alkaakin mennä pieleen.

Talvi on oikeastaan kokonaisuudessaan täysin perseestä. Plussana se että joskus pakkasella on melko nätin näköistä kun aurinko paistaa ja puut on lumen/huurteen peitossa. Miinuksena kylmyys (kovat pakkaset erityisesti on ihan vitusta), lumi (lumityöt, kastuminen jne.), liukkaus, ihmiset (muutkin kuin minä) ovat vittuuntuneita ja näyttävät eskimoilta, ja lisäksi talvi käy myös lompakon päälle varsinkin kun on tällaisia pakkasia mitä pari viime talvea nyt on ollut.

Kevään suhteen on vähän kaksijakoiset fiilikset. Alkukeväästä en erityisemmin pidä koska käytännössähän se on vielä ihan samaa paskaa kuin talvikin, mutta sitten kun lumet on sulaneet ja kevätaurinko alkaa lämmittää kunnolla, ja luonto alkaa vihertämään niin kyllähän sekin varsin mukavaa aikaa on.


Ovat muuten ulkomaillakin kateellisia tästä, kun asiasta heille kertoo.

Niin, kun eivät tiedä mitä paskaa tämä parhaillaan menossa oleva vuodenaika on...
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Kyllähän kaikissa vuodenajoissa on puolensa. Itse pidän eniten kevättalvesta, jolloin valon määrä on huikea, ja kevät hanget vetävät kaupunkilaispojankin vähintään niillä laskemaan, joskus jopa hiihtämään.

Kesä on myös mukavaa aikaa, ellei sitten satu olemaan helvetillisiä helteitä. Niitä ilman voisin kyllä olla. Suomen kesien pienenä ongelmana on, että keli on harvoin ihan kohdillaan, koska todella usein sataa ja se harmittaa. Tai sitten kun on lämmintä, niin sitähän on sitten heti liikaa. Mutta tämä on ehkä enemmän oman asennepuolen ongelma.

Alkusyksy on myös komeaa aikaa, mutta loppusyksyn pimeys syö miestä. Mikään ei ole niin masentavaa kuin jos loka-marraskuussa ei lunta ala kuulumaan, ja sumuinen asfaltti imee kaiken valon maailmasta. Lapissa onneksi tuo pimeyden aika jää lyhyeksi.

Mutta kaikkinensa todella hienoa asustaa maassa, jossa on selkeät vuodenajat. Muutakin olen kokeillut, muttä näistä minä tykkään. Talvi on itselleni mieleisin, mutta muistakaan vuodenajoista en luopuisi.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Minä osoittaudun kevätihmiseksi. Kaikki alkaa avautua talven jäljiltä, ja mielikin kohoaa kesää varten. Ainoa inhottava vaihe on se, kun lumet sulaa ja tiet ovat mitä loskaisemmat. Mutta ilmojen lämpeäminen ja se, että voi talvitamineet piilottaa saa minut kannattamaan kevättä.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kesä, helposti. Näin ei aina ole ollut, en tosiaankaan ole mikään santaa varpaissa -surffaripoika tai terassilla hiljakseen käristyvä hellenautiskelija. Olemisen ja tekemisen helppous vaan on kesällä ihan ylivertaista. Lopullinen ranking:

1. Kesä
2. Kevät
3. Syksy
4. Talvi
 
Viimeksi muokattu:

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
"On on kesä ja yö, pois pois on arki ja työ" :)

Eli kyllä se kesä on ja hyvänä kakkosena tulee loppukevät. Raati pidättäytyi tällä kertaa jakamasta kolmos ja nelossijoja.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
1. Kesä
2. Syksy
3. Talvi
4. Kevät

Kesällä on lomaa ja muutenkin rennompaa. Syksyn pimeät illat ja raikkaat ilmat ovat periaatteessa vuoden parasta aikaa, mutta loppusyksy loskineen yleensä pahinta. Kunnon luminen ja kylmä talvi on myös loistava vuodenaika. Kevät ei ole huono sekään, mutta selvä jumbo näistä neljästä.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Aika hankala sanoa parasta. Jokaisessa on hyvät puolensa ja oikeastaan huonotkin puolensa. Muksuna sanoisin talvi, mutta nykyään kallistun ehkä Kevääseen.

Syksy on pitkälti perseestä. Varsinkin kun sen yleensä on ollut joko koulussa tai töissä. Sataa jatkuvasti ja aika pitkäveteinen jakso. Sitten kuitenkin aina Lokakuussa alkaa NHL ja se muuttaa asioita paljon. Sen jälkeen saakiin sataa vaikka koko ajan, kun voi katsoa matseja sisällä. Vähän vaikea sanoa siis, että onko se enemmän huono vai hyvä aika vuodesta. Toisaalta kumpaakin.

Talvi on ollut aina mieleeni, mutta viime vuosina on alkanut tympimään. Pienenä jossain ulkojäillä aamusta iltaan, mutta nykyään tuo kylmä ilma jotenkin ottaa päähän. Lähinnä Joulun aika on talvesta sellainen mistä tykkään paljon. Se on ehkä jopa yksi paras aika vuodesta.

Kevät on aina mukava kun kylmät ilmat loppuu ja saa kesärenkaat vaihtaa autoihin yms. Itse kun on tottunut olemaan koulussa, niin alkaa aina lomat jne. Ehkä jopa se paras aika vuodesta.

Kesä on sellainen mistä en oikein edes tykkää. Joku Kesäkuu ihan jees, kun on pitkästä aikaa lämmintä ja jos on lomalla, niin ei ole kiire mihinkään. Heinäkuussa ja Elokuussa rupeaa kyllästyttämään lämpöiset kelit ja oikeastaan muutenkin vain lorviminen.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ei kesän voittanutta. Yleensä jossain vaiheessa kesäloma, ja ainoa kausi vuodesta jolloin viitsii pyöräillä edes jonnekin ilman keuhkoputkentulehdusta, peilikirkkailla jäillä sutimista tai siitepölypilvien keskelle tukehtumista. Ainoa vuodenaika, jolloin Suomessa lämpötilat ovat mukavalla tolalla. Töittenkin puolesta vuodenaika on leppoisinta ja rauhallisinta, vaikka töissä olisikin eikä vielä lomalla.

Loppukevät ja alkusyksy ovat toki vielä ihan siedettäviä, ja joulukuukin joulun ja lukuisten pyhäpäivävapaiden takia. Helmikuussakin on joskus mukavaa, kun ei ole yleensä loskapaskaa ja joka neljäs vuosi on talviolympialaiset.

Syksystä loppusyksy ja alkutalvi ovat paskaa täynnänsä. Marraskuu erityisesti.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kesä. Talvella on kylmä, pimeä ja lunta sataa silmään. Syksyllä on pimeä, kylmä ja vielä pimeämpi. Keväällä astuu koiranpaskaan. Kesällä on lämmin. Kesällä on valoisaa eli ei oo koko ajan menossa hirteen. Kesällä on kesä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Syksy ehkä on paras vuodenaika, tai kesä. Kesällä näkee vähäpukeisia tyttöjä, ei tarvitse palella ja iltaisin voi aina istua pussikaljalla tuolla jossakin ulkona, mutta toisaalta usein on liian kuuma ja aurinkokin häikäisee. Tää syksy on ihan kiva. Verkkatakillakin pärjää ulkona ihan hyvin, eikä luntakaan ole riesana kuin vasta sitten joskus jouluna. Talvi on perseestä ja kevät on ankeaa aikaa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ei lämmin luita katko. Eli mielestäni 1 vuodenaika riittäisi. Kesä. Mielummin niin että ympäri vuorokauden yli 20 lämmintä. Ei haittaa jos välillä sataa ja pilvistä, kunhan vain lämpöä riittää.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen näköjään äänestänyt aikanaan kesä. Jos saisin muuttaa kantaani, sanoisin nyt, että kevät. Löydän kuitenkin jokaisesta vuodenajasta paljon hyvää ja miksei myös huonoakin. Toisaalta vuodenaikojen sisälläkin on paljon eroavaisuuksia, mistä johtuen minusta olisi melkeinpä helpompaa nimetä suosikkikuukaudet ja ryhmitellä kuukausia erilaisiin ryhmiin. Tässä mielessä oma listani lyhyine perusteluineen olisi seuraava:

Kolmen kärki:

1. Huhtikuu
- Luonto herää talven jäljiltä eloon
- Fillarikausi alkaa kunnolla
- Oma vireystaso nousee kohisten

2. Kesäkuu
- Kesä kauneimmillaann

3. Syyskuu
- Kuulaat syyspäivät
- Kesähelteet viimein ohi (kaikkeen kyllästyy)

Bubbling under: Toukokuu, elokuu ja maaliskuu

Toukokuun osalta pisteitä syö siitepölykausi. Muuten tuo kuukausi on myös loistava. Elokuusssa on usein vielä rajuja helteitä, joista en oikein pidä. Toisaalta pimentyvät illat ovat mahtavia. Maaliskuu on vähän sellainen kiusaajakuukausi. Kevät antaa ymmärtää, muttei ymmärrä antaa. Kuun alkupuolen kirkkaat kevättalven päivät ovat mahtavia.

Ihan OK, mutta eivät missään nimessä suosikeitani: Lokakuu, helmikuu, heinäkuu

Lokakuun loppupuoli on yleensä keleiltään vastaava kuin marraskuu. Pimeys iskee kuin miljoona volttia... tieto siitä, että kevääseen menee kauan, saa ahdistumaan. Toisaalta kuun alkupuoli on vielä usein mahtavaa ulkoilukautta, kuten juuri tälläkin hetkellä. Helmikuu on vielä usein kylmä talvikuukausi, joskin päivän piteneminen näkyy silloin jo selvästi, mikä tuo helpotusta. Heinäkuu on periaatteessa ihan kiva kuukausi, mutta siltikin se on vähän sellainen pysähtyneisyyden aika. Luonto hiljenee selvästi kesäkuuhun verrattuna. Helteet ovat usein tuolloin pahimmillaan, ja itse en sellaisista suuremmin pidä.

Ikävimmät: Joulukuu, tammikuu ja marraskuu. Marraskuu on ehdottomasti se suurin paholainen. Harmaata ja synkkää, luonto kuolee, vireystaso laskee. Toki tietty rappioromantiikka tekee aina välillä hyvää. Joulukuu on usein alkupuolella ihan samanlainen. Joulun ja uuden vuoden seutu tuo vähän vaihtelua. Tammikuu on keskelle talvea osunut pysähtyneisyyden aikakausi. Eniten näissä kuissa ahdistaa se, että valoa näkee vain viikonloppuisin. Kun lähtee töihin, on pimeää. Kun tulee töistä on pimeämpää...

Kun tuota listaa katselee analyyttisemmin silmin, niin vuodenaikojen paremmuusjärjestys tuntuisi menevän kohdallani seuraavasti: 1. kevät, 2. kesä, 3. syksy, 4. talvi.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ennen kesä oli selkeä suosikkivuodenaikani mutta vasta oikeastaan tämän vuoden puolella olen tajunnut, että kyllä se kevät on sittenkin se paras vuodenaika. Maaliskuu on yleensä vielä tylsää talvimeininkiä mutta siinä huhtikuun tienoilla alkaa tapahtumaan: Valoisaa on pihalla klo 20-21 asti, lämmintä alkaa olemaan jo yli +10 mikä tuntuu todella mukavalta talven jälkeen. Lumet alkavat sulamaan kunnolla ja lähes aina häviävät juuri huhtikuussa kokonaan ainakin täällä Hämeessä. Huhtikuu huipentuu vappuun jolloin on jo todella keväinen ilma. Monet tykkäävät syksystä värien vuoksi, itse tykkään myöhäiskevään-alkukesän värimaailmasta, silloinhan luonto tavallaan herää kunnolla eloon ja vihreää kaikkialla. Tämä on yleensä siinä toukokuun tienoilla.

Kevät on myös siitä hyvä, että koska päivät pitenevät ja ilmat lämpenevät kokoajan, niin tietää kesän olevan tulossa, myös kesän odottelun takia tykkään keväästä. Silloin kun on keskikesä ja ilmat kuumimillaan, niin en oikein osaa enää ottaa siitä irti kun on jo muutaman kuukauden totutellut sen tuloon. Kieltämättä hieman ristiriitaista: Tykkään keväästä kesän odottelun takia, tästähän voisi päätellä että kesä olisi suosikkivuodenaikani, vaikka ei välttämättä olekaan...
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Kevät on ylivoimainen ykkönen. Ei ole kylmä, ei ole kuuma, aurinko paistaa ja mieliala on todella positiivinen. Toiseksi paras vuodenaika, kesä on vasta tuloillaan ja kevät pitää sisällään muutenkin kaikenlaista mukavaa. On MM-kisoja ja urheilusarjojen ratkaisuhetkiä ynnä muuta. Pimeät päivät alkavat hellittää ja olotila on orastavan tyytyväinen. Toukokuu on kuukausista paras, muttei huhtikuukaan ole lainkaan kehno. Kaksi parasta kuukautta.

Tulee ihan hyvälle mielelle jo pelkästä kevään ajattelusta. Kunnes tajuaa, ettei vielä olla edes lokakuun puolivälissä.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Talvi on selkeä ykkönen. Luonto on erittäin kaunis, ilma on raikas ja hymy nousee automaattisesti naamalle. Lisäksi vielä Veikkausliigaa lukuunottamatta kaikki merkittävimmät urheilusarjat ovat menossa. En todella ymmärrä miksi kesä on niin suosittu. Onhan se aina silloin ihan jees, kun on max 20 astetta lämmintä. Talvella voi mukavasti säädellä vaatetuksella ihan itse sen lämpötilan mieleiseksi. Ei ole mikään yllätys, että kaikki ulkomaalaiset ihastelevat Suomen talvea. Se nyt vaan sattuu olemaan kauneinta, mitä maailmassa voi vaan olla.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Talvi. Olen laskettelufanaatikko, ja laskettelu onnistuu helpoimmin talvisin.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Talvella voi mukavasti säädellä vaatetuksella ihan itse sen lämpötilan mieleiseksi. Ei ole mikään yllätys, että kaikki ulkomaalaiset ihastelevat Suomen talvea. Se nyt vaan sattuu olemaan kauneinta, mitä maailmassa voi vaan olla.

Talvi on parhaimmillaan erittäin kaunis. Talvi on kuitenkin minulla se vähiten hauska vuodenaika, ja siihen vaikuttaa yksinkertaisesti pimeys. Tuntuu yksinkertaisesti vain henkisesti jotenkin puuduttavalta, että valoa näkee vain viikonloppuisin. Toisaalta nuo kauniit ja kuulaat talvipäivät ovat viime vuosina tuntuneet olevan ikävästi kortilla. Viime talvena oli monesti pilvistä. Ja tätä edeltävä talvi oli pitkään lumeton tai loskainen...

Kylmyys ei ole ollut minulle ikinä mikään ongelma. Enemmänkin talvessa on ahdistanut se, että silloin vähän väkisinkin passivoituu. Silloin ei oikein pääse fillaroimaan maalaismaisemissa tai mökkeilemään... luonnosta nauttiminen pitää tehdä lähiseudulla kävellen tai lumikenkäillen, mikä on enemmän kevättalven asiaa...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kesä, tarviiko tästä edes keskustella.
 

abianos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset
Kesä, tarviiko tästä edes keskustella.

Etenkin lätkää seuraavan mielestä. ;)

Ite rakastan jokasta vuodenaikaa, kunhan tajuavat tulla oikeassa järjestyksessä.

Kesällä otetaan rennosti, matkustellaan ja vihataan hyttysiä.

Syksyllä palaillaan pikkuhiljaa oikean elämän pariin ja nautitaan aina yhtä pakahduttavan kauniista ruskasta viinilasillisen äärellä. Itelle syksy on jotenkin "uuden elämän" aikaa. Kai se lapsuuteen ja uuden lukuvuoden alkamiseen littyy.

Talvi on sitä oikeaa arkea, jolloin paiskitaan niskalimassa duunia ja illat lasketaan lasten kanssa mäkeä sekä luetaan noin 125 kesällä lukematta jäänyttä kirjaa.

Kevät... koirien ulosteiden, talvihorroksesta heräilevien kadunmiesten ja kiimaisten oriiden lailla kaahaavien urpojen aikaa!
Kunnon talven jälkeen tuntuu mahtavalta mennä ulos ilman avaruuspukua ja nähdä taas korkokenkien ja hameiden palaavan katukuvaan. Jos olis aina mahdollista, niin ite viettäisin ajan maaliskuusta kesäkuun alkuun Pietarissa ja Moskovassa! Tähän liittyy monia kauniita tarinoita, jotka joku jossain joskus kenties kuulee, tai sitten ei. Ei kuitenkaan tämän topikin aihe.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Elettävää aikaa on kesä, sitten varhainen alkukesä ja myöhäinen loppukesä ja vielä lopuksi joulu. Eli noin runsaat neljä kuukautta vuodesta ovat jotakuinkin inhimillisiä tässä maassa. Ei mikään ihme, että olemme sisäsiittoisia alkuasukkaita näillä seuduin, hullu tänne muuttaisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös