3 lammasta/mies

  • 4 412
  • 52

jukkavuorio

Jäsen
Suosikkijoukkue
ilves, musta blokki
Re: Asia...

Viestin lähettänyt käyttäjä tiki10
...on nyt vain niin, että USA näytti Suomen todellisen tason. Jos meillä surffaa kentällä sellaiset pelimiehet kun Raimo Helminen ja Kimmo Rintanen, niin huonosti menee.

Raipe oli todella surkea ja Rintsi ehjä jopa vielä surkeampi. Nämä kisat ovat kyllä osoittaneet että Raipe on pudonnut kyydistä ja pahasti. Toivottavasti on viimeinen turnaus uralla.

Suomen parhaat sentterit taas tänään olivat Ylönen ja Sihvonen. Mistä löydämme 1 ja 2 ketjun sentterit? Saku hoitaa Salt Lakessa 1 ketjun sentterin hommat, mutta kuka 2 ketjun?

Raipe on liian hidas...

...valitettavasti.

joopa joo, USA teki kolme maalia ylösen kenttää vastaan ja nolla maalia helmisen kenttää vastaan. entäs se??
jos toisen sentterin tilastot näyttää -3 ja toisen 0, niin kummallakohan on mennyt huonommin???
 

MM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkomaajoukkue Torinossa 2006, HKH
Laaksonen edelleen viltissä

Viestin lähettänyt käyttäjä Noose
Miksi Laaksosta ei otettu jäälle toisen erän alussa? Mitä oltaisiin vielä voitu hävitä?

Jep, tätä voi perustellusti miettiä. Laaksonen on tottunut vääntämään pohjoisamerikkalaisten kanssa ja olisi varmasti hoitanut ruutunsa maalinedustalla. Nähtäväksi jää, onko kaveri hyllytetty lopputurnauksen ajaksi muutaman turhan jäähyn takia.
 

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Äläs VTH riehu. Ensimmäisessä maalissa Väänänen hävisi kaksinkamppailun ja joutui pelin ulkopuolelle, mutta sai silti jotenkuten pidettyä miehensä. Kyllä Väänänen virheen teki, mutta se virhe ei olisi johtanut mihinkään ilman Nummelinin täysin turhaa, ja paineettomana tekemää emämunausta - johon häntä ei pakottanut parhaansa yrittänyt jenkki, kuten Väänäsen tapauksessa. Nummelin vain silkkaa huonouttaan lähti höntyilemään maalilta. Väänäsen virhe oli hävitä kaksinkamppailu - näitä sattuu. Nummelin lähti omia aikojaan ja muina miehinään kurvailemaan nurkkaan - ja jäi sinne varmuuden vakuudeksi vielä tumput suorina yksikseen seisoskelemaan.

Mitä minun horrokseeni tulee, niin minä heräilen siitä silloin kun huvittaa. Olisin voinut kyllä käydä albania -pelin jälkeenkin sanomassa mitä-mä-sanoimeni tuohon hehkutukseen, koska taisin senkin ennustaa.

Ja vielä: Minä en Nummelinia vihaa. Hänellä olisi jopa paikka minun joukkueessani ultrahyökkäävänä pakkina jos Timosta ei olisi ollut saatavilla, joten voit lakata inisemästä. Nummelin oli aivan ala-arvoinen eilen, ja oli ylivoimaisesti eniten syypää Suomen tappioon - tämä tietenkin muistaen, että joukkue on joukkue jne. Jostain syystä poliittisesti paremmin korrektit syylliset saa nimetä ilman tällaista pillitystä. Kuten sanoin: Minulle henkilökohtaisesti on aivan sama montako pistettä hän Pohjois-Koreaa vastaan teki. Muut saavat vapaasti arvostaa niitä vaikka kuinka. Ja yritätkö sinä selvittää, että Väänänen on jollain lailla minun suosikkini?

Ajatella, jos olisit oikein perustellut, miksi Nummelin mielestäsi oli hyvä, etkä vain pillittänyt minun mielipiteestäni ja pelaajien vihaamisistani geneerisesti, niin tästäkin olisi voinut jopa syntyä jotain vähän parempaa.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Re: Re: Asia...

Viestin lähettänyt käyttäjä jukkavuorio


joopa joo, USA teki kolme maalia ylösen kenttää vastaan ja nolla maalia helmisen kenttää vastaan. entäs se??
jos toisen sentterin tilastot näyttää -3 ja toisen 0, niin kummallakohan on mennyt huonommin???

Ei ne tilastot aina koko totuutta kerro...
Mielestäni jos Raipe nyt on Suomen ykkössentteri, niin tilastojen pitäisi näyttää jotain +2, +3. Eikö Raipen pitäisi värkätä maaleja ja maalipaikkoja?

Onko Raipen liike todellakin mielestäsi MM-tasoa???
Ei todellakaan ole. Eikä se kiekkokaan näytä pysyvän lavassa samalla tavalla kun ennen...
 

jukkavuorio

Jäsen
Suosikkijoukkue
ilves, musta blokki
Re: Re: Re: Asia...

Viestin lähettänyt käyttäjä tiki10


Ei ne tilastot aina koko totuutta kerro...
Mielestäni jos Raipe nyt on Suomen ykkössentteri, niin tilastojen pitäisi näyttää jotain +2, +3. Eikö Raipen pitäisi värkätä maaleja ja maalipaikkoja?

Onko Raipen liike todellakin mielestäsi MM-tasoa???
Ei todellakaan ole. Eikä se kiekkokaan näytä pysyvän lavassa samalla tavalla kun ennen...

niin toi nolla oli siis tosta usa-pelistä, en tiedä lukua koko turnauksesta.
niin, eihän tilastot aina kaikkea kerro, mutta on raipella sentään näistäkin kisoista keskiarvo piste per peli. niin, että onhan se sentään jonkin verran värkännyt tilanteita.

usa-pelissä koko joukkue pelasi huonosti, enkä voi sanoa raipenkaan esiintyneen edukseen. mutta ei se sen huonompi ollut kuin muutkaan suomalaiset. pisteitä ei tullut, mutta eipähän siis mennyt omiinkaan. alivoimapelaaminen oli raipella oikein hyvää.

katsotaan nyt taas tämän illan ukraina -peli, ja seurataan mitä raipe tekee.
 

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Joo, joo. Yks heikko peli varsin merkityksettömässä pelissä USA:aa vastaan ja itkuvirret lähtivät heti käyntiin. Mitäs muutakaan voi odottaa ? Pakkohan se on myöntää, että Suomen menestystoiveet kaatuivat eilisen pelin jälkeen. Ei kannata enää edes raahautua television ääreen, sillä tietäähän sen, ettei tuolla joukkueella voi menestyä. Kovimmat ratkaisijat ovat joukkueen ulkopuolella, joten eihän niitä maaleja voi syntyä huippujoukkueita vastaan.
Luovuttaisivat nyt ihmeessä jäljelläolevat ottelunsa. Kanadaa, Tsekkiä, Ruotsia tai muita kovia maita me ei missään tapauksessa voida enää voittaa. Helminen on liian hidas eikä saa mitään aikaiseksi. Teletapit ovat kaukana tasostaan. Nummelin surffaa. Kiprusoffit hyytyvät kovissa peleissä. Kyllä on ikävä niitä lukemattomia avainpelaajia, jotka jätettiin ulos kisakoneesta. Eihän Suomi olisi voinut edes teoriassa hävitä yhtään ottelua mikäli Ara vaan olisi osannut valita oikeat pelaajat joukkueeseen. Suomihan on kuitenkin jääkiekon ylivertainen valtias. Ainoastaan päävalmentajan sokeus voi viedä meiltä maailmanmestaruuden joka kevät.

Muksu: Nyt kun me hävittiin USA:lle niin välisarjan peli onkin siis mielestäsi ns. kova peli ? Ennen kisojen alkua väitit ihan jotain muuta. Tämä sinun "unelmajoukkueesihan" pääsisi omien sanojesi mukaan nipin napin puolivälieriin, mutta olisi sitten yhtäkkiä ultrahyperkunnossa pudotuspelien alkaessa ja marssisi suvereeniin tyyliin maailmanmestariksi. Tappio vielä Ruotsille niin Suomihan on täydellisesti sinun kaipaamassasi kisavauhdissa.
 

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katos, Saarinenkin tuli keskustelemaan.

Enpäs vain tainnutkaan väittää tämän olleen avainpelin, vaan Suomen kaatuneen USA:ta vastaan "oikealla" tavalla.

Oliko muuta?

Ja editillä: Mitä tuohon kommenttiisi kaipaamastani kisavauhdista tulee, niin haista itse paska. Käypä tuolta tsätin back-logista lukemassa miten olin kauhean tyytyväinen eiliseen tappioon. Jos täällä vingutaan luxemburg -voiton jälkeen toisinpäin, niin kyllä minäkin saan tappion vitutuksessa purkaa tuntojani. Älä kuule ryhdy sekoittamaan sitä mitä minä toivon, siihen mitä ennustin. Se on todella halpamaista.
 
Viimeksi muokattu:

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Muksu: On se kiva, että pystyt aina heittämään niin asiallisia kommentteja. Aika vaikea arvostaa tuollaisia alatyylin kommentteja heittävän tyypin näkemyksiä.
Juuri mitään en kyllä viestistäsi nyt(kään) ymmärtänyt. Ennen kisojen alkua korostit kuinka pelin pitää olla kunnossa vasta ratkaisupeleissä. Nyt todistelet omaa erinomaisuuttasi kuitenkin jo "turhan" välisarjapelin tappion jälkeen. Sinun mukaasihan niitä ratkaisijoita ei vielä tässä vaiheessa tarvitakaan, vaan he ilmestyvät taustalta kuvioihin vasta pudotuspelivaiheessa. Paremmalla maltilla tilityksesi vaikuttaisi sentään hieman uskottavammalta. Pääsethän sinä toki edelleen 80 prosentin todennäköisyydellä turnauksen jälkeen itkemään Aravirran "varman päälle" taktiikasta, mutta ristiriitaiset kommenttisi vievät pohjaa pois valitusvirreltäsi.
 

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Älä Saarinen taas viitsi. Minulle on yksi hailea mitä sinä arvostat ja mitä et. En edes muista monesko kerta tämä on, kun ensin sinä aloitat vittuilemisen (tällä kertaa väität, että minä olen tyytyväinen kun Suomi häviää, koska ja blaablaa) ja sitten kun minä kypsyn ja vastaan vittuilemalla takaisin, tulet paikalle vedet silmissä selittämään, miten et voi arvostaa mielipiteitäni kun kirjoitan asiattomasti. *Näyttää itkevälle Saariselle kyllästyneenä keskisormea tympääntynyt ilme naamalla* Kenties pidät meitä muita niin tyhminä, että emme tajua kirjoituksen olevan alatyylinen / -arvoinen jos siinä ei kiroilla?

Newsflash sinä selkärangaton ketku: Jos provosoit niin älä viitti aina alkaa itkeä kun sontaa tulee takaisin. Ottaisit edes opiksi ja olisit sitten ensi kerralla vittuilematta, mutta ei näytä onnistuvan. Tämä sama kuvio on toistunut nyt aivan viimeaikoina jo neljä kertaa. Mikä helvetti sinä luulet olevasi arvioimaan toisten asiallisuutta tuolta pohjalta?

Jos et kykene tajuamaan mitä tarkoitan - siis jälleen kerran - kun sanon, että Suomi hävisi USA:lle juuri niiden heikkouksien takia, joiden arvelin koituvan turmioksi myös loppupeleissä, niin syytön kai minä sinun kykenemättömyyteesi olen. Taas.
 
Viimeksi muokattu:

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On totta, että Raipe ei tahdo enää nopeudessa pysyä nuorempien tahdissa, tosin eihän hän koskaan mikään pikaluistelija ole ollutkaan. Kyllä silti se pelinluku mikä Raipella on, korvaa sen minkä hän nopeudessa häviää. Ja miettikää, millainen isähahmo Raipe on pukukopissa. Varmasti tekee nuoremmille pelaajille hyvää papan rauhoittava asenne. Raipen paikka maajoukkueessa mielestäni aivan ansaittu.

Rintasesta olen kyllä samaa mieltä useimpien kanssa, mies on hyvä liigassa mutta surkean pehmeä rusettiluistelija ja hasardisyöttäjä maajoukkueessa. Kai sitten Nurmisen Kaitsulla on samoja ongelmia. En ihmettelisi, jos Rintsiä ei vähään aikaan maajoukkueessa nähdä kisojen jälkeen. Tosin vielä on aikaa parantaa otteitaan.
 

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Muksu: En tunnusta vittuilleeni, sillä tarkoitus oli vain hieman sarkastisesti tarttua kirjoituksiesi ristiriitaisuuteen.
Ei sinunkaan kyllä tarvitsisi ottaa kaikkea niin herkästi itseesi. Hyökkäät silmät säihkyen heti, kun mielipiteesi asettaa kyseenalaiseksi. Enpä kommentoi enää tämän enempää, sillä onhan se jo tullut selväksi, ettemme löydä yhteisymmärrystä tässä asiassa. Kukaan ei tiedä kumpi on oikeassa, todennäköisesti ei kumpikaan. Palataan asiaan toivottavasti rauhallisemmissa merkeissä turnauksen edetessä.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
tiki10

Sinulla taitaa olla jotain henkilökohtaista Helmisen suuntaan? Katsotaan niitä otteluita ja jollei silmä riitä, otetaan hieman tilastoa avuksi. Vasta aiheesta kannattaa avautua.

Kyllä ne tilastot em. tapauksessa JOTAIN kertovat:

Fakta: EI ole aivan sama onko ollut kentällä kolmen omiin menneen maalin aikana vai ei yhdenkään.

Kysymys: Miksi ihmeessä koko joukkue jaksaa jakaa kiitosta Helmiselle, jos hän todellakin on niin hidas, kankea ja puukäsi?
 
Viimeksi muokattu:

Matti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Raipe kuittaa

Viestin lähettänyt käyttäjä tiki10

Onko Raipen liike todellakin mielestäsi MM-tasoa???
Ei todellakaan ole. Eikä se kiekkokaan näytä pysyvän lavassa samalla tavalla kun ennen...
Eilisillä omilla ja ketjunsa otteilla Raipe kuittaa tämän palstan "asiantuntijoille". Selkeästi Suomen paras ketju. Pelissä saavutettu 7-1 voittohan ei tietysti vielä todista Raipen tai koko joukkueen olevan MM-tasoa (vastahan pelataan jatkosarjassa...). Jopa Mertaranta joutui lopettamaan teletappikoohkaamisensa ja toteamaan, miten asiat oikeasti ovat.
 

w00kie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Ässät
Re: Re: Raipe kuittaa

Viestin lähettänyt käyttäjä Matti

Eilisillä omilla ja ketjunsa otteilla Raipe kuittaa tämän palstan "asiantuntijoille". Selkeästi Suomen paras ketju. Pelissä saavutettu 7-1 voittohan ei tietysti vielä todista Raipen tai koko joukkueen olevan MM-tasoa (vastahan pelataan jatkosarjassa...). Jopa Mertaranta joutui lopettamaan teletappikoohkaamisensa ja toteamaan, miten asiat oikeasti ovat.

Niin, ja edelleenkin vastassa oli eilen siis Ukraina joka mielestäni menee samaan kastiin Itävallan, (joka muuten pelasti Suomen voittamalla USAn!!!) ja Japanin kanssa...

Eli jos Ruotsi tiistaina kaatuu eilisen kaltaisilla otteilla niin ihmettelen... Kaikki kunnia toki Nupelle hienosta pelistä, mutta kyllä ne hurrit olisivat vähintään neljä maalia latoneet Ukrainan paikosta ja taas toisaalta vähintään saman verran olisi vähemmän taululla kredit- puolella mikäli olisi ollut esim. Salo maalin suulla...

Kyllä se jo huomattu on, että Rintsi ja Raipe pelata osaa, mutta kun se pelaaminen näyttää luonaavan vaan näitä heikompia vastaan...
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Re: Raipe kuittaa

Viestin lähettänyt käyttäjä Matti

Eilisillä omilla ja ketjunsa otteilla Raipe kuittaa tämän palstan "asiantuntijoille". Selkeästi Suomen paras ketju. Pelissä saavutettu 7-1 voittohan ei tietysti vielä todista Raipen tai koko joukkueen olevan MM-tasoa (vastahan pelataan jatkosarjassa...). Jopa Mertaranta joutui lopettamaan teletappikoohkaamisensa ja toteamaan, miten asiat oikeasti ovat.

Olihan se hienoa peliä Raipelta ja Suomen joukkueelta, mutta vastustaja oli kylläkin säälittävän heikko! Sitten kun tulee "oikeita" kiekkomaita vastaan, niin Raipella ei tee yhtään mitään. Toivottavasti, Suomen kannalta, niin olen väärässä.

Eilisestä ottelusta huomio Raipesta (taas). Raipe hengaile vastustajan maalin takana kiekko lavassa ja aivan yksin. Ketään ei näkynyt mailla halmeilla. Mitä Raipe teki? Ajoiko Raipe maalin eteen yrittämään maalintekoa? EI! Raipe olisi itsekin voinut potkaista pari kertaa ja nousta maalille yrittäen maalintekoa. Raipe heitti mielummin yhden monista hukkasyötöistään jonnekin vastustajan lapaan.

Katsotaan kun/jos Kanada tulee vastaan, miten se Raipe siellä vääntää...

Ps. Ei minulla ole Raipea mitään henkilökohtaisesti vastaan. Mielestäni Raipen voisi jo tänä päivänä korvata jollain nuoremmalla ja nopeammalla. Jollakin joka pysyisi edes joskus pystyssä kun niitataan. Olen todella kiitollinen kaikista ilonhetkistä joita Raipe on meille suonut. Raipe on oikea Leijonien leijona.

Pss. Kannattamani pelityyli on jotain aivan muuta kun Raipen. Voihan se olla syynä siihen että Raipen otteet eivät miellytä. Itse pidän Sami Kapasen ja Jarkko Ruutun tapaisista pelaajista. Nopeista, röyhkeistä - pelaajista jotka uskaltavat mennä sinne maalin eteen.
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Ja Nummelin

Se siellä alivoimalla taas ajettiin sivuun ja kristish pisti mustan ylämummoon.
Ja taas ylivoimalla pelas ittensä huonoon paikkaan ja laukauksessa vaikka on voimaa myös kestää kauan tää arpominen. Myös Rintanen ei ilmeisesti osaa laukoa vauhdista

Fuck, kyllä kaikkien pitäis syttyä ruottia vastaan, #3 vaan pois aaveesta.

ja todelliset "kiekkotietäjät" ehdottelivat tuolla Myllystä maalii, kyllä humoristeja löytyy
 

Ettan

Jäsen
Suosikkijoukkue
H.I.F.K
Re: Re: Raipe kuittaa

Viestin lähettänyt käyttäjä tiki10


Pss. Kannattamani pelityyli on jotain aivan muuta kun Raipen. Voihan se olla syynä siihen että Raipen otteet eivät miellytä. Itse pidän Sami Kapasen ja Jarkko Ruutun tapaisista pelaajista. Nopeista, röyhkeistä - pelaajista jotka uskaltavat mennä sinne maalin eteen.




Samaa mieltä , Raipe eläkkeelle maajoukkueesta. Ja ottais mukaan sen MA KIPRUN ni paremmalle näyttäis.
Mitä joku tuolla ketjussa kirjoitti , että Raipe on pukukopin Isä hahmo....... hmmmmm... voi olla
jos Isäsi ei puhu mitään?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Re: Asia...

Viestin lähettänyt käyttäjä tiki10
...on nyt vain niin, että USA näytti Suomen todellisen tason.
Oikeastaan asia oli niin, että Suomen peli näyttää tasan tuollaiselta, jos asenne ei ole kunnossa. Tuo esitys ei ollut lähelläkään parasta mahdollista, ei edes "normaalia" tasoa. USA ei kovin ihmeitä esittänyt, mutta ensimmäisen erän totaalisekoilu ratkaisi pelin siihen suuntaan kuin sen kuuluikin ratketa.

Asenne kuntoon, niin metallia pitäisi tulla. Ehkä jopa sitä kirkkainta.
 

Matti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Re: Re: Raipe kuittaa

Viestin lähettänyt käyttäjä tiki10
Mielestäni Raipen voisi jo tänä päivänä korvata jollain nuoremmalla ja nopeammalla. Jollakin joka pysyisi edes joskus pystyssä kun niitataan.
Niin, nuoruus ja nopeus ovat ominaisuuksia joilla sinällään ei jääkiekossa vielä paljon mitään tehdä. Kun niihin lisätään peliäly, kyky sijoittua oikein, pehmeät kädet, kyky ottaa taklauksia vastaan ahtaissakin paikoissa ilman, että on pakko ryskytellä ja rämistellä teatraalisin elein, ollaankin jo hakemassa sellaista tyyppiä, että valitettavasti Aralla ei ole kovin paljon valinnanvaraa.
Kyllä kylmät tilastotkin jotakin kertovat: http://www.yle.fi/cgi-bin/tekstitv/ttv.cgi/278/
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
aika hauskaa

On tämä netti mainio paikka! Ei voi hymyilemättä lukea tämänkin otsikon alaista taistelua. Kaikilla on joku vihattu pelaaja, jota haukutaan, ja kun varmasti joku taas kannattaa kyseistä pelaajaa, niin sota syttyy. En esimerkiksi jaksa ymmärtää jonkun tiki10:n purkauksia Helmistä kohtaan.
Muitsellaan hiukan.

Kolme kovaa turnausta:
Calgary -88. Tappio Sveitsille 2-1, joukkuetta vaadittiin kotiin. Tappio T-Slovakialle 5-2.
Tulos: esnimmäinen mitali.

Tukholma -95:
Tshekki-Suomi 3-o, joukkuetta vaadittiin kotiin. Suomi-Ruotsi, ei maalia ensin millään, moni televisio oli sammunut kauan ennen Mika Niemisen ikimuistoista läpiajoa.
Suomi-USA 4-4, kaikkien aikojen nimettömintä jenkkijoukkuetta vastaan, Jarmo Myllys, pois sieltä, siellä on MM-kisat menossa!

Nagano -98:
Tappio Tshekeille, tappio Venäjälle, Seulander imuroi Kazakstanin ensimmäisen vedon. Pois sieltä siellä on kisat! (Kimmo Rintasen kaikkien aikojen paras peli taisi muuten olla välierä Venäjää vastaan.)

Lillehammer -99:
Olli Jokinen pelastaa Suomen Ukrainaa vastaan tyädelliseltä häpeältä. Suomi pelaa parasta jääkiekkoa sitten 1994 MM-kisojen.

Kyllä tämänkertaiset vastoinkäymiset ovat melko pientä.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Re: aika hauskaa

Viestin lähettänyt käyttäjä hannes_ko
On tämä netti mainio paikka! Ei voi hymyilemättä lukea tämänkin otsikon alaista taistelua. Kaikilla on joku vihattu pelaaja, jota haukutaan, ja kun varmasti joku taas kannattaa kyseistä pelaajaa, niin sota syttyy. En esimerkiksi jaksa ymmärtää jonkun tiki10:n purkauksia Helmistä kohtaan.

Tiedän ja tiesin että kun Helmisen pelisuorituksia ja pelityyliä rupean "haukkumaan", niin en kaikista ystäviä saa. Valitettavasti vain Raipen laiskalta näyttävä pelitapa ei innosta. Mielestäni myös harhasyötöt ovat lisääntyneet edellisvuosista.

Joka tykkää Raipesta ja pitää Raipea kansainvälisen tason huippusentterinä. Itse arvostan Raipen suorituksia, mutta en pidä hitaanlaisesta pelityylistä. Jääkiekossa pitää olla vauhtia ja ryminää, höystettynä loistavalla tekniikalla ja yksilösuorituksilla. Kyllä minä mielummin eilen katselin esim. Kallion upeita yksilösuorituksia, kun jonkun toisen syöttelyä ja laahustelua. Voi olla että Raipe kärsii myös siitä silmissäni, että samassa ketjussa pelaa toinen nuorempi laiskimus, Rintanen. Eikö yksi riittäisi per ketju?

Ja hei! Ei tarvitse olla samaa mieltä! :)
 

tsei_tsei

Jäsen
Viestin lähettänyt käyttäjä Cosmos
Suomi on nyt pelannut kuusi erää ns. kovia kiekkomaita vastaan. Tuloksena 2 voitettua erää, 1 hävitty ja kolme päättynyt tasan. Suomi on pelannut tässä turnauksessa vasta yhden huonon erän, joka tosin oli täysin umpisurkea. Ei tässä vielä ole mitään hätää, mitään ei ole menetetty. Se on totta ettei tappio ikinä tee hyvää itseluottamukselle, mutta harvoinpa sitä MM-turnausta on voitettu ilman yhtään tappiota...

Paskapuhetta tuo, että huonoja eriä olisi vain yksi. Mielestäni USA-peli oli kokonaisuudessaan surkea. Monet kiinnittävät huomiota vain ensimmäisen erän päästettyihin maaleihin, mutta todellisuudessa Suomi ei päässyt kahdessa jälkimmäisessäkään erässä maalintekopaikoille, eikä tätä pystynyt käynnistämään edes takaa-ajoa. USA hallitsi kaikkia eriä ja määräsi mitä ottelussa tehdään. Suomi pelasikin yhden umpisurkean erän ja kaksi huonoa erää USA:ta vastaan. Muista otteluista en pysty niin paljon sanomaan, kun en ole nähnyt Suomelta kuin yhteensä 7 erää, ja niistä on 3 USA:ta vastaan ja 3 Japania sekä yksi Ukrainaa vastaan.
 

Kotkafani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hirvittävästi on ainakin keskustelua syntynyt!

Se on nyt ainakin tosiasia, että Suomi pelasi huonosti USA:ta vastaan. Mielestäni koko joukkue epäonnistui. Ei sieltä voi yksin esim. Raimo Helmistä syyttää tappiosta.

On kyllä totta että minunkin silmissäni Helminen on aina hieman kesy Pohjois-Amerikkalaisia joukkueita vastaan pelattaessa, mutta se johtuu varmasti hänen pelityylistään.
Vastaavasti uskoisin häneltä löytyvän kokemusta jos tiukat paikat sitä vaativat - pää pysyy kylmänä.

Toivottavasti parin viime vuoden trendi toistuu huomenna ja Ruotsi kaatuu. Silloin on koko USA tappio unohdettu ja TV ja lehdistö pauhaa joukkueen erinomaisuutta. Sellaista se on...
 

Illuminatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Taito
Viestin lähettänyt käyttäjä tsei_tsei


Paskapuhetta tuo, että huonoja eriä olisi vain yksi. Mielestäni USA-peli oli kokonaisuudessaan surkea. Monet kiinnittävät huomiota vain ensimmäisen erän päästettyihin maaleihin, mutta todellisuudessa Suomi ei päässyt kahdessa jälkimmäisessäkään erässä maalintekopaikoille, eikä tätä pystynyt käynnistämään edes takaa-ajoa. USA hallitsi kaikkia eriä ja määräsi mitä ottelussa tehdään. Suomi pelasikin yhden umpisurkean erän ja kaksi huonoa erää USA:ta vastaan. Muista otteluista en pysty niin paljon sanomaan, kun en ole nähnyt Suomelta kuin yhteensä 7 erää, ja niistä on 3 USA:ta vastaan ja 3 Japania sekä yksi Ukrainaa vastaan.

USAn oli helppo lähteä kahteen viimeiseen erään kun alla oli kolmen maalin turvallinen johto. Se näkyi pelitavasta: kiekko heitettiin todella monta kertaa järjestelmällisesti omalta alueelta kuitenkaan aiheuttamatta pitkiä kiekkoja(jos se on sinun mielestäsi pelin hallitsemista niin meillä on eri käsitys pelin hallitsemisesta). Suomi puski puolustusmuuriin ja totta onkin että maaleja olisi pitänyt tehdä jos olisi pelattu todella hyvin. Mutta ei Suomi siltikään mitenkään huono ollut toisessa ja kolmannessa erässä. Toisen erän ensimmäisen kympin aikana Suomella oli ainakin kolme paikkaa mistä olisi pitänyt tehdä maali. Kolmannessa erässä tilanteessa 1-3 jos N Kapanen olisi saanut nousemaan kiekon Pärssisen loistosyötöstä niin voi olla ettei oltaisi menetetty kuin yksi piste. Ensimmäinen erä rämmittiin totaalisesti, eikä peli sen jälkeenkään mitenkään loisteliasta ollut mutta en sitä silti huonoksi sanoisi.
 

tsei_tsei

Jäsen
Viestin lähettänyt käyttäjä Cosmos


USAn oli helppo lähteä kahteen viimeiseen erään kun alla oli kolmen maalin turvallinen johto. Se näkyi pelitavasta: kiekko heitettiin todella monta kertaa järjestelmällisesti omalta alueelta kuitenkaan aiheuttamatta pitkiä kiekkoja(jos se on sinun mielestäsi pelin hallitsemista niin meillä on eri käsitys pelin hallitsemisesta).

Väitätkö, että Suomi on todella niin huono joukkue, että olemme tuomittuja häviämään, jos vastustaja tekee ensimmäisen maalin ja osaa puolustaa? Tosiasia on se, että kova joukkue nousee 3-0 tappiosta tai ainakin saa aikaan kunnon myllytyksen.

Sanotaan esimerkkinä vaikka Tappara, sillä sen pelejä olen nähnyt eniten viime kaudella. Ensimmäisessä pudotuspeliottelussa Tappara oli umpisurkean ensimmäisen erän jälkeen tappiolla 2-0, mutta sai aikaan sellaisen myllytyksen ja painostuksen, että ottelun voittajasta ei ollut kauaa epäselvyyksiä. Vastaavasti finaalissa TPS oli tappiolla 3-1 kolmanteen erään lähedettäessä, mutta voitti pelin.

IMHO Suomi pelasi koko ottelun surkeasti. Ensimmäinen erä täysin penkin alle, mutta kaksi muutakin huonoja. USA ei päästänyt Suomea maalipaikkoihin ja heillä oli itsellään hyviä vastaiskupaikkoja. Ottelu ei missään vaiheessa näyttänyt siltä, että Suomi pystyisi edes taistelemaan voitosta. Mielestäni USA hallitsi siis peliä. Sen ei edes tarvinnut hyökätä, kun puolustaminen riitti. Hallinnalla tarkoitin nimenomaan sitä, että USA määräsi mitä tehdään ja Suomen oli tyytyminen siihen.

Enkä viitsi tässä muuten alkaa arvostelemaan valintoja, vaikka Nummelinin hehkuttajat siihen provosoivatkin helppojen pelien jälkeen. Minä olen mielipiteeni sanonut valinnoista ja katsotaan miten käy. Suomella on vielä hyvät mahdollisuudet liikkuvalla pelillään tuoda vaikka kultaa, mutta Suomen heikkouksia on jo nähty.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös