24 olut-tölkin pakkauksen tuttavallisempi nimi.

  • 28 569
  • 84

24 olut-tölkin pakkauksen tuttavallisempi nimi.

  • 24 olut-tölkin pakkaus

    Ääniä: 3 1,2%
  • 24 tölkin olutpakkaus

    Ääniä: 6 2,4%
  • Kontti

    Ääniä: 10 4,1%
  • 24-Pakki

    Ääniä: 0 0,0%
  • 24-Päkki

    Ääniä: 14 5,7%
  • Lava

    Ääniä: 111 45,1%
  • Koppa

    Ääniä: 31 12,6%
  • Joku muu. Mikä?

    Ääniä: 71 28,9%

  • Äänestäjiä
    246

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Voi paska. Ännestin koppaa. Kyllähän se oikea sana on laatikko. Jos pyytää jotain tuomaan 24 kaljaa niin se on "tuotko laatikon kaljaa".

Huom. Jos joku äänestää haluaa äänestää koppaa niin laittakaa "joku muu" niin saadaan äänestys raiteilleen.
 
Viimeksi muokattu:

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Kerran olen ostanut lavallisen kaljaa ja siinä oli 24-tölkin laatikoita aika monta. Eli ei ole lava.

Kopankin olen ostanut joskus nuorempana ja siinä oli 24 ruskeaa lasipulloa. Eli ei Koppa.

Kontti olis vielä vitusti enemmän kuin lava joten ei se oo myöskään kontti.


Keissi. Salkku. Loota. Laatikko. Pakki. Joulukalenteri. Onhan noita.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Hirveän moni on vastannut lava. Alkaa pikkuhiljaa menettää hohtoaan se eräiden sankareiden alkoholittoman siiderin täyteinen Tallinnan reissu.

Laatikkohan se on.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Keissi on täällä käytössä enimmikseen..

Minä käytän 8-tölkin pakkauksesta nimeä keissi. Laatikko on 24 tölkin nimitys.

Tarkemmin kun mietin niin laivalla on saattanut olla joku tarjous 5 keissiä xx.xx €. Ja kuvassa oli pakattuna 5 laatikollista kaljaa kärryihin.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Minä käytän 8-tölkin pakkauksesta nimeä keissi. Laatikko on 24 tölkin nimitys.
Eihän toi mikään keissi ole vaan tietysti "kasipäk". Keissi on yhä varattu 24-pakkaukselle, sillä eihän ne aina ole laatikoita vaan joskus pakattu muoviin. Yksinkertasia asioita pitää selittää, perkele.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Jackbaueri.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Joulukalenteri.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ketjun aiheella on monta nimitystä, itse käytän sanaa laatikko, koska kysymyksessä on laatikko. Minun tapauksessani yleensä Pirkka-laatikko.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
"24 olut-tölkin pakkaus" on kyllä ylivertaisesti hienoin suomenkielinen ilmaus, jonka tästä puheenaolevasta olen kuullut. Tai siis lukenut.
 

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
Trukkilavat trukkilavoina. Virallisesti se on laatikko, tuttavallisemmin Jack Bauer.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Aika mielikuvituksettomia nimiä kyllä, täytyy myöntää. Olisin uskonut, että ympäri Suomea on käytössä paljon erikoisia hienoja nimityksiä. Useimmiten se itsellekin on tylsästi vain laatikko. Joskus todella harvoin lodju.

Samaa mieltä monen muun kanssa, että lava se ei ainakaan ole. Käsittämätöntä miten sekin on niin yleinen vaikka tarkoittaa aivan muuta.
 

Berrie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Ilves
Lootahan se.

Olin kyllä aikanaan itse aivan pihalla kun kaveri sanoi tuoneensa jokusen "lavan" olutta ja sitten ne tuodaan kerralla kantamalla. Trukkilavoja siis odottelin.
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Lavaa voi käyttää mielestäni ainoastaan tapauksissa, missä se 24-pack on "auki" eli vain pahvinen laatikon puolikas. Tällöinhän se on "lava". Perinteisestä mallista voi mielestäni käyttää termiä koppa, laatikko, salkku, keissi jne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös