2. peli, Ilves-HIFK, 15.3. klo 18.30

  • 27 464
  • 194

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Liigan monipuolisinta autonasentajaa on hehkutettu ketjussa jo melkoisesti, mutta annetaan nyt vielä oma panos tähänkin: Tinke oli kentän ylivertainen hahmo! Valkeakosken Nukku-Matti heitteli unihiekkaa lasten silmiin ja lauloi vaihdosta toiseen tuutulauluja punaiseen pyjamaan pukeutuneille lapsukaisille. Leinon kentällinen oli jälleen kentän parhaimmistoa. Toporowski ja Astashenko eivät ennen voittomaalia juurikaan massasta erottuneet, vaan jälkimmäinen oli pikemminkin jatkuvissa vaikeuksissa.

Kuten aiemmin on todettu, oli Ilveksen peli voitosta huolimatta täynnä pieniä virheitä ja hyökkäysten rakentelu oli lähinnä henkilökohtaisten taisteluvoittojen varassa. Tahto ja taistelu oli kuitenkin astetta kovempaa kuin vastustajalla. Eilinen pelin taso ei mielestäni riitä vielä vierasvoiton hankkimiseen, vaan jostain on saatava viimeistelyyn lisää potkua.

IFK pelasi perusvarmaa peliään, eikä esitys ollut lähellekään niin avuton kuin täällä on annettu ymmärtää. Taklauspelin puuttuminen oli ehkä näkyvin ero totuttuun IFK:n esitykseen verrattuna. Todellisia paikkoja ratkaista ottelu oli aivan riittävästi. Saarinen ja Harkins olivat taas tulessa ja Vopat pelasi hyvän ottelun (hiipui tosin kovassa vauhdissa ottelun loppua kohti). Jere otti vastaan lukuisia kovia taklauksia, mutta osoitti olevansa oikeasti kova pelimies pitämällä ja kuljettamalla kiekkoa niiteistä huolimatta. Pakkiparilla olikin useimmiten kiire heittää kiekko äkkiä muille, ennenkuin Ilvespelurit ehtivät taklaamaan.

Vastapuolen pelinjohdon ratkaisut kummastuttivat. Itse en havainnut minkäänlaista todellista yritystä sekoittaa Ilveksen peluutusta, vaan peliä pelattiin aivan kotijoukkueen ehdoilla. Edes johtoasemassa ei tehty selkeitä taktisia ratkaisuja, joilla oma pää olisi saatu pidettyä puhtaana. Katsojat luonnollisesti kiittävät, koska purkukiekkoja roiskivia joukkueita on nähty jo liiankin kanssa.

Peli oli hienoa viihdettä. Erityisesti miellyttää se, ettei kumpikaan ole sortunut tylsään kahva- ja painikiekkoon, vaan pelaa oikeaa jääkiekkoa. Tunnetaso on kova ja paineen alla virheitä syntyy, mutta katsojat saavat ainakin vastinetta rahoilleen.

Ilveksen kannattajana en aio vieläkään alkaa säveltämään voitonmarsseja. Puna-armeija on ajettu pois hetkeksi valtaamastaan Viipurista, mutta Karjalan kannaksen valtaus vaatii vielä monta taistelua.
 

Snaipperi

Jäsen
Viestin lähetti Ck
Jos olisin Aravirta, niin nostaisin Petrellin A-junioreista. Lennussa on enemmän kovuutta kuin koko Ilveksen joukkueessa, mutta en ole Aravirta joten tämä asia ei ole minun päätettävissäni.




...ja enää pitäisi tietää, kuka hirmustus onkaan Lennu Petrell!

Älä ihmeessä puhu noin kovalla äänellä ja julkisesti! Tinke vielä kuulee, eikä sitten enää ollenkaan uskalla tulla huomenna Hesaan matsiin!
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Snaipperi
...ja enää pitäisi tietää, kuka hirmustus onkaan Lennu Petrell!

Petrell taisi pelata ensimmäisen aikuisten ottelunsa juuri Ilvestä vastaan joulukuussa. Tai peli oli ainakin ensimmäisiä liigassa. Mieleen mies kyllä jäi armottoman yrityksensä vuoksi. Lisäksi mielessä on tämä tsekkipuolustajan telominen Hämeenlinnan alkusarjan pelissä. Tuohan meni jo selvästi ylilyönnin puolelle ja pelikieltoakin siitä tuli.

Jos mies ylhäällä nähdään niin varmasti ainoana tehtävänä on taklata ja karvata ja taas taklata. Haittana tosin voi olla, että nuori mies hölmöilee innostuksissaan itsensä pihalle tilanteista ja aiheuttaa tulostaululla lopulta enemmän haittaa kuin hyötyä.
 

Mauno Ahonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Zamboni
Jos mies ylhäällä nähdään niin varmasti ainoana tehtävänä on taklata ja karvata ja taas taklata.

Voi olla. Nimittäin jos johonkin nelosketjuun päätyy. Tällä kaudella jos nostetaan, rooli onkin luultavasti tuo, mutta jos esimerkiksi jonkin (vaikkapa ensi) kauden alussa nostetaan miehiin ja vaikkapa harjoituksissa + harjoituspeleissä saa sen verran tuntumaa, että uskalletaan antaa enemmänkin vastuuta, kuin nelosketjun rouhijan paikka, niin kyllä sitten nähdään jotain ihan muuta. Taitoakin tältä kaverilta nimittäin löytyy.

Petrell on huikea pelaaja. Kovuutta, taitoa, vauhtia ja pikkusikaakin tarvittaessa.

EDIT. BTW, etkö Snaipperi seurannut nuorten MM-kisoja?
 

Snaipperi

Jäsen
Viestin lähetti Zamboni
Petrell taisi pelata ensimmäisen aikuisten ottelunsa juuri Ilvestä vastaan joulukuussa. Tai peli oli ainakin ensimmäisiä liigassa. Mieleen mies kyllä jäi armottoman yrityksensä vuoksi. Lisäksi mielessä on tämä tsekkipuolustajan telominen Hämeenlinnan alkusarjan pelissä. Tuohan meni jo selvästi ylilyönnin puolelle ja pelikieltoakin siitä tuli.

Jos mies ylhäällä nähdään niin varmasti ainoana tehtävänä on taklata ja karvata ja taas taklata. Haittana tosin voi olla, että nuori mies hölmöilee innostuksissaan itsensä pihalle tilanteista ja aiheuttaa tulostaululla lopulta enemmän haittaa kuin hyötyä.


Kiitos.

En todellakaan ollut koskaan kuullut kaverista. Voitko laittaa mitat vielä ja syntymäajan, koska en osaa käyttää noita hokin hakukoneita? Toivotaan pitkää ja hyvää uraa Lennulle...ja että jos oikein hyvä ura tulee, pelaisi joskus myös Ilveksessä.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti Snaipperi
...ja enää pitäisi tietää, kuka hirmustus onkaan Lennu Petrell!

Älä ihmeessä puhu noin kovalla äänellä ja julkisesti! Tinke vielä kuulee, eikä sitten enää ollenkaan uskalla tulla huomenna Hesaan matsiin!

Se on semmoinen hirmustus joka puhaltaa teidän Tinken kumoon...

Tossa vähän linkkiä:

finhockey

finhockey
 

hoope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Murmels
Viestin lähetti dana77
edit: nyt vasta muistinkin, että tuomari on tietenkin ollut huono kun HIFK hävisi. En tiedä kuka vihelsi, mutta oli kyllä paskin mitä olen ikinä nähnyt. niin ja Peltomaan yhdistetyt polvi/kyynerpää/teloitus/teurastustaklaukset olivat tekoina törkeimpiä, mihin ihmiskunnan historiassa on kukaan koskaan syyllistynyt.
Ei sua voi todesta enää ottaa. :) Peltomaan kaltasen pelaajan näkisn mieluusti Kärpissäkin. Mutta dana hei tuu takas tonne meän omille palstoille. Ei viedä metrozzikeskustelua muihin ketjuihin. ;)
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mutta jos!

..meillä olisi ollut Martin Spanhel, niin eipä olisi kukkoiltu :) Tätä ette osannetkaan odottaa. (luulitte siis, että olin unohtanut, ei , odotin vain sopivaa paikkaa). Se ois lyäny mailalla heti ja ollut hanessa nanosekunnissa - oikeasti, eilen oli ikävä Spanhelia(kin), Lennusta puhumattakaan.

Raymond Pearl: Mielestäni sinun kirjoitusoikeutesi tulisi peruuttaa. Et täytä tämän fänisäittimme perusedellytystä eli puolueellista kouhotusta ollenkaan, ihme koijari!
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Re: Mutta jos!

Viestin lähetti JHag
..meillä olisi ollut Martin Spanhel, niin eipä olisi kukkoiltu :) Tätä ette osannetkaan odottaa. (luulitte siis, että olin unohtanut, ei , odotin vain sopivaa paikkaa). Se ois lyäny mailalla heti ja ollut hanessa nanosekunnissa - oikeasti, eilen oli ikävä Spanhelia(kin), Lennusta puhumattakaan.

Mulla on kanssa aivan uskomaton ikävä Spanhelia jok'ikinen kerta kun katson päivän kokoonpanot, astun katsomon puolelle ja näen pelaajat jäällä, "joka päivä ja joka ikinen yö, sinua ajattelen.."

Peltomaankin rellestys ehjänä kentällä on mahdollista vain siksi, ettei Marty ole enää kehissä antamassa poikkaria.

Voi kuinka ikävöinkään niitä taklauksia..
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Re: Mutta jos!

Viestin lähetti JHag
Raymond Pearl: Mielestäni sinun kirjoitusoikeutesi tulisi peruuttaa. Et täytä tämän fänisäittimme perusedellytystä eli puolueellista kouhotusta ollenkaan, ihme koijari!

Pahoittelen.

Pääsen purkamaan turhautumiseni ja tyhjentämään provo-kiintiöni tarvittaessa liigapörssikimppamme keskustelupalstalla, jossa on mukana myös mm. kaltaisianne Tampereen eteläisen satamalähiön edustajia. Tänne saman tekstin suoltaminen tuntuisi siis turhalta toistolta.

Yritän parantaa tapani.
 

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Noista ilves.com:in (taklaus)videoclipeistä nähtynä Peltomaa ajaa kyllä vähän härskisti kiekottoman Karalahden. Ihan koko tilannetta ei näy, mutta näyttäisi että Jere ei ole edes "juuri kiekosta luopunut". Ei siinä mitään, muuten ihan komea pommi, mutta varmaan Jere lepää osin, koska kovinkaan usein ei kiekottomia tuossa määrin ajella.

Snellman-Karalahti näyttää kyllä aluksi erittäin hyytävältä, kun Jere ei näe yhtään ja Snellman tulee pitkän matkaa lonkka edellä. Onneksi kuitenkin menee ehkä hiukan ohi, ja osuma jää vaisuksi. Toki hyvä niitti noinkin, mutta jos taklaajana olisi ollut esim. Robert Kantor (tai Tinke) jälki olisi voinut olla vielä upeampaa.

Pärän Tinke ajaa hyvin. Osuu ja uppoaa. Lisää näitä (varsinkin IFK:lta). Tänään mielenkiintoinen ja tärkeä matsi. Voittaja lähellä jatkoa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti Torsti
Toivottavasti Johannes oli pelissä. Tuossa kirjoittamassasi nimittäin illaksi hieman pureskeltavaa herralle. Sillä ottelussa jossa minä olin ei Ilveksen ainoa toivo ollut rikkoa, HIFk ei pelannut sen verran parempaa kiekkoa, ja myös HIFK:n pelaajia taklataan. Yksi yö kaiken muuttaa voi.

Timo Peltomaa oli illan kuningas kentällä. Peltomaa päätti 3. erässä yksin, että Ilves voittaa ottelun.
HIFK:n miehet olivat ihmeem haluttomia kontaktitilanteisiin ja suorastaan varoivat taklauksia. Silti tappiosta ei voi syyttää HIFK:n esitystä van Ilveksen. Ottelu siis ratkesi Ilveksen (Peltomaan) tsemppiin, haluun ja hyvyyteen ei HIFK:n huonouteen.

Jatkoajan raportissa oli mun mielestäni aikas paljon asiavirheitä mm. Karalahti-Kuhta, molempien joukkueiden 2. maalit. Olen silti ollut väärässä ennenkin, miksen siis myös nyt.

Minäkin olen usein väärässä ei siinä mitään, heh =). Enkä valitettavasti ollut pelissä paikanpäällä. Onnittelut voitosta vielä kerran. Ilves oli ottelussa kuulemma aktiivisempi taklaaja, ehkä HIFK:n olisi kannattanut taklata enemmän.

"Toni Söderholm jaksoi kuitenkin hieman analysoida ensimmäistä puolivälierätaistoa:

Ilveksen selkeä tavoite on saada pelimme pois tolalta. Eli kupletin juoni on se, että HIFK pyrkii pelaamaan ja Ilves rikkomaan. Eiköhän me tämä juttu pelaamalla klaarata, arvelee HIFK-kippari Toni Söderholm."

Lainailin kirjoituksessani Toni Söderholmin lausuntoa 1. pelin jälkeen, jolloin homma näytti ihan erilaiselta, kun nyt kahden pelin jälkeen.

Toivotaan tiukkaa sarjaa. Mikäs sen mukavampaa kuin 7 peliä ja jatkoajalla ratkaisu. : )
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Johannes
Ilves oli ottelussa kuulemma aktiivisempi taklaaja, ehkä HIFK:n olisi kannattanut taklata enemmän.


Ehdottomasti veliseni, 0 kertaa on aika pieni lukema :)
 

Knight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
Re: Sorry Ipa

Viestin lähetti JHag
.. Eli kysymykseni Ipa-faneille; eikö teistäkin Ipan olisi itse asiassa pitänyt voittaa enemmän, sen verran suuri oli tasoero?

Olisi muuten pitänytkin päättyä 4-2. Viimeisellä sekunnilla Pasi Saarinen heitti mailansa - selvästi tahallaan eli turhautuneena - kun Ilves-pelaaja oli lähettänyt kiekon kohti HIFK:n maalia. Stathoshan oli otettu pois kentältä ja maali tyhjänä.

Loppusummerin jälkeen Harkinsilla sitten oli asiaa (tilasiko aikaa?) Peltomaalle ja ehkä potentiaalisen hässäkän takia tuomareilta jäi maali sitten merkkauttamatta. Tai no tuskinpa Levonen sitä huomasikaan - mahtaako edes osata sääntöjä.

Sinänsähän tuo ei paljon vaikuta muiden kuin vedonlyöjien tunnelmiin ;-)
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Re: Sorry Ipa

Viestin lähetti Knight
Olisi muuten pitänytkin päättyä 4-2. Viimeisellä sekunnilla Pasi Saarinen heitti mailansa - selvästi tahallaan eli turhautuneena - kun Ilves-pelaaja oli lähettänyt kiekon kohti HIFK:n maalia. Stathoshan oli otettu pois kentältä ja maali tyhjänä.

Eikös se linjatuomari huitonut kovasti maalin merkiksi kädellään? Aivan kuten jotkut päätuomarit maalin merkiksi. Ilmeisesti Päätuomarilla oli tarpeeksi hommia siinä lopun kalabaliikissa, ettei älynnyt sitä maalia hyväksyä. Samoin kukaan Ilveksen pelaajista ei maalia älynnyt kysyä, olihan ottelu jo voitettu. Sääli vain sitä, jolla oli lapulla 4-2. Itse olin 100% varma, että maali hyväksytään ja sitä jo katsomossakin hehkutin.
 

Veikko

Jäsen
Re: Re: Re: Sorry Ipa

Viestin lähetti Torsti
Eikös se linjatuomari huitonut kovasti maalin merkiksi kädellään? Aivan kuten jotkut päätuomarit maalin merkiksi. Ilmeisesti Päätuomarilla oli tarpeeksi hommia siinä lopun kalabaliikissa, ettei älynnyt sitä maalia hyväksyä. Samoin kukaan Ilveksen pelaajista ei maalia älynnyt kysyä, olihan ottelu jo voitettu. Sääli vain sitä, jolla oli lapulla 4-2. Itse olin 100% varma, että maali hyväksytään ja sitä jo katsomossakin hehkutin.

Minulla oli nimenomaan juuri tuo 4-2, mutta voiton ansiosta ei juurikaan kerennyt harmittamaan. Eihän se vetokaan muuten mennyt kuin sellaiset 30cm ohitse.

Mielestäni linjatuomari viuhtoi näyttääkseen, että kiekko meni maalivahdin alueelta eikä pitkää kiekkoa tarvitse viheltää.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Re: Re: Re: Sorry Ipa

Viestin lähetti Veikko
Mielestäni linjatuomari viuhtoi näyttääkseen, että kiekko meni maalivahdin alueelta eikä pitkää kiekkoa tarvitse viheltää.

Olenko aivan hakoteillä jos väitän, että mikäli joukkue B pelaa ilman maalivahtia vihelletään joukkueelle A pitkäkiekko, vaikka kiekko menisi B:n maalivahdin alueen läpi?

Tosin en mä näistä säännöistä ole ollut enää pariin vuoteen kärryillä, tuntuvat koko ajan hienosäätävän, tekevän kaikenmaailman herrasmiessopimuksia ja uusia linjauksia sinne sääntökirjaan.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Re: Re: Re: Re: Re: Sorry Ipa

Viestin lähetti Torsti
Olenko aivan hakoteillä jos väitän, että mikäli joukkue B pelaa ilman maalivahtia vihelletään joukkueelle A pitkäkiekko, vaikka kiekko menisi B:n maalivahdin alueen läpi?

Tosin en mä näistä säännöistä ole ollut enää pariin vuoteen kärryillä, tuntuvat koko ajan hienosäätävän, tekevän kaikenmaailman herrasmiessopimuksia ja uusia linjauksia sinne sääntökirjaan.

Olet tässä asiassa todellakin täysin hakoteillä, mutta tässä voittojen huumassa saatan sen antaa anteeksi. Ei tuollaista sääntöä ole ollut minun "kiekkourani aikana" ja se on sentään kestänyt jo vuosikymmeniä. Monesti olen nähnytkin tuon edellämainituin perustein viheltämättä jätetyn pitkän kiekon.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No niin, jälleen se nähtiin, jotta enhän minä tästä lajista mitään tiedä. Unta varmaan tas nähnyt, prkl.
Ihmeellisiä asioita vaan jää mieleen noilta omilta pelivuosilta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös