100-vuotias JYP – kaikkien aikojen suurin maalivahti

  • 1 731
  • 26

100-vuotias JYP – kaikkien aikojen suurin maalivahti

  • Ari-Pekka Siekkinen

    Ääniä: 21 25,0%
  • Sinuhe Wallinheimo

    Ääniä: 50 59,5%
  • Tuomas Tarkki

    Ääniä: 1 1,2%
  • Pekka Tuokkola

    Ääniä: 4 4,8%
  • Marko Leinonen

    Ääniä: 2 2,4%
  • Eetu Laurikainen

    Ääniä: 0 0,0%
  • Veini Vehviläinen

    Ääniä: 2 2,4%
  • Tommi Satosaari

    Ääniä: 0 0,0%
  • Markus Ruusu

    Ääniä: 0 0,0%
  • Tero Leinonen

    Ääniä: 1 1,2%
  • Kari Viljanen

    Ääniä: 2 2,4%
  • Mika Lehto

    Ääniä: 0 0,0%
  • Muu, kuka

    Ääniä: 0 0,0%
  • Riku Helenius

    Ääniä: 1 1,2%

  • Äänestäjiä
    84
  • Poll closed .

JJLehto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
100-vuotis kauden kunniaksi, nyt on vuorossa JYP:n liigahistorian suurimman maalivahdin valinnan aika. Kukin tulkitkoon mitä "suurin JYP maalivahti" tarkoittaa omilla kriteereillään.

Eli kuka on heistä on suurin maalivahti? Aikaa on viikko. Viikon päästä kulttipelaaja-ranking.

Aiemmat äänestykset:

Pelaajat:
#1 Juha-Pekka Hytönen (äänistä 50 %)
#2 Eric Perrin (äänistä 47%)
#3 Jarkko Immonen (äänistä 38%)

Puolustaja:
#1 Sami Vatanen (äänistä 43%)

Valmentaja:
#1 Risto Dufva (äänistä 74%)
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kari Viljanen... Ehdottomasti... Muut ovat vain halpoja kopioita...
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oli tosi vaikea valinta Kengän ja Sinkun väliltä, mutta päädyin Sinkkuun.

Sinkku nyt vaan on se, joka on eniten painunut mieleen. Monestakin syystä.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Kenkä tai Sinkku varmaan monelle, kuten kuuluukin. Itse samoin kuin puolustajien kanssa (Korhonen) painotin omaa tunnetta ja itselle se on Tero Leinonen.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Riku Helenius ansaitsisi paikan listalla myös, vaikka ei taida ihan ykkösvalinta itselle ollakaan. Sinuhen ja Veinin välillä mietin.

Edit. Puoli tuntia riitti pähkäilyyn. Sinkku se on - totta kai.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JYP, Colorado Avalanche #8 #32 #91 #96
Pakko se oli sinkulle ääni antaa, kyllä sitä nuorena poikana seisomakatsomossa ihaili sinkun peliesityksiä ja katsomon huudattamista :) Veini tulee vahvana kakkosena
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Sinkku. Eka mestaruus, ikoninen kylkimyyry rankkareissa ja ulosajo rankkareissa.

PS. Listalla voisi olla Olkinuora, kävi kuitenkin CHL:n JYPille ratkomassa.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Kenkä. Ei kahta sanaa. Pelasi uransa parhaat vuodet JYPissä ja oli helvetin tärkeä palanen sitä 90-luvun alun menestystä. Sinkku sitten kakkosena, mutta ei se syyttä #1 roiku hallin katossa.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kenkä-Pekka kantoi käytännössä torjuntavastuun yksin monta vuotta, joiden aikana oltiin myös mitaleilla.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Wallinheimo - Tuokkola. Siinä kaksi suurinta.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Ari-Pekka Siekkinen. Jääkiekkoa ja JYPiä aikanaan seuraamaan alkaessa ”Kenkä” oli se pelaaja, johon oma katse kohdistui ensimmäisenä.
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Ei ehkä "isoin" menestyksen kannalta, mut itselleni Leiska Leinonen oli ajoittain maaginen. Muksuna seisomokatsomossa kyllä fiilisteli. Myös Mika Lehto sen jälkeen, kiima loppui kun siirtyi Tapparaan.

Mutta muistan myös Kengän pelejä jotenkin, silloin olin melko pieni tosin.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Ei ehkä "isoin" menestyksen kannalta, mut itselleni Leiska Leinonen oli ajoittain maaginen. Muksuna seisomokatsomossa kyllä fiilisteli. Myös Mika Lehto sen jälkeen, kiima loppui kun siirtyi Tapparaan.

Mutta muistan myös Kengän pelejä jotenkin, silloin olin melko pieni tosin.
Nykyisten aitioiden paikalla oli ne yläseisomakatsomot silloin Leiskan aikaan vielä. Sieltä tuli itsekin jonnena katsottua.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Joku saattaisi sanoa et vaikee valinta, mutta itselleni tämä on kaikista helpoin valinta. Siitä kait kertoo sekin että tämän pelaajan gameworn-paitaa löytyy kaksin kappalein tuolta vaatekaapista.

Kyseisellä pelaajalla on vuosien saatossa ollut useampaa sorttia pelinumeroita käytössään, mutta minulle on vaan yksi #18 ja se löytyy maalinsuulta, selässä nimikyltti Tuokkola.

Ääni siis Pekalle, tuolle APV:n kasvatille. Itselleni hän on se the pelaaja, jonka pelisuoritteet on olleet ne suurimmat syyt siihen, miksi allekirjoittanut on nimenomaan JYPin kannattaja.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ehdottomasti Kenkä. Hieno pelaaja ja ei ihmisenäkään vaikuta mulkulta.

Minulla oli kauan sitten huoneeni seinällä juliste muistaakseni B-maajoukkueesta ja siinä joukkuekuvassa taisi Kenkäkin olla mukana. Saatan toki muistaa väärinkin.
Nyt kun tuon sanoit, niin eikös Kenkä ollut MM-92 -joukkueen kolmosmaalivahti? Hopeamitalisti siis.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt kun tuonsanoit, niin eikös Kenkä ollut MM-92 -joukkueen kolmosmaalivahti? Hopeamitalisti siis.

Kyllä oli joukkueessa. Olin tuolloin 7-vuotias, mutta nuo pelit piti koulun ja leikkien keskeltä äidin laittaa minua varten nauhoitukselle. Vielä viitisentoista vuotta sitten katselin äidin luona noilta vuosilta Suomi vastaan Norja MM-kisapelin. Olisikohan Riihijärven Juha pelannut joukkueessa
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä oli joukkueessa. Olin tuolloin 7-vuotias, mutta nuo pelit piti koulun ja leikkien keskeltä äidin laittaa minua varten nauhoitukselle. Vielä viitisentoista vuotta sitten katselin äidin luona noilta vuosilta Suomi vastaan Norja MM-kisapelin. Olisikohan Riihijärven Juha pelannut joukkueessa
Oli Jussi ja Laurilan Hate. Riihijärvi taisi pelata pääasiassa Timo Saarikosken ja Vesa Viitakosken kanssa ja teki ihan kelpo tehot. Kakkoskoutsina Aravirta, jos en väärin muista.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Menin äänestämään Sinkkua, mutta ilman 2009 mestaruutta ääni olisi mennyt Kengälle. Pelasinhan kortteliliigaakin Kengissä, ja Siekkinen oli helevetin hyvä veska. Ja oli se Sinkkukin, ei sillä.
 

Baldrick

Jäsen
Kengälle meni ääni, vaikkei muistikuvia olekaan viimeisiltä vuosilta kentältä, kun Ton ja kumppanit vei kaiken huomion. Sille on syynsä miksi paita on katossa.

Sinkku sitten kintereillä kakkosena. Ei olisi mennyt väärin, vaikka äänen SWHeimon käsillekin olisi antanut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös