”Löytösi” elintarvikkeiden saralla

  • 622 164
  • 2 196

Vaakunanaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Päivitystä tilanteeseen. Lidlistä sattui löytymään taas nannaa. Nimittäin paistopisteiden myötä ilmestynyt croissant. (siis se vaaleampi, tummempi on tuotettu saksassa, eikä ole niin hyvää). Tuote on ranskassa valmistettu ja litukassa paistettu. Erittäinkin paljon aikaa ranskassa viettäneenä voin väittää, että lidlin tuote on lähimpänä aitoa tavaraa, jota olen täältä euroopan perämetsästä löytänyt. Aivan vitun hyvää.

Ihme paikka muutenkin tuo lidl. Joka kerta, kun siellä käy, tulee hyvälle tuulelle. Tuotteet on hyviä ja jopa loistavia, eikä missään tapauksessa kalliita. Silti jostain syystä tulee käytyä aivan liian harvoin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Satuin juuri tänään ostamaan pitkästä aikaa luomumaitoa, kun olen funtsinut koko perheen aivopesemistä siihen. Hintaa voi kompensoida vaikka vähentämällä kokonaiskulutusta. Ylipäätään luomutuotteet ovat paljon paremmanmakuisia kuin normi kama, esimerkiksi porkkanoissa tämän huomaa välillä todella selvästi.

Lidlin kehuja komppaan myös. Huvittavaa ylenkatsetta saa huomata joskus keskusteluissa, kun mainitsen Lidlin. Ilmeisesti itseään tuulipukukansaa parempana pitävät kokevat sitten kovia fiboja käydessään hakemassa muovipussileipää Prismasta, mutta itse haen mielelläni noin puolet viikon kamoista Lidlistä. Mainitaan nyt jo ties monennenko kerran tuo Lidlin mozzarella yhtenä vakiotuotteena.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Ylipäätään luomutuotteet ovat paljon paremmanmakuisia kuin normi kama, esimerkiksi porkkanoissa tämän huomaa välillä todella selvästi.
Niin on. Täällä Viikissä on Prismassa ja Valintatalossakin aika hiton hyvät luomuvalikoimat (kun meitä hihhuleita täällä piisaa) ja ostetaan suurin osa ruoasta luomuna. Ihan perus kurkku ja etenkin tomaatti maistuvat niin paljon paremmalta kuin ne mitä perushyllystä saa. Varsinkin talvisin.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Malacon tehtyä suuren rikoksen ihmiskuntaa vastaan suosimalla paskanmakuista Kick-lakritsimömmötoffeeta ja lopettamalla Hopeatoffeen valmistuksen olen ollut enemmän tai vähemmän vittuuntunut, kunnes löysin Lidlistä Amanie Lakritsitoffeeta. Tuo on lähinnä edesmennyttä Hopeatoffeeta (maistuu mielestäni jopa paremmalta, tosin tämä saattaa olla ns. jälleenkokemisen riemun aiheuttamaa illuusiota). Elämällä on taas tarkoitus.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minä kun oon tämmöinen pahvinokka, niin en oikein saa eroa kahdeksan ja yhdeksän E-aineen välille. Hyvältä maistuvat kaikki.

Pitäisikö näillä olla jotain väliä jollekin?

Eivät näytä olevan mitään aromivahventeita yms esansseja, joka on aika yllättävääkin kun on tavoiteltu (ja tavoitettukin) rosvopaistin tunnistettava maku. Lähinnä säilyvyyttä ja koostumusta parantavia mömmöjä kai ovat. Toki aiheuttanevat myös syöpää ja perussuomalaisuutta.

Natriumglutamaattia näytti myös olevan, sehän aiheuttaa sitten vielä ainakin vaurioita sikiölle ja lihomista, jos ne eivät jo noihin ensinmainittuihin sisälly.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Arsenal
...Toki aiheuttanevat myös syöpää ja perussuomalaisuutta.

Natriumglutamaattia näytti myös olevan, sehän aiheuttaa sitten vielä ainakin vaurioita sikiölle ja lihomista, jos ne eivät jo noihin ensinmainittuihin sisälly.

Onneksi en ole raskaana, lihava kylläkin. Perussuomalaisia en tule koskaan äänestämään lisäaineita syömällä, aika paljon pitää juodakin että sen virheen tekisin. Ja syöpä tulee tässä suvussa varmuudella, muotoa ja ajankohtaa voi varmaan Centrebetillä veikata.
 

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Kysellääs täältä erästä pitkään askarruttanutta asiaa. Eli onko Estrellan cheese & chili nuts -pähkinät kadonneet koko Suomen kauppojen hyllyiltä? Ainakin Jyväskylän suunnalla niitä ei ole näkynyt aikoihin, joten onkohan niiden valmistus sitten lopetettu kokonaan?

Harmillista jos on lopetettu, sillä kyseiset pähkinät ovat kyllä ehdottomasti parhaita suolapähkinöitä ikinä.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Juustonaksuista en ole koskaan erityisemmin pitänyt, mutta Taffelin Cruncheez-naksut (tms.) ovat loistavia.

Toinen viime aikoina löytynyt suosikki on karpalo-Ruispalat. Karpalo tuo vähän makeutta ruisleipään, hyvin toimiva yhdistelmä.
 
Vaatimattomat 8 E ainetta ja lisäksi hiivauutetta mikä on käytännössä se yhdeksäs... Mausta en tiedä mitään.

Eikös täällä kuitenkin ollut tarkoitus keskustella omista löydöistä? Jos maistuu, niin mikä jottei! Toki tuolla sinun valistuksella on varmaan paikkansa, muttei tuo sinun havaintosi luultavasti vähennä toisen keskustelijan löydön arvoa. Tai ei ainakaan minun mielestäni.

PS. Muuten, miksi Kiinasta tuotu goji-marja on superfoodia, mutta Lappajärveltä poimittu mustikka ei ole. Vai ovatko sittenkin? Tämä kysymys ei ollut osoitettu siis lainaamalleni kirjoittajalle vaan kaikille ruokahihhuleille. Enkä löytänyt sopivampaakaan ketjua tähän hätään.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
PS. Muuten, miksi Kiinasta tuotu goji-marja on superfoodia, mutta Lappajärveltä poimittu mustikka ei ole. Vai ovatko sittenkin? Tämä kysymys ei ollut osoitettu siis lainaamalleni kirjoittajalle vaan kaikille ruokahihhuleille. Enkä löytänyt sopivampaakaan ketjua tähän hätään.
Tuo on kyllä aivan arsenaalista. Oikeasti, Suomen metsät ja järvet ovat täynnä superruokaa, ja sitten joillekin ei käy kuin jotkut trendimarjat tai mitä lie palleroita ovatkaan. En meinaa sitä, että itse eläisin vain metsän antimista, mutta jotenkin huvittaa kaikki tuollainen trendeily.

Lisäaineista sen verran, että halpaa kamaahan niillä väsytyt matskut ovat, mutta kyllä sen vain huomaa maussa ja rakenteessa. Itse suosin luomua, ja syy on ensisijaisesti maku. Jokainen toki ruokailkoon kuten tykkää, mutta suosittelisin maistamaan luomua ja pienten tilojen tuotantoa avoimin mielin. Siitä saattaa jopa valaistua. Ja onhan se samalla terveellisempääkin.
 

Hans Geering

Jäsen
Suosikkijoukkue
Doncaster Spinners
Turhan kiireellä tuli tuo kirjoitettua, pahoittelut asian omaisille, jotenkin se ajatuksen virta kulki lihan alkuperästä noihin E aineisiin, vielä kun niitä löytyi noinkin hulppea määrä niin jotenkin tunsin tarvetta avautua.. E aineiden haitoista löytyy kyllä halukkaille tietoa intterwepistä jos sitä haluaa.

Goji marjat saa jäädä sinne Kiinaan, puhdas lähiruoka, jos mahdollista niin luomua, vaikkapa Pajuniemen luomunakki on melko hyvää, mustikat myös.

(Linkki vei Pajuniemen sivuille, luomutuotteiden esittelyä lähinnä)
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pajuniemen luomunakki on melko hyvää, mustikat myös.

(Linkki vei Pajuniemen sivuille, luomutuotteiden esittelyä lähinnä)
Myydäänkö näitä Pajuniemen tuotteita ihan yleisesti myös isoissa marketeissa? Jauhelihaa taitaa ainakin löytyä, ja sitä olen ostellutkin usein. Itsekin suosin luomua, ja noillahan on aika laaja valikoima kaikkea kivaa.
 

Hans Geering

Jäsen
Suosikkijoukkue
Doncaster Spinners
Myydäänkö näitä Pajuniemen tuotteita ihan yleisesti myös isoissa marketeissa? Jauhelihaa taitaa ainakin löytyä, ja sitä olen ostellutkin usein. Itsekin suosin luomua, ja noillahan on aika laaja valikoima kaikkea kivaa.

Tampereelta kyllä löytyy ihan, jos ei nyt joka lähikaupasta niin isommista kaupoista ainakin. Luomulihaa olen ostanut myös Luomulaatikosta, paikallinen verkkokauppa jossa myydään muitakin luomutuotteita, täytyy kyllä sanoa, että kun ensimmäisen kerran söin luomulihasta tehdyn jauhelihapihvin ei ole paljon maistunut normaali kaupan jauheliha.

(Linkkin verkkokauppa Luomulaatikon sivulle, tarkemmin myynnissä oleviin lihoihin)
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Eivät näytä olevan mitään aromivahventeita yms esansseja, joka on aika yllättävääkin kun on tavoiteltu (ja tavoitettukin) rosvopaistin tunnistettava maku. Lähinnä säilyvyyttä ja koostumusta parantavia mömmöjä kai ovat. Toki aiheuttanevat myös syöpää ja perussuomalaisuutta.

Natriumglutamaattia näytti myös olevan, sehän aiheuttaa sitten vielä ainakin vaurioita sikiölle ja lihomista, jos ne eivät jo noihin ensinmainittuihin sisälly.

Eikös natriumglutamaatti ole nimenomaan aromivahvenne?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikös natriumglutamaatti ole nimenomaan aromivahvenne?

Ehkä tiesitkin että on, ja sitä juuri tarkoitinkin. En ensin huomannut E621 mukanaoloa ja kun huomasin, lisäsin viestiini tuon viimeisen lauseen, ehkäpä olisi pitänyt lisätä lauseen alkuun vaikka "No" tai jotain.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lidlin tomaattimehu. Tullessani kävelylenkiltä en viimeisen kilsan aikana ajattele muuta kuin ihanaa, kylmää tomaattimehua jääkaapissani. Ja noin periaatteessa en edes pidä tomaattimehusta :)
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Tampereen Linnainmaan CityMarketissa on amerikkahylly mistä löytyy Boylan Bottleworks limsoja, kätevällä amerikkalaisella kiertokorkilla varustettuja old school limonadeja, lasipullokin on hieno. Pullossa lukee jotta Sweetened with pure cane sugar. Ainakin appelsiinilimsa on minun makuun, Grape oli hyvää, Colakin ihan ok, Black Cherry korkkaamatta jääkaapissa. Ei niin hiilihapokkaita kuin normaalit limsat. Ei noita limuja hirveämmin tule kitattua muutenkaan, nämäkin 1.99€ kappalehinnallaan pitää huolen siitä ettei kulutus lisäänny. Mutta hyviä ovat, harvoin ja harkitusti.
 
Tampereen Linnainmaan CityMarketissa on amerikkahylly mistä löytyy Boylan Bottleworks limsoja, kätevällä amerikkalaisella kiertokorkilla varustettuja old school limonadeja, lasipullokin on hieno. Pullossa lukee jotta Sweetened with pure cane sugar. Ainakin appelsiinilimsa on minun makuun, Grape oli hyvää, Colakin ihan ok, Black Cherry korkkaamatta jääkaapissa. Ei niin hiilihapokkaita kuin normaalit limsat. Ei noita limuja hirveämmin tule kitattua muutenkaan, nämäkin 1.99€ kappalehinnallaan pitää huolen siitä ettei kulutus lisäänny. Mutta hyviä ovat, harvoin ja harkitusti.

Jumankekka! Tuota Boylanin Black Cherryä olen yrittänyt metsästää jo tovin, mutta eipä ole tullut vastaan. Tietääkö joku, mistä Helsingissä tuota saa? Behnford's?

Viimeaikaisia löytöjä:

- Skyr-mustikkarahka (täydellinen rakenne ja omaan suuhun sopiva maku. ei maustamattomat ehrmannit yms. uppoa irvistelemättä)
- Valio luomuappelsiinimehu (aivan eri kamaa kun normiversio)
- Valio Gefilus appelsiinipersikkamehu (maku toimii ja lisäksi höpöhöpövastustuskykyä)
- Lidlin mini-rostbratwurst light (ainoa kevyt-tuote, joka on normia parempi, ei niin suolainen)
 

Lombardi18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Washington Capitals, Manchester United
Komppaan. Erittäin hyvän makuisia juurikin noista syistä, mitä mainitsit. Hintaa en katsonut, onko suunnilleen samanhintainen kuin normiversiokin?



Karpalo versiot olivat yllättävän hyviä, vaikka olin ensin vähän skeptinen niiden suhteen. Toki tykkään karpalosta ja ruisleivästä, mutta silti pääsi yllättämään vähän puun takaa se miten hyvin toimivat yhdessä. Jälkiuuni versio taas vei kielen mennessään ja sitä onkin tullut vedettyä ihan urakalla viime aikoina. Muutenkin jälkiuunileipä on lähellä omaa sydäntä. Molemmat ovat kyllä erinomaisia tuotteita, eikä muita leipiä tarvitse vähään aikaan harkita.

Hintaa taitaa olla sama kuin normiversiolla, mutta pakkauksessa on muutama pala vähemmän? Tällainen muistikuva on, mutta en mene vannomaan tietoni nimeen. Joku viisaampi voi kertoa totuuden.
 

Tuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jumankekka! Tuota Boylanin Black Cherryä olen yrittänyt metsästää jo tovin, mutta eipä ole tullut vastaan. Tietääkö joku, mistä Helsingissä tuota saa? Behnford's?

Itse olen löytänyt tuota Hakaniemen/Kallion K-Extrasta. Tosin ei ole ihan viimeaikoina pistänyt silmääni, joten on voinut olla joku koe-erä.

Mutta luulisin, että jostain K-kaupasta voisi löytyäkin tai sitten tuolta Behnford'silta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös