”Löytösi” elintarvikkeiden saralla

  • 622 202
  • 2 196

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Löytö ja löytö, mutta viime aikoina olen aika usein ostanut mozzarellatikkuja kaupan pakastealtaasta. Enimmäkseen ostan tuota Pirkkaa, jossa on dippikastike mukana. Noin parina iltana viikossa on tullut vedettyä tuollainen paketillinen pikkunälkään tai enemmänkin herkutteluun. Saa nähdä kyllästyykö kohta.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tankoparsan kanssa kokeilin kastikkeeksi Jyrki Sukulan lanseeraamaa Via Hollandaise-kastiketta. Oli sitten yksi parhaimpia löytöjä vähään aikaan. Parasta Hollandaise-kastiketta, mitä olen maistanut. Ja kohta taas tankoparsaa parilapannulle. Iltapalaa parhaitanta...kyytiin vielä vaaleaa leipää ja juustoa.
 

Zuuk

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kaikille salaatin ystäville suosittelen erittäin lämpimästi messuilta bongatun salaatinkastikkeen. Salosen pimeä pullo- nimeä kantava kastike on ehdottomasti parasta salaatinkastiketta mitä olen saanut missään. Alla olevan linkin takaa löytyy valmistajan antamat tiedot myyntipaikoista yms.

http://www.helos.fi/pimeapullo/

Ja tuolta juuri tuo valkosipulin makuinen. Sinapin makuista en ole maistanut, joten siitä en osaa sanoa.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
En tiedä, onko kukaan aiemmin maininnut, mutta ne Rye Snacks eli ts.kuivat ruisnaksut, toimivat oluen kanssa kuin junan vessa! Aivan loistavan makuisia, pieksevät normiperunalastut ihan 6-0! Niitä taisi löytyä niin juuston, salamin kuin valkosipulin makuisena.

Kaikki toimii, huippuhomma!
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Kaikille salaatin ystäville suosittelen erittäin lämpimästi messuilta bongatun salaatinkastikkeen.
Tätä minä en vieläkään ymmärrä. Miksi salaattiin kaadetaan kastiketta? Salaatin ideahan on olla raikas. Ja sitten sinne laitetaan jotain raskasta töhnää sekaan. Ei voi ymmärtää.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tätä minä en vieläkään ymmärrä. Miksi salaattiin kaadetaan kastiketta? Salaatin ideahan on olla raikas. Ja sitten sinne laitetaan jotain raskasta töhnää sekaan. Ei voi ymmärtää.

Sama täällä. Paras tapaus on eräs kaverini joka on dietillä. Jannu ei esimerkiksi suostu käyttämään ruuanlaitossa edes mitään 5%/15% kerman korviketta ikinä, koska se on "kermaa". Sit vetää salaatin päälle niin paljon just tuollaista rasvaista salaatinkastiketta, et siellä tomaatitkin näyttävät punaisilta veneiltä.
 
En tiedä onko täällä jalapenojen ystäviä, mutta tulisimmat vihreät jalapenot (ja niidenhän piätisi perkele olla aina tulisia) olen löytänyt sattumalta "Eldorado" merkin alta. Muut ovat olleet aivan paskoja suolamuhjuja. Eldorado tuotteita olen ainakin Rauman Valintataloista löytänyt. Luulisi, että muistakin kaupungeista löytyy.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Laitetaan vielä tännekin, Fanta Mango limsa.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
En tiedä, onko kukaan aiemmin maininnut, mutta ne Rye Snacks eli ts.kuivat ruisnaksut, toimivat oluen kanssa kuin junan vessa! Aivan loistavan makuisia, pieksevät normiperunalastut ihan 6-0! Niitä taisi löytyä niin juuston, salamin kuin valkosipulin makuisena.

Kaikki toimii, huippuhomma!

Kaiken lisäksi voit onnitella itseäsi maailmanparantajana toimimisesta, sillä ruissnacksit ovat varsin kustannustehokkaasti tuotettuja. Itse massa saadaan tietääkseni ruisleipien hukkapaloista tai kakkoslaatuisista versioista, ja kyyti Suomeen muutoin tyhjinä palaavilta rekoilta (ainakin Rips-merkkiset ruissnacksit on valmistettu Venäjällä).

Oma elintarvikelöytöni menneen syksyn ja kesän aikana on ollut Rodeo-energiajuoma. Intin metsäkeikoilla unet jäävät usein vähäisiksi, ja vajetta olen paikannut nestemäisiä plaseboja nauttimalla. Koska en maista suuria eroja ko. myrkyissä, Rodeon kohdalla hinta ja laatu kättelevät mielestäni parhaiten (1,29€/0,5l).
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En tiedä onko täällä jalapenojen ystäviä, mutta tulisimmat vihreät jalapenot (ja niidenhän piätisi perkele olla aina tulisia) olen löytänyt sattumalta "Eldorado" merkin alta. Muut ovat olleet aivan paskoja suolamuhjuja. Eldorado tuotteita olen ainakin Rauman Valintataloista löytänyt. Luulisi, että muistakin kaupungeista löytyy.
Kyllä on jalapenon ystäviä. Itsekin monia merkkejä kokeillut, ja parhaiksi todennut Pirkan tumman virheät paksut viipaleet. Löytyy potkua! Se on totta, että usein on tullut pettymys kun on joitain muita merkkejä kokeillut. Tulisuus puuttuu melkein kokonaan. Tuota Eldoradoa en ole kokeillut, pitääkin kokeilla jos täältä löytyisi.

Jos löytyy muitakin tulisen ruoan ystäviä, niin vinkkejä saa antaa tulisista kastikkeista, mausteista, ruoista ja kaikesta vastaavasta millä saa hyvää potkua ruokaan.
 

Lexa

Jäsen
Söin viime kesänä useamman paketin Kokkikartanon tuotteita duunisafkana. Totesin parhaaksi jauhelihakiusauksen, joka on valmisruoaksi erinomaista pöperöä. Myös firman muut tuotteet ovat hyviä. Kolikolla on tietysti kääntöpuolensa, eli hinta joka huiteli jossain 6-7 euron välissä per paketti tuotteesta riippuen. Tuotteiden kova hinta vaikutti mitä ilmeisemmin myös sen menekkiin, minkä takia kyseistä einettä oli marketissa viikoittain - 50% tarjouksessa viimeisen myyntipäivän lähestyessä.

En tiedä vieläkö Lidl myy parilla eurolla niitä puolen kilon hedelmätoffee säkkejä (Sugarland)? Muistaakseni erittäin "Once you pop, you can't stop" tyylisestä artikkelista oli kyse.
 

Les Crusher

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ducks
Kitchen Joy:n * Curry Chicken with Yasmine Rice. Voisin syödä joka päivä. Löytyy kauppojen pakastealtaista. TÄhti on tuossa sen vuoksi että en muista sen keltaisen nimeä. Punainen on sitten ihan rehellisesti Red Curry..... mutta se ei ole puoliksikaan niin hyvää. Suosittelen kokeilemaan. Ja se jenkkileffatyylinen pahvitötteröstä syöminen on kanssa hauskaa.


Ilmeisesti juuri tätä tuotetta on muiltakin tahoilta kehuttu. Tästä innostuneena ampaisin ruokiksella S-ryhmän kauppaan, mutta ei kyllä minun silmiin osunut kyseistä tuotetta.

Päädyin sitten ottamaan kovasti mainostettua Via-valmisruokaa. Siis näitä aasialaistyylisiä eineksiä, joissa Jyrki Sukulalla on jotenkin näppinsä pelissä. Oma valintani oli nuudeli-kana-vihannes-hässäkkä, mikä oli meikäläisen makuhermoille aivan täyttä kuraa. Ei pystynyt edes kokonaan syömään. Onko muilla kokemuksia näistä?

Viheltää kun on valmis - hah, kuulosti enemmän peräsuolen ääntelyltä.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Päädyin sitten ottamaan kovasti mainostettua Via-valmisruokaa. Siis näitä aasialaistyylisiä eineksiä, joissa Jyrki Sukulalla on jotenkin näppinsä pelissä. Oma valintani oli nuudeli-kana-vihannes-hässäkkä, mikä oli meikäläisen makuhermoille aivan täyttä kuraa. Ei pystynyt edes kokonaan syömään. Onko muilla kokemuksia näistä?

Tota mäkin taisin syödä, tai sitten jotain muuta, sitruunaruohoa taisi olla mausteena. Ihan kamalaa paskaa, en toiste osta noita. Vaimoke söi niitä jotain lihapullia, niitä nyt sentään pystyi syömään, mutta ennemmin ostan vaikka HK:n lihapullia ja valmiskastikkeen. Vahvisti vaan entisestään mun uskoa että Sukula on dorka ja pelle.
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Päädyin sitten ottamaan kovasti mainostettua Via-valmisruokaa. Siis näitä aasialaistyylisiä eineksiä, joissa Jyrki Sukulalla on jotenkin näppinsä pelissä. Oma valintani oli nuudeli-kana-vihannes-hässäkkä, mikä oli meikäläisen makuhermoille aivan täyttä kuraa. Ei pystynyt edes kokonaan syömään. Onko muilla kokemuksia näistä?
Kerran maistoin, toiste en jos ei ole pakko. Maku ei tainnut olla tuo sama, olisiko härkää sitten ollut. Mikro haisi joka tapauksessa heti lämmityksestä lähtien suunnilleen viikon verran... jos nyt sanoisin vaikka että "eksoottiselta" ja maku oli sitä itseään. Ei Sukulalta ehkä mikään miljoonadiili pitää naamaansa noissa paketeissa vaikkapa ravintolabisneksiä ajatellen.

Kitchen Joyt on ihan ok -kamaa, mutta ei kuitenkaan kannata mikroruoalta mitään ihmeitä odottaa. Voi kai niitä suositella kuitenkin, kuten on tässä ketjussa aika laajalla rintamalla tehtykin.
 

J.Petke

Jäsen
Kerran maistoin, toiste en jos ei ole pakko. Maku ei tainnut olla tuo sama, olisiko härkää sitten ollut. Mikro haisi joka tapauksessa heti lämmityksestä lähtien suunnilleen viikon verran... jos nyt sanoisin vaikka että "eksoottiselta" ja maku oli sitä itseään. Ei Sukulalta ehkä mikään miljoonadiili pitää naamaansa noissa paketeissa vaikkapa ravintolabisneksiä ajatellen.

Kitchen Joyt on ihan ok -kamaa, mutta ei kuitenkaan kannata mikroruoalta mitään ihmeitä odottaa. Voi kai niitä suositella kuitenkin, kuten on tässä ketjussa aika laajalla rintamalla tehtykin.

Noista Via-ruoista syötävät ovat mielestäni se hot-pot keitto missä on lihapullia sekä se vuohenjuusto kanapasta. Sanoisin että tuo jälkimmäinen on yksi parhaista valmisruoista mitä olen maistanut.

Mitä tulee tuohon Kitchen Joy-sarjaan niin ekasta kerrasta viidenteen kertaan ovat hyviä mutta sen jälkeen alkoi ainakin itseäni puistattamaan.

Minä taasen ostin eilen muiden kehujen perusteella tuota Fanta Mango-limpskaa ja kieltämättä on ihan ok. Hieman vaihtelua noihin perinteisiin verrattuna.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jos mikroruokaa on pakko syödä, suosittelen Finduksen punapahvisia pakasteannoksia. Keittiöremontin aikana tuli noita jonkin verran osteltua ja ihan syötäviksi todettua. Melko edullisiakin, mutta pakastetavarana toki lämmitysaika on pitkähkö.

J.Petken mainitsemaa vuohenjuustomeininkiä olen tainnut maistaa, alas meni. Mieluiten jätän toki einekset kauppaan.
 

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Via-annokset ovat mielestäni floppeja, ainankin ne kaksi vaihtoehtoa joita olen testannut. Ei vaan maistu.

Tänään tarttui Valintatalosta mukaan täälläkin mainittuja Eldoradon jalapenoja. Sopivan tulisia ovat ja hintakin on edullinen. Näitä voin siis minäkin suositella kaikille jalapenon ystäville.
 

J.Petke

Jäsen
Kai tämäkin tähän ketjuun lasketaan:

Tuossa jo viime vuonna ostin McDonaldsista Fiesta salaatin ja aivan perkeleen hyvää oli. Nykyään ei tule mäkkäristä ostettua muuta kuin tuota salaattia. Sekaan on laitettu salaattia, tomaattia, porkkanaa, juustoa, jauhelihaa, papuja sekä maissilastuja. Päällä vielä tuollainen hapankermasoosi. Hinta taisi olla 5,90€ ja ei mielestäni paha hinta ollenkaan miettien että ei ihan halvimmasta päästä ole tuon salaatin valmistaminen itse. Paras salaatti mitä olen maistanut koskaan.

http://www.mcdonalds.fi/ruokaopas/tuotesivu2.php?tr_id=004&tu_id=1001

Onko kukaan maistanut tuota Pepsi Max Mojoa? Maistettu limellä sekä mintulla..etova ajatus..
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Onko kukaan maistanut tuota Pepsi Max Mojoa? Maistettu limellä sekä mintulla..etova ajatus..

Tykkäsin. Toisaalta Pepsi Max ja Lidlin Freeway light colakin on mielestäni hyviä, joten joku "no pepsi, no light, just coca cola"-mies voisi sanoa toisin.
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko kukaan maistanut tuota Pepsi Max Mojoa? Maistettu limellä sekä mintulla..etova ajatus..
Jos mojito on tuttu drinkki, niin samaltahan tämä maistuu. Kyllähän toi menisi jos olisi viinaa mukana, mutta kun ei siitä saanut edes humalaa, niin en juonut pulloa loppuun. Yök. Kaikki muut kolajuomat kyllä menee.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Sellainen limonadin korvike kuin H2Oh. Saa sitruunan ja limen makuisena sekä omenan makuisena. Ei kaloreita, sokereita ja muita, mutta pirun hyvää ja jano lähtee. Ihan kuin limonadia joisi. Loistavaa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Sama täällä. Paras tapaus on eräs kaverini joka on dietillä. Jannu ei esimerkiksi suostu käyttämään ruuanlaitossa edes mitään 5%/15% kerman korviketta ikinä, koska se on "kermaa". Sit vetää salaatin päälle niin paljon just tuollaista rasvaista salaatinkastiketta, et siellä tomaatitkin näyttävät punaisilta veneiltä.

Rypsiöljyyn tehty salaatinkastike rasvaista...toki toki, 100 % terveellistä öljyä, jota keho tarvitsee. Viinietikalla ja mausteilla terästettynä korostaa salaatin makua. Kohtuus tosin tässäkin...kuten kaikessa.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ainakin täällä Satakunnan alueen kaupoissa on saatavilla luvialaisen kalastusliike Valtasen tuotteita. Kyseisen firman Lohihyvä-niminen valmiste on todellakin aivan sairaan hyvää. Kylmäsavulohesta ja graavilohesta tehty tahnamainen "mössö" on pakattu 200g purkkiin. Ja vie kielen mennessään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös