”Ei lajill' väliä” – mitä HIFK merkitsee sinulle seurana?

  • 370 187
  • 1 775

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Ensi kausi läpi sitten parilla aikuisella ja junnuilla, mikäli FIFA:n päätös jää voimaan.

Ei ole näillä näppäimillä muuttumassa:

 

hege

Jäsen
Sääli, siellä kuitenkin A:ssa ykkösen paikka minkä pitäminen lienee vaikeaa kuten B:n pitäminen kakkosessakaan jos ei ulkopuolta saada pelaajia. Luulen, että siellä on liikennettä ulospäin tässä kohtaa jos oma polku menee heikoksi kun kuitenkin pk-seudulla on paljon vaihtoehtoja tarjolla.
Kova paikka lähteä oikeuteenkin, kun pitää hetki miettiä mitä jos häviääkin FIFA:lle niin missä sitten ollaan.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Käsipallotupla Kauniaisten palloiluhallissa 10.2.
klo 14:30 HIFK-GrIFK (N.)
klo 17:15 GrIFK-HIFK (M)
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käsipallotupla Kauniaisten palloiluhallissa 10.2.
klo 14:30 HIFK-GrIFK (N.)
klo 17:15 GrIFK-HIFK (M)
Mainittakoon, että naisten peli on Suomen Cupin finaali eli normaalipeliä enemmän kultaa ja kunniaa tarjolla. Hieman lyhyt palautumisaika kyllä jää, kun välierä loppui vasta tuossa vähän ennen iltakymmentä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jude

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Mainittakoon, että naisten peli on Suomen Cupin finaali eli normaalipeliä enemmän kultaa ja kunniaa tarjolla. Hieman lyhyt palautumisaika kyllä jää, kun välierä loppui vasta tuossa vähän ennen iltakymmentä.
Mutta vielä lyhyempi palautumisaika katsojille.
Silti mainio mahdollisuus viettää iltapäivää.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Naiset toi Cup-kattilan kotiin muservan ylivoimaisen toisen puoliajan ansiosta, jolla kahden maalin takaa-ajoasema käännettiin yhdeksän maalin voitoksi. Joukkue on siis edelleen tappioton niin Cupissa kuin SM-sarjassa, yksi tasapeli on rumentamassa tilastoja.

Nähtiinpä pelissä varmaan yksi tämän kauden suosikkihetkistäni kaikki lajit mukaanlukien, kun n. kuusi minuuttia ennen loppua 24-19 tilanteessa maalivahti Roosa Niemi torjui Granin 7 metrin heiton(*) komeasti jalallaan, ottelun parhaana palkittu Emma von Nandelstadh pelasti sivurajaa kohti matkalla olleen pallon heittäytymällä IFK:lle ja vielä maassa ollessaan syötti Natascha Foleyn iskemään jokseenkin lopullisen niitin 25-19.

Miehiltä oli katastrofaalisen alun jälkeen, jossa Grani karkasi nopeasti 5-0 johtoon, ihan kelvollinen esitys ja muutama minuutti ennen loppua kävivät ainoan kerran johdossakin, mutta valitettavasti se johtomaali jäi IFK:n viimeiseksi ja Grani vei lopulta kolmella maalilla.

(*) käsipallon vastine rankkarille
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Laitetaan nyt kuitenkin - onnea Stubb. HIFK on saanut tasavaltaan presidentin. Asia ei jäänyt huomaamatta kampanjan aikana, kun Stubb esiintyi runsaasti seuran tunnuksien alla. Stubb on siis HIFK:ssa ollut mukana sekä itse että isänä mm. lätkässä ja käsipallossa.
En gång Alltid.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Laitetaan nyt kuitenkin - onnea Stubb. HIFK on saanut tasavaltaan presidentin. Asia ei jäänyt huomaamatta kampanjan aikana, kun Stubb esiintyi runsaasti seuran tunnuksien alla. Stubb on siis HIFK:ssa ollut mukana sekä itse että isänä mm. lätkässä ja käsipallossa.
Ensimmäisen tehtävänään voisi määrätä Gardenin rakennettavaksi.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Laitetaan nyt kuitenkin - onnea Stubb. HIFK on saanut tasavaltaan presidentin. Asia ei jäänyt huomaamatta kampanjan aikana, kun Stubb esiintyi runsaasti seuran tunnuksien alla. Stubb on siis HIFK:ssa ollut mukana sekä itse että isänä mm. lätkässä ja käsipallossa.
Jos tämä ei materialisoidu HIFK:n mestaruudeksi, niin ei ihan hirveästi lämmitä. Vaikka varmaan ihan hyvä presidentti onkin.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Laitetaan nyt kuitenkin - onnea Stubb. HIFK on saanut tasavaltaan presidentin. Asia ei jäänyt huomaamatta kampanjan aikana, kun Stubb esiintyi runsaasti seuran tunnuksien alla. Stubb on siis HIFK:ssa ollut mukana sekä itse että isänä mm. lätkässä ja käsipallossa.
Ja onneksi lähti omille urille, ennen kuin hänet olisi penkitetty juniorina edareissa ja lähetetty ties minne.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, FLA
Laitetaan nyt kuitenkin - onnea Stubb. HIFK on saanut tasavaltaan presidentin. Asia ei jäänyt huomaamatta kampanjan aikana, kun Stubb esiintyi runsaasti seuran tunnuksien alla. Stubb on siis HIFK:ssa ollut mukana sekä itse että isänä mm. lätkässä ja käsipallossa.
Tää oli huvittava juttu
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Jääpallotupla Lappeenrannassa ja käsipallotupla Urheilutalolla 17.2.:

klo 11:00 HIFK-Sudet, Kisapuisto, Lappeenranta, jääpallo (N.)
klo 14:00 Akilles-HIFK, Kisapuisto, Lappeenranta, jääpallo (N.)

klo 14:00 HIFK-GrIFK, Urheilutalo, käsipallo (N.)
klo 17:15 HIFK-BK-46, Urheilutalo, käsipallo (M)
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Ei lajill' väliä -päivä 2.3.
klo 13:00 HIFK-KaDy, Pirkkolan palloiluhalli, futsal (N)
klo 17:00 HIFK-Cocks, Urheilutalo, käsipallo (M)
 
Viimeksi muokattu:

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Ei lajill' väliä -tuplat Myllypurossa ja Pirkkolassa 9.3.

klo 11:00 HIFK-Häme Stars, Arena Center Myllypuro, salibandy (N.)
klo 16:00 SB-Pro II-HIFK, Arena Center Myllypuro, salibandy (N.)

klo 13:00 HIFK-HPK, Pirkkolan jäähalli, jääkiekko (N.)
klo 16:00 HIFK-FTK Tornio, Pirkkolan palloiluhalli, futsal (N.)

Näiden lisäksi perjantaina 8.3. ehtii Nordikselta HIFK-TPS-matsista Bollikselle seuraamaan toista jaksoa Suomen Cupin ottelusta HIFK-Gnistan/Ogeli. Futismatsiin on vapaa pääsy.
 
Viimeksi muokattu:

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Handisnaiset meni finaaliin että heilahti, kun SIF kaatui välierissä voitoin 3-0 ja joukkue on siis edelleen tappioton. Vastusta saa odotella ainakin lauantaihin, sillä toinen sarja GrIFK-Dicken on tilanteessa 2-1. Itse finaaleja saakin sitten odotella käsittämättömän kuukauden.

Joukkue on kyllä ollut tällä kaudella materiaaliltaan aika suvereeni, kun sukupolven vaihdoksen jälkeen nuoriso-osasto on kasvanut lopullisesti aikuisten tasolle ja monet jäljellä oleivista konkareistakin pelaa vielä parhaita pelivuosiaan, mutta kuten toisissakin gimmoissa finaalin alla, maalivahtitilanne on hieman hutera. Käsittämätöntä kyllä kauden alussa ilmoitetusta neljästä maalivahdista ei ole kukaan ollut hetkeen kokoonpanossa. Akatemiajoukkueesta nostettu Ronja Willgren ja ainakin jo toisen paluun tehnyt konkari (s. 1982) Annika Lindlöf ovat kyllä toistaiseksi täydentäneet hyvin toisiaan, kun toiselle sattuu heikompi ilta. Ja mielestäni todennäköisempi finaalivastustaja Grani on tällä kaksikolla jo kertaalleen kaadettu selvin lukemin.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oon hieman tota IFK:n futistouhua seurannut, mutta harmillista vaan kun menestys siinä nyt on ollut vähän sitä mitä se on ollut, eli rämpimistä Veikkausliigan häntäpäässä ja useimmiten myös alasarjoissa. Mutta kyllä se lätkä-IFK on vaan aina ollut se kaikkein rakkain.

Koripalloa kävisin kyllä varmasti paikan päällä katsomassa, jos IFK:lla vaan olisi lajin suhteen edes jotain edustusta, mutta harmi kun ei ole ikinä korista IFK:lla vaan toiminnassaan ollut.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Haiskahtaa siltä, että miesten talvilajien joukkueiden kaudet päättyy kaikki mahalaskuun. Handisjengi putosi juuri puolivälierissä altaastaajana lähtenyttä, mutta loppukaudesta hyvän vireen löytänyttä Dickeniä vastaan kahdella maalin tappiolla.

No, lätkässä U18 jyrää vakuuttavasti finaaleja kohti ja U16 on viittä vaille välierissä ja handisnaisilta voi odottaa mestaruutta, niin ei ihan toivoton kausi sentään Gimmojenkin kannu huomioiden. Käsipallossa myös A-pojat ja A-tytöt johtavat sarjaa.

E: sinetti
 
Viimeksi muokattu:

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Haiskahtaa siltä, että miesten talvilajien joukkueiden kaudet päättyy kaikki mahalaskuun. Handisjengi putosi juuri puolivälierissä altaastaajana lähtenyttä, mutta loppukaudesta hyvän vireen löytänyttä Dickeniä vastaan kahdella maalin tappiolla.
i
Naisten futsal voitti tänään ensimmäisen puolivälieräottelunsa, mutta miehet putosivat jokin aika sitten kolmoseen.
 

DaFlexi

Jäsen
Suosikkijoukkue
”Oltiin sitkeitä” IFK
Hävettää myöntää että ”Ei lajill väliä” mitä koskee muhun niin det stämmer inte. Itseäni ei vaan koskaan oo jaksanu kiinnostaa mikään muu kuin miesten edarilätkä. En tiedä miksi, olen kuitenkin muuten seurannut futista, pelasin jääkiekkoa IFK:n junioritoiminnassa/yhteistyöseurassa yli kymmenen vuoden ajan…

Jotenkin millään muulla ei ole väliä kun Kanada-maljalla. Ja sillä on liikaa väliä
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Ei lajill' väliä -tupla Pirkkolassa 30.3.
klo 13:00 HIFK-EBK, Pirkkolan palloiluhalli, futsal (N)
klo 15:00 Jokerit U18- HIFK U18, Pirkkolan jäähalli, jääkiekko (P)

EDIT: Futsalin pariksi on tarjolla myös miesten jääkiekkoa klo 17:00 HIFK-Pelicans Helsingin Jäähallissa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Tämä viesti kysymyksen kanssa, sopinee parhaiten tähän ketjuun. Sillä jos nyt vastaan otsikon kysymykseen, niin yksinkertainen vastaus on: Paljon, todella paljon. Jopa niin paljon, että olen hyvien frendieni kanssa saanut aikaiseksi jotain IFK-henkistä musiikkia.

Ongelmani on, että siitä musiikista pitäisi tehdä video YouTubeen. Ongelman siitä tekee se, että oon aika ns. poropeukalo mitä tulee videoiden kuvaamiseen ja tekemiseen. Videon ei tarvitse olla mikään monimutkainen tai huikesan tekninen, tärkeintä on tunne ja se musiikki. Eli tarvitsisin IFK:lle sydämensä menettäneen multimedia-taitoisen henkilön avukseni. Rahaa tai korvausta en voi siitä luvata, koska tätä on tehty täysin talkoohengessä IFK-hengen nostattamiseksi sekä kannattamiseksi. En välttämättä hae vain yhtä henkilöä, sillä valmisteluvaiheessa on hyvä jos ideoita ja vinkkejä tulisi useammalta taholta.

Hieman itsestäni voin kertoa, että asiasta kiinnostuneet tietävät millaisen henkilön kanssa ovat tekemisissä.

Historia alkoi 60-70-lukujen vaihteessa kun valitsin jääkiekon suosikkijoukkueekseni HIFK:n. Lähes heti perään tuli perässä futis, kun sain tietää IFK:lla olevan sellainenkin. Tästä se lähti ja hiljalleen tietämykseni laajentuessa kannatin kokonaisvaltaisesti IFK:ta lajissa kuin lajissa. Kun itse aloin harrastaa suunnistusta kilpailumielessä usean vuoden iltarastihöntsäilyn jälkeen, sain harmikseni huomata ettei IFK:lla enää suunnistupuoli ole aktiivinen. Yritin käynnistää sitä joskus vuosien 2015-16 tienoilla ja asia eteni jopa IFK:n hallituksen kokoukseen, jossa kävin esittelemässä asiaa. Vastaanotto oli lämminhenkinen ja erittäin asiallinen. Esitykseni käsiteltiin perusteellisesti ja rakentavasti, siitä jäi hyvä jälkimaku, vaikka toiminnan käynnistäminen todettiin hieman liian vajavaisten resurssien johdosta mahdottomaksi.

Mitä tulee sitten tähän itse musiikkiin, niin sitä on työstetty ja valmisteltu jokunen vuosi, kypsytelty kaikessa rauhassa. Kierrätetty kommenttikierroksilla ja pyritty välttämään ns. nolot sudenkuopat.

Jos kiinnostuit ja katsot osaamisesi täyttävän kriteerit, laita yksityisviestiä.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC

Tästä palstatoveri @MSU toiseen ketjun linkittämästä suru-uutisesta piti sen verran kertoa, että hyvä ystäväni kävi Blåfaa viime viikolla tapaamassa sairaalassa ja heikentyneestä kunnostaan huolimatta ”lanttu leikkasi” edelleen täydellisesti. Blåfa oli kovin pahoillaan, että IFK tippui Pelicansille ja harmitteli ääneen, ettei itse päässyt katsomoon tukemaan Rödaa pudotuspeleissä. Ilmeisesti tarkoituksena oli, että Blåfa olisi tullut pudottamaan aloituskiekon, johonkin näistä Pelicans-sarjan peleistä, mutta kunto ei antanut ikävä kyllä myöten. Tämä taas yksi mahtava esimerkki, mitä tämä seura merkitsee meille, kun vielä elämänpolun viimeisillä metreillä on IFK mielessä! Ei tähän voi muutakaan sanoa kuin ”En Gång Alltid”.

Kuulin tästä jo viime viikolla, mutta luonnollisesti en halunnut tästä ennen Blåfan omaisia kertoa mitään. Itse olin etuoikeutettu, että tapasin Blåfan useaan otteeseen, sillä hän oli oman edesmenneen isoisäni luokkatovereita. Molemmat pitkälle päälle 90-vuotiaina pitivät vuosittain Mamma Rosassa luokkakokousta. Loppuvuosina kahdestaan. Todellisia Teräsmiehiä molemmat. Lepää rauhassa Blåfa!
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Tästä palstatoveri @MSU toiseen ketjun linkittämästä suru-uutisesta piti sen verran kertoa, että hyvä ystäväni kävi Blåfaa viime viikolla tapaamassa sairaalassa ja heikentyneestä kunnostaan huolimatta ”lanttu leikkasi” edelleen täydellisesti. Blåfa oli kovin pahoillaan, että IFK tippui Pelicansille ja harmitteli ääneen, ettei itse päässyt katsomoon tukemaan Rödaa pudotuspeleissä. Ilmeisesti tarkoituksena oli, että Blåfa olisi tullut pudottamaan aloituskiekon, johonkin näistä Pelicans-sarjan peleistä, mutta kunto ei antanut ikävä kyllä myöten. Tämä taas yksi mahtava esimerkki, mitä tämä seura merkitsee meille, kun vielä elämänpolun viimeisillä metreillä on IFK mielessä! Ei tähän voi muutakaan sanoa kuin ”En Gång Alltid”.

Kuulin tästä jo viime viikolla, mutta luonnollisesti en halunnut tästä ennen Blåfan omaisia kertoa mitään. Itse olin etuoikeutettu, että tapasin Blåfan useaan otteeseen, sillä hän oli oman edesmenneen isoisäni luokkatovereita. Molemmat pitkälle päälle 90-vuotiaina pitivät vuosittain Mamma Rosassa luokkakokousta. Loppuvuosina kahdestaan. Todellisia Teräsmiehiä molemmat. Lepää rauhassa Blåfa!

Hieno mies, joka olisi ansainnut seuraltaan parempaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös