#*%@**#! – kiroiletko?

  • 10 041
  • 98

Miten kiroilet?

  • Osaan vain kirosanoja

    Ääniä: 31 11,9%
  • Kiroilen paljon, käytän yleensä sanaa: ”Vittu”

    Ääniä: 137 52,7%
  • ”Perkele”

    Ääniä: 60 23,1%
  • ”Helvetti”

    Ääniä: 15 5,8%
  • ”Jumalauta”

    Ääniä: 17 6,5%

  • Äänestäjiä
    260

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Vittujoo. Kyllä minä kiroilen Töissä ääneen en koskaan, mutta mielesäni senkin edestä. Vapaa-ajalla kylläkin - tarvittaessa siis.
Meillä on muuten maailman kauneimmat kirosanat. Miksi käyttää mitään lontoonkielisiä ilmaisuja tyyliin fäkjuu? Perkele on hyvin miehekäs kirosana...
 

tiimari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä vittua! Kuka saatana täällä kyselee tyhmiä.

Kirosanat ovat suomen kielen rikaste ja meikäläinen pitää tässä tapauksessa pääomasta huolta. Kotona pitää lasten vuoksi puhua asiallisesti ja ärräpäitä vältellen, joten sitten työpaikalla ja ulkona kommunikoidaan lähinnä kirosanoin.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Nyttemmin alkanut enemmän kiroilemaan, välillä jopa vähän tulee hävettyä kun se vittu sieltä jälleen pätkähti. Voi vitun vittu saatana on se loru jota tulee yleensä manattua.

Kotona ei tule juuri kiroiltua kuin urheilun johdosta. Töissä välillä tulee, lähinnä kuitenkin onneksi mutistua näitä kirosanoja.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä tulee kiroiltua, välillä ihan liikaakin. Nyt koittanut vähentää huomattavasti ettei esikoiseni eka sana ole vaan mikään kirosana!
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiroilen ja pieksen suutani aivan liikaa ja kiroilu on aika ajoin luonteva osa verbaalista ilmaisuani. Viime aikoina olen pyrkinyt kiinnittämään asiaan korostunutta huomiota ja aika lailla olen pystynytkin tapojani parantamaan. Mutta edelleen on parannettavaa -erityisesti työpaikalla ja julkisissa tiloissa ei tarvitsisi niin paljoa suutaan piekseä voimasanojen muodossa. Oma kiroiluni johtuu siitä, että kasvuympäristöni, harrastukseni ja vapaa-aikani viettotavat ovat kaikki edistäneet voimakkaasti kiroamista. Mutta kehitystä on tapahtunut - en enää käyttä v-sanaa julkisesti naisten läsnäollessa.
 

Kerouac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Käytän persettä.

Vihdoinkin selvisi se toisen silmän arvoitus.

Totta kai minä kiroilen joskus. Yritän arkielämässäni sekä lapsen että businesskumppaneiden takia pitää sen aivan minimissä. Mutta, nyt kun jääkiekkoaiheisella palstalla ollaan, myönnän sen muuttuvan jääkiekko- (jos kohta myös jalkapallo- )pelissä. Se mikä olisi kotona "tämä tällainen harmittaa minua suuresti!", on jäähallissa "vittu saatana etkö sä nyt vittu näe että siinä mitään rikettä ollut!"

Sellaisia ihmisiä, jotka ripottelevat vittua arkipuheessaan kuin teatterilainen niinkua, heitä pidän jotenkin paikaltaan nyrjähtäneinä ja joka tapauksessa äärimmäisen junttimaisina.
 

Eleanor

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Devils
Kyllähän sitä aika harmittavan usein tulee kiroiltua, melkein kaikki sanat käytössä. Tuo vittu on ehkä yleisin.
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tulee kiroiltua aika paljon, itseasiassa liikaa. Välillä hävettääkin, kun täytyy turhasta pärrätä. Kai ikä on tehnyt tehtävänsä ja ajatusmaailma on muuttunut konservatiivisemmaksi, mutta pahoista tavoista on vaikea päästä eroon.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tunteella eläjä olen, joten välillä saattaa lipsahtaa ruma sana... Olen kyllä yrittänyt vähentää voimasanojen käyttöä ja alkaa hillitä itseäni tälläkin saralla.
 

redpecka

Jäsen
Oikeestaan en normi puhetilanteissa. Joskus harvoin ylittyy vitutusmittari, mutta silloin mulla on joku syy siihen ja se tulee silloin luontevasti. Pääni sisällä kiroilen koko ajan ja pahimmillaan on ollut muutaman vuoden jakso kun päästä ei kuulunut kuin vittunvittunvittunvittunvittunvittunvittunvittunvittu. Nykyisin sentään pääni sisällä menee niin, että vain joka toinen sana on vittu.

Kirjoittaessa se on sitten eri, pitää osata käyttää voimasanoja ja mahdollisia hymiöitä sun sitä skenee tyylillä jos käyttää. En väitä itse osaavani ja olenkin aika varovainen. Onhan se aina pieni voitto kotiin jos pystyy kirjoittamaan ajatuksensa kirjoitusmuodossa ilman voimasanoja tai hymppeleitä. Noita voi sitten käyttää tarvittaessa pippurina.
 

redpecka

Jäsen
Pykälää vakavammin puhun: Kiroilu on myös taidetta, jonkun hiljaisuustovin jälkeen jonkun äijjän tokaisema "no voi vittu" voi olla todella hyvä. Mutta emmehän me odota jonkun poliitikon kiroilevan, emmehän?

Esimerkiksi tämä bitcoinbiljardimies.. Ei vittu että särähtää korvaan kun kaveri puhuu telkkarissa kuin viistoistavuotiasjonne:

MOT-ohjelma, YLE OneCoin – Jättihuijauksen suomalaisuhrit: käsikirjoitus

Tuosta ajassa 0:40 saadaan maistiaista miten puhutaan ja ajassa 27:35 nähdään minkälaisilla autoilla noissa piireissä ajellaan. ES-jonneilla tavoiteltavaa piisaa että eka vittumarkoksi mopoautolla ja sit kohta lambo alle.
 

redpecka

Jäsen
Kiroilu on kuin taidetta, siinä voi olla taitava tai tumpelo. Se vaan kun se tuppaa olemaan turhankin helposti ja ennen kaikkea alitajuisesti sitä vitun toistamista ilman, että sanoisi vahingossakaan mitään muuta kuten perkelettä. Nykyinen linjani on joka tapauksessa kiroilun välttely puhuessa ja varsinkin kirjoittaessa. Taiteensa kullakin, saatana.
Hyvä!.. -tai siis huono?

No sinäkin kypsänä varhaisaikuisena tuskin jaksat kuunnella stooria mikä menee v-duurista koko ajan.

Vaikken minä olekaan tämän(kään) alan asiantuntija niin vaikeissa kysymyksissä tukeudun suosikkitubettajieni näkemykseen:



 
K

Kiekkokatsoja

Joisain (kiukkuisissa) tilanteissa joskus satunnaisesti saattaa pärähtää. Mutta silloinkin yleensä huomaan, että jumalauta nyt (turhaan) kiroilin.
Puhekielessä en kiroile.
Puhekielikiroilu osoittaa, minkälaisesta ihmisestä on kysymys. Useimmiten nuoresta, tai muutoin "kypsymättömästä" ihmisestä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kyllä. Aivan liikaa. Vittua viljelen tämän tästä ja pönkitän sanomisiani usein saatanoilla ja perkeleillä. En tykkää asiasta yhtään. Tiedän että kuulostan aivan tyhmältä vaikka olen universumin fiksuin jätkä. Vaimoakin vitu... harmittaa kun puhun seksistä panemisena ja huuhuusta vittuna tai pilluna. Mutta olen valmis muuttuun. Jos sitten vaikka sais lisää persettä.
 
K

Kiekkokatsoja

Kyllä. Aivan liikaa. Vittua viljelen tämän tästä ja pönkitän sanomisiani usein saatanoilla ja perkeleillä. En tykkää asiasta yhtään. Tiedän että kuulostan aivan tyhmältä vaikka olen universumin fiksuin jätkä. Vaimoakin vitu... harmittaa kun puhun seksistä panemisena ja huuhuusta vittuna tai pilluna. Mutta olen valmis muuttuun. Jos sitten vaikka sais lisää persettä.
Joo no Kokeileppa sanoa muijalle rakastelusta, aina kun viittaat seksiin.
Kyllä hyvät puheet (aikeet), on puoli ruokaa.
Sit jos kiroilukin vähenee, niin kyllä sinne kotipesälle voi tulla kutsuja kotiutuslyöntikisaan.
Lisäys. Niin, velipoikaa vaan yritän neuvoa,
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Oikeastaan minkä tahansa tunteen kuohussa kiroilen spontaanisti. Mutta en totisesti kaikessa seurassa, pitää suodattaa välillä ihan nollille. Työkulttuuri on kasvattanut, kotona ei kiroiltu ikinä. Olen kyllä koittanut vähentää, kai sitä ilmankin pärjäisi.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
En kiroile. Turhaa puuhaa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen tietoisesti yrittänyt vähentää kiroilua. Asiallisissa yhteyksissä pystyn olemaan kiroilematta. Mutta sitten jos ei tarvitse skarpata, niin se vittu tulee sinne puheeseen samalla tavalla kuin Liam Gallagherilla se fuck.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Kiroilen eli taidan käyttää voimasanoja adjektiivin omaisesti jopa enemmän tälle palstalle kirjoittaessa kuin elävässä kielessä, eli edes duunitöissä. Aika jännää.
Helvetinmoinen ja jumalauta, jumaleissonkin varmaan viesteistäni löytyy toistuvasti, ja saatanallinenkin.
Toki myös vittuuntunut, mutta sitä pyrin käyttämään vain tiukoissa paikoissa.

En kotipiirissäni kiroile kuuluvasti, itsekseni hiljaa sarattelen ( pohojaalaanen murreilmaus) kyllä useinkin.
Julkinen kiroilu oli kasvatuksessani paheksuttavaa, mutta maailma ympärillä on muuttunut, olen sopeutunut kirosanojen malttikäytöön. Koska niillä on mielestäni painoarvonsa. Ylenpalttinen kiroilu on turhaa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Muiden itsekseni. Viimeisen muutaman vuoden aikana vähentänyt muuten vain kiroilua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös