Ässien maalivahdit kaudella 2013–2014

  • 110 114
  • 465
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Järvenpäätä ei potkittu Ässistä pois vaan kyllä hän jatkoi matkaansa ihan itse...

Kiitos selvennyksestä, tosin muunkinlaista "tietoa" julkisuudessakin on tämän asian tiimoilta ollut.. IS: Toilailu viemässä Ässä-vahdilta työpaikan

Vastaukseni jokatapauksessa kysymykseen "Olisinko jättänyt maalivahtitilanteen auki heinäkuulle asti?" oli, että olisin jättänyt ykkösmaalivahdin osalta jos joukkueessa olisi ollut kiinnitettynä yksi sopimuksenalainen maalivahti.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Vastaukseni jokatapauksessa kysymykseen "Olisinko jättänyt maalivahtitilanteen auki heinäkuulle asti?" oli, että olisin jättänyt ykkösmaalivahdin osalta jos joukkueessa olisi ollut kiinnitettynä yksi sopimuksenalainen maalivahti.

Näinhän on kovin helppo jälkiviisaana sanoa.

Järvenpään kohdalla taas täytyy olla aika mäntti uskoakseen että yksi facebook-video olisi ratkaissut sopimuksen. Pelaajat joista halutaan tosissaan pitää kiinni saavat asioita myös anteeksi, Järvenpää ei ollut tällainen pelaaja.
 

jalapeeno

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Ässät ei ole kaatunut maalivahtipeliin, jos ja kun joukkue alisuorittaa nyt nähdyllä tavalla on se aivan sama kuka seisoo maalissa.

Ei niitä voittoja viime syksynäkään napsittu, vaikka maalissa oli MM-mies Raanta, kun joukkueena alisuoritettiin.

Juuri näin. Ässien maalivahtipeli on ollut ihan riittävällä tasolla tällä kaudella. Ei hävitty eilenkään Riksmanniin. Hän pelasi ihan hyvin ja muutenkin ollut todella varma ja hyvä suorittaja koko kauden. Suurimmat ongelmat liittyvät puolustuspelaajiin. Toivottavasti Tapsa palaa pian kehiin ja Groulx pihalle hyvän sään aikana!
 

Nash-ty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toivottavasti Tapsa palaa pian kehiin ja Groulx pihalle hyvän sään aikana!

En kyllä pistäisi Groulxia pihalle, ei nyt voi pistää ulkomaalaisen piikkiin tätä huonoa vaihetta, yhtä huonosti Uusitalo, Malkamäki ja Marttinen on pelannut, ei ehkä samanlaisia kiekon menetyksiä, mutta tyhmiä jäähyjä sekä huonoja syöttöjä tehneet.

Mutta mitä maalivahteihin tulee niin tällä hetkellä pistäisin Rinteen aloittavaksi maalivahdiksi.
 

jalapeeno

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
En kyllä pistäisi Groulxia pihalle, ei nyt voi pistää ulkomaalaisen piikkiin tätä huonoa vaihetta, yhtä huonosti Uusitalo, Malkamäki ja Marttinen on pelannut, ei ehkä samanlaisia kiekon menetyksiä, mutta tyhmiä jäähyjä sekä huonoja syöttöjä tehneet.

Mutta mitä maalivahteihin tulee niin tällä hetkellä pistäisin Rinteen aloittavaksi maalivahdiksi.

Mielipiteitähän nämä kaikki on. Antaisin Dannylle aikaa näyttää korkeintaan joulutaukoon asti, en yhtään pidempään. Ihan mielenkiinnosta kysyn, että oletko ollut katsomassa pelejä paikan päällä tai seurannut niitä telkkarista? Groulx on ollut minulle niin mieletön pettymys, että en edes oikein osaa kuvailla mietteitäni järkevasti. Mitä hyvää olet nähnyt hänen pelaamisessaan? Omien havaintojeni perusteella ukko ei osaa antaa peliä edistävää syöttöä (tai edes syöttöä yleensä), ei lue peliä hyvin, ei ole fyysinen, ei taklaa hyvin, ei sijoitu oikein, ei pärjää luistelussa, eikä vedä tarkasti. Yhtään hyvää ominaisuutta en ole havainnut. Jos huonoja osa-alueita olisi yksi tai kaksi, niin toivo paremmasta olisi paljon kovempi. Nyt sitä ei itselläni ole. Ja en muuten kuulu siihen sakkiin, joka tuomitsi Dannyn jo ennen Ässiin tuloa, sillä en oikeasti ollut aikaisemmin nähnyt hänen pelaavan. Suhtauduin odottavan avoimen toiveikkaana.

En väitä, että muutkaan Ässäpakit olisivat olleet parhaalla tasollaan, mutta heidän osaltaan toivoa paremmasta on olemassa. Se todistettiin viime keväänä. Lisäksi Riksman on mielestäni ollut hyvä.

Näkemyksissämme on eroa aika lailla, vaikka samaa peliä katselemme... :)
 

Nash-ty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että oletko ollut katsomassa pelejä paikan päällä tai seurannut niitä telkkarista? Groulx on ollut minulle niin mieletön pettymys, että en edes oikein osaa kuvailla mietteitäni järkevasti. Mitä hyvää olet nähnyt hänen pelaamisessaan? Omien havaintojeni perusteella ukko ei osaa antaa peliä edistävää syöttöä (tai edes syöttöä yleensä), ei lue peliä hyvin, ei ole fyysinen, ei taklaa hyvin, ei sijoitu oikein, ei pärjää luistelussa, eikä vedä tarkasti. Yhtään hyvää ominaisuutta en ole havainnut.

Olen katsonut nyt jokaisen Ässien pelin televisiosta paitsi HIFK - Ässät 19.9 jossa olin paikan päällä.

Vaikkei nyt tämä Groulx kuulu tänne keskusteluketjuun niin itse olen kyllä nähnyt että Groulxin pelinavaus on parempaa kuin yhdelläkään Ässien puolustajalla, mutta kun vähän tuntuu että sinun mielestä hänen syöttäminen on huonoa jos antaa yhden tai kaksi huonoa syöttöä per. peli, otetaan nyt Uusitalo taas vaikka esimerkiksi, hänellä on ollut samanlaisia ongelmia kuin Groulxilla viimeisissä peleissä. Ude on antanut harhasyötön tai menettänyt joka pelissä vastustajalle ja vielä ylivoiman aikana kiekon, mutta tällä hetkellä tuntuu siltä kuin kaikki syyttäisivät Groulxia joka häviöstä ja maalista vaikkei olisi kentällä edes. Tämä on tietenki minun näkemys mutta halun antaa vielä tälle kaverille aikaa, koska potentiaalia on Ässien ellei jopa koko liigan hyökkääväksi ykköspakiksi. Ja tämä Groulxin laukaus ei todellakaan ole epätarkka, vaan todella napakka ja maalin yläosaan suuntautuva kuten Henri Laurilalla. Mutta sijoittumisessa on kyllä parannettavaa sekä luistelussa.

Ja olen vieläkin sitä mieltä, että Rasmus Rinne on tällä hetkellä ykkönen, itse vähän olin huomaavina näissä peleissä että Ässien muut pelaajat ovat olleet paljon rauhallisempi silloin kun Rinne on ollut maalissa. En kuitenkaan väitä että Riksman olisi ollut huono mutta jotenki Ässien puolustus ei oikein näytä omiin silmiini nähden luottavan Riksmaniin.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Meillä on muuten maalivahtiongelma. Riksman ei ole tauon jälkeen saanut mitään kiinni ja loistavasti pelannutta Rinnettä ei tajuta laittaa askiin.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tätä ei voi kutsua maalivahtiongelmaksi.Tää on täysin valmennuksellinen ongelma.

Jep, sitten kun Rinne sekä Juuso imevät vuorotahtiin, on meillä ongelma. Nyt meillä on valmennuksessa ongelma.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
On tämä veskaripeli sen verta järkyttävää, että ellei tilanne olisi jo aika vakava, niin tekisi mieli nauraa.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On tämä veskaripeli sen verta järkyttävää, että ellei tilanne olisi jo aika vakava, niin tekisi mieli nauraa.

Juusolle uppoaa noita suoria vetoja melko rankalla kädellä, joten Kerhoa vastaan Rinteen on pakko olla häkissä. Toisaalta nyt on sen verran tuskaista, että varmasti veskareillakin hieman mieltä painaa.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Tätäkin peliä katsoessa tulin ajatelleeksi, että kuinkahan iso tuon kiekon pitäisi olla jotta Juuso saisi torjuttua. Riittäisiköhän halkaisijaltaan Saarioisten roiskeläpän kokoinen?
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ei luulisi paljon painavan maalivahtipeli kun tehdään yhtä maalia per peli. Sitten jos hävittäisiin jatkuvasti 6-5 tai 4-3 niin ymmärtäisin mutta kun ei saatana tehdä edes itse niitä maaleja!!
 

Zauli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Red Wings
Ei luulisi paljon painavan maalivahtipeli kun tehdään yhtä maalia per peli. Sitten jos hävittäisiin jatkuvasti 6-5 tai 4-3 niin ymmärtäisin mutta kun ei saatana tehdä edes itse niitä maaleja!!

Aijjaa. Luuletko, että se maalinteko ei vaikeudu kun oma veska vuotaa kuin seula?
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Onko kukaan sattumalta tutkaillut tilastoja tauon jälkeisistä peleistä Riksmanin osalta? Maaleja per peli on mennyt hävyttömän paljon, mutta torjuntaprosentti kiinnostaisi. Meneekö joka viides veto sisään? Yli 80% sen nyt varmaan on pakko olla, mutta tuskin kovin paljoa yli.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Onko kukaan sattumalta tutkaillut tilastoja tauon jälkeisistä peleistä Riksmanin osalta? Maaleja per peli on mennyt hävyttömän paljon, mutta torjuntaprosentti kiinnostaisi. Meneekö joka viides veto sisään? Yli 80% sen nyt varmaan on pakko olla, mutta tuskin kovin paljoa yli.

Jos lasketaan tauon jälkeiset oikeasti laadukkaat vedot ILMAN MASKIA (=ei suoraan "kohti logoa", muutenkin napakka kuti), niin ei mitenkään ole yli 80%.

Siis ala- ja yläkulmia kun kohti saa, niin ihan järjestään menee sisään.

Itseäni kiinnostaisi tietää, mikä on Riksmanin tämän kauden torjunta% rankkareista ja läpiajoista yhteenlaskettuna...? Onko Juuso saanut yhtään noista torjutuiksi?
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Aijjaa. Luuletko, että se maalinteko ei vaikeudu kun oma veska vuotaa kuin seula?

Luulen, ettei se hyökkäyspäässä paljoa paina, varsinkin jos ei 2vs1 tilanteista saada maalia tai jopa puhtaista läpiajoista. Käsittääkseni maaleja on joskus tehty vaikkei omassa maalissa olisi enää veskaria ollenkaan?
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Luulen, ettei se hyökkäyspäässä paljoa paina, varsinkin jos ei 2vs1 tilanteista saada maalia tai jopa puhtaista läpiajoista. Käsittääkseni maaleja on joskus tehty vaikkei omassa maalissa olisi enää veskaria ollenkaan?

No kyllähän tuo nyt alitajuisesti vaikuttaa, jos kaveri tekee perkele suorista vedoista ilman maskia maaleja. Pelaa siinä sitten rohkeasti jos et voi luottaa vaeskariin.

Perjantaina maalinsuulle on vain yksi vaihtehto, ja se on Rinne. Jos Riksman jatkaa noilla otteilla vielä seuraavassakin pelissä, niin se on yhtä kuin luovuttaminen valmennuksen osalta. Tuskin on tällöin reagoitu pelillisiinkään ongelmiin, jos ei noin päivänselvää ratkaisua pystytä tekemään.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
No kyllähän tuo nyt alitajuisesti vaikuttaa, jos kaveri tekee perkele suorista vedoista ilman maskia maaleja. Pelaa siinä sitten rohkeasti jos et voi luottaa vaeskariin.

No sitten on hyökkääjillä itseluottamus pahasti kateissa, 3-4 maalia per peli pitäisi pystyä tekemään ja sitten katsoa mihin tämä riittää. Yhdellä tehdyllä maalilla on tappiota turha maalivahdin piikkiin laittaa. Niemi, Elo, Pihlman, Jeglic....missä maalit? Kärkihyökkääjistä Lähteenmäki, Hagman ja Umi (syötöt) saavat puhtaat paperit, muilla on syytä tasonnostoon jos pisteitä halutaan saada.

Pelaa siinä sitten rohkeasti jos et voi luottaa vaeskariin.

Kyllähän Ässät tänäänkin rohkeasti pelasi mutta maalinteko & viimeistely on surkealla tasolla.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Rinne ehdottomasti maalille perjantaina.

Minä ja ilmeisen moni muukin halusi Rassen maalille jo tähän otteluun, mutta toisin päätettiin.

Sinällään ymmärrän sen, että yritettiin saada Juusolle onnistumisia alle, mutta tässä ei onnistuttu.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Eli maalivahdin vika jos joukkue ei voita yhdellä tehdyllä maalilla? Sillä lailla, ja sit mua haukutaan negatiiviseksi...
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Aijjaa. Luuletko, että se maalinteko ei vaikeudu kun oma veska vuotaa kuin seula?

Vastaan vaikkei minulta kysytä... Luulen ja ennen kaikkea tiedän ettei Ässien ongelmallisen paketin ydin ole maalin suulla. Paskaa saa taas totuttuun tyyliin kaataa epäonnistujien niskaan, mutta Riksmanin kohdalla mennään taas hiukan yli.

Onkohan Groulx sekoittanut myös maalivahtipelin.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tänään yksi helppo sisään. Loput vaikeita mutta karu fakta on että joku paha pitää välissä torjuakin. Ei voi joka ilta hävitä vastustajan molarille 150-0.

Riksman ei ole tällä hetkellä riittävän hyvä maalivahti jotta voitaisiin heikolla pelillä pelejä voittaa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Eli maalivahdin vika jos joukkue ei voita yhdellä tehdyllä maalilla? Sillä lailla, ja sit mua haukutaan negatiiviseksi...

Tuskin tässä kukaan - tai en ainakaan minä - syytä SEITSEMÄN ottelun tappioputkesta yksin Juuson päälle kaataa.

Sen sijaan on ihan selvää, että nyt kun joukkueen selkäranka on muutenkin kestävyydeltään luokkaa riisikakku, niin aika masentavaa on katsella noita suoria vetoja painumassa sisään ilman maskia.
 

Tuamas

Jäsen
Maalivahtipelin onnistuminen on yli 90 prosenttisesti kiinni henkisestä puolesta. Meillä on valmennusjohto jossa on todistetusti heikkoja ihmisjohtajia ja kaksi vastuuvalmentajista on jo ristiinnaulinnut pelaajistoa mediassa. Tähän päälle kokematon maalivahtivalmentaja.

Miettikääpä sitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös