Ässät-Blues 11.12.

  • 6 164
  • 113

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Hajuton, mauton ja väritön joukkue Espoosta saapuu Poriin tiistaina. Ässät saivat vastikään neniinsä näiltä pikku-jokereilta 3-2, revanssin paikka siis.

Blues oli jo lähtemässä kovaan nousukiitoon uusien ulkomaanvahvistuksiensa myötä, mutta viimeaikoina vanha Kämmi-peikko on jälleen alkanut nostaa päätään. Oikeastaan Blues on kärsinyt samasta taudista kuin Ässätkin, eli vastustaja päästetään muutaman maalin karkumatkalle ennenkuin oma peli aukeaa.

Bluesissa kytee yllättävä maalivahtiongelma, kun Myllys ei olekaan enää yltänyt kuin hetkittäin totuttuun huippuvireeseen. Oksasta ei taida olla todelliseksi vastuunkantajaksi. Ässien maalivahtikaksikko on siinä mielessä ongelmallinen, että taso vaihtelee kummallakin laidasta laitaan. Satosaarella hieman vähemmän kuin Antilalla. Toisaalta tuntuu myös siltä, että kun toisella on seulavaihde päällä, niin toinen on todellinen muuri. Paha vaan, että päivän kuntoa ei tunnuta saavan esille ennen ottelun alkua.

Historia osoittaa, että Blues tekee vieraskeikoillaan 2-4 maalia. Ässät puolestaan tekevät kotimatseissaan myöskin tuon 2-4 maalia, joten aika tasaväkinen taisto on nytkin luvassa.

Uskon Ässien olevan nousunkäyränsä alkupäässä juuri nyt, kun taas Blues on joutunut matalapaineen uhriksi. 4-2 Ässille.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
"Hajuttoman, värittömän ja jopa mauttoman" suurin ongelma on puolustus, ei maalivahdit. Siinä on veskalla vaikea pitää nollaa, tai edes koko ottelua vähälukuisena, jos edessä seisovat pakit sopivat lähinnä luistelukepeiksi. Ja kun monelta puuttuu voimaa, niin vastustaja on usein se, joka ne maalit tekee kakkoskiekoista.

Viime kaudella olin joulutauon jälkeen sitä mieltä, että Draper, vaikka huippuveska onkin, ei pelannut hyvin. Nyt olen sitä mieltä, että Myllys pelaa hyvin. Jamolle ei ole mennyt yhtään Draperin legendaaristen siniviivavetojen kaltaista kämmiä, ja tuntuu että suurin osa maaleistakin tulee pakkien miesten hukkaamisista. Itse olen ollut tyytyväinen Myllykseen, vaikka eilinen matsi häneltäkin hiukan heikko oli. Pakistosta sen sijaan voisi heti laittaa muutaman kaverin vaihtoon..

Ja itse matsista, Blues voittaa 2-3, tai Ässät 3-2.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
No eiköhän tuostakin pelistä tule tasainen vääntö, Bluesin hurja vieraspelienputki saa iloisen päätöksen kun Ässät kaatuu toistamiseen viikon sisään.

1-4 Bluesille. Puolustus näköjään pitää joka toisessa pelissä ja jos sitä kaavaa jatketaan, toimii se hyvin huomenna. Veikkaan, että Oksa pelaa. Ja todennäköisesti pelaa hyvin ja alkaa uhittelemaan Jamon ykkösmolarin paikkaa.....

Ei Jamo minun mielestäni huono ole ollut, mutta ei se missään alun huippuvireessä ole ollut pitkään aikaan.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Ässät kuuluvat niihin joukkueisiin joilta olisi pakko saada ne kaksi pistettä. Sen verran iso ero joukkueissa on.

Veikataan Ässille 0 tai 1.
Bluesille 4 tai 5.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti Tommy
Ässät kuuluvat niihin joukkueisiin joilta olisi pakko saada ne kaksi pistettä. Sen verran iso ero joukkueissa on.

Hmmm, näin taisi HPK:kin ajatella lauantaina ennen matsia...hyvä niin!
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Viestin lähetti Tommy
Ässät kuuluvat niihin joukkueisiin joilta olisi pakko saada ne kaksi pistettä. Sen verran iso ero joukkueissa on.

Veikataan Ässille 0 tai 1.
Bluesille 4 tai 5.

-Iso ero?Kuinka niin? mun papereissa Ässät on lievä suosikki. Ei kannattais varmaankaan tuolla asenteella lähteä ainakaan katsomaan ottelua Poriin, sieltä on pirun ikävää loikkia takaisin kotimetsään jos tappio on niskassa, ränttää sataa ulkona ja sitten pitää vielä raahata rumpuja, luutuja ja banjoa kainalossa.
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pakkovoitto

Hankala lähtöasema peliin, koska Ässien on lähes pakko ottaa kaksi pinnaa, jos meinataan nousta taistelemaan play-off paikoista tosissaan. Muutenkin Ässillä alkaa ainakin paperilla helpompi vaihe, joka kestää lähes tammikuun puoleen väliin ja tähän sumaan tulisi saada kunnon voittoputki, jotta saataisiin sijat 6-8 uudelleen haarukkaan. Ässien peli on alkanut taas toimia vähän paremmin ja hyökkäyspelissäkin on juonen tynkää. Ennen kaikkea suoria hyökkäyksiä on ollut viime peleissä kohtuullisen mukavasti.

Kysymysmerkkejä pataleirissä ovat maalivahtipeli, erikoistilanteet ja ottelun alku. Antila oli loistava Hämeenlinnassa, mutta kuten tunnettua tasaisuus ei ole Krissen suurin valtti. Lisäksi pelistä saattaa muodostua Kriselle siinä mielessä hankala, että laukauksia ei välttämättä tule kovinkaan montaa, mutta silloin kun tulee, tulee pahasti. Erikoistilanteista alivoima on toiminut hyvin jo pitemmän aikaa, kiitos erikoismiesten hyvän onnistumisen. Ylivoimapeli sen sijaan on taas päivä- tai oikeastaan tilannekohtaista hommaa. Saattaa mennä putkeen monta ylivoimaa, jossa kiekkoa ei saada ollenkaan rauhotettua hyökkäysalueelle, mutta sitten saattaa natsata kolme kertaa peräkkäin. Ylivoimaa varten hakisin edelleen enemmän erikoismiehiä, erityisesti puolustajan paikalle Curtis Sheptak, jolla on Ässäpakeista ylivoimaisesti paras laukaus. Ottelun alut olivat onnettomia muutamia otteluita sitten, nyttemin patapakka on ollut paremmin hereillä, mutta Bluesin tyylistä joukkuetta vastaan olisi hyvä päästä heti alussa parin maalin johtoon, jolloin Blues joutuisi aukaisemaan peliään. Ainakin edellisellä Porin vierailulla Blues puolusti hyvin johtoaan ja Ässien hallinta oli hyvin näennäistä.

Kaikkiaan Ässät pelaa tauon kummallakin puolella erittäin tärkeitä otteluita, joista olisi välttämättä kaavittava pisteitä kotiin kovalla prosentilla. Ulkomuistista Poriin tulevat Blues, Lukko, Ilves, Tappara, vieraissa ovat Pelicans ja HIFK. Näistä pitäisi saada 9-12 pistettä, jotta tosissaan taistellaan pudotuspelipaikasta. Vastaavasti jos jäädään jäännöspisteille, alkaa Mikonkadulla pähkäys, jotta mitäs nyt tehdään, kun kausi on käytännössä ohi.
 

Tuamas

Jäsen
Viestin lähetti Tommy
Ässät kuuluvat niihin joukkueisiin joilta olisi pakko saada ne kaksi pistettä. Sen verran iso ero joukkueissa on.

Veikataan Ässille 0 tai 1.
Bluesille 4 tai 5.

- Ylimielisyys nostaa päätään myös espoon mlk:ssa. Hyvä näin.

Ainoa suuri ero on se että Blues pistää pelaajiinsa lähes tuplasti enemmän rahaa kuin ässät. Sekä tietysti se että pelissä on liigan perinteikkäisimpiin kuuluva joukkue sekä liigan vähiten perinteikkäin joukkue.

Ps. Ei mitään katkeruutta kuitenkaan, pitää vain kuittailla, jos pojilla on liian suuret luulot.

Nimittäin meijän äijän piti nuoruudessaan pelata tuossa espoon divarijengissä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tiukka peli vaihteeksi tulossa ja kuten aina, Blues joko nousee tai kaatuu puolustuksen mukana eli jos Nikke & Co. jatkaa tuttua linjaa niin saattaa tulla rumat lukemat, toisaalta jos nähdään viime Ässä matsin takaista puolustamista niin voiton pitäisi olla hyvinkin mahdollinen.

Ja perinteitä tuntuvat vaalivan eniten ne joilla ei tulevaisuutta näytä olevan, vaikka Espoossa onkin vahva kiekkokulttuuri niin liigaperinteet ovat vielä perin nuoret. Tämä ei minua tosin haittaa pätkääkään koska juniorityö ja resurssit kiekkoilun takana yleensä eivät kalpene minkään muun kaupungin rinnalla.
 

Roomie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, St. Louis Blues
Ässät voittaa

HPK voitosta jälleen annoksen lisää itsevarmuutta saaneet Ässä-pelurit pitävät molemmat pisteet Porissa maalein 4-2.

Sandy Moger 2+0 :cool:
 

liverpool

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues & Liverpool
Viestin lähetti Punalippu


-Iso ero?Kuinka niin? mun papereissa Ässät on lievä suosikki. Ei kannattais varmaankaan tuolla asenteella lähteä ainakaan katsomaan ottelua Poriin, sieltä on pirun ikävää loikkia takaisin kotimetsään jos tappio on niskassa, ränttää sataa ulkona ja sitten pitää vielä raahata rumpuja, luutuja ja banjoa kainalossa.

Ei pahalla vaikka Blues fani olenkin niin näillä kahdella joukkueella on eroa kun yöllä ja päivällä,varsinkin jos papereita kahtoo!!
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Viestin lähetti Daespoo
...

Ja perinteitä tuntuvat vaalivan eniten ne joilla ei tulevaisuutta näytä olevan ....


Tää oli hyvä, sorry, mun oli ihan pakko ... ;)

Tervetuloa Hakametsään .... :)

muaddib
 

Tuamas

Jäsen
Viestin lähetti liverpool


Ei pahalla vaikka Blues fani olenkin niin näillä kahdella joukkueella on eroa kun yöllä ja päivällä,varsinkin jos papereita kahtoo!!

- Huomenna se nähdään käytännössä.
Papereita voi katsoa miten vain.
Katsokaa vaikka tepsin miähen viiltävää analyysiä välillä jokerit-tps.

Mitä papereita muuten olet meinannut katsoa? Ainoa missä minä näen sitä suurta eroa on se rahan määrä mikä pelaajille maksetaan.

Toki bluesilla on muutama pirun kallis "tähti", mutta so what?
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Viestin lähetti Tuamas


- Ylimielisyys nostaa päätään myös espoon mlk:ssa. Hyvä näin.

Ainoa suuri ero on se että Blues pistää pelaajiinsa lähes tuplasti enemmän rahaa kuin ässät. Sekä tietysti se että pelissä on liigan perinteikkäisimpiin kuuluva joukkue sekä liigan vähiten perinteikkäin joukkue.

Ps. Ei mitään katkeruutta kuitenkaan, pitää vain kuittailla, jos pojilla on liian suuret luulot.

Nimittäin meijän äijän piti nuoruudessaan pelata tuossa espoon divarijengissä.

Laitetaanpa tännekin ennen kauden alkua ilmoitetut palkkabudjetit, jotka vision oli pistänyt tonne toiseen ketjuun.

1. Jokerit 12
2. Hifk 10,2
3. Tps 9
4. Blues 9
5. Tappara 8,5
6. Kärpät 8,5
7. Ässät 7,3
8. Hpk 7,15
9. Ilves 7
10. Saipa 6
11. Lukko 6
12. Pelicans 5,7
13. Jyp 5

Blues ei siis pistä lähellekään tuplasti enemmän rahaa pelaajiin verrattuna Ässiin. Ässät itseasiassa pistävät yllättävän paljon, ottaen huomioon taloudellisen tilanteen. Toivottavasti ei kuitenkaan ihan riskiksi asti.

Itselläni on surkeat oltavat, kun asun Helsingissä ja kannatan Bluesia. Ei pääse kukaan maalaiseksi kehumaan ;) Olen kyllä ajatellut muuttaa opiskelujen jälkeen takaisin Espooseen, koska siellä on mukavampi asua. Itse pelistä sen verran, että Bluesin peli ilman Calounia ja Lehterää on ollut tylsää katseltavaa. Uskon Ässien vievän pisteet, jos vain vähänkin hereillä ovat. Hurme pois ja Miika Elomo Stapletonin ja Kohnin rinnalle. Markkua en ole huomannut jäällä moneen otteluun, vaikka ilmeisesti onkin siellä käynyt.

Hedberg varmaan siivoaa maalin edustan Mogerista :). Miksi ei Mikko Viitanen tullut Bluesiin Jukureista, vaikka huhuttiin. Ei ilmeisesti mahtunut mikkihiiri-asuun. Gustafsson ottaa kyllä äijän, mutta ei kiekkoa, kuten nähtiin Cipruksen läpiajossa. Onneksi Caloun tulee takasin jo joulun jälkeen, niin nähdään taas lätkää ainakin hyökkäyspäässä :D
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Liverpool

Viestin lähetti liverpool


Ei pahalla vaikka Blues fani olenkin niin näillä kahdella joukkueella on eroa kun yöllä ja päivällä,varsinkin jos papereita kahtoo!!

- Hmm, sanotaan näin että olen erittäin hyvin menestyvä urheiluvedonlyöjä ja hyvin menestynyt myöskin jääkiekon osalta, joten jonkinlaista näkemystä täytynee olla jos vedonlyönnillä itsensä pystyisi itsensä elättämään pitkässä juoksussa. Papereilla tarkoitat ilmeisesti mitä? Myllystä? Calounia ( ei pelanne tässä ottelussa) Moger-Stapleton? Lipiansky-Kohn? Jos käyttäisin teidän espoolaisten päivä-yö paperi näkemystä konkurssi kolkuttelisi piankin ovella, sillä logiigalla Myllyksen pitäisi olla kymmenen kertaa parempi maalivahti kuin Riksman, koska Myllykselle maksetaan 10 kertaa parempaa palkkaa, vaan kumpi se parempi maalivahti olikaan sunnuntaina? Harmi vain että vedonvälittäjätkin ovat tässä suht samalla kannalla kanssani, eivätkä näe tässä eroa kuin yöllä ja päivällä toisin kuin edellisesssä kohtaamisessa Epsoossa, jossa Ässille maksettiin yli viiden kertoimia. Toki jos pystyt tämän yö-päivä näkemyksesi prosenteiksi pukemaan ja pelattavaa löydät, ota irti se
rahallisesti.
 

Maestro

Jäsen
Viestin lähetti Tommy
Ässät kuuluvat niihin joukkueisiin joilta olisi pakko saada ne kaksi pistettä. Sen verran iso ero joukkueissa on.

Veikataan Ässille 0 tai 1.
Bluesille 4 tai 5.

Huvittavaa, että Bluesin fanit kokevat olevansa ns. suurseuran kannattajia.

Kuinka monta Ässät-joukkuetta SM-liigassa pelaa?
 
Viimeksi muokattu:

xps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit (silloin ennen.. ja taas kerran)
Viestin lähetti Hartza


Laitetaanpa tännekin ennen kauden alkua ilmoitetut palkkabudjetit, jotka vision oli pistänyt tonne toiseen ketjuun.

1. Jokerit 12
2. Hifk 10,2
3. Tps 9
4. Blues 9
5. Tappara 8,5
6. Kärpät 8,5
7. Ässät 7,3
8. Hpk 7,15
9. Ilves 7
10. Saipa 6
11. Lukko 6
12. Pelicans 5,7
13. Jyp 5

Blues ei siis pistä lähellekään tuplasti enemmän rahaa pelaajiin verrattuna Ässiin.

Olisi mielenkiintoista nähdä mikä Bluesin palkkabudjetti tällä hetkellä on,samoin kuin Tepsin ja Hifkin.
Ei taida Kohn,Stapleton ja Murphy niitä aivan halvimpia pelaajia olla.
Maksaako Blues muuten viellä Turekin,Zelenkan tai Zibin palkkoja?

Joka tapauksessa eiköhän tuo Bluesin palkkabudjetti ole tällä hetkellä reilusti yli 10 milliä,ellei jopa lähelle 11.

Jos Blues pelin mielii voittaa,pitää asenteen olla kunnossa.
Ässät on juuri niitä joukkueita jotka rokottavat niitä jotka heitä vastaan pelaavat ylimielisesti.
Viimeksihän se nähtiin toissapäivänä.

Pitkävetoon pistäisin Ässien voiton.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Bluesin tsekit olivat tietääkseni try-outilla, joten heihin ei sillä tavalla rahaa mennyt.

Stapleton on uudesta kolmikosta kallein ja Kohnkin varmaan aika kallis, mutta osan palkasta maksaa Detroit Red Wings. Murphy oli ennen Espooseen tuloa "vain" yliopistopakki, joten tuskin kovinkaan kallis. Verrattuna esimerkiksi TPS:n Josephiin.
 

Jaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Toronto Maple Leafs
Humm.. ärsyttävää ..
Joku täällä kehtasi mainita suosikkijoukkueensa ennakkosuosikiksi mikkä johti taas siihen että vedettiin palkkabudjetit, perinteet ja maalaiskunnat esiin!

Kai jokainen sentään saa olla sitä mieltä että oma jengi on ennakkosuosikki johonkin tiettyyn otteluun? Ja kyllä siihen saa oman vastaväitteensäkin esittää mutta ei kai tarvitse ottaa nokkiinsa jo ennen kuin on mitään paskaa sanottu Ässistä?

Aletaanpas kumoamaan väitteitä :)

Espoolla on todellakin kovempi materiaali, tätä mieltä minä olen en ala perustelemaan sillä en koe siihen tarvetta tai intoa, uskokoon ken haluaa!

Espoolla on perinteitä! Espoolaisella kiekkokulttuurilla on perinteitä! En lähe perustelemaan yllämainituista syistä!

Espoolaiset on maalaisia? Porin mies on puhunut! En alennu kommentoimaan! Sanottakoon vain tähän että myös minä olen paljasjalkainen Stadilainen.

Ja jos sitten taas tarkistaisin verenpaineeni :)
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Re: Liverpool

Viestin lähetti Punalippu


- Hmm, sanotaan näin että olen erittäin hyvin menestyvä urheiluvedonlyöjä ja hyvin menestynyt myöskin jääkiekon osalta, joten jonkinlaista näkemystä täytynee olla jos vedonlyönnillä itsensä pystyisi itsensä elättämään pitkässä juoksussa. Papereilla tarkoitat ilmeisesti mitä? Myllystä? Calounia ( ei pelanne tässä ottelussa) Moger-Stapleton? Lipiansky-Kohn? Jos käyttäisin teidän espoolaisten päivä-yö paperi näkemystä konkurssi kolkuttelisi piankin ovella, sillä logiigalla Myllyksen pitäisi olla kymmenen kertaa parempi maalivahti kuin Riksman, koska Myllykselle maksetaan 10 kertaa parempaa palkkaa, vaan kumpi se parempi maalivahti olikaan sunnuntaina? Harmi vain että vedonvälittäjätkin ovat tässä suht samalla kannalla kanssani, eivätkä näe tässä eroa kuin yöllä ja päivällä toisin kuin edellisesssä kohtaamisessa Epsoossa, jossa Ässille maksettiin yli viiden kertoimia. Toki jos pystyt tämän yö-päivä näkemyksesi prosenteiksi pukemaan ja pelattavaa löydät, ota irti se
rahallisesti.

Hyvä kirjoitus, johon lisäisin vielä näkemykseni nimenomaan tuon vedonlyönnin näkökulmasta. Turha ehkä vertailla Myllystä ja Riksmania yhden ottelun perusteella. Olet jättänyt pois "analyysistäsi" kokonaan kotiedun merkityksen, jonka varmasti tiedät vaikuttavan todennäköisyyksiin. Tästä johtuen Blues-Ässät on eri peli kuin Ässät-Blues, vaikka joukkueet ovat samat. Tämän tietävät myös vedonvälittäjät. Huomaa myöskin se, että HIFK:n maalivahti on aina parempi, kun pelataan DDR-hallissa;)

Bluesin joukkue on vahvempi paperilla ja jäälläkin se sitä on ollut tällä kaudella. Mutta joukkueilla ei ole niin paljon eroa, varsinkaan tällä hetkellä, jotta Ässillä ei olisi nimenomaan kotonaan hyviäkin mahdollisuuksia voittoon.
 

Tuamas

Jäsen
Viestin lähetti Jaari

Aletaanpas kumoamaan väitteitä :)
Espoolla on todellakin kovempi materiaali, tätä mieltä minä olen en ala perustelemaan sillä en koe siihen tarvetta tai intoa, uskokoon ken haluaa!

Espoolla on perinteitä! Espoolaisella kiekkokulttuurilla on perinteitä! En lähe perustelemaan yllämainituista syistä!

Espoolaiset on maalaisia? Porin mies on puhunut! En alennu kommentoimaan! Sanottakoon vain tähän että myös minä olen paljasjalkainen Stadilainen.

Ja jos sitten taas tarkistaisin verenpaineeni :)

- No, sitten kun olet tarkistanut verenpaineesi, niin kumoahan väitteet.

Kovin heikolta tuo sinun tekstisi näyttää, jos otetaan huomioon se että haet sillä ilmeisesti sitä että espoossa todella olisikin perinteitä ja muuta. Mutta ei kovin vankkoja perusteluja löytynyt. :)

Eniten minua kiinnostavat tuossa viestissäsi se että miten perustelette siellä espoossa materiaalinne täydellisen ylivertaiseksi?
Sarjataulukossa eroa ei ole juurikaan ja keskinäiset ottelut ovat olleet tasaväkisiä.

Muita kohtia en nyt jaksa alkaa ruotimaan, koska siitä tulisi niin tulikivenkatkuinen sekä turha keskustelu.
Mielipiteitä suuntaan tai toiseen on tuolla Vapaan keskustelun jutussa jonka otsikkona on "espoo-problematiikkaa".
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Viestin lähetti NiK#91


Olisi mielenkiintoista nähdä mikä Bluesin palkkabudjetti tällä hetkellä on,samoin kuin Tepsin ja Hifkin.
Ei taida Kohn,Stapleton ja Murphy niitä aivan halvimpia pelaajia olla.
Maksaako Blues muuten viellä Turekin,Zelenkan tai Zibin palkkoja?

Olisi myös mielenkiintoista tietää, paljonko Draperin palkasta maksetaan. Toisaalta noilla palkoilla mitään sen kummempaa merkitystä Espoossa tuskin onkaan. Salonoja ei varmaan edes tiedä mitä kenellekin maksetaan.
Viestin lähetti NiK#91


Joka tapauksessa eiköhän tuo Bluesin palkkabudjetti ole tällä hetkellä reilusti yli 10 milliä,ellei jopa lähelle 11.


Nyt heitit niin pahan laskutoimituksen, että jos saman saisi eriteltynä äijittäin ;)

Viestin lähetti NiK#91

Jos Blues pelin mielii voittaa,pitää asenteen olla kunnossa.
Ässät on juuri niitä joukkueita jotka rokottavat niitä jotka heitä vastaan pelaavat ylimielisesti.
Viimeksihän se nähtiin toissapäivänä.

Pitkävetoon pistäisin Ässien voiton.


Minä pistäisin rahani sille, jonka tuoton odotusarvo on positiivinen :)
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Meidän Isillä onkin isompi...

Tasainen pelitiedossa (tai sitten ei). Materiaaliero hieman tasoittunut kun Caloun ja Lehterä (?) ovat poissa. Silti Bluesin hyökkäyksessä on vielä sellaisia nimiä kuin Stapleton, Kohn, Krykov, sekä Elomon veljekset. Onhan siellä muitakin, mutta nämä ovat ehkä ne isoimmat nimet. Ässistä taas nostaisin hyökkääjistä esille ne nimet joita kannattaa seurata (toivottavasti), eli ketjun Korpisalo - Lipiansky - Moger, yksittäisistä Palon, Tähtisen. Konttila-Perrin kaksikon olisi jo aika ilmoitella olemassa olostaan, sen verran näkymättömästi ovat äijät surffailleet, kyllä minäkin osaan luistella, antakaa mulle sama palkka niin luistelen ja yritän kovemmalla tsempillä kuin nämä kaksi sankaria ;).

Puolustuksessa Bluesilla on sellainen pakki millaisen toivoisin Ässissäkin pelaavan, nimittäin Jiri Vykoukal. Sellainen kiekollinen puolustaja olisi varmaan tervetullut jokaiseen joukkueeseen Euroopassa. Muuten Bluesin puolustus on ehkä jopa heikompi kuin Ässillä. Cory Murphy on itselleni vielä arvoitus, no se arvoitus ratkeaa huomenna. Ässien puolustuksesta voisi nostaa Laamasen muita ylemmäs, onneksi Ässät huoli tämän pienikokoisen pakin Mestiksestä. Jaseckon olisi syytä olla hereillä alusta asti, viime aikoina mies on lahjoittanut vastustajalle muutaman maalin ottelun alussa, karmeita virheitä omalla puolustusalueella. Toivottavasti vanha vielä oppii virheistään. Pasi Peltosen otteissa on näkynyt viime peleissä jälleen piristymistä, ei näytä enää niin flegmaattiselta, kuin edellisen maajoukkuetauon jälkeen.

Erikoistilanteisiin varsinkin ylivoimaan olisi Ässillä jo syytä pistää jäälle kaksi erikoisketjua nykyisen kolmen ketjun kierrätyksen sijaan. Ylivoimaan hieman eri pakkeja kuin Ahmaoja ja Rontti, toinen on jo hyvä peruspakki, ja toisesta vasta tulossa sellainen, joten näiden pelaajien paikka ei ole ylivoimassa viivalla. Jos ylivoimapakkeja haetaan, niin ne löytyy joukosta Laamanen, Peltonen (hyvä ja kova laukaus, jos vain käyttäisi sitä tarpeeksi usein), Jasecko, sekä Sheptak (todella kova laukaus). Sammalkangas ei oikein ole vakuuttanut ylivoimalla pelatessaan, joten en tiedä kannattaako häntä peluuttaa enää ylivoimalla. Sheptakille en oikein muuta roolia joukkueelle näekkään kuin siniviivalla ylivoimassa, no ehkä alivoimaankin voisi miehen kentälle laittaa.

Maalivahdeista en uskalla sanoa kumpi pelaa, sen verran on hyvällä ja huonolla päivällä eroa. Satosaari pelasi hyvän pelin Kärppiä vastaan, vaikka oli kuumesairaana, ja Antila kuulemma pelasi ihan ok pelin Hämeenlinnassa. Bluesilla on ihan sama kumman pistää maaliin. Ässillä on taipumus tehdä vastustajan maalivahdista kuin maalivahdista "hyvän" maalivahdin... ainakin "hyvän" Ässiä vastaan. Nyt olisi saumat tehdä molkeista huonoja...

Että tällaista "liirumlaarumia" tällä kertaa. Huomisen illan jälkeen olemme taas paljon viisaampia.

PS: Pitkävetoon en laittaisi ropoakaan kummankaan puolesta...
 

The Rock

Jäsen
Pakkohan se tutuksi tullut fraasi on taas laittaa (Fraasi viestin lopussa)!;)

Peli tulee olemaan jälleen kerran ns. 4 pisteen ottelu ainakin Ässille. Playoff-viivaan on eroa 7 pojoa ja olisi mukava lähteä joululomalle tältä viikolta ainakin 1 voitto taskussa.

Ässillä on maalissa Matalamäen loogikan mukaan nyt Satosaari, ainakin on Saton vuoro. Bluesin maalivahtia on vaikea veikata, luultavasti Myllys.

Puolustukset muuten samaa tasoa paitsi että Bluesilta löytyy J.Vykoukal.

Hyökkäys on Bluesilla piirun verran parempi kts. Stapleton, Kohn & Caloun (Joka ei tosin pelaa huomenna). Ässiltä löytyy Lipiansky, Moger & KORPISALO!!! :cool:

Tasainen matsi jonka Ässät kääntävät edukseen kovemman tsempin ja voitontahtonsa ansiosta.!!!!!

PORI JYLLÄÄ!!!!!!! ja KORPPI RANKASEE!!!!!!!!:) ;) :cool:
 

Kaljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Honka, Newcastle Utd.
Espoon kiekkoperinteitä (kasvattajaseurat, juniorityö) tuskin kukaan haluaa sen suuremmin lähteä vähättelemään, liigakiekkoiluperinteet ovatkin sitten asiana aivan erikseen.

Materiaaliero on Bluesin puolelle, sitä tuskin kovin moni muukaan kiistää. Ei se ero nyt mikään niin uskomattoman suuri ole, mutta jonkun verran kovempi miehistö Bluesilla on.

MUTTA: se, mikä tästä pelistä nimeltä jääkiekko tekee niin jännää on materiaalierojen ja ennakkoasetelmien mureneminen. Liiga on niin tasainen, että Ässät on aivan yhtä suuri suosikki tähän peliin (ellei aavistuksen suurempikin) kuin Blues. Molemmille pisteet ovat tarpeen: Blues tahtoo saada 5 kärkeä kiinni ja tehdä hajurakoa playoff-viivaan, Ässät tahtoo saada playoff-viivaa kiinni. Tärkeitä pisteitä jaossa, ja uskoisin, että molemmat ovat aika valmiita taistelemaan pinnoista. Nälkäisempi joukkue luultavasti voittaa.

Jos Bluesin mv-valintaa pitää veikata, niin sanoisin Oksa.

Kaiken tämän jälkeenkin: Blues voittaa 4-3 tai 5-3. Stapleton-Kohn ratkaisee pienen hiljaiselon jälkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös