Ässät 2004–2005

  • 188 395
  • 1 163
Tila
Viestiketju on suljettu.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti FourForty
Jos ei valmennuksen takia, miksi esimerkiksi Ossi Louhivaara valitsi tänä keväänä JYPin, kun myös TPS, HPK ja SaiPa häntä tavoittelivat?


Ehkä sen takia, että PYH:ssä pääsee automaattisesti kahteen ensimmäiseen ketjuun?

Käsittääkseni myös Ässät ja Pelicans olivat jonkin verran kiinnostuneita Louhivaaran palveluksista. Korjatkaa joku jos olen väärässä.
 

Pata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti Arnold

Käsittääkseni myös Ässät ja Pelicans olivat jonkin verran kiinnostuneita Louhivaaran palveluksista. Korjatkaa joku jos olen väärässä.

Kyllähän Tamikin jonkun kosiolurituksen Ossille esitti, mutta Juhani oli kilpakosijoihin nähden niin pahasti myöhässä, että häävalssiin ei ollut enää mitään saumoja. Juhani olisi ilmeisesti mielellään valssannut Ossin kanssa Isomäessä jo kesken viime kaudenkin, mutta Ossi viskoi vain rukkasia.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Arnold
Ehkä sen takia, että PYH:ssä pääsee automaattisesti kahteen ensimmäiseen ketjuun?

Ja SaiPassa tai Pelicansissa ei olisi päässyt? Enkä tuosta automaattisesta kahden ensimmäisen ketjun paikasta tiedä, kun joukkue oli vielä Louhivaaran sopimuksen julkistamisen aikana jonkin verran levällään, kuten on vieläkin.

Viestin lähetti TosiFani
Ja sen verran fourforty:lle. Eiköhän syy nuorten pelaajien tuloon Jyväskylään olen enemmänkin kaupungin imago, junioreiden menestyminen ja Jypin pitkäaikainen kulttuuri antaa nuorille pelaajille mahdollisuus pelata liigaa ja nimenomaa antaa vastuuta, kuin Alatalon valmennustaidot. Jyväskylässä on aina ollut hyviä nuorisovalmentajia Aravirrasta lähtien.

Voi toki olla mahdollista. Itse kyllä olen pitänyt yleensä seurajohtajien puheita hyvästä kiekkokulttuurista, joukkueen imagosta jne. pelkkänä sanahelinänä silloin, jos puhutaan syistä miksi joku pelaaja valitsee tietyn joukkueen. Uskoisin ainakin todellisuudessa juuri taloudellisten seikkojen ja valmennuksen olevan pelaajalle paljon tärkeämpiä - tosin todelliset valinnan syythän tietävät vain pelaaja itse sekä hänen lähipiirinsä, joten varma ei voi olla. Ja yksittäistapauksissa henkilökohtaiset syytkin voivat ratkaista valinnan.

Yleisemmin vielä pikkuseurojen strategioista sen verran, että uskoisin tulevaisuudessa hyvän juniorityön nousevan vielä suurempaan rooliin pikkuseurojen selviytymiskamppailussa kuin tähän asti. Liigan köyhälistöstä kun tuntuu jokainen seura painottavan pelaajapolitiikassaan koko ajan enemmän sitä, miten hankitaan suurseurojen ylijäämäpelaajia ja divarilupauksia ja yritetään tehdä heistä runkopelaajia. Kuitenkaan tähän pelaajaryhmään kuuluvia pelaajia ei määräänsä enempää ole markkinoilla, ja heistä kilpailevia seuroja on jo liigassa paljon - kuten Louhivaaran tapauksestakin näki.
 

team68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Toronto,Tie Domi
Viestin lähetti TosiFani
Olen Korkin kanssa tässä kohtaa aivan samaa mieltä. Lisäksi täytyy sanoa, että tällä hetkellä Ässien juniorivalmennus tilanne näyttää paremmalta kuin ehkä koskaan.
Olen myös täysin samaa mieltä tämän Ässien juniorivalmennuksen suhteen
 

laive

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Blackhawks, KTP, Mavericks, Chelsea FC
Ketjut nykyisellä kokoonpanolla

Kivenmäki - Classen - Korpisalo
- Tämä sentteri osannee myös puolustaa (vrt. Bergeron), Mave kynäilee vastustajan pakit sekaisin ja Korppi ei vanhene koskaan!

Virkkunen - Uusikartano - Wesslin
- Samun pitäisi latoa maaleja tässä kentässä, Aki ei ainakaan häviä vertailussa Fanduliin ja Teemu jatkaa siitä mihin viime kaudella jäi (lupaavat otteet harkkapeleissä).

Nielikäinen - Niemi - Tuominen
- SM-liigan uusi rottaketju, joka tarvittaessa uskaltaa myös puolustaa itseään.


Kiilholma - Kuparinen - Kuusela
- Nuorilla jätkillä ainesta todelliseen läpimurtoon. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita...

Tämä siis minun näkemykseni, kaikilla lupa olla eri mieltä. Näytöt jäällä ratkaiskoon ketjujen numerojärjestyksen.
 

Redcoat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Re: Ketjut nykyisellä kokoonpanolla

laive, muuten voin olla paljolti samaa mieltä, mutta:

Viestin lähetti laive
Nielikäinen - Niemi - Tuominen
- SM-liigan uusi rottaketju, joka tarvittaessa uskaltaa myös puolustaa itseään.

Tämä nimenomaan EI ole rottaketju. Rottaketju olisi sellainen, jonka pelaajat koko ajan ärsyttävät vastustajaa ja tekevät pieniä ja isompiakin koiruuksia, mutta lähtevät karkuun tosi paikan tullessa. Tuominen on suhteellisen fyysinen mutta erittäin puhdasta ja reilua peliä pelaava laituri, Niemi taas on käsittääkseni fyysinen pelaaja ja kova taklaaja, muttei erityisesti tunnettu koiruuksista. Nielikäisen tempaukset toki saattavat silloin tällöin mennä yli, mutta hänkään ei täytä "rotan" tunnusmerkkejä, koska on valmis vastaamaan teoistaan jos vastustaja päättää lähettää "noutajan" jäälle.
 

laive

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Blackhawks, KTP, Mavericks, Chelsea FC
Re: Re: Ketjut nykyisellä kokoonpanolla

Redcoat, olen samaa mieltä kanssasi, "rottaketju" ei ole toimiva nimitys tuosta kolmikosta. Tarkoitin lähinnä sellaista likaisen työn ketjua, joka saa vastustajan pelin sekoamaan kovalla tsempillä ja taklauspelillä. Nimen saa joku fiksumpi keksiä jos kokee sen tarpeelliseksi.

ps. Harmi vain, että yksi harvoista kovan pelin sallivista tuomareista ei saa viheltää Ässien pelejä...
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Re: Re: Re: Ketjut nykyisellä kokoonpanolla

Viestin lähetti laive
ps. Harmi vain, että yksi harvoista kovan pelin sallivista tuomareista ei saa viheltää Ässien pelejä...
Niin, Pitsiturnauksessa tämä kovan pelin sallija laittoi kaikkeista eniten Ässäpelaajia istuinnoille. Japalle en ole ennen buuannut, mutta siellä sitten tuli sekin tehtyä.
 

laive

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Blackhawks, KTP, Mavericks, Chelsea FC
Re: Re: Re: Re: Ketjut nykyisellä kokoonpanolla

Viestin lähetti korkki
Niin, Pitsiturnauksessa tämä kovan pelin sallija laittoi kaikkeista eniten Ässäpelaajia istuinnoille. Japalle en ole ennen buuannut, mutta siellä sitten tuli sekin tehtyä.

Luulen, että Japa halusi tuolloin välttää syytökset kotiin päin vetämisestä ja siksi passitti patapaitoja boxiin melko herkästi. Vaikka turha tuota on spekuloida, koska liigassa Levonen ja Ässät eivät tule kohtaamaan.
 

Tuamas

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Ketjut nykyisellä kokoonpanolla

Viestin lähetti korkki
Niin, Pitsiturnauksessa tämä kovan pelin sallija laittoi kaikkeista eniten Ässäpelaajia istuinnoille. Japalle en ole ennen buuannut, mutta siellä sitten tuli sekin tehtyä.

- Eiköhän tässä ole se, ettei vaan tule kommenttia kotiinpäinvetämisestä. Sama se on ollut joka kerta, kun Japa on ässien pelejä viheltänyt, ikinä ei ole viheltänyt siten että hiukkaakaan voisi syyttää Ässien suosimisesta.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Re: Re: Re: Re: Re: Ketjut nykyisellä kokoonpanolla

Viestin lähetti Tuamas
- Eiköhän tässä ole se, ettei vaan tule kommenttia kotiinpäinvetämisestä. Sama se on ollut joka kerta, kun Japa on ässien pelejä viheltänyt, ikinä ei ole viheltänyt siten että hiukkaakaan voisi syyttää Ässien suosimisesta.

Japa on vain tainnut tulla entiseen "kiista kumppaniinsa" Mäkelään. "Sepoksi sepon paikalle" vaatii juuri moisen käytöksen.

Parempihan tuo kuitenkin on kuin "ämpär porin" linja, jossa jääkoneenkuljettajat toimivat myös tuomareina.

Mutta kyllähän tuo kertoo siitä että Japa on tuomarina ammattimies ja kaukaa ei ole haettu jos valitaan pelaajien toimesta vuoden tuomariksi ensikaudella.
 

mah

Jäsen
Suosikkijoukkue
ässät , hifk ,
Re: Re: Re: Re: Re: Ketjut nykyisellä kokoonpanolla

Viestin lähetti laive
Luulen, että Japa halusi tuolloin välttää syytökset kotiin päin vetämisestä ja siksi passitti patapaitoja boxiin melko herkästi. tuosta on minun mielestäni aivan turha puhua . olin paikan päällä ja levonen tuomitsi vain puolueettomasti ja täysin oikeudenmukaisesti. parasta päätuomari toimintaa pitsiturnauksessa . samaa mieltä kanssani oli myös muutama raumalainen lukon kannattaja jonka vieressä istuin . paikalla oli myös porilaisia linja tuomareita jotka onnistuivat myös aivan kiitettävästi .
 

mah

Jäsen
Suosikkijoukkue
ässät , hifk ,
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ketjut nykyisellä kokoonpanolla

sorry . tuli sössättyä koko teksi samaan syssyyn
 

Matcon

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT
Vielä yksi hyökkääjä!!!

Mika Toivola sanoi kun kivenmäelle tehtiin sopimus että vielä yksi hyökkääjä saattaa tulla ässiin. Eli ei yhtään varmaa mutta pieni toivon kipinä vielä koska ei tuo ässien hyökkäyskalusto ole vieläkään kovin kehuttavaa. Yksi hyökkääjä niin saataisiin kaksi ihan hyvää johtavaa ketjua ja sitten vielä se fyysinen nielikäisen ketju niin ihan hyvältä näyttää. Pakki ja maalivahti osasto on jo ihan hyvässä kunnossa. Onko kukaan kuullu mitään erikoista tai jonkinlaista huhua kuka hyökkääjä se viimeinen voisi olla?????? Spekuloikaa!!!!!!!!
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
En usko että hyökkääjää tulee ennenkuin kausi alkaa. Katsotaan miten alkaa pelit sujumaan ja tehdään päätös sen jälkeen.

Joku nimilista voi olla Toivolalla olemassa, mutta sekin varmaan elää koko ajan.
 

Corbucci

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Onko ulkomaalaisten Poriin saapumisesta tullut jotain uutta tietoa? Classen saanut työasiat kuntoon? Lento aikataulujen kanssa oli myös ilmeisesti jotain ongelmaa.
Nähdäänkö miehet jo Viking Cupissa?
 

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti Corbucci
Onko ulkomaalaisten Poriin saapumisesta tullut jotain uutta tietoa? Classen saanut työasiat kuntoon? Lento aikataulujen kanssa oli myös ilmeisesti jotain ongelmaa.
Nähdäänkö miehet jo Viking Cupissa?

Miehet tulevat torstaina, osallistuvat perjantain harjoituksiin. Toivola neuvottelee heidän kanssaan pelaavatko pojat Vikingissä vai eivät. Eli luulisin, että mee aika fifty-sixty, että pelaavatko vai eivät. Perjantaina ajattelin ainakin itse mennä scouttailemaan.
 

Ässät #12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti hörkkö
En itseasiassa muista...aikahaitari lienee 16.30 - 18.30. Voin selvittää asian perjantaihin mennessä.


Se ois hyvä homma jos voisit ajan ottaa selville.Taitaa olla noita harjoituksia seuraamassa aikas paljon porukkaa =)

Tämä ei nyt kuuluu asiayhteyteen,mutta tää on pakko kertoa!
Olin tuossa menneenä viikonloppuna yhdessä Porilaisessa ravintelissa ja siellä kuulin seuraavaa:Joku Porilainen mies oli saanut juttuseurakseen fanaattisen lukkofanin.Miehet keskustelivat niitä näitä, kunnes Porilainen murjaisi jotenkin tähän tapaan:"olin tossa viime viikolla töissä raumalla ja tiedätkö mitä kuulin?" "No",kysyi raumalainen."Lukolle kuulemma aletaan rakentaa uutta hallia, nyt kun on löydetty rahakas sponsorikin".Raumalaisella meinas mennä juomat väärään kurkkuun innostuksesta.JOhon Porilainen jatkoi:"Osuuspankki on tulossa pääsponsoriksi, jolloin hallin nimeksi luonnollisesti tulisi HIPPOAREENA!"Tää osu ja uppos raumalaiseen,jonka jälkeen otettiin Nielikäinen VS Harikkala uusinta à la baarinyhjäys.

Tästä sai monen päivän naurut!



Sorry aiheettomuus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös