Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 551 303
  • 9 521

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mikroaggressio. Eli siis täysin viaton kysymys, esim. maahanmuuttajalta, mistä olet kotoisin, onkin kuulemma mikroaggressiota.
 

444

Jäsen
Mikroaggressio. Eli siis täysin viaton kysymys, esim. maahanmuuttajalta, mistä olet kotoisin, onkin kuulemma mikroaggressiota.
Yksittäisenä kysymyksenä varmasti täysin viaton. Mutta kun niitä yksittäisiä kysymyksiä kuulee päivittäin useita kertoja ja joka päivä, niin siinä varmasti alkaa kokea olevansa jollain tavalla ulkopuolinen. Etenkin jos muut vain olettavat henkilön olevan muualta kotoisin, vaikka tämä olisi koko ikänsä asunut Suomessa. Tai toimii varmaan muuallakin.
Kaikki eivät tuosta varmasti ole moksiskaan, mutta joillain se saattaa käydä itsetunnolle. Minulle ei ole vielä tullut koskaan edes mieleen kysellä toisen ihmisen etnistä alkuperää, ellei tarkoitus ole tutustua henkilöön paremmin. Eihän se minulle kuulu tuon taivaallista, ja ihmiset kyllä itse kertovat, jos kokevat aiheelliseksi.

Mutta joo, ei enempää spämmiä tästä aiheesta tähän ketjuun.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
hipsuttaa
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kyllähän kun tätä ketjua lukee, niin täytyy kiittää jotain mielikuvitusjumalaa siitä etten ole pilkku. Sen verran häntä tulee nussittua perseeseen. Siis pilkkua...
 

Peluuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
itsensäkehittäminen, epämukavuusalue (tark. pakonomainen itsensäkehittäminen, tarkoituksellinen/ tietoinen epämukavuusalueelle meneminen muussa kuin välttämättömässä yhteydessä ..(esim. tavoitteellinen kuntoilu ja välttämätön työhön liittyvä ok..)
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämä on nyt toinen kerta kun tunnin sisällä Somea lukiessani törmään tähän, mikä juttu? Kuulostaa joko liian tieteelliseltä, tai yritykseltä peittää jotain hämärähommia.
Tällä perustellaan hallituksen haluttomuutta luovuttaa jotain koronarajoituksiin liittyviä asiakirjoja medialle, I suppose. Harvinaisen kökkö termi kyllä. Mahtaa ko. termin keksinyt virkamies olla tyytyväinen..
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Minä en edes ymmärrä mikä on aikasidonnaisuusulottuvuus. Voisko joku fiksumpi kertoa?
En minä ainakaan, mutta tuossa on tuo lause kokonaisuudessaan, millä Työ- ja elinkeinoministeriö salasi joitain asiakirjoja:
Iltalehti kirjoitti:
"Valtioneuvoston koronatilannevarautumisen tilanteenhallintaan liittyvästä aikasidonnaisuusulottuvuudesta johtuen pyydetyt ministeriön turvallisuusluokitellut varautumisasiakirjatiedot eivät ole julkisia."
Ehkä ministeriö käytti vastauksessaan jotain netin puppulausegeneraattoria.

Lähde:
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Uusi normaali. Eppu Normaalin vielä ymmärrän, mutta piti tuommoinenkin sotkea tähän saatanan koronasoppaan. Mä häpeän teik mai wood.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
"Bränikkä keittiö"
Taitaa olla väännös englannista "brand new" eli aivan uusi. Tai voi se tarkoittaa muutakin. Vai mitä luulette?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
"Bränikkä keittiö"
Taitaa olla väännös englannista "brand new" eli aivan uusi. Tai voi se tarkoittaa muutakin. Vai mitä luulette?
Kuulostaa loogiselta. En tiedä miksi, mutta jos minulta olisi eilen kysytty, että mitä tarkoittaa "bränikkä", olisin väittänyt sen olevan viinapullo tai ainakin jotain viinaan liittyvää.
Edit: brännvin -> bränikkä?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Leipoosi
Älkääkä kysykö mitä tuo tarkoittaa.
Leipominen+psykoosi??? Tuntuu vähän rankalta yhdistelmältä.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Kääk!
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Leipoosi
Älkääkä kysykö mitä tuo tarkoittaa.
Leipominen+psykoosi??? Tuntuu vähän rankalta yhdistelmältä.
"Kyä mää sun tissejä leipoosin."
Näin mää tuan tulkiitten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös