Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 551 446
  • 9 521

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Tiimoilta. Jonkun asian tiimoilta!!! Hermot menee...
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Käkkäri, kun puhutaan ajoneuvon käsijarrusta. Kässärinä mä sen tunnen. Tai ihan vaan käsijarruna.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Käsikirjoitusta kutsutaan kässäriksi.

Samaan aiheeseen liittyen:

- ohjaaja = ohjari
- lavastaja = lavari
- kuvaaja = kuvari
- pukusuunnitelija = pusuri?
 

Ralph

Jäsen
Käkkäri, kun puhutaan ajoneuvon käsijarrusta. Kässärinä mä sen tunnen.

Kässäri se on, mutta kun aikoo tehdä sen avulla käännöksen, se muuntuu käkkärikäännökseksi. Ei ole kässärikäännöstä, vaikka kässäri se käsijarru on muuten.

Kärkkäri on tietenkin vain ja ainoastaan kärkipotku.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kässäri se on, mutta kun aikoo tehdä sen avulla käännöksen, se muuntuu käkkärikäännökseksi.

Meillä päin myös "käppäri" oli suosittu termi. Käkkäri noista toki itelle se tutuin. Kärkkäri on kärkipotku, vaikka joskus olen kuullut jonkun käyttävän tuota termiä käristemakkarasta.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mikä ihmeen käkkäri?

Minulle aivan uusi ja outo sana. En koskaan ollut kuullut moista sanaa missään yhteydessä - ja jos olisi pitänyt arvuutella, että mitä mahtaa tarkoittaa, niin mieleen olisi tullut ensinnä joku ruoka jossain takahikiällä.

Käsijarru nyt on vaan käsijarru eikä mitään muuta.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Tehdäänkö täällä kaikki nykyisin tulemalla? Avatkaapa mikä tahansa ketju ja huomaatte, että viime aikoina on tullut käytyä, ihan hiljattain tuli katsottua, ja varmasti tulee kerättyä jatkossakin.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Tehdäänkö täällä kaikki nykyisin tulemalla? Avatkaapa mikä tahansa ketju ja huomaatte, että viime aikoina on tullut käytyä, ihan hiljattain tuli katsottua, ja varmasti tulee kerättyä jatkossakin.

Aina kun kirjoitan johonkin viestiini tällä lauserakenteella tulee sellainen olo, että kohta siellä joku vittuuntuu ja kirjoittaa tähän ketjuun. Tästäkin asiasta on jo useampi tainnut mainita mutta minusta tuo on ihan mukava tapa kirjoittaa menneestä tapahtumasta.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Aina kun kirjoitan johonkin viestiini tällä lauserakenteella tulee sellainen olo, että kohta siellä joku vittuuntuu ja kirjoittaa tähän ketjuun. Tästäkin asiasta on jo useampi tainnut mainita mutta minusta tuo on ihan mukava tapa kirjoittaa menneestä tapahtumasta.
Ainakin minua se alkaakin ärsyttää vasta sitten, kun jonkin viestiketjun viesteistä vähintään joka toisessa "tuli tehtyä", "on tullut käytyä" tai "tulee olemaan".
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Kultsipuppeli. Tämä räjäytti pankin kun olin matkaamassa junassa tänään. Kuuttakymmentä ikävuotta lähestyvä naishenkilö lässytti koiranpennulleen. Rupesi vituttamaan koiralle lässytys ja jatkuva hössötys jota jouduin kuuntelemaan koko matkan ajan...
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Ttu se mikään käkkäri ole. Kässäri on käsijarru ja jos sitä käytetään tyttöjen pokaamiseen, kyseessä on känkkä tai känkkäkäännös.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mihin tällä on tarkoitus viitata? Jos tyttöystävään/puolisoon (ämmä=ämmis), niin onhan harvinaisen typerä termi. Toivottavasti tuota ei ole tällä palstalla kukaan käyttänyt.

känkkä tai känkkäkäännös

Jos saan kysyä, niin missä päin Suomea noita käytetään? Ihan siis uteliaisuudesta kysyn, koska kaikki muut käsijarrua tai käsijarrukäännöstä tarkoittavat sanat olen ketjuun listatuista joskus kuullut, kun taas känkästä en ole kuullut koskaan. Sitten puhtaasti subjektiivinen mielipide: tuo känkkä on noista sanoista ylivoimaisesti typerin, joskaan se ei varsinaisesti ärsytä.
 
Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei sais seläntakana puhua...

En laske tätä selän takana puhumiseksi. Kirjoituksen perusteella ämmis=tyttöystävä/vaimo/puoliso. Ei kai siinä, ihan helvetin ärsyttävä sana, mutta loppujen lopuksi vain ärsyttävä sana muiden ärsyttävien sanojen joukossa. Olen tyytyväinen, että kukaan tuntemistani ihmisistä ei käytä kyseistä termiä.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Myös tuo ylempänä nähty tapa aloittaa lause "Ttu se mikään..." on aika ärsyttävä.

Jos ei uskalla kirjoituksessaan kiroilla, miksi laittaa edes tuota vajaata vittua tekstiin kun voisi jotain muuta kokonaista sanaa käyttäen tyytyä johonkin kiltimpään ilmaisuun.

Sama vituttaa aina kun täällä palstan eri ketjuissa näkee noita sensuroituja kiroiluja kuten "mikä v*ttu" tai vaikka "voi s**tana sentään." Onhan kiroilu junttia ja typerää varsinkin enemmän viljeltynä mutta kuten sanottu, jos kiroillaan niin sitten voisi kirjoittaa myös ne puuttuvat kirjaimet ihan näkyviin asti.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Joo-o. Vittu. Noin, tulipahan uskallettua. Tuo "ttu"-alkuinen henkii puhekielisestä tavasta ikäänkuin hönkäistä "vittu"-alkuinen lause. Kyse ei siis ole siitä, etteikö sitä kirosanaa uskaltaisi varsinaisti kirjoittaa keskustelupalstalle.

Trenchtown: sen minkä olen Suomessa asunut, olen asunut Helsingissä, loput vajaat pari vuotta parissa muussa eurooppalaisessa pääkaupungissa. Känkkää täällä on mun piireissä aina käytetty.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Duffa.

Kuinka hankalaa voi olla kirjoittaa ihmisen nimi oikein? Vai kirjoittavatko jotkut tuon vittuillakseen väärin?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
"Kulttipelaaja" silloin kun sitä käytetään väärin. Onhan esim. Brian Salcido erinomainen puolustaja ja Lappeenrannassa varmasti iso nimi, mutta en minä tiedä mikä hänestä "kulttipelaajan" tekee?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
"Kulttipelaaja" silloin kun sitä käytetään väärin. Onhan esim. Brian Salcido erinomainen puolustaja ja Lappeenrannassa varmasti iso nimi, mutta en minä tiedä mikä hänestä "kulttipelaajan" tekee?
Kyseessä lienee yksiselitteisesti pieleen mennyt klikkiotsikko; ns. ampparikamaa olisi esim. "Kulttipuolustaja palaa Lappeenrantaan" -otsikko, joka jättäisi arvailujen ja klikkauksen varaan, onko SaiPan hankkima pelaaja esim. Richard Lintner.

Pisteet siis Jatkoajan verkkolehden Liiga-toimitukselle siitä, että pelaajan nimi on asianmukaisesti mainittu asiaa koskevan siirtouutisen otsikossa. Risuja sen sijaan edellä mainitun "kulttipuolustaja"-termin käytöstä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös