Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 554 256
  • 9 527

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Katselinpa aikani ratoksi mäkihyppyä lauantaina. Muutamaan otteeseen toisella kierroksella verrattiin kahta hyppääjää näin->:" Hänellä on kuitenkin 2 metriä hyvää tähän toiseen nähden"...
Ei nyt ehkä ärsyttävin mitä tiedän, mutta sana "hyvä" ei kuvaa millään tavalla sitä, että joku on ollut edellä ensimmäisellä kierroksella.
Samalla logiikalla lätkää selostaessa voisi toisen erätauon jälkeen todeta: "Suomella tulee olemaan vaikeaa sillä Japanilla on 3 maalia hyvää Suomeen nähden".
 

Nakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa (+Kalpa), Leijonat sukupuoleen katsomatta
Kaveri

Olenkohan jo avautunut tästä asiasta täällä? Toivottavasti en, sillä aion avautua siitä nyt.

Olen inhonnut pitään sitä, että urheilijat käyttävät vastustajasta nimitystä "kaveri". "Kaveri sitä ja kaveri tätä", ARGH!
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
joo meiltä lähtee vaihdossa salkkareiden ismo ja kasa kiekkoja ja tilalle tulee crosby ja malkin ja sit mä heräsin

Voi vittu että ärsyttää toi sit mä heräsin. Menisivät takaisin nukkumaan eivätkä tänne tulisi ilmoittamaan heräämisestään.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Calgary [gälgäri / gälägäri]

Ylipäätään mikä on niin vaikeaa lausua C:t ja K:t oikein joillekin?
Esim. Mertaranta puhuu aina gälgäristä. Muistan muuten ala-asteajoilta jonkin pipon, olisiko ollut näitä kiinalaisia NHL-feikkipipoja, jossa luki oikein komeasti Galgary.

Kohta se alkaa. Niin mikä? No Olumppialaiset!
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Tsiisus-huudahdus/kirjoitus, tai vielä munattomampi itseasiassa on muoto tsiisos.

Lisäksi sanonta "yksi vitun maku" (onko jokin asia jotain).
 

Randy Marsh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat
Kaikkein eniten pistää vihaksi '-merkin kirjoittaminen `- tai ´-muodossa.

Paljon helpompihan se on tuon "suoran" ja oikean version naputteleminen kuin pitkän linjan kautta tuon vinon. Tuon merkin päätarkoituskin päätarkoitus lienee lisätä kirjaimille painotus (é, á, ò jne). Heti jos jossain näin käytetään, pistää silmään rajusti.
 

Maastomasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On muuten mahdotonta puhua ärsyttämättä ihmisiä kun tämänkin ketjun ärsyyntymisen aiheita lukee. Ilmankos suomalaisena paras pitää vaan turpa kiinni. Harmi, että on itse puhelias ja väkisinkin tulee joitakin noista ärsyttävimmistä termeistä lauottua.

Siinä on silti pieni ero, että käyttääkö jotain termiä joskus tehokeinona vai viljeelekö sitä alituiseen ympäristöönsä.

Itseä ei just nyt ärsytä mikään, oikeastaan tuppisuisuus väärissä paikoissa on pahempaa kuin se, että suoltaa edes jotain suustaan. Vaix kuin ois niinku...

Ihkudaat sun muut on kyllä aika pahoja, mutta ei kai vanhan ukon tarvi teinien kielestä ärsyyntyä. Moni näistä ärsyyntymistermeistä on muuten tosi vanhoja, kenties uudella kierroksella. Ainakin tuota "sit sä heräsit"/"sit mä heräsin" käytettiin ainakin jossain muodossa 20 vuotta sitten jo.
 
Ainakin tuota "sit sä heräsit"/"sit mä heräsin" käytettiin ainakin jossain muodossa 20 vuotta sitten jo.

Olin juuri tulossa purnaamaan kyseisestä "termistä". Tietyt hokemat alkaa jostain syystä ärsyttää, kun niihin joutuu törmäämään vähän väliä.

Toinen, nykyään kavereiden keskuudessa about jokaisessa lauseessa esiintyvä ja hivenen iseäni ärsyttävä termi on tontti. "Heitin äijän tonttiin". "Otin siinä tonttia". Voe helevetti...
 

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuolla olympialaiskeskusteluissa jotkut puhuvat "mitskuista", kun tarkoittavat mitaleja. MITSKU? MITALI! Yhtä monta kirjaintakin molemmissa, miksi siis väännellä?
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Alle parikymppiset espoolaiset palstasisaret ja veljet viljelevät nykyään sanontaa "valot päälle" tai "virta päälle".
Onko joku Lehkosuo tai vastaava idoli kyseisen trendin aloittanut, mutta ei se mitään miellyttävää luettavaa ole.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Nään punaista silloin kun joku mainostaa jotain BLOGIA. Ja sitten Dufva kuulostaa jotenkin kauheelta.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Nään punaista silloin kun joku mainostaa jotain BLOGIA. Ja sitten Dufva kuulostaa jotenkin kauheelta.

Mua taas ärsyttää sanat tuuli- ja lavafaktori ja puhekieliset ilimaukset kirjoitetus tekstis. Myös vakava substantiivitauti mäkihyppyjournalismissa etoo: tekee tähän kohtaan hyvän hypyn, häneltä todella hyvää hyppäämistä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Myös vakava substantiivitauti mäkihyppyjournalismissa etoo: tekee tähän kohtaan hyvän hypyn, häneltä todella hyvää hyppäämistä.
Eikä siinä vielä kaikki. Olen tainnut aikaisemminkin jo avautua tekemisestä, jota nuo mäkimiehet niin mielellään harrastavat. Tosin näissä kisoissa homma on toistaiseksi ollut tekemisen sijaan lähinnä puuhastelua.

Journalismista vielä sen verran, että AamuTV:n urheiluosuudessa oli pikaluistelija Pekka Koskelan haastattelu. Koskela mumisi pilalle menneen uransa tärkeimmän kisan jälkeen, että "tuntuu siltä, kuin olisi mennyt seitsemän vuotta elämästä hukkaan". Haastattelija räjäytti pankin töksäyttämällä "mitä sä tolla tarkoitat?". Siis voi hyvää päivää, ach guten Tag! Jos olisin metrin päässä maansa myyneestä lihaskimpusta, en tavoittelisi Darwin-palkintoa ihan noin typerillä kysymyksillä. Toiseksi mauttomin haastattelu heti Teppo Nummisen jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
Sydämellä pelaavat
Facebook:sta"eikä se nyt voi olla niiiiiin säälittävää jos täykkärit ja sinkkarit oliskin mun viikon kohokohdat". Nyt kun aluksi keksittiin salatuista elämistä lyhenne salkkarit, niin tottakai pitää joka saatanan ohjelmasta keksiä sellainen. VITUTTAA!

Eilen lisäksi vitutti tuossa Lumilautacrossissa kommentaattori, joka hoki sanaa "KYYYLLÄÄÄ" n.20 sek välein.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Pää ei kestä". Tässä fraasissa ei sinänsä ole vikaa, mutta silloin, kun elämäänsä katkeroituneet urpot tekevät syväanalyysiä suomalaisurheilijoiden edesottamuksista, on ainoa lause, mitä nämä ajatusten mätäjoet pystyvät tuottamaan, on "pää ei kestänyt". Olisin hyvin huolissani pikemminkin kyseisten penkkiurheilijoiden pään kestävyydestä.

Tosin siinä vaiheessa kun kommentointi menee tähän tyyliin "HeikkisMasa :D On se pelle jätkä, ei mitään jakoja isoissa kisoissa. Samanlainen ääliö kuin "Musti" Jauhojärvi." niin täytyy lähinnä ihmetellä, kuinka vajaata porukkaa tännekin kirjoittelee?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Facebook:sta"eikä se nyt voi olla niiiiiin säälittävää jos täykkärit ja sinkkarit oliskin mun viikon kohokohdat". Nyt kun aluksi keksittiin salatuista elämistä lyhenne salkkarit, niin tottakai pitää joka saatanan ohjelmasta keksiä sellainen. VITUTTAA!

Eilen lisäksi vitutti tuossa Lumilautacrossissa kommentaattori, joka hoki sanaa "KYYYLLÄÄÄ" n.20 sek välein.

Lisäisin tähän sen, että jo ennen Salkkareita kutsuttiin ainakin piireissä Kauniita ja rohkeita "Kaunareiksi" ja Alivaltiosihteeriä "Alkkareiksi". Mutta vain piireissä.

Lumilautacrossin selostus oli kieltämättä tragikoomista. Vaikutti siltä kuin selostajalla ja kommentaattorilla olisi ollut pää toinen toisensa perseessä.
 

Devon

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Lisäisin tähän sen, että jo ennen Salkkareita kutsuttiin ainakin piireissä Kauniita ja rohkeita "Kaunareiksi" ja Alivaltiosihteeriä "Alkkareiksi". Mutta vain piireissä.

Joo, ja MTV3:lla työskentelevät henkilöt uutisankkureita myöten puhuvat "Maikkarista", kun tarkoittavat omaa kanavaa ja siihen liittyviä oheisjuttuja.

Ärsyttävin sanayhdistelmä on silti Jussi Saarisen jälleen meneillään olevissa olympialaissa käyttämä "henkinen ja fyysinen valmius".
 

Nakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa (+Kalpa), Leijonat sukupuoleen katsomatta
Margis, kun puhutaan margariinista. Jostain syystä tuo ärsyttää minua melkoisesti.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Eipäs. Se on täytetty voileipä.

Onpas.
Meilläpäin se on ollut myös täydennyskoulutus.
Eräs ministeri kutsui täysistuntoa täykkäriksi. Tuskin puhui kuitenkaan siitä yksin vessassa suoritettavasta istunnosta, vaan taisi olla jotain hallinnollisia hommia...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös