Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 551 321
  • 9 521

Majoneesi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki voijjaan tuhota
Hamekangas-käsite kuvaamaan milloin sukeltelua, milloin mitäkin ininää.

Katsoo sitten jalkapalloa tai mitä tahansa lajia, jossa miehillä ja naisilla on samat säännöt, kitisijät ja filmaajat ovat valtaosin miehiä. Ja elämästä yleensä oppineena, naiset nyt ovat muutenkin sitkeämpiä ja parempia kaikin tavoin.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
... Niin ja kaikesta pitää tehdä "ketterämpää".
...
En ollut moista kuullut käytettävän ennenkuin törmäsin tilanteeseen buffet-lounaspaikassa, jossa eräs pönäkkä rouvashenkilö yritti työntyä pöytäämme sillä välin, kun olimme hakemassa lisää ruokaa. Huomautin hänelle ystävällisesti, että pöytä oli kyllä jo varattu, jolloin hän hän tuijotti epäystävällisesti ja totesi: "No, sepäs onkin ketterää toimintaa..."
En jaksanut alkaa selittämään tai puolustelemaan mitään, miksi olisi edes pitänyt. Työnnyin hänen ohitseen ja totesin vain: "Kukin kykyjensä mukaan!"
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Harva asia on ihanampaa kuin jonkun raskaus. Mutta...masuasukki.
Et ole mielipiteinesi yksin, tuo sana on yksi inhotuimpia suomalaisten joukossa (kenenpä muun)...
Ja kyllä - tunnen myötähäpeää kuullessani moista termiä käytettävän jonkun tiineydestä... <eikäkö>
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Masterchef Suomessa viljellään englannista väännettyä sanoja kuten ...
Nextille levelille
Liidata
Dinneri
Pleittaus

....Ja kirsikkana kakun päälle Aihisen viljelemä (ei vissiin ole kuultu Masterchefissä).
Breku

Jotenkin vaan ärsyttää ettei käytetä suomenkielisiä termejä. Tiedän että pleittaus on yleisesti käytetty ns. ammattitermi mutta nyppii silti.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Jotenkin vaan ärsyttää ettei käytetä suomenkielisiä termejä. Tiedän että pleittaus on yleisesti käytetty ns. ammattitermi mutta nyppii silti.
Niin - tuo pleittaushan tarkoittaa, kuten tiedämme, ruuan lautaselle asettelua, koristelua, jne. joten sen käyttöä kyllä ymmärränkin - kertoo paljon yhdellä sanalla.
Nuo muut sen sijaan ovat vain osin snobbailua, osin pikkuaivoista tulevaa alitajuista jargonia...
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Voi hitto, kuka näitä vääntää...
Bränikkä
Tää on ollut ainakin Porissa käytössä jo viimeiset 30 vuotta. Isävainaakin tätä jo käytti. Ei tämä voi olla uusi sana sulle?
Mitähän tuo tarkoittaa... brand new eli tuliterä, upouusi ehkä, vai paloviina, brenkku, kuten sitä ainakin stadissa kutsutaan... vai joku pyörän tavarateline, renikka, tarakka...
Olenko jäljillä?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tää on ollut ainakin Porissa käytössä jo viimeiset 30 vuotta. Ei tämä voi olla uusi sana sulle?
Ei meillä kyllä ollut Hämeessä mitään bränikkää kun olin yläasteella. Ollaan niin hitaita Hämeessä ettei tuo sana ole ehtinyt tänne. Kuulin sanan K-auton mainoksessa ja hetken luulin että bränikkä tarkoittaa jossain päin vähän samaa kuin päheä eli hienoa, komeaa autoa. Kesti hetken kun yhdistin sen englannin sanoihin "brand new". Eli melkein uutta se oli minulle. Mahdolliset aikaisemmat kohtaamiset olen unohtanut. Ja vaikka Porissa olisi tuota käytetty jo vuosikymmeniä niin kai se saa silti minua ärsyttää...

Mitähän tuo tarkoittaa... brand new eli tuliterä, upouusi ehkä,
Sitä juuri. Etkö tiennyt vaikka Porissa tuota on käytetty jo vuosikymmeniä. Ei se tarkoita että koko Suomi ymmärtää tai käyttää bränikkää yleisesti.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Sitä juuri. Etkö tiennyt vaikka Porissa tuota on käytetty jo vuosikymmeniä.
Ei meillä ainaskaan tuolla Pohjoisessa... vähemmästäkin olis tullut sakinhivutusta...
Noh, jos joku olis sanonut, että mullapa on ihan bränikkä polkupyörä, niin joku olis varmasti kyysynyt, että niin mistä se on sitten rikki...
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Fleksaajat. Lisäksi termi fleksata.
 

redpecka

Jäsen
Fleksaajat. Lisäksi termi fleksata.
Muistan kuulleeni sanan jossain Nordman-show´ssa kun teinitähti oli vieraana ja setämäisesti häntä haastateltiin. En kyllä muista mitä sana tarkoitti - sanoisin joonasmaisesti joustaa, mutta se oli jotain mitä aikuiset ei bonjaa. Tahalleen tehty tämmönen ja siksi se meitä ärsyttäákin.
 

redpecka

Jäsen
No joo sitten: oon saattanut sanoa aikaisemminkin, mutta Tuote kun puhutaan urheiluseurasta. Sitä ollaan niin saatanan valistunutta kuluttajaa ja mietitään onko Tuote kondiksessa. Ehkä ikäpolvikysymys. Minä urpona katson urheilua jos se kiinnostaa tai olen katsomatta enkä mieti onko se perkeleen tuote tv-lupamaksun arvoista. Nykynuoriso omaksunut tällaisen sanan. Toisaalta, pitääpähän Tuotteen tuottajat varpaisillaan eivätkä pääse tuudittautumaan hyvään oloon että dinot ostaa kaiken kun ennenkin näin ollut. Hyvä pojat! - Tytöt!!
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна

Liitteet

  • Felxata.JPG
    Felxata.JPG
    17,6 KB · kertaa luettu: 130

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Flexata-termi on vielä ärsyttävämpi kuin fleksata.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös