Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 551 589
  • 9 521

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Helmarit. En tiedä miksi, mutta tämä naisten jalkapallomaajoukkueesta käytettävä termi tuntuu niin älyttömän väkinäiseltä, että pistää ärsyttämään. Etenkin nyt, kun siihen törmää joka päivä useamman uutisen kohdalla.

Korostan, että minulla ei todellakaan ole mitään tuota joukkuetta vastaan, vaan ärsytys koskee pelkästään kyseistä kutsumanimeä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Vuosittain siellä on paljon jazzia, mutta suuri yleisö ei tiedä kuin nuo muut heidän tuntemansa nimekkäät esiintyjät. Tämä on ikuisuusaihe Porissa.

Eli vähän sama kuin tuo Ruisrock Turussa. Onhan tuo valheellista jo, että siellä muka rokkia olisi, mutta miksi pitää lähteä heti tuohon, että "en enää käy, kun ei rockia kuule". Jotenkin tuntuu, että noin sanovat eivät kävisi muutenkaan.

En itse lähtisi Ruispop-linjalle, vaan vähän samaan mitä Provinssi teki. Ruis toki on tylsä ja hankala, eli laittaisin nimeksi Ruissi. Näinhän moni on tuon sanonut jo vuosikausia. Ja entäs jos nuoret alkaakin kuunnella taas enemmän rockia, tuolloin olisi Ruispop aivan väärä termi. Tirsk.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Eli vähän sama kuin tuo Ruisrock Turussa. Onhan tuo valheellista jo, että siellä muka rokkia olisi, mutta miksi pitää lähteä heti tuohon, että "en enää käy, kun ei rockia kuule". Jotenkin tuntuu, että noin sanovat eivät kävisi muutenkaan.
Laskin minä sieltä useamman rock yhtyeen esiintymässä, vaikka poppia, EDM:ää ja räppiä olikin valtaosa. Luukas Oja, The Ark, Lost Society, Turnstile, Ruissalo Amping, Ursus Factory, Litku Klemetti, Haloo Helsinki, Tehosekoitin, Blind Channel, Cyan Kicks ja varmaan muitakin ihan rock, punk tai heavy bändejä löytyi. Noista ainakin Luukas Oja, Ruissalo Amping ja Turnstile olisivat kiinnostaneet itseäni.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Laskin minä sieltä useamman rock yhtyeen esiintymässä, vaikka poppia, EDM:ää ja räppiä olikin valtaosa. Luukas Oja, The Ark, Lost Society, Turnstile, Ruissalo Amping, Ursus Factory, Litku Klemetti, Haloo Helsinki, Tehosekoitin, Blind Channel, Cyan Kicks ja varmaan muitakin ihan rock, punk tai heavy bändejä löytyi. Noista ainakin Luukas Oja, Ruissalo Amping ja Turnstile olisivat kiinnostaneet itseäni.

Joo tämä vuosi oikeasti piristys tässä verrattuna edellisiin. Mutta hysssst: ei nuo puskaradioiden huutelijat näitä tarkastanut.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Moto

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Someraivo ja somemyrsky...
Pari mielensäpahoittajaa vetää jonkun muun puolesta herneen nenäänsä, ja siitä seuraa jompikumpi...
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Tiktok-vaikuttaja.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: KiVi

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Laskin minä sieltä useamman rock yhtyeen esiintymässä, vaikka poppia, EDM:ää ja räppiä olikin valtaosa. Luukas Oja, The Ark, Lost Society, Turnstile, Ruissalo Amping, Ursus Factory, Litku Klemetti, Haloo Helsinki, Tehosekoitin, Blind Channel, Cyan Kicks ja varmaan muitakin ihan rock, punk tai heavy bändejä löytyi. Noista ainakin Luukas Oja, Ruissalo Amping ja Turnstile olisivat kiinnostaneet itseäni.
Tämä on varmaan vähän kuulijakohtaista, mihin genreen mitäkin sijoittaa. Karkeasti yli puolet tuosta listasta ei kyllä omassa lokeroinnissa ole rokkia nähnytkään, vaikka lukisi punkin ja hevin mukaan. Pari nimeä on kyllä vieraita, muttei silti tilannetta pelastaisi. Varmaan Tehosekoitin on lähinnä sitä mitä itse rokkina pidän, mutta Tehiskin on lisäliitteellä suomi-. Eikös kaikki parhaat rock-bändit (suomalaiset) ole ylipäätään jo lopettaneet, tai vähintään "määrittelemättömällä tauolla"? Metalli kyllä voi hyvin.
 

karvatursas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pauli Makkonen
Johnny Hockey. Kovan luokan pelaaja toki, mutta mitä vittua tuo säbäjonne on tehnyt ansaitakseen lisänimen Hockey? Nauran itsekkin yleensä Cherryn, Tamin ja muiden dinojen julistuksille, mutta mielestäni Howe on ainoa, joka tuon lisänimen ansaitsee.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Johnny Hockey. Kovan luokan pelaaja toki, mutta mitä vittua tuo säbäjonne on tehnyt ansaitakseen lisänimen Hockey? Nauran itsekkin yleensä Cherryn, Tamin ja muiden dinojen julistuksille, mutta mielestäni Howe on ainoa, joka tuon lisänimen ansaitsee.
Gordie Howe oli muuten Mr. Hockey.

Johnny Gaudreau sai lempinimensä pelatessaan Boston Collegen joukkueessa viime vuosikymmenellä. Pohjois-Amerikassa pelasi jenkkifutista samaan aikaan eräs Johnny Manziel. Hänelle annettiin lempinimeksi Johnny Football.

Samaan aikaan Gaudreau dominoi pistepörssiä collegejoukkueessaan. Joukkueen fanit sitten antoivat hänelle lempinimen Johnny Hockey. "Johnny" vain sattui olemaan samaan aikaan pinnalla, joten lempinimikin on osittain silkkaa sattumaa. Mies on jopa rekisteröinyt nimen omaksi tavaramerkikseen.
 

karvatursas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pauli Makkonen
Johnny Gaudreau sai lempinimensä pelatessaan Boston Collegen joukkueessa viime vuosikymmenellä. Pohjois-Amerikassa pelasi jenkkifutista samaan aikaan eräs Johnny Manziel. Hänelle annettiin lempinimeksi Johnny Football.

Samaan aikaan Gaudreau dominoi pistepörssiä collegejoukkueessaan. Joukkueen fanit sitten antoivat hänelle lempinimen Johnny Hockey. Nimi vain sattui olemaan samaan aikaan pinnalla, joten lempinimi on osittain silkkaa sattumaa. Mies on jopa rekisteröinyt nimen omaksi tavaramerkikseen.
No tämä oli uutta tietoa minulle, kiitos tästä!

Mutta niin, Howen eli juurikin Mr. Hockeyn lisäksi en ole juurikaan törmännyt mihinkään lempinimiin joissa on "hockey" niin se Johnny Hockey kuulostaa omaan korvaan jotenkin turhan mahtipontiselta ja sen myötä se ärsyttää - erityisesti tällä hetkellä kun siihen törmää jatkuvasti sattuneista syistä. No pitäkööt lempinimensä. Itse sanon sitä silti jatkossakin Kadrööksi.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Meinasin joskus kirjoittaa jo aiemmin mutta tänään lueskelin Hesaria joka sai ylittämään ärsytyskynnyksen lopullisesti.

Juuh, elikkäs, termi rakastettu, rakastetut.

Noiden amerikkalaistyylisten ylistystermien käyttö on ilmestynyt suomalaiseen laatumediaankiin ja se ärsyttää. Ja ei siinä mitään, saahan sitä jotain hienoa kahvikuppia, uimarantaa, vaatemallistoa, neuletta, ravintolaa, huvipuistolaitetta, elokuvateatteria tms rakastaa tai vaikka fetistellä niin paljon kuin sielu sietää, mutta hei vittu oikeesti, kiusallisen äitelää, sanon minä. Nuo esimerkit olivat tuoreimpia rakkauksia mitä on tullut vastaan printti- ja klikkimediassa. Ja tietysti somessa.

Hesari veti tänään kuitenkin pohjat tässä helvetinmoisessa rakastamisessa:

"Suomen rakastetuin keksintö täyttää sata vuotta"

Neuvolaa tuossa rakastetaan nyt sitten kaikkein eniten. Mistä ne sen tietää jos vaikka matopeli on sittenkin ykkönen? Onko medialla nykyään joku rakastamismittari missä vaiheessa materian tai jonkun asian fanittaminen menee rakkauden puolelle ja missä määrin. Hyh.

Edit. Linkki mukaan

Lapset | Suomen rakastetuin keksintö täyttää sata vuotta – Suomalaiset kertovat, miten Arvo Ylpön keksintö muutti heidän elämänsä
 
Viimeksi muokattu:

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Elohopea kohoaa/laskee, puhuttaessa lämpötilasta.

Joo tiedän hyvin, että elohopeaa on historiallisesti käytetty lämpömittareissa.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Facebookin kotiruokaryhmästä bongattu lasse menee tähän ketjuun.
Muistan kuulleeni lassen ekaa kertaa 22 vuotta sitten, ku oltiin kyläilemässä nykyisessä pääkaupungissa. Tuttavaperheen äiti oli tehny lassea. Oli alan ihminen, eli tehnyt levyt, bechamelin ja kaiken mitä pystyi, itse.
Oli muuten helvetin hyvää ja vain harva lasagne tuon lassen jälkeen on päässyt edes lähelle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös