Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 549 040
  • 9 521

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Talkoot.

Nykyään sanaa käytetään, kun halutaan ker(j)ätä "yhteisöllisesti" rahaa jonkin pohjattoman kaivon tilkkeeksi. Verojen korotuskin on niin talkoota, että! Yhteistä hyvää, samassa veneessä ja niin pois päin. Mennyt hyvä sana pilalle.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Mylly kun tarkoitetaan tappelua. Meinaa aivot räjähtää kun kuulee puhuttavan myllystä, kun oikeasti on kyse tappelusta.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Mielestäni paskin sana ikinä tappelusta puhuttaessa on "mähinä."

En ole ikinä kuullut tälläistä sanaa käytettävän. Nyt kun sen mainitsit, siinä on minulle jotain uutuudenviehätystä, mukava ilmaus. Vähän niinku punksu pierulle, sellainen sympaattinen ja hymyilyttävä vaihtoehto.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Multa kysyttiin Lappeenrannan Prismassa että oletko omistaja? Ei niin kun mitenkään sytyttänyt että mikä helvetin omistaja?

Kaikkea ne pistääkin tuon henkilökunnan ihmisiltä kysymään, en minä tajunnut alkuunkaan että minkä takia tästä kassalla asioinnistakin pitää tehdä jotenkin näin virallista.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Ketä on nyt vanhentunut ärsytyksen aihe, kun pitäisi kysyä, että kuka. Ei siitä enempää. Toinen termi on kuka, kun pitäisi kysyä mikä?

Esim.

Kuka/mikä voittaa?
Suomi/muu joukkue!

Oikeastaan vieläkin parempi olisi kysyä huutamalla esim. maaottelussa "Kumpi voittaa?" Yksilölajissa, jossa on useampi osallistuja voi tsempata huutamalla sitten "Kuka voittaa" Ainakin Tshekissä...
 
Viimeksi muokattu:

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
Inan ja tavan(ei siis tapa-sanan genetiivi). Murresanojako lienevät, vaan silti varsinkin kirjoitettuna saavat verenpaineen nousuun.
 

Śmierć

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders & Frans Nielsen + Karhu HT
*hymiö*

Voin rehellisesti myöntää, että on mennyt tunteisiin ja pahasti.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Mikään termi ei ota yhtä rankasi päähän kuin "Öky".
Sillä ja sillä ranteessaan 3t€ ökykello (ei ole vaan ihan perushyvä mekaaninen kello)
Ökytalo, joku asuu jopa miljoonan euron ökytalossa (no jooo, keskivertoa kalliimpi, mutta öky...). Joku saatanan 30milj. euron linna Ranskassa voi jo olla sitä.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Pakkolaki. Onko sitten vapaaehtoista lakia?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Pakkolaki. Onko sitten vapaaehtoista lakia?
Laki/sääntö jota ei valvota, on passiivista sallimista. Esimerkkinä tuntuu käyvän lähes mikä tahansa liikennesääntö nykyään.
Ei kukaan piitää kännykän käytön kiellosta ajaessa jne.
 

infidel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Royals Up! #Pukkaparty
-Susijengi, helmarit, leijonat, huuhkajat.. Miksi ihmeessä kaikille pitää löytyä joku eläinaiheinen nimi?
-Pelikirja
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Häshtäg
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Blenderi ja smoothie ovat vittumaisia arkikieleen pesiytyneitä anglismeja. Itse teen pirtelöä tehosekoittimella. Tosin näillä sanoilla voi olla muitakin merkityksiä, sillä ohrapirtelöä ottaessani olen usein kuunnellut Tehosekoitinta.

Myös kaiken maailman absit ja ribsit ärsyttävät. Niillekin on suomenkielinen sana olemassa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
-Kuppikakku/kapkeikki (miten se eroaa muffinsista?)
-Linkki (linja-autosta puhuttaessa)
-Arbuusi (hyi saatana mikä sana, onneksi tätä ei käytä kukaan muu kuin iso-äitini)
-Kalia, eirtyisesti kirjoitetussa muodossa (jumatalauta ei voi olla niin vaikeaa pistää "j" siihen tiettyyn kohtaan)
-Tupakki (erityisesti tupakki lakko)
-maikkari
-cissukupuoli (kuka vitun äärisuvaitsenainen telaketjufemakko tämän keksi? Kysynpähän vaan!!!)
-meninismi (vastakkaiselta puolelta aitaa, mutta ihan vitun tyhmä tämäkin)
-impivaaralaisuus (mitä erikoista siinä nyt on? Vittu keksikää parempia vertauksia)
-ketä (vähän vanha mutta vituttaa edelleen)
-suvakki (öhöhö mä oon vitun viksu kun haukun mua avomielisempiä ihmisiä)
-persuperse (öhöhö mä oon päräyttävän kansainvälinen kun haukun mua konservatiivisempia ihmisiä)
-some (Nyt vittuun sen twitterinne kanssa, en takuulla päivitä näkemystäni teidän paskaohjelmastanne twitteriin)
-kohujulkkis (menettänyt merkityksensä kun nykyään kohuksi kelpaa se kun sattui dokaamaan pari kertaa jossain tilaisuudessa tai otti toiselta kohujulkkikselta suihin limusiinissa/trendiklubin VIPissä)
-trendikäs (vittu mua kiinnosta mitä on trendikästä syödä, lukea, kuunnella, urheilla, katsoa, runkata yms.)
-halpuuttaminen (tarvitseeko tästä edes sanoa mitään)
-skitsofreeninen tilanne/suhde (vittu skitsofrenia tarkoita jakomielitautisuutta, saatanan urpot)
-kaikki mikä on trendikästä, sisältää twitterissä suositun hashtagin ja sisältää skitsofreenisen tilanteen. Tämä sana vaihtuu vähän väliä ja aina se vituttaa

Noilla pääsee alkuun...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös