Ärsyttävin mainos?

  • 712 381
  • 3 369

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Kyllä muuten pääsee. Yritin itse taistella erään suuren organisaation kärkihankkeen mainoskampanjan julkistamista vastaan ja läpi meni ilman muuta arvostelua.
Mielenkiintoista. Tässä kuitenkin mistään mitään tietämättä tulee mieleen, että ilmeisesti yläpuolellasi oli sitten tärkeämpi herra joka homman hyväksyi? Tai olit ainoa päättävien elimien jäsen, joka oli kampanjaa vastaan?

Ei oikein mene järkeen se, että mainostoimisto päättää kampanjan julkistamisesta, vaikka asiakas ei sitä haluaisi...
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Öh.. jos minulle tulee kaupassa vaikkapa juuri Saarioisen tuotemerkin kohdalla muistikuva hirvittävän ärsyttävästä mainoksesta, se tarkoittaa elämäni olevan köyhää?

No, en minä nyt ihan noin sanonut. Sanoin, että "..jos joka tuotteen kohdalla muistelee kunkin tuotteeen mainontaa jne."

Voin kertoa, että kaltaisiasi "valveutuneita kuluttajia", joille joku tuotteen mainoksen ärsyttävyys vaikuttaa ostopäätökseen on mikroskooppisen pieni osuus väestöstä. Suurin osa ostaa sitä mitä tarvitsee, eikä jaksa nähdä vaivaa sen suhteen, pitikö kyseisen tuotteen mainoksesta vai ei. Jos esimerkiksi satun pitämään Saarioisten roiskeläppäpizzasta, ostan sellaisen, vaikken Saarioisten mainonnasta erityisemmin pidäkään.

Jos haluat, että ostoboikotillasi ärsyttävää mainontaa vastaan olisi jotain vaikutusta, niin laajenna toki ristiretkeäsi ja tekstaa esimerkiksi näkyviä bannereita ja masinoi vaikkapa mielenosoitus. Kerää nimiä adressiin ja kokoa karvalakkilähetystö eduskunnan portaille.

Altistumme yhden päivän aikana 3000-5000 mainosviestille. Kaikki niistä eivät ole fantastisen kekseliäitä. Jokaisen päämääränä on kuitenkin iskostaa tuotteen tai palvelun nimi potentiaalisten kuluttajien mieliin. Useimmissa tapauksissa käy niin, että nimi jää mieleen, mutta meillä ei ole mitään muistikuvaa siitä, millainen itse mainos oli. Usein jopa muistamme mainostajan väärin. Moniko muistaa esimerkiksi televisiossa nähtyjen automerkkien mainoksia oikein? Muistetaan kyllä erikoinen spotti, mutta merkki saattaa mennä väärin.

Tuskinpa kukaan haluaa tarkoituksellisesti tehdä ärsyttävää mainontaa, mutta varmistaessaan, että tuotemerkki jää mieleen, tulee usein tahattomasti tehneeksi ärsyttävän spotin.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Mielenkiintoista. Tässä kuitenkin mistään mitään tietämättä tulee mieleen, että ilmeisesti yläpuolellasi oli sitten tärkeämpi herra joka homman hyväksyi? Tai olit ainoa päättävien elimien jäsen, joka oli kampanjaa vastaan?

Ei oikein mene järkeen se, että mainostoimisto päättää kampanjan julkistamisesta, vaikka asiakas ei sitä haluaisi...

Sanotaan vaikka näin, että kampanja meni läpi passiivisesti hymistellen. Projektisihteeri oli kalpeena hiljaa, kun valmiit tikkunekkujulisteet (tienposkikyltit) tulivat painosta. Mainoksen viesti oli väärä ja kirjasin oli väärä.

Tämä täysin ammattitaidoton neiti vieläpä painatti A4-mainoksiksi esikatselulayoutin, joka tietenkin oli pikselöitynyt. Ei niitä oikein viitsinyt käyttää missään.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
No, en minä nyt ihan noin sanonut. Sanoin, että "..jos joka tuotteen kohdalla muistelee kunkin tuotteeen mainontaa jne."
Itse en muistele. Ärsyttävimmät muistuu mieleen muutenkin.

Voin kertoa, että kaltaisiasi "valveutuneita kuluttajia", joille joku tuotteen mainoksen ärsyttävyys vaikuttaa ostopäätökseen on mikroskooppisen pieni osuus väestöstä. Suurin osa ostaa sitä mitä tarvitsee, eikä jaksa nähdä vaivaa sen suhteen, pitikö kyseisen tuotteen mainoksesta vai ei. Jos esimerkiksi satun pitämään Saarioisten roiskeläppäpizzasta, ostan sellaisen, vaikken Saarioisten mainonnasta erityisemmin pidäkään.

Jos haluat, että ostoboikotillasi ärsyttävää mainontaa vastaan olisi jotain vaikutusta, niin laajenna toki ristiretkeäsi ja tekstaa esimerkiksi näkyviä bannereita ja masinoi vaikkapa mielenosoitus. Kerää nimiä adressiin ja kokoa karvalakkilähetystö eduskunnan portaille.
En boikotoi tuotteita sen vuoksi, että kyseisten tuotteiden valmistajat menisivät konkurssiin. En myöskään ymmärrä, kuinka tämä hiljainen protestini paskojen mainoksien firmoja vastaan kirvoitti sinut lainauksen jälkimmäisen kappaleen purkaukseen.

Kyllä minäkin ostan mitä minä tarvitsen. Useimmiten löydän kuitenkin ihan yhtä hyvän tuotteen toiselta valmistajalta, jos tuotemerkki sattuu muistumaan mieleen todella ärsyttävästä mainoksesta.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En nyt tiedä lasketaanko tämä mainokseksi, mutta tämä Maikkarin tekstittäjä-Antero on erittäin rasittava joka tapauksessa. Ei niin kuin mitään järkeä koko hommassa. Pakko aina vaihtaa kanavaa kun kyseinen ns. mainos pamahtaa ruutuun..
Minusta tekstittäjä-Antero on hauska mainos. "Anteroa" esittää näyttelijä Janne Reinikainen, josta taas tulee mieleen Studio Julmahuvi. Se ei vielä tee kyseisestä mainoksesta hyvää, mutta jotenkin vaan tuo tekstittäjä on hahmona hupaisa ja onnistunut.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
On varmaankin ollut ketjussa aiemmin, mutta kaiken maailman vaippamainokset. Onneksi niitä ei nyt ole ihan hetkeen telkkarissa näkynyt...
 

rpeez

Jäsen
Nolla-sata-sata (tjsp) radiomainos jossa käheä-ääninen tunnettu näyttelijätär ratkoo sen avulla joulunalusongelmiaan, uuh.
Onneksi ei taida enää joulun jälkeen tämä mainos tulla.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joulun jälkeen tulleet alennusmyyntimainokset saavat raivon partaalle. Telkkarissa Kummeli-Silvennoisen tähdittämät Gigantin mainokset pitäisi lailla kieltää. Samoin radiossa Veikon Koneen kaamos-ale mainokset.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Joulun jälkeen tulleet alennusmyyntimainokset saavat raivon partaalle. Telkkarissa Kummeli-Silvennoisen tähdittämät Gigantin mainokset pitäisi lailla kieltää. Samoin radiossa Veikon Koneen kaamos-ale mainokset.

Mielipideasioistahan ei yleensä saa väitellä, mutta että joku ei tykkää näistä loistavista Hessu Silvennoisen Gigantti-mainoksista? Olen nähnyt ne "jumppatuokiot" parikymmentä kertaa ja joka kerta saa nauramaan : ) Muuten olen samaa mieltä, ale ale ale ale ale meteli ärsyttää. Oliko Myyrmanni joka yritti olla erilainen: rela, ei vaan ale... AARGH!

Mitä tulee ketjun otsikkoon, Grandiosan pizzaperjantai mainos on oikein saanut uuden version. Järkyttävää paskaa. Sub-tv:n se nenä kurkussa puhuva nainen ärsyttää joka kerta kun mainostaa kaiken maailman lesbokoodia, sinkkuelämän 456. uusintakierrosta, kakkosnelosen 1345. kautta... puhumattakaan Frendien alussa tulevasta ihmelääkeklassikosta. Vähän äänessä, sitäkin ärsyttävämpi. Se ääni.

No entäs Simpsoneiden alussa se sekunnin mainos? SIMPSONIT ALKAA!

Ei vit...
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Joulun jälkeen tulleet alennusmyyntimainokset saavat raivon partaalle. Telkkarissa Kummeli-Silvennoisen tähdittämät Gigantin mainokset pitäisi lailla kieltää. Samoin radiossa Veikon Koneen kaamos-ale mainokset.

Olen kyllä kanssasi täysin samaa mieltä. Kummeli nauratti joskus 5 vuotta sitten, ei enään ja Veikon Koneen mainosten tekijältä on varmaan aamupuuro mennyt väärään kurkkuun...
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onhan se ihan ymmärrettävää, että huippu-urheilijoiden avulla mainostetaan jotain tuotetta, mutta kun ne on niin väkinäisiä ja tönkköjä niissä tv-mainoksissa. Niinkuin nyt Janne Ahonen: Paras hyppy.. kyllä se on kotioloissa hyppy Suomi-Soffalle, perheen pariin. Toinen vähintään yhtä kankea esitys oli myös joku sohvamainos, jossa pääosassa oli moukarimies Olli-Pekka Karjalainen: Mä oon OoPee Karjalainen, mutta tää tässä on OoPee King.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan se ihan ymmärrettävää, että huippu-urheilijoiden avulla mainostetaan jotain tuotetta, mutta kun ne on niin väkinäisiä ja tönkköjä niissä tv-mainoksissa. Niinkuin nyt Janne Ahonen: Paras hyppy.. kyllä se on kotioloissa hyppy Suomi-Soffalle, perheen pariin. Toinen vähintään yhtä kankea esitys oli myös joku sohvamainos, jossa pääosassa oli moukarimies Olli-Pekka Karjalainen: Mä oon OoPee Karjalainen, mutta tää tässä on OoPee King.

Noissa mainoksissa se urheilija tuntuu olevan itseisarvo, ihan sama mitä mainoksessa tapahtuu kunhan se urheilija siinä pönöttää ja takeltelee pari sanaa.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
No entäs Simpsoneiden alussa se sekunnin mainos? SIMPSONIT ALKAA!

Ei vit...

Ei siinä mitään että tulee ennen Simpsoneita, mutta kun se tulee sen jälkeenkin. Ohjelma on loppu, ja mainoksen mukaan se alkaa, outoa...

EDIT: Ja se vitun Grandiosa.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Joulun jälkeen tulleet alennusmyyntimainokset saavat raivon partaalle. Telkkarissa Kummeli-Silvennoisen tähdittämät Gigantin mainokset pitäisi lailla kieltää.
Olen kyllä kanssasi täysin samaa mieltä. Kummeli nauratti joskus 5 vuotta sitten, ei enään
Itsellänikin alkaa kyllästymiskynnys ylittyä kun nyt sitä helvetin Kummeliukkoa saa katsoa joka tauoan aikana kahdesti Subilla.
Tähän pätee vähän sama kun siihen radion Hannele Lauri-mainokseen, kuka haluaa mainostavan itseään 90-luvun jutuilla?

Ymmärrän että joku Tampereen pikkulafka voi olla vielä innoissaan jutusta, tai jopa Särkänniemen taannoinen mainoskampanja menetteli, koska olihan kyseessä huvinpito ja tamperelainen asia. Mutta en ymmärrä että kansainvälinen yritys haluaa profiloitua "junttikansan" komediasketsien kautta. Itse kyllä laittaisin enemmän arvoa vakuuttavaan ja varmaan imagoon, kuin johonkin mukahauskoihin 'Timbeer'-hokemiin. Ja miksi se pitää aina olla se Silvennoinen niistä hahmoista esittämässä sitä Matti Näsää eri variaatioissa (tai sitten Mauno Ahosta)?

Onneksi Sub uudistaa tässä kuussa ulkoasunsa. Luulin että uudistus olisi tullut jo vuoden alusta, mutta näköjään vasta 16. päivä. Parempi olla hyvä, kun oikein ulkomailta asti haettiin osaajia.


Vielä aiheesta, niin kaikki nämä Jamba, Glombi ym skeidamainokset, joissa kaupataan kännykän taustakuvia/-soittoääniä yms ja ruudun alalaita on täynnä pienellä painettua pränttiä ovat hirveitä.
 

Ender00

Jäsen
Markantalon alennussireeni...

Ja surulliseksi vetää myös Gigantin Silvennoismainokset, tulee jotenkin masentava fiilis. Koomikko joutunut myymään sielunsa epähauskan rahan alttarilla..
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Aake Kallialan äänellä puhuva Elisan joululahjapaketti. "Aa juu tooking tu mii, aa juu tooking tu mii.."

Siis tää on just ykkönen tää mainos! Ärsyttävin tällä hetkellä on kyllä Gradiosan pitsa-perjantait - voihan sitä lättyä vetää vaikka joka päivä!
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
Mielipideasioistahan ei yleensä saa väitellä, mutta että joku ei tykkää näistä loistavista Hessu Silvennoisen Gigantti-mainoksista? Olen nähnyt ne "jumppatuokiot" parikymmentä kertaa ja joka kerta saa nauramaan : )

Tuota Silvennoista TuTo-verkkareissaan puskee joka hemmetin kanavalta ja varovasti arvioituna noin... joka vitun ikisellä mainoskatkolla! Siispä kysynkin: Vieläkö tuo naurattaa? Vai olitko alunperinkään tosissasi?

Tämä ei muuten ole provo. Ihan uteliaisuudesta kyselen, kun näemmä joku tuosta pitää ja itse hajoilen toistuvasti.

Onneksi Aake Kalliala (Elisa) vaikeni jo.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Tuota Silvennoista TuTo-verkkareissaan puskee joka hemmetin kanavalta ja varovasti arvioituna noin... joka vitun ikisellä mainoskatkolla! Siispä kysynkin: Vieläkö tuo naurattaa? Vai olitko alunperinkään tosissasi?

Olen kanssasi samoilla linjoilla!! Itse kirjoitin n.viikko sitten vitutusketjuun samasta asiasta. Varsinkin SubTV:llä tämä saatanan TuTo-verkkareissa puiden sahailu ja pomppiminen tapahtuu joka mainoskatkolla, eli semmoiset neljä kertaa tunnissa!! Miten tuo voi olla enää hauskaa..

Tiedän ainakin mistä en tule ensiviikolla digiboxia ostamaan, vituttaa sen verran nuo mainokset että Giganttiin ei ainakaan käy tie..
 

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Tänään taas silmien eteen hyökkäsi jossain vaiheessa Lactal? mainos. Siinä missä puhutaan joistain pahanhajuisista vuodoista ja PH arvoista alapäässä. Voi vittu. En ollutkaan kesän jälkeen kyseiseen aiheeseen törmännyt. Tosin mainos ei ollut niin paha kuin se kesäinen 'oletko yksi niistä naisista jotka kärsivät...' tiedätte kyllä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Suuressa Mikä firma maksaa huonoimmasta mainoksesta? -kilpailussa on Vaasan-taikanafirma vastannut Saarioisten Jonka paistoi äiti -haasteeseen Leivällä on leipojansa -mainoskampanjoineen.

Vaasan-yhtiön mainoksessa seikkailee kyseenalainen mies, joka tutkii sormiaan ihan kuin katsellen onko kynsien alla vielä sitä Eeron paskaa. Kuten Kummeli kiteytti: "Paskalla on tekijänsä".
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
"Mä olen hokenu tätä aivan liian kauan."
"ai mitä?"
"no tätä, lopetan KHÖÖÖÄÄÄÄÄMMÖÖÖM...lopet...KHÖMÖÖÖKÖH!!...lopetan tupakoinnin KHÄHÄKÄHÄKÄHÄ!!"
"niijoo, et varmaan lopeta!"
"ai mitä?"
"no tupakointia"
"no en vitussa lopetakkaan, koha sanoin vaan"
"arvasin"

Radio on muutenkin perseestä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hondamies

- "Hondamies"
- "Pitäis päästä sinne mökille..."
- "Sinne missä on se jacuzzi? Pamela on siellä?"
- "Niin"
- "Minä menen"
- "EIIIIIIIII!!!!"

Voi vittusaatana että nuo RadioRockilta tulevat Hondamies mainokset saavat minulta älyn nyrjähtämään. Joka kerta kun näenkin jossain Hondan niin tekisi mieli mennä hakkaamaan se lekalla paskaksi ihan vaan sen takia että siellä ratin takana istuu "Hondamies"! Automainokset on jo yleensäkin ihan ahterista mutta Honda vetää vielä niissäkin reippaat pohjat.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Voi vittusaatana että nuo RadioRockilta tulevat Hondamies mainokset saavat minulta älyn nyrjähtämään.

Vielä pahempia ovat nämä liukkaudesta varoittavat mainokset, joissa ainakin Eija Vilpas ja joku mainosääni nassuttaa. "Täytyykin soittaa äidille...ooooooooo, onpas liukasta."

Hyvällä asialla tietysti, mutta...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös