Äijänsuon Arenan kunnostus

  • 429 947
  • 1 789

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämän vuoksi olisi elintärkeää että se hyökkäyssuunta vaihtuisi ensi kaudeksi. Demokratiassahan ei periaatteessa voi äänestää väärin, mutta nyt täytyy kyllä sanoa että toivon sydämeni pohjasta ihmisten äänestäneen "oikein", ja hyökkäyssuunta vaihtuisi. Vaikka se sitten tarkoittaisikin sitä, että se vanha tuttu istumapaikka vaihtuisi.
Demokratia on sitä että enemmistö päättää, kai. Onko se elintärkeää että joku/jotkut joutuvat luopumaan hyvästä paikastaan siksi että RB saa haluamansa? Muuttuuko tunnelma sitten paremmaksi koko hallissa?
Itse olen hallin toisessa laidassa ja omasta puolestani "ei" on oikein.
 

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Demokratia on sitä että enemmistö päättää, kai. Onko se elintärkeää että joku/jotkut joutuvat luopumaan hyvästä paikastaan siksi että RB saa haluamansa? Muuttuuko tunnelma sitten paremmaksi koko hallissa?
Itse olen hallin toisessa laidassa ja omasta puolestani "ei" on oikein.

Eikös se suunnan vaihto liity myös jollakin tavalla tulevaan remonttiin? Muistanko väärin?

Ja eikös siirtyvät saa valita etukäteen uuden mieluisan paikan?
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
RB ei ole koskaan vaatinut hyökkäyssuunnan vaihtoa. Sen vaihtaminen oli Lukon ajatus kun D-päätyyn ei seisomakatsomoa saanut.

Suorastaan vituttaa, että kyselyn vuoksi Lukko on aiheuttanut vastakkainasettelun RB - muut, vaikka me emme ole olleet sitä vaatimassa. Meille on luvattu, että välikauden jälkeen olemme kaksi erää siinä päässä mihin Lukko hyökkää.

Sillä sitoutimme ison joukon ihmisiä tekemään satoja tunteja vapaaehtoistyötä.

Elintärkeää se on katsomotoiminnalle, että lupaukset pidetään. Ei toki toisten katsojien ongelma. Ymmärrän, että jotkut kiintyvät paikkaansa, mutta uskon että nopeasti sitä tottuu uusiinkin jos hyökkäyssuunta on tärkeä ja joutuu vaihtamaan.
 
Viimeksi muokattu:

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Ei ole. D-päädyssä ja ehkä A1-A2 -katsomoissa on varmaan tunnelma kärsinyt viime kauteen verrattuna mutta yli puolet hallista saa nauttia paremmasta tunnelmasta. Kannattaa ehkä vaihtaa katsomoa mikäli on eri mieltä.
Millä ihmeen logiikalla nyt "yli puolet hallista saa nauttia paremmasta tunnelmasta" ?

Suurin osa ihmisistä istuu edelleen A5 katsomosta Nortamonkadun suuntaan eli A5-A1 ja D1-D5. Olen ollut näistä melkein kaikissa ja tunnelma on todellakin romahtanut viime kauteen verrattuna.

Ja vaikka hyökkäyssuunta nyt vaihtuisikin niin mitä se auttaisi? Siinä tarvisi tehdä sitten samalla isoja muutoksia katsomoissa muutenkin.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Ei kyllä istu. D-katsomo on tyhjentynyt ja B-pääty taas usein täynnä. Kuten pääkatsomo. Tottakai hyökkäyssuunnan muutos vaikuttaa - eniten seisomakatsomoon ja tuonee myös ihmisiä enemmän B-päätyyn kausikorttipaikoille.
 

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eikös se suunnan vaihto liity myös jollakin tavalla tulevaan remonttiin? Muistanko väärin?

Ja eikös siirtyvät saa valita etukäteen uuden mieluisan paikan?
Näin mulle on joku sanonut mutta aika sekoilua sekin kun jengi rupee vääntämään paikoista kuka mihinkin menee. Voin sanoa että vaihtuvuutta tulee jos suunta kääntyy. Jotkut yrittää vieruskavereitaan mukaan jne.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Millä ihmeen logiikalla nyt "yli puolet hallista saa nauttia paremmasta tunnelmasta" ?
Kaikki seisomakatsojat, sekä suuri osa istumakatsojista saa nauttia paremmasta tunnelmasta, koska uusi seisomakatsomo pystyy sitä huomattavasti paremmin luomaan.

Suurin osa ihmisistä istuu edelleen A5 katsomosta Nortamonkadun suuntaan eli A5-A1 ja D1-D5. Olen ollut näistä melkein kaikissa ja tunnelma on todellakin romahtanut viime kauteen verrattuna.
Kuten sanottua, niin D-päädyssä ja A1-A2 katsomoissa on tunnelma varmaan heikentynyt, mutta muissa katsomoissa pysynyt vähintään samana tai parantunut. D-pääty on nykyään viikkopeleissä jo aika tyhjä ja taas vastaavasti B-päädyssä istuu huomattavasti enemmän porukkaa kuin aikaisemmin.

Ja vaikka hyökkäyssuunta nyt vaihtuisikin niin mitä se auttaisi? Siinä tarvisi tehdä sitten samalla isoja muutoksia katsomoissa muutenkin.
Paskat siinä tarvitsisi tehdä mitään muita muutoksia kuin antaa kausikortinhaltijoille etuosto-oikeus uusille paikoille. Olen silti melko varma että hyökkäyssuunta ei tule vaihtumaan, koska A-katsomon mielensäpahoittajat.
 

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Meille on luvattu, että välikauden jälkeen olemme kaksi erää siinä päässä mihin Lukko hyökkää.

Sillä sitoutimme ison joukon ihmisiä tekemään satoja tunteja vapaaehtoistyötä.
Mulle ei ole luvattu muuta kuin lähettää laskut kausarista ajallaan toimistolta.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Demokratia on sitä että enemmistö päättää, kai. Onko se elintärkeää että joku/jotkut joutuvat luopumaan hyvästä paikastaan siksi että RB saa haluamansa? Muuttuuko tunnelma sitten paremmaksi koko hallissa?
Itse olen hallin toisessa laidassa ja omasta puolestani "ei" on oikein.
RB:n osalta sulle vastattiinkin jo.

Muutos, tuo suuri saatana. Jos kerran vanhoille kausikorttilaisille annettaisiin "etuosto-oikeus", niin en näe suurena riskinä sitä että joutuisi vaihtamaan siitä mainiosta vanhasta paikastaan johonkin ihan paskaan, palkin taakse, jään tasolle. Ja vaikkei tarjottaisikaan(koska en nyt ole täysin varma tästä) niin kyllähän kausikorttilainen aina hyvän paikan saa. Olisiko se ihan oikeasti hirveä shokki vaihtaa esim A1-katsomosta A7-katsomoon? D-katsomosta B-katsomoon? Kysyn, kun en tiedä. Ja jatkan; jos on, niin käykö tällaiset ihmiset koskaan katsomassa vieraspelejä? Miten siellä pärjää? (pieni provokaatio tähän loppuun)

Tunnelma muuttuisi siinä mielessä paremmaksi, että näin kannattajapääty, eli aktiivisimpien kannattajien pääty olisi kaksi kertaa Lukon hyökkäyspäässä. Näin se kannattajapääty saisi paremmin muita Lukkokannattajia aktivoitua, kun olisivat lähempänä. Sillä kyllähän se niin on että ns. peruskatsoja, tai millä nimellä istumakatsojia haluaakin nimittää, hakeutuu pääsääntöisesti istumaan sinne mihin kotijoukkue hyökkää kaksi kertaa.

Eikä pidä väheksyä sitäkään, että kolmannessa erässä on yleensä ne pelin kiimaisimmat hetket. Tällöin olisi suotavampaa, että se kannattajapääty olisi vastustajan maalin takana. Ilmeisten syitten takia.

Mielipiteet ovat vain, ja ainoastaan omiani.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Paskat siinä tarvitsisi tehdä mitään muita muutoksia kuin antaa kausikortinhaltijoille etuosto-oikeus uusille paikoille. Olen silti melko varma että hyökkäyssuunta ei tule vaihtumaan, koska A-katsomon mielensäpahoittajat.
Oletetaan että hyökkäyssuunta vaihtuu ja minä A1-katsomon kausikorttilaisena pääsen valitsemaan uutta paikkaa. Katson itselleni A7-katsomosta, samoilta sijoilta missä nykyinen paikkani A1:ssä on, uuden paikan, mutta kas vain, se onkin jonkun kausikorttilaisen vanha paikka ollut jo parikymmentä vuotta eikä hän halua siitä luopua kun Lukko vyöryttää jatkossa kaksi kertaa sinne päähän. Mitäs sitten tapahtuu?
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hakee seuraavan vapaan paikan, vaikka vierestä?
Niin jos löytyy. Paikka ei ainakaan huonommaksi saisi muuttua kun kortin hinnassa asiaa ei mitenkään huomioida kuin korkeintaan niin että nostetaan hintaa taas muutamalla kympillä.

En kyllä yhtään tiedä paljonko A-seiskaan kausikortteja on myyty, voisin tietysti kuvitella että vähemmän mitä toiseen päätyyn.

Ei sillä, paskempi hommahan se on jos Lukko on RB:lle luvannut hyökkäyssuunnan muutoksen ja sillä saanut porukan talkoisiin ja sitten mennään puihin, olen senkin jo aiemmin palstalla julki tuonut.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Kaikki seisomakatsojat, sekä suuri osa istumakatsojista saa nauttia paremmasta tunnelmasta, koska uusi seisomakatsomo pystyy sitä huomattavasti paremmin luomaan.
Meinaat siis että uudessa seisomakatsomossa on parempi tunnelma kuin vanhassa? Molemmissa olleena en vaan voi allekirjoittaa.

Kuten sanottua, niin D-päädyssä ja A1-A2 katsomoissa on tunnelma varmaan heikentynyt, mutta muissa katsomoissa pysynyt vähintään samana tai parantunut.
Juuri tämä on minusta ongelma, että tunnelma ei ole parantunut missään kokeilemassani katsomossa. Suurimmassa osassa heikentynyt ja osassa pysynyt samana. Silloin lopputulos on miinusmerkkinen.

D-pääty on nykyään viikkopeleissä jo aika tyhjä ja taas vastaavasti B-päädyssä istuu huomattavasti enemmän porukkaa kuin aikaisemmin.
Voi olla näinkin, en ole niin tarkasti näitä katsonut.

Mikä se syy muuten alunperin oli, että D-katsomosta ei tehty uutta seisomaa? Tuossa esimerkiksi D1 olisi ollut aivan loistava paikka.

Paskat siinä tarvitsisi tehdä mitään muita muutoksia kuin antaa kausikortinhaltijoille etuosto-oikeus uusille paikoille.
On siinä nyt ainakin se, että B:n penkit ovat niitä kuppaisia vanhoja, D:ssä ja C:ssä uudet ja hyvät. Ehkä tuohon on kuitenkin ne uudet jo kaavailtukin?

Olen silti melko varma että hyökkäyssuunta ei tule vaihtumaan, koska A-katsomon mielensäpahoittajat.
Lisättäköön vielä että minulla ei ole mitään mielipidettä tästä hyökkäyssuunnasta. Jos seisomakatsomo on nykyisellä paikallaan niin sillä suunnalla ei mielestäni kauheasti edes ole väliä.

Ja lisättäköön vielä sekin että tämä ei ole kritiikkiä RB:lle, Lukolle tai kenellekään muullekaan. Ainakin itse luulin alkukauden vaisuhkon tunnelman johtuvan nihkeistä peliesityksistä mutta nyt kun nekin ovat luokkaa erinomainen niin tunnelma ei ole silti parantunut ja se harmittaa.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Koko tämän kauden uudistus vaikuttaa epäonnistuneelta. Otteluketjuissa ihmetellään Rauman tyhjää hallia, kun autio betoninen vieraskatsomo hyppää ensimmäiseksi silmään televisiokuvaa katsellessa. Sohva ja pöytäpaikkojen hintaa pitäisi alentaa ensi kaudeksi ja pelaajien seuralaisten aitio olisi kalliilla paikailla.

Siihen vielä nämä vuosia samoilla paikoilla istuneiden paikkojen siirrot, niin voi olla vähän nihkeää vaihtaa hyökkäyssuuntaa. Aitioista ei taida olla mitään vuosien sopimuksia mitä joutuisi hyvittämään.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Eri linjoilla Saul Goodmanin kanssa, mutta jokaisella on mielipiteensä. Nykyisessä seisomakatsomossa on paljon enemmän aktiivista porukkaa mitä vanhassa. Tämä mielipide jokaisen pelin siellä ja vanhassa olleena.

Huipputaso on parempi, mutta vaihtelua on ollut enemmän. Tällä kaudella on ollut useampi huippuottelu mihin vanhassa katsomossa ei päästy likikään - kuten tämä : Lukko - Ässät 2.11.2013 - YouTube

D-päätyyn ei sovi enää seisomakatsomo. Sehän oli toiveena, mutta Lukko ei remontoitua päätyä halua seisomakatsomoksi tehdä eikä sinne näköesteiden vuoksi järkevästi mahdukaan. Ylhäältä Fostersista ja sivuilta tulisi näköesteitä. Katsomo jäisi torsoksi.

Roku, käsittääkseni A7 katsomossa on vähän kausikorttilaisia.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Omasta kokemuksesta sanon että silloin kun seisomokatsomo oli vanhalla paikkaa ja itse istuin d1:ssä niin siinä oli aika hyvin mukana ainakin d1 ja d2 katsomo kannustuksessa mukana ja meteliä oli...Nyt olen istunut a3:ssa ja a5:ssa silloin kun peliin on jaksanut lähteä ja kyllä on kuollutta porukkaa. Kuulisi varmaan muiden ajatukset jos RB ei pitäisi mökää. Välillä yrittäny lähteä läiskimään käsiä Lukon painostaessa mutta aika pian se loppuu kun ei noissa katsomo-osissa ole juuri innokkaita. Tuntuu että siellä vain tapitetaan. Joten kyllä ite kaipaan enemmän sitä D1:n tunnelmaa halliin. Eli jos hyökkäyssuunta vaihtuu niin ensi kaudeksi sinne toiseen päätyyn uudet penkit niin voin sinne mennä istumaa, niihin kämäsiin penkeihin en mene.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Meinaat siis että uudessa seisomakatsomossa on parempi tunnelma kuin vanhassa? Molemmissa olleena en vaan voi allekirjoittaa.
Olet ensimmäinen josta kuulen, joka on tuota mieltä.
Juuri tämä on minusta ongelma, että tunnelma ei ole parantunut missään kokeilemassani katsomossa. Suurimmassa osassa heikentynyt ja osassa pysynyt samana. Silloin lopputulos on miinusmerkkinen.
Tämäkin on niitä mielipiteitä. Mun mielestäni A-katsomossa on keskimäärin parempi tunnelma, kokemuksia katsomoista A3-A7, sekä parista aitiosta.

On siinä nyt ainakin se, että B:n penkit ovat niitä kuppaisia vanhoja, D:ssä ja C:ssä uudet ja hyvät. Ehkä tuohon on kuitenkin ne uudet jo kaavailtukin?
Onhan niitä kaavailtu jo edellisestä remontista lähtien.
 

Heko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Maple Leafs
Harmittavan harvoin tulee kirjoiteltua näihin keskusteluihin, mutta pakko ottaa itsekkin osaa tähän seisomakatsomo-keskusteluun.

Viikonloppuraumalaisena päässyt tällä (ja viime) kaudella katsomaan huomattavan paljon kotipelejä kiitos suosiollisen sarjaohjelman ja täytyy sanoa, että uusi kannattajakatsomo on ollut mahtava uudistus. Näkyvyys kentälle on erinomainen ja katsomoon on ollut helppo tulla tällaisen ydinryhmään kuulumattomankin. Yhä useammin tulee valittua seisomalippu istumapaikan sijasta ja jopa parille vierasreissullekin tullut eksyttyä. Samoja asioita ei voi sanoa vanhasta seisomakatsomosta. Tästä iso kiitos ja kumarrus kaikille talkoilijoille, jotka nämä fasiliteetit mahdollistivat! Chapeau, vai miten se meni...

Tunnelmakin on ollut ainakin oman kokemuksen mukaan hyvä, mikä välittyy varmaan vaihtopenkillekin erinomaisesti. Ainakin eräs nimeltämainitsematon nelosen pro:n kaikkien aikojen kiekkoasiantuntija on aina hämillään Äijänsuon tunnelmasta.

Eipä tullut mitään maailmoja mullistavaa runoiltua, mutta oli pakko kommentoida kun sen verran särähti tuon kannattajakatsomon kritisointi.

P.S. Hyökkäyssuunta - ei väliä. Ihan hyvin nähnyt maalit kauempaankin päähän.

Edit/ niin ja jos tunnelman puute vakiopaikkojen läheisyydessä vituttaa, niin alkaa lyödä niitä käsiä yhteen ja kannustaa (huom alkaa kannustaa), eikä istu kädet ristissä ja mutise kuinka huono tunnelma on kun kukaan ei kannusta vieressä ja Ottokin teipannu mailansa väärin.
 
Viimeksi muokattu:

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Hyökkäyssuunnan muutokseen kielteisesti suhtautuvat vastustaisivat varmaan uutta halliakin siksi, että ovat tottuneet aina istumaan samassa paikassa. Tai vähintään uudessa hallissa pitää olla se sama kuppi-istuin, joka on muotoutunut pakaroille sopivaksi.

Minä en ymmärrä, miksi hyökkäyssuuntaa ei voisi vaihtaa, mikäli myös kausikorttilaisten paikka vaihtuisi vastaavalle paikalle kuin nykyinen toisessa päädyssä.

Koko tämän kauden uudistus vaikuttaa epäonnistuneelta. Otteluketjuissa ihmetellään Rauman tyhjää hallia, kun autio betoninen vieraskatsomo hyppää ensimmäiseksi silmään televisiokuvaa katsellessa.

Paras ratkaisu tähän olisi kameroiden siirtäminen hallin toiselle sivustalle. Myös kuva olisi parempaa, kun kuvaajan ei tarvitsi zoomata koko ajan.

Sohva ja pöytäpaikkojen hintaa pitäisi alentaa ensi kaudeksi ja pelaajien seuralaisten aitio olisi kalliilla paikailla.

Paitsi että yläparrelta näkee toiseen päätyyn paljon paremmin kuin alakerran D-katsomoista. Seuralaisten aition voi aina siirtää johonkin A-puolen sivustan aitioon ja tehdä nykyisestä kalliimpi klubi, onhan hallin kallein aitiokin juuri nykyisessä B-päädyssä.
 
Viimeksi muokattu:

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Paras ratkaisu tähän olisi kameroiden siirtäminen hallin toiselle sivustalle. Myös kuva olisi parempaa, kun kuvaajan ei tarvitsi zoomata koko ajan.

Paras idea! Vaikka on isohko kuvaruutu niin aika lähelle pitää mennä jotta saa kenttätapahtumista kunnolla selvää. Eikä se kamera ole edes keskellä kenttää, miten sekään voi olla mahdollista? Eilen kuvaajalla oli suuria vaikeuksia mahduttaa kiekollinen pelaaja kuvaan, toki lisäsihän se hiukan jännitystä kun Kärppien kiekollista viivamiestä ei näkynyt ollenkaan, vain maalinedustapahtumat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös