Äijänsuon Arenan kunnostus

  • 429 982
  • 1 789

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Miten seisomakatsomon sijainti vaikuttaa peruskatsojiin? Nykyisellä sijainnilla ääni kuitenkin kantautuu ympäri hallia paljon paremmin kuin vanhasta kapeasta montusta. Lisäksi vieraskannattajien kanssa ollaan kasvokkain.

Vanha seisomakatsomo olisi pikkuhiljaa näivettänyt myös RB:n toimintaa.

Hyvää tunnelmaa on ollut monessa pelissä. Itse koen päinvastoin tuon. Ainakaan minun aikanani ei ole ollut vielä pelejä, joissa noin iso määrä ihmisiä ottaa osaa aktiivisesti kannattamiseen. Myös peruskatsojat.

Oletko kaikissa otteluissa käynyt?
Toki tällä kaudella on ollut pari todella unettavaa matsia tunnelmallisesti ja pelillisesti.
 
Viimeksi muokattu:

Peery

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Suurin osa istujista on D- ja A-katsomoissa kauimmassa mahdollisessa paikkaa uudesta seisomakatsomosta. Nämä kannustavat todella vaisusti ja nyt kun seisomakatsomo on aivan liian kaukana, ei se vedä näitä ollenkaan mukaan.


Vai väittääkö joku nyt oikeasti, että Äijänsuolla olisi ollut tällä kaudella hyvä tunnelma?

Monta kertaa olen katsonut lippupalvelun sivuilta,että miten liput on mennyt kaupaksi niin B5 ja B4 usein täynnä. D-katsomo on vetänyt yllättävän huonosti porukkaa tällä kaudella.

Joo kyllä väitän.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Miten seisomakatsomon sijainti vaikuttaa peruskatsojiin? Nykyisellä sijainnilla ääni kuitenkin kantautuu ympäri hallia paljon paremmin kuin vanhasta kapeasta montusta.

Vanha seisomakatsomo olisi pikkuhiljaa näivettänyt myös RB:n toimintaa.

Hyvää tunnelmaa on ollut monessa pelissä. Itse koen päinvastoin tuon. Ainakaan minun aikanani ei ole ollut vielä pelejä, joissa noin iso määrä ihmisiä ottaa osaa aktiivisesti kannattamiseen. Myös peruskatsojat.

Oletko kaikissa otteluissa käynyt?
Toki tällä kaudella on ollut pari todella unettavaa matsia tunnelmallisesti ja pelillisesti.
Kirjoitin tuossa aiemmin, että ennen seisomakatsomo veti nuo istujat mukaan kannustukseen huomattavasti paremmin.

Onhan tuo jo varmaan parikymmentä(tai niin kauan kuin itse muistan) vuotta ollut niin, että about 75% katsojista on ollut Lukon siniviivasta itään(eli A7 vai mikä se nyt onkaan), ainakin peleissä joissa halli ei ole läheskään täysi. Tämä on tehnyt hyvän tunnelman tuohon päätyyn. Sen sijaan ainahan tuolla toisessa päädyssä on ollut surkea tunnelma, ehkä penaltya lukuunottamatta. Nyt seisomakatsomon siirto on ehkä hieman parantanut tuon päädyn tunnelmaa mutta heikentänyt huomattavasti tätä kansoitetumpaa päätyä, joka johtaa siihen että kokonaisuus jää aika valjuksi.

Olen nähnyt tämän kauden kotipeleistä noin puolet. On sekin toki mahdollista, että joukkoon on sattunut paljon näitä heikompia pelejä.

RB:ssä on varmaan aina hyvä tunnelma, joten tuota voi olla teidän vaikea havannoida. Ehkä olen sitten tässä(kin) mielipiteessä vähemmistössä, mutta näin olen tämän asian kokenut tällä kaudella. Katsojamääristä päätellen en kuitenkaan välttämättä ole ainoa.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Niin sinun näkökulmasi siis, että uusi katsomo ei tuo tunnelmaa D-päätyyn kuten ennen. Ei tietysti kun se sijaitsee toisessa päässä hallia.

Se ei kuitenkaan ole surkea floppi niiden (välillä jopa 1000) ihmisten mielestä, jotka sinne vapaaehtoisesti menevät. Onhan mahdollisuus mennä D-päädyn seisomakatsomoonkin.

Yleisömäärän lasku ei varmaan seisomakatsomon siirtämises johdu. Kausareita on mennyt ennätysmäärä ainakin kannattajakatsomoon.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos hyökkäyssuunta vaihdettaisiin niin kannattajan näkökulmasta haluaisin sinne toiseen päähän myös nuo uudet penkit niiden ikivanhojen tilalle. Itse istuin viime kaudella peleissä D1:ssä mutta siellä tosiaan on niin surkea meininki että nykyään kun peleissä käyn niin istun A5:ssa tai A3:ssa...mutta eipä tuossakaan kohtaan juuri meininkiä ole viime kauteen verrattuna...Päädyssä lähempänä seisomokatsomoa voisi halli herätä taas enemmän henkiin.
 

Rl

Jäsen
Kausarien myyntimäärä kannattajakatsomoon saattanee johtua suhteellisen kovasta alennuksesta kun sen hankki aikaisin..
Mutta paljon parempana pidän nykyistä järjestelyä kuin vanhaa, hyökkäyspäädyn vaihto kun vielä suoritetaan niin asiat ovat mallillaan!
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Kausarien myyntimäärä kannattajakatsomoon saattanee johtua suhteellisen kovasta alennuksesta kun sen hankki aikaisin..

Mutta paljon parempana pidän nykyistä järjestelyä kuin vanhaa, hyökkäyspäädyn vaihto kun vielä suoritetaan niin asiat ovat mallillaan!


Totta tämäkin.

Lähinnä nyt halusin alleviivata, että hyvä täyttöaste siellä on ollut, vaikka "väärässä päässä" onkin ja vaihtoehtokin on olemassa.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Sauli on siinä mielessä oikeassa, että rivikatsojat ovat varmasti hiljempaa kuin ennen. Tässä suhteessa RBn esiintulo on vaikuttanut heikentävästi tunnelmaan. Rivikatsojat ajattelevat varmasti ettei heidän tarvi huutaa kun RB hoitaa kaiken. Kun RB on hiljaa on kaikki hiljaa. Kun RB huutaa muut ovat hiljaa. Näin se menee.

Hiukan lisää perus Lukko taptaptapia, niin muut lähtee niihin mukaan helpommin. Varmasti.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Jääkö Lukon pukukoppi nykyiselle paikalleen, jos hyökkäyssuunta vaihtuu?
 

Durden

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sauli on siinä mielessä oikeassa, että rivikatsojat ovat varmasti hiljempaa kuin ennen. Tässä suhteessa RBn esiintulo on vaikuttanut heikentävästi tunnelmaan. Rivikatsojat ajattelevat varmasti ettei heidän tarvi huutaa kun RB hoitaa kaiken. Kun RB on hiljaa on kaikki hiljaa. Kun RB huutaa muut ovat hiljaa. Näin se menee.

Hiukan lisää perus Lukko taptaptapia, niin muut lähtee niihin mukaan helpommin. Varmasti.

Hyvä havainto. RB pitää kovaa meteliä keskenään, mutta rumpalipoika ennen RRtä sai joskus yleisön mukaan, vaikka muuten tunnelma oli vaisumpi. Ehkä tässä on RB:lle kehittämisen paikka?
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vai väittääkö joku nyt oikeasti, että Äijänsuolla olisi ollut tällä kaudella hyvä tunnelma?
Mun paikkani on A-katsomossa ja verrattuna esim. viime kauteen niin olen samaa mieltä siitä että tällä kaudella ei ole samanlaista fiilistä katsomossa ollut johtuen juuri tuosta seisomakatsomon siirrosta.

Mutta ei nyt sentään liioitella että mukamas "surkein tunnelma 10 vuoteen".
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kysykää itseltänne, onko syy laimentuneeseen tunnelmaan yhteen nurkkaan keskittynyt kannatusryhmä – vai pelikatkot, jotka on täytetty mainoksilla?

En ole koskaan vieraillut hallissa, jossa vakuutusyhtiön mainos saa yleisön taputtamaan käsiään.
 

Ketunkolo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea FC
Kysykää itseltänne, onko syy laimentuneeseen tunnelmaan yhteen nurkkaan keskittynyt kannatusryhmä – vai pelikatkot, jotka on täytetty mainoksilla?

En ole koskaan vieraillut hallissa, jossa vakuutusyhtiön mainos saa yleisön taputtamaan käsiään.

Tämä tiivistää osittain tätä tunnelmaongelmaa. On aika masentavaa katsoa jotain Putkiliike Juha Nurmisen mainosta uuvuttavalla tarinalla ja äänillä. Se on, kuin kesken kiihkeän seksin alkaisi katsomaan jotain YLE:n vaalitenttiä. Koita siinä sitten pitää kiima päällä.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Jääkö Lukon pukukoppi nykyiselle paikalleen, jos hyökkäyssuunta vaihtuu?

Vastataan itselle, kun päivän raumalaisessa ykkösaviisissa on tästä maininta.

Rajala toteaa, että jos hyökkäyssuunta muuttuu, niin uudet tilat joukkue saa tulevan halliremontin aikana. Kyseessähän on remppa, joka tehdään jossain vaiheessa jalkapallokentän puolelle. Montako vuotta menee ennenkuin remontti tehdään, onkin sitten jo arvailujen varassa.
 

senilix

Jäsen
Eilen kuulemma piti olla mielipidetiedustelu/yleisöäänestys hyökkäyssuunnan muutoksesta.

Saavuin siis minäkin kohtuullisen hyvissä ajoin halliin ja ajattelin kertoa vaatimattoman mielipiteeni asiasta. Siinä aulassa sitten katselin jonkun aikaa ympärilleni, mutta ei näkynyt kysyjiä. Ei yhtään. Keneltäkään ei kysytty.

Onko niin, että kysymykset tehdään vain RB:lle? Vai ehkä koko seisomakatsomolle? Vain oikeille faneille?

En aikaisemmin ole ottanut tätäkään kohellusta niin kovin vakavasti, mutta sovitaan nyt sitten niin, että minä vastustan jyrkästi hyökkäyssuunnan muutosta. Tosin vastustuksellani ei ole mitään merkitystä, koska se ei pääse laskelmiin mukaan.

PS. Tulin halliin pääovesta noin varttia ennen pelin alkua.
 

matrau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lugu
Itse tulin pääovista noin kymmentä minuuttia vaille ja minulta kysyttiin. Siinä taisi olla kaksi tyttöä sitä asiaa kyselemässä, joten valikoivasti piti heidän kysellä ja varmasti eivät kaikki saaneet mielipidettään sanoa. Kysyivät vain saako suunnan muuttaa ja olenko kausikorttilainen. Vastaus: saa muuttaa, en ole.
 

senilix

Jäsen
Kuten sanoin, tulin noin varttia ennen pelin alkua ja pällistelin sisääntuloaulassa jonkun aikaa. Yleensä siinä näitä tyttösiä on jakamassa milloin otteluohjelmaa, milloin jotain mainoksia, mutta nyt ei ollut todsellakaan ketään. En nähnyt, että kukaan olisi kysellyt keneltäkään mitään. Siitä kiipesin raput ylös, jonotin kioskilta syötävää ja sitten menin istumaan paikalleni. Istuessani mediakuutio näytti pelin alkuun 11 minuuttia ja risat. joten tuo vartti pitää minuutin tarkkuudella paikkansa.

Olen kausikortttilainen ja vastustan.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olin sisällä noin puoli tuntia ennen pelin alkua eikä silloin vielä ollut varmaankaan sitä pahinta ryysistä pääsisäänkäynnillä ja ihan sattumalta huomasin erään nuoren naisen lehtiö kädessään ruksivan jotain merkintöjä paperiin ja päättelin hänen tekevän kyselyä. Aika moni tuntui menevän ohi, minä tiesin kyselystä ja ennen kaikkea halusin siihen vastata joten ihan tarkoituksella jäin siihen vuoroani odottamaan. Jos en olisi jäänyt odottelemaan oma-aloitteisesti, ei minulta kukaan mitään kysynyt olisi. Tuli mieleen että olisikohan kannattanut useampiakin kyselyn suorittajia pistää töihin kuin vain yksi per sisäänkäynti.
 

burntarm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse tulin myös n. 10 vaille sisään pääovesta. Pääsinpä vastaamaan jopa kolmelle eri kysyjälle ennenkuin ylätorille asti pääsin. Eikä tarvinnut itse kärkkyä, kyllä ne tuli multa itse kyselemään.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Mä tulin penaltypubin puolelta sisään noin 30 min ennen matsia ja siinä oli pari likkaa kyselemässä. Jouduin itse menemään heidän luokseen, että sain vastata.

Vastaus oli : ihan sama ja on.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Palloiluhallin puoleista päädystä tulin itsekin n. 30 min ennen matsia. Ja kysyttiin kyllä.

Niin vastaus : kausikortteja parikin ja en vastusta.
 
Viimeksi muokattu:

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse tulin hallille 20 min ennen peliä eikä kukaan mitään kysellyt, edes tyttöjä en nähnyt. Hirveä ryysis oli hallin aulassa joka tietenkin vaikeutti asiaa. Lukon toimistolta tuli aiemmin asiaa tiedusteltua ja vastaus oli että kaikilta kysytään. Tuntuu vaan että aika juosten kustua meininkiä tämäkin touhu. Kausikorttilainen ja vastustan.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
En voi olla mainitsematta.

Kärkipeli, juhlapeli, jopa viihdyttävä peli molemmilta joukkueilta - ja hallissa aivan umpisurkea tunnelma. Istumakatsomon patsaat taputtavat ehkä ylivoimilla jos silloinkaan, muuten on kuin kirkossa olisi. Toki RB pitää möykkää toisessa päässä mutta kun se ei vaan välity mitenkään loppuun halliin.

Uusi seisomakatsomo on katastrofi lopun hallin kannalta.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En voi olla mainitsematta.

Kärkipeli, juhlapeli, jopa viihdyttävä peli molemmilta joukkueilta - ja hallissa aivan umpisurkea tunnelma. Istumakatsomon patsaat taputtavat ehkä ylivoimilla jos silloinkaan, muuten on kuin kirkossa olisi. Toki RB pitää möykkää toisessa päässä mutta kun se ei vaan välity mitenkään loppuun halliin.

Uusi seisomakatsomo on katastrofi lopun hallin kannalta.
Katastrofista eri mieltä, vaikka hajulla oletkin.

Tämän vuoksi olisi elintärkeää että se hyökkäyssuunta vaihtuisi ensi kaudeksi. Demokratiassahan ei periaatteessa voi äänestää väärin, mutta nyt täytyy kyllä sanoa että toivon sydämeni pohjasta ihmisten äänestäneen "oikein", ja hyökkäyssuunta vaihtuisi. Vaikka se sitten tarkoittaisikin sitä, että se vanha tuttu istumapaikka vaihtuisikin uuteen.

Joskin täytyy sanoa, että olen erittäin skeptinen tämän suhteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös