Äijänsuon Arenan kunnostus

  • 429 982
  • 1 789

Jaska_a

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ennen Lukko, nyt kaikki muut paitsi HIFK, Pelicans
Invapaikat

Pyydä isällesi maistraatista invakortti niin ei tarvitse riidellä. Minua ottaa eniten päähän ne muut autot jotka ovat kai jotain VIPpejä.

Se naishenkilö muutti alkusyksystä Tampereelle, oli ihan asiallinen inva-lapulle varustetuille autoille.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Pyydä isällesi maistraatista invakortti niin ei tarvitse riidellä. Minua ottaa eniten päähän ne muut autot jotka ovat kai jotain VIPpejä.

Se naishenkilö muutti alkusyksystä Tampereelle, oli ihan asiallinen inva-lapulle varustetuille autoille.

Kyllä isälläni on tuo invalupalappu. Ei se sitä kiinnostanut. Sanoi vaan, että mihin ne jotka oikeasti tarvii paikkaa menee. Niin kuin pyörätuolissa istuva ja alaraajoistaan halvaantunut ihminen ei oikeasti sitä invapaikka tarvi.

No hienoa, että tuo nainen on lähtenyt pois. Eipä tarvi sen kanssa enää tapella.

Niin ja silloin kun isäni ajoi, ei ollut ongelmia. Mutta jos minä ajoin isäni autoa, niin silloin tuo meteli nousi. Yleensä olinkin mennessä pelkääjän paikalla ja ajoin itse takaisin kotiin.
 

EddieE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Menköön nyt sitten tähän ketjuun, hallin tarjonnasta kun on kyse.

Otteluseurantaketjussa joku kehaisi JYPin peliä yhtä väsyneeksi kuin Lukon cheerleaderit. Pelin tasoon ottamatta kantaa on ainakin minun helppo olla samaa mieltä siitä taukoverryttelystä. En halua hyökätä tyttöjen tanssitaitoja kohtaan, mutta mielessä on monesti käynyt että ketä tuo perinne oikein tuollaisena palvelee. Jotenkin niin väkinäistä. Hieman välillä jopa myötähäpeää tuosta touhusta. Onko siellä pakko olla niitä tanssityttöjä ihan vaan kun muillakin on?
Mielipiteitä?
 

Kai-Sakari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panelian Raikas
Komppaan edellisiä, mutta Kourujärvelle terveisiä, että hokia sinne mennään katsomaan eikä runkkaamaan. Tytöt voisi silti korvata naisilla, että kehtaisi edes katsoa.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mä en ole koskaan ymmärtänyt että minkä takia niitä tanssityttöjä pitää jäähallissa olla. Enkä puhu pelkästään Äijänsuosta vaan ihan yleisesti, ei ne minun mielestäni kuulu jääkiekkopeliin.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllähän ne sinne sopii mutta ehkä hieman "ammattimaisempi" ote olisi toivottavaa. Tytöt ovat muuten ihan ok,en halua mitään silikonimaturemummoja pilaamaan yöuniani.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Pitääkin tässä joku päivä kilautella Lukon toimistolle ja antaa pientä palautetta noista invakatsomoista tai niiden puutteesta.

Nykyinen katsomo on tosin hyvässä paikassa mutta aina kuin nuijalla täyteen lyöty. Siispä pitääkin ehdottaa, että aitaisivat sieltä Penalty-pubista sen pienen osan, jossa ikkunat on alempana, pyörätuolissa oleville ihmisille. Eikös siinä ennenkin ollut pyörätuolikatsomo? Nyt siihen on nostettu eteen vielä sellainen juomataso, joka peittää näkyvyyden pyörätuolissa istuvilta. Näin ei ollut vielä viime kaudella.

Pieni asia, joka ei olisi pois keneltäkään. Ainoastaan toisi lisää viihtyvyyttä ja vaihtoehtoja noille pyörätuolissa oleville. Kyllä niillekin pitää olla hyvät katsomopaikat. Nykyään kun tuonne Penaltyyn menee tuolilla katsomaan, niin siellä ihmiset suurinpiirtein kaataa olutta päälle. Sen vuoksi tuo alue pitäisi aidata.

Tämä ehdotus siis isäni suusta.
 

Jaska_a

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ennen Lukko, nyt kaikki muut paitsi HIFK, Pelicans
Invalidit

Tosi hyvä kirjoitus yllä. Invalidikatsomoa voisi tyhjentää päästämällä vain pyörätuolilla tai kainalosauvoilla liikkuvat sisään eli auttajat voisivat katsoa peliä muualla.

Olen aikaisemminkin kritisoinut invapaikkojen vähyyttä eli jos et ole ennen klo 18.00 hallilla niin paikat on viety. Minkä takia VIP-tyypeille pitää varata koko pääty, eikö siihen riittäisi vähäisempi määrä ja loput invapaikoiksi. Luulisi VIPpien käyttävän takseja kun kuitenkin dokaavat aitioissa.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Tosi hyvä kirjoitus yllä. Invalidikatsomoa voisi tyhjentää päästämällä vain pyörätuolilla tai kainalosauvoilla liikkuvat sisään eli auttajat voisivat katsoa peliä muualla.

Olen aikaisemminkin kritisoinut invapaikkojen vähyyttä eli jos et ole ennen klo 18.00 hallilla niin paikat on viety.
Ehkä joo, mutta osa invalideista todella tarvitsevat sen auttajan samaan aitioon ja eivät tule toimeen välttämättä omillaan koko erää. Auttaja voi hyvin seisoa pyörätuolin takana, jolloin ei vie paikkaa pyörätuoleilta. Tiedän muutaman avustajan sieltä aitiosta, jotka läskiperseillään läsöttävät vieden parhaita paikkoja invalideilta.

Se minua ihmetyttää, että inva-aitiossa tietyillä pyörätuoliasiakkailla on ns. kantapaikat. Tämä on osasyynä siihen, että hallille pitää tulla todella aikaisin, jos haluaa pyörätuolinsa invakatsomoon. Jos kuitenkin erehdyksessä ajaa jonkun "vakkarin" paikalle, niin kunniansa saa kyllä kuulla. On siis huvittavaa, kun joku satunnaiskatsoja saa kuulla "talonväeltä" kunniansa, kun ajoi pyörätuolinsa penan paikalle.

Lisää tilaa invalideille todella tarvitaan. Välillä aitio on niin täynnä, etteivät kaikki halukkaat tosiaan pääse katsomaan peliä. Rajalalle tilan lisääminen on tietenkin mahdotonta, koska invalidi maksaa vain sen lastenlipun hinnan. Huonompi homma, mutta näin se vaan on.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Suomen Jääkiekkoilijat Ry eli kansanomaisesti sanottuna Pelaajayhdistys on tehnyt tammikuussa 2011 tutkimusta jäähallien eri asioista pelaajien vinkkelistä katsottuna. Äijänsuolla parasta laatua löytyy kotijoukkueen pukukopista, joka on kyllä varsin asiallinen kaikkineen herkkuineen. Huonoimmaksi asiaksi mainitaan jäämainokset. No, tähän on vaikeaa ottaa kantaa yleisönä, joskin onhan siellä monia värejä käytetty, ja mainoksia on paljon, jotka sitten varmasti sekoittavat jätkien katseita niin ettei kiekkoa ole helpoin nähdä.

Kaikissa muissa luokissa Äijänsuo on keskiarvon yläpuolella, paitsi siis nuo jäämainokset.

Se mikä itselle on jäänyt mieleen, ovat nuo pleksit tai karkaistut lasit, joita ei arvosteta yleisestikään. Ne kyllä saisivat olla paljonkin joutavampia kaikkinensa. Jokainen varmasti muistaa Petruzalekin saaman iskun päähänsä viime kaudella, kun Varakas antoi hieman vauhtia. Eipä päätypleksi juurikaan joustanut, vaikka isku oli kova.

Ja sanomattakin on selvää, mistä löytyy pelaajien mielestä se Suomen ylivoimaisesti huonoin liigahalli.

Lukekaa itse.
 

Century Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mediakuutio kuntoon

Eikö ketään muuta kiusaa mediakuution Nortamonkadun puoleisella neljänneksellä oleva Pip (kuva kuvassa)? Minua se ainakin haittaa. Tilanneuusintoja on hankala seurata, kun oleellinen kuvan keskellä oleva osa on peittynyt toisella kuvalla. Mihinkähän siitä korvausvaatimuksen lähettää tai ainakin kehotuksen korjata asia?
 

Becksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikö ketään muuta kiusaa mediakuution Nortamonkadun puoleisella neljänneksellä oleva Pip (kuva kuvassa)? Minua se ainakin haittaa. Tilanneuusintoja on hankala seurata, kun oleellinen kuvan keskellä oleva osa on peittynyt toisella kuvalla. Mihinkähän siitä korvausvaatimuksen lähettää tai ainakin kehotuksen korjata asia?

Kiusaa kyllä.

Muutenkin kuution käyttö on suoraan sanottuna perseestä. Mainosten valtava määrä haittaa hidastuksia, joita käytännössä näytettiin vain muutama ja nekin lyhyitä - mainosten takia. Maalin tullessa kuutiolle lätätään maalintekijän pärstäkuva, that's it. Missä maalintekoaika, maalintekijän nimi, syöttäjien nimet jne.? Jäähyn tullessa ruutuun voisi tulla vaikkapa aika, nimi, jäähyn syy sun muuta tilastotietoa. Pelaajien peliaikaseurantakin olisi kiva tai vaikkapa laukaisukartta. Kolme kautta kuutio on nyt katossa pönöttänyt eikä käytännössä mitään edistystä ole tapahtunut - oikeastaan vain takapakkia. Nykyisellään tuo on vain pelkkä turha ja vituttava mainospönttö.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Se "kuva kuvassa-toiminto" on ärsyttävä, vaikka istunkin sillä pitkällä sivulla ettei minun tarvitse juuri sitä näyttöä katsoa. Osuu kuitenkin ikävästi silmään.

Muutenkaan tuohon kuution käyttöön ei ole minkäänlaista parannusta saatu näinä kausina kun se katossa on roikkunut. Juuri sitä tekstin määrää eli maalintekijän ja syöttäjien nimet, jäähyn syyt, peliajat em. tapahtumille, maalivahtien torjunnat ym. olen koko ajan kaivannut lisää. Lienee ihan kapasiteetin ylärajoilla että edes väliaikatilanteet muista peleistä saadaan ruutuun.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kuution valmistaja Pomi on hakeutunut velkasaneeraukseen ja irtisanonut työntekijänsä joten sieltä tuskin enää apua saa. Kai noissa sentään standardi osia käytetään ettei uutta kuutiota tarvitse ostaa kun vikoja ilmenee?
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja UPM:n puoleinen näyttö vihertää aika ikävästi. Ei tahdo aina saada selvää mitä kuvassa näkyy. Taitaa takuu olla loppu laitoksesta.
 

Becksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ilmeisesti meinaavat Lukon toimistolla että kuutio tulee menemään rikki, sillä muistelisin jossain haastattelussa mainitun varaosien saatavuuden sekä huoltosyyt :)

Ei silti, fiksuahan tuo on, vaikka maksaakin hiukan enemmän sitten... Pahin tilannehan olisi rikkinäinen kuutio johon ei saa osia, vaikka kuinka olis halvempi ollut.

Ja tämä fiksuus meni Pomin myötä paskapöntöstä alas.
 

EddieE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olisi tosiaan kiva joskus nähdä niitä hidastuksia arveluttavista tilanteista eikä vain jotain helkkarin oviaukkoon juuttuvia mukahauskoja raumlaissi.

No jotain positiivista, alkuvideo on todella hieno tälläkin kaudella.

Ainiin ja tällekin kaudelle erikoiskiitos Rajalalle indeksikorotuksista! 50 senttiä kaudessa lisää kaljan hintaan on ihan jees. Kahvi on toki vielä makuisekseen (itse poimittua ja jauhettua?) tosi edullista, pistäppä siihenkin sama korotus.
 

luimuri

Jäsen
Ainiin ja tällekin kaudelle erikoiskiitos Rajalalle indeksikorotuksista! 50 senttiä kaudessa lisää kaljan hintaan on ihan jees. Kahvi on toki vielä makuisekseen (itse poimittua ja jauhettua?) tosi edullista, pistäppä siihenkin sama korotus.

Kahvin hintahan on noussut myös tuon 50 senttiä kahden kauden aikana. Olisikohan kesken viime kauden ensin 1.80 euroon ja nyt kahteen. Kaljan hinta noussut 5 eurosta ensin 5,5 euroon ja nyt maksaa sen 6 euroa.
Saas nähdä paljon hinnat vielä nousevat, ilmeisesti herra yrittää vähentää niiden myyntiä ja lippujen hinnoilla toivoo vähentävänsä katsojienkin määrää. Vitun ahne äijä.
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
En parempaakaan ketjua tälle kysymykselle löytänyt, joten kysyn täällä. Eli, työn puolesta olen Raumalla 21.10 pelattavan Lukko - HPK ottelun aikana ja ajattelin, että voisin käydä teidän Kivikylän areenan kokemassa. Nyt kun katsoin lippupalvelun sivuilta, niin siellähän on jo A-katsomoista parhaat paikat viety. Eli, voisiko joku suositella paikkoja, josta peliä näkee hyvin, mutta en olisi missään fanikatsomon keskiössä? Tuolla vastakkaisella sivulla näyttää C-katsomo olevan liki kokonaan tyhjä, joten onko tähän jokin tietty syy? Luulisin, että peliä sieltä näkee ihan hyvin, mutta hieman epäilyttää kun sieltä ei liput ole kaupaksi menneet. Toivottavasti joku osaisi auttaa.
 

TD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Feran tytöt <3
En parempaakaan ketjua tälle kysymykselle löytänyt, joten kysyn täällä. Eli, työn puolesta olen Raumalla 21.10 pelattavan Lukko - HPK ottelun aikana ja ajattelin, että voisin käydä teidän Kivikylän areenan kokemassa. Nyt kun katsoin lippupalvelun sivuilta, niin siellähän on jo A-katsomoista parhaat paikat viety. Eli, voisiko joku suositella paikkoja, josta peliä näkee hyvin, mutta en olisi missään fanikatsomon keskiössä? Tuolla vastakkaisella sivulla näyttää C-katsomo olevan liki kokonaan tyhjä, joten onko tähän jokin tietty syy? Luulisin, että peliä sieltä näkee ihan hyvin, mutta hieman epäilyttää kun sieltä ei liput ole kaupaksi menneet. Toivottavasti joku osaisi auttaa.

C ei mikään kovin hyvä katsomo ole, sillä sen verran matalasta katsomosta on kyse. Jäähyaitiot ym. on hieman näköesteenä, maalit kyllä silti näkee sieltäkin.

Itse suosittelisin päätyä, mutta jos se ei maistu niin esimerkiksi A1-A2 ja A6-A7 on ihan hyviä mestoja, rivikään ei tarvitse olla paljoa 6-7 yli, jotta näkee hyvin.

D-päädyssä ja rivillä 6 on omat paikkani, enkä niitä pois ole vaihtamassa. Tietysti päädystä näkee toiseen maalin suulle huonommin kuin sivusta, mutta makuasioita. D-päädyssä on parasta se, että katsomo on todella lähellä jäätä, riviltä 1 voi eteenpäin nojatessaan saada melkein pleksin nenään kunnon taklauksessa.

Eli jos kelpaa niin D1 tai D2 ja rivi jotain 5-7 paikkeilla olisi minun valintani, jos ei niin pääkatsomon "sivuillakin" on ihan hyvä katsoa. Tuosta A-katsomon paikkamäärästä on hävyttömän iso osa onnistuttu myymään kausikortteina, siitä peukkua toimiston suuntaan.
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
C ei mikään kovin hyvä katsomo ole, sillä sen verran matalasta katsomosta on kyse. Jäähyaitiot ym. on hieman näköesteenä, maalit kyllä silti näkee sieltäkin.

Itse suosittelisin päätyä, mutta jos se ei maistu niin esimerkiksi A1-A2 ja A6-A7 on ihan hyviä mestoja, rivikään ei tarvitse olla paljoa 6-7 yli, jotta näkee hyvin.

D-päädyssä ja rivillä 6 on omat paikkani, enkä niitä pois ole vaihtamassa. Tietysti päädystä näkee toiseen maalin suulle huonommin kuin sivusta, mutta makuasioita. D-päädyssä on parasta se, että katsomo on todella lähellä jäätä, riviltä 1 voi eteenpäin nojatessaan saada melkein pleksin nenään kunnon taklauksessa.

Eli jos kelpaa niin D1 tai D2 ja rivi jotain 5-7 paikkeilla olisi minun valintani, jos ei niin pääkatsomon "sivuillakin" on ihan hyvä katsoa. Tuosta A-katsomon paikkamäärästä on hävyttömän iso osa onnistuttu myymään kausikortteina, siitä peukkua toimiston suuntaan.

Kiitos vastauksesta. Vielä pitää kaverin mielipidettä kysyä, mutta voi hyvinkin olla, että tuohon halvempaan pääty vaihtoehtoon päädytään.
 

TD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Feran tytöt <3
Kiitos vastauksesta. Vielä pitää kaverin mielipidettä kysyä, mutta voi hyvinkin olla, että tuohon halvempaan pääty vaihtoehtoon päädytään.

Se on tietysti myös ok, tosin aika reilusti kauempana jäästä (normaalin päätykatsomon tyyliin), mutta ehkä tosiaan silti parempi vaihtoehto kuin C-katsomo... Esim D1:ssä voi olla parempaa tunnelmaa, mikäli nyt sattuu tulemaan hyvätunnelmainen ottelu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös