Äärioikeisto ja -vasemmisto Suomessa

  • 881 162
  • 8 574

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Itsekään en oikein pidä siitä, että rasismin "raja-aitoja" lavennetaan liikaa, suvaitsemattomuus leimataan aivan liian usein ja liian helpolla rasismiksi, seuraus on sitten se, että sitä oikeaakin rasismia ryhdytään väheksymään sanan menettäessä merkitystään liiaksi.
Tämä oli juuri se asia, jota en osannut pukea sanoiksi, kuten sinä teit. Kiitos.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin Hampuri mellakoissa oli mukana useampia suomalaisia vassareita ja sitä kovasti puolusteltiin korkeista asemista.
Siinä se merkittävä ero väkivaltaa puolustellaan niin korkeista asemista, että sitä ei saisi tehdä.
Suomalaisia oli Hampurissa mielenosoituksissa. Osassa mielenosoituksia myös mellakoitiin. Kukaan ei ole osoittanut, että suomalaiset olivat mukana mellakoimassa. Esim tässä hesarin jutussa Li Andersson ja Touko Aalto tuomitsevat väkivaltaisuudet:

Mutta laita toki joku uskottava lähde väitteellesi, että suomalaisia oli siellä mellakoissa ja että sitä korkeista asemista puolusteltiin.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Suomalaisia oli Hampurissa mielenosoituksissa. Osassa mielenosoituksia myös mellakoitiin. Kukaan ei ole osoittanut, että suomalaiset olivat mukana mellakoimassa. Esim tässä hesarin jutussa Li Andersson ja Touko Aalto tuomitsevat väkivaltaisuudet:

Mutta laita toki joku uskottava lähde väitteellesi, että suomalaisia oli siellä mellakoissa ja että sitä korkeista asemista puolusteltiin.
Dan Koivulaakso siellä on ollut ainakin omien juttujensa mukaan. Eikä se voi olla yllätys vassareiden johdolle kun ovat Li Anderssonin kanssa kirjaakin kirjoittaneet ja silti tämä sama kaveri oli vetämässä hallitusneuvotteluissa yhtä osastoa, jonka nimi sattui olemaan turvallinen oikeusvaltio Suomi.
Voinee suoraan sanoa, että sitä vetämässä oli täysin väärä mies jolla ei ole oikeusvaltion toiminnasta mitään muuta hajua kun oikeutensa tehdä mitä huvittaa muualla tuollainen kaveri olisi ollut jo pitemmän aikaa linnassa.

Tuolla taustalla ei pitäisi olla mihinkään viralliseen hommaan mitään asiaa ja silti toimii nykyään ministerin erityisavustajana.

Tuosta jutusta ei näy mitään kun on maksumuurin takana, samalla Andersson on ite korostanut sitä kuinka vasemmistolainen väkivalta on parempaa kun tuossa asemassa se pitäisi tuomita täysin ja samalla erottaa tuollaisiin osallistuneet puolueesta.
Eipä sitä pagemmin kenenkään osalta tuomittu ja varsinkin kun samat kaverit ovat vielä hommissa niin asia on aika selvä ei niin väliä mitä teette.
Toisinpäin tapahtuessa tuo olisi vaatinut vähintään puolueesta erottamisen yms.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Dan Koivulaakso siellä on ollut ainakin omien juttujensa mukaan.
Niin, kuten jo edellisessä viestissä kerroin: "Suomalaisia oli Hampurissa mielenosoituksissa. Osassa mielenosoituksia myös mellakoitiin. Kukaan ei ole osoittanut, että suomalaiset olivat mukana mellakoimassa."

Tuossa twiitissä, minkä linkkasit ei kerrota, että Dan Koivulaakso oli mellakoimassa. Siitä kyllä selviää, että Dan Koivulaakso oli Hampurissa mielenosoituksessa. Yritätkö sinä nyt esittää, että jos sattuu olemaan samassa kaupungissa missä mellakoidaan, niin on automaattisesti syyllinen mellakointiin?

Voi tietysti olla, että Koivulaakso oli siellä mellakoimassa, mutta jos sellaista väittää, niin kyllä jotain todisteitakin pitäisi pystyä esittämään.

Tuosta jutusta ei näy mitään kun on maksumuurin takana,

samalla Andersson on ite korostanut sitä kuinka vasemmistolainen väkivalta on parempaa kun tuossa asemassa se pitäisi tuomita täysin ja samalla erottaa tuollaisiin osallistuneet puolueesta.
Laitatko linkin sellaiseen juttuun, missä Andersson on korostanut vasemmistolaisen väkivallan olevan parempaa. Korostan, että tarvitaan sellainen linkki, missä Andersson itse kertoo vasemmistolaisen väkivallan olevan parempaa. Ei sellaista, missä joku idiootti valehtelee Anderssonin sanoneen näin.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Dan Koivulaakso siellä on ollut ainakin omien juttujensa mukaan. Eikä se voi olla yllätys vassareiden johdolle kun ovat Li Anderssonin kanssa kirjaakin kirjoittaneet ja silti tämä sama kaveri oli vetämässä hallitusneuvotteluissa yhtä osastoa, jonka nimi sattui olemaan turvallinen oikeusvaltio Suomi.
Voinee suoraan sanoa, että sitä vetämässä oli täysin väärä mies jolla ei ole oikeusvaltion toiminnasta mitään muuta hajua kun oikeutensa tehdä mitä huvittaa muualla tuollainen kaveri olisi ollut jo pitemmän aikaa linnassa.

Tuolla taustalla ei pitäisi olla mihinkään viralliseen hommaan mitään asiaa ja silti toimii nykyään ministerin erityisavustajana.

Tuosta jutusta ei näy mitään kun on maksumuurin takana, samalla Andersson on ite korostanut sitä kuinka vasemmistolainen väkivalta on parempaa kun tuossa asemassa se pitäisi tuomita täysin ja samalla erottaa tuollaisiin osallistuneet puolueesta.
Eipä sitä pagemmin kenenkään osalta tuomittu ja varsinkin kun samat kaverit ovat vielä hommissa niin asia on aika selvä ei niin väliä mitä teette.
Toisinpäin tapahtuessa tuo olisi vaatinut vähintään puolueesta erottamisen yms.

@Anssi #5 tämän jo kertoi, mutta kerrataas vielä jaoteltuna.

Osa mielenosoituksista oli idioottien paikkojakin särkevää larppausta. Poliisitkin ottivat osumaa, tosin perinteisesti selkeä osa oli tuolloinkin omien aiheuttamia, jalan nyrjähtämisiä ja muuta. Kaikki tilastoitiin vähän kuin mielenosoittajien syyksi.

Suurin osa mielenosoituksista oli taas täysin rauhanomaisia koko perheen tapahtumia. Eli rauhallisia tapahtumia, missä ei särjetty mitään.

Luulen, että olisimme jo nähneet ja kuulleet, jos suomalaisia aktiivipoliitikkoja olisi osallistunut ensinmainittuun.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viime aikoina olen pari kertaa miettinyt, että mikä on median vastuu näistä mellakoista. Jotkut vastuulliset paikallismediat jättävät linjakkaasti uutisoimatta itsemurhat, koska ne tietävät että uutisoinnista seuraa uusia itsemurhia. Nyt mediat aika kevyesti ohittavat massiivisetkit rauhalliset mielenosoitukset, mutta hyvinkin pienellä mellakalla pääsee uutisiin. Minkä viestin se antaa a) rauhalliselle mielenosoittajille ja b) julkisuutta kaipaaville mellakoijille?
 
Viimeksi muokattu:

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Niin, kuten jo edellisessä viestissä kerroin: "Suomalaisia oli Hampurissa mielenosoituksissa. Osassa mielenosoituksia myös mellakoitiin. Kukaan ei ole osoittanut, että suomalaiset olivat mukana mellakoimassa."

Tuossa twiitissä, minkä linkkasit ei kerrota, että Dan Koivulaakso oli mellakoimassa. Siitä kyllä selviää, että Dan Koivulaakso oli Hampurissa mielenosoituksessa. Yritätkö sinä nyt esittää, että jos sattuu olemaan samassa kaupungissa missä mellakoidaan, niin on automaattisesti syyllinen mellakointiin?

Voi tietysti olla, että Koivulaakso oli siellä mellakoimassa, mutta jos sellaista väittää, niin kyllä jotain todisteitakin pitäisi pystyä esittämään.



Laitatko linkin sellaiseen juttuun, missä Andersson on korostanut vasemmistolaisen väkivallan olevan parempaa. Korostan, että tarvitaan sellainen linkki, missä Andersson itse kertoo vasemmistolaisen väkivallan olevan parempaa. Ei sellaista, missä joku idiootti valehtelee Anderssonin sanoneen näin.
Kerro itse jos niin pitää puolustella.
Se on faktaa, että suomalaisia oli tuolla ja hyvin pieni todennäköisyys on siihen ettei koivulaakso itse tai hänen kaverinsa olleet tuolla riehumassa.
Itsehän koivulaakso tuossa antaa juuri sen vaikutelman, että mukana oli.
No tämä on perus vassarit menoa, että vastapuolen pitää perustella.

Ajankohtaisessa kakkosessa tuon taisi ihan itse sanoa, linkkejä kyllä löytyy jos haluat kaivella.


@Anssi #5 tämän jo kertoi, mutta kerrataas vielä jaoteltuna.

Osa mielenosoituksista oli idioottien paikkojakin särkevää larppausta. Poliisitkin ottivat osumaa, tosin perinteisesti selkeä osa oli tuolloinkin omien aiheuttamia, jalan nyrjähtämisiä ja muuta. Kaikki tilastoitiin vähän kuin mielenosoittajien syyksi.

Suurin osa mielenosoituksista oli taas täysin rauhanomaisia koko perheen tapahtumia. Eli rauhallisia tapahtumia, missä ei särjetty mitään.

Luulen, että olisimme jo nähneet ja kuulleet, jos suomalaisia aktiivipoliitikkoja olisi osallistunut ensinmainittuun.
Ai se onkin poliisien vika jos idiootit hyökkää kimppuun?
Nyt menee kyllä niin pahasti noiden puolustelemiseksi ettei mitään rajaa, siis nimenomaan mielenosoittajien syytä tuollaiset vammat ovat.
Niin perhetapahtumissa tapahtuneita poliisien loukkaantumisia kun aika vähän.

Koivulaakso oli aktiivipoliitikko tuolloin ja vieläkin.
Mutta silti kaveri on vieläkin mukana vassareiden toiminnassa.
Voi vaan miettiä minkälainen itku ja huuto toisinpäin olisi ollut.

Ja onhan siellä eräs Kontula, joka on ollut pidätettynä terrorismin takia.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Ai se onkin poliisien vika jos idiootit hyökkää kimppuun?
Nyt menee kyllä niin pahasti noiden puolustelemiseksi ettei mitään rajaa, siis nimenomaan mielenosoittajien syytä tuollaiset vammat ovat.

Tässä oli kyse nimenomaan siitä, kun poliisin kimppuun ei aina hyökätä. Poliisi tekee mitä poliisi päättää tehdä. Jos poliisi ryntää autosta ulos ja nyrjäyttää jalkansa, se nyt vain on eri asia kuin se, että mielenosoittaja puukottaa häntä. Sama jos poliisi ottaa omaa pippurikaasua silmään. Tuosta tilastojen merkintäasiasta kirjoiteltiin tuolloin ihan luotettavilla tahoilla.

Koivulaakso oli aktiivipoliitikko tuolloin ja vieläkin.
Mutta silti kaveri on vieläkin mukana vassareiden toiminnassa.
Voi vaan miettiä minkälainen itku ja huuto toisinpäin olisi ollut.

Ja onhan siellä eräs Kontula, joka on ollut pidätettynä terrorismin takia.

"Toisinpäin"? Ai jos minä olisin ollut siellä ja Koivulaakso täällä. No niin. Ei tuo vauhkoaminen nyt vain ole järkevää.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kerro itse jos niin pitää puolustella.
Kerro mitä? Mä en osaa lukea sun ajatuksia. Jos sä lainaat koko viestin ja laitat vastauksesi alkuun, että kerro ite, niin olis kiva, jos vähän tarkentaisit, että mihin kohtaan mun tekstiä tuo pyyntö viittaa.

Lähteiden kysely ei ole puolustelua. Jos minä väittäisin, että sinä ja Dan Koivulaakso pyöritätte pedofiiliklubia paikallisen pizzerian kellarissa, puolustelisitko sinä pedofiileja, Koivusaloa ja vassareita, jos kiistäisit väitteen ja kyselisit lähteitä ja todisteita?

Se on faktaa, että suomalaisia oli tuolla ja hyvin pieni todennäköisyys on siihen ettei koivulaakso itse tai hänen kaverinsa olleet tuolla riehumassa.
Ihan vaan vihjeeksi. Et ole ensimmäinen, joka näitä samoja väitteitä toistelee. Kukaan niistä lukuisista muista ei ole tähän mennessä kyennyt noita väitteitä todistamaan. Anderssonia koskeva väitteesi on melkolailla vedenpitävästi kyetty osoittamaan valheeksi. Se on tehty useampaan kertaan myös tällä palstalla.

Kun et nyt pysty lähteistämään "Koivulaakso mellakoi" väitettäsi, niin kertoisitko edes hieman siitä, miten olet tällaiseen näkemykseen päätynyt? Et kai sä nyt sentään vaan levittele eteenpäin jostain epämääräisiltä nettipalstoilta lukemiasi juttuja tositarinoina?

Itsehän koivulaakso tuossa antaa juuri sen vaikutelman, että mukana oli.
Kertoo että on hampurissa osoittamassa mieltään. Ei anna yhtään mitään vihjeen poikastakaan, että olisi siellä riehumassa.

No tämä on perus vassarit menoa, että vastapuolen pitää perustella.
On yleisesti hyväksytty käytäntö, että väitteen esittäjä perustelee väitteensä. Ja koska kuitenkin seuraaavaksi keksit minun väittävän, että Koivulaakso ei riehunut Hampurissa ja minun pitää todistaa väitteeni, niin sekään ei pidä paikkaansa. Minä en väitä, että Koivulaakso ei riehunut. Minä vain pyydän sinua lähteistämään/perustelemaan/todistamaan väitteesi, että Koivulaakso mellakoi Hampurissa.

Ajankohtaisessa kakkosessa tuon taisi ihan itse sanoa, linkkejä kyllä löytyy jos haluat kaivella.
Tarkoitatko nyt Anderssonia? Sun kannattais varmaan googlettaa hiukan aiheesta. Oppisit muutamassa minuutissa mitä Andersson oikeasti sanoi tuossa lähetyksessä. Ilmainen vihje: Andersson ei sanonut, että vasemmistolainen väkivalta on parempaa. Väite on valhe, jonka voit ihan itse katsoa ja kuunnella youtubesta:



Kun olet katsonut tuon, niin vietä hetki itsesi kanssa ja mieti, että onko ne lähteet, joista olet lukenut/kuullut paremmasta väkivallasta kenties samoja, jotka kertovat Koivulaakson mellakoinnista. Ja kuinka uskottavia ne lähteet mielestäsi ovat?
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Nyt on intouduttu taas puhdistuskäskyihin. Juuri samaan aikaan Peltokangas paheksui eduskunnassa kun omaa porukkaa sanotaan natseiksi.


Yliopistot ja koulujärjestelmät on puhdistettava epäkansallisesta vaikutuksesta, media on laitettava palvelemaan kansallisia tarkoitusperiä ja valtiollisten instituutioiden toimintatavat päivitettävä. Tämän jälkeen seuraava askel on aikaisempien sosiaalisten hierarkioiden korjaaminen, uusien rakentaminen sekä monikulttuurisuuskehityksen purkaminen ja siirtyminen kotouttamisesta kotiutuksiin.
...
Niille jotka haluavat edelleen uskoa tulevaisuuteen, ei jää muuta vaihtoehtoa kuin pyrkiä kiihdyttämään vastareaktiota tätä vastenmielistä karnevaalia kohtaan. Se vaatii kansankiihotusta, se vaatii valistamista, se vaatii silmien avaamista ja ennen kaikkea se vaatii rohkeutta sekä peräänantamattomuutta. Mutta vaihtoehtoja meillä ei enää ole.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Nyt on intouduttu taas puhdistuskäskyihin. Juuri samaan aikaan Peltokangas paheksui eduskunnassa kun omaa porukkaa sanotaan natseiksi.


Yliopistot ja koulujärjestelmät on puhdistettava epäkansallisesta vaikutuksesta, media on laitettava palvelemaan kansallisia tarkoitusperiä ja valtiollisten instituutioiden toimintatavat päivitettävä. Tämän jälkeen seuraava askel on aikaisempien sosiaalisten hierarkioiden korjaaminen, uusien rakentaminen sekä monikulttuurisuuskehityksen purkaminen ja siirtyminen kotouttamisesta kotiutuksiin.
...
Niille jotka haluavat edelleen uskoa tulevaisuuteen, ei jää muuta vaihtoehtoa kuin pyrkiä kiihdyttämään vastareaktiota tätä vastenmielistä karnevaalia kohtaan. Se vaatii kansankiihotusta, se vaatii valistamista, se vaatii silmien avaamista ja ennen kaikkea se vaatii rohkeutta sekä peräänantamattomuutta. Mutta vaihtoehtoja meillä ei enää ole.
Toihan kuulostaa ihan Stalinin tai Maon suunnitelmilta. Että rakennetaan homma uusiksi ja poistetaan ulkomaiset vaikutteet hapattamasta kunnon kansalaisia. Johan minä sen arvasin, että koko porukka on oikeasti konservatiivisia kommunisteja.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Voiko joku ostaa leikkipanssarivaunun noille, niin voisivat vähän aikaa leikkiä sillä. Toki kiltisti ja yksi kerrallaan, ettei tule sotaa.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vasemman laidan harjoittamasta leimaamisesta/maalittamisesta tuore ja onneksi kapea mutta sitäkin naurettavampi esimerkki, kun Juhana Vartiaistakin jo sovitellaan äärioikeistoon. Tai vähintäänkin kerrotaan, vink vink tietenkään mitenkään uhkailematta vink vink, että jos haluaa erottua äärioikeistosta niin kannattaa jättää tällaiset äärioikeistolaiset äärioikeistokommentit äärimmäisen vähiin äärimmäisen oikeasti...














Kätevästi ei tarvinnut ottaa kantaa itse asiaan kun sai kuorossa huutaa trollausta, persumaisuutta, äärioikeistoa ja naurettavuutta. Vartiaisen pointti siitä, että "haluan maksaa enemmän veroja", tarkoittaa todellisuudessa "haluan muiden maksavan enemmän veroja" vain vahvistui.

Disclaimer: Viestillä ja sen käsittelemällä asialla ei ole juuri tekemistä oikean äärioikeiston tai -vasemmiston kanssa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Jos Veronika haluaa maksaa enemmän veroja, niin hänhän voisi perustaa yrityksen ja alkaa palkkaamaan sinne työntekijöitä.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Veronika haluaa maksaa enemmän veroja, niin hänhän voisi perustaa yrityksen ja alkaa palkkaamaan sinne työntekijöitä.

Etkö sinäkään lukenut mitä Arhinmäki, Ville Niinistö, Mikko Aarnio ja Honkasalo itse sanoivat? Ts. et tiedä mikä on lahjoituksen ja veron ero, syyllistyt mauttomaan politikointiin sekä älyllisesti laiskaan ja halpamaisen tyylittömään trollaukseen. Tämä on äärioikeiston politiikan metodi!
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kätevästi ei tarvinnut ottaa kantaa itse asiaan kun sai kuorossa huutaa trollausta, persumaisuutta, äärioikeistoa ja naurettavuutta. Vartiaisen pointti siitä, että "haluan maksaa enemmän veroja", tarkoittaa todellisuudessa "haluan muiden maksavan enemmän veroja" vain vahvistui.

Disclaimer: Viestillä ja sen käsittelemällä asialla ei ole juuri tekemistä oikean äärioikeiston tai -vasemmiston kanssa.
Tietysti jos haluaisi asiallisesti keskustella, niin tilanteen voisi lukea kuten se on:

1. Honkasalo kannattaa veropohjan laajentamista
2. Honkasalo toivoo, että veroja maksaisivat enenevissä määrin ne, joilla siihen on hänen mielestään varaa. Honkasalo itse kuulunee tähän joukkoon.
3. Toisaalta Honkasalo on myös yksilö, joka mitä luultavimmin ajaa henkilökohtaisessa elämässään omaa etuaan. Niinhän me kaikki teemme.

En lähtisi väittämään Vartiaista ääriajattelijaksi, mutta kieltämättä noissa twiiteissä alkaa olla samaa sävyä kuin mitä joltain Jiri Keroselta tai Anter Yasalta voisi odottaa.

Jos nyt rehellisiä ollaan, niin ei tuo Vartiaisenkaan keskustelutyyli ole viime aikoina ollut kovin rakentava. Itse asiassa vähän harmittaa, sillä pidin häntä sellaisena maltillisena keskitien kokoomuslaisena, joka tiedosti vasemmiston "hyvät puolet" mutta oli kuitenkin markkinatalousmyönteinen. Harvinaisuus, siis.

Nyt tuntuu, että hänellä ei ole enää muuta tarjottavaa kuin dogmaattinen ristiretki itse määrittelemäänsä vihollista vastaan. Vähempikin riittäisi.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Kun 90-luvulla opiskelin Valtsikassa kansantaloustiedettä niin Juhana Vartiainen ja Jaakko Kiander vetivät yhdessä sellaisia ad hoc - luentosarjoja liittyen ajankohtaisiin (mm. lama, taloustieteen uudet virtaukset jne. ) aiheisiin. Molemmat olivat nuorehkoja, lupaavia ja innostavia taloustieteen tutkijoita. Luennot olivat suosittuja opiskelijoiden keskuudessa. Kumpikin on sittemmin tehnyt hienon ekonomistin uran.

Vartiainen on toki ollut jo pidempään politiikassa ja sen myötä retoriikka ymmärrettävästi muuttunut. Tosin epäilen että nyt on pienissä kaljoissa twiitti lähtenyt liikkeelle. =)
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Jos nyt rehellisiä ollaan, niin ei tuo Vartiaisenkaan keskustelutyyli ole viime aikoina ollut kovin rakentava. Itse asiassa vähän harmittaa, sillä pidin häntä sellaisena maltillisena keskitien kokoomuslaisena, joka tiedosti vasemmiston "hyvät puolet" mutta oli kuitenkin markkinatalousmyönteinen. Harvinaisuus, siis.

Nyt tuntuu, että hänellä ei ole enää muuta tarjottavaa kuin dogmaattinen ristiretki itse määrittelemäänsä vihollista vastaan. Vähempikin riittäisi.
Mitenkä se Vartiainen demariudestaan eroon pääsisi. Ei siinä loikkaukset auta. Katumusta on turha odottaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jos nyt rehellisiä ollaan, niin ei tuo Vartiaisenkaan keskustelutyyli ole viime aikoina ollut kovin rakentava. Itse asiassa vähän harmittaa, sillä pidin häntä sellaisena maltillisena keskitien kokoomuslaisena, joka tiedosti vasemmiston "hyvät puolet" mutta oli kuitenkin markkinatalousmyönteinen. Harvinaisuus, siis.

Nyt tuntuu, että hänellä ei ole enää muuta tarjottavaa kuin dogmaattinen ristiretki itse määrittelemäänsä vihollista vastaan. Vähempikin riittäisi.

Oppositiossa on tärkeää päästä esille, ja kielenkäyttö sen mukaan. Onneksi Vartiaisella on sen verran enemmän tyyliä kuin Marinilla, että ei löydä vihollista istuvasta pääministeristä ja keksi päästään valheita hänen toimistaan.

(Demarit ei varmaan ole kuulletkaan. Marin: Päivä päivältä näyttää enemmän siltä, ettei #Sipilä ole politiikassa edistämässä isänmaan vaan lähipiirinsä etua. #Terrafame #Chempolis)

Marin on tosin johdonmukainen. Pääministerinä ristiretki itse ja SDP:n määrittelemää vihollista vastaan, kohteena Kokoomus ja Orpo. Vähempikin riittäisi, mutta arvaan, että näitä ei muistella, vaan keskitytään Vartiaiseen.
 
Jos Veronika haluaa maksaa enemmän veroja, niin hänhän voisi perustaa yrityksen ja alkaa palkkaamaan sinne työntekijöitä.
Sama ajatuskuvio pätee myös niihin, jotka valittavat, että yritykset ei työllistä eivätkä maksa kunnolla palkkaa.
Havainnon mukaan kentällä on tilaa perustaa työllistäviä hyvän palkan yrityksiä. Kumma, kun kukaan vasemmistolainen ei ole vielä ehtinyt perustaa sellaista.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Ei mene pitkään, kun XR-marxialaisuus saapuu Suomeen tai ehkä on jo osin saapunutkin. Ilmastoasiat ovat liikkeen keppihevonen, mutta taustalla on yhteiskuntajärjestyksen muuttaminen tarvittaessa väkivalloin ja syyllisten hakeminen poliittisen kentän toisesta päädystä. Vastuussa olevat ihmiset - politikot ja omaistava luokka tulee teloituttaa järjestön perustajan Roger Hallemin mukaan. Britanniassa järjestö on luokiteltu terroristijärjestöksi (poliisin toimesta).

Laitavasemmistossa elää halu ja tahtotila teloituttaa ihmisiä. Huolestuttavaa.

Historia toistaa itseää itseään itseään itseään...
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös