Äärioikeisto ja -vasemmisto Suomessa

  • 878 882
  • 8 574

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Pitkä vankeustuomio ei auta natsia, syy on yhteiskunnan, joten vuosi ehdollista ja 40 tuntia yhdyskuntapalvelua lienee oikea tuomio. Jos jotain aiempaa rikostaustaa oli niin jokin mukava pakettialennus on varmaan paikallaan.

muaddib

Unohdit julkisuusalennuksen tuomioon, onhan tekijän nimi ja kuva jo julkaistu. Tämähän nähtiin jo case mosassa...
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Et ilmeisesti ymmärrä ironiaa. Sinä voit toki pysyä uskossasi ja heitellä julkisesti mitä itse haluat, mutta pysy nyt hyvä ihminen sentään jossain linjassa.
Ai nytkö uskomuksesi onkin ironiaa. Jännästi kääntyy jätkällä kelkka.
 

Nick Neim

Jäsen
Tapolla nyt tarkoitan luonnollisesti toisen ihmisen hengen riistämisestä.
Minä olen käsittänyt tapon sitten eri tavalla, ja siihen minun käsittääkseni liittyy oleellisesti teon tahallisuus. Ja ymmärtääkseni tutkinnassa (ainakaan vielä) tällaisia merkkejä ei ole löytynyt, tai ainakaan niistä ei ole tiedotettu.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Unohdit julkisuusalennuksen tuomioon, onhan tekijän nimi ja kuva jo julkaistu. Tämähän nähtiin jo case mosassa...
Olet täysin oikeassa. 6 kk ehdollista ja 20 tuntia vapaaehtoistyötä esim. jossain vokissa.

muaddib
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Väirauha - Moskovan välirauha. Ei sama asia. Jos puhutaan pelkästä välirauhasta niin lienee normaalia olettaa, että puhutaan The Original Välirauhasta. TOV.

Kansan suussa vuoden 1940 Moskovan rauhansopimuksen jälkeisestä ja jatkosotaa edeltäneestä ajasta puhutaan välirauhana.

Ettei mene ihan OT:ksi, niin todettakoon, että junantuomat natsit voisivat painua helvettiin täältä sivistyksestä ja viedä paikallisetkin mennessään.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Neuvos ei koskisi ketjun aiheeseen kymmenen metrin tikullakaan, mutta nostetaan ääriliikkeiden agendaa luupin alle.....

Yleensä kaiken maailman ääriliikkeet ja extremistit haluavat rajoittaa sitä, mitä me pidämme normaalina valinnanvapauden ja länsimaisen ilmaisuvapauden standardina.

Kaikki ääriliikkeet pyrkivät pakottamaan muut ihmiset, jotka haluaisivat elää kiihkotonta ja valinnanvapauteen perustuvaa elämää toinen toisiaan jotenkin sietäen, sellaiseen heidän kavennettujen standardien mukaiseen elämäntyyliinsä.

Täytyy muistaa, että kommunistit - joita voi kutsua ääriliikkeeksi ilman liioittelua - perustivat agendansa proletariaatin diktatuuriin. Tässä yhdistyy klassisella tavalla muiden ihmisten, jotka ovat asioista eri mieltä likvidointiin sekä yhden asian liikkeen dominanssiin. Proletariaatin diktatuuri ei sallinut yksityisyritteliäisyyttä, ei länsimaista ilmaisunvapautta eikä demokraattista monipuoluejärjestelmää. Puhutaan länsimaisuuden peruspilareista.....

Toista äärilaitaa olemme yleensä historiallisilla perusteluilla kutsuneet kansallissosialismia eli kotoisammin natsismia. Kuitenkin kyseiset kansanliikkeet ovat etääntyneet poliittisella ympyrädiagrammilla niin etäälle toisistaan, että alkavat muodostaa jo rajapintaa ja yhteneviä asioita joita ajaa.

Kaikenkaikkiaan kaikenlainen ääriliikehdintä on oire siitä, että osa kansasta kokee, että vakiintunut puoluekenttä ei pysty tyydyttämään heidän tarpeitaan ja ajamaan heidän näkemyksiään ideaaliyhteiskunnasta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Laita ihmeessä se sanatarkkalainaus jossa olen puhunut kaiken mahdollisen töryn julkaisemisesta.

Oletan ettet sellaista löydä. Tosin eihän sinun alallasi totuus niin merkitse, vaan mehevät jutut

Nostin sen esille jo lainauksessani. Totesit, että henkilön katkolla olo olisi pitänyt kertoa (osana hänen kuolemaansa rikoksen seurauksena) ja kun ei kerrota, kyse on valkopesusta. Koska en millään usko, että vain mahdollisella katkolla olemisesta voidaan kertoa, vaatimuksesi tarkoittaa käytännössä sitä, että kaikki mahdollinen ns. törky voidaan kaivaa esille.

Lisäksi jos luet ihan rauhassa, huomaat varmaan senkin, että keksit ihan itse sen, jossa olisin väittänyt sinun kirjoittaneen törkyn julkaisemisesta. Minähän sen kirjoitin:

Kuulut näköjään siihen ryhmään, jonka mielestä jos joku tappaa ihmisen, uhrista on syytä julkaista kaikki mahdollinen törky ja mielellään yli senkin, ihan vaikka huhuja vaan, koska eihän kuollut puolustaudu. Tämä jos mikä on rikollisen teon valkopesua.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Minä olen käsittänyt tapon sitten eri tavalla, ja siihen minun käsittääkseni liittyy oleellisesti teon tahallisuus.
Olet käsittänyt tapon ihan oikein mitä juridiikkaan tulee. Tosin taposta tuomittu ei välttämättä aina ole ollut aikeissa tappaa uhriansa. Murhaksi taas teon tekee suunnitelmallisuus. Kun me kaikki tiedämme, että elämä voi päättyä yhteen nyrkin iskuun, en ole ihan väärillä jalanjäljillä jos puhun tapauksesta tappona. Ainoastaan se, että kuolema ei ollut välitön, antaa syitä tutkia rikosta törkeänä kuolemantuottamuksena.
 

Jeffrey

Jäsen
Nostin sen esille jo lainauksessani. Totesit, että henkilön katkolla olo olisi pitänyt kertoa (osana hänen kuolemaansa rikoksen seurauksena) ja kun ei kerrota, kyse on valkopesusta. Koska en millään usko, että vain mahdollisella katkolla olemisesta voidaan kertoa, vaatimuksesi tarkoittaa käytännössä sitä, että kaikki mahdollinen ns. törky voidaan kaivaa esille.

Älä puhu pehmeitä ja jatka omalla valheita suoltavalla linjallasi. Sinä et voi päättää mitä mieltä minä asioista olen, ja en todellakaan ole kaiken mahdollisen julkaisun kannalla, vaan tapahtumaan oleellisesti vaikuttaneiden tekijöiden uutisoinnista, niinkuin jo alunperin mainitsin. Toki nämä asiat tullaan aikanaan oikeuden kautta julkaisemaan, mikäli niitä ei erikseen salaisiksi haluta.

Silti ihan kainosti pyytäisin myös sinua pysymään edes jonkin asteen objektiivisuudessa ja rehellisyydessä. Kertomuksiesi kaltaisten valheiden levittäminen ja esityksiesi mukaisten omien vastuiden välttely ei palvele ketään tai mitään.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Älä puhu pehmeitä ja jatka omalla valheita suoltavalla linjallasi. Sinä et voi päättää mitä mieltä minä asioista olen.

Jaahas, nyt meni sitten kuppi nurin alakoululaistapaan. Minä en puhu pehmeitä, mutta sinä puhut. Ihmeellistä itkua siitäkin, että minä pyrkisin päättämään, mitä mieltä sinä olet sillä, että kerron mitä mieltä minä olen lainaamastani tekstistäsi. Sehän oli täyttä roskaa, jos ihan suoraan sanon.

Tämä tästä. .
 

ML17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Tätä tunnutaan nyt käytettävän omana keppihevosena. Itse en ole koskaan käyttänyt väkivaltaa, mutta ymmärrän, että jos joku sylkee toisen päälle, siitä voi suuttua pahastikin. Tällöin joiltakin voi odottaa väkivaltaista reaktiota, ja tässä tilanteessa siinä ilmeisesti kävi niin huono onni kuin voi käydä.

Jos joku sylkee Arhinmäen päälle, ja Paavo tönäisee sylkäisijän pois, hän kaatuu, lyö päänsä, ja menehtyy. Onko tällöin tapahtunut vasemmistolaisuuden nimissä tapettu ihminen? Vasemmistolaisuudenkin voisi kieltää, sillä se on aiheuttanut enemmän pahoinvointia kuin käytännössä mikään ideologia, sillä se on huonontanut ihmisten hyvinvointia joka ihmisryhmälle.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Tätä tunnutaan nyt käytettävän omana keppihevosena. Itse en ole koskaan käyttänyt väkivaltaa, mutta ymmärrän, että jos joku sylkee toisen päälle, siitä voi suuttua pahastikin.
Ottaisit hieman asiasta selvää. Sylkäisy ei ole kohdistettu natseihin vaan maahan. Kyse ei myöskään ole tönäisystä vaan 10 metrin vauhdeilla suoritetusta hyppypotkusta ja täysin tilanteen ulkopuolelta.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos hetki tauotetaan syytöksiä jne. Juridisesti lienee vaikeaa saada tuomiota taposta tälle natsi bruce leelle mutta törkeä kuolemantuottamus?

Haasteelliseksi menee jos uhri on, kuten netissä huhuttu, käyttänyt aineita tuon viikon aikana. Siinä on pätevälle puolustusasianajajalle iskun paikka.

Toisaalta jos Jimi oli puhdas, ei liene vaikeuksia syyttäjän puolella aitaa. Natsilla jokatapauksessa vaikea todistaa syyttömyyttään. Onhan tuolla kameroita.

Oikeuslääketiedellinen raportti on tässä avainasemassa.
 

Gunners

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Washington
Jeffreyn mukaan Karttusesta ei ole voitu julkaista kun rippikuva, kun muuten oli niin pahassa kunnossa. Tämäkin on todettu jo vääräksi+miehen itsensä tunnustamat natsi-Saksaa kohtaan tuntemat sympatiat ja silti kaveri esittäytyy jonain objektiivisuuden ja puolueettomuuden perikuvana.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Aika rankka mielipide, joka veisi linnaan melkoisen osan väestöstä. No, tuossa tapauksessa anarkistit ja natsit myllyttäisivät toisiaan linnassa, mikä olisi kyllä toisaalta ihan hyvä, eivät sivulliset kärsisi. Itse en kyllä ihan noin rankkaa linjausta kannata, mutta totta kai mielipiteitä saa olla. Pidäthän tuosta kiinni tulevaisuudessakin?

Nämä SVL-sankarit kuuluisivat kyllä kaikki joko linnaan tai jollekin suljetulle osastolle. Vituttaa nähdä noita.

Itseasiassa menen vielä pidemmälle ja suosin pakkosterilisaatiota kaikille väkivaltarikoksista tuomituille, ei siis mitään kemiallista vaan putket kylmästi poikki. Rodunjalostusta parhaimmillaan.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli nainen, joka menee minihameessa kävelemään öiseen Kaisaniemen puistoon ei ole mitenkään syyllinen mahdolliseen raiskaukseen? Mutta samaan aikaan uusnatseille suutaan soittava mies on syyllinen omaan kohtaloonsa?

Jokainen mediaa seuraava ihminen tietää, että öisessä Kaisaniemen puistossa liikkuu hämärää porukkaa, vaara joutua raiskatuksi on huomattavan korkea. Eikö tässä ole kyse samasta asiasta?
Ei ole.

Jos tuo nainen menisi öisessä Kaisaniemen puistossa jonkun miesporukan eteen, heiluttaisi persettä, nostelisi hametta ja huutelisi porukan olevan pienimunaisia runkkareita joilla ei edes ota eteen ilman sokeripalaa, olisi tilanne sama. Raiskaus olisi toki rikos, mutta kyllä ainakin itse kysyisin tuolta naiselta että mikä vitun idea tossa oli.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Miksi levittelet täällä valheita, laittamalla omia sanojasi minun suuhuni? Miksi pyrit ideologiasi ohjaamana mustamaalaamaan minua?

Jos et oikeasti ymmärtänyt aikaisemmassa viestissäni esittämää pointtiani, ole hyvä ja lue se vielä muutamaan kertaan läpi niin ei tarvitse täällä itsesi keksimiä valheita levitellä.

Jos joku ei ole ymmärtänyt viestisi pointtia vika ei ole vastaanottajassa vaan lähettäjässä. Voisitko omin sanoin kuvailla mikä natsiaatteessa viehättää.
 
Jos joku sylkee Arhinmäen päälle, ja Paavo tönäisee sylkäisijän pois, hän kaatuu, lyö päänsä, ja menehtyy. Onko tällöin tapahtunut vasemmistolaisuuden nimissä tapettu ihminen?
Eiköhän näin voitaisi sanoa, mikäli vasemmistoliitto retostelisi nettisivuillaan jälkeen päin, että Arhinmäki antoi vittuilijalle vähän kurinpalautusta, koska vassareille ei vittuilla.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Jos tuo nainen menisi öisessä Kaisaniemen puistossa jonkun miesporukan eteen, heiluttaisi persettä, nostelisi hametta ja huutelisi porukan olevan pienimunaisia runkkareita joilla ei edes ota eteen ilman sokeripalaa, olisi tilanne sama.
Onko siis jotain vastaavaa tapahtunut surmansa saaneen Jimin toimesta? Vai mihin tämä nyt oikein liittyikään?
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jos tuo nainen menisi öisessä Kaisaniemen puistossa jonkun miesporukan eteen, heiluttaisi persettä, nostelisi hametta ja huutelisi porukan olevan pienimunaisia runkkareita joilla ei edes ota eteen ilman sokeripalaa, olisi tilanne sama
Jos tiedät mitä tämä uhri on natseille sanonut, niin kerro ihmeessä meille muillekin, jotta voimme itse vertailla kuinka hyvin analogiasi osuu. Vai onko kyse siitä, että mielestäsi natsit ovat lähtökohtaisesti oikeassa, eikä heitä siksi edes voisikaan arvostella asiallisin perustein?
 

ML17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Ottaisit hieman asiasta selvää. Sylkäisy ei ole kohdistettu natseihin vaan maahan. Kyse ei myöskään ole tönäisystä vaan 10 metrin vauhdeilla suoritetusta hyppypotkusta ja täysin tilanteen ulkopuolelta.
Luotin Hesariin, jossa sylkäisystä oli kertonut molemmat osapuolet. Toinen oli sanonut sylkäisyjen kohdistuneen ihmisten päälle, toinen puhui vain sylkäisystä, joten kun ei ollut tarkennusta, ajattelin sen pitävän paikkansa. Missä on tuo sylkäisyn kohde tarkennettu? Tarkoitin tällä rinnastuksella, että taposta tässä ei kuitenkaan ole kysymys vaan väkivaltaisesta ylilyönnistä.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Onkohan minulla alitajuntaisia natsisympatioita, kun pääsin oikeiin quoteihin? Help me, Dr. Freud.

Ei välttämättä, se saattaa olla typeryyttäkin, kuka tietää. Apua kannattaa aina pyytää.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös