Äärioikeisto ja -vasemmisto Suomessa

  • 884 083
  • 8 574

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Let me google that for you

En neljään ensimmäiseen sivuun löytänyt yhtään ennen itsenäisyyspäivää kirjoitettua median juttua tuon kulkueen taustoista. Aika outoa, että koska @TosiFanin mukaan "soihtukulkueen agenda on tullut mediassa monesti esille. Jos kulkueessa mukana ollut ei tätä ymmärtänyt, hän ei seuraa mediaa aktiivisesti tai ei ymmärrä lukemaansa. Kulkueesta kirjoitettiin monta viikkoa ennen tapahtumaa ja taustojakin kerrottiin moneen kertaan...

Eli onko tosiaan niin, että olen lukenut mm. poliisin varoittelut ja ennakkokommentit "salasivuilta"? Iltapäivälehdet eivät ole siis kertoneet soihtukulkueesta ja taustasta etukäteen mitään? Erilaiset netissä pyörivät kuvat viime vuoden järjestäjistäkin ovat peräisin "salasivuilta"?

Olen ilmeisesti väärässä, olen pahoillani.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jännä miten mamukriitikot liitetään natseihin, vaikka Aatuhan taisi olla hyvää pataa muslimeiden kanssa.
 

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets
Minun puolestani bändit saavat laulaa mitä tahansa, kommentoin Emma Karin viestin todenperäisyyttä. Hänen mukaansa Huhtasaari oli puhumassa tilaisuudessa, jossa esitettiin lavalla natsitervehdys ja laulettiin politikkojen tappamisesta.

Tuota, se ei kyllä ollut bändi joka sen Heil Hitlerin Itsenäinen Suomi -tapahtumassa heitti vaan Petri Kaivanto joka on ennen tehnyt toimittajan töitä YLE:lle. Veti kyseisen tervehdyksen puna-armeijan lakki karvahattu päässä, jossa komeili sirppi ja vasara. Kyseessä oli alustus kappaleelle, joka käsitteli sananvapautta Suomessa. Tarkka lainaus siitä, mitä Kaivanto sanoi:

”Heil Hitler! Juttuhan on nimittäin niin, että maailmassa on yks maa, Liettua, jossa sekä Stalin ja Hitler, natsi- ja kommarisymbolit on kielletty. Sekin on parempi kuin tämä saatanan tekopyhyys, missä me eletään. — Mut ois Liettuassa jo pidätetty tässä kohtaa!”"

Lisäksi Huhtasaari piti puheensa heti tapahtuman aluksi ja poistui paikalta. Heilit heitettiin n. tunti myöhemmin. Voit miettiä onko ehkä reilua syyllistää Huhtasaarta siitä että lavalla lentää kainalotuuletukset tunti sen jälkeen kun on puhunut ja hänelle tuskin on kerrottu että näin tehdään. Lisäksi tuuletusta ei tosiaan tehty ilmeisen tosissaan.

Kun tutkii 612.fi yhdistyksen (rekisteröimätön) sivustoja ja lukee keskusteluja, joissa aihetta käsitellään, käy aika nopeasti ilmi, että taustalla on voimakkaan nationalistinen ja maahanmuuttokriittinen ryhmä. Tämä ei tietenkään tarkoita, että puhuttaisiin uusnatseista tai muutenkaan kansallissosialismista. Soihtukulkueeseen osallistuminen ei ole ihan yhdentekevä juttu vaan selkeä kannanotto kulkueen edustamien arvojen puolesta.

Lähteitä kiitos. Ainoa asia mikä minulle on tullut selväksi 612-porukasta ettei soihtukulkueella ole poliittisia sitoumuksia ja sen ainoa tarkoitus on juhlistaa itsenäisyyspäivää kulkemalla Töölöntorilta soihtukulkueena Hietaniemen hautausmaalle. Minusta nuo eivät ole mitenkään huonoja tai vaarallisia arvoja, joten kysyn mitä vaarallista on isänmaallisuudessa?

Ilmeisesti kuitenkin puhut osallistujien arvoista, sillä soihtukulkueen järjestäjät eivät ole puhuneet tapahtuman edustajina kuin itsenäisyyspäivän rauhallisesta juhlistamisesta ilman poliittisia tunnuksia. Jos osallistujien joukossa on maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuvia ja tämä leimaa myös kulkueen, niin ilmeisesti maahanmuuttokriittisyyden ja natsismin lisäksi se oli libertaristinen kulkue sillä kyseistä aatetta edustavia ihmisiä marssille osallistui. Aivan kuten Seta on kommunistinen järjestö, joka vaatii vallankumousta ja luokkasotaa, koska olen nähnyt heidän tapahtuvissaan heiluvan kommunistien lippuja ja tunnuksia. Parhaimpana Che Guevara joka vihasi homoja eli Seta vihaa homoja.

Tai sitten on aika typerää lisätä järjestetylle tapahtumalle arvoja sen osallistujien mukaan. Setan tapahtumat edustavat seksuaalista tasa-arvoa ja seksuaalivähemmistöjen oikeuksia eikä kommunismia. Eikä soihtukulkueen arvoina ole täten maahanmuuttokriittisyys, libertarismi taikka kansallissosialismi vaikka mukana voi olla näitä edustavia henkilöitä.

Ihan vastaavasti vastakkaisella laidalla on mukana kulkijoita, jotka kannattavat sosialismia ja rajojen avaamista, eivätkä osallistu ilkivaltaan tai pyri edes estämään soihtukulkueen etenemistä. Mutta osallistumalla hekin allekirjoittavat mielenosoituksen arvot, jotka mm. kannustavat ilkivaltaan.

Tämän he toki tekevät, mutta edelleen haluan nähdä ne muut arvot kuin kansallismielisyyden ja itsenäisyyspäivän arvokkaan juhlistamisen soihtukulkueelta. En ole vielä mitään sellaista nähnyt.

Minusta on hassua, että joku mukana ollut pyrkii vähättelemään soihtukulkueen merkitystä. Sen sanoma on varsin selkeä ja ottaa selkeästi kantaa asioihin, sen osallistujat haluvat muuttaa maailmaa tiettyyn suuntaan. Toisaalta ihmetyttää miksi järjestäjät haluavat pysyä nimettöminä?

Ööh, lähinnä nyt koitin tuoda ilmi että aika hölmöä sanoa soihtukulkuetta natsien kulkueeksi, jos mukana on viisi natsia ja osallistujia 500. Lisäksi eihän tuo kulkue nyt todellakaan johda mihinkään kaasu-uuneihin tai mitälie vasen laita nyt kauhukuvina rummuttaa. Todellisuudessa sadat ihmiset joille isänmaallisuus ja itsenäisyyspäivän muistaminen ovat tärkeitä asioita kulki soihtujen kanssa sankarihaudoille laskemaan kynttilät ja lähti kotiin Suomen jatkaessa elämäänsä seuraavana päivänä aina niin kuin ennenkin.

Nimettömyyden taustalla on anarkojen toimintatavat. Hehän videokuvasivat tänä vuonna kulkueeseen osallistujia ja viime vuonna Mikael Brunila valokuvasi kulkuetta. Kuvien perusteella hän pisti pystyyn laittoman henkilörekisterin ja alkoi levittämään nimiä ja kuvia osallistujista väittäen heitä natseiksi ja äärioikeistolaisiksi. Poliisi aloitti asiasta rikostutkinnan ja Brunila pakeni New Yorkiin odottamaan syytteiden vanhenemista. Anarkot myös julkaisivat Timo Hännikäisen kotiosoitteen ja väittivät häntä natsiksi. Taisivat myös sotkea myös hänen kotiovensa. Nimettömyyden taustalla on siis poliittinen terrorismi. Sinuakin voisi vähän mietityttää osallistuminen omalla nimelläsi vaikka tänne foorumille, jos ovesi sotketaan ja terveyttäsi uhataan mielipiteidesi takia.

Eli onko tosiaan niin, että olen lukenut mm. poliisin varoittelut ja ennakkokommentit "salasivuilta"? Iltapäivälehdet eivät ole siis kertoneet soihtukulkueesta ja taustasta etukäteen mitään? Erilaiset netissä pyörivät kuvat viime vuoden järjestäjistäkin ovat peräisin "salasivuilta"?

Laita näihinkin linkkiä. Poliisi kyllä varoitti vain anarkistien touhuihin osallistumisesta, kun niissä oli selvästi motivaattorina väkivalta ja ihmisten perusvapausten rajoittaminen. En ole nähnyt yhtäkään poliisin varoitusta soihtukulkueeseen osallistumisesta.

Sen nyt luulisi olevan itsestään selvää, että taustalla on vähintäänkin arveluttavaa äärioikeistolaista liikehdintää. Kuka muuta väittää - täällä tai jossain muualla - niin syyllistyy kyllä älylliseen epärehellisyyteen. Henkilökohtaisesti en voisi osallistua tuollaiseen kulkueeseen, vaikka epäilemättä paikalla on muutakin ainesta, kuin natseja.

Tarkoittaako tämä sitä, että jos nämä natsit tulisivat tuohon sinun ja vaimosi osallistumaan tapahtumaan niin et voisi itse enää osallistua, koska sitten heti alat tuulettamaan kainaloasi ja huutamaan juutalaisten kaasuttamista, sillä osallistuvista natseista lähtee natsisäteilyä joka muuttaa sinut natsiksi?

Tiedätkin jo, että mun sympatiani olivat itse tapahtumissa kyllä marssiin osallistuneiden puolella, mutta kyllä mä itse asiassa sitä ihmettelenkin, miksi moni "tavallinen ihminen" tuonne mukaan lähti.

Maalaisjärkeä saa käyttää näissäkin asioissa, mikäli olet normaali isänmaallinen ihminen ja kannatat itsenäistä Suomea jne ilman sen kummempaa kiihkomielistä kansallismielistä agendaa, niin voisi tehdä niin kuin minä ja vaimoni tehtiin, eli seurasimme perinteistä ylioppilaiden soihtukulkuetta Senaatintorille.

Tilaisuuden lopussa mieskuoro lauloi mm. Finlandian ja kaksikielisesti Maamme-laulun, kyllä tuon pitäisi olla fiksumpi tilaisuus osallistua, mikäl kyseessä on tavallinen, isänmaallinen ihminen.

Kerro toki mitä kiihkomielisyyttä on marssia soihtujen kanssa kanssa Hietaniemen hautausmaalle laskemaan kynttilät muistomerkille. En nimittäin millään näe tuossa mitään kiihkomielisyyttä, vaikka kovasti olen nyt koittanut miettiä että mistä sinä tuon kiihkomielisyyden olet päähäsi saanut.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tarkoittaako tämä sitä, että jos nämä natsit tulisivat tuohon sinun ja vaimosi osallistumaan tapahtumaan niin et voisi itse enää osallistua, koska sitten heti alat tuulettamaan kainaloasi ja huutamaan juutalaisten kaasuttamista, sillä osallistuvista natseista lähtee natsisäteilyä joka muuttaa sinut natsiksi?
...

Futiksen takia vain lyhyt kommentti, pahoittelut siitä. Sikäli mikäli ylioppilaiden soihtukulkueen järjestelyjen taustalla olisi äärioikeistoa, niin en osallistuisi siihen. Kysymys on tietysti varsin teoreettinen. Mikäli mukana olisi satunnaisia, äärioikeistoa symppaavia ihmisiä, niin tuolloin varmaan voisin osallistua (ehkä joku tällainen ihminen oli mukana tänäkin vuonna, mistäs sitä tietää).

Eli noissa on mielestäni eroa: onko tapahtuman järjestäjien joukossa millaista ainesta, kyllä siitä voi päätellä tilaisuuden agendan.

Mä en pelkäisi ainakaan henk.koht. sitä, että muuttuisin siinä marssiessani natsiksi, mutta kokisin kyllä epämiellyttävänä sen, että tällaisia rinnalla marssisi.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Hyvin vahva statement asian puolesta se ainakin on, ellei sinne sitten eksy jotenkin vahingossa jostain kummallisesta syystä.

Mä olen käynyt mm. Keskustan, Vasemmistoliiton, Perussuomalaisten ja Kokoomuksen järjestämissä tilaisuuksissa tietoisesti. Mielestäni en leimaudu näiden käyntien perusteella mihinkään em. puolueeseen. Toki yhden puoluekirjan omistan, mutta se "leimautuminen" ei todellakaan ole tapahtunut osallistumalla johonkin julkiseen tapahtumaan.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Tuota, se ei kyllä ollut bändi joka sen Heil Hitlerin Itsenäinen Suomi -tapahtumassa heitti vaan Petri Kaivanto joka on ennen tehnyt toimittajan töitä YLE:lle. Veti kyseisen tervehdyksen puna-armeijan lakki karvahattu päässä, jossa komeili sirppi ja vasara. Kyseessä oli alustus kappaleelle, joka käsitteli sananvapautta Suomessa.

Lisäksi Huhtasaari piti puheensa heti tapahtuman aluksi ja poistui paikalta. Heilit heitettiin n. tunti myöhemmin. Voit miettiä onko ehkä reilua syyllistää Huhtasaarta siitä että lavalla lentää kainalotuuletukset tunti sen jälkeen kun on puhunut ja hänelle tuskin on kerrottu että näin tehdään. Lisäksi tuuletusta ei tosiaan tehty ilmeisen tosissaan.

Tämä Kaivantohan oli myös Levyraadin jäsen. Eli TF-logiikalla Jukka Virtanen on natsi.

Tekihän Ali ja Husukin natsituuletuksia ja ei siitäkään sen suurempaa porua syntynyt. Se oli varmaan vitsivitsi ja läpällä. Husulta on kyllä lähtenyt vielä sen verran vahvasti antisemitismin kanssa flirttailevaa kannanottoa, että joku muu kepulainen olisi todennäköisesti päässyt mediamyllyyn.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä Kaivantohan oli myös Levyraadin jäsen. Eli TF-logiikalla Jukka Virtanen on natsi...

Ottaako Huhtasaaren paljastuminen aikamoiseksi hörhöksi näin paljon päähän? Sinähän kehuit viime keväänä miten fiksu hän on, lapsetkin tykkäävät.

En ole väittänyt ketään natsiksi, en kulkuetta, enkä yhtään ihmistä. Totesin vaan Emma Karin olleen ilmeisesti oikeassa väitteessään. Huhtasaari oli puhumassa tilaisuudessa, jossa esitettiin natsitervehdys ja laulettiin politiikkojen tappamisesta.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Ottaako Huhtasaaren paljastuminen aikamoiseksi hörhöksi näin paljon päähän? Sinähän kehuit viime keväänä miten fiksu hän on, lapsetkin tykkäävät.

En ole väittänyt ketään natsiksi, en kulkuetta, enkä yhtään ihmistä. Totesin vaan Emma Karin olleen ilmeisesti oikeassa väitteessään. Huhtasaari oli puhumassa tilaisuudessa, jossa esitettiin natsitervehdys ja laulettiin politiikkojen tappamisesta.

Miksi ottaisi? Hän on erittäin mukava ihminen, aina pysähtyy juttelemaan, jos satun pihalla jotain hääräilemään. Pojallani on ollut huonoja ja hyviä opettajia, Laura kuuluu näihin jälkimmäisiin. Ja hän ei ole kuitenkaan murhannut maahanmuuttajia lenkkipoluille, kuten teillä kokkeleilla on tapana. Laura on kyllä vähän turhan radikaaleille linjoille lähtenyt ja itse näin esim. Lindströmiä kannattavana suuntaan ääneni maltillisemmalle osastolle.

Samassa tilaisuudessa luettiin myös Keijo Korhosen puhe. Eli ex-ulkoasiainministeri, YK-suurlähettiläs, ym.. Kuitenkaan häntä et ole lähtenyt natsittelemaan, miksi ihmeessä?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Jotenkin tuntuu, ettei äärioikeallekaan riitä se, että heidän sallitaan kokoontua ja pitää näitä puheitaan. Ei, pitäisi vielä luoda konsensus siitä, että tosiasiassa kyse on jostain isänmaallisista huippuyksilöistä, tavoitteineen ja päämäärineen.

Mä en ymmärrä, miksei voida puolin ja toisin pelata täysin avoimin kortein. Länsimaiseen demokratiaan kuuluu tällaistenkin mielipiteiden ilmaisunvapaus, mutta onhan tuo nyt naurettavaa uhriutua, mikäli osa ihmisistä ihan asiallisesti toteaa, että hommassa näyttäisi olevan mukana ääriainesta.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en ymmärrä, miksei voida puolin ja toisin pelata täysin avoimin kortein. Länsimaiseen demokratiaan kuuluu tällaistenkin mielipiteiden ilmaisunvapaus, mutta onhan tuo nyt naurettavaa uhriutua, mikäli osa ihmisistä ihan asiallisesti toteaa, että hommassa näyttäisi olevan mukana ääriainesta.
Ehkä anarkomarkot panee oman kilpailevan soihtukulkueen pystyyn ensi vuonna. Palstan öyhöttäjät voi sitten lähteä mukaan marssimaan, koska eihän sillä ole väliä kuka on järjestäjänä ja eihän se kenestäkään tee anarkistia, jos anarkistien marssiin osallistuu, vai miten se nyt meni.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkä anarkomarkot panee oman kilpailevan soihtukulkueen pystyyn ensi vuonna. Palstan öyhöttäjät voi sitten lähteä mukaan marssimaan, koska eihän sillä ole väliä kuka on järjestäjänä ja eihän se kenestäkään tee anarkistia, jos anarkistien marssiin osallistuu, vai miten se nyt meni.
Sehän olisi tuossakin ratkaisevaa, mikä on soihtukulkueen tarkoitus. Ei tama nyt oikeasti ole kovinkaan monimutkainen asia.
Länsimaiseen demokratiaan kuuluu tällaistenkin mielipiteiden ilmaisunvapaus, mutta onhan tuo nyt naurettavaa uhriutua, mikäli osa ihmisistä ihan asiallisesti toteaa, että hommassa näyttäisi olevan mukana ääriainesta.
Enpä ole juuri mihinkään uhriutumiseen edes törmännyt. Onhan se nyt asiallista puuttua peliin, kun tietyt tahot kategorisoivat kaikki osallistujat suoraan natseiksi.

Edelleen, tuollainen leimaava ääriajattelu on niin vaarallista, että siitä ei ole enää pitkä matka siihen, että valtaan päästessään nämä vasemmistoanarkistit ovat valmiita vielä joku itsenäisyyspäivä ohjaamaan 612-kulkueen Hietsun hautausmaan sijaan suoraan krematorioon.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Enpä ole juuri mihinkään uhriutumiseen edes törmännyt. Onhan se nyt asiallista puuttua peliin, kun tietyt tahot kategorisoivat kaikki osallistujat suoraan natseiksi...

Hmm, no ehkä kyseessä on subjektiivinen mielipide, mutta kyllä mä itse koen tietyllä tapaa uhriutumiseksi sen, että esitetään tyhmää ja valitellaan kaikkien leimautumista natseiksi sen perusteella, että mukana on natseja. TOTTAKAI asia on niin, että jokainen kulkueeseen osallistunut EI ole natsi, vaikka toki sitten tämä toinen ääripää täällä niin vihjailee.

Pari hajatelmaa muuten tämänhetkisestä äärioikeistosta ja -vasemmistosta, tässä viimeisen parin vuoden tapahtumien perusteella. Nämäkin subjektiivisa näkemyksiä.

Erot ideologiassa ja käytännössä: mitä tulee äärioikeistoon, niin uskon heidän oikeasti allekirjoittavan monet noista jutuistaan. Eli rajat kiinni, vähemmän pakolaisia jne etc. Mitä tulee äärivasemmistoon - ja nimenomaan tuohon anarkisti-siipeen - niin mä vähän epäilen heidän todellisia päämääriään. Kyseessä on mielestäni enemmänkin jonkin asian vastustaminen, kuin minkään puolesta puhuminen. Vaikuttaa myös siltä, että erityisesti äärivasemmisto houkuttelee paikalle sellaisia henkilöitä, joiden ainoa motivaatio on riehuminen, ei mikään poliittinen kannanotto. Viime joulukuussa ikkunoita hajoittaneet kundit eivät talvitakeissaan näyttäneet miltään yhteiskunnan vähäosaisilta.

Vaarallisuus: ääriliikkeet aiheuttavat ehkä enemmän huomiota mediassa, kuin mikä on heidän todellinen vaarallisuutensa ja muodostamansa uhka. Suomessa hyvin marginaalinen osa ihmisistä edes välillisesti hyväksyy näiden ääripäiden toimia ja tiedossa on myös se, että äärioikeiston aktiivien määrä on hyvin vähäinen. Ehkä kuvaavaa on, että aivan viime aikaisten tietojen mukaan itse asiassa radikaali-islamistien määrä Suomessa alkaa olla jo samaa kokoluokkaa kuin koko kansamme aktiivinen äärioikeisto (tai -vasemmisto). Eikä tuo määrä siis ole jihadistienkaan kohdalta iso, pikemminkin päin vastoin.

Mitä tulee oikeaan uhkaan siitä, että joku tekee jonkin todella radikaalin iskun, niin enemmän mä joka tapauksessa pelkään jotain yksittäistä hullua jihadistia, kuin Hitler-naamareita kantavia peräkammarin poikia tai näitä selvästi mielenterveysongelmista kärsiviä anarkisti-reppanoita.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Samassa tilaisuudessa luettiin myös Keijo Korhosen puhe. Eli ex-ulkoasiainministeri, YK-suurlähettiläs, ym.. Kuitenkaan häntä et ole lähtenyt natsittelemaan, miksi ihmeessä?

Ehkä sinun pitäisi pyytää Lauralta hieman luetun ymmärtämisen tukiopetusta, kun hän seuraavaksi tulee kanssasi juttelemaan. Se varmaan onnistuu siinä pihatöiden aikana.

JypFabu kirjoitti (lyhensin hänen kirjoitustaan):

Kun täällä on selvästi ja yksimielisesti päätetty nämä "nationalistit" tuomita lutuisiksi ja viattomiksi kansan syvien rivien edustajaksi, lienee asiallista nostaa esiin tämä: Kansanedustaja kauhistui: ”Suomi vuonna 2015 – onko tämä todella ok?” tätähän täällä ei vielä ole tuomittu paskanpuhumiseksi ja disinformaatioksi...

archieG vastasi:

Kyseessä on paskanpuhumista ja disinformaatiota. Toivottavasti nyt helpotti.

Pyysin archieG ltä perusteluja:

Voisitko hieman perustella argumenttiasi.

Paikallinen lehti uutisoi Huhtasaaren puheen tuossa tilaisuudessa ja uteliasuudesta katsoin ohjelman. Tilaisuudessa oli valtava määrä noin viiden minuutin puheita ja musiikkiesityksiä Osallistujalista oli sen tyylinen, etten ihmettelisi vaikka lavalla olisi esitetty natsitervehdys, musiikkivieraana ollut bändi käsitääkseni laulaa politikkojen tappamisesta.

Tämän jälkeen sinä ratsastit paikalle soittolistasi kanssa.

Koita nyt ymmärtää, kommentoin linkissä olevaa Emma Karin kirjoituksen todenperäisyyttä, en ottanut edelleenkään kantaa yhdenkään ihmisen natsiuteen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täytyy sitten varmaan toivoa että äidinkieli on Lauralla vahvempi aine kuin millaisiksi biologia (puoli-ihmiset) ja historia (rautaa rajalle 1917) ovat osoittautuneet.

Täytyy muistaa, että opettajien pitäisi opettaa opetussuunnitelman mukaisesti, siellä evoluutioteoria on mukana ja uskononopetus tulisi olla tunnustuksetonta. Eiköhän erityisopettaja Huhtasaarella löydy keinoja luetun ymmärtämisen harjaannuttamiseen, kunhan vaan Dee tekee annetut kotiläksyt.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Täytyy muistaa, että opettajien pitäisi opettaa opetussuunnitelman mukaisesti, siellä evoluutioteoria on mukana ja uskononopetus tulisi olla tunnustuksetonta. Eiköhän erityisopettaja Huhtasaarella löydy keinoja luetun ymmärtämisen harjaannuttamiseen, kunhan vaan Dee tekee annetut kotiläksyt.

Tekisi mieli vastata vittuiluusi vittuilulla, mutta en jaksa ottaa banaania, kun lähdet kuitenkin taas vinkumaan modeille ja runkkaamaan raporttinappulaa.

Kyllä mulle biologian yksityistunnit Lauran kanssa kelpaisi, ei siinä mitään.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tekisi mieli vastata vittuiluusi vittuilulla, mutta en jaksa ottaa banaania, kun lähdet kuitenkin taas vinkumaan modeille ja runkkaamaan raporttinappulaa.

Kyllä mulle biologian yksityistunnit Lauran kanssa kelpaisi, ei siinä mitään.

Voi ressua...

Nyt kun saat vähän vittuilua takaisin, uhriudut, kuten tyylisi sopii. Toimin vaan peilinä sinulle, sinähän näin toimit jatkuvasti. Enkä ole painanut kertaakaan raporttinappulaa sinun viestiesi kohdalla, ole huoleti.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Eli onko tosiaan niin, että olen lukenut mm. poliisin varoittelut ja ennakkokommentit "salasivuilta"? Iltapäivälehdet eivät ole siis kertoneet soihtukulkueesta ja taustasta etukäteen mitään?.
Ei pysty sanomaan, koska et ole maanitteluista huolimatta toimittanut yhtään linkkiä mihinkään. Mediassa on siis laajasta käsitelty kivasti soihtukulkueen taustoja, mutta jostain syystä copy-paste tuntuu olevan TosiFanin laitteissa rikki.

Voisitko muuten tarkentaa mitä poliisi on varoittanut soihtukulkueesta? Olen tuhlannut nyt about 35 minuuttia käyden läpi kaikki poliisin tiedotteet, Poliisin facebooksivut ja Helsingin poliisin twitter-tilin. Ei taaskaan löytynyt varoittelua soihkukulkueen taustoista.

http://www.poliisi.fi/tietoa_poliisista/tiedotteet

Suomen poliisi

Helsingin poliisi (@HelsinkiPoliisi) | Twitter

Ole hyvä ja osoita mitä varoittelua tarkoitit.

@MustatKortit pidän vihjailuasi vastenmielisinä. Toivottavasti sosiaaliset brownie pointsit olivat tuon oksennuksen arvoisia. Hyi saatana, en arvosta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...

@MustatKortit pidän vihjailuasi vastenmielisinä. Toivottavasti sosiaaliset brownie pointsit olivat tuon oksennuksen arvoisia. Hyi saatana, en arvosta.

En ole nyt varma, mihin viestiin viittaat, mä olen tänään kirjoittanut useamman ja vähän eri näkökulmista...kerro, mihin viittaat, niin pyrin laittamaan asiallisen vastauksen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei pysty sanomaan, koska et ole maanitteluista huolimatta toimittanut yhtään linkkiä mihinkään. Mediassa on siis laajasta käsitelty kivasti soihtukulkueen taustoja, mutta jostain syystä copy-paste tuntuu olevan TosiFanin laitteissa rikki.

Voisitko muuten tarkentaa mitä poliisi on varoittanut soihtukulkueesta? Olen tuhlannut nyt about 35 minuuttia käyden läpi kaikki poliisin tiedotteet, Poliisin facebooksivut ja Helsingin poliisin twitter-tilin. Ei taaskaan löytynyt varoittelua soihkukulkueen taustoista.

http://www.poliisi.fi/tietoa_poliisista/tiedotteet

Suomen poliisi

Helsingin poliisi (@HelsinkiPoliisi) | Twitter

Ole hyvä ja osoita mitä varoittelua tarkoitit.

@MustatKortit pidän vihjailuasi vastenmielisinä. Toivottavasti sosiaaliset brownie pointsit olivat tuon oksennuksen arvoisia. Hyi saatana, en arvosta.

Miksi minun kannattaisi sinulle linkkejä toimitella? Eihän siitä ole mitään hyötyä, sinä kääntäisit poliisin Iltasanomissa tai Ylen aamutelevisiossa antamat lausunnot päälaelleen ja kertoisit, ettei niissä sanottu juuri niin kuin minä väitin.

Nostan käteni virheen merkiksi ylös ja vetäydyn pois tästä keskustelusta, liian poleemista ja polarisoitunutta minulle.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Jos joku haluaa tarkistaa sen Heil Hitler-kohdan, se löytyy tästä videosta noin 12:00 kohdilta:

https://youtu.be/8vXOR82o2SA?t=11m30s (Youtube)

Heh, onhan tuo aika vaivaannuttavaa. Mulle tulee tuosta lähinnä mieleen, että lähdetty hakemalla hakemaan jotain "ovelaa" perustetta, jotta saadaan natsitervehdys esitettyä lavalla.

edit. Tietysti asian toinen puoli on se, että nämä idiootitko nyt sitten ovat niitä, joita meidän äärivasemmiston mukaan tulee suuresti pelätä... hohhoijaa.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miksi minun kannattaisi sinulle linkkejä toimitella? Eihän siitä ole mitään hyötyä, sinä kääntäisit poliisin Iltasanomissa tai Ylen aamutelevisiossa antamat lausunnot päälaelleen ja kertoisit, ettei niissä sanottu juuri niin kuin minä väitin.

Nostan käteni virheen merkiksi ylös ja vetäydyn pois tästä keskustelusta, liian poleemista ja polarisoitunutta minulle.

Olen tätä teidän väittelyänne seurannut sivusta hetken aikaa ja nyt on jo pakko puuttua. Jos itse ilmoitat, poliisin olleen varoittanut tästä 612-soihtukulkueesta ja kyllä normaali perheenisä pitäisi tämän löytää mediasta ja @SergeiK koittaa näistä varoitteluista tietoa löytää normaaleista medioista ja löydä yhtäkään varoittelua niin, mitä kääntelyä se on? Olisihan se vähintään kohtuullista, että linkittäisit nämä varoittelut, joihin olet niin monesti törmännyt.

Itse koitin myös etsiä iltasanomien sivuilta poliisien varoittelua koskien 612-marssia ja ainut varoittelu oli koskien tätä anarkistien mielenosoitusta. Linkitä nyt edes yksi uutinen niin olisin tyytyväinen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen tätä teidän väittelyänne seurannut sivusta hetken aikaa ja nyt on jo pakko puuttua. Jos itse ilmoitat, poliisin olleen varoittanut tästä 612-soihtukulkueesta ja kyllä normaali perheenisä pitäisi tämän löytää mediasta ja @SergeiK koittaa näistä varoitteluista tietoa löytää normaaleista medioista ja löydä yhtäkään varoittelua niin, mitä kääntelyä se on? Olisihan se vähintään kohtuullista, että linkittäisit nämä varoittelut, joihin olet niin monesti törmännyt.

Itse koitin myös etsiä iltasanomien sivuilta poliisien varoittelua koskien 612-marssia ja ainut varoittelu oli koskien tätä anarkistien mielenosoitusta. Linkitä nyt edes yksi uutinen niin olisin tyytyväinen.

Kuten sanoin, linkityksestä ei olisi hyötyä, vänkäys vain jatkuisi. 612 mielenosoituksesta on uutisoitu mm. Ylen, MTV3:n uutisten ja keskusteluohjelmien yhteydessä sekä mm. iltapäivälehtien toimesta. Näissä uutissa mielenosoitusta on sanottu kansallismieliseksi ja kerrottu mm. Hännikäisen roolista organisaattorina, myös Suomen Sisuun on viitattu. Selailin myös Homman ja Ylilaudan keskusteluja, joiden perusteella järjestäjinä on maahanmuuttokriittisiä ja nationalistisia tahoja. Ja tämähän oli alkuperäinen viestini.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuten sanoin, linkityksestä ei olisi hyötyä, vänkäys vain jatkuisi. 612 mielenosoituksesta on uutisoitu mm. Ylen, MTV3:n uutisten ja keskusteluohjelmien yhteydessä sekä mm. iltapäivälehtien toimesta. Näissä uutissa mielenosoitusta on sanottu kansallismieliseksi ja kerrottu mm. Hännikäisen roolista organisaattorina, myös Suomen Sisuun on viitattu. Selailin myös Homman ja Ylilaudan keskusteluja, joiden perusteella järjestäjinä on maahanmuuttokriittisiä ja nationalistisia tahoja. Ja tämähän oli alkuperäinen viestini.

Omalta osaltani vänkkäys loppuu heti, kun niitä linkkejä näihin kyseisiin uutisiin tulee. Mielestäni on vaan todella raivostuttavaa, että kerrotaan normaalin perheenisän kyllä löytävän uutiset, mutta googlettamalla ei paljoakaan löydy. Mainitset jälleen iltapäivälehdet, joten miksi ihmeessä et sitä linkkiä vaikka niihin pistä. Hommasta ja Ylilaudasta varmaankin löytyy juttua, mutta ei tule ainakaan itselleni heti ensimmäisenä mennä etsimään kyseisiltä sivuilta tietoa. Mitä oikeasti häviät, jos näitä uutisia linkittäisit? Jos se vänkkääminen jatkuu, voit sen jälkeen todeta linkittäneesi uutiset mitä sanoitkin, mutta tällä hetkellä tulee mieleen, että sinä vänkkäät ja muut haluaisivat vaan lähteitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös