Äärioikeisto ja -vasemmisto Suomessa

  • 880 160
  • 8 574
Se on sitten toinen asia, että ei minusta ole järkeä millekään anarkistien järjestämällekään marssille osallistua. Luulen kuitenkin että olisi tosiasioiden venyttämistä väittää kyseessä olevan anarkistimarssi, jonka kaikki osallistujat pitää niputtaa anarkomarkoiksi.

Minä taas olen sitä mieltä, että jos osallistut vaikkapa Suomen Kommunistisen Puolueen aloitteesta järjestetylle marssille, ei kannata ihan hirveästi uhriutua siitä, jos ihmiset tällä perusteella katsovat sinun symppaavan kommunismia. Eikä varsinkaan kannata olla kovin yllättynyt, jos siellä marssilla ihmiset esiintyvät kommunistitunnuksissa, vaikka poliittiset tunnukset teoriassa olisi kielletty. Se toki saattaa pientä kulkijaa hämmästyttää ja kummastuttaa, että miksi äärioikeiston järjestämällä "tunnuksettomalla" marssilla saa pukeutua natsikaulahuiveihin.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Niin eli uhkaustensa tai muun käyttäytymisen perusteella on perusteltua syytä olettaa tai aikaisemman käyttäytymisen perusteella on todennäköistä. Laineen kohdalla ilmeisesti molemmat toteutui. Kun taas Torniaisen tilanne aivan eri, jos hän ei ole etukäteen ilmoittanut internetissä tai muualla hakkaavansa porukkaa. Tietääkseni hän ei ole aiemmin kulkueissa pahoinpidellyt ihmisiä, joten aika mahdoton nähdä, että poliisin mielestä olisi ollut todennäköistä, että hän syyllistyy rikokseen.

Saattaa hyvin olla, että poliisi on asian juuri noin ynnännyt. Se ei kuitenkaan ole edelleenkään varsinainen pointtini (keskustelupalstojen vitsaushan on, että luisutaan helposti sivuraiteelle :), vaan se, että mitenkään perusteettomia eivät myöskään ole joidenkin palstalaisten vaatimukset estää tiettyjen henkilöiden osallistuminen 612-marssille eikä tuommoiset toimenpiteet olisi olleet mitenkään lainvastaisia.

Se on tietysti totta, että viranomaisten vastuu ei ole yksinkertainen tilanteissa, joissa se käyttää valtaa joidenkin ihmisten perustuslaillisten oikeuksien rajoittamiseksi pyrkiessään turvaamaan toisten ihmisten perusoikeuksia.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Lisäksi huomauttaisin, että yllättävän moni sinun vasemmistoon sijoittamistasi kirjoittajista äänestää kokoomusta ja kirjoittelee muutenkin varsin oikeistolaisia mielipiteitä. Veikkaan, että koska itse positioit itsesi virheellisesti poliittiselle kartalla, se johtaa moninaisiin virhetulkintoihin muiden kirjoittajien kohdalla.

Jatkoajan vassarit noudattavat vassarien ikiaikaista taktiikkaa kansalaisjärjestöissä ja nyt somessa. Aiemmin se meni näin: "Amerikan Yhdysvaltain ystävänä minun on todettava, että USA:n tulisi keskustella ponnekkaasti Neuvostoliiton rauhanehdotustuksista, jotta Eurooppaa ei enempää aseisteta". Tavoitteena oli saada omalle sanomalle enemmän vastakaikua, kun sen esittää Amerikan Yhdysvaltain ystävä sen sijaan, että olisi vaan kertonut suoraan olevansa Neuvostoliion NKP:n linjan takana. Se olisi ollut helpompi tyrmätä.

Edellisen vuoksi Itseäni vitut kiinnostaa, mitä joku nimimerkki äänestää. Analysoin ainoastaan hänen tekstejä, jos nimimerkin tekstit kiinnostavat.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Minä taas olen sitä mieltä, että jos osallistut vaikkapa Suomen Kommunistisen Puolueen aloitteesta järjestetylle marssille, ei kannata ihan hirveästi uhriutua siitä, jos ihmiset tällä perusteella katsovat sinun symppaavan kommunismia. Eikä varsinkaan kannata olla kovin yllättynyt, jos siellä marssilla ihmiset esiintyvät kommunistitunnuksissa, vaikka poliittiset tunnukset teoriassa olisi kielletty. Se toki saattaa pientä kulkijaa hämmästyttää ja kummastuttaa, että miksi äärioikeiston järjestämällä "tunnuksettomalla" marssilla saa pukeutua natsikaulahuiveihin.

Osa marssille osallistuneistakin muuten vaikutti somen perusteella olevan vittuuntuneita noihin kaulaliinapoikiin marssilla, kun linja tunnuksettomuusyrityksestä ei pitänyt. Toki harvemmin vaatekappale on ketään potkinut tai syrjinyt, joten hieman erikoista tuokin. Natsi tuskin muuttuu muuksi riisumalla vaatekappaleen tai kaksi. Eivätkä järjestävät natsitahot.

Toki uutisissa voisi "Auto ajoi pyöräilijän päälle" -hengessä lukea "Kenkä halkaisi miehen kallon Helsingissä". Voisi soittaa samalla puhelulla poliisin ja Kielipoliisin paikalle.

****

Päivän erityismaininta Pösilö Trophy menee toki tynkkysille ja muille, jotka kuvaavat salaa lastentapahtumaa paljastaakseen huikean salaliiton. Facebookissa näytti olevan myös foliota käärittynä sen suhteen, että alpakoita ei oikeasti olisi lastentapahtumassa ollut, ja että osallistujien määrä olisi ollut huomattavasti pienempi, koska jossain kuvassa näytti siltä ja se on muutenkin erityisen olennaista.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Et vastannut kysymykseeni.

PS "Kukaan ei varmasti ymmärrä tai hyväksy". Paitsi nuo 3000, joilla olisi helppo työ kieltää kaikkien uusnatsien osallistuminen. Liput, tunnukset, sieghailaukset...

Miten pedofiilit liittyvät tähän asiaan?? Oletko nyt tosissasi sitä mieltä että pedofiili ja äärioikeistolainen on sama asia? Jos olet niin kuinka monta pedoffilia sinä hyväksyt sun kevät purjehdukselle koska äärivasemmisto ja anarkistit ovat samaa paskasakkia kuin äärioikeistokin.

Ja mitäs sitten, kun ne ei käyttäydy asiallisesti?
Vastarintaliike pahoinpitelee sivullisen 6.12.2017 on Vimeo

... ja samaan aikaan alpakkapiireissä palaa iloisesti siniristilippu joulun kunniaksi.
Suomi 100 -nuotio (6.12.2017) on Vimeo

Kovin on hankalaa tämä tolkun eläminen tässä maassa. Joillekin.

Missä tuo pahoinpitely tapahtuu?? Näen ainoastaan tilanteen jossa henkilöä pidellään maassa poliisin tuloon asti. Mistä kaikki alkoi ja miksi, sitä ei näytetä.

Mites sitten tämä tapaus??
Antirasistit pahoinpitelevät sivullisen ihmisen Tampereella - YouTube

Kovin on hankalaa tämä tolkun eläminen tässä maassa, joillekkin. Samaa paskasakkia molemmissa ääripäissä mutta se on kovin vaikeaa joillekkin myöntää.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Veikkaan, että tuolla kadunpätkällä se tapahtuu. Mutta joo, joutuu tässä varmaan taas nolona tuomaan esille sen, että minä olen ollut tuossa liikkeessä aikonani. Ei se silloin kovin poliittinen ollut, vaikka natsi-regaliaa tunnuttiinkin supporteeraavaan myös tuolloin. Viitisen vuotta tukka siistinä ja isot kengät jalassa, mutta olin aika huono natsi siinä mielessä, että mikään väkivallan hakeminen ei juuri kiinnostanut, pikemminkin keikat, hauskanpito ja kuuluminen nuorena ihmisenä johonkin. Se, että hommaan on viime vuosina tullut aimo annos järjestäytymistä ja poliittista teoriaa, niin uskoisin vielä tietäväni miten tässä porukassa heiluvat ajattelee ja käyttäytyy. Se Kellopeli Appelsiini-leffan tyylinen ultra-violencen etsiminen ei ollut vierasta silloin, eikä se ole sitä varmasti tälläkään hetkellä. Mutta jos omalla kokemusperällä sorruin oletuksiin, niin pahoittelut kaikille videossa esiintyville.

Jännä juttu, että toin tuossa postauksessani esille myös anarkomarkojen Suomen lipun päälle "kusemisen" (tamismi) ja koitin sitä kautta ilmaista omaa tolkun meininkiäni, eli sitä, että en nyt kamalasti liputa (no pun intended) kummankaan aatesuunnan puolesta.
 
Viimeksi muokattu:

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä taas olen sitä mieltä, että jos osallistut vaikkapa Suomen Kommunistisen Puolueen aloitteesta järjestetylle marssille, ei kannata ihan hirveästi uhriutua siitä, jos ihmiset tällä perusteella katsovat sinun symppaavan kommunismia. Eikä varsinkaan kannata olla kovin yllättynyt, jos siellä marssilla ihmiset esiintyvät kommunistitunnuksissa, vaikka poliittiset tunnukset teoriassa olisi kielletty. Se toki saattaa pientä kulkijaa hämmästyttää ja kummastuttaa, että miksi äärioikeiston järjestämällä "tunnuksettomalla" marssilla saa pukeutua natsikaulahuiveihin.

Joo, siis tästä olen kyllä samaa mieltä. Itse nyt vain yritän nähdä myös ne motiivit, jotka vievät ei-anarkisteja ja ei-natseja tai edes näiden symppaajia ko. mielenosoituksiin. Esim. se, että me helposti täällä selvitämme mitä tahoja 612-marssin taustalla on, ei tarkoita että joku medianluku- ja tietokoneenkäyttötaidoton hölmö tämän on tehnyt.
 
Esim. se, että me helposti täällä selvitämme mitä tahoja 612-marssin taustalla on, ei tarkoita että joku medianluku- ja tietokoneenkäyttötaidoton hölmö tämän on tehnyt.

Ja sitten löytyy tältäkin palstalta nimimerkki, joka ei osaa lainkaan kertoa, kuka 612-marssia järjestää, vaan toteaa kysymykseen järjestäjien henkilöllisyydestä, että "selvitä itse, jos kiinnostaa". Sama tyyppi on kuitenkin täysin vakuuttunut siitä, että Vastarintaliike siellä taustalla ei ainakaan hääri. Mitä ajatuksia tämä herättää? Sangen loogista, eikö?
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja sitten löytyy tältäkin palstalta nimimerkki, joka ei osaa lainkaan kertoa, kuka 612-marssia järjestää, vaan toteaa kysymykseen järjestäjien henkilöllisyydestä, että "selvitä itse, jos kiinnostaa". Sama tyyppi on kuitenkin täysin vakuuttunut siitä, että Vastarintaliike siellä taustalla ei ainakaan hääri. Mitä ajatuksia tämä herättää? Sangen loogista, eikö?

Varmasti tiedätkin ettei tuo ole minusta loogista saati älyllistä, mutta ihmiset tykkäävät rakentaa omat kuvitelmansa ja pysytellä niissä altistamatta niitä vastakkaiselle informaatiolle. Valitettavasti.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ja sitten löytyy tältäkin palstalta nimimerkki, joka ei osaa lainkaan kertoa, kuka 612-marssia järjestää, vaan toteaa kysymykseen järjestäjien henkilöllisyydestä, että "selvitä itse, jos kiinnostaa". Sama tyyppi on kuitenkin täysin vakuuttunut siitä, että Vastarintaliike siellä taustalla ei ainakaan hääri. Mitä ajatuksia tämä herättää? Sangen loogista, eikö?
Viittasit ilmiselvästi allekirjoittaneeseen ja eiliseen vänkäykseesi 612 soihtukulkueesta. Kyllä minä tiedän tasan tarkkaan sen järjestäjän ja sen sinulle kerroinkin. 612 soihtukulkueen järjesti 612.fi-yhdistys, kerrottakoon se sinulle kertauksen vuoksi kun näyttää jääneen epäselväksi. Sinua tuntuu olevan kiinnostusta ketä sen yhdistyksen takana on niin voit ottaa siitä halutessasi selvää. Minä en sitä sinulle ala selvittämään, voit tuon paskanjauhamisen lomassa tehdä jotain itsekin. Minä en ole missään vaiheessa ollut vakuuttunut, etteikö 612.fi-yhdistyksen taustalla olisi vastarintaliikkeessä toimivia henkilöitä. Päinvastoin pidän hyvinkin todennäköisenä, että heitä on mukana. Korjasin vain valheesi siitä, että vastarintaliike olisi ollut tapahtuman järjestäjä.

Keskustelun osalta kuuluisi hyviin tapoihin, ettei toisen sanomisia vääristeltäisi ja olisi myös kohteliasta tagata keskustelija jonka sanomisia kommentoi. Jos et osaa, käy opettelemassa testiketjussa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Aleksi Pahkala ilmeisesti järjesteli alpakat ja puput tapahtumaa ihan vain koittaakseen estää mielenosoituksen Töölöntorilla.

Yllättyneet käsi pystyyn. Kuten tänäänkin pari kertaa kirjoitin, samanlaista menoa savuverhon suojassa kuten ennenkin. Hyvä sinänsä, että jäi kiinni. Kunpa ihmiset vähitellen oppisivat, että rasmukset, pelit poikki, alpakat ja vastaavat ovat täysin niiden taustalla olevan kovan vihervassarilinjan tai vain vassarilinjan hallussa. Ei todellakaan mikään ole muuttunut. Tunnuksettomina ja näennäisen puolueettomina nämä tahot pyrkivät toteuttamaan ideologiaansa. Tässä tapauksessa se oli laillisen marssin estämisyritys.

Kannattaa myös huomata, miten "hienosti" vassarit ottivat somen ja median haltuunsa alpakoilla. Se oli hyvin organisoitua toimintaa, ja ulottui käytännössä läpi mediakentän. Eikä ihme: kun valehdellaan kunnolla, se on helpompi myydä. Myymistä toki auttoivat vasemistolaiset tai heitä mielellään kuulevat toimittajat kaikissa medioissa. Meni tasan ikiaiksen vassarikäsikirjoituksen mukaan.

Heikki Eskolalle kiitokset siitä, että astui esiin, ja kerroit totuuden. Voin sanoa, että saat turpaasi monin eri tavoin, sillä nämä äärivassarit eivät unohda kielimistäsi.
 
Viimeksi muokattu:

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Aleksi Pahkalan valehtelu paljastui - kirjoitti marraskuussa salaiseen ryhmään, että alpakoiden tarkoitus oli estää 612-kulkue - Suomen Uutiset

Aleksi Pahkala ilmeisesti järjesteli alpakat ja puput tapahtumaa ihan vain koittaakseen estää mielenosoituksen Töölöntorilla.
Mä nauran tuolle idiootille. Kuuluu aivan samaan sarjaan kuin neonatsit jotka pitäisi nussia uudestaan ja sulkea purkkiin. Saataisiinko Pahkala suljettua samaan purkkiin, kiitos? Vuoden paskanpuhuja -palkinto on ainakin voitettu.

Ylen artikkelista pari poimintaa...

Oliko tapahtuman tarkoitus olla vastamielenosoitus 612-kulkuetta vastaan, Aleksi Pahkala?
– Ei pidä muuten ollenkaan paikkansa. Ei tässä väitteessä ole mitään perää.

Kävikö järjestäjillä mielessä, että torilla on kokoontunut itsenäisyyspäivänä useana vuonna peräkkäin 612-soihtukulkue?
– Kaupungilta kerrottiin, että Töölöntori on vapaa. Ei käynyt ilmi, että siellä olisi järjestetty samaan aikaan 612-tapahtuma.

Entä kävikö teillä töölöläisenä mielessä, että Töölöntorilla kokoontuu samaan aikaan myös 612-soihtukulkue?
– Ainakaan minulla ei käynyt mielessä. En jäänyt asiaa ihmettelemään.
 

Tuamas

Jäsen
Olihan tuo nyt päivänselvä asia heti kärkeen, tarkoituksena oli blokata omasta elinympäristöstä epämiellyttävän porukan mielenilmaus.

Nimbyilyä tämäkin, toki olisivat voineet hoitaa homman ihan rehdisti ja motiivit esillä. Nyt menee mediakohun kautta homma vahvasti vituiksi.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Yllättyneet käsi pystyyn. Kuten tänäänkin pari kertaa kirjoitin, samanlaista menoa savuverhon suojassa kuten ennenkin. Hyvä sinänsä, että jäi kiinni. Kunpa ihmiset vähitellen oppisivat, että rasmukset, pelit poikki, alpakat ja vastaavat ovat täysin niiden taustalla olevan kovan vihervassarilinjan tai vain vassarilinjan hallussa. Ei todellakaan mikään ole muuttunut. Tunnuksettomina ja näennäisen puolueettomina nämä tahot pyrkivät toteuttamaan ideologiaansa. Tässä tapauksessa se oli laillisen marssin estämisyritys.

Kannattaa myös huomata, miten "hienosti" vassarit ottivat somen ja median haltuunsa alpakoilla. Se oli hyvin organisoitua toimintaa, ja ulottui käytännössä läpi mediakentän. Eikä ihme: kun valehdellaan kunnolla, se on helpompi myydä. Myymistä toki auttoivat vasemistolaiset tai heitä mielellään kuulevat toimittajat kaikissa medioissa.

Vassari Heikki Eskolalle kiitokset siitä, että astui esiin, ja kerroit totuuden. Voin sanoa, että saat turpaasi monin eri tavoin, sillä nämä äärivassarit eivät unohda kielimistäsi.
Mielestäni on kohtuu huolestuttavaa nämä äärivasemmiston meinignit. Paljon lähempänä nämä ovat sitä natsien touhua, muka oikeutuksineen, kuin näiden klanipäiden touhut. Mites se meni, että jos vaan katselee vierestä ja on hiljaa tms.
Hyvin on nämä fasistit hommiaan hoitaneet, kun jatkuvasti kansa vaan katselee ja ihmettelee. Voin kuvitella että siellä Saksassa oli 1930-luvulla aika samanlainen meno ja se suuri enemmistö oli hiljaa ja ihmetteli.

Toki silloin oli ne asetelmat toisin päin, eli kommunisteja ja demareita jahdattiin, nyt jahdataan näitä muutamia, jotka uskaltaa vastustaa maahanmuuttoa, tai sanoo rajat kiinni ja niitä muutamia oikeasti neonatseja. Historiasta opittu jne.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nimbyilyä tämäkin, toki olisivat voineet hoitaa homman ihan rehdisti ja motiivit esillä. Nyt menee mediakohun kautta homma vahvasti vituiksi.
En usko, että tästä tulee mitään mediakohua. Ei valtamedioilla ole mitään syytä nostaa Aleksi Pahkalan valehtelua esiin, kun edustavat niin vahvasti samaa ideologiaa. Tämä on helppo kääntää vaan niin, että ei tässä ajatuksessa ollut mitään pahaa ja kun tarkoitusperät ovat hyvät, valehtelu onkin sitten median mielestä varmasti ok. Sitähän ne itsekin harrastavat.

Sinänsä olisi kaikkien etu, jos ihmiset tajuaisivat olla lähtemättä tollaisiin 612-soihtukulkueisiin. Kuten @BigRedCat tuossa aiemmin osuvasti kirjoitti, ne kulkueessa olevat ns. tavalliset ihmiset ovat lähinnä vähän hölmöjä/reppanoita, joilla hyvät tarkoitusperät, eivätkä tajua taustalla olevia vaikuttimia.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kannattaa lukea alpakat paljastaneen Heikki Eskolan blogi aiheesta. Löytyy tästä. Siinä kerrotaan, kuinka ihmisiä käytettiin hyväksi, vailla moraalia.

Ja @BlackWolf olen monta kertaa pohtinut, että Suomessa suurimmat riskitekijät ovat jihadistit, äärivassarit ja vihreät ja vasta sitten äärioikeisto. Mutta myönnän, että en tunne jihadistien ja äärioikeiston toimintatapoja juurikaan, mutta äärivassarien sitäkin paremmin. Vaikka erosin jo yli 20 vuotta sitten siitä porukasta, toimintatavat eivät heillä ole muuttuneet. Siksi niistä on helppo kirjoittaa, kun näkee sumutuksen läpi. Valitettavasti en pysty kirjoittamaan samalla tavalla esim äärioikeistosta, koska en ole niihin liikkeisiin koskaan kuulunut. Oletin kuitenkin jo, että organisointi on pitkälti sama kuin äärivassareilla, eli on olemassa erilaisia ns. sisäänheittoliikkeitä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kannattaa lukea alpakat paljastaneen Heikki Eskolan blogi aiheesta. Löytyy tästä. Siinä kerrotaan, kuinka ihmisiä käytettiin hyväksi, vailla moraalia.

Ja @BlackWolf olen monta kertaa pohtinut, että Suomessa suurimmat riskitekijät ovat jihadistit, äärivassarit ja vihreät ja vasta sitten äärioikeisto. Mutta myönnän, että en tunne jihadistien ja äärioikeiston toimintatapoja juurikaan, mutta äärivassarien sitäkin paremmin. Vaikka erosin jo yli 20 vuotta sitten siitä porukasta, toimintatavat eivät heillä ole muuttuneet. Siksi niistä on helppo kirjoittaa, kun näkee sumutuksen läpi.
Olen huomannut ja kaikeasta Putler fobioista huolimatta, arvostan suunnattomasti kun vaivaudut näitä juttuja täällä availemaan. Mielestäni tässä näkyy se suomettumisen historia paremmin kuin missään muussa. Ei vaan suostuta ymmärtämään, että tämän porukan lonkerot on hei tuolla eduskunnassa asti.
 
@BigRedCat tuossa aiemmin osuvasti kirjoitti, ne kulkueessa olevat ns. tavalliset ihmiset ovat lähinnä vähän hölmöjä/reppanoita, joilla hyvät tarkoitusperät, eivätkä tajua taustalla olevia vaikuttimia.

Näin twiittasi kulkuetta seurannut Ylen toimittaja Eero Mäntymaa: Jututin kymmentä tyyppiä. Kaikki juttusille suostuneet sanoivat, että uusnatsit tervetulleita kulkueeseen, ja että kansallissosialismi on pienempi paha kuin EU, maahanmuutto, islam, tai "monikulttuurisuus"
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Luulenpa @BlackWolf että olemme suomettumisesta ja Putinista kovin erimielisiä. Edelleen. Mutta siitä olemme näköjään samaa mieltä, että ääriliikkeistä suurimmat riskitekijät painottuvat jihadistien ja äärivihervassarien joukkoihin. Euroopan tasolla tilanne on samanlainen (2016 Europol), kun kaikista kymmenistä iskuista vain yksi oli äärioikeiston tekemä. Jos otetaan verroksiksi äärivihervassarit ja anarkistit, iskuja tulee Suomessakin jatkuvasti ja ne kohdistuvat omaisuuteen ja aiheuttavat vaaraa ihmisille (mm. bussien polttaminen varikolla, jossa oli ihmisiä).

Meillä on edelleen tapana, että vasemmistolaisesta väkivallasta tai huliganismista ei olla varsinkaan mediassa niin huolestuneita, kuin oikeistolaisesta. Tällä on pitkät perinteet Suomessa. Sen tausta on kokoomuslaisten ja muiden isänmaallisten vainoaminen ja syyttely vielä niinkin myöhään kuin 1960- ja 1970-luvulla Neuvostoliiton vaatimuksesta. Tässä oli mukana niin mediasta isot Helsingin Sanomat kuin YLE ja lähes kaikki puolueet. Oikeistolaisuus on edelleen pahasta, ja siksi sen ääri-ilmiöt nostetaan herkästi esille, mutta vaietaan vasemmistolaisesta puoliterroristisesta toiminnasta.
 
Viimeksi muokattu:

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Suvaitsevaisen raivohulluuden ylipappi Herra Paskoliin näyttää tuon paljastuksen jälkeen jälleen napsun verran entistä tyhmemmältä, näköjään takarajaa ei ole. Täytyy nostaa hattua tuolle Eskolalle, näköjään jollain siellä vasemmistossa on vielä järki päässä. Varmasti tulee saamaan paskaa niskaan lavettikaupalla suvaitsevaisilta tovereiltaan.
 
Heh, ylilaudan wannabe-natsit keittelevät erikeeperpäissään kasaan kummallisen tappajapupu- ja anarkistialpakkakeitoksen ja eikös jatkiksella tavaomaiset tapaukset niele koko roskan ilman kritiikin poikastakaan. Luulis nyt edes vähän hävettävän, mutta se tunne ei kaiketi kuulu natsisymmppajan tunneskaalaan.

Mitä mieltä sinä Anssi olet tästä Cobolin linkkaamasta blogista:
Alpakkagate eli vasemmiston valhe | Capricaseven

Onko se mielestäsi erikeeperpäissään kirjoitettua wannabe-natseilua?
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Täytyy olla oikeasti aivan helvetin tyhmä ihmisoletettu, jos ei osaa vetää yhtäläisyysviivoja tapahtuman, tapahtuman taustahenkilöiden, tapahtumapaikan ja tapahtuman ajankohdan välille. Sitten menee ja uskoo, ettei tällä tapahtumalla ollut taka-ajatuksia.

Ei siinä. Minä ymmärrän tällaiset vastatapahtumaviritykset. Se, että näissä käytetään lapsia hyödyksi, on arveluttavaa. Alaspa ovat maniansa vallassa vajonneet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös