Äärimmäisen vastenmielisyyden äärellä

  • 108 479
  • 440

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Tästä Lilon mällitahrasta tuli mieleen, että voisikohan sellainen tilanne olla mahdollinen, jossa kys.vajakki jää ilman rangaistusta fb-kirjoittelustaan - jotka voisi olla tapauksen tutkinnan uudelleen avaamisen tai itsessään tuomion arvoisia - sen takia, että niitä kirjoitellaan tekaistun nimen alla? Itse en tiedä, mitä laki moisesta sanoo, mutta eipä tollainen konkluusio kuitenkaan yllättäisi.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Tämä on väärä ketju, mutta itse en lähtisi näin jyrkästi toteamaan, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Jos täällä kerran vain kukin on, niin miksi minä olen minä, vuonna 1982 syntynyt miespuolinen henkilö, joka kannattaa IFK:ta. Mikä vaikutti siihen, että minun "sieluni" tai persoonani päätyi juuri tähän kroppaan joka minulla on.

Perimä ja ympäristö siihen vaikuttivat.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Se johtopäätös, mikä voidaan tehdä ympäristön valtavasta vaikutuksesta rikollisuuteen, on että meidän tulisi tehdä siitä ympäristöstä mahdollisimman paljon sellainen, joka minimoisi rikollisuuden (tyystinhän sitä ei ole mahdollista kitkeä pois). Voi myös olla, että ympäristötekijät ovat pääasiallisessa vastuussa, jonkin yksilön kehityksestä (vaikka yksi tuhannesta kasvaisikin Kokoomusta äänestäväksi veronmaksajaksi) niin tämä henkilö on joka tapauksessa kasvanut niin kieroon, ettei häntä ole soveliasta vapauttaa yhteiskuntaan. Tällöin voisi kuitenkin säästellä sitä moraalista ylemmyyttään tälläistä henkilöä kohtaan, koska tuskin olisi itsekään se yksi tuhannesta, joka vastaavista olosuhteista pelastaisi itsensä.

Ylipäänsä nämä sadististen ja brutaalien rangaistuksien vaatijat eivät jätä itsestään kovin ihanteellista kuvaa. Primitiiviset rangaistukset ja yhteiskunnan yleinen moraalinen vajavuus tuntuvat melkoisen hyvin korreloivan toisensa kanssa, joten pitäisi olla hieman varovainen, ehkä, vaatiessaan jotain keskiaikaisia kidutusrangaistuksia palautettaviksi.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Hifkin kannattamisesta voi myös kasvaa pois - tilanne ei missään tapauksessa ole toivoton.

Siihen näköjään toimistolla tähdätään. Tiettyihin asioihin tietysti perimä ja ympäristö vaikuttavat, joten sen suhteen oli huono ottaa esimerkiksi IFK-fanius.
Kuten tietenkin ymmärsitte, niin tarkoitus oli pohtia sitä miksi minä olen minä enkä esimerkiksi se joku toinen samana päivänä syntynyt. Tai vuotta aiemmin.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Kevan johtaja Merja Ailus on äärimmäisen vastenmielinen tapaus, puistattaa koko akka. On vielä kaiken lisäksi ulkonäöltään todella hirveä paketti. Hyh, mitä paskaa.
IS:n uusin uutinen.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Kevan johtaja Merja Ailus on äärimmäisen vastenmielinen tapaus, puistattaa koko akka. On vielä kaiken lisäksi ulkonäöltään todella hirveä paketti. Hyh, mitä paskaa.
IS:n uusin uutinen.

Jos liksat ja luontaisedut ole kohdallaan, niin emme saa päteviä henkilöitä johtajiksi... vai miten se oli?

Voi vain kuvitella kuinka kalliiksi ne Aliuksen poliittisin perustein ohittamat pätevämmät hakijat olisivat tulleet.

*helvetillinen liuta sekalaisia hymiöitä*
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joo tää Ailus on melkoinen tapaus. Sehän lähtee vielä ja ilman erorahaa, en ymmärrä mikä tässä kestää.

Erityisesti minua vitutti tämä:
Hän sanoo olevansa pahoillaan etuihin liittyvästä kohusta.

Minua vituttaa yleensäkin, kun tötöilijä pyytää anteeksi aiheuttamaansa mielipahaa tai jotain muuta paskaa, sen sijaan että pyytää anteeksi sitä itse tötöilyä, mutta tässä tämäkin on viety aivan uudelle tasolla; Ailus pahoittelee kohua. Mitä tuo edes tarkoittaa? Se ainakin on ihan selvää, että omasta mielestään hän ei ole tehnyt mitään väärää, kunhan nyt on pahoillaan lmedian aiheuttamasta kohusta.

Olen tästä asiasta tainnut aiemminkin avautua. Mihin on kadonnut kunnon anteeksipyyntö? Onko se niin vaikea sanoa, eihän sitä edes tarvitse tarkoittaa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
No niin, Knockout-peli alkaa saada odotettuja käänteitä:

Knockout Game Turns Deadly: 60 Year Old Woman Shoots and Kills 2 Teens After Being Punched | News

Teen Playing The Knockout Game Gets Shot Twice By Victim - YouTube

Linkit uutiseen aiheesta ja Youtubeen.

Videon lopussa esiintyvä janari kiteyttää hyvin selkeästi koko homman.

Linkkejä katsomatta tuntuu siltä, että sitä saa mitä tilaa, jos teini-idiootti lähtee jotain Knockout-peliä pelaamaan ja pahoinpitelemään viattomia ihmisiä. Joskus voi sitten uhri pistääkin vastaan ja puolustaa itseään tosimielellä, ja se on täysin oikein. Sääli, ettei Suomessa saa itseään puolustaa oikein muuten kuin heittäytymällä maahan makaamaan ja tarjoamalla mahaansa potkittavaksi, muuten tulee syyte ja sakot.

Arvostan sikäli jenkkilän perinteitä, että siellä 60-vuotias vanhusnainenkin voi hakea ja saa hakea turvaa käsiaseista eikä hänen tarvitse elää vanhuuttaan jatkuvassa pelossa ja odottaa, milloin joku kusipäinen nulikka päättää taas tulla hakkaamaan videokicksiensä saamisen toivossa. Luoti päähän ja toinen perään - se ainakin opettaa Knockout-kakaraa käyttäytymään.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
No niin, Knockout-peli alkaa saada odotettuja käänteitä:

Knockout Game Turns Deadly: 60 Year Old Woman Shoots and Kills 2 Teens After Being Punched | News

Teen Playing The Knockout Game Gets Shot Twice By Victim - YouTube

Linkit uutiseen aiheesta ja Youtubeen.

Videon lopussa esiintyvä janari kiteyttää hyvin selkeästi koko homman.
Glock-out-game!

Vähemmän yllättävää on se, että verrattuna häpeälliseen Zimmermann-uutisointiin, media istuu nolona hiljaa, kun kaikilla knock-out -pelaajilla on suojaväri ja kaikilla knock-out-uhreilla on se kuuluisa taakka.

Ja vielä erityismaininta 60-v mammalle, joka pudotti kaksi ihmiskuonaa viidellä laukauksella, liikkuviin maaleihin!

muaddib
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Glock-out-game!

Vähemmän yllättävää on se, että verrattuna häpeälliseen Zimmermann-uutisointiin, media istuu nolona hiljaa, kun kaikilla knock-out -pelaajilla on suojaväri ja kaikilla knock-out-uhreilla on se kuuluisa taakka.

Ja vielä erityismaininta 60-v mammalle, joka pudotti kaksi ihmiskuonaa viidellä laukauksella, liikkuviin maaleihin!

muaddib

Viisi laukausta päähän riittää! Harvinaisen vastenmielistä touhua koko knockout leikkiminen. Toivottavasti ihmiset ottavat tästä rohkeasta rouvasta mallia ja jatkossakin saa lukea moisia uutisia.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Hyi saatana (Linkki Iltalehden juttuun Alavuden kehitysvammaisen miehen surmasta). Loppujen lopuksi ihminen on näissä hommissa pahempi kuin eläimet. Ne kun yleensä tappavat vain syödäkseen tai kokiessaan tulleensa uhatuksi, eivät huvikseen. No okei, meidän kissa tappaa huvikseen päästäisiä ja muita pieneläimiä mutta siihenkin (kai) liittyy jonkinlainen tarve treenata metsästystaitoja.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Hyi saatana (Linkki Iltalehden juttuun Alavuden kehitysvammaisen miehen surmasta). Loppujen lopuksi ihminen on näissä hommissa pahempi kuin eläimet. Ne kun yleensä tappavat vain syödäkseen tai kokiessaan tulleensa uhatuksi, eivät huvikseen. No okei, meidän kissa tappaa huvikseen päästäisiä ja muita pieneläimiä mutta siihenkin (kai) liittyy jonkinlainen tarve treenata metsästystaitoja.

Niin sairas juttu ( taas vaihteeksi ). että oikeesti kuvottavaa lukea.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Niin sairas juttu ( taas vaihteeksi ). että oikeesti kuvottavaa lukea.

Lisäkuvottavuutta tuo se, että toiselle tekijöistä vaaditaan elinkautisen sijaan 12 vuoden tuomiota. Koska hän on alaikäinen, niin hän istuu siitä vain kolmanneksen eli neljä vuotta. Eli kaveri on ulkona ja vapaana jatkamaan samaa rataa ennen kuin hän täyttää 22 vuotta. Jos hän ei jää kiinni kolmeen vuoteen, niin sen jälkeen hän on taas kerran ensikertalainen kun seuraava tuomio tulee ajankohtaiseksi.

Se, mikä ennen oli Kellopeliappelsiinin kaltaisten tulevaisuuteen sijoittuvien dystopioiden ääri-ilmiö, on nykyään suomalaista arkipäivää.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Lisäkuvottavuutta tuo se, että toiselle tekijöistä vaaditaan elinkautisen sijaan 12 vuoden tuomiota. Koska hän on alaikäinen, niin hän istuu siitä vain kolmanneksen eli neljä vuotta. Eli kaveri on ulkona ja vapaana jatkamaan samaa rataa ennen kuin hän täyttää 22 vuotta. Jos hän ei jää kiinni kolmeen vuoteen, niin sen jälkeen hän on taas kerran ensikertalainen kun seuraava tuomio tulee ajankohtaiseksi.

Tässä päästään taas yhteen epäkohtaan suomalaisessa lainsäädännössä. Minun mielestäni myös alaikäisille pitäisi olla mahdollisuus langettaa elinkautinen vankeusrangaistus.
Esimerkiksi niin, että murhasta voisi olla palkkiona kahdestatoista vuodesta elinkautiseen, täysi-ikäisille vain elinkautinen.
Tietenkin aikuinenkin voi saada vuosituomion murhasta, mutta tällöin on pitäny ollut alentuneesti syyntakeinen tekoon.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Tässä Alavuden tapauksessa lienee kyse ihan vain siitä (suomalaiseen) oikeuskäytäntöön liittyvästä, taloudellisiin seikkoihin perustuvasta taka-ajatuksesta, että rehabilitaatio on ensisijainen vaihtoehto. Tässä mielessä varsinkin nuoren ihmisen pitäminen telkien takana kuluttaa verovaroja "turhaan", vaikka kyse olisikin tyhmyydestä jota ei voida parantaa. Aika saattaa henkisen kasvun kuitenkin luonnollisia teitä suorittaa mihin kaiketi luotetaan. Ruohonjuuritason kansalaismoraalia saa toki heitellä ilmoille kuten haluaa, muttei se välttämättä ilmennä kuin kirjoittajansa alkukantaista vihaa.

Alleviivattakoon, ettei tämä ole mielipiteeni vaan vain jonkinlainen mutulla tuotettu päätelmä.
 

LannyMc

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kyllähän nuo kaikki paska-aviisit kuten Seiska ja Hymy ovat tämän ketjun kamaa. Varta vasten rahallisesti avitetaan näitä "kuumimpia julkkiksia" ylläpitämään omaa päihderikasta elämäntapaansa ja saadaan komeat lööpit jokaisesta sekoilusta. Matti Nykänen on elävä esimerkki Seiskan toiminnasta, ja silloin kun meno oli todella kovaa niin ei Seiskan puolelta ainakaan jarrua oltu painamassa.

Viimeisin ja (ilmeisesti) vähemmän elävä esimerkki on toinen Tukiaisten siskoksista, joille varmasti on työnnetty rahaa ja kustannettu ties mitä reissuja lööppien toivossa. No nyt on lööppejä kun toinen heitti veivinsä. Ensimmäisten joukossa sitten ollaan surkuttelemassa edesmenneen riipaisevaa kohtaloa ja työnnetään ulos kyynelten täyttämiä otsikoita jne. Hyi vittu että on kuvottavaa toimintaa.

Totta kai ihmisillä itsellään on viime kädessä päätösvalta omasta elämästä ja toiminnastaan, mutta että riippuvuuksien kanssa painiville ihmisille työnnetään rahaa ettei sekoilu ja jutut lopu, niin on jo aika vitun käsittämätöntä. Kohtalaisen kaksinaamaista toimintaa. Älyäisivät edes hävetä.
 
Kyllähän nuo kaikki paska-aviisit kuten Seiska ja Hymy ovat tämän ketjun kamaa. Varta vasten rahallisesti avitetaan näitä "kuumimpia julkkiksia" ylläpitämään omaa päihderikasta elämäntapaansa ja saadaan komeat lööpit jokaisesta sekoilusta. Matti Nykänen on elävä esimerkki Seiskan toiminnasta, ja silloin kun meno oli todella kovaa niin ei Seiskan puolelta ainakaan jarrua oltu painamassa.
Kun jonkun räkälöitä kiertävän proge- tai punkbändin alkoholisoitunut kitaristi kuolee kolmekymppisenä vastaavanlaiseen elintapaansa, niin hänestä tulee välittömästi legenda, päihteiden pitkään jatkunutta väärinkäyttöä pidetään luonnollisena osa tällaisen suuren taiteellisen persoonan sielunmaisemaa, ja nyt vain kävi näin. Kukaan ei kyseenalaista mitään eikä syytä ketään.

Mutta kun räkälöitä kiertävä alkoholisoitunut keskivertoa hitaampi pissis kuolee kolmekymppisenä mediajulkisuuden mahdollistamaan elintapaansa, niin se on median syytä, kun säälittävää alkoholistia menivät vielä pinnalla pitämään, vaikka kaikin keinoin yrittivät tukiaiset mediasta poissa pysyä.

En minä tästä syyttävää sormea voi viestinviejän suuntaan osoittaa, näitä eri kokoisia ja näköisiä paskalehtiä kun kuitenkin lukee säännöllisesti yli puoli miljoonaa suomalaista.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
harto, mielestäni allegoriasi on osaltaan toki paikkaansa pitävä, mutta harvemmin nuo räkälöissä kiertävät proge- tai punk-rokkarit on roskalehtien saalista, koska eivät samalla tavalla kiehdo uteliasta yleisöä. Eli kyllä mielestäni on tietyissä tapauksissa ihan oikein kyseenalaistaa tiettyjen aviisien moraali ja taipumukset ruokkia joidenkin itsetuhoisuutta.

Toki viime kädessä ihminen itse on oman kohtalonsa herra ja päättää vetääkö jotain tabuja ja viinaa sekaisin tai erikseen ja sekoilee julkisesti ja huoraa mediassa. Yhtä kaikki onhan se nyt selvää, että tietyt instanssit elää tuollaisilla itsensä kanssa hukassa olevilla persoonilla ja eivät ainakaan sitä tilaa paranna.

Julia Tukiaisen kohdalla ei nyt voi tietää mistä on kyse ja mitä on tapahtunut. Voidaan vain arvailla. Se nyt on selvää, että hirveä jeesustelu tästä syntyy, varmasti niidenkin taholta jotka on aikanaan olleet mukana nauramassa ja pilkkaamassa.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Se nyt on selvää, että hirveä jeesustelu tästä syntyy, varmasti niidenkin taholta jotka on aikanaan olleet mukana nauramassa ja pilkkaamassa.


Seiska-lehti lienee jo soittaneen ja tarjonneen maksavansa kaikki hautajaiskustannukset. En kertakaikkiaan voi uskoa, että heillä olisi mitään moraalia näissä asioissa. Vielä vähemmän ymmärrän sitä, että ihmiset ihan oikeasti maksavat noista lehdistä. Tälläkin palstalla on todennäköisesti vähintäänkin satoja, jotka maksavat säännöllisesti tuota paskaa.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
2v lapsen heitteillejättö vajan taakse pakkaseen ja sen jälkeen itsensä tappaminen.

Luojan kiitos lapsi löytyi ennen kuin menehtyi. Vastenmielisyys kääntyi tässä päivän positiiviseksi.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Russofiili taiteilija, Sami Hyrskylahti.

Hyrskylahti oli itselleni uusi tuttavuus, esiintyessään tänään YLEn suuressa Venäjä-illassa.

Hän osoittautui tyhmäksi, mutte etenkin sivistymättömäksi ihmiseksi.

Tämä ei vielä riitä äärimmäiseen vastenmielisyyteen - onhan maailma täynnä tyhmiä ihmisiä - jota tunsin häntä kohtaan vasta ohjelman lopussa:

aivan lopussa läsnäolijoille jaettiin ruusut ja studiossa piipahtaneen, arvokkaasti, ryhdikkäästi ja asiallisesti käyttäytyneen sotaveteraanin saadessa oman kukkasensa, tokaisi Hyrskylahti eetteriin: tappajalle ruusu.

Minä olen kunnioittanut maamme veteraaneja aina, oli kyseessä vasemmistolainen duunari tai pohjanmaalainen talonpoika. Hyrskylahden kommentti puistatti minua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös