No esimerkiksi tuo Steelersin tapa poseerata erityisen moraalisena jenginä on ollut huvittavaa. Cedrick Wilsonille oli ok antaa potkut tämän hyökättyä ex-tyttöystävänsä kimppuun, mutta James Harrison saa huippupelaajana löydä tyttöystäväänsä ihan rauhassa. En tarkoita, että Harrisonille olisi pitänyt potkut antaa, mutta tekopyhää Rooneyltä yrittää selitellä asiaa johonkin uskonnolliseen rituaaliin vedoten. Myös Santonio Holmes on saanut rikkoa lakia, koska on hyvä pelaaja. Tuollaisten tapausten jälkeen oli mielestäni typerää ja alhaista leikkiä jonkinlaista moraalinvartijaa Wilsonin tapauksessa.
Aha. Steelersillä on kyllä hyvin vähän ollut ylipäätään näitä ongelmapelaajia, ainakaan sinä aikana mitä itse olen joukkuetta seurannut. Muistaakseni eikös Wilsonin tapaus sattunut aikajanalle ensimmäisenä. Hänhän oli jo muutenkin aika liipaisemella, että lentääkö joukkueesta ulos vai ei. Harrisonin tapauksessa ainakin kaikki syytteet peruttiin, ja hän selvisi tuosta jollain yhteiskuntapalvelulla tai vastaavalla. Joten ei häntä kyllä olisi mistään muustakaan joukkueesta ulostettu näiden tapahtumien takia. Ja Holmeshan nimenomaan penkitettiin yhden ottelun ajaksi, koska hänen pelättiin häiritsevän joukkueen keskittymistä. Hänenkään kohdalla nuo pidätykset eivät johtaneet mihinkään oikeudellisiin jatkotoimiin, vaan syytteet peruttiin. En nyt muista miten Wilsonin kohdalla lopulta oikeudessa kävi, mutta se että Wilson potkittiin joukkueesti pois kentän ulkopuolisten juttujen takia ja Harrisonia ei, ei kyllä riitä mulle syyksi alkaa väittämään Steelersiä jotenkin tekopyhäksi organisaatioksi. Kaiken kaikkiaan näitä ongelmia on Steelersin kohdalla paljon vähemmän kuin monen muun joukkueen kohdalla, joten aika kaukaa haettua mun mielestä tällaiseen tarttua. Ja en tiedä mitä tarkoitat tuolla "poseerata erityisen moraalisena jenginä". Tuollaista en kyllä ole havainnut.
Tämän lisäksi Steelersillä oli lääkärinä vielä pari vuotta sitten joku HGH-tyyppi. Tässä ei välttämättä mitään sen isompaa lopulta ole taustalla, mutta kummasti Steelers yrittää hyssytellä itselleen kiusallisen aiheen pois julkisuudesta.
Tällaisesta ei kyllä ole mitään hajua mulla joten en osaa kommentoida mitään. En tiedä mitä siellä on hyssytelty, mutta tuskinpa sitä mikään jengi tuollaisesta julkisuudesta tykkäisi.
Yksi lisäsyy (ikään kuin niitä tarvittaisiin) toivoa Steelersin häviötä on se, että joukkue on mielestäni "velkaa" yhden SB-voiton tuon 2005 kauden Super Bowlin surkean tuomaritoiminnan vuoksi.
Tämä nyt on mun mielestä kyllä jo niin lapsellinen peruste, että eipä tuollaiseen nyt oikein voi kommentoida mitään.
Itse organisaation sijaan fanit ovat kuitenkin suurimmaksi osaksi Steelersin ylimielisyyden lähde. Ei joukkue tuolla osastolla mikään Cowboys sentään ole, mutta lähellä kyllä. Aivan jokaisella joukkueella on toki ääliökannattajansa, mutta Steelersillä näitä melskaajia tuntuu olevan uskomaton määrä muihin verrattuna. Toki kannattajia on muutenkin enemmän, kuten bandwagon-suosikille sopii. Tällä palstalla asia ei tietenkään ole ongelma.
Tämäkin kyllä viuhuu ohi multa ja pahasti. En ole ikinä Steelersin kotipeleissä käynyt joten tästäkään ei omakohtaista kokemusta ole. Mutta kaikki mitä olen Steelers-faneista lukenut, on ollut positiivista. Kaikissa fanivertailuissa he sijoittuvat aina kärkipäähän ja positiivisina seikkoina mainitaan aina asiantuntevuus ja hyvä käytös. Enhän minä voi tietää, että pitääkö tämä paikkansa, mutta jos tällaista tekstiä saa monesta eri lähteestä lukea, niin kyllä siinä silloin aika helposti alkaa näitä juttuja uskoa. Mistään en ole lukenut/kuullut, että Steelers-fanit olisivat jotenkin poikkeuksellisen ylimielisiä ja huonosti käyttäytyviä. Päinvastoin, ymmärtääkseni yksiä arvostetuimpia ja pidetyimpiä faniryhmiä mitä löytyy, näin olen siis lukenut. Eivätkä nämä ole olleet mitään Steelersin fanisivujen juttuja, vaan SI.comin ja vastaavien ainakin lähtökohtaisesti puolueettomia artikkeleja. Toki kaikista faniryhmistä ääliöitäkin löytyy, mutta en tiedä miksi näitä Steelersin leiristä löytyy mielestäsi "uskomaton määrä muihin verrattuna". En sitten tiedä puhutko jostain netin englanninkielisten keskustelufoorumien kirjoitteluista, niitä en ole seurannut enkä niistä mitään osaa sanoa.
PS. Tottakai käytin värikynää noissa Steelers-Cardinals vertailuissa. Tarkoitus oli leikkimielisesti yrittää lobata satunnaiskatsojia Steelersin puolelle.