Heroes

• 5 776
  • 31

Slammed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canada, Canucks, Kärpät ja London Knights
Päätin avata aiheen sarjasta nimeltä Heroes, tätä sarjaa on tullut yksi kausi Amerikassa NBC:ltä ja on jo saavuttanut suuren suosion.

Sarja käsittelee tiettyä määrää henkilöitä jotka asuvat Amerikassa tai Japanissa, heitä kaikkia yhdistää yksi asia, heillä on jokin erityinen kyky.
Nyt roolinimiä paljastamatta voin sanoa että esimerkiksi yhdelle on kyky pysäyttää aika ja matkustaa ajassa, ja yhdellä toisella on kyky olla vahingoittumatta. Näitä henkilöitä on jonkin verran eikä varmastikaan näkynyt kaikki tuossa ensimmäisessä kaudessa.

Tavalla tai toisella he tulevat toisiaan vastaan tietämättä siitä että on oikeasti jokin muu kuin joka omaa erityisen voiman.

Viime viikolla päättyi ensimmäinen kausi Amerikassa.

Maikkari on ostanut kyseisen sarjan esittämisoikeudet Suomessa ja olen täysin varma että sarjasta tulee yhtä iso hitti kuin Amerikassa,mutta pienemmässä mittakaavassa tietenkin. Luulen että syksyllä alkaa sarja pyörimään täälläpäin, kenties tiistaina 20-22 välisenä aikana.

Jos on joitakin henkilöitä täällä jotka ovat katsoneet kyseistä sarjaa, niin olisitteko kilttejä ja jättäisitte yksittäiset tapahtumat spoilaamatta, ihan tulevaisuutta ajatellen.

Tämä on ensimmäinen aloittamani aihe Jatkoajan palstalla ja toivon että täyttää kriteerit.

brendadervin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas, Ilves, hcbat
Heroes oli ehkä Dexterin ohella eräs positiivisimmista yllättäjistä mitä tuli syksyn uusiin sarjoihin ja jälleen Canal+ oli hereillä. Ensi keskiviikkona tuleva jakso näyttäisi olevan numero 17 joten ensimmäistä kautta ei senkään puolella ole enää montaa jäljellä. Ainoa todella positiivinen puoli enemmän tai vähemmän järkyttävässä viiveessä rapakon takaiseen lähetystahtiin on taukojen puuttuminen. Vaikkei premissi innostaisi ja 'sarjakuva' elokuvat aiheuttavat pahoinvointia kannattaa sarjalle antaa edes mahdollisuus.

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Vaikkei premissi innostaisi ja 'sarjakuva' elokuvat aiheuttavat pahoinvointia kannattaa sarjalle antaa edes mahdollisuus.
Nimenomaan. Olin todella skeptinen kun kuulin sarjasta ja vielä silloinkin kun katselin Heroesin ensimmäisen jakson. Fiilikset olivat mallia " no jes, supersankarimeininkiä, eikö ne yhtään omaperäisempää keksinyt?" Mutta kun muutama jakso oltiin menty eteenpäin, olin totaalisen koukussa.

Erittäin hienosti toteutettu sarja ja voi kyllä suositella.

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kaikki jaksot katsottu ja 2. tuotantokautta odotellaan. Todellakin loistava ja koukuttava sarja. Itsellänikin oli niin että pari ekaa jaksoa olivat vähän niin ja näin.. sitten 3 tai 4 jakson aikana tajusin olevani ihan koukussa tähän sarjaan.
Suosittelen.

Käräppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Calgary Flames
Itsekin totaalisen koukussa tähän sarjaan. Olen katsellu Canal+:lta näitä jaksoja ekasta jaksosta asti ja parin ekan jakson jälkeen vaan ei oo voinu jättää väliin. Montako jaksoa tässä ensimmäisessä tuotantokaudessa on?

Andy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samoin kävi itselle, ekat pari jaksoa eivät vielä hirveästi iskeneet ja varsinkin eräs japanilainen kävi suorastaan hermoille, mutta onneksi tuli kuitenkin tuijotettua kolmas ja neljäskin... sen jälkeen oli koukku syvällä kitusissa ja season finalen odottelu tuntui pitkältä. Tuo viimeinen jakso ei toisaalta sitten ollut niin hyvä kuin olisin toivonut, ehkä odotukseni tosin kasvoivat jo epärealistisiksi.

Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Dexterin ensimmäinen kausi (12 jaksoa) oli timanttinen, mutta Heroes lässähti mielestäni todella pahasti viimeisen kymmenen jakson aikaina. Myös 24 ja Prison Break floppasivat loppukaudesta, mutta Heroes oli näistä heikoin. Liikaa jaksoja ja liian vähän kunnollista materiaalia.

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
23.

Aluksihan puhuttiin, että viimeinen jakso olisi tuplapitkä, muttei sitten kuitenkaan ollut. Mistäköhän nuo huhut lähtivät edes liikkeelle?

Viimeinen jakso ekalla tuotantokaudellahan näytti ikäänkuin 2 kauden jakson alun. Ehkä siitä lähtenyt huhu liikkeelle. Saakeli kun tulee pitkä odotus ennenkuin uusia jaksoja tulee.

Laama

Jäsen
Dexterin ensimmäinen kausi (12 jaksoa) oli timanttinen, mutta Heroes lässähti mielestäni todella pahasti viimeisen kymmenen jakson aikaina. Myös 24 ja Prison Break floppasivat loppukaudesta, mutta Heroes oli näistä heikoin. Liikaa jaksoja ja liian vähän kunnollista materiaalia.

Itse olen täysin erimieltä heroesin loppukaudesta. Pieni lässähtäminen tosin myös mielestäni tapahtui siinä jaksojen 10-15 välillä, mutta jaksot 17-22 taas olivat käsittämättömän kovia. Finaali tosin oli pini pettymys mutta tässä taisi käydä niin että edelliset jaksot nostivat odotukset liian korkealle. Finaalikin oli tosin asteikoilla neljästäkymmeneen 8, että ei sekään huono ollut.

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC

Itse taas kyllästyin Dexteriin jo ennen ensimmäisen kauden loppua, vaikka jaksoja oli selvästi vähemmän kun Heroesissa. Lopetin Dexterin katsomisen kesken. Heroesia tulee tuijotettua edelleen.

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Aivan loistosarja, vihdoin jotain uutta eikä 24-sarjan tyylistä äksöniä. Canalilta seuranneena 16 jaksoa takana ja loppua odotellen.

Mitenkä muuten yleensä näiden dvd-boxien kanssa, eli siis kun syksyllä alkaa 2. kausi Heroesia niin milloinkahan on mahdollista saada boxi ostettua, onko kokemuksia? Olisi nääs mukava katselal monta jaksoa putkeen, ärsyttää se vkon odottelu aina.

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Niin, onko kenelläkään tietoja vielä, että milloin toinen kausi alkaa?

Itsehän "jouduin" menemään sarjan jenkkien aikataulussa, kun tuota Canal+:saa en ollut vielä hommannut. Tosiaankin todella koukuttava sarja, vaikka tosin finale olikin pienoinen pettymys. Mutta hienon sarjan ovat kyllä amerikan pojat jälleen värkänneet!

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Niin, onko kenelläkään tietoja vielä, että milloin toinen kausi alkaa?

24.9.

Täytyy kyllä sanoa että vaisusta season finalesta huolimatta Heroes iskee tämänhetkisistä tv-sarjoista melkeinpä parhaiten. Hieno, persoonallinen sarja, josta varmasti tulee hitti kun se Suomen huonoimman tv-kanavan ohjelmistoon syksyllä saapuu. Innolla odotan kakkoskautta, sillä tämän sarjan takana taitaa olla sen verran luovaa väkeä että mitä tahansa voi olla luvassa.

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Itsekin olen katsellut sarjaa. Tällä hetkellä tuossa vieressä pyörii jakso nro 22. Hyvä sarja, ja uskomattomia koukutuksia löytyy jatkuvasti. Varsinkin kun tajuaa sen, että miten hahmot liittyvät toisiinsa niin mainiosti.

Tuo japsijamppahan on loistava, vaikka Andy dissasi sitä. Ainakin jos puhutaan samasta. Hahmot ovat muutenkin niin erilaiset, että sekin tekee sarjasta hieman erilaisen. Eivät ole kaikki samasta puusta veistettyjä.

Andy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuo japsijamppahan on loistava, vaikka Andy dissasi sitä. Ainakin jos puhutaan samasta. Hahmot ovat muutenkin niin erilaiset, että sekin tekee sarjasta hieman erilaisen. Eivät ole kaikki samasta puusta veistettyjä.

Tarkoitin, että tuo samainen japsikaveri oli niissä ensimmäisissä jaksoissa äärettömän ärsyttävä. Mutta kuten muutkin hahmot, tuokin kehittyi jatkossa ja oli oleellinen osa tarinaa. Yritinkin siis vain sanoa, että vaikka se tyyppi käy alussa hermoille, ei sarjaa kannata sen takia jättää kesken.

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Mielestäni Heroesille voitaisiin avata sitten toinen ketju jossa voitaisiin keskustella tapahtumista ns. Amerikan ajassa. Itse olen tuon ensimmäisen tuotantokauden katsonut ja tämä sarja koukuttaa pahemmin kuin esim. paljon kehuttu Prison Break. Lisäksi sarjassa on muutama todella mielenkiintoinen hahmo, varsinkin Hayden Panettiere kiinnostaa minua kovasti ;)

Yö-Orava

Jäsen
Yökkis ilmottautuu myös Heroesia tiukasti seuraavaksi "faniksi". Kyseessä onkin oikeastaan ensimmäinen seuraamani hehkutettu suursarja (Lost ei hotsittanut yhden kauden perusteella, Prison Break jäi avausjakson jälkeen aikataulusyistä väliin, jne.), joka onkin koukuttanut sitten oikeen kunnolla. Ite kattelin sarjaa yli puoleen väliin Canalilta ja parin jakson jäätyä väliin siitä etiäppäin sitten koneelta, aaaaaaand now it's two to go! En tiiä onko se hienot juonikuviot, tietyt sarjakuvamaiset elementit, musiikki vai näiden yhdistelmä mutta usein varsinkin jaksojen loppupuolella kylmät väreet kipittelee selkäpiitä pitkin ja oletettavasti näin on myös jollain muilla katsojilla?

Ei kyllä Maikkarilta varmaan pahemmin tuu seurattua joo, mutta itekseenhän tossa on jossain vaiheessa tiivis uusintakatselukierros järkättävä. :P

www.divxfinland.orgista tekstityksiä jos joku koneelta katseleva kaipailee, varmaan monille tuttu sivusto.

PS. Heroesta vai Heroesia? :P Taitaa olla jälkimmäinen juu...

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Jooh sarjaa katsellaan innolla. Tekstejäkin tullut siihen väsättyä :) Maikkari näyttää sarjan syksyllä.

Bats

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Ässät, UFC
Minusta Heroes alkoi lapsellisesti, mutta jatkuvasti on parantanut otettaan. Juonen kehittyessä parantanut kuin sika juoksuaan. Huomattavia yhtäläisyyksiä X-menien kultaisen, Chris Claremontin kirjoittaman 80-luvun kanssa. Seuraan aktiivisesti Canal+:lta. Upeata, että teknisesti kaikki on nykyään mahdollista realistiselta näyttävään toteutukseen.

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Erittäin koukuttava sarja, toista tuotantokautta odotellessa.

Minulla oli ensimmäisten jaksojen kohdalla sellainen tunne, että tämähän on vallan paska sarja, mutta onneksi meininki muuttui täysin, niinkuin sarjoissa yleensä.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuo kyseinen sarjahan alkoi jokunen viikko sitten Maikkarilla ja siitä on ehkä vähän rasittavuuteenkin asti hypetetty typerien mainosten kera. Antaa ehkä sarjasta vähän väärän kuvan ja en ihmettele jos jotakuta ei ole se kiinnostunut juuri sen suitsutuksen takia.

No joka tapauksessa omalta kohdaltani voin sanoa, että koukkuun jäin ja nopeasti. Avausjakso oli vielä hakemista, mutta piti sisällään kiehtovia aineksia. Pari seuraavaa jaksoa tempaa jo huimasti mukaansa. Kyllästyin katsomaan televisiotahtia ja olen nyt jokusen jakson edellä jo Maikkaritahtia. Netti on hyvä keksintö. ;)

Sarja on jo nyt osoittautumassa paremmaksi kuin suosikkini Lost, vaikka ei noissa nyt tietynlaisten mysteerien lisäksi niin samaa sinänsä ole. Otan nyt vertailuksi kuitenkin kun molemmat on aika hehkutettuja tapauksia ja rakenteellisesti seuraavat tiiviisti isoa ryhmää keskeisiä henkilöitä. Heroesin vahvuus on keskimäärin mielenkiintoisemmat ja paremmin kirjoitetut päähenkilöt ja se, että tarina etenee koko ajan ja ei ainakaan toistaiseksi ole mitään täytejaksoja tullut vastaan (vrt. Lost). Juoni todella etenee sujuvasti ja uusia koukeroita tulee jatkuvasti esiin. Pitää olla aika valppaana, ettei missaa jotakin pointtia, sen verran vyyhtiä on.

Tietysti tässä kiehtoo myös sekin, kun olen aina supersankarijutuista pitänyt todella paljon ja Heroes paikkaa sitä aukkoa todella hienosti, "sankarit" on ihmisiä heikkouksine ja vahvuuksineen, yksikään ei ole varsinainen yliolento ja kielteisiä puolia löytyy. Superhemmojen inhimillistäminen toimii yleensä hyvin, vähän X-Men tyyliin.

Pidetään tässä nyt vaikka MTV3-tahdissa, ettei tule juonipaljastuksia. Itsekin tosiaan olen jo edellä, mutta pidän pahimmat mölyt mahassa.

Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hups. Olin katsovinani hakusanallakin, mutta ei osunut silmään. Moderaattorit voivat sulkea tämän ketjun sitten.

Jatketaan juttuja tuolla.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy