Pehmeäkätiseksi muuttunut maalivahti ilmottautuu
Vaikea äänestää, koska tämä riippuu niin paljon siitä, mistä lajista on kyse.
Lähtökohtaisesti olen ketjun avaajan tapaan "pienestä asti pitänyt torjuntatyöskentelystä". Siitä osoituksena vaikkapa JYPin kortteli(jää)kiekkojoukkueen lähes yksin pystyssäpitäminen 9-vuotiaana maalinsuulla (todisteet mm. monista läpiajotorjunnoistani löytyvät DVD:ltä (siirretty VHS:ltä), jos ette usko! :D) mm. nykyistä JYPin A-junnupelaajaa Jouni Virpiötä vastaan (yhden maalin taisi hänkin sentään taakseni saada).
Ketjun avaajan esilleottamassa jalkapallossa olen yhä mielelläni maalissa - ainakin periaatteessa (silmä-/aurinkolasiselle käytäntö on valitettavasti vähän eri juttu. Ainakin niiden käyttö estää kaikkensa antamisen futismaalissa, mutta höntsäilyssä ne päässä voi ehkä jotenkin torjuakin, kun ei tarvitse - tai siis tässä tapauksessa voi - ottaa ihan niin tosissaan). Tämä ihan siitä syystä, että kenttäpelissä minusta ei juurikaan hyötyä kyseisessä lajissa ole koskaan ollut eikä tule olemaankaan.
Sen sijaan myös "peruspadan" esilleottamaa sählyä - tai siis salibandya - osaan jopa jonkin verran pelatakin, minkä takia siinä en ihan niin mielelläni maalipuiden väliin mene. Myös olematon heittokäteni (maailman surkein todennäköisesti) estää itseni nolaamisen ainakin tosimielessä.
Nyt kaksi kertaa järjestyssä SM-liigafanien sählyturnauksessa olen toiminut JYPin joukkueen pakkina. Heti viime marraskuun turnauksen jälkeen hommaamani, huomattavasti uudemman sählymailan jälkeen (vanha meni rikki juuri tuossa turnauksessa, mutta olisi pitänyt vaihtaa jo paaaaljon aiemmin), olen kuitenkin löytänyt itselleni aivan uudet kädet, minkä takia hyökkääjänkin virka kyseisessä lajissa kiehtoo.
Monitoimimies olen siis, mutta mennään nyt sen mukaan, mikä parhaiten tulee mieleen lapsuudesta ja äänestetään maalivahtia. Tarkemmin ajateltuna se pätee oikeastaan kaikkeen muuhun paitsi tuohon salibandyyn, joka tosin on ainoa laji, jota vakituisesti harrastan. Kuitenkin esim. jossain käsipallossa menisin ehdottomasti tolppien väliin, eli siinä mielessä maalivahti kuulostaa noista kaikkein parhaimmalta vaihtoehdoilta.