Joo ei ole tännekään kaikki postit tulleet.
Postin jakelussa on ollut Turun suunnallakin ongelmia, viime viikolla ei Urheilusanomat tullut tännekään päin ajallaan torstaina. Mikä lienee taas kerran ongelmana tuossakin.
Postin jakelusta vielä sellainen perusvitutuksen aihe, että minulle tulee kohtalaisen usein postista lappuja, joissa lukee, että "kirje ei mahtunut luukustasi emmekä tavoittaneet sinua" jne jne, ja sitten pitää lähteä hakemaan postista kirjettä tai pientä pakettia.
Ei siinä mitään, jos kirje/paketti ei oikeasti mahdu postiluukusta ja/tai postimies oikeasti soittaa ovikelloa ennen kuin rustaa niitä lappujaan, mutta viime aikoina on käynyt yhä useammin niin, että
a) kyseessä on ollut kuori, joka ihan hyvin olisi luukusta mahtunut vailla mitään ongelmia (testattu asia) ja
b) postimies ei takuuvarmasti ole mitään ovikelloa soittanut, kuten aiempina vuosina jolloin sain isohkon kuoren heti käteen jos vain olin aamulla kotona.
Joskus nimittäin olen kotona aamuisin, iltavuoroja kun viikoittain teen, eikä mitään yhteydenottoja tai edes yritystä laittaa isoa kuorta ole ollut. On vain luukusta rapsahtanut noutolappu postiin, ja postimieskin on jo kadonnut kun ovelle menen vilkaisemaan.
Silkkaa laiskuutta, välinpitämättömyyttä ja suoranaista kusetusta. Aivan varmasti nämä vähän paksummat kuoret jätetään jo lajitteluvaiheessa postikonttoriin eikä edes yritetä jakaa niitä asiakkaille, vaikka ne luukusta mahtuisivatkin. Sitten jää asiakkaan vaivaksi könytä hevon helvettiin postiin asioimaan.
Hevon helvetti tarkoittaa tässä tapauksessa paikallista ostoskeskusta, jonne paikallinen asiamiesposti pari vuotta sitten siirrettiin. Ostoskeskukseen on kilometrikaupalla matkaa, ja sinne pääsee yhdellä satunnaisperiaatteella menevällä bussilla, joka alkuillastakin voi ajaa 40-50 minuutin vuorovälein, myöhemmin illasta harvemminkin. Jos on postikonttorissa ruuhkaa, niin sitten jää ostoskeskukseen jumiin vajaaksi tunniksi seuraavaa bussia odotellessa, ja yhden kuoren noutamiseen voi mennä pari tuntia. Surkeaa julkista joukkoliikennettä ja kehnoa Itellan palvelutasoa. Vituttaa.