pelitilanne / kameran sivuttaisliike ja nykiminen
ressa kirjoitti:
Onko mitään neuvoa siihen, kun kuva nykii jatkuvasti pikkasen eli toisin sanoen, kuvan liike ei ole täysin sulavaa?
Zeta03 kirjoitti:
Voin uskoa, että pätkimistä ei ole esiintynyt mutta sitä en etteikö kameran sivuttaisliikkeessä nykimistä mukamas esiintyisi? Ei sinulla ole lähetyksissä yhtään sen parempi bitrate tai fps kun kellään muullakaan.
palle fontän kirjoitti:
Ainakin omalle kohdalle tuo lähetys on raskasta katseltavaa. Siis ihan kirjaimellisesti raskasta. Nimenomaan tuo kuvan nykiminen pelitilanteissa aiheuttaa sen, että lähetyksen seuraamisessa väsyvät silmät ja pää, enkä aio palvelua tällaisenaan käyttää. Vauhdin vähetessä, eli pelikatkoilla lähikuvissa kuva on jopa loistava.
Toivottavasti lainaukset eivät ole kauheasti vastoin sääntöjä, halusin vain ottaa heidät kaikki mukaan, koska ymmärtääkseni puhumme kaikki samasta ongelmasta.
Itselläni tämä kyseinen ongelma tuottaa päänsärkyä (kirjaimellisesti) kutakuinkin joka ikinen kerta.
Yleisesti lähetyksistä:
- Bufferointia ei minulla ole tapahtunut kertaakaan, pl. jokaisen lähetyksen alussa n. 3-5sec.
- Kuvan pikselöitymistä ehkä noin 1-3 krt/peli. (hyvin minimaalista)
- Kuvan totaalista jäätymistä n. 1-2 krt/4 peliä jotka nyt olen tällä kaudella katsonut.
- Laatu ei (ainakaan vielä) ole luvattua hd:ta, mutta se ei itseäni ainakaan niin paljon haittaa, kunhan tuo sivuttaisliikkeen nykiminen saataisiin jollain ilveellä pois.
Itse olen paininut tämän ongelman kanssa jo viime kaudella nhl:n parissa. Alla muutamia asioita listattuna liittyen aiheen ongelmaan. (kyseessä siis nhl:n nettilähetykset)
- Viaplayn kautta (silverlight) ei nykimistä.
- GcL kautta (flash) nykii.
Viaplayn palvelu sinäänsä paljon huonompi kuin GcL joten se ei oikeastaan ollut korjausvaihtoehto tuolle nykimiselle ja tässä ruudun tapauksessa tällä ei ole mitään merkitystä.
- GcL kautta flash versio 11.xxxx erittäin häiritsevää nykimistä.
- GcL kautta flash versio 10.xxxx nykimistä erittäin vähän.
Kokeilin tätä nyt myös ruudun palveluun, mutta en saanut kuvaa näkymään lainkaan flashin 10.xxx versioilla. Vanhemmilla 11.xxx versioilla kuva nykii, mutta silti vähemmän kuin uusimmalla flash versiolla...
Nykiminen on paljon pahempaa tuossa minun 2. näytössä, syytä en osaa sanoa; Isompi ruutu? vasteaika ei pitäisi plasmassa olla ongelma, vai? En myöskään osaa sanoa mikä noissa 11.xxx versioissa sitten tekee tuon nykimisen pahemmaksi, itsellä se ainakin on näin.
omat speksit:
yhteys:
Elisa viihde 24/1
speedtest
(keskiarvo tältä vuodelta)
DL: 16,5 Mbps
UL: 0,8 Mbps
ping: 42ms
Laitteisto:
Win 7 64bit, core 2 duo E6750, radeon 4870, 8g ddr2
resoluutio: 1920 x 1080 @ 60hz
Selaimina kokeiltu:
Chrome, FF, Ie, Safari ym.
Näissä ei suoranaisesti ollut juurikaan eroja liittyen tuohon nykimiseen, erot tulivat sitten tuon flash -kikkailun myötä. (huom. eri selaimet käyttävät eri tavalla flashiä, toisin sanoen, osa käyttää plugineja osa koneelle asennettua flashia, joten vertailu ei suoraan ole 1:1)
Näyttöinä:
1. toshiba Regza lcd 32" full hd 1080P (liitäntä hdmi-hdmi)
2. LG 50PK550N plasma 50" full hd 1080p (liitäntä dvi-hdmi)
Paljon tuli tekstiä, toivottavasti ei liian epäselvää. Lähinnä haen tällä sitä josko joku enemmän tuosta tekniikasta ymmärtävä löytäisi jotain ratkaisua tähän ongelmaan.
edit: Flashin asetuksissa olevasta hardware acceleration täpästä on monessa paikassa ollut mainintaa. Itsellä ainut vaikutus on että rautapurun ollessa poissa, esim. nyt ruudun lähetyksessä kun kuvataan "studiota" siten että kaikki 3 heppua näkyvät, naamat pikselöityvät huomattavasti enemmän kun taas jos rautapurku on päällä. Tähän sivuttaisliikenykimiseen tällä ei ole ainakaan minulla mitään vaikutusta.
edit2: NYKIMINEN poistui.
Olen tätäkin moneen otteeseen yrittänyt ilman sen kummempaa tulosta mutta koitin nyt taas kerran. Näytönohjaimen asetuksista vaihdoin kuvan virkistystaajuudeksi 50hz 60hz sijaan. Tämän seurauksena työpöytä ym. näyttävät kohtuu huonolta, mutta ruudun kuva lopetti nykimisen sivuttaisliikkeesä täysin. Koitin samaa jo aiemmin tällä viikolla enkä saanut mitään muutosta ongelmaan, nyt kuitenkin toimii...