www.ruutu.fi – lätkä/urheilufanin unelma?

  • 1 594 773
  • 6 774

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Herättelijä toikin tuossa yläpuolella kattavasti samoja ajatuksia, mitä itselläkin oli mielessä. Lähetykset ovat toimineet hyvin eilisestä saakka, mutta se kuvanlaatu.. HD:ta tilasin ja jotain urhoplay-tasoista kuvaa olen saanut. Eilen ja tänään lähetykset toimivat vieläpä koko ottelun ajan maksimilaadulla, joten yhteyksistä tai ATK-laitteen riittämättömyydestä se ei ole kiinni.

En kyllä ymmärrä mitä Nelonen tulee menettämään, jos kohottavat vielä kuvanlaatua pari pykälää. Jos siellä on nytkin jo käytössä tuo automaattinen kuvanlaadun sovittaminen nettiyhteyteen, niin kaiken järjen mukaan paskamyrskyltä pitäisi välttyä?
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Laita Herättelijä ihmeessä palautetta noilla argumenteilla sinne Nelosen suuntaan. Sulla on tietoa ja kun siihen viestiin laittaa noi Youtube pätkät ja kuvakaappaukset niin EHKÄ ne siellä Nelosella tajuavat jutun juonen. Itse valitin ja valitan jatkossakin niin kauan kun lähetykset tökkii ja laatu on tasolla kusisukka. Tosin tässä varmaan pitää myös operaattorille soittaa, mutta toisaalta sieltä saa sen saman jargonian kun ennenkin: heidän mittauksien mukaan nopeudet ovat kunnossa.
 

lebak

Jäsen
Perjantaina kuvanlaatu oli tarkkaa (FPS tosin ei parhaasta päästä) vaikka Porin jäähallin valaistus toikin aika paljon haasteita. Tänään kuvanlaatu oli taas hyvää ja odotettua. Ei tietenkään Netflixin 1080 laatua, mutta mielummin kunnon fps:t, koska kamerat eivät taida joka paikkakunnalla ihan viimeisen päälle.

Ei tämä palvelu vielä täysin valmis ole, mutta harvemmin se näissä hommissa heti kunnolla onnistuu..
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuli testattua ruutu.fi nyt androidilla (HTC one) kännykästä tänään, aika raskas oli tuo sivusto pyöritettäväksi luurilla, kun löi pelin päälle, hetken aikaa menikin ennenkun sain sen päälle, mutta kun striimi lähti pyöriin niin hyvin toimi. Ei pätkinyt ollenkaan eikä mitään ongelmaa. Oma sovellus tekee tosta varmasti kevyemmän jolloin saa nopeammin pyörimään, vähän tuskaista toi oli selaimen kautta pyöritellä. Kännykkänettinä 3G:tä kahden megan nopeudella.

Vähän kerkesin suoraa lähetystä laittaan tietokoneelta päältä TPS-pelin lopusta, en päässyt kovin läheltä tarkastelemaan mutta hyvältä näytti muutaman metrin päästä tietokonenäytöltä (24"). Tämä myös toimi todella hyvin, kone päälle ja striimi päälle ja lähti saman tien pyörimään kesken ottelun. Nettinä 100 megaa DNA:lta kaapelitse, vaikkakin speedtest näyttää vain 92 megaa.
 
En ole laittanut vielä Neloselle suoraa palautetta tuosta laadusta, mutta ajattelin kyllä sen tehdä. Suosittelen myös muita pommittamaan viesteillä.
Eikös paras olisi jos yhdistettäisiin voimamme? Mitä keinoja meillä olisi? Adressi jota sitten lobattaisiin myös median julkaistavaksi? Ryhmäkanne?

I'm game jos joku keksii hyvän tavan. Voin käyttää jonnin verran aikaani valmisteluihin/jne. jos tarvitsee apua. Itse tuossa eilen meinasin, että kerään tietoa ja todisteita ja teen suoraan poliisille rikosilmoituksen petoksesta (jos mahdollista tällaisessa tapauksessa).
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Tänään homma funkkas ihan mulle riittävällä tasolla, mutta sellaista kysyisin, että onko kukaan keksinyt tapaa, miten ottelun voi aloittaa kesken peliä alusta, niin ettei lähetys hyppää heti aluksi livekuvaan ja spoilaa näin sen hetkistä tulosta?
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulla on 37" FULLHD tv millä tänään katsoin piuhan päästä. Tuo erillinen näyttö taas taitaa olla 22" ja siis molemmissa lagaamista. Ei voi olla yht' aikaa netissä jos meinaa katsoa peliä ilman kokoaikaista lagaamista.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei mennyt ihan putkeen tämä pelin myöhässä aloittaminen.

Onneksi Arsenal edes otti hienon voiton ;D

a) tulee tuohon ruudun sivuille niin heti ekana tulee joku tilannerivi siihen mistä näkee kaikkien otteluiden tilanteet.

b) käynnistää ottelun niin ei voi valita että aloittaako alusta vai hyppääkö mukaan livelähetykseen...suoraan pamahti livelähetykseen ja taululla oli 4-3 18min jäljellä kolmatta erää. Vitun hienoa oli katsoa ekat 2 erää...Ei mitenkään pystynyt välttää ettei näkisi jotain infoa ottelusta.

Toivottavasti nelonen hoitaa tämän asian kuntoon koska aivan paskaa kun ei voi katsoa peliä myöhempään tietämättä tulosta.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuopion peli alkoi hyppimään ja nykimään n. 5 minuuttia ennen ekan erän loppua, auttoi kun selaimen sulki ja käynisti uudestaan, mutta vielä loppueränkin hieman oli pätkimistä, erätauolla virkosi taas. Olisiko sitten ollut se hetki kun muiden pelien lähetykset alkoi ja bittivirtaa meni sitten noihin vai mikä juttu, mutta ei nyt tuomita kun oli vain yksittäinen hetki, pari muutakin hetkeä kun hieman tuli jotain nykymistä, mutta pistetään se vaikka oman netin piikkiin sitten vaikka 100 megan netti onkin, joskushan se nopeus voi hyytyä hetkellisesti omastakin syystä.

Ekan pelin perusteella kuitenkin toimii jo reilusti paremmin kun urho viimeisellä kaudella joten peukkua voisi jo näyttää, kehitettävää varmasti on, mutta annetaan vaikka se sama 3-4 kautta aikaa mitä urholla oli ja katsotaan sitten :)

Ainoa vituttava tuossa nettilähetyksessä on melko kallis 20 euroa kuukausi kun pelkät vieraspelit katsotaan eikä muut pelit kiinosta, mutta lasketaan sitten sen varaan että pudotuspeleissä mennän pitkälle, ehkä tuossa saa jonkun tutun tai kaverin jakamaan kustannuksia niin, että katsovat silloin pelejä tuolta kun itse hallilla niin saa kustannuksia vieläkin alaspäin nykyisestä. Jos olisi olult joku kausikortti pelkkiin vieraspeleihin niin keskihintaa olisi saatu reilusti alaspäin, nyt tulee n. 8 euroa peli ja todennäköisesti tullaan ainakin jokunen matsi vielä katsottua vieraissakin paikanpäällä joten menee lähemmäksi 9-10 euroa per matsi runkosarjan osalta, mutta toki pudotuspeleillä saadaan hintaa alaspäin, toki ottamalla 30 euron kuukausijutun niin hintaa olisi vieläkin edullisemmaksi saanut, mutta lasketaan sen varaan että jotain urheilua tai sarjoja myös kesällä katsotaan ja että pudotuspelit jatkuu finaaleihin asti oman joukkueen osalta. Toki laatu ja toimivuus näyttää olevan ihan eri tasolla kun urholla joten siitä voi maksaa, mutta jotain joukkuepakettia olisi toivonut kyllä..
 

Hydrophyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Herättelijä kirjoitti: "Nähdäkseni HIFK-Blues oli kuvaltaan huonoin. Se johtui osittain hallin nihkeästä valaistuksesta ja kameran valkotasapainosta, jotka yhdessä saivat jään näyttämään valjun harmaalta."

Paikan päällä katsottuna IFK on uusinut hallivalaistuksen. Paljon enemmän valoa kuin aiemmilla kausilla. Kun Murron muistamisen jälkeen valot tuli halliin, niin heti huomasi, että valaistus on uusittu. Valaistus oli samantien maksimissaan, kun aiemmin valaistus tuli täyteen tehoon pikku hiljaa. Myös kun olen ottanut jo monta vuotta kuvia tuolla, niin huomasi valaistuksen muuttuneen tasaisemmaksi. Aiemmin oli todella hämäriä kohtia jäällä kameralle.

En ole nähnyt minkälainen kuva streamissä oli. Todennäköisesti Nel8nen on kuvannut viime kauden asetuksilla ja valkotasapaino on väärä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ihmettelen itse sitä, että kun Nelonen on ostanut Liigan oikeudet viideksi vuodeksi, kuvittelevatko he todella myyvänsä Ruutua ensi vuonna samoille ihmisille jotka siihen ansaan tällä kertaa menivät.

Aion itse purkaa kaupan, maksoi mitä maksoi, ja pitää siitä suurta ääntä niin täällä, töissä (joo, Nelonen on yhteistyökumppani ajoittain) kuin muuallakin somessa. Aion pitää huolen siitä, että kukaan tuttu ei ostaa tota paskaa ennenkuin laatu on sitä mitä sen vuonna 2013 _pitää_ olla. Mitkään "parempi kuin Urho, olen tyytyväinen"-vässyköinnit ei nyt auta, sillä Ruudun tarjoama laatu on ala-arvoista.

Mikäli asia sitä vaatii, hoidan koko jutun kuluttaja-asiamiehen kautta, mutta rahani otan takaisin. Nelonen voi sitten miettiä ihan rauhassa ostanko esim. minä heiltä enää mitään Ruutuun liittyvää tuotetta esim. ensi kaudelle.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko mitään neuvoa siihen, kun kuva nykii jatkuvasti pikkasen eli toisin sanoen, kuvan liike ei ole täysin sulavaa? HD-striimejä katsonut iät ja ajat eikä ikinä mitään ongelmaa, Youtubesta 1080 videot pyörii moitteetta ja samoin Ruudun ohjelmakirjastosta nuo jälkilähetykset toimivat nykimättä mutta suorat lähetykset nykii.

Lisäksi playeristä poistettu käytöstä tuo maksimilaadun valinta, voisin vanhalla netbookilla katsoa noita 360p ja 480p lähetyksiä kun se ei muuta jaksa. No kun en voi valita tuota maksimilaatua ja nettinä 100/100 niin sehän yrittää jatkuvasti laittaa "HD-laadun" päälle ja miniläppäri hyytyy.

Ja kuvanlaatu on välillä hyvä, välillä paskaa. Töllönä toimii 40" full-HD resoon kykenevä telkku.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Toki, ei mulla tossa mitään hävittävää ole. :)
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eilen tuli tilattua vuorokauden katseluoikeus. TPS-Ässät näkyi joten kuten. Matsin alussa kuva jonkin verran nyki ja "jäätyi" puolisen tusinaa kertaa muutamaksi sekunniksi, pisin jumi kellotettiin kaverin kanssa 7-8 sekuntia pitkäksi. Jumitukset loppuivat toisessa erässä ja kolmas erä näkyi sitten jo ilman nykimisiä ja jäätymisiä. Tai no Ässät jäätyi, mutta se on eri asia.

Eilisen perusteella en maksaisi Ruudulle senttiäkään. On nuo hinnat kuitenkin sillä tasolla, että perusasioiden pitää toimia. Varmaan pätkimiselle ja kuvanlaadun vaihtelulle on olemassa hyvät syyt, mutta mä en halua niitä edes kuulla. Homma kuntoon tai GTFO!

*edit*

Speksit: 32" Full HD-töllö, pelikäyttöön rakennettu uudehko PC joka HDMI-piuhalla kiinni töllössä. 100/100 netti. Eivät ole minun laitteet, mutta olen aivan varma, että kuvanlaadun vaihteleminen ei liittynyt raudan vajaavaisuuteen.
 
Viimeksi muokattu:

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Onko mitään neuvoa siihen, kun kuva nykii jatkuvasti pikkasen eli toisin sanoen, kuvan liike ei ole täysin sulavaa?

Etpä siihen itse voi vaikuttaa, johtuu lähetyksen bitratesta ja fps:stä. Toisin sanoen paranee itsestään, jos Nelonen parantaa lähetyksen kuvanlaatua.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Tuntuu olevan ongelmia Ruudun kanssa eniten heillä, joilla on 100 meganen letku talossa ja vastaavasti ADSL-yhteyksillä pelaavilla tuntuu järjestäen toimivan hyvin.

Omakeksimänä nyrkkisääntönä sanoisin, että jos 100 megasella yhteydelläsi vasteaika on päälle 30ms niin jotain vikaa on nettiyhteyksissäsi.

Itselläni on ADSL(10/2) ja tästä matkaa tukiasemalle sen verran pitkästi että teoreettista 24 megasta ei edes tarjota ja tällä 10 megasella vasteaika on 25ms vakaasti.

Speedtest.net
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Toimiiko nyt muilla nuo tallenteet normaalisti? Yritin juuri katsoa Pelicans-Tapparaa ja video toimii hyvin 29min ja risat, sillä ajanjaksolla sitä voi jopa kelailla. Sitten yhtäkkiä kuva ja ääni stoppaavat, mutta aika jatkaa rullaamistaan videon alalaidassa. Tästä eteenpäin videota ei voi myöskään kelata - tai voi, mutta mitään ei tule näkyviin.

Live-ottelut toimivat ihan hyvin, mutta tästä jälkikäteen katsomisesta on tehty liian hankalaa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jahas, "yllättäen" täällä taas valitetaan kuvanlaadusta kun ei muutakaan valittamisen aihetta löydy. Ilmeisesti Jatkoajan kirjoittelijoistakin osalle riittää kunhan kuva on hifiä ja hd:tä, sisällöllä ei ole niin väliä kunhan pääsee elvistelemään kuinka hemmetin hyvä kuva tulee miljoonan tuuman videotykkiin.

Henk.koht. taas en välitä paskaakaan siitä onko kuvanlaatu hd:tä vai mitä kunhan se on riittävän hyvää jääkiekon seuraamiseen ja lähetys toimii pätkimättä. Nyt parin päivän kokemuksella olen hemmetin tyytyväinen tuohon 30 euron satsaukseen millä ostin kuukauden katseluaikaa toistaiseksi-mallisella sopimuksella. Lähetys on joka pelissä ollut vähintäänkin riittävän tasoista eikä minkään sortin pätkimistä ole esiintynyt missään vaiheessa. Studioista tai muusta oheissälästä tai niiden sisällöllisestä laadusta en osaa oikein kommentoida kun yleensä lähden kusi/safkatauolle tai teen jotain muuta kun itse peli ei ole käynnissä.

Eli lyhyesti Nelonen, kunhan palvelu jatkuu samanlaisena jatkossakin niin täällä on ainakin yksi asiakas joka on täysin tyytyväinen eikä löydä valittamisen aihetta mistään.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Lähetys on joka pelissä ollut vähintäänkin riittävän tasoista eikä minkään sortin pätkimistä ole esiintynyt missään vaiheessa.

Voin uskoa, että pätkimistä ei ole esiintynyt mutta sitä en etteikö kameran sivuttaisliikkeessä nykimistä mukamas esiintyisi? Ei sinulla ole lähetyksissä yhtään sen parempi bitrate tai fps kun kellään muullakaan. Laitteista tämä ei johdu vaan siitä mitä Nelonen työntää laitteistaan ulos.

Ei minuakaan haittaa niinkään kuvanlaatu vaan juuri tuo nykiminen nopeissa pelitilanteissa tekee pelin seuraamisesta isolta ruudulta raskasta. Viime kaudella Urholla IPTV:n kautta kuva rullasi huomattavasti jouhevammin ruudulla.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein

Eli olet ostamassa ravihevosta ja sellaista sinulle myös myydään. Yhtäkkiä havahdut ostaneesi aasin, mutta ei se haittaa koska aasillakin on neljä jalkaa? Vain typerä ja kiittämätön ihminen valittaisi, koska onhan aasi nyt parempi kun ei mitään vaikka hevosen verran maksoikin.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Toimiiko nyt muilla nuo tallenteet normaalisti? Yritin juuri katsoa Pelicans-Tapparaa ja video toimii hyvin 29min ja risat, sillä ajanjaksolla sitä voi jopa kelailla. Sitten yhtäkkiä kuva ja ääni stoppaavat, mutta aika jatkaa rullaamistaan videon alalaidassa. Tästä eteenpäin videota ei voi myöskään kelata - tai voi, mutta mitään ei tule näkyviin.

Live-ottelut toimivat ihan hyvin, mutta tästä jälkikäteen katsomisesta on tehty liian hankalaa.

En mä ainakaan ole törmännyt moiseen ongelmaan. Ihan sujuvasti toimii pelin jälkikäteen katsominen.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Porvoon Kärppä: jos on niin puusilmä, että paskalaatukin kelpaa niin sehän on hieno juttu myös Nelosen kannalta. Me muut, jotka osaamme laatua arvostaa ja sitä vaatia, toivottavasti jatkamme kunnes Nelonen tarjoaa mitä lupaa - HD-tasoista kuvaa Ruudussa.



Kai täällä on niitäkin tyyppejä jotka ovat vieläkin suorastaan kiitollisia, että sellainen perusjuttu kuin nettilähetykset, on mahdollinen. Jos jengi tyytyy aina vähään, ei koskaan voi parempaa saadakaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös