Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 002 748
  • 47 191

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Janne Ojasen saamaan kultalevyyn liittyen tuli mieleen, että mistä kaikista suomalaista jääkiekkoilijoista on tehty laulu?
Tiedättehän Eppu Normaalin laulun Urheiluhullu? Siinä päähenkilö menee ravintolaan, jossa naiset katsovat vaan yhtä jääkiekkoilijaa. Tästä suivaantuneena laulun kertoja päättää ruveta treenaamaan pakaroitaan, että silmät putoilisivat naisten päistä.

Tuo jääkiekkoilija on Martti Syrjän mukaan Mika Nieminen.
 

scholl

Jäsen
Onko uhkailu-/vittuiluyksityisviesteille oma ketjunsa? Voisin julkaista muutamia, koska jos ne minulle on lähetetty niin eivät kai ne mitään salaisuuksia ole. Sitten muut jatkoajan lukijat (erityisesti schollin hovi) voivat laittaa nämä muutamat kirjoittajat kuriin ilman, että minun tarvitsee asiaa sen enemmän pohtia.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Onko uhkailu-/vittuiluyksityisviesteille oma ketjunsa? Voisin julkaista muutamia, koska jos ne minulle on lähetetty niin eivät kai ne mitään salaisuuksia ole. Sitten muut jatkoajan lukijat (erityisesti schollin hovi) voivat laittaa nämä muutamat kirjoittajat kuriin ilman, että minun tarvitsee asiaa sen enemmän pohtia.

Ei ole, eikä yksityisviestejä saa (ymmärtääkseni) julkaista. Moderaattorit lienevät se kohde jonka puoleen kannattaa kääntyä jos alkaa tuntua siltä, että uhkailuviestit alkavat muodostaa varteenotettavan uhan - tai sitten hankittava sähköpamppu pahan päivän varalle.

vlad.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Onko uhkailu-/vittuiluyksityisviesteille oma ketjunsa? Voisin julkaista muutamia, koska jos ne minulle on lähetetty niin eivät kai ne mitään salaisuuksia ole. Sitten muut jatkoajan lukijat (erityisesti schollin hovi) voivat laittaa nämä muutamat kirjoittajat kuriin ilman, että minun tarvitsee asiaa sen enemmän pohtia.

Miksi nämä viestit pitäisi julkaista palstalla?

Laitat ne vaan eteenpäin hovin tietoon.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Janne Ojasen saamaan kultalevyyn liittyen tuli mieleen, että mistä kaikista suomalaista jääkiekkoilijoista on tehty laulu?

No Mäkelän Sepostahan tehtiin 90-luvulla se "turpa kii tai tulee penalti". Youtubesta löytyy...
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Eräs nuori vihainen mies teki Toni Mäkiahosta kappaleen Mäkkärin pelatessa HIFK:ssa.

Vai oliko se vain Tuomari-kappale uusilla sanoilla?
"Mäkkäri tulee ja mäkkäri rankaisee" tai jotain.
Ei perhana löytynyt enää kovalevyn aarteista.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ongelmia Samsungin puhelimen kanssa

Ongelmana Samsungin SGH-u700 -puhelimen kanssa on nyt muutamana viime päivänä ollut että puhelimen näyttöön ilmestyy vähän väliä "rajoitettu palvelu" -teksti ja kuten arvata saattaa niin puhelimella ei voi tuolloin soittaa eikä se ota myöskään vastaan puheluita eikä tekstiviestejä. Ja tätä on nyt tapahtunut pahimmillaan useita kertoja päivässä. Kun puhelimen käynnistää uudelleen niin alkaa taas toimimaan normaalisti mutta jossain vaiheessa menee taas tuohon tilaan. Vittumaista kun joutuu koko ajan tarkistelemaan että toimiiko puhelin vielä. Lieneekö tuossa kysymys puhelimen viasta vai liittymän ongelmasta? Liittymänä on Saunalahti. Onko kukaan törmännyt samanlaisiin ongelmiin ja onko mitään vinkkejä ratkaisuun?
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Tämän erään vihaisen ex-pelaajakoordinaattorin tuotoksista löytyy muitakin kuin Mäkkärille tehtyjä kappaleita.
Yksi kappale kertoo Alpo Suhosesta ja siinä mainitaan myös Janne Laakkonen.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ongelmana Samsungin SGH-u700 -puhelimen kanssa on nyt muutamana viime päivänä ollut että puhelimen näyttöön ilmestyy vähän väliä "rajoitettu palvelu" -teksti ja kuten arvata saattaa niin puhelimella ei voi tuolloin soittaa eikä se ota myöskään vastaan puheluita eikä tekstiviestejä. Ja tätä on nyt tapahtunut pahimmillaan useita kertoja päivässä. Kun puhelimen käynnistää uudelleen niin alkaa taas toimimaan normaalisti mutta jossain vaiheessa menee taas tuohon tilaan. Lieneekö tuossa kysymys puhelimen viasta vai liittymän ongelmasta? Liittymänä on Saunalahti. Onko kukaan törmännyt samanlaisiin ongelmiin ja onko mitään vinkkejä ratkaisuun?

Kuulostaa kovin tutulta. Omassa muinaisten foinikialaisten aikaisessa Sampassa esiintyy samaa "vikaa". Omien kokemusten perusteella kyseessä ei ole varsinaisesti puhelimesta johtuva vika, vaan verkon signaalin voimakkuudesta johtuva yhteyden tilapäinen katkeaminen. Voi johtua myös operaattorista. Oma puhelin tosin ottaa yhteyden verkkoon automaattisesti uudelleen. Työpisteeni sijaitsee betonikolossissa, jossa Samsung tuntuu pelittävän selvästi heikommin kuin Nokian vehkeet. Kun lampsii ikkunan viereen, niin puhelin toimii normaalisti. Lieko sitten Samsungissa heikompi antennitekniikka kuin muissa merkeissä?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Se vaan ihmetyttää tässä että kun tämä luuri on pari vuotta nyt toiminut ihan hyvin ja uuden tukiaseman pystyttivät tuohon puolen kilometrin päähän asunnostani niin sen jälkeen ei ole ollut kuuluvuudessa pienintäkään ongelmaa vaan täydet pylväät on koko ajan puhelimessa. Nyt sitten muutaman viime päivän ajan on ollut tätä ongelmaa että tuo "rajoitettu palvelu" -ilmestyy ruutuun. Onhan tuo teksti ennenkin näkynyt ruudussa mutta silloin on ollut oikeasti kysymys siitä että kuuluvuutta ei ole yksinkertaisesti ollut, mutta nyt ei oikein siitäkään voi olla kysymys.

Pystyykö näihin Samsungin luureihin tekemään jotenkin itse softapäivityksen vai onko pakko lähettää huoltoon päivitettäväksi? Voisi kokeilla huvikseen olisiko tuosta apua.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pystyykö näihin Samsungin luureihin tekemään jotenkin itse softapäivityksen vai onko pakko lähettää huoltoon päivitettäväksi? Voisi kokeilla huvikseen olisiko tuosta apua.

En osaa sanoa voiko päivityksiä tehdä itse, mutta pikaisella googlauksella sain sen verran selville, että joissakin Sampan malleissa ongelma poistuu päivityksellä. Tuntuu olevan tuo rajoitettu palvelu melkeinpä enemmän ominaisuus kuin vika.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Millaisia sisääntuloja kannattaa vaatia kotiteatterisetin soittimeen, jos haluaa äänet tietokoneesta teatterin kaiuttimiin? Tietokoneessa on USB, 3,5mm ja VGA-ulostulot.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko uhkailu-/vittuiluyksityisviesteille oma ketjunsa? Voisin julkaista muutamia, koska jos ne minulle on lähetetty niin eivät kai ne mitään salaisuuksia ole. Sitten muut jatkoajan lukijat (erityisesti schollin hovi) voivat laittaa nämä muutamat kirjoittajat kuriin ilman, että minun tarvitsee asiaa sen enemmän pohtia.

Minä julkaisisin krokettipalstalla.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä Lentää Oy
Sitten muut jatkoajan lukijat (erityisesti schollin hovi) voivat laittaa nämä muutamat kirjoittajat kuriin ilman, että minun tarvitsee asiaa sen enemmän pohtia.

Heil mein Führer!
Ich warte Euch Befehl. Ich möchte gern die demaren hauen wollen. Die demaren müssen leiden! Achtung und Bratwurst!
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Millaisia sisääntuloja kannattaa vaatia kotiteatterisetin soittimeen, jos haluaa äänet tietokoneesta teatterin kaiuttimiin? Tietokoneessa on USB, 3,5mm ja VGA-ulostulot.

No melkein jokaisessa kotiteatterisetissä on riittävästi ulostuloja tuota kokoonpanoa varten. Stereonahan se tuolta lähtee. Äänikortissa pitäisi olla optinen lähtö, tai vielä mielummin HDMI-lähtö (ja sekin 2.0 standardia että siirtää kuvan lisäksi myös äänen) jos haluaa kunnon ääneen monikavaisena... Eikä tuo VGA kovin kummmoista kuvaakan anna.

3,5mm tietokoneeseen ja piuhan toisessa päässä pun/valk stereopiuhat (RCA)
http://fi.wikipedia.org/wiki/RCA-liit%C3%A4nt%C3%A4''
Eli tuollaisen piuhan käyt jostain clas ohlssonista tms hakemassa


Riippuu hyvin pitkälle mihin käyttöön tuota yhdistelmää haluat käyttää. Jos vain musiikin kuuntelua tietokoneen levyltä ja kotiteattirin kaiuttimista niin ok, jos taas varsinaisena kotiteatterina niin tietokone kaipaa päivitystä.
 
Duuniongelma

Olen hakenut pariin paikkaan duuniin. Molemmat ovat nykyistä työtä parempia.
Ensimmäisestä paikasta ilmoitettiin että paikka on minun ja päätös pitää tehdä heti. Toisesta ei ole vielä tullut mitään tietoa, mutta paikka on paria astetta hevimpää kamaa taloudellisesti ja muutenkin.
Onko moraalisesti paha juttu hyväksyä tuo eka paikka, mutta perua se jos toinen natsaa?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko moraalisesti paha juttu hyväksyä tuo eka paikka, mutta perua se jos toinen natsaa?
Näinä aikoina ei todellakaan ole mikään paha juttu. Meikäläinenkin on toiminut noin pari kertaa ja kyllähän se hiukan kirpaisee, mutta omaa etuaan jokainen ajaa. Kyllä jokaisen työnantajankin pitäisi tänä päivänä tajuta asia työnhakijan kannalta, vaikka vituttaisikin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nyt on taas tuon uudelleen modatun nhl 2004:n kanssa ongelmia. Viimeksi en saanut vastausta, mutta sen osasin sitten itse ratkaista. Toivottavasti tällä kertaa löytyisi joku asiantunteva henkilö.

Olen pelannut siinä Dynastiaa ensimmäistä kautta playoffs-vaiheeseen, mutta kun pitäisi siirtyä ensimmäisen playoffs-pelin kohdalle niin peli kaatuu. Tulee lukemaan vain virheilmoitus NHL2004.exe lakkasi toimimasta ja että Windows tarkistaa löytyykö ongelmaan ratkaisua.

Mikähän tähän sitten auttaisi?
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Millaisia sisääntuloja kannattaa vaatia kotiteatterisetin soittimeen, jos haluaa äänet tietokoneesta teatterin kaiuttimiin? Tietokoneessa on USB, 3,5mm ja VGA-ulostulot.
(--)
Riippuu hyvin pitkälle mihin käyttöön tuota yhdistelmää haluat käyttää. Jos vain musiikin kuuntelua tietokoneen levyltä ja kotiteattirin kaiuttimista niin ok, jos taas varsinaisena kotiteatterina niin tietokone kaipaa päivitystä.
Jeppistä joo. Päädyin kuitenkin rakentamaan kotiteatterisetin vahvistimen kautta, joten eipä tarvitse miettiä dvd-soittimen liitäntöjä sen enempää. Kone 3,5-liitännästä RCA-kaapelia käyttäen vahvistimeen kiinni ja homman pitäisi käsittääkseni olla sillä selviö. Ääni ei välttämättä ole kaikkien huippu-hifi-standardien mukainen, mutta riittänee meikäläiselle ihan mainiosti. Pääasia että kuuluu! Hieman venyy budjetti tällä vahvistinratkaisulla, mutta toisaalta tällä tavoin saa enemmän pelivaraa tätä hetkeä ja tulevaisuutta varten.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Paljonkohan mahtaa maksaa uusi LCD-paneeli Sony 40W2000 -televisioon?

Töineen luultavasti niin paljon, että kannattaa hakea kaupasta uusi vastaava telkkari, ellei vakuutus/takuu korvaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös